رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

قصه های شب چله ساخته محمدجمال محمدپور

قصه‌های شب چله
قصه‌های شب چله، بر اساس افسانه‌ها و حکایات کهن پارسی شکل می‌گیرد. قصه غول‌ها و هیولاها، انسان‌ها و حیوانات، خوبی‌ها و بدی‌ها ، راستی‌ها و کژی‌ها...

سال‌ها از زمانی که مادربزرگ‌های ما به همراه کل خانواده به دور کرسی می‌نشستند و سختی سرمای زمستان را در شب‌های چلّه بزرگه و چلّه کوچیکه با گرمی داستان‌های تخیلی، هیجان‌انگیز و شیرینشان آسان می‌کردند می‌گذرد؛ داستان‌هایی که نسل به نسل و سینه به سینه به آنها رسیده بود.
http://img7.irna.ir/1394/13940929/81886087/81886087-70387860.jpg
اکنون پس از این سال‌ها عزیزانی دست به گردآوری این قصه‌ها زدند تا ما نیز بتوانیم از شیرینی آنها لذت ببریم و این داستان‌های زیبا و افسانه‌ای به باد فراموشی سپرده نشوند.

مجموعۀ «قصه‌های شب چله» به تهیه‌کنندگی مؤسسۀ فرهنگی هنری «ایفا تصویر آریا» در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی کودک تولید شده است.

شب‌های چله بچه‌ها چه شور و حالی داشتیم

سماور و قوری چای رو کرسی‌مون می‌ذاشتیم

 

مادربزرگ قصـــــــــه می‌گفت فراوون

چه خوب بودش شب‌های چله‌هامون

 

می‌گفت که از مردم شهر قصه

بیایـــید بگم یه قصـــــۀ درسته

 

حکایت شاه و وزیر مکار

حکایت آدم‌هــای فداکار

 

حکایت غول و جوون باهوش          

حکایت گرگ و فرار خـرگوش

 

حکایت طلسم شهر سنگی

دیو و پـری و قصه‌های رنگی

 

تموم و با هــــزار تا آب و تابــــش

می‌گفت و تا وقتی بگیره خوابش

 

پاشین بیاین که اول غروبه

حکایت شب‌های چله‌مونه
اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: محمدجمال محمدپور
    نویسنده: مهدی اسماعیلی قهفرخی، توسکا واقدی
    انیماتور: باقر بهرام، رسا باقر، امید شکاری، میترا پاک نیت، بتول حدادی، نیلوفر اکرمی
    تکنیک: کات اوت کامپیوتری
    تعداد قسمت: 52
    مدت: 10 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران
    تهیه شده در: مرکز پویانمایی صبا
http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/89f2ce9b7b850b0c351d0226becd0eaa_XL.jpg
 مادر بزرگ های گیلانی قصه گوی شب چله می شوند
بر اساس آیینی کهن و در طرحی نو از اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان ، مادربزرگ های گیلانی در شب چله برای نوه هایشان قصه می گویند.
[مادر بزرگ های گیلانی قصه گوی شب چله می شوند]

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان روز یکشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت : نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی یکی از اولویت های مهم این اداره کل است و در همین راستا برنامه های متعددی طرح ریزی شده است.
زهرا بدن آرا، اجرای برنامه قصه های شب چله مادر بزرگ در کتابخانه تخصصی کودکان باران را یکی از این برنامه ها عنوان کرد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه نخستین کتابخانه کودک گیلان که همزمان با هفته کتاب در رشت افتتاح شده با گذشت یک ماه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده گفت : این کتابخانه تاکنون بیش از یکصد عضو پذیرفته است.
وی ادامه داد: اختصاص دادن یک نوبت از برپایی نشست کتابخوان ویژه کودکان یکی دیگر از برنامه ها در راستای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان است که با استقبال کودکان و اولیا آنان روبرو شده است.
وی آشنایی با آیین ها ، خوانش متون کهن و آشنایی با ادبیات غنی سرزمینمان را از دیگر برنامه های این اداره کل ویژه کودکان عنوان کرد.
قصه های شب چله مادر بزرگ بعد از ظهر امروز یکشنبه میزبان کودکان و مادربزرگان است و علاقمندان می توانند از طریق شماره از 33833762 اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.
در زمان حاضر یکصد کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل با حدود 50 هزار نفر عضو در گیلان فعال هستند.


قسمت انتخاب نگهبان(قصه های شب چله)

در روزگار قدیم بازرگانی بود که تصمیم گرفت برای محافظت از کاروانش برده و  نگهبان انتخاب کنه پس با شاگردش به بازار برده فروش ها رفت و .....

رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن قصه های شب چله به کارگردانی محمد جمال محمد پور که از شبکه پویا پخش می شود در وبسایت بزرگ نقد رها ماهرو برایمان بفرستید




قصه های شب چله

لیست قسمت ها

قصه های شب چله: میمون ،مار و مرد تاجر   
قصه های شب چله
میمون ،مار و مرد تاجر   
 
   
قصه های شب چله: گوهر چهارم   
قصه های شب چله
گوهر چهارم   
 
   
قصه های شب چله: درخت سخنگو   
قصه های شب چله
درخت سخنگو   
 
قصه های شب چله: پیرزن و خرس   
قصه های شب چله
پیرزن و خرس   
 
   
قصه های شب چله: قاضی عادل   
قصه های شب چله
قاضی عادل   
 
   
قصه های شب چله: شنل سنگی   
قصه های شب چله
شنل سنگی   
 
قصه های شب چله: سزای طمع   
قصه های شب چله
سزای طمع   
 
   
قصه های شب چله: فرش با نقش نیلوفر   
قصه های شب چله
فرش با نقش نیلوفر   
 
   
قصه های شب چله: راز گل ارغوانی   
قصه های شب چله
راز گل ارغوانی   
 
قصه های شب چله: دهقان روستایی   
قصه های شب چله
دهقان روستایی   
 
   
قصه های شب چله: بارزگان   
قصه های شب چله
بارزگان   
 
   
قصه های شب چله: 1392-10-15   
قصه های شب چله
1392-10-15   
 

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
برنامه«قصه‌های شب چله مادر بزرگ» به مناسبت شب یلدا در کتابخانه تخصصی کودکان باران، برگزار شد. در این برنامه مادربزرگان به تعریف قصه های شب یلدا در جمع نسل نو پرداختند.برنامه«قصه‌های شب چله مادر بزرگ» به مناسبت شب یلدا در کتابخانه تخصصی کودکان باران، برگزار شد. در این برنامه مادربزرگان به تعریف قصه های شب یلدا در جمع نسل نو پرداختند.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

ترون ساخته جوزف کوشینسکی

ترون
2010 آمریکا
TRON: Legacy

Dir:Joseph Kosinsk

ترون: میراث

Tron: Legacy
کارگردان     جوزف کوزینسکی
تهیه‌کننده
شان بیلی، استیون لیزبرگر، جفری سیلور
نویسنده
آدام هورویتز، ادوارد کیتسیس
بازیگران
جف بریجس
گرت هدلند
الیویا وایلد
موسیقی     دفت پانک
فیلم‌برداری کلودیو میرندا
تدوین جیمز هیگود
شرکت
تولید
لایوپلانت
توزیع‌کننده والت دیزنی پیکچرز
تاریخ‌های انتشار ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰
مدت زمان ۱۲۷ دقیقه
کشور      ایالات متحده آمریکا
زبان     انگلیسی
هزینهٔ فیلم     ۱۷۰ میلیون دلار
فروش گیشه     ۳۹۸ میلیون دلار

ترون: لگاسی (به انگلیسی: Tron: Legacy) که در ایران با نام ترون: میراث عرضه گردیده، نام فیلمی علمی-تخیلی است، ساخته‌شان بیلی، استیون لیزبرگر، و جفری سیلور. این فیلم مستقل، اما در واقع دنباله فیلم ترون است که در سال ۱۹۸۲ ساخته گردید.

پیام فیلم

«The only way to win is to survive»

«زنده ماندن تنها راه برنده شدن است.»



رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به فیلم جذاب ترون به کارگردانی جوزف کوشینسکی در سال 2010 که از شبکه نمایش پخش شد در وبسایت بزرگ نقد سینمایی رها ماهرو برایمان بفرستید.



فضای داستان

کوین فلین، خالق جهانیست دیجیتالی که گرید (grid) نام دارد. موجودات دنیای دیجیتالی شبکه گرید همگی برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که تحت حکومت حاکمی قرار دارند بنام کلو (CLU) که مخفف واژه Codified Likeness Utility است. کلو در آغاز آفرینش برترین مخلوق کوین فلین بوده‌است. در واقع کوین فلین، کلو را بصورت قرینه‌ای از چهره خویش آفریده است، و وظیفه کلو در هنگام آفرینش را ساختن دنیایی تکامل یافته در این عالم مجازی تعیین کرده.

اما پس از خلق و توسعه جهان دیجیتالی توسط فلین، «شرایط مهیا می‌گردد» و موجوداتی «خود به خود» ظاهر می‌شوند که آیزو (مخفف Isomorphic Algorithms) نام دارند. این موجودات دارای هوش و اختیار هستند و بزودی محبوب کوین فلین قرار می‌گیرند. آنان نیز بندگی آفریدگار این جهان (که کوین فلین خلق کرده) را می‌پذیرند. کلو از این بابت حسادت می‌ورزد، و موجودات آیزو را موجوداتی پست میداند، چرا که دارای نواقص بسیار در ذات خود (نسبت به برنامه‌های نرم‌افزاری دیگر) میداند. او وجود آنها را خلاف دستور الهی (در ساختن جهانی تکامل یافته) میداند؛ لذا او علیه آفریدگار خویش طغیان می‌کند، و در جهان هستی دودستگی ایجاد می‌شود. کلو و همدستانش در صدد نابودی تمام آیزوها بر می‌آیند.

اما کوین فلین آخرین بازمانده نسل آیزوها را بنام کورا (Quorra) در پناه شخصی خود جای می‌دهد و به او کلام خویش را می‌آموزد (متافور کتب قدیمی کوین در فیلم). لیکن کلو روز به روز قوی‌تر می‌شود چراکه پیروان بیشتری می‌یابد...
داستان فیلم

کوین فلین (جف بریجز)، مهندسی برجسته است که شرکت انکام (Encom) را تاسیس کرده است. او بکمک یک سری الگوریتم ژنتیکی و تله‌پورتاسیون کوانتمی راهی می‌یابد که خود را وارد یک شبکه دیجیتالی در محیط نرم‌افزاری کند (که آن را grid نامیده و خودش طراحی کرده). در جریان یکی از سفرهایش به این دنیای مجازی، ناگهان دچار حادثه گشته و هرگز باز نمی‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند چه بر سر او آمده.
هدلوند و بریجس در یک نشست خبری

۲۰ سال می‌گذرد و تک فرزند کوین بنام سام فلین (گارت هدلوند) بزرگ شده و وارث شرکت انکام است که امروزه چندملیتی بوده و تولیدات کلانی دارد. اما او علاقه‌ای به مدیریت و اداره شرکت پدر خود ندارد. از دانشگاه کل‌تک انصراف داده و تنها زندگی می‌کند و به ماجراجویی مشغول است.

تا اینکه سام جهت بررسی یک پیغام مرموز از شماره تلفن پدرش (که سالهاست پس از ناپدید شدن پدرش از طرف مخابرات قطع شده) راهی یکی از شعبات مراکز بازیهای کامپیوتری مهروموم شدهٔ پدرش می‌شود. در آنجا او تصادفاً پی به وجود یک آزمایشگاه شخصی در زیرزمین محوطه می‌برد که تا کنون کسی از آن خبر نداشته و متعلق به پدرش بوده. در آنجا یک سیستم رایانه کهنه اما پیشرفته می‌یابد که هنوز پس از سالها مشغول کار است و ظاهراً ساخت پدرش بوده. او سعی می‌کند به سیستم login کند، و در این بین توسط یک سیستم لیزری غولپیکر به روش entanglement-assisted teleportation جسمش از نظر فیزیکی دیجیتالیزه می‌شود و وارد شبکه گرید می‌شود.

سام خود را در دنیایی دیگر می‌یابد. او توسط برنامه‌های تمیزکننده دستگیر شده و سر از یک میدان گلادیاتوری درمی‌آورد که در آن برنامه‌های نرام‌افزاری به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. در این میان هویت او بعنوان فرزند خالق این جهان کشف می‌شود، و کلو در میدان او را به مبارزه می‌طلبد، اما طولی نمی‌کشد که توسط کورا نجات می‌یابد و از صحنه می‌گریزند.

کورا سام را نزد پدر سام، یعنی خالق جهان گرید، می‌برد. پدرش اکنون گوشه‌نشین شده و راه ذکر و نیایش را در پیش گرفته.

سام تصمیم می‌گیرد که از طریق پرتالی که وارد این جهان شد، به جهان حقیقی باز گشته، کلو را پاک کند، و پدر خود (که در این جهان زندانی شده) را نجات دهد. پرتال موقتاً باز است و از خارج به داخل باز می‌شود، بنابراین در صورت بسته شدن پرتال، راهی برای بازگشت وجود ندارد (و برای همین است که کوین در این جهان ۲۰ سال است ماندگار است، چون کسی نمی‌دانست او اینجاست تا پرتال را از بیرون باز کند).

سام از شخصی بنام زوس درخواست کمک برای رسیدن به پرتال می‌کند. اما نهایتاً زوس به سام خیانت کرده و او را لو می‌دهد. اما در این بین کوین و کورا از راه رسیده و سام را نجات می‌دهند. در این بین کورا زخمی عمیق برمیدارد و از هوش می‌رود. کوین آنها را سوار بر کشتی نجاتی کرده و بسوی پرتال جهان گرید می‌برد. کوین سپس از روح خود در کالبد کورا دمیده و به او باز زندگانی می‌بخشد.

در نهایت، پس از طی یک سلسله گریز و مبارزه، آنها به پورتال می‌رسند. در آخرین صحنه رویارویی، کلو سعی در تعقیب سام و کورا به جهان حقیقی را دارد، اما کوین با فدا کردن خود جلوی او را می‌گیرد. سام و کورا به جهان حقیقی باز گشته، و کورا نخستین طلوع خورشید زندگی خود را می‌بیند.
جوایز
جایزه     تاریخ     دریافت‌کننده     شاخه     نتیجه
جایزه اسکار     February 27, 2011     Gwendolyn Yates Whittle and Addison Teague     صدابرداری     نامزدشده
Art Directors Guild     February 5, 2011     دارن گیلفورت     Excellence in Production Design for a Fantasy Film     نامزدشده
Austin Film Critics Association     December 22, 2010     دفت پانک     Best Original Score     برنده
Costume Designers Guild[۱]     February 22, 2011     Michael Wilkinson and Christine Bieselin Clark     Excellence in Fantasy Film     نامزدشده
جایزه ساترن     June 2011         Best Science Fiction Film     تعیین نگردیده
جف بریجس     Best Actor     تعیین نگردیده
گرت هدلند     Best Supporting Actor     تعیین نگردیده
دفت پانک     Best Music     تعیین نگردیده
Michael Wilkinson     Best Costume     تعیین نگردیده
Darren Gilford     Best Production Design     تعیین نگردیده
Eric Barba, Steve Preeg, Karl Denham, Nikos Kalaitzidis     Best Special Effects     تعیین نگردیده
دیگر موارد

    این فیلم در ونکوور در کانادا فیلمبرداری شده است.
    مطالب زیادی راجع به شباهت داستان این فیلم به داستان آفرینش و زندگانی مسیح از دیدگاه دین مسیحیت نوشته شده.
******************************
فیلم خارجی میراث ترون TRON: Legacy 2010 با دوبله فارسی

Movie TRON: Legacy 2010 Dubbed in Persian

دانلود رایگان فیلم خارجی میراث ترون

دانلود فیلم TRON: Legacy 2010 با دوبله فارسی

زبان: دوبله فارسی

ژانر: اکشن ، ماجرایی ، علمی

سال انتشار: ۲۰۱۰

خلاصه داستان:مردی که یک دنیای مجازی را خلق کرده، به دنبال پدرش می گردد و نهایتا از همان دنیای دیجیتالی سر در می آورد. او در میابد که چیزی که پدرش ساخته به پلیدی گراییده است و …
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/c/c2/Tron_Legacy_poster.jpg
فیلم Tron Legacy 2010 با دوبله فارسی
درباره فیلم Tron Legacy 2010 :

فیلم Tron Legacy 2010 – میراث ترون ۲۰۱۰ که فیلمی با سبک اکشن و علمی- تخیلی است ، اتفاقاتی را که در یک دنیای مجازی و در بشریت مدرن و جدید به وقوع می پیوندد را روایت می کند.

فیلم میراث ترون ۲۰۱۰ که داستان پسری را در یک دنیای دیجیتالی و مجازی که سعی در به دست آوردن اطلاعاتی از این بشر دارد به اکران درآورده است.

پدر این پسر که سازنده ی ابزارآلات مهم دنیای خودشان است و کنترل دنیایشان را بر عهده دارد ، با ساختن سپاه و نیروهای نظامی ، از شهر در برابر بیگانگان دفاع می کند.

در ادامه این مرد ارتش و وسایل جنگی زیادی را می سازد که این امر موجب می شود مشکلات زیادی بر سر راه قرار گیرند و آینده دنیایشان به خطر بیفتد و …
نقد و بررسی فیلم Tron Legacy 2010

قسمت اول فیلم ترون در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و به این ترتیب  وقفه ای که بین ساخت دو قسمت بوجود آمده ۲۸ سال است!

البته شاید این مدت زمان طولانی چندان تعجب برانگیز نباشد ، اما فیلم ترون سال ۱۹۸۲ ، یک فیلم تخیلی مربوط به آینده بود که ایده های کهنه و البته بسیار عجیب و غریب زیادی در خود داشت!

شما می توانید فیلم های دیگری را نیز با نام های :

در فیلم Tron Legacy 2010 ، در واقع در آن سالها که بحث پیشرفت تکنولوژی به شکلی عجیب و بسیار بلند پروازانه تر از حد معمول دنبال می شد ( با توجه به دانش و علم موجود در آن زمان ) باعث شد تا فیلمی نیز با عنوان ترون ساخته شود که درباره گیر افتادن انسان در درون یک برنامه کامپیوتری بود!.

۲۸ سال گذشت تا اینکه ظاهرا صاحبان کمپانی دیزنی به این فکر افتادند که با وجود محبوبیت و فراگیر شدن فناوری ۳D و البته پولساز بودن آن ، نسخه ای جدید از فیلم ترون که البته فناوری سه بعدی کاملا به موضوعش می خورد ، بسازند. شخصا در آن زمان بازی ویدئویی ترون را بیشتر می پسندیدم تا فیلمش! ( شاید به دلیل این بود که اصلا نمی دانستیم کامپیوتر چیست!)
داستان فیلم ترون لگاسی ۲۰۱۰

سم ( گارت هدلوند ) فرزند برنامه نویس بسیار باهوشی به نام کوین فلین ( جف بریجز ) است که در اواخر دهه ی هشتاد بعد از اینکه روی یک برنامه کامپیوتری تحقیق می کرد،  به شکلی ناگهانی و مشکوک مفقود شد.

اکنون سم مدتهاست که به تنهایی سعی در یافتن دلیل مفقود شدن پدرش دارد و بنظر می رسد که هرگز نتواند به هدف خودش برسد.

آلن برادلی ( بروس بوکسلیتنر ) ، دوست قدیمی کوین ، به تازگی به سم گفته است که صفحه ای مجهول به دستش رسیده که به نظر می رسد از طرف پدرش باشد!

حالا سم که بسیار کنجکاو شده است تصمیم می گیرد که به هر شکل ممکن از قضیه مطلع شود ، اما بعد از مدتی متوجه می شود که خودش در دنیایی دیجیتالی قرار گرفته است که باید برای زنده ماندن از تمام موانع عبور کند ، درست مانند پدرش که به مدت ۲۰ سال در این دنیا گرفتار بوده است!

میراث به مانند قسمت اول داستان چندان گیرایی ندارد و مشکل و کهنه بودن از سر و رویش می بارد، اگر شما به قسمت اول فیلم نگاهی بیاندازید متوجه این موضوع خواهید شد که بازیگران فیلم در حال دادن اطلاعات کاملا بی ربطی درباره دیجیتال و دنیای کامپیوتر هستند، اما در میراث شما دیگر آن اطلاعات کذایی را به مانند گذشته نخواهید دید اما دیالوگهای فرمالیته و کلیشه ای  که در دهه هشتاد میلادی مد بود ، همچنان در فیلم وجود دارند.

شما در میراث ، دیالوگهایی نظیر ” بازی تمامه ” ، ” این پایان زندگی توست ” و..  را همچنان خواهید شنید و اگر بخواهم خلاصه کنم باید بگویم که نباید انتظار فیلمنامه چندان قرص و محکمی از میراث را داشته باشید.

اما جذاب ترین و شاید تنها بخش قدرتمند فیلم ، جلوه های ویژه آن است. کمپانی دیزنی که ولخرجی زیادی برای ساخت این فیلم انجام داده، توانسته محیط میراث که متشکل از یک بازی کامپیوتری است ( به قول خود فیلم ) را تماما سه بعدی بسازد.

جوزف کازینسکی ، کارگردان این فیلم که میراث اولین تجربه فیلمسازی اش به حساب می آید ( تقریبا تا بحال هیچ کار سینمایی انجام نداده است!) در بخش فیلمنامه و روایت داستان نتوانسته تاثیر مثبتی بر تماشاگر بگذارد و بیننده را ناچار کرده که بعد از ۲۸ سال باز هم دیالوگهای سطحی فیلم را تحمل کند ،

اما در بخش جلوه های ویژه همانطور که گفته شده ، بودجه بالا و تبلیغی عظیمی که دیزنی برای این  فیلم انجام داد ( مخصوصا بخش سه بعدی ) باعث شد که انتظارات از این فیلم بالا برود و حالا هم که فیلم اکران شده ، مشاهده می کنیم که این تبلیغات چندان هم بی دلیل نبوده. فناوری که در جلوه های ویژه فیلم میراث به کار گرفته شده است ، شکلی کاملا منحصر به فرد از ادغام محیط واقعی با دنیای دیجیتالی است.

شما دیگر مانند گذشته این احساس را نخواهید داشت که بازیگران از جلوه های ویژه جدا هستند ، در میراث بازیگران و جلوه های ویژه در کنار هم موفق به خلق صحنه های هایی شده اند که شما احساس خواهید کرد محیط فیلم دکور است!

اما جالب ترین بخش این جلوه های ویژه مربوط به قسمتی می شود که در آن کلو (یک برنامه کامپیوتری است ) با چهره جوان شده بریجز در فیلم حضور پیدا می کند! در واقع این تکنولوژی قبلا به شکلی دیگر در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن بر روی براد پیت اجرا شده بود و در این فیلم نیز بریجز ۶۱ ساله را چند ده سال کوچکتر کرده است!.

 بریجز به همراه بروس باکسلیتر تنها بازیگرانی هستند که در هر دو قسمت فیلم حضور داشته اند. بریجز شناخته شده ترین چهره برای تماشاگر است، ولی او به مانند ۲۸ سال پیش  نمی تواند در نقش کوین باورپذیر باشد.

البته باید قبول کنیم که بریجز در دهه هشتاد نیز گزینه مناسبی برای ایفای نقش کوین نبود و امروز که دیگر او یک بازیگر بسیار شناخته شده و البته صاحب سبک است ، وضع بدتر هم شده و انتقادها از او نیز بخاطر حضور در این فیلم زیاد است.

البته میراث فیلمی نیست که بازیگر محور باشد ، و بهترین دلیل برای اینکه بازیگران فیلم نمی توانند خودنمایی کنند این است که تمام تمرکز فیلم بر روی جلوه های ویژه است و علنا تمام بازیگران را در خدمت کامپیوتر هستند.

میراث از جمله فیلمهایی است که باید آن را حتما ۳ بعدی ببینید یا حتی الامکان آن را با کیفیت عالی ببینید تا از آن لذت ببرید.

جلوه های ویژه فیلم جذاب هستند و می تواند برای دوستداران ژانر علمی – تخیلی جذاب باشد. اما اگر دنبال فیلمی هستید که نکته ی جدیدی را به شما آموزش دهد و یا باعث شود شما به سبک فیلم نولان،  فکر فرو روید، میراث فیلم مورد نظر شما نیست.

نیروهای ترسناک و فناناپذیری پیدا می شوند که قصد دارند کنترل این دنیای مجازی را بر عهده بگیرند و صاحب قدرت شوند.

این پسر که بسیار شجاع و عاشق جنگ و لحظات خطرناک است در برابر این دشمنان به همراه پدرش و چند تن دیگر می ایستد.

پدرد این پسر که با ساختن این نیرو ها جنگ و آشوب را در شهر ایجاد می کند ، با کمک لشکری مدرن و جدید و با استفاده از ابزارآلات دیجیتالی با این دشمنان با تمام وجود جنگ می کند.

فیلم Tron Legacy 2010 که داستانی تخیلی و اکشن دارد و اتفاقاتی را فراتر از باورهای امروزی به تصویر کشیده است ، در جذب مخاطبان سینما بسیار موفق بوده و ۷۴ میلیار دلار در هفته ی اول اکران در سینما های معتبر و بزرگ آمریکا و انگلستان به به فروش رفت.

دانلود فیلم Tron Legacy 2010 با کیفیت Full HD و سه بعدی(۳D)
نام فیلم : Tron Legacy 2010 – میراث ترون ۲۰۱۰

ژانر :اکشن ، علمی تخیلی

محصول کشور : آمریکا، انگلستان

تاریخ انتشار : ۲۰۱۰

مدت زمان : ۱۴۱دقیقه
http://tinyez.ir/wp-content/uploads/2015/02/Tron-Legacy-2010-Cover-www.AcharDownload.ir_.jpg
جوزف کوشینسکی
کارگردان
جوزف کوشینسکی یک کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
تولد: ۳ مهٔ ۱۹۷۴ م. (سن ۴۱)، مارشال‌تاون، آیووا، آیووا، آمریکا
فیلم‌ها: فراموشی، ترون: میراث
تحصیلات: دانشگاه کلمبیا، دانشگاه استنفورد

یافته های تازه از وبلاگ رها ماهرو : عکس پدر و مادر ساحل بکرانی , سینمای آریو قهرمان کوچک , کارتون تامی تراکتور , heitor dhalia دانلود فیلم گمشده با کارگردانی , کانال تلگرامی نارنجی , مونتانا رودخانه برفی , نقد فیلم رودخانه برفی , بازیگر فیلم فرانک , ایتوکو اوهارا , دانلود انیمیشن کامل آریو پهلوان کوچک , نقد سریال نفس گرم , نقد و بررسی فیلم , ادرس تلگرام برنامه خورشید خانم , سینمایی قتل درشب محصول آمریکا , فیلم ۳۸۰هزار ولت خاموشی سراسری , فرزاد موتمن , دانلود مکالمه استاد شیفو و استاد ادبی , دانلود فیلم تخیلی ذهن جنین , سریال نفس گرم , نقد سریال در حاشیه , اسب حیوان نجیبی است , انتقادات سریال نفس گرم , فیلم sleuth بیوگرافی , درباره فیلم میخک , رود خانه برفی چند قسمته , عکس از ساحل بکرانی با مادروپدرش , ایا سریال شمعدونی ادامه دارد , نقد و بررسی فیلم hamilton  , عکس آزاردهند , تهمینه میلانی در برنامه هفت , نقد نفس گرم , فیلم خانه وحشت محصول ۱۹۴۵ , دیالوگ های ماندگار پنگوئن ها , ایاکو کوشینو , مدرسه بایلی مانکز ارکارد , دانلودشبهای تاریخ , فیلم سینمایی پلیس های اخراجی امریکا , فیلم سینمایی برت و دیکی , نقد فیلم نفس کرم , کارتون نیکی ونیکان , لیست کتابهایی که حجت الاسلام تراشیون راجع به تربیت فرزند در برنامه افتاب شرقی معرفی میکند , چرابازیگران ایرانی به سریال حریم سلطان حسادت می کنند , بازی دشت تمشک , عکس بازیگران سریال نفس گرم , فیلم خانه وحشت 1945 , سوگلی کارتون , سری جدید رودخانه برفی , عکس های لورفته در 380هزار ولت خاموشی سراسری , فلسفه ساعت صفر عاشقی , فیلم هندی امیدرهائی , عکس های بزرگ مالیک در فیلم سینمایی امید رهایی , سامورای رامن فروش , س=ریال درد سرهای عظیم , سینمایی بیلو , دومی دختر مت مک گرگور

پاییز سرافیم ساخته دیوید ون آنکن

پاییز سرافیم
2006 آمریکا
Seraphim Falls

Dir:David Von Ancken

آبشار سرافیم
فیلم محصول سال 2006
تاریخ اکران: ۲۶ ژانویهٔ ۲۰۰۷ م. (آمریکا)
مدت زمان فیلم: ۱ ساعت ۵۵ دقیقه
آهنگ‌ساز: هری گرگسون-ویلیامز
فیلم‌بردار: جان تول
تهیه‌کنندگان: بروس دیوی، دیوید فلین
بازیگران
پیرس برازنان
لیام نیسون
آنجلیکا هیوستون
http://www.kingpedia.net/wp-content/uploads/2015/10/Seraphim.Falls_.2006.farsi_.720p.jpg
نام فارسی: پاییز سرافیم

زبان: دوبله فارسی

محصول کشور: ۲۰۰۶ آمریکا

ستارگان و هنرمندان حاضر در این اثر: Liam Neeson, Pierce Brosnan, Michael Wincott, Xander Berkeley و …

به کارگردانی:David Von Ancken

موضوع و ژانر: اکشن, درام, هیجان انگیز
مدت زمان نمایش: ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه

توضیحاتی در مورد اتفاقات داستان:بعد از پایان یافتن یک جنگ داخلی یک کلنل ارتشی به دنبال شکار مردی میرود که کینه‌ای قدیمی از او دارد.


تاریخ انتشار : سال ۲۰۰۶

ژانر: وسترن , اکشن , هیجانی

خلاصه داستان : بعد از پایان یافتن یک جنگ داخلی یک کلنل ارتشی به دنبال شکار مردی میرود که کینه‌ای قدیمی از او دارد.
******************************
Seraphim Falls

کارگردانی    دیوید ون آنکن
تهیه کننده
Bruce Davey
David Flynn
John Limotte
Stan Wlodkowski
نویسنده
David Von Ancken
Abby Everett Jaques
Starring     Liam Neeson
Pierce Brosnan
Michael Wincott
Xander Berkeley
Tom Noonan
Kevin J. O'Connor
John Robinson
Anjelica Huston
آهنگساز    هری جرج-ویلیامز
فیلمبرداری    جان تول
تدوین    کونراد باف
تولید شرکت
Icon Productions
Distributed by     Samuel Goldwyn Films
Destination Films
Sony Pictures Home Entertainment
اکران
    سپتامبر 13, 2006 (فستیوال تورنتو)
    ژانویه 26, 2007 (ایالات متحده)

زمان فیلم 115 دقیقه
کشور    آمریکا
زبان    انگلیسی
فروش گیشه    $1,220,058
******************************


رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به فیلم جذاب پائیز سرافیم به کارگردانی دیوید ون انکن در سال 2006 که از شبکه نمایش پخش شد در وبسایت بزرگ نقد رها ماهرو برایمان بفرستید





فیلم پس از جدایی ساخته رضا رضوی

پس از جدایی

فرهاد بشارتی درتله فیلم پس از جدایی

در تله فیلم پس از جدایی، یک سرایدار هستم.
فرهاد بشارتی، ایفاگر نقش سرایدار مجتمع مسکونی گفت:
در تله فیلم پس از جدایی، ایفاگر نقش یک سرایدار واقع در یک مجتمع مسکونی هستم که کار کارگردانی این تله فیلم بر عهده رضا رضوی می باشد.
وی افزود: این تله فیلم از سال گذشته کلید خورده و در سال گذشته نیز کار ساخت آن به پایان رسید.


رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، با توجه به اینکه در جستجوهایمان اطلاعات زیادی درباره فیلم پس از جدایی نیافتیم از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به تله فیلم جذاب پس از جدایی  به کارگردانی رضا رضوی که از شبکه نمایش پخش شد در وبسایت بزرگ نقد رها ماهرو برایمان بفرستید. متشکریم




تهیه کننده تله فیلم "جدایی" :
تله فیلم " جدایی " به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود
تهیه کننده اصفهانی سازنده تله فیلم " جدایی " از پخش این فیلم از شبکه سه سیما در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
تله فیلم " جدایی " به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود
 
صالح داستانپور با بیان این خبر به ایمنا گفت: مراحل فیلمبرداری این فیلم در طی 10 روز اخیر به اتمام رسیده و اینک مراحل تدوین، صداگذاری و آهنگسازی آن در حال انجام می باشد.
وی همچنین درباره داستان این اثر عنوان کرد: داستان این فیلم روایتگر زندگی مشترک یک زوج جوان به نامهای مژگان و جاوید است که قصد دارند به دلیل مشکلات و مسائلی که در رابطه شان ایجاد شده به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند. آنها پس از مراجعه به دادگاه توسط قاضی پرونده به مشاوره خانواده فرستاده می شوند تا در صورت تایید مشاور، پرونده طلاق آنها به جریان افتاده و حکم آن توسط قاضی صادر شود.
وی ادامه داد: آنها پس از مراجعه به مشاور ملزم می شوند تا سفری چند روزه را به شهر اصفهان با یکدیگر آغاز کنند که البته به علت مسائلی که در داستان رخ می دهد در روستاهای اطراف اصفهان ماندگار می شوند و ادامه داستان در روستا اتفاق می افتد.

این تهیه کننده ومدیرتولید با اشاره به اینکه موضوع طلاق دستمایه اصلی فیلمنامه جدایی است اظهار داشت: موضوع طلاق و آمارهای نگران کنندهای که درباره آن وجود دارد، امروزه به عنوان یکی از مباحث قابل توجه و مهم در جامعه ما مطرح  است که می توان از زوایای مختلفی به آن پرداخت و مخاطب را با بخش های پنهان آن که معمولا از نگاه افراد متقاضی طلاق مخفی می ماند آشنا کرد.
وی تصریح کرد: همچنین تلاش شده تا در این اثر میان سبک زندگی شهری و روستایی مقایسه ای انجام شود. مژگان و جاوید در شهر زندگی می کنند و از بسیاری از امکانات زندگی متمدنانه برخوردار هستند، اما قادر نیستند رابطه صحیح وصمیمی با هم برقرار کنند. آنها وقتی در روستا ماندگار می شوند متوجه می شوند که در روستا زندگی از روال متفاوتی برخوردار است و افراد در روستا با سادگی و صمیمیت دلنشینی زندگی می کنند که در زندگی شهری حضور آن بسیار کمرنگ شده است.
داستانپور از پخش تله فیلم جدایی از شبکه سوم سیما خبر داد و افزود: احتمال دارد که این اثر در تاریخ 25 شهریور ماه، همزمان با فرارسیدن روز خانواده ازاین شبکه سراسری پخش شود.در غیر این صورت نیز جدایی اواخر مهرماه سال جاری مهمان خانه های مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این اثر به سفارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و باهمکاری کانون بانوان استانداری اصفهان تهیه شده گفت: امیدوارم این فیلم بتواند پیام خود را به مخاطبین خود به بهترینروش ممکن منتقل کند.

وی همچنین به معرفی عوامل سازنده تله فیلم جدایی پرداخت و  عنوان کرد: نویسندگی وکارگردانی این اثر را " میلاد بنی تبار" ، مدیریت تصویر را " صادق داوری " و مدیریت صدا را " مجتبی حبیب اللهی " بر عهده دارد. طراحی و گریم بر عهده " محمود دهقان " داشته. تدوین اثر را " حسین سجادیان " انجام داده و عکاس گروه " مهدی شاه میرزایی اشفقانی است. همچنین آهنگسازی اثر بر عهده مازیار کلاهی است.
وی خاطرنشان کرد: بازیگران این تله فیلم نیز عبارتند از پرستو صالحی، مهدی امینی خواه، شهنام شهابی، کاظم افرندنیا، علی افشاری و محمود شریعتی. 
******************************

فیلم ضربه طوفان ساخته علی قوی تن

ضربه طوفان
1372 ایران

علی قوی تن

کارگردان: علی قوی تن | موضوع: اجتماعی | سال تولید: 1372 |

مدت زمان: 85 دقیقه | نوع فیلم: سینمایی | نوع تصویر: رنگی PAL

خلاصه داستان:
طوفان (جمشید هاشم‌پور) در دوران جنگ زن و فرزند خود را از دست داده و پس از گذشت سالها کم‌کم به آرامشی نسبی رسیده تا اینکه یکی از خائنین به مملکت در دوران جنگ، از زندان آزاد شده و چون طوفان در زندانی شدن وی و اعدام برادرش نقش اساسی را داشته پس به سوی وی رفته و درصدد انتقام به هر نحوی بر می‌آید…

بازیگران:
جمشید هاشم‌پور، کامران باختر، مرجانه گلچین، حامد قوی‌تن، فرهاد خانمحمدی و کاظم افرندنیا

******************************
اکبر طوفان، که در مسابقات اتومبیل رانی رالی برنده شده، به روال همیشه به پرورشگاه می رود تا پسر بچه ای به نام حامد را ببیند…

بازیگران : جمشید هاشم پور ، کامران باختر ، مرجانه دلدارگلچین ، مجید میرزاییان ، کاظم افرندنیا ، مرجان بهرامی ، فرهاد خان محمدی ، اکبر ظفرنیام ، مهدی رئیس فیروز ، حمیده کاظمی ، خاطره خلقی ، شاپور بخشایی ، رضا ریاحی ، حامد قوی تن
کارگردان : علی قوی تن

زمان زمان فیلم : ۸۱ دقیقه
******************************

دانلود فیلم سینمایی ضربه طوفان
ژانر : حادثه ای
کیفیت : بسیار خوب
تاریخ انتشار : 1372
ژانر : اجتماعی
دسته بندی : فیلم سینمایی ایرانی
زبان : فارسی
زمان پخش: 26 مهر 1393 ٠۲:٣۹
مدت: 1 ساعت و 18 دقیقه
درباره " ضربه طوفان "

طوفان (جمشید هاشم‌پور) در دوران جنگ زن و فرزند خود را از دست داده و پس از گذشت سالها کم‌کم به آرامشی نسبی رسیده تا اینکه یکی از خائنین به مملکت در دوران جنگ، از زندان آزاد شده و چون طوفان در زندانی شدن وی و اعدام برادرش نقش اساسی را داشته پس به سوی وی رفته و درصدد انتقام به هر نحوی بر می‌آید…

******************************
موضوع : اجتماعی

مدت زمان: 85 دقیقه

محصول : ایران

سال ساخت : 1372

کارگردان : علی قوی تن

بازیگران : جمشید هاشم‌پور، کامران باختر، مرجانه گلچین، حامد قوی‌تن، فرهاد خانمحمدی و کاظم افرندنیا

خلاصه داستان : اکبر طوفان، که در مسابقات اتومبیل رانی رالی برنده شده، به روال همیشه به پرورشگاه می رود تا پسر بچه ای به نام حامد را ببیند. او که همسر و فرزندش را در جنگ از دست داده، دایم برای بچه های پرروشگاهی هدیه می برد. حامد، بدون اطلاع طوفان، سوار تریلی او می شود. در این اثنا پرویز، که به دلیل خبرچینی برای دشمن با شهادت طوفان به هشت سال زندان محکوم شده، آزاد می شود و سراغ جهان، رقیب طوفان، و دستیارش حمید می رود. در تعمیرگاه حمید قصد دارد تریلی را دستکاری کند که حامد مانع می شود. پرویز به خانه ی تعمیرکار می رود و او و همسر باردارش را، که خواهر طوفان است، را …

توضیحات و اخبار این اثر : ضربه طوفان نام فیلمی است که در سال ۱۳۷۲ توسط علی قوی‌تن ساخته شد. موضوع فیلم به دوران پس از جنگ ایران و عراق و اثرات آن بر جامعه ایرانی باز می‌گردد.
******************************
ضربه طوفان
کارگردان     علی قوی‌تن
بازیگران     جمشید هاشم‌پور
کامران باختر
مرجانه گلچین
حامد قوی‌تن
فرهاد خانمحمدی
تاریخ‌های انتشار ۱۳۷۲

ضربه طوفان نام فیلمی است که در سال ۱۳۷۲ توسط علی قوی‌تن ساخته شد.

داستان فیلم
موضوع فیلم به دوران پس از جنگ ایران و عراق و اثرات آن بر جامعه ایرانی باز می‌گردد.

طوفان (جمشید هاشم‌پور) نام شخصیت اصلی این فیلم که در دوران جنگ زن و فرزند خود را از دست داده و پس از گذشت سالها کم‌کم به آرامشی نسبی رسیده تا اینکه یکی از خائنین به مملکت در دوران جنگ، از زندان آزاد شده و چون طوفان در زندانی شدن وی و اعدام برادرش نقش اساسی را داشته پس به سوی وی رفته و درصدد انتقام به هر نحوی بر می‌آید. در راه انتقام نامزد و همچنین کودک بی سرپرستی(حامد قوی تن) که طوفان قصد پدر خواندگی وی را دارد نیز صدمه دیده و وارد این بازی می‌شوند. در پایان طوفان با وی درگیر شده و طی این درگیری او را می‌کشد.
بازیگران
جمشید هاشم‌پور، کامران باختر، مرجانه گلچین، حامد قوی‌تن و فرهاد خانمحمدی

******************************
مشخصات دیگر فیلم
 
مدت فیلم : 86 دقیقه
کشور : ایران
زبان : فارسی
رنگ : رنگی
صدا : Mono

******************************
لیست کامل عوامل فیلم ضربه طوفان (1372)
گروه کارگردانی
۱- علی قوی تن : کارگردان
۲- سیمین آزادی : برنامه ریز
۳- پرویز محقق : دستیار کارگردان
۴- سیمین آزادی : منشی صحنه
 
گروه فیلمنامه
۱- عبداله اسفندیاری : نویسنده
۲- علی قوی تن : طرح اولیه داستان از
 


گروه بازیگران
۱- جمشید هاشم پور : طوفان
۲- کامران باختر
۳- مرجانه دلدارگلچین : نقش دوم
۴- مجید میرزاییان
۵- کاظم افرندنیا
۶- مرجان بهرامی
۷- فرهاد خان محمدی
۸- اکبر ظفرنیام
۹- مهدی رئیس فیروز
۱۰- حمیده کاظمی
۱۱- خاطره خلقی
۱۲- شاپور بخشایی
۱۳- رضا ریاحی
۱۴- حامد قوی تن
 
گروه تهیه و تولید
۱- اکبر صادقی : تهیه کننده
۲- حبیب اله صحرانورد : مجری طرح
۳- اکبر صادقی : مدیر تولید
 
گروه فیلمبرداری
۱- غلامرضا آزادی : مدیر فیلمبرداری
۲- حسین شمسی : فیلمبردار انیمیشن
۳- رحیم بشارت : دستیار فیلمبردار
۴- مجید نعیمی : گروه فنی فیلمبرداری
۵- علی اکبر یعقوبی : گروه فنی فیلمبرداری
۶- شهریار کریمی : گروه فنی فیلمبرداری
۷- یوسف شهیدی فر : گروه فنی فیلمبرداری
۸- محمد رحمانی : عکس
 
گروه تدوین
۱- ایرج گل افشان : تدوین
 
گروه صدا
۱- فرهاد ارجمندی : میکس
۲- خسرو خسروشاهی : سرپرست گویندگان
 
گروه چهره پردازی
۱- پرویز شکری : چهره پرداز
۲- گیتا شکری : چهره پرداز
۳- امید آذرگشسب : دستیار چهره پرداز
۴- احمد کهندانی : دستیار چهره پرداز
۵- محسن هرندی : دستیار چهره پرداز
۶- کمال عباس نژاد : دستیار چهره پرداز
۷- بهرام فلاحی : دستیار چهره پرداز
۸- محمود شاهرودی : دستیار چهره پرداز
۹- حسین خداپرست : دستیار چهره پرداز
۱۰- کیانوش رفیعی : دستیار چهره پرداز
۱۱- رضا مرادیان : دستیار چهره پرداز
 
گروه جلوه های ویژه
۱- محمدرضا شرف الدین : جلوه های ویژه
 
گروه تدارکات
۱- تقی محمودی : مدیر تدارکات
۲- جواد بدرزاده : گروه تدارکات
۳- ابراهیم آقاجانی : گروه تدارکات
۴- نادر مختار : گروه تدارکات
۵- علی سیمبری : گروه تدارکات
******************************
     http://afun.ir/wp-content/uploads/2014/11/Zarbeye-Toofan.jpg
 ضربه طوفان ( ۱۳۷۲ )
[ضربه طوفان ]
کارگردان :
 علی قوی تن
 نویسنده :
 عبداله اسفندیاری
   
 نوع فیلم : حادثه ای

خلاصه داستان : اکبر طوفان، که در مسابقات اتومبیل رانی رالی برنده شده، به روال همیشه به پرورشگاه می رود تا پسر بچه ای به نام حامد را ببیند....
******************************
ضربه طوفان( 1372)

خلاصه داستان :
اکبر طوفان، که در مسابقات اتومبیل رانی رالی برنده شده، به روال همیشه به پرورشگاه می رود تا پسر بچه ای به نام حامد را ببیند. او که همسر و فرزندش را در جنگ از دست داده، دایم برای بچه های پرروشگاهی هدیه می برد. حامد، بدون اطلاع طوفان، سوار تریلی او می شود. در این اثنا پرویز، که به دلیل خبرچینی برای دشمن با شهادت طوفان به هشت سال زندان محکوم شده، آزاد می شود و سراغ جهان، رقیب طوفان، و دستیارش حمید می رود. در تعمیرگاه حمید قصد دارد تریلی را دستکاری کند که حامد مانع می شود. پرویز به خانه ی تعمیرکار می رود و او و همسر باردارش را، که خواهر طوفان است، مجروح می کند. طوفان از شنیدن خبر سقط جنین خواهرش با تریلی در تعقیب پرویز به اصفهان می رود. حامد به چنگ پرویز می افتد و طوفان با توضیح سابقه ی جاسوسی پرویز، جهان و حمید را از همکاری با او منع می کند. طوفان در تعقیب و گریزهایش حامد را تنها می یابد و تصمیم دارد او را به خواهرش لیلا بسپارد. لیلا به دست پرویز اسیر می شود. طوفان و حامد پرویز را مجروح می کنند و با لیلا از محل حادثه دور می شوند.
******************************


رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به فیلم حادثه ای ضربه طوفان به کارگردانی علی قوی تن که از شبکه نمایش پخش شد در وبسایت بزرگ نقد رها ماهرو برایمان بفرستید




فیلم یاغی ساخته تیگمانشو دالیا

یاغی
2012 هند
Paan Singh Tomar

Dir:Tigmanshu Dhulia

Paan Singh Tomar (film)
فیلم یاغی از یک شخصیت حقیقی بنام پان سینگ تومار ساخته شده است. این فیلم جوایز بسیاری را دریافت کرده و نظر منتقدان را جلب کرده است .
کارگردان    Tigmanshu Dhulia
تهیه کننده    Ronnie Screwvala
نویسنده    Tigmanshu Dhulia
Sanjay Chauhan

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/Paan_Singh_Tomar_Poster.jpg

بازیگران

Irrfan
Mahi Gill
Vipin Sharma
Music by     Abhishek Ray
Cinematography     Aseem Mishra
Edited by     Aarti Bajaj
Production
company
UTV Spotboy
Distributed by     UTV Motion Pictures
Release dates
 October 2010 (BFI London Film Festival)
    2 March 2012

زمان فیلم : 135 minutes
کشور    India
زبان    Hindi
بودجه    45 million (US$670,000)[2]
فروش    384 million (US$5.7 million)

Paan Singh Tomar is a 2012 Indian biographical film based on the true story of the athlete Paan Singh Tomar. A soldier in the Indian Army, he wins a gold medal at the Indian National Games, but is forced to become a notorious bandit.[3] The film is directed by Tigmanshu Dhulia and produced by UTV Motion Pictures. Irrfan Khan plays the title role, with Mahie Gill, Vipin Sharma and Nawazuddin Siddiqui in the supporting cast.
Made on a shoestring budget of ₹45 million (US$670,000), Paan Singh Tomar premiered at the 2010 British Film Institute London Film Festival.[4] The film was released domestically on 2 March 2012 to critical acclaim and emerged as a superhit at the box-office, with a domestic net of ₹384 million (US$5.7 million).[5] The film won the Best Feature Film and Best Actor in the 60th National Film Awards 2012.[6]

داستان فیلم

A reporter interviews Paan Singh Tomar (played by Irrfan), a dacoit who is in the news for killing 9 people of a community. Answering questions about himself, the story goes in a flashback in year 1950. Paan Singh works in the Army while his wife and mother live in Morena. He surprises his seniors in the Army with his athletic skills. Though he was not interested in sports, he joins the sports division because there were no limits on their diet. Picked for the 5000 metres race's training, he was persuaded to run for the 3000 metre steeplechase by his coach. He participates in the Indian National Games and wins the gold medal in the steeplechase event 7 years in a row. In 1958 he participates in the Asian Games at Tokyo, but couldn't win because of his inability to adjust with the track spikes only given to him in the final event. He felt frustrated when he was not allowed to go the borders to fight in the 1962 and 1965 wars because sportsmen were not allowed to fight in them. In 1967, he participated in the International Military Games and wins the gold medal in the steeplechase.
His elder brother from his native place visits him and tells about an illegal acquisition by Bhanwar Singh, his relative. Paan Singh retires from the Army to settle his family disputes, despite being offered a position as the coach in the army. On arriving home, he tries to resolve the issue with Bhanwar Singh. He seeks help from the District Collector and local police station, but no help is provided. His son is beaten badly by Bhanwar Singh and his goons. Paan Singh then orders his son to rejoin the army and stay away from the dispute. Bhanwar Singh and his goons try to kill Paan Singh and his family. Most of his family manages to escape but his mother is brutally murdered. Paan Singh decides to avenge his mother's death. He becomes a baaghi who wreaks havoc in the Chambal Valley. He forms a gang of few people who are his relatives and are in problem because of Bhanwar Singh.
Pann Singh then arranges money by extortion money of kidnapped wealthy businessman of the area to arrange money and arsenal for his gangs so that they can make a proper gang.After arranging all the necessary arrangement of arms and ammunition for gang members, he arrange a major attack on Bhanwar Singh who has a police protection but Bhanwar Singh got killed by Paan Singh Tomar after a brief chase.
Then, in order to take revenge for his brother death, he kills an entire village of Gurjars who became police informers and told police about his hideout. This event creates a Havoc in the public, administration and also among the other gangs of Dacoit who argues with him to surrender so that manhunt by the police would come to a halt but he denies that.
The interview with the reporter ends here and the interview is published in the newspaper and causes a sensation. The police continued in their search for Paan Singh Tomar, who decides to lie low for a while. He meets his family and his coach in the army who request that he surrenders. Paan Singh refuses to surrender on the principle that while he was a sportsman holding a national record, nobody came to help him with his problems, and the moment he turned a rebel, everyone wants him to be arrested. When the gang reconvenes after a month's hiatus, one of the members Gopi,played by Nawazuddin Siddiqui who had turned a police informer betrays the gang and gives them away to the police. A shootout ensues where all members of the gang, including Paan Singh, are killed.
http://www.lifeasfiction.com/wp/wp-content/uploads/2012/10/paantomarsingh.jpg
بازیگران
    عرفان خان در نقش پان سینگ تومار
    ماهی گیل در نقش ایندیرا
    ویپین شارما در نقش ماجور مسند
    ایمران هسنی در نقش ماتادین سینگ تومار
    Nawazuddin Siddiqui as Gopi
    Zakir Hussain as Inspector Rathore
    Jahangir Khan as Bhanwar Singh (Daddaa)
    Sitaram Panchal as Ramcharan
    Rajendra Gupta as H.S. Randhawa (Sports Coach)
    Swapnil Kothriwal as Hanumant (Paan Singh's Elder Son)
    Brijendra Kala as Journalist
    Rajeev Gupta as Corrupt Cop
    Ravi Sah as Paan's nephew Balram

تولید

Director Tigmanshu Dhulia first learned about Tomar while working on the set of Bandit Queen in Chambal. Intrigued that Tomar was largely forgotten despite holding several records, he resolved to make a film about his life. Dhulia researched the film's background for two years, interviewing Tomar's surviving family members and visiting his native village in Bhind.
Dhulia wanted to make the film after fully researching on Tomar. But that would need a lot of money. So this caused Dhulia to work on it over 10 years.
The film was shot in ravines of Chambal, in Dholpur and in the actual barracks Tomar lived in at Roorkee. To prepare for his role, Irrfan Khan trained rigorously with steeplechase coaches, even breaking his ankle at one point during the filming. He called the experience "the most physically and mentally demanding film of my career".
The film has also been shot in the uphills of one of the oldest army cantonments in India, Roorkee Cantonment. The Dramatics Team of the Indian Institute of Technology, Roorkee also helped in the several scenes shot in the cantonment.
Release
Critical reception
Paan Singh Tomar achieved critical acclaim among the Indian critics. According to review aggregator ReviewGang, professional critics have given the film a rating of 7.5 out of 10.
Professional reviews


رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به فیلم جذاب یاغی به کارگردانی تیگمانشو دالیا در سال 2012 که از شبکه نمایش پخش شد در وبسایت بزرگ نقد رها ماهرو برایمان بفرستید



دیدن امتیازات :

Source     Rating
Deccan Chronicle     4/5 stars
Daily Bhaskar     4/5 stars
NDTV     4/5 stars
Zee News     4/5 stars
The Statesman     4/5 stars
DNA India     4/5 stars
The Indian Express     4/5 stars
The Mumbai Mirror     3.5/5 stars
Bollywood Hungama     3.5/5 stars
The Times of India     4.5/5 stars
CNN-IBN     3.5/5 stars
Rediff     3.5/5 stars
Yahoo     4/5 stars
Tehelka     3/5 stars
dagger indicates that the given rating is an average rating of all reviews provided by the source

Rajeev Masand of IBN awarded the film 3.5 out of 5 stars, praising Khan's performance and said "Directed competently by Dhulia, who's familiar and comfortable even with the dusty terrain, Paan Singh Tomar is made with great attention to detail, and paints an honest, realistic picture of an India few of us can claim to know."[12]

Avijit Ghosh of The Times of India rated the film 4.5 out of 5 stars and said "Sportsmen and outlaws inhabit two different universes. One shines amidst the bright lights of glory, the other haunts the ravines of notoriety. But in director Tigmanshu Dhulia's biopic, Paan Singh Tomar, the two worlds collide. And the result is a rather exquisite blend of drama, humour and tragedy; altogether eminently enjoyable good cinema".

Aseem Chhabra for Rediff.com gave the film 3.5 out of 5 stars and said "The tragedy of Paan Singh Tomar and Irrfan Khan's execution of the role are both compelling."

Taran Adarsh of Bollywood Hungama gave the film 3.5 out of 5 stars and said "Paan Singh Tomar shatters the standard rules of this genre. Besides, the film makes you cognizant that serious cinema can be uniformly delightful, like any other enthralling entertainer."

Blessy Chettiar of DNA rated the film 4 out of 5 stars and said, "Gritty and power packed, Paan Singh Tomar is a tribute to the unsung heroes of sports in India. Dhulia's direction and Irrfan's integrity will make [it] among the best movies of recent times.". Shubhra Gupta of The Indian Express gave the film 4 out of 5 stars and said "Paan Singh Tomar is a completely gripping, near-flawless film, with such few dodgy parts as to be negligible.".

The New York Times praised the film and especially Khan's performance, saying "Without romanticizing Paan Singh Tomar, he shows his basic honesty and gives him real depth. As an actor Mr. Khan rarely does the expected. You can’t take your eyes off him.". Mathures Paul of The Statesman gave the film 4 out of 5 stars and wrote "Paan Singh Tomar is a skillfully narrated tale of one man who rises against the odd." Filmmaker Anurag Kashyap praised this movie and said "What a powerful film, powerful character, go watch the film. Turn it into what no-one believed it could be.".

مجموعه فروش گیشه

Paan Singh Tomar grossed 65.0 million (US$970,000) nett in week one. The movie managed to gross 35.0 million (US$520,000) nett in week two. The movie collected 30 million (US$450,000) in its third week and was declared a semi-hit by Box Office India.

جوایز و نامزدها

جایزه ملی

    National Film Award for Best Feature Film
    National Film Award for Best Actor – Irrfan Khan

جایزه رسانه ماتری شری

    Matri Shree Media Award for Best Film: 2013

جایزه فیلم فیر
    Critics Award for Best Actor – Irrfan Khan – Won
    Best Screenplay – Sanjay Chauhan and Tigmanshu Dhulia – Won

صحنه جوایز

    بهترین فیلم - برنده
    بهترین کارگردانی- تیگمانشو دالیا- نامزد
    بهترین بازیگر- عرفان خان- برنده (در کنار رانبیر کاپور برای فیلم برفی!)
    بهترین بازیگران- نامزد
    بهترین موسیقی فیلم- ساندیپ چوتا- نامزد
    بهترین داستان- سانجی چوهان, تیگمانشو دالیا- نامزد
    بهترین فیلمنامه- سانجی چوهان و تیگمانشو دالیا- برنده
    بهترین دیالوگ- سانجی چوهان و تیگمانشو دالیا- نامزد
    بهترین تدوین- آرتی بجاج- نامزد
    جایزه صفحه نمایش برای بهترین طراحی صدا- راکش رنجان- نامزد
    جایزه صفحه نمایش برای بهتین صحنه و لباس - ساچین لوالکار, نامراتا جانی- نامزد
    جایزه IRDS فیلم برای دغدغه های احتماعی - بهترین شخصصیت مرد
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
نام فارسی:یاغی

زبان:دوبله فارسی

محصول سال ۲۰۱۲ کشور هند

بازیگران حاضر در این فیلم:Irrfan Khan, Mahie Gill, Rajendra Gupta

به کارگردانی:Tigmanshu Dhulia

موضوع:اکشن و جنایی

مدت زمان نمایش:۱ ساعت و ۵۴ دقیقه

توضیحاتی در مورد داستان فیلم:داستان فیلم در مورد پان سینگ تومار هست، یک ورزشکار و قهرمان هندی، که بعد از بازنشسته شدنش تبدیل به یک سارق حرفه ای می شود…
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^