رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

کرونا آمد و «جشنواره فیلم تصویر» و «هفته فیلم ایتالیا» تعطیل شد

«جشنواره فیلم تصویر» و «هفته فیلم ایتالیا» موقتاً تعطیل شدند

جشنواره فیلم تصویر تا پایان هفته‌ی جاری تعطیل است. همچنین ادامه برنامه «هفته فیلم ایتالیا» به زمان دیگری موکول شد.
«جشنواره فیلم تصویر» و «هفته فیلم ایتالیا» موقتاً تعطیل شدند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه تصویر سال، در پی شیوع بیماری کرونا ویروس و اطلاعیه پیشگیرانه‌ی وزارت ارشاد مبنی بر تعطیلی تمامی اکران‌های سینمایی در سینماهای سراسر کشور، هفدهمین جشنواره فیلم تصویر تا پایان هفته جاری تعطیل است.

بدیهی است با بهبود شرایط و از سرگیری برنامه‌های جشنواره فیلم تصویر، فیلم‌هایی که زمان پخش آن‌ها در جدول برنامه‌های تالار ناصری و شهناز در روزهای تعطیل جشنواره بودند، در ادامه‌ برنامه‌‌های جشنواره فیلم تصویر گنجانده و نمایش داده خواهند شد.
 
بخش نمایشگاهی تصویر سال تا اطلاع ثانوی از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برقرار است.

 

 

* ادامه برنامه «هفته فیلم ایتالیا» به زمان دیگری موکول شد
هفته فیلم ایتالیا که به همت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان و سفارت ایتالیا در ایران در حال برگزاری بود، به زمان دیگری موکول شد.

پیرو اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه برنامه هفته فیلم ایتالیا در سه شهر تهران، شیراز و کیش به زمان دیگری موکول شد. هفته فیلم ایتالیا از اول اسفند کار خود را آغاز کرد و قرار بود نمایش‌ها و نشست‌های آن تا هفتم اسفند ادامه داشته باشد اما برنامه‌های این رویداد سینمایی از یکشنبه چهارم اسفند معوق و در زمان دیگری برگزار می‌شود که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه سوم اسفند اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور را تا پایان هفته جاری ۹۸/۱۲/۹ صادر کرد.

* مستند «همراه با باد» در فرانسه منتشر می شود
فیلم های سه گانه عباس کیارستمی و مستند «همراه با باد» ساخته مهدی شادی زاده توسط کمپانی «MK2» در فرانسه منتشر و توزیع می‌شود.
کمپانی «Mk2» که یکی از مهمترین شرکت‌های پخش آثار هنری در فرانسه و دنیا است، در تاریخ ۷ آوریل  ۲۰۲۹ سه‌گانه‌های عباس کیارستمی شامل فیلم‌های «خانه دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ» و «زیر درختان زیتون» و  مستند «همراه با باد»  ساخته مهدی شادی زاده را در فرانسه منتشر و توزیع می‌کند.
پخش بین المللی فیلم مستند «همراه با باد» به عهده شرکت «DreamLab Films» به مدیریت نسرین میرشب است.
به گفته نسرین میرشب مستند «همراه با باد» با ظرافتی خاص به وجوه هنری فیلمساز بزرگ ایران عباس کیارستمی در هنر معاصر می پردازد که فرم روان و کارگردانی خوب آن مورد توجه کمپانی «Mk2» قرار گرفته است.
مستند «همراه با باد» یکم تیرماه ۱۳۹۸ همزمان با تولد عباس کیارستمی در سینمای «هنر و تجربه» در ایران اکران شد.
این فیلم اولین ساخته بلند مهدی شادی زاده است که  تهیه کنندگی آن به عهده علیرضا شادی زاده بوده و سرمایه گذار آن نوید شریفی است.
در این مستند هنرمندان معاصر ایران از جمله لیلی گلستان، آیدین آغداشلو، کیانوش عیاری، جواد مجابی، مریم زندی، ابراهیم حقیقی و محسن آزرم حضور دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد