رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم دوباره ۱۷ ساخته بار استیرز

دوباره ۱۷
فیلم محصول سال 2009
دوباره ۱۷ نام یک فیلم کمدی محصول ۲۰۰۹ با بازی زک افران و متیو پری است. این فیلم را بور استیرز کارگردانی کرده است.
تاریخ اکران: ۱۴ آوریل ۲۰۰۹ م. (آمریکا)
کارگردان: بار استیرز
آهنگ‌ساز: رولف کنت
فیلم‌بردار: تیم سارستت
بودجه: ۲۰ میلیون دلار آمریکا
بازیگران
زک افران
متیو پری
لزلی من
میشل تراکتنبرگ

ترجمه شعار روی پوستر : چه کسی گفته است که تو تنها یک بار جوان هستی؟


دوباره ۱۷

کارگردان     بور استیرز
تهیه‌کننده     آدام شانکمن، جنیفر گیبگات
نویسنده     جیسون فیلاری
بازیگران     زک افران
متیو پری
لزلی من
توماس لنون
استرلینگ نایت
میشل تریچتنبرگ
تیا سیرکار
ریچل بروک اسمیت
دایانا-ماریا ریوا
موسیقی     رالف کنت
فیلم‌برداری     تیم زورشتت
تدوین     پادریک مک‌کینلی
توزیع‌کننده     نیو لاین سینما
تاریخ‌های انتشار
    آوریل ۲۰۰۹
کشور      ایالات متحده آمریکا
زبان     انگلیسی
هزینهٔ فیلم     ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار
فروش گیشه     ۱۳۶,۲۶۷,۴۷۶ دلار

دوباره ۱۷ (به انگلیسی: ‎17 Again ‎) نام یک فیلم کمدی محصول ۲۰۰۹ با بازی زک افران و متیو پری است. این فیلم را بور استیرز کارگردانی کرده است.


خلاصه داستان
مایک اودانل ۳۷ ساله (متیو پری) متوجه می‌شود در زندگی‌اش به هیچ موفقیتی نرسیده است و همسرش که عشق زندگی او بوده و از دوران دبیرستان با هم آشنا بوده‌اند در حال طلاق از اوست و فرزندان نوجوان او نیز از او حسابی نمی‌برند. در همین شرایط مایک فردای شبی که به یاد دوران باشکوه زندگی خود در نوجوانی می‌افتد، وقتی که از خواب بیدار می‌شود، در حالی که هنوز سال ۲۰۰۹ است، درمی‌یابد که به دوران ۱۷ سالگی خود بازگشته است. او بر خلاف مخالفت‌های بهترین دوست خود تصمیم می‌گیرد که از این فرصت طلائی بهره ببرد.[۱] او در نوجوانی بازیافته‌اش با پسر و دختر خود، دوست و همکلاس می‌شود و با همسرش رابطه جدیدی برقرار می‌کند.
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
فیلم ۱۷ Again 2009
17 Again 2009
امتیاز : 6.4
ژانر : کمدی | درام | فانتزی
کارگردان : Burr Steers
ستارگان : Zac Efron, Leslie Mann, Matthew Perry
محصول : آمریکا
«مایک اودانل»، پدر 37 ساله ای که زندگی برایش آنطور که دوست می داشته پیش نرفته است و آرزوی بازگشت به دوران جوانی را دارد، یک شب هنگام نجات یک پیرمرد به طور اتفاقی از پل پرتاب می شود و در صبح همان روز خود را پسری 17 ساله می بیند که دوباره به دبیرستان باز گشته است، او که نمی توانست با دختر خود رابطه صحیحی برقرار کند، اکنون به همان دبیرستانی که دخترش تحصیل می کند می رود و ...
88888888888888888888888888888888


نقدپشت بام تهران . نقدسریال درحاشیه . داستان فیلم ابدو یک روز . سریال پاستا . نقد سینمایی ریفی فی . کانال چای شیرین تلگرام . دوبله terror by night 1946  . دوبله dressed to kill 1946  . سریال چهارصد ضربه . دانلود مزه غذای ایرانی آبگوشت . نظرها راجع به سریال بیمار استاندارد . نقد و بررسی فیلم ریفی فی . دانلود فیلم طبقه هفتم . جاناسترجس . نقد و بررسی ابد و یک روز . http://doorbiin.blogsky.com/1394/10/13/post-669/  . کانال چایی شیرین در تلگرام . ویکی پدیا فیلم هیجان زندگی . نقد فیلم چوبه دار . رامبد جوان و جواهریان . فیلم سوپراستار شهاب حسینی . هدف از سخت فیلم شهرزاد . هدف از ساخت فیلم شهرزاد . فیلم سینمایی خارجی طبقه هفتم . مصطفی شایسته . انقادات وحاشیه برنامه شب کوک . انتقادهای برنامه شب کوک . برنامه دکتر حاج عبدالباقی . بیوگرافی سهیل سلیمانی . مصطفی شایسته تهیه کننده . نقد درباره برنامه کلاه قرمزی . نقد فیلم توومن . زندگی نامه ساحل بکرانی



حکیم ارد بزرگ . عکس بزرگترین فیلسوف ایرانی . شرکاء مجتبی . بزرگ شیروان . بزرگترین فیلسوف گیتی . بزرگترین اندیشمند . ارد بزرگ شیروان . great orod

 
سینمای غمزده ، دشمن اقتصاد و بهره وری است. حکیم ارد بزرگ

سینمای نا امید و غم زده ، می تواند روان پاک یک کشور را نابود سازد. حکیم ارد بزرگ

غم ، سیاهچال توانایی هاست. حکیم ارد بزرگ

غمخواری با دیگران به معنای شیون و زاری کردن با آنان نیست ، غمخواری یعنی امید بخشی و آرام سازی غمزدگان. حکیم ارد بزرگ

 

حکیم ارد بزرگ . عکس بزرگترین فیلسوف ایرانی . شرکاء مجتبی . بزرگ شیروان . بزرگترین فیلسوف گیتی . بزرگترین اندیشمند . ارد بزرگ شیروان . great orod

 

 
قرار نیست با مرگ دیگران ما هم بمیریم و یا زندگی مان را به نکبت بکشیم ، زندگی را با ارزش بدانیم و برای بالندگی و شادی کوشش کنیم. حکیم ارد بزرگ

کار و همچنین کوشش های اجتماعی، بهترین آرام کننده روان های پریشان و غمگین است. حکیم ارد بزرگ

کاشتن تخم غم ، تباهی زندگی را در پی دارد. حکیم ارد بزرگ

کسی که دوران شادمانی اش را ، با خاکستر غم و اندوه نابود می کند ، بیماری بیش نیست. حکیم ارد بزرگ

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 
ستایش غم ، تمجید از مرگ است. حکیم ارد بزرگ

سرزمین غمزده ، میراثی برای آیندگان ندارد. حکیم ارد بزرگ

غمگین مباشید ، چرا که خوشبختی ، می تواند از درون تلخ ترین روزهای زندگی شما ، زاده شود. حکیم ارد بزرگ

کسی که همواره ، ساز ناله اش کوک است ، دمادم ، زندگی خود و نزدیکانش را ، تلخ و تاریک می کند. حکیم ارد بزرگ

 

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 

 
خردمند ، با فر دانش و اندیشه پاک خویش ، رخدادهای فردا را می آفریند. حکیم ارد بزرگ

خردمند ، پلهای پشت سر خود را ، نیست و نابود نمی کند. حکیم ارد بزرگ

خردمند ، در شوخی زیاده روی نمی کند. حکیم ارد بزرگ

آدمهای خودخور و ناتوان ، امید دیگران را هم می خورند. حکیم ارد بزرگ

روان آدم های شاد ، از بیماری و نابودی ، به دور است. حکیم ارد بزرگ

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 

 
با نگاه پست ، مهرانگیزترین کارها را هم می توان ننگ شمرد. حکیم ارد بزرگ

پشتیبانی از حقوق دیگران ، پشتیبانی از حقوق خود ماست. حکیم ارد بزرگ

پشیمانی ، اولین گام برای پوزش است. حکیم ارد بزرگ

کسی که بدگویی می کند ، خواری را به جان می خرد. حکیم ارد بزرگ

کسی که فریفته نگاهی می گردد ، توان رها نمودن دیگران را ندارد. حکیم ارد بزرگ



فیلم پسرها و دخترها ساخته روبرت ایزکوو

پسرها و دخترها
فیلم محصول سال 2000
پسرها و دخترها یک فیلم کمدی رمانتیک، ساخته شده در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی روبرت ایزکوو است.
تاریخ اکران اولیه: ۲۰۰۰ م.
مدت زمان فیلم: ۱ ساعت ۳۴ دقیقه
آهنگ‌ساز: استوارت کاپلند
فیلم‌نامه: اندرو میلر
بودجه: ۳۵ میلیون دلار آمریکا
بازیگران
فردی پرینز
کلر فورلانی
جیسن بیگز
آماندا دتمر



 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم پسرها و دخترها به کارگردانی روبرت ایزکوو برای ما بنویسید و بفرستید.



پسرها و دخترها
کارگردان     روبرت ایزکوو
تهیه‌کننده     جی کهن
لی گاتسگن
ماری اشیزگال
نویسنده     اندرو لووری
اندرو میلر
بازیگران     فردی پرینز
کلر فورلانی
جیسون بیگز
آماندا دتمر
هدر دونهیو
موسیقی     استوارت کوپلند
فیلم‌برداری     رالف باد
تدوین     Casey O. Rohrs
توزیع‌کننده     Dimension Film
تاریخ‌های انتشار
    ژوئن ۲۰۰۰
مدت زمان
    ۹۴ دقیقه
کشور     ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا
زبان     انگلیسی
هزینهٔ فیلم     ۳۵۰۰۰۰۰۰ دلار
فروش گیشه     ۲۵۸۵۰۶۱۵ دلار

پسرها و دخترها (به انگلیسی: Boys and Girl) یک فیلم کمدی رمانتیک، ساخته شده در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی روبرت ایزکوو است.
نقش ها

    کلر فورلانی در نقش جنیفر بورُس
    فردی پرینز در نقش رایان واکر
    جیسن بیگز در نقش شکارچی
    آماندا دتمر در نقش امی
    هتر دوناهو در نقش مگان

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM


تحلیل فیلم ارزوهای بزرگ . نقد برنامه کلاه قرمزی در سال 95 . نقدفیلم یک تکه نان . دانلود سریال شنود . دانلود فیلم شنود . ریفی فی . برنامه قاصدک شبکه نسیم . جانگر . فیلم . سرتو بدود رفیق سرجیو لئونه . نوسینده فیلمنامه اسپارتاکوس . تصویرپلهپله طی کردن موفغیت صفرتاصد . سایت برنامه تانیایش . فیلم ابدویک روز . فیلم ریفی فی . فیلم سینمایی ریفی فی . خنده خانه ویکیپدیا . سینمایی ریفی فی . پیام سریال شکر اباد چیست؟ . سریال در قصه ها زندگی میکنند محسن شایان فر 1395 . نقدکلاه قرمزی 95 . دانلود فیلم lucy  . نقد و بررسی فیلم ابد و یک روز . شب کوک . این گروه خشن سام پکین پا . نقد دورهمی مهران مدیری . فیلم کوهای سرد . نقد سریال نفس گرم . کارمین کاریدی بازیگر فیلم پدر خوانده . ریفی فی . فیلم ریفی فی . ابدو یک روز . بیوگرافی سمانه جهانبخش . نقد بر شب کوک . سریال عطسه ویکی پدیا . مهران مدیری دردرحاشیه . نقد قسمت آخر شب کوک از دید بیننده ها . پشته سهنه ی سریال آشپز باشی



حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, سخنان حکیم ارد بزرگ, جملات حکیم ارد بزرگ, عکس حکیم ارد بزرگ

 

 
بدترین اندیشه ها ، روان ما را به تنهایی و خلوت فرا می خوانند ، آدمیان باید در کنار هم ، شاد باشند و برای پیشرفت و امنیت سرزمین خویش ، کوشش کنند. حکیم ارد بزرگ

بسیاری از آرزوهایمان را می توانیم به آسانی ، با نشان دادن توانمندی خویش ، به دست آوریم. حکیم ارد بزرگ

به خواب هایت دل مبند ، زندگی از آن هوشیاران و بیدارانی است ، که از تنهایی برون آمده و برای پیشرفت به هم پیوسته اند. حکیم ارد بزرگ

چه بسیار آدمهای مغروری دیدم که فریاد می زدند و می گفتند ما فروتن و خاکی هستیم. حکیم ارد بزرگ

خیزش درونی ، برای بهروزی هر چه بیشتر ، نیرویی است که بسیاری آن را ندارند. حکیم ارد بزرگ

حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, سخنان حکیم ارد بزرگ, جملات حکیم ارد بزرگ, عکس حکیم ارد بزرگ

 
سخن مهر آمیز و دلگرم کننده، می تواند از فانوس کوچک ، ستاره بسازد. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جوانان را به کار و کوشش بزرگ اجتماعی فرا می خوانند و از آنها می خواهند همه توان خویش را در راه آبادی میهن و مردم دوستی به کار گیرند. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان را باید بارها و بارها نوشت ، تا در ذهن و اندیشه ماندگار شوند. حکیم ارد بزرگ

 

حکیم ارد بزرگ . عکس بزرگترین فیلسوف ایرانی . شرکاء مجتبی . بزرگ شیروان . بزرگترین فیلسوف گیتی . بزرگترین اندیشمند . ارد بزرگ شیروان . great orod

 

 
نام فرزند، بینش و اندیشه ما را نشان می دهد، پس برای گزینش نام خوب، بسیار بکاویم. حکیم ارد بزرگ

نام فرزندان مان را درست بیان کنیم و از دیگران نیز بخواهیم اینگونه باشند. حکیم ارد بزرگ

نامی را بر فرزند خویش بگذارید که او در دل ، تا پایان زندگی شما را نفرین نکند. حکیم ارد بزرگ

نخستین کسانی که در آتش دوستی پسران و دختران نوجوان می سوزند ، خاندان آنهاست. حکیم ارد بزرگ

حکیم ارد بزرگ . عکس بزرگترین فیلسوف ایرانی . شرکاء مجتبی . بزرگ شیروان . بزرگترین فیلسوف گیتی . بزرگترین اندیشمند . ارد بزرگ شیروان . great orod

 
بدون خودآگاهی میهنی ، کشور رنگ پیشرفت به خود نمی گیرد. حکیم ارد بزرگ

برای آنکه روانت را بپروری ، در آغاز با خود یکی شو. حکیم ارد بزرگ

برای بدست آوردن خرد ، باید کاوید و پژوهش نمود و از تجربه ها بهره گرفت. حکیم ارد بزرگ

برای جلوگیری از تباهی و بیراهه روی ، راه نقد و ارزیابی را باز بگذاریم. حکیم ارد بزرگ

برای دلهره شبانگاهان ، نسیم گرما بخش خرد را همراه کن. حکیم ارد بزرگ


بزرگترین فیلسوف معاصر . برترین اندیشمند معاصر . مغز متفکر فلسفه . مغز متفکر جهانی . متفکرین ایران و جهان . متفکرین بزرگ . متفکرین امروز . hakim orod bozorg . بهترین فیلسوف جهان . محبوبترین فیلسوف جهان . اندیشمند جهانی . بزرگترین اندیشمند ایران . اندیشمندان جهان . درباره بزرگترین متفکرین جهان . حکیم ارد بزرگ . hakim great orod . فیلسوف ایرانی
 

 
از گردش زمانه آموختم که نباید نام مردگان خویش را بر زندگان بگذاریم. حکیم ارد بزرگ

استخوان بندی شهرها ، در دیوار است و بزرگداشت. حکیم ارد بزرگ

استوارترین پیمان ها آنهاییست که با اندیشه مان پذیرفته ایم. حکیم ارد بزرگ

آدم های خودخور و نالان ، دوستان خوبی برای ما نیستند. حکیم ارد بزرگ

آدمهای بی نظم، جان خود و دیگران را به خطر می اندازند. حکیم ارد بزرگ

 


فیلم پسر ساخته ویلیام برنت بل

فیلم پسر ۲۰۱۶ (The Boy 2016)

The Boy 2016

    تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود

    با بازی لورن کوهن در نقش گرتا

ژانر : ترسناک ، معمایی ، هیجان انگیز

زمان : ۹۷ دقیقه

زبان : انگلیسی

محصول : آمریکا ، چین ، کانادا

سال انتشار : ۲۰۱۶

کارگردان : ویلیام برنت بل

ستارگان : لورن کوهن ، روپرت ایوانز ، جیمز راسل

خلاصه داستان : یک پرستار بچه آمریکایی، مسئول مراقبت از یک کودک شده که در خانواده‌ای انگلیسی زندگی می‌کند. در کمال تعجب این کودک یک عروسک است؛ اما بعد از مدتی که از نگهداری آن می‌گذرد پرستار متوجه می‌شود این عروسک جان دارد…
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
پسر
فیلم محصول سال 2016
پسر یک فیلم آمریکایی ترسناک روانشناسانه ۲۰۱۶ است که توسط ویلیام برنت بل کارگردانی و توسط استیسی منیر نوشته شده است. فیلمبرداری در ۱۰ مارس ۲۰۱۵ در ویکتوریای بریتیش کلمبیا شروع شد و در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد.
تاریخ اکران: ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۶ م. (هلند)
کارگردان: ویلیام برنت بل
مدت زمان فیلم: ۱ ساعت ۳۸ دقیقه
آهنگ‌ساز: بر مک‌کرری
فیلم‌بردار: دانیل پرل



 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم پسر به کارگردانی ... برای ما بنویسید و بفرستید.




بازیگران

لورن کوهن
روپرت ایوانز
جیمز راسل
بن رابسون

پسر (فیلم ۲۰۱۶)
کارگردان     ویلیام برنت بل
نویسنده     Stacey Menear
بازیگران     لورن کوهن
روپرت اوانس
موسیقی     بر مک‌کرری
فیلم‌برداری     Daniel Pearl
تدوین     برایان بردن
توزیع‌کننده     STX Entertainment
تاریخ (های) انتشار
   

    ۲۲ ژانویه ۲۰۱۶

مدت
    ۹۷ دقیقه
کشور    

* آمریکا
* چین
* کانادا
زبان     انگلیسی
بودجه     $۱۰ میلیون
گیشه     $۵۹٫۲ میلیون

پسر (انگلیسی: The Boy) یک فیلم آمریکایی ترسناک روانشناسانه ۲۰۱۶ است که توسط ویلیام برنت بل کارگردانی و توسط استیسی منیر نوشته شده است.

فیلمبرداری در ۱۰ مارس ۲۰۱۵ در ویکتوریای بریتیش کلمبیا شروع شد و در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد.
داستان

یک پرستار بچه آمریکایی، مسئول مراقبت از یک کودک شده که در خانواده‌ای انگلیسی زندگی می‌کند. در کمال تعجب این کودک یک عروسک است؛ اما بعد از مدتی که از نگهداری آن می‌گذرد پرستار متوجه می‌شود این عروسک جان دارد
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM


نقد شب کوک . دانلود فیلم وسترن سرتو بدزد رفیق . سر تو بدزد رفیق . فیلم . http://doorbiin.blogsky.com/1394/12/16/post-1012/  . سرتو بدزد رفیق . داستان فیلم ابدو یک روز . سوپر استار . خواننده چینی تسو جیه لون . فیلم سوپراستار شهاب حسینی . نقد فیلم ابدو یک روز . دانلود نقد فیلم یک تکه نان . نقد فیلم یک تکه نان . نظرات درباره شب کوک . رفیق سرتو بدز . فیلم سینمایی سرتو بدزد رفیق . سرتو بدزد رفیق سرجیو لئونه . فیلم سرتو بدزد رفیق . فیلم ابدو یک روز . باباسمور . شعر‌خراسان‌شمالی . عکسهای آستروبوی نماشا . اژانس دوچرخه . خلاصه فیلم ابدو یک روز . عضویت در تلگرام سخنان بزرگان . فیلم عنکبوت و تنبل خان . دانلود فیلم بچه نشو . دانلودفیلم سینمایی سکوت دریابابازیه زهراسعیدی . نقد و تحلیل و بررسی سریال کره ای سرنوشت . بیوگرافی مایکل لاندون . نقدوبرسی جومونگ . سریال شوالیه سیاه . اسم ساختمان فیلم آسمان من چیه؟ . دانلود بهترین فیلمهای سیروس مقدم . دانلود فیلم کوهستان سرد


فیلم عملیات قطب شمال ساخته گرت بی وال

عملیات قطب شمال
2014 نروژ
Operation Arctic

Dir:Grethe Bøe-Waal


نام فیلم: عملیات قطب شمال | ژانر: ماجراجویی، خانوادگی | تاریخ انتشار: سال 2014

زبان: دوبله فارسی + نروژی | مدت زمان: 01:30:39

خلاصه داستان:
سه خواهر و برادر به طور اتفاقی در جزیره متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند تا یک اقیانوس آن طرف تر، هیچکس نمیداند آنها کجا هستند. این فیلم نبردی دراماتیک برای نجات است…
http://mbfilm.ir/wp-content/uploads/2016/03/11246-e1458970028707.jpg?f5251d
فیلم عملیات قطب شمال

ژانر : ماجراجویی | خانوادگی

ستارگان : Nicolai Cleve Broch , Lars Arentz-Hansen , Kaisa Gurine Antonsen

کارگردان : Grethe Boe-Waal

محصول کشور نروژ

تاریخ انتشار : 2014/10/17

خلاصه داستان فیلم Operation Arctic 2014 :

سه خواهر و برادر به طور اتفاقی در جزیره متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند تا یک اقیانوس آنطرف تر ، هیچکس نمی داند آنها کجا هستند. این فیلم نبردی دراماتیک برای نجات است .

توضیحات دوبله فارسی فیلم عملیات قطب شمال :

مترجم : یسنا ایروانی

مدیر دوبلاژ : سعید مظفری

گویندگان : شیلا آژیر ، پویا فهیمی ، سعید مظفری ، حامد عزیزی و …

دوبله شده در استدیو دوبلاژ قرن 21



 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم عملیات قطب شمال به کارگردانی گرت بی وال برای ما بنویسید و بفرستید.



نام فارسی: عملیات قطب شمال

نام لاتین: Operation Arctic 2014

محصول کشور: ۲۰۱۴ Norway
ستارگان و هنرمندان حاضر در این اثر: Kaisa Gurine Antonsen, Lars Arentz-Hansen, Nicolai Cleve Broch, Ida Leonora Valestrand Eike و …

به کارگردانی:Grethe Bøe-Waal

موضوع و ژانر: ماجراجویی, خانوادگی
مدت زمان نمایش: ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
سال تولید: ۲۰۱۴
امتیاز فیلم در: ۶٫۱ از ۱۰ از بین ۱۴۳ رای
جوایز کسب شده توسط فیلم: ۱ نامزد .

گروه سنی: تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۰ سال توصیه نمی شود.

توضیحاتی در مورد اتفاقات داستان: سه خواهر و برادر به طور اتفاقی در جزیره متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند تا یک اقیانوس آنطرف تر ، هیچکس نمی داند آنها کجا هستند. این فیلم نبردی دراماتیک برای نجات است .
http://pmcmusic.net/wp-content/uploads/2016/03/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%A8-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84.jpg
 نام فیلم: عملیات قطب شمال -Operation Arctic 2014

ژانر : ماجرایی , خانوادگی

مدت زمان : ۹۱ دقیقه
زبان : نروژی , فارسی
محصول : نروژ
ستارگان : Line Verndal, Nicolai Cleve Broch, Kristofer Hivju, Kaisa Gurine Antonsen
کارگردان : Grethe Boe-Waal
http://www.kingpedia.net/wp-content/uploads/2015/10/Operation.Arctic.farsi_.jpg
خلاصه داستان :

۳ برادر و خواهر به طور اتفاقی در جزیره ی متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند. تا یک اقیانوس آنطرف تر ، هیچکس نمی داند آنها کجا هستند. این فیلم داستان نبردی شجاعانه برای نجات است و…
88888888888888888888888888888888




فیلم پرواز ساخته ویبهو پوری

پرواز
2015 هند
Hawaizaada

Dir:Vibhu Puri


Hawaizaada (2015)
خلاصه داستان
    The film which is based on the life on an Indian scientist Shivkar Bapuji Talpade, who is credited to have constructed India's first unmanned plane is the tale of the hardships that he went through on the journey to discover. Also the film is set in the pre-independence era of Bombay of 1895.

http://subdl.ir/wp-content/uploads/2015/07/Hawaizaada-2015.jpg

Hawaizaada
(2015)

Full Cast & Crew
Directed by
Vibhu Puri    
Writing Credits (in alphabetical order) 
Saurabh Bhave    
Vibhu Puri    
Cast (in credits order) 
Naman Jain     Naman Jain     ...    
Narayan Talpade
Rest of cast listed alphabetically:
Mithun Chakraborty     Mithun Chakraborty     ...    
Subbaraya Shastry
Krutika Deo     Krutika Deo     ...    
Champa
Jeffrey Goldberg     Jeffrey Goldberg     ...    
Wilson
Ayushmann Khurrana     Ayushmann Khurrana     ...    
Shivkar Bapuji Talpade
Priyanka Setia     Priyanka Setia        
Pallavi Sharda     Pallavi Sharda     ...    
Sitara
Shefali Shetty     Shefali Shetty        



 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم پرواز به کارگردانی ویبهو پوری برای ما بنویسید و بفرستید.




تهیه کنندگان
Rajesh Banga     ...     co-producer
Vicky Bhatia     ...     Post line producer
Sada Bhuvad     ...     executive producer: Reliance Entertainment
Jatin Dharna     ...     line producer
Dilip Gupta     ...     line producer
Vishal Gurnani     ...     co-producer
Amit P. Singh     ...     line producer (as Amit Kumar Raj)
Dave Yukta     ...     assistant line producer
https://d27niupszbwig4.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/01/Maazaa-My-Lord-lyrics-hawaizaada-2015-mohit-chauhan.jpg
Music by
Vishal Bhardwaj     ...     guest composer
Mangesh Dhakde    
Ayushmann Khurrana    
Rochak Kohli    
Cinematography by
Savita Singh    
Film Editing by
Shan Mohammed    
Costume Design by
Harsh Dedhia    
Sahil Kochhar    
Makeup Department
Preetisheel Singh     ...     make up and hair designer
Clover Wootton     ...     make up and hair designer
Production Management
Rahul Jadhav     ...     production manager
Sayyed Nizam     ...     post-production manager
Second Unit Director or Assistant Director
Utpala Barve     ...     assistant director
Amit Bathija     ...     first assistant director
Lokesh Chadda     ...     chief assistant director / second unit director
Kanishka Singh Deo     ...     assistant director (as Kanishka Deo)
Shrilekha Gaherwar     ...     assistant director (as Shikha Singh)
Avijit Khanwilkar     ...     second assistant director
Pratik Parmar     ...     second assistant director
Shiladitya Sen     ...     second assistant director (as Shiladitya)
Manuja Tyagi     ...     first assistant director
Sound Department
Sampath Alwar     ...     dialogue editor
Jayesh Dhakan     ...     adr recordist
Arunav Dutta     ...     Sound Designer
Racchit Malhotra     ...     adr mixer / dubbing director
Hengul Medhi     ...     associat film mix engineer
Susmit Nath     ...     sound recordist
Shadab Rayeen     ...     final mix
Varun Visoi     ...     foley recording
Visual Effects by
Yatin Bhave     ...     digital compositor
Pankaj Kalbende     ...     visual effects supervisor
Arun Kataria     ...     digital matte painter
Abrez Mohammed     ...     visual effects producer
Abhilash Nanda     ...     visual effects
Bhavesh Patel     ...     cgi artist
Hitesh Patel     ...     cgi artist
Sarika Salian     ...     team lead: Reliance Mediaworks
Selvakumar     ...     digital compositor
Chandrakant Shenoy     ...     digital matte painter
Sridharan     ...     Sr.Compositor: Reliance Media Works
Jitendra Yadav     ...     compositor: Reliance Media Works
Camera and Electrical Department
Rahul Vamadevan     ...     Behind-the-scenes Cinematographer
Music Department
Shadab Rayeen     ...     final mastering
Monty Sharma     ...     background score
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b0/Hawaizaadai_Film_Poster..JPG
دیگر کارکنان
Devashish Chainani     ...     international sales and distribution: reliance entertainment
Brijesh Chheda     ...     visual promotions
Pankaj Hurne     ...     Visual Promotion
Vasudevan Kothandath     ...     Visual Promotion
Shashidharan Jacob Manas     ...     behind the scenes director
Mahesh Ramanathan     ...     management team: reliance entertainment
Avinash Shah     ...     Post production Assistant
Rahul Tanwar     ...     script supervisor
-_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-


فیلم پسر آدم دختر حوا ساخته رامبد جوان

پسر آدم دختر حوا
ایران 1387

رامبد جوان


پسر آدم، دختر حوا
فیلم محصول سال 2010
تاریخ اکران اولیه: ۲۰۱۰ م.
کارگردان: رامبد جوان
بازیگران
رامبد جوان
حامد کمیلی (فرهود زندی)
مهناز افشار (مینا بزرگمهر)
شیلا خداداد (محبوبه)

88888888888888888888888888888888
پسر آدم، دختر حوا
کارگردان     رامبد جوان
تهیه‌کننده     سعید حاجی میری
نویسنده     محمدرضا احمدی پیشکوهی
بازیگران     حامد کمیلی
مهناز افشار
رامبد جوان
شیلا خداداد
فرامرز صدیقی
لیلا اوتادی
علیرضا ریاحی
کیومرث ملک‌مطیعی
ملکه رنجبر
موسیقی     سیدبهنام ابطحی
فیلم‌برداری     فرج حیدری (با همکاری علیرضا زرین‌دست)
تاریخ‌های انتشار
    سبحان فیلم
کشور     ایران
زبان     فارسی

پسر آدم، دختر حوا دومین فیلم سینمایی رامبد جوان و ساخت سال ۱۳۸۷ است.

بازیگران
بازیگر     نقش
حامد کمیلی     فرهود زندی
مهناز افشار     مینا بزرگمهر
رامبد جوان     ناصر
شیلا خداداد     محبوبه
فرامرز صدیقی     پدر مینا
لیلا اوتادی     ساناز
علیرضا ریاحی     سیامک
کیومرث ملک‌مطیعی     سرایدار
محمود بنفشه‌خواه     صاحب دفتر
کیانوش گرامی     تاجر
سعید پیردوست     دلال املاک
مهوش وقاری     مادر فرهود
ملکه رنجبر     موکل
اردشیر کاظمی     پدر ناصر
عوامل

 صدابردار: بهروز معاونیان
 طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی
 طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی
 مجری طرح و مدیر تولید: آزیتا موگویی

جزییات

 ژانر: کمدی رمانتیک
 رنگ: رنگی
 صدا: Mono
 لوکیشن: تهران

خلاصه فیلم

فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت می‌پردازند. در این بین ناصر و محبوبه می‌خواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را می‌پذیرند و رقابتشان وارد دور تازه‌ای می‌شود.
88888888888888888888888888888888
 پسر آدم، دختر حوا /فیلم سینمایی / کامل
پسر آدم، دختر حوا فیلم سینمایی به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی سعید حاجی میری و محصول سال ۱۳۸۷ است. بازیگران: حامد کمیلی،مهناز افشار،رامبد جوان،شیلا خداداد،فرامرز صدیقی،لیلا اوتادی،علیرضا ریاحی و کیومرث ملک‌مطیعی خلاصه فیلم: فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت می‌پردازند. در این بین ناصر و محبوبه می‌خواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را می‌پذیرند و رقابتشان وارد دور تازه‌ای می‌شود.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/b/b4/Pesare_Adam_Dokhtare_Hava.jpg/220px-Pesare_Adam_Dokhtare_Hava.jpg
چه خوب که می توانیم بخندیم

نویسنده : نزهت بادی
………………………………….………………………………….…………….....

حالا در میان این همه فیلم های کمدی سخیف می توان از یک کمدی رمانتیک درست و حسابی حرف زد که احترام تماشاگران را نگه می دارد و مخاطبان می توانند بدون این که نگران پایین آمدن سطح شعور و شخصیتشان باشند و از خودشان خجالت بکشند، به ایده های جالب و مفرح فیلم بخندند و لذت ببرند.
داستان فیلم درباره یک دوئل تمام نشدنی میان زن و مردی است که هیچ کدام حاضر نیستند دست از لج بازی بردارند. چیزی که این موقعیت های موش و گربه ای را تا انتهای فیلم به درستی سر جای خود قرار می دهد، ساختار حساب شده و منطقی روایت است. یعنی از همان ابتدا رقابت شغلی میان زن و مرد است که جدال های پی در پی آنها را به وجود می آورد و از آنجا که این هم جواری اجباری بین دو وکیل بر اساس تصادف و یا انتخاب خودشان نیست، بلکه از روی زرنگ بازی دو دلال با سوء استفاده از مشکل مالی آنهاست، پایه های اصلی روایت بر مبنای درستی گذاشته می شود.
در ظاهر به نظر می رسد که تصاحب آپارتمان است که آن دو را رویاروی یکدیگر قرار می دهد، اما آن چه به درگیری هایشان دامن می زند و نمی گذارد هیچ کدام عقب نشینی کنند، رقابت شغلی و اثبات برتری خود بر دیگری است. در واقع چون نویسنده علت اساسی اختلاف و تقابل را به خوبی انتخاب کرده است، به راحتی می تواند تا انتها آن را ادامه دهد و از دل آن، ماجراها و موقعیت های تازه در آورد.
این جدال ها با این شرط ساده شروع می شود که هر کس زودتر توانست پرونده ای را به دست آورد، در آپارتمان می ماند و دیگری می رود. بعد کم کم همین شرط ساده شکل پیچیده تر و دشوارتری می یابد و آنها را وا می دارد تا نقشه های بیشتری بکشند و کلک های جدیدتری سر هم کنند تا درپرونده مشترکی که روی آن کار می کنند، رقیب را از میدان به در کنند و به پیروزی برسند و تازه بعد از همه تقلاها و دعواها درست جایی که فکر می کنیم دیگر دلیلی برای ادامه درگیری وجود ندارد و ماجرا باید به طور طبیعی به نفع یکی از طرفین فیصله بیابد، درخواست ناصر و محبوبه برای پیوند مجدد، دوباره آنها را مقابل هم قرار می دهد و نمی گذارد این بازی تمام شود.
اگر دقت کرده باشید، در تمام این مراحل چیزی که نزاع و کشمکش مینا و فرهود را تداوم می بخشد، دستیابی به موفقیت در زمینه شغل مشترکشان است و همین موضوع به این رو کم کنی های بچگانه ماهیتی جدی و مهم می بخشد و به عنوان هدف نهایی شخصیت ها مطرح می شود و هر گونه اقدامی از سوی حریف شکل موانعی را می یابد که ما دوست داریم قهرمانانمان بتوانند بر آن غلبه کنند. به همین دلیل این حال گیری ها به صورت مبارزه جذابی برایمان در می آید و از برد و باخت های چرخشی میان شخصیت ها به هیجان می آییم.این که ما در طول روایت همواره با موقعیت های پویا و زنده ای روبه رو هستیم و ریتم روایت از نفس نمی افتد- که خدا می داند در یک کمدی نگه داشتن ضرباهنگ داستان چه کار سختی است- به این دلیل است که با واکنش های زنجیره وار روبه رو هستیم. یعنی موقعیت ها از دل یکدیگر بیرون می آیند و هر کنشی به واکنشی از سوی شخصیت دیگری منجر می شود و در هیچ مرحله ای کشمکش میان شخصیت ها قطع نمی شود. یک جور بازی پینگ پنگ وار که طرفین بازی به خوبی از پس هم بر می آیند و هیچ یک از ضربات حریف را بدون جواب نمی گذارند.
این پیوستگی رخدادها و تداوم کشمکش ها مدیون دقت نویسنده و کارگردان در زمینه تقسیم مساوی و یکسان موقعیت ها میان دو شخصیت اصلی است، یعنی آنها هرگز اجازه نمی دهند ماجرا به نفع یکی از شخصیت ها تمام شود و یکی از آن دو برای مدت طولانی برنده بماند و همواره کاری می کنند که به سرعت ورق به نفع دیگری برگردد.
در واقع ما با نوعی موقعیت الاکلنگی در رابطه زوج فیلم روبه رو هستیم که در این بالا و پایین رفتن ها تقریباً از نیروی برابری برخوردارند و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند. یعنی همواره سازندگان فیلم حواسشان بوده است که موضوع برد و باخت در نوسان میان دو شخصیت اصلی در حرکت باشد و مهم تر از آن نگذارند مخاطب به سمت یکی از طرفین ماجرا تمایل و جانبداری بیشتری پیدا کند. حتی در پرونده حضانت نیز مراقب بودند تا بار احساسی موضوع، داستان را به سوی یکی از زوج ها و برخورداری از حق بیشتر هدایت نکند، چون در چنین داستان هایی بیش از هر چیزی این نکته مهم است که هر دو شخصیت به یک اندازه معصوم و مقصر به نظر برسند و ما نتوانیم طرف یکی از آنها را بگیریم و از هر دو به یک اندازه خوشمان بیاید.
یکی از ترفندهای خوبی که فیلم به کار می برد، این است که نیمه دوم داستان را قرینه نیمه اول آن نشان می دهد که به خوبی می تواند بر پوچی و بیهودگی تلاش ها و جدال های دو وکیل در اثبات حقانیت وکلایشان تأکید ورزد. یعنی مینا و فرهود برای جدایی زوجی این قدر خود را به دردسر انداختند که اصلاً نمی توانند بدون هم زندگی کنند و همین موضوع موقعیت نزاع آنها را آبزوردتر و مضحک تر جلوه می دهد. البته این قرینه سازی را نه تنها در مفهوم کلی داستان بلکه در موقعیت های جزئی نیز می توان دید که اتفاقاً در راستای تقویت رویارویی برابر شخصیت هاست. مثلاً استفاده از درهای کاملاً مشابه در کنار یکدیگر که بر موقعیت یکسان آنها اشاره دارد و فیلم چه شوخی بامزه ای را به وسیله آن خلق می کند، یا موقعی که مینا بعد از پیدا کردن وسیله شنود تلفنش برای فرهود که پنهانی در حال گوش دادن است، خط و نشان می کشد و حالش را می گیرد و در عوض فرهود بعد از دادن کیف مینا به پدرش از طریق آیفون که می داند مینا در حال شنیدن است، ماجرا را تلافی می کند و حرص مینا را در می آورد. اما جایی که این قرینه سازی ها بیشتر از بقیه نمود دارد، اذیت کردن مینا توسط فرهود با ماشین است که در یک موقعیت کاملاً مشابه حسی که در زیر دو رویداد پنهان است، به شدت با هم فرق دارد.
اتفاقاً تنها چیزی که جایش در فیلم خالی است، همین لحظات عاطفی دوگانه و کنایی میان زوج رقیب است. اصلاً گرمای کمدی رمانتیک های خوبی که می شناسیم، از همین بار احساسی نهفته در لایه های زیرین قصه می آید. غالباً در نمونه های قابل ارجاع چنین فیلم هایی ریشه این لج و لجبازی ها و جدل ها در ظاهر نوعی رقابت شغلی، جنسیتی و یا اجتماعی است، ولی در باطن عدم توانایی برای ابراز علاقه است که زوج مورد نظر را در تقابل هم قرار می دهد.
با وجود این کمبود که فیلم را از اصالتی که در کمدی رمانتیک های محبوبمان می بینیم دور می کند، اما باز هم با فیلم قابل احترامی روبه رو هستیم که نباید نقش کارگردانی خوب رامبد جوان را نادیده بگیریم که اجرای درستی از شوخی های فیلم داشته و معلوم است تا جایی که توانسته سعی کرده موقعیت های کمیک داستانی را ارتقا بخشد.

88888888888888888888888888888888
به "پسر آدم، دختر حوا" کلی هم باید بالید

نویسنده : مهناز عظیمی
………………………………….………………………………….…………….....

فیلم رامبد جوان فیلم خوبی ست. در این واویلای بازار فیلم های گیشه ای و عامه پسند و شری که گریبان گیر همه مان شده و از بد روزگار همه شان هم قصد خنداندن ما را دارند و مثلا در حیطهی کمدی ساخته می شوند می توانم بگویم فیلم جوانیک جور افتخار به حساب می آید و باید کلی هم به آن بالید. اگر چه سوژه تکراری ست و به قول دوست منتقدی از همان دقایق اول مشخص است که آخرش چه می شود، امایادمان باشد که اصلا بحث ما چیز دیگری ست ، بحث سر فیلم کمدی است و در چنین فیلمی بیش از قصه روی سر و شکل و اتفاقات و موقعیت های کمدی و طنزش باید قضاوت شود.
فیلم رامبد جوان فیلم خوبی ست چون آنقدر خلاقیت داشته که بتواندیک ایدهی ساده را  به خوبی با مسائل روز جامعه هماهنگ کند ، در تک تک صحنه ها طنز موقعیت به جا و درست خلق کند و در ضمن حرف خودش را هم به طناز ترین شکل ممکن بزند. برای خنداندن لوده گی نکند، دلقک بازی نا به جا در نیاورد، حرف زشت و رکیک چاشنی دیالوگ هایش نکند،با فرهنگ مردم ، قومیت ها و حتی گاها لهجه ها و آیین ها شوخی نکند و مسخره بازی راه نیندازد.
فیلم پسر آدم دختر حوا در حد و اندازهی خودش از سبکی خاص و منحصر به کارگردانش پیروی می کند که همین خاصی و زیبایی آنرا دو چندان می کند. آنهایی که رامبد جوان را می شناسند و با کارهای او آشنا هستند می دانند که او چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان کارگردان همیشهیک جور تقارن مختص به میزانسن های تئاتری را چاشنی کارهای خود می کند و در این فیلم این تقارن ها بیش از پیش مشهود است.در سکانس های داخلی حتی ایستادن بازیگر ها کنار هم، راه رفتن ها و موقعیت هاشان نسبت به هم از تقارن خاصی برخوردار است چیزی فراتر از کلیشه ای که در فیلم های کمدی اصولا  با آن سر و کار داریم. حداقل می توانم بگویمیک آدم کار بلد توانسته از آن درست استفاده کند، دقت کنید به سکانس ابتدای فیلم جایی که بنگاهی ها و مشتریانشان سر قیمت و اجاره با صاحب خانه چانه می زنند و فرم ایستادن فرهود و مینا در کنار هم و بعد واکنش همزمانشان نسبت به مشتری جدید.یا در سکانس بعدی که هر دو ماشین در کنار هم می رانند و وقایع دو موقعیت موازی سینمایی این جا دریک فضا و به صورت دو ماشین بغل هم نشان داده می شود ویک موقعیت ظریف و خنده دار برای تماشاگر ایجاد می کند.
البته گاهی هم این تقارن ها به نفع طنز شدن موقعیت در فیلم شکسته می شود مثلا در سکانسی فرهود و مینا بعد از دعوا هر دو به سمت اتاقشان می روند، فرهود در را محکم می بندد، کلیشه این بود که مینا هم همزمان همین کار را بکند ولی او از این کنش جا می ماند و بعد از شنیدن صدای محکم بسته شدن در اتاق فرهود آنرا به صورت واکنش پاسخ می دهد.
این کشاکش بین فرهود و مینا از ساده ترین اتفاقات، شوخی های بدیع خلق می کند. از لج و لج بازی آنها برای محل تابلوی اسم شان بگیرید تا تلاش براییافتن موکل که خود کنایه ای جالب به بیکار ماندن این دو وکیل جوان و عدم داشتن پیشنهاد کار است آنقدر که مجبورند از هر دلیل ساده و احمقانه ای برای شوراندن دوستانشان ویافتن موکل استفاده کنند . پای خواستگار مینا که به دفتر کارشان باز می شود ازیک موقعیت  معمولی فال گوش ایستادن فرهود و هول شدنش بعد از اینکه دستش رو می شودیک طنز واقعا خنده دار و بدیع خلق می شود.
به همهی این ها اضافه کنید صحنهی جالب کیف قاپی و زد و خوردی که بین دو دزد کیف و فرهود زند صورت  می گیرد و در نهایت  شوخی بسیار خنده دار و جالبی که با لوایح مجلس و روند به تصویب رسیدنشان در فیلم می شود و ارتباط به جای آنها با روند اتفاقات فیلم و نتایجی که قرار است از آنها  آید فیلم شود.
نوع بازی بازیگر ها نیز در فیلم قابل توجه است. از فرم و سبک نمایشی آشنای رامبد جوان در این سال ها حرف زدم. به نظرتان چند درصدش را به شخصیت فرهود انتقال داده است؟ از نظر من فرهود این فیلم حداقل  پنجاه شصت در صد همان رامبد جوان آشنای خودمان است، البته این به این معنی نیست که حامدکمیلی از نوع بازی های رامبد جوان تقلید کردهیا در این فیلم چیزی به او تحمیل شده است، خیر، اتفاقا بر عکس. نوع طنز بازی های جوان و سبک او  را گرفته و روی خودش پیاده کرده وشخصیت فوق العاده شیرین فرهود زند را خلق کرده که همه چیزش با فیلم هماهنگ است. ازیک طرف فرم خندیدن آشنای حامد کمیلی را داریم و شیطنت هایش که خیلی خوب روی شخصیت نشسته و تر و تازه است و تکراری هم به نظر نمی آید و از طرف دیگر حرکات بعضا رامبد جوان مآبانه مثل چک و چانه ای که توی اولین قرار ملاقاتش با مینا در کافی شاپ می زند و فرم صحبت کردنش و ادا اطوار های تند و حتی دستی که حین گفتن دیالوگ: چه قدر فروتن! محکم بر دهان خود می کوبد و ما در کارهای رامبد جوان بارها از این قسم حرکات دیده ایم که چاشنی حرکات طنز آمیزش است و مخاطب را جذب کاراکتر می کند.
مهناز افشار این فیلم هم با وجود مقایسهی شدیدی که روی کاراکتر مینا نسبت به سایه در آتش بس می شود به نظرم خوب است . نقش را گرفته و آنطور که باید و شاید تحویل مخاطب داده. ازیک زن نمی شود توقع طنز پردازی خاص حداقل در سینمای خودی داشت. با توجه به شرایط و محدودیت هایی که دارد. البته قبول دارم که بازیگر خوب در هر شرایطی می تواند کار عالی ارائه دهد ولی مجموعا اگر بخواهیم ایرادی به بازی مهناز افشار بگیریم ، ایرادهای کلی ست و نه مختص به این فیلم، مثل ایرادی که دوستان منتقد به فرم خندیدن ش می گیرند که اگر دقت کنیم چه در حال حرص خوردن و چه در حالت عادی و معمولی اش او همیشهیک فرم خنده تحویل مخاطب می دهد "خنده همراه با دندان هایی که شدیدا به هم می فشارد". از این گذشته او در این فیلم جاهایی خیلی خوب از پس نقشش بر می آید، اصلا مثل شخصیت سایه  لوس حرف نمی زند، معقول تر و طبیعی تر به نظر می رسد، ادا در نمی آورد ، در لحظه های حساس فیلم نیز مثل صحنهی عبور از به قول خودش پل امیر بهادر! ویا گیر کردنش پشت در آهنی و قفل شدهی دفترش خیلی خوب از پس انتقال حس برمی آید.
رامبد جوان و شیلا خداداد (ناصر و محبوبه) ظاهرا قرار بوده دو شخصیت جدی و کمی درون گرا را بازی بکنند. جوان از پس این نقش خوب برآمده منهای اواخر فیلم، که ناگهان طنز سابق خود را روی شخصیت آرام ناصر پیاده می کند و قدری نچسب به نظر می  رسد. به هر حال درست است که موقعیت های کمیک در اواخر فیلم توسط کاراکتر ناصر خوب است و بیننده را می خنداند اما با شخصیتی که اول فیلم از او معرفی شده در تضاد است. ناصری که روز اول به دفتر کار فرهود زند مراجعه کرد را مقایسه کنید با ناصری که برای دیدن شناسنامهی همسرش همراه با فرهود شبانه به خانهی همسرش می رود. حرکات تند و سریع و ادا اطوارهایی که پیش از این در کارهای سابق رامبد جوان دیده بودیم و در این فیلم هم در کاراکتر فرهود مشاهده کرده بودیم برای ناصر این فیلم که از اول آدم آرام و درون گرایی معرفی شده در این سکانس نا به جاست. می توانست  همان شخصیت آرام و نسبتا جدی و چراغ خاموشش را تا به آخر ادامه دهد و با همان مثل ابتدای فیلم موقعیت های جذاب و طنازی خلق کند. اما شیلا خداداد کاراکترش را  تا به آخر حفظ می کند و بازی قابل قبولی از خود ارائه می دهد.
این خیلی خوب است که در  این فیلم روی  شخصیت های کوچک و ماجراهایی که حول آنها رخ می دهد خوب فکر و کار شده است. به سرایدار ساختمان که شایدیادگاری از آخرین بازی زندهیاد ملک مطیعی باشد دقت کنید. با آن قیافهی پیر و اخمویش به اندازهی هر کدام از نقش اول های فیلم بیننده را شاد می کند و در موقعیت های کوتاهش آنها را می خنداند. نه حرف بی ادبانه ای و نه خشونت بی جایی و نه شکل و قیافه و سر و وضع خنده داری. خودش به تنهایی با پاسخ های قاطع و بی رودربایسی اش مخاطب را بایک وضعیت جالب و خنده دار روبه رو می کند. پسر کوچولوی ناصر و محبوبه نیز همینطور، او نقش چندانی  در فیلم ندارد اما برای او هم  موقعیت های کوتاه و طنازی خلق شده تا همچون پیرمرد سرایدار با جواب های غیر مترقبه! اش مخاطب را روده بر کند. صحنهی اولین قرار ملاقات مینا با محبوبه در کافی شاپ را بهیاد بیاورید و حرف هایی که بین مینا و پسر بچه زده می شود و پاسخ های جالبی که از طرف او به مینا داده می شود.
فقطیک شخصیت ، خواهر خواستگار سمج مینا که شخصا هر چه فکر کردم لزومش را در فیلم متوجه نشدم! حضوریک کاراکتر با بازیگری نسبتا چهره آشنا تنها برای هول دادن ناصر پیش فرهود زند به نظرم غیر منطقی و نامعقول است و اگر عوامل شدیدا لزومش را حس کردند حداقل می توانستند قدری بیشتر روی آن مانور دهند تا این قدر نچسب و بیرون زده و لوث شده به نظر نرسد.
به هر حال فیلم پسر آدم دختر حوا کار خودش را کرده است. هم مخاطب عام از آن راضی ست و هم طیف وسیطی از منتقدان. این نشان می دهد اگر هنرمند با درایت عمل کند می تواند محصولی تولید کند که نه ضرر به گیشه بزند ، نه کفر منتقد جماعت را بالا بیاورد و نه برای فروش بالا و صرفا ساختن چیزی برای هجویه و خنداندن ملت سطح هنر سینمای کشورش را پایین بیاورد.

88888888888888888888888888888888
 پسر آدم، دختر حوا /فیلم سینمایی
پسر آدم، دختر حوا فیلم سینمایی به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی سعید حاجی میری و محصول سال ۱۳۸۷ است. بازیگران: حامد کمیلی،مهناز افشار،رامبد جوان،شیلا خداداد،فرامرز صدیقی،لیلا اوتادی،علیرضا ریاحی و کیومرث ملک‌مطیعی خلاصه فیلم: فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت می‌پردازند. در این بین ناصر و محبوبه می‌خواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را می‌پذیرند و رقابتشان وارد دور تازه‌ای می‌شود.
http://media.farsnews.com/media//8811/Images/jpg/A0807/A0807704.jpg
قالب : فیلم بلند
کارگردان : رامبد جوان
نویسنده : محمدرضا احمدی پیشکوهی
بازیگران : حامد کمیلی،مهناز افشار،رامبد جوان،شیلا خداداد
88888888888888888888888888888888