رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه مثبت 17 به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی

مثبت 17

شبکه یک

ژانر : گفتگو
دسته بندی : اجتماعی ، سرگرمی و مسابقه
زبان : فارسی
............................................................................
درباره " مثبت 17 "

برنامه مثبت ۱۷ یک مجله تصویری جوانانه، برای نسل جوان امروز است و رویکردی جوانانه دارد.

مثبت 17 به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی است که شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 از گروه اجتماعی شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

برنامه مثبت 17 از آیتم های مختلفی تشکیل شده است: آیتم تکنولوژی و تریبون آزاد و مروری بر تحولات روز جامعه از جمله این موضوعات است.

موضوعات هفتگی برنامه مثبت 17 شامل آیتم های کلی از جمله: اوقات فراغت، امید به آینده، مطالعه و نگاه جوانان به مقولات مختلف زندگی می شود.

موضوعات روزانه هم به اتفاقاتی در جامعه رخ می دهد بستگی دارد که این اتفاق می تواند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی باشد.

همچنین در برنامه مثبت 17 هر روز یک جوان موفق را به همراه خانواده به برنامه و به مردم معرفی می کنند.
http://media.mehrnews.com/d/2015/08/08/3/1787724.jpg?ts=1448516263924
"مثبت 17" از امروز روی آنتن شبکه یک


پخش برنامه جدید و جوانانه "مثبت 17" امروز 17 مردادماه ساعت 17 از شبکه یک سیما آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، این برنامه محصول گروه اجتماعی شبکه است و ساختاری ترکیبی دارد. "مثبت 17 " از شنبه تا چهارشنبه هر روز به مدت یک ساعت و از ساعت 17 تا 18 بطور زنده به روی آنتن می رود.

بگفته سلیمانی تهیه کننده این برنامه، "مثبت 17 " یک مجله تصویری جوانانه برای نسل جوان امروز است و قرار است در آن موضوعاتی که مربوط به همین قشر از جامعه است، پوشش داده شود.

سهیل سلیمانی اظهار داشت: ما در این برنامه هر روز یک جوان موفق را به همراه خانواده به برنامه می آوریم و به مردم معرفی می کنیم، حال این جوان می تواند حتی یک چوپان موفق باشد یا جوانی که یک شرکت دانش بنیان را راه انداخته است. ما این جوانان را نه صرفا از پایتخت بلکه از تمام نقاط کشور به برنامه دعوت خواهیم کرد.

این تهیه کننده درباره آیتم های برنامه "مثبت 17" هم گفت: این برنامه از آیتم های مختلفی تشکیل شده که آیتم تکنولوژی و تریبون آزاد و مروری بر تحولات روز جامعه از جمله این موضوعات است.

سلیمانی ادامه داد: برنامه هر هفته یک موضوع ثابتِ واحد و روزانه هم یک موضوع مجزا خواهد داشت. موضوعات هفتگی شامل آیتم های کلی می شود از جمله اوقات فراغت، امید به آینده، بطالت، عشق و ایمان، مطالعه و نگاه جوانان به مقولات مختلف زندگی، ولی موضوعات روزانه به اتفاقاتی که همان روز در حوزه جوانان در جامعه رخ می دهد بستگی دارد که این اتفاق می تواند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی باشد.

وی تاکید کرد: مثبت 17 یکی از برنامه های تعاملی تلویزیون با بیننده است که اپلیکیشن، سایت و پیامک برنامه از اولین روز برای بینندگان رونمایی خواهد شد و مخاطبان می توانند درباره موضوعات هفتگی و روزانه از طریق راههای ارتباطی، نظراتشان را به برنامه منتقل کنند و بعد نظرشان را بطور زنده بر روی مونیتورهای داخل استودیو تماشا کنند و اینگونه در برنامه مشارکت کنند.

این تهیه کننده شبکه یک تصریح کرد: برنامه مثبت 17 دو مجری خواهد داشت که خانم نجمه جودکی مجری اول برنامه است و مجری دوم نیز به زودی انتخاب خواهد شد در کنار ایشان برنامه را اجرا خواهند کرد.

پخش این برنامه که جایگزین برنامه شهرآورد شده است تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در صورت صلاحدید مدیران شبکه یک، برای سال آینده نیز پخش خواهد شد.

سهیل سلیمانی درباره علت انتخاب نام مثبت 17 برای برنامه هم گفت: در عرف جهانی، تعریف جوانی از سن 17 سالگی شروع می شود ولی ما 17+ را انتخاب کردیم چرا که معتقدیم جوانی خیلی از مردم می تواند به دل باشد نه به عدد سالها.

تهیه کننده مثبت 17 همچنین از انتخاب چهره جوان برتر هفته، ماه وسال در این برنامه خبر داد و افزود: در پایان هر روز و با رای بینندگان، به مهمان برنامه رای داده می شود و از این طریق جوانان موفق و برتر هر هفته، ماه و سال را به مردم معرفی می کنیم.

سلیمانی درباره چگونگی انتخاب موضوع و مهمانان برنامه هم گفت: برنامه مثبت 17 از یک تیم کارشناسی و اتاق فکری متشکل از برنامه سازان تلویزیونی، نویسندگان، روزنامه نگاران و تعدادی جوان دانشجو در حوزه های گوناگون تشکیل شده است که موضوعات هفته و روز را انتخاب و براساس آن جوانان موفق در موضوعات مختلف را در اقصی نقاط کشور شناسایی و دعوت می کنند.

سهیل سلیمانی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با آغاز پخش مثبت 17 این برنامه بتواند با مخاطبان جوان خود ارتبارط نزدیک و دو سویه برقرار کند و از همه مردم بخصوص جوانان درخواست می کنم با اعلام نظرها و پیشنهادها به ما در پیشبرد بهتر برنامه کمک کنند.

_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


گفتگو با نجمه جودکی مجری برنامه مثبت 17

مصاحبه با نجمه جودکی مجری برنامه مثبت 17

گفتگو با نجمه جودکی مجری برنامه 17+

نجمه جودکی مجری برنامه مثبت 17

گفتگو با نجمه جودکی

گفتگو و مصاحبه با نجمه جودکی مجری برنامه مثبت 17 «17+»
نجمه جودکی مجری برنامه «17+» در خصوص جزئیات برنامه و ویژگی‌های اجرا گفت: برنامه «17+» برنامه‌ای است که برای یکسال و پخش هر روزه طراحی شده است. در این برنامه دلسوز جوان‌ها هستیم اما به هیچ وجه قصد نصیحت کردن جوان‌ها را نداریم بلکه سعی می‌کنیم با آن‌ها همسو و هم‌جهت شده و با حال و هوای آن‌ها پیش برویم.

وی بیان کرد: قصد دارم در برنامه «17+» در عین اینکه هیجان لازم را حفظ می‌کنم یک مجری مؤلف باشم. بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنم تابه این نقطه برسم. مردم با من ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و دلیل انتخاب من برای این برنامه هم همین امر بوده است.

جودکی افزود: از هر آنچه که مردم نسبت به آن گارد بگیرند، پرهیز می‌کنم. خیلی مراقبم تا مخاطب من را به عنوان یک مجری قبول کند.
برای مخاطب احترام و ارزش زیادی قائلم. من گوش مردمم. سعی می‌کنم با قوی کردن حس ششم خود از کارشناسان سوالات مردم را پرسیده و از این طریق ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنم.
http://up.pressfun.ir/view/569486/1519141893.jpg
وی از بخش‌های مختلف برنامه «17+» گفت و بیان کرد: در این برنامه یک تالار مشاهیر داریم. ما در این برنامه ستاره‌سازی می‌کنیم و دستانم کاملاً باز است. از تمام قشرها و همه عرصه‌ها مهمان دعوت می‌کنیم و هیچ نوع موضع‌گیری نسبت به گروه خاصی نداریم.

مجری برنامه «سین مثل سریال» عنوان کرد: علت نامگذاری این برنامه با عنوان «17+» به دلیل مخاطب قرار دادن قشر جوان است که از سن 17 تا 32-33 سالگی را در بر می‌گیرد و جالب است که این برنامه در ساعت 17 و از 17 مرداد کار خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: برای دعوت از مهمانان و کسانی که در برنامه حضور پیدا می‌کنند یک گروه چهارنفره داریم که مسئول این قضیه‌اند. برنامه «17+» اتاق فکر بسیار قوی دارد. به علاوه یکسری تیم در شهرستان‌های مختلف داریم که بخش «حرفه-خبرنگار» را پشتیبانی می‌کنند.

در این بخش هر اتفاقی که در هر حوزه‌ای به جوان‌ها ربط داشته باشد، اعم از موسیقی، تئاتر، ورزش و در کنار آن معرفی جوان‌های موفق که در حرفه‌ خود کار بلد هستند، ارائه می‌شود.

جودکی بیان کرد: بخش دیگری که در «17+» شاهد آن هستیم «منطقه آزاد» است. در این قسمت تریبون برنامه را به سراسر ایران می‌بریم و از مردم می‌خواهیم تا در مورد سؤال هفتگی برنامه نظرات خود را بیان کنند. همچنین با کارشناسانی که در برنامه حضور پیدا می‌کنند نیز در مورد موضوع برنامه و نظرات مردم بحث می‌شود. نکته مهم این است که از تمام نظراتی که مردم می‌دهند استفاده شده و حتی پخش هم می‌شود.

وی عنوان کرد: درصدد هستیم که از دو ماه دیگر، ماهانه در دو شهر برنامه را با دکور سیاری که داریم، اجرا کنیم. همچنین سایت برنامه «17+» بسیار حرفه‌ای بوده و مسئول ارتباط با مردم است. در واقع با این سایت به یک منبع خبری تبدیل می‌شویم و هر روز در برنامه یک شگفتانه داریم.

جودکی در پایان گفت: دوست دارم مردم ما را از خود بدانند. چرا که ما حرف آنان را منتقل می‌کنیم. من تمام سعی خود را می‌کنم تا هر روز بهتر و بهتر شوم.


............................................................................
«مثبت ۱۷» روی آنتن شبکه یک می‌رود/ یک برنامه جوانانه
برنامه مثبت 17

پخش برنامه جدید و جوانانه «مثبت ۱۷» برنامه «مثبت ۱۷» که محصول گروه اجتماعی شبکه است، ساختاری ترکیبی دارد و از شنبه تا چهارشنبه هر روز به مدت یک ساعت و از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بطور زنده روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه «مثبت ۱۷» که از امروز ۱۷ مرداد روی آنتن شبکه یک می رود درباره این برنامه که رویکردی جوانانه دارد، گفت: «مثبت ۱۷» یک مجله تصویری جوانانه برای نسل جوان امروز است و قرار است در آن موضوعاتی که مربوط به همین قشر از جامعه است، پوشش داده شود. ما در این برنامه هر روز یک جوان موفق را به همراه خانواده به برنامه می آوریم و به مردم معرفی می کنیم، حال این جوان می تواند حتی یک چوپان موفق باشد یا پژوهشگری که یک شرکت دانش بنیان را راه انداخته است و ما این جوانان را نه صرفا از پایتخت بلکه از تمام نقاط کشور به برنامه دعوت خواهیم کرد.

این تهیه کننده درباره آیتم های برنامه «مثبت ۱۷» هم گفت: این برنامه از آیتم های مختلفی تشکیل شده که آیتم تکنولوژی و تریبون آزاد و مروری بر تحولات روز جامعه از جمله این موضوعات است. برنامه هر هفته یک موضوع ثابتِ واحد و روزانه هم یک موضوع مجزا خواهد داشت. موضوعات هفتگی شامل آیتم های کلی از جمله اوقات فراغت، امید به آینده، بطالت، عشق و ایمان، مطالعه و نگاه جوانان به مقولات مختلف زندگی می شود و موضوعات روزانه به اتفاقاتی که همان روز در حوزه جوانان در جامعه رخ می دهد بستگی دارد که این اتفاق می تواند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی باشد.

وی همچنین تاکید کرد: «مثبت ۱۷» یکی از برنامه های تعاملی تلویزیون با بیننده است که اپلیکیشن، سایت و پیامک برنامه از اولین روز برای بینندگان رونمایی خواهد شد و مخاطبان می توانند درباره موضوعات هفتگی و روزانه از طریق راه های ارتباطی، نظراتشان را به برنامه منتقل کنند و بعد نظرشان را بطور زنده روی مانیتورهای داخل استودیو تماشا کنند و اینگونه در برنامه مشارکت کنند.

این تهیه کننده شبکه یک تصریح کرد: برنامه «مثبت ۱۷» دو مجری خواهد داشت که یک نفر از آنها نجمه جودکی است و مجری دوم هم به زودی انتخاب خواهد شد. پخش این برنامه که جایگزین برنامه «شهرآورد» شده است تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در صورت صلاحدید مدیران شبکه یک، تا یک سال روی آنتن می رود.

سهیل سلیمانی درباره علت انتخاب نام «مثبت ۱۷» برای این برنامه گفت: در عرف جهانی، تعریف جوانی از سن ۱۷ سالگی شروع می شود ولی ما بیشتر از این عدد را انتخاب کردیم چرا که معتقدیم جوانی خیلی از مردم می تواند به دل باشد نه به عدد سال ها.

تهیه کننده «مثبت ۱۷» همچنین از انتخاب چهره جوان برتر هفته، ماه و سال در این برنامه خبر داد و عنوان کرد: در پایان هر روز و با رای بینندگان، به مهمان برنامه امتیاز داده می شود و از این طریق جوانان موفق و برتر هر هفته، ماه و سال را به مردم معرفی می کنیم.

سلیمانی در پایان درباره چگونگی انتخاب موضوع و مهمانان برنامه هم گفت: برنامه «مثبت ۱۷» از یک تیم کارشناسی و اتاق فکری متشکل از برنامه سازان تلویزیونی، نویسندگان، روزنامه نگاران و تعدادی جوان دانشجو در حوزه های گوناگون تشکیل شده است که موضوعات هفته و روز را انتخاب و براساس آن جوانان موفق در موضوعات مختلف را در اقصی نقاط کشور شناسایی و دعوت می کنند. من امیدوارم با آغاز پخش «مثبت ۱۷» این برنامه بتواند با مخاطبان جوان خود ارتباط نزدیک و دو سویه برقرار کند و از همه مردم بخصوص جوانان درخواست می کنم با اعلام نظرها و پیشنهادها به ما در پیشبرد بهتر برنامه کمک کنند.

............................................................................
مشارکت مستقیم مخاطب در هدایت برنامه «مثبت 17»    

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1394/06/04
تهیه کننده برنامه عصرگاهی +17 از استقبال مخاطبان از ابزارهایی نظیر سایت و پیامک برنامه از اولین روز پخش برنامه خبرداد و گفت مخاطبان با این ابزارها موضوعات هفتگی و روزانه را انتخاب می کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه جوانانه «مثبت 17» که محصول گروه اجتماعی شبکه یک است و از 17 مرداد روی آنتن این شبکه رفته است ساختاری ترکیبی دارد و از شنبه تا چهارشنبه هر روز از ساعت 17 تا 18 به صورت مستقیم روی آنتن می رود.
تهیه کننده برنامه «مثبت 17»اعلام کرد قرار است هر ماه به یکی از شهرستان ها برویم و بخش هایی از برنامه را از نقاط مختلف کشور ضبط و پخش کنیم.
سهیل سلیمانی درباره بخش های این برنامه گفت: سعی کردیم +17 ترکیبی از مهمان، خبر و بخش های مختلف باشد. هر هفته یک موضوع ثابت و واحد داریم که در کنار موضوعی که به شکل مجزا در هر روز به آن می پردازیم قرار می گیرد. موضوعات هفتگی شامل بخش های کلی از جمله اوقات فراغت، امید به آینده، بطالت، عشق و ایمان، مطالعه و نگاه جوانان به مقولات مختلف زندگی است و موضوعات روزانه به اتفاقاتی که همان روز در حوزه جوانان در جامعه رخ می دهد. این اتفاق ممکن است سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی باشد. وی گفت :در کنار اینها بخش فناوری و تریبون آزاد و مروری بر تحولات روز جامعه را گنجانده ایم که به تنوع بودن و خبر با آهنگ تند آن کمک کرده است.
برنامه «مثبت 17» از یک تیم کارشناسی و اتاق فکری متشکل از برنامه سازان تلویزیونی، نویسندگان، روزنامه نگاران و تعدادی جوان دانشجو در حوزه های گوناگون تشکیل شده است که موضوعات هفته و روز را انتخاب و براساس آن جوانان موفق در موضوعات مختلف را در اقصی نقاط کشور شناسایی و دعوت می کنند.
این تهیه کننده درباره علت انتخاب نام«مثبت 17» برای این برنامه گفت: در عرف جهانی، تعریف جوانی از 17 سالگی شروع می شود، ولی ما بیشتر از این عدد را انتخاب کردیم، چون معتقدیم جوانی خیلی از مردم به دل آنهاست نه به عدد سال ها.
سلیمانی همچنین تاکید کرد: «مثبت17» یکی از برنامه های تعاملی تلویزیون با بیننده است که اپلیکیشن، سایت و پیامک برنامه از اولین روز برای بینندگانش رونمایی شد و مخاطبان درباره موضوعات هفتگی و روزانه به کمک راههای ارتباطی، دیدگاههایشان را به برنامه منتقل می کنند و بعد نظرشان به طور مستقیم روی نمایشگرهای داخل استودیو دیده می شود و اینگونه در برنامه مشارکت می کنند.
این تهیه کننده همچنین انتخاب جوان برتر هفته، ماه و سال در این برنامه را بخش جذاب آن دانست و عنوان کرد: در پایان هر روز و با رای بینندگان، به مهمان برنامه امتیاز داده می شود و از این طریق جوانان موفق و برتر هر هفته، ماه و سال را به مردم معرفی می کنیم.
............................................................................


رها ماهرو : لطفا نظرتان را در مورد برنامه "مثبت 17" یا "+17"  به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی که از شبکه یک سیما تهیه و پخش می شود به وبسایت جامع نقد سینمایی رها ماهرو بفرستید .



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:22 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهااااا جون سلام سلام با دو خبر قدیمی هنری باز اومدم




26 فیلم در جشنواره فجر

مقدمه:
جشنواره فجر یکی از مهمترین اتفاق های سینمایی کشور می باشد که هرساله برگزار می شود اما شاید در جشنواره امسال اتفاق های زیادی بیافتد چون که این روزها حال سینماگران ایران اصلا خوش نیست و خانه سینما به صورت معلق درآمده و اکثر سینماگران ابراز نگرانی کرده اند و حتی کارگردان بزرگ ایران از جمله مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی کیا و احمدرضا درویش و... این برخورد وزارت ارشاد را نادرست دانسته و خواستار توجه جدی به این موضوع سینمای ایران شده اند و از طرفی بازیگران بزرگ ایران نیز از جمله عزت ا... انتظامی، داوود رشیدی، جمشید مشایخی و بازیگران جوان از جمله شهاب حسینی، نیکی کریمی، حامد بهداد و... نیز این خانه را متعلق به خود می دانند و بسیار غمگین و ناراحت هستند که چرا این اتفاق افتاده است و از طرفی جشنواره فجر با حضور سه نسل از کارگردانان ایران کار خود را به زودی آغاز می کند.
با اعلا م اسامی 26 فیلم حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران ترکیب مهمترین بخش جشنواره مشخص شد.
26 فیلمی که البته کنارشان نام چند گزینه اعلا م شده تا در صورت نیاز جایگزین آثاری شوند که به جشنواره نمی رسند. آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه حکایت از تنوع جشنواره امسال دارند.
در ژانر جنگی فیلم های (خرس)، (شور شیرین)، (روزهای زندگی)، (ملکه) و (ضدگلوله) حضور دارد که این آخری یک کمدی جنگی است. در ژانر کمدی نیز فیلم های (هیچ کس فرشته نیست) و (تلفن همراه رئیس جمهور) در جشنواره پذیرفته شده اند. ضمن این که (گشت ارشاد) که اثری اجتماعی است دارای رگه های کمدی است که گویا در جرح و تعدیل های صورت گرفته از بار طنز فیلم کاسته شده است. فیلم سهیلی حدود 6 دقیقه کوتاه شد تا در جشنواره حاضر باشد.
(بوسیدن روی ماه) و (در انتظار معجزه) هم آثار دینی و معناگرای جشنواره امسال هستند. از فیلم های متعلق به جریان سینمای هنری و جشنواره ای باید به (آمین خواهیم گفت) و (روییدن روی باد) اشاره کرد.
(پرواز بادبادک ها) هم تنها نماینده سینمای کودک و نوجوان در بخش مسابقه به شمار میآید. (چک) و (یکی می خواد باهات حرف بزنه) هم درام های اجتماعی جشنواره امسال هستند.
و در نهایت باید به فیلم شاخص ترین و برجسته ترین فیلمساز حاضر در جشنواره امسال اشاره کرد. (نارنجی پوش) در ژانر ملودرام ساخته شده است.
عناوین فیلم ها به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:
(آمین خواهیم گفت) به کارگردانی سامان سالور، (برف روی کاج ها) به کارگردانی پیمان معادی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان، (ضدگلوله) با نام قبلی بزن بریم بهشت به کارگردانی مصطفی کیایی، (بوسیدن روی ماه) به کارگردانی همایون اسعدیان، (بیداری) به کارگردانی فرزاد موتمن، (پذیرایی ساده) به کارگردانی مانی حقیقی، (پرواز بادبادک ها) به کارگردانی علی قوی تن، (پل چوبی) به کارگردانی مهدی کرم پور، (پله آخر) به کارگردانی علی مصفا، (تلفن همراه رئیس جمهور) به کارگردانی علی عطشانی، (چک) به کارگردانی و تهیه کنندگی کاظم راست گفتار، (خرس) به کارگردانی خسرو معصومی، (در انتظار معجزه) به کارگردانی رسول صدرعاملی، (راه بهشت) به کارگردانی مهدی صباغ زاده، (رضا هرگز نمی خوابد) به کارگردانی رضا عطاران، (روزهای زندگی) به کارگردانی پرویز شیخ طادی، (روییدن باد) به کارگردانی رضا قنبری، (زندگی خصوصی) به کارگردانی محمدحسین فرح بخش، (شور شیرین) به کارگردانی جواد اردکانی، (گشت ارشاد) به کارگردانی سعید سهیلی، (محرمانه تهران) به کارگردانی مهدی فیوضی، (ملکه) به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، (نارنجی پوش) به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش مهرجویی، (یک روز دیگر) به کارگردانی حسن فتحی، (یک عاشقانه ساده) به کارگردانی سامان مقدم، (یکی می خواد باهات حرف بزنه) به کارگردانی منوچهر هادی.
نمایش این آثار پس از دریافت پروانه نمایش از اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا می در جشنواره فجر صورت می گیرد.

حسن فتحی (یک روز دیگر) به جشنواره فجر نمی رسد
در پی اعلا م اسامی آثار بخش مسابقه سینمای ایران در سی امین جشنواره فیلم فجر حسن فتحی گفت: فیلم (یک روز دیگر) به جشنواره نمی رسد.
وی ادامه داد: به دلیل این که مراحل فنی فیلم انجام نشده این فیلم امکان نمایش در جشنواره را ندارد.
تمام صحنه های جدیدترین ساخته حسن فتحی در شهر پاریس فیلمبرداری شده و علا وه بر سه بازیگر ایرانی از جمله هدیه تهرانی، سایر بازیگران فیلم از ملیت های مختلفی مانند فرانسوی، عرب، آمریکایی، چینی و ژاپنی هستند.
حسن فتحی در پایان صحبتش درباره تهیه کننده فیلم خاطرنشان کرد: تهیه کننده این فیلم جلا ل شمسیان است چون محمدصادق آذین در همان ابتدا کار را به آقای شمسیان واگذار کرد.

فیلم هایی که به مسابقه نرسیدند
با انتشار فهرست فیلم های حاضر در بخش اصلی سی امین جشنواره فیلم فجر سنت هرساله گمانه زنی ها درباره فیلم های ناکام آغاز شد.
طبق شنیده ها در میان غایبان بخش اصلی جشنواره فیلم هایی چون (پنهان) مهدی رحمانی، (زندگی خصوصی آقا و خانم میم) روح ا... حجازی، (بی خود و بی جهت) عبدالرضا کاهانی، (بغض) رضا درمنشیان، (آزادراه) عباس رافعی و (پریناز) بهرام بهرامیان جزو آثاری هستند که دچار ممیزی شده اند و یا حتی در معرض توقیف قرار دارند.
همچنین دو فیلم از میان آثار راه نیافته به بخش مسابقه یک بازیگر واحد دارند که گویا در حال حاضر در سینمای ایران اجازه کار ندارد و دلیل ممیزی این دو فیلم حضور وی در این فیلم هاست.

رافعی، حتما (آزادراه) با ذائقه مسوولا ن جشنواره فجر هم خوانی نداشته است
کارگردان و تهیه کننده (آزادراه) درباره غیبت نام این فیلم در بخش مسابقه سینما گفت: حتما (آزادراه) مناسب سیاست های جشنواره فجر نبوده است و یا با ذائقه مسوولا ن جشنواره همخوانی نداشته است.
عباس رافعی در این ارتباط گفت: از نظر من (آزادراه) فیلم ارزشمندی است و برای ساختنش زحمت زیادی کشیده ایم. عوامل کار حرفه ای بودند و فیلم باید در بخش مسابقه دیده می شد. در هر صورت اگر فیلم به بخش جنبی یا همان آینه سینمای ایران قرار گیرد، قطعا آن را خارج خواهم کرد.
(آزادراه) رافعی نگاهی متفاوت به دینداری در ایران دارد. به گفته رافعی در جامعه ای که ارزش ها مدام در حال تغییر و دگرگونی هستند، آدم هایی وجود دارند که می توانند بین عشق و عقل قرار نگیرند تا مجبور به انتخاب شوند.

دری: هیچ یک از فیلم های بخش مسابقه جشنواره فجر ممیزی نمی شوند
عضو شورای صدور پروانه نمایش عمومی تاکید کرد: 26 فیلم راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر با ممیزی روبه رو نخواهند بود.
دری در پاسخ به این سوال که شنیده می شود تعدادی از فیلم های بخش مسابقه جشنواره دچار مشکلا تی به لحاظ ممیزی هستند و از این رو چهار فیلم به عنوان رزرو اعلا م شده اند، گفت: تا جایی که اطلا ع دارم فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران از میان آثاری که عمدتا بی مساله هستند، انتخاب شده اند. 30 سال است که در سینمای ایران کار را می کنیم و می دانیم همواره کمیسیون اکرانی وجود داشته که گاه نظراتی سازنده و گاه بازدارنده در مورد فیلم ها داشته اند که این در همه مقاطع بوده است.

سجادپور: هیچ فیلم توقیفی نداریم
مدیرکل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد گفت: برخی علا قه دارند فیلم شان را به عنوان فیلم توقیفی جا بیاندازند که تفکر غلطی است و من به عنوان مرجع نظارتی در این جا اعلا م می کنم هیچ فیلم توقیفی نداریم.









اثری با اصالت دراماتیک

«حمید سمندریان» پیشکسوت حوزه تئاتر کشور پس از دیدن نمایش"مرگ دانتون" به کارگردانی روبرتو چولی گفت: این نمایش اثری با اصالت دراماتیک و جذاب از نظر اجرایی است.
به گزارش ایلنا وی با اشاره به شیوه اجرای این اثر افزود:«در این نمایش کارگردان، تمامی حوادث و داستان را به شیوه ای کاملا تئاتری و حرفه ای دگرگون کرده تا اثری دراماتیک و تماشایی را به تصویر بکشد. سمندریان سبک و سیاق اجرایی کارگردانی نمایش مرگ دانتون را برگرفته از سبک و سیاق کارگردانی رابرت ویلسون دانست و تصریح کرد:«در سبک ویلسون حوادث نمایشنامه با حرکات هنرپیشه ها، نور و طراحی صحنه به شکلی"نقاشی شده" ارائه می شود تا وجوه پنهان اثر هویدا شود.» این پیشکسوت تئاتر اظهار داشت:«در کارگردانی مدرن امروزی که بسیاری از اهل تئاتر ایران هنوز با آن آشنا نیستند، تراژدی و غم و اندوه را با طنز تلخ نشان می دهند تا تاثیر بهتری بر تماشاگر داشته باشند.» سمندریان با اشاره به برخی از صحنه های نمایش مرگ دانتون اظهار داشت:«مهمترین عنصر اجرایی در این نمایش حرکت و اعمال نمایشی بازیگران برای بیان جنبه های پیدا و پنهان اثر است.»

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد