رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

سریال تئوری بیگ بنگ ، یک سوهان روح کودکانه

سریال تئوری بیگ بنگ درباره دوستان جوان به اصطلاح دانشمند است در حالی که تمام داستان این سریال مثل حرف های خاله زنکی می ماند . علاوه بر آنکه هر چه از این سریال می گذرد بدتر می شود و بسیار بدون برنامه و هدفمندی است انگار برای انتخاب هر قسمت نویسنده ها تاس می اندازند که این دفعه باید چکار کنند . شلدون شخصیت فوق العاده نچسب و منفی دارد و مخاطب را آزار داده و از سریال فراری می دهد و حرف هایش آنقدر خارج از موضوع است که مشخصا برای دیالوگ های او از گوگل کمک گرفته و هیچ مشاوری که از فیزیک سر در بیاورد نداشته اند یا اینکه ترجیح داده اند موضوعات عامیانه و سطحی را برای سریال انتخاب کنند . شخصیت های سریال مدام به هم طعنه های بی رحمانه و تاسف برانگیز می زنند. آنقدر دیالوگ ها و موضعات دم دستی است که فکر نمی کنم نوشتش بیشتر از دو ساعت وقت برده باشد که البته احتمالا یک ساعتش برای سرچ در گوگل برای حرف های بی سر و ته شلدون وقت برده است.

روزیکه که این سریال را تمام کنید با خودتان خواهید گفت : بالاخره از دست این سریال لعنتی آزاد شدم!



درباره سریال :

سریال تئوری بیگ بنگ به کارگردانی چاک لوری در سال 2007 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی و عاشقانه می‌باشد. در این سریال جانی گالکی، جیمز پارسونز، کیلی کیوکو، سایمون هلبرگ , کونال نایار به بازیگری پرداخته‌اند.


داستان سریال :

هوش و نبوغ ۴ شخصیت مرد و عدم موفقیتشان در روابط اجتماعی در تضاد با کاراکتر پنی است که فردی محبوب و دارای روابط اجتماعی گسترده‌است، موجب ایجاد صحنه‌های کمدی در مجموعه می‌شود.

به تدریج شخصیت‌های فرعی و مکملی نیز به مجموعه اضافه شدند. شامل:
لزلی وینکل (سارا گیلبرت)، همکار فیزیکدان و در دو دورهٔ زمانی متفاوت معشوقهٔ هاوارد و لئونارد
برنادت راستنکوفسکی (ملیسا راوش)، دوست دختر هاوارد (بعدها همسرش) میکروب‌شناس و خدمتکار سابق در رستوران محل کار پنی
عصب‌شناس امی فارا فاولر (ماییم بیالیک)، که پس از آشنایی با شلدون از طریق یک سایت دوست‌یابی به گروه می‌پیوندد
و در فصل ۱۱ (انتهای فصل ۱۰) با شلدون کوپر نامزد می‌کند زک جانسون (برایان توماس اسمیت) دوست پسر سابق پنی و دارای ضریب هوشی پایین
ویل ویتون (خودش) بازیگر مورد علاقه شلدون در مجموعه پیشتازان فضا و دوست او
استوارت بلوم (کوین سوسمن)، صاحبِ افسرده و بی‌پول فروشگاه کتاب‌های کمیکی که شخصیت‌های مجموعه اغلب به آنجا می‌روند.



نظرات 3 + ارسال نظر
علی دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 02:58 ق.ظ

با سلام
به نظرم اصلا نقد حرفه ای منصفانه ای نداشتین و سلیقه ای نظر دادین از این جهت که سلیقه ای میتونه باشه قبول میکنم و بهش احترام میزارم اما به عنوان یک فعال در این حوزه انتظار نقد قوی تر و منصفانه تری ازتون داشتم

مرسی از نظرتون . من دلایل خودم رو در رد این سریال گفتم ، خوشحال میشم دلایل تخصصی شما در دفاع از این سریال رو بدونم.

archer یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 08:06 ق.ظ http://mnevesht.blogsky.com

الان هم میبینیم سریال ها رو ولی باز هم به نظر شما نرسیدیم. جمع بستم چون همون جمع قبلی هنوز اعتقاد دارن بیگ بنگ اتفاقا سریال خوش ساختی بود و اگر نه شلدون یا همون جیم پارسونز جایزه گلدن گلوب و امی رو اتفاقا برای همین سریال نمی گرفت.

بازی بازیگران ربطی به داستان و خوش ساخت بودن فیلم نداره . میشه با بدترین فیلمنامه هم بازی های خوبی از بازیگران کاربلد گرفت . منظور من از شلدون کاراکتری است که نویسنده های سریال برای زجر دادن مردم با دیالوگ های بی پایان ساخته اند. شما چون سریال رو سال های پیش تماشا کردید و براتون حس نوستالژیک داره نسبت بهش با حرارت دفاع می کنید .

archer یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 01:45 ق.ظ http://mnevesht.blogsky.com

والا من و خیلی از دوستان لذت بردیم و اون موقع همیشه منتظر بودیم قسمت جدیدش بیاد و حتی هنوز هم میشینیم باهاش خاطره بازی می کنیم و البته که بعید می دونم به این بدی نقد شما بهش باشه.

درسته شما یه هفته صبر می کردید تا یه قسمت ببینید اما اگر مثل مخاطبان الان سریال همه فصل ها دستتون بود و روزی سه قسمت می دیدید اون موقع آه از نهادتون بر می اومد و آرزو می کردید زودتر به فصل آخر برسید و پایان زجر کشیدن راجش و استوارت رو ببینید و از شر طعنه های شلدون خلاص بشید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد