رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

انیمیشن هری و سطل پر از دایناسورش در حال پخش از تلویزیون

هری و سطل پر از دایناسورش

هری و دوستان دایناسورش: تودی، اِستی، پِتسی، تِدی و تِری، هر روز به دنیای دایناسورها سفر می‌کنند و ماجراهای جدیدی را بوجود می‌آورند.
هری پسر بچۀ 5 ساله‌ای است که روزی یک سطل پُر از دایناسورهای اسباب‌بازی هدیه می‌گیرد. راز این سطل در این است که هری می‌تواند با یک پَرش به داخل آن، به همراه دایناسورهایش به سرزمین شگفت‌انگیز و تخیلی «دنیای دایناسورها» سفر کند. فضای این سرزمینِ خیالی، از اسباب‌بازی‌ها، نقاشی‌ها و وسایل اتاق هری پُر شده است، حتی ابرهای سرزمین دایناسورها به شکل طرح‌های کاغذ دیواری اتاق هری هستند. او می‌تواند با استفاده از قدرت خود، هر کار سخت و ناممکن را در دنیای دایناسورها انجام دهد.
مجموعۀ «هری و سطل پر از دایناسورش» در دو فصل 52 قسمتی برای گروه سنی خردسال تولید شده که از این تعداد 45 قسمت آمادۀ پخش می‌باشد. تولید این مجموعه همچنان ادامه دارد. در مورد این داستان تاکنون بیش از 14 کتاب چاپ شده و یک سری برنامه‌های کاربردی نیز بر مبنای سیستم عامل iOS و اندروید طراحی شده است.


http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/56ed188d6e4f736219369637714e603b_XL.jpg

اطلاعات تکمیلی

کارگردان: گراهام رالف و دبرا توفان
نویسنده: Ian Whybrow, Adrian Reynolds, Tony Collingwood, Bruce Robb,...
انیماتور: جان شاو
موسیقی: استیو دی آنجلو و تری تامپکینس,...
تکنیک: دو بعدی
تعداد قسمت: 45
مدت: 10 دقیقه‌ای
کشور سازنده: محصول مشترک کانادا، انگلستان و امریکا
سال ساخت: 2005
شرکت سازنده: Bell Broadcast and New Media Fund, CCI Entertainment, Collingwood O'Hare Entertainment

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
محبوبه سمیعی‌زفرقندی خبرداد؛

میان برنامه‌های «رنگین کمان» در سال جاری جدید شدند

محبوبه سمیعی‌زفرقندی مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه تهران گفت: در تشریح عملکرد گروه کودک و نوجوان به تغییرات برنامه «رنگین کمان» اشاره کرد.

به گزارش هنرنیوزبه نقل از روابط عمومی شبکه تهران، محبوبه سمیعی‌زفرقندی در تشریح عملکرد گروه کودک شبکه تهران درباره تغییرات جدیدی که در سال ۹۱ در برنامه‌های کودک این شبکه صورت گرفته، گفت: برنامه «رنگین کمان» قرار است با همان ترکیب سال قبل اما با اضافه شدن میان برنامه‌های جدیدی به فعالیت خود ادامه دهد که از میان آن‌ها می‌توان به «جنگل آلاله»، «هری و سطل پر از دایناسورش»، «اسکار»، «اوزی وو» و... اشاره کرد که تعدادی از این کارها از سوی اداره کل تامین برنامه کودک خریداری شده و در مرحله ترجمه و دوبله قرار دارد.
سمیعی ادامه داد: ۹۰ درصد میان برنامه‌های برنامه «رنگین کمان» در سال جاری، جدید شده‌اند. علاوه بر این، تغییرات دیگری در سال جدید در «رنگین کمان» ایجاد شده است، که می‌توان به اضافه شدن بخش مسابقه برای کودکان مهمان و شرکت‌کننده و مشارکت بیشتر ارتباط تلفنی با کودکان خارج از برنامه اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، مخاطب برنامه رنگین کمان کودکان دبستان تا قبل از ورود به دوره نوجوانی است.
این برنامه هر روز ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه به صورت زنده از شبکه تهران در یک فرصت ۶۰ دقیقه‌ای پخش می‌‌شود. شخصیت‌های این برنامه نیما، پنگول، آقاجون، قیطون ، آقا مصیب و... هستند.
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
مدت: 10 دقیقه

هری و سطل پر از دایناسورش - قسمت 16

هری و دوستان دایناسورش: تودی، اِستی، پِتسی، تِدی و تِری، هر روز به دنیای دایناسورها سفر می‌کنند و ماجراهای جدیدی را بوجود می‌آورند

 زمان پخش: 22 آذر 1394 ٠۹:٣٠
مدت: 10 دقیقه
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی انیمیشن هری و سطل پر از دایناسورش ساخته گراهام رالف و دبرا توفان که در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید




نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:35 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی

عکس های «ملاقلی پور» در آبادان

نمایشگاه عکس گروهی " فضای شهری" با حضور" رسول ملاقلی پور" در شهر آبادان برگزار خواهد شد. به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه عکس که از 6 تا 19 مهر ماه در موزه هنرهای معاصر شهر آبادان برگزار می شود، علاوه بر آثار "رسول ملاقلی پور"، عکس هایی از فیلم سازانی چون "مریم فخیمی"، "ساسان توکلی فارسانی" و "علی کریم" نیز به نمایش درخواهد آمد. براساس این گزارش، نمایشگاه عکس گروهی " فضای شهری" قرار است ،پس از برگزاری در شهر آبادان در دیگر نقاط کشور برپا شود. لازم به یاد آوری است، "محسن رسول اف"، "مهروا آروین" ،" نیما بالا زاده" و "نغمه قاسم لو" از دیگر هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.


انتشار مجموعه داستانی جدید ازقاسم کشکولی

قاسم کشکولی دومین مجموعه داستانش را منتشر می کند. به گزارش ایسنا، این مجموعه داستان که کشکولی هنوز عنوانی برای آن برنگزیده، شامل پنج داستان کوتاه است که نگارش آن به پایان رسیده، اما به بازنویسی مجدد نیاز دارد. این مجموعه دومین مجموعه داستان او بعد از مجموعه داستان "زن در پیاده رو راه می رود" است. به گفته کشکولی، این اثر تغیر سبک کار وی مشهود است و به نوعی تعاریف داستان کوتاه را به خود می گیرد و به مجموعه داستان قبلی اش نزدیک تر است; تا رمانش.



انتشار اسطوره های موازی «عباس مخبر»

کتاب های "اسطوره های روسی" و "اسطوره های هندی" به همراه جلد دوم "جهان اسطوره ها" از عباس مخبر مجوز انتشار دریافت کردند. به گزارش ایسنا، به گفته این مترجم "اسطوره های روسی" و "هندی" ادامه مجموعه "جهان اسطوره ها" به شمار می روند. این دو اثر به تازگی مجوز نشر دریافت کرده اند و توسط نشر مرکز منتشر می شوند. همچنین جلد دوم "جهان اسطوره ها" شامل اسطوره های پنج کشور ایران، بین النهرین، چین، آستک، مایا و اینکا، در یک جلد توسط نشر یادشده منتشر خواهد شد. "قواعد زندگی بهتر" ریچارد تمپلر با ترجمه مخبر هم در انتظار دریافت مجوز چاپ است، تا نشر آهنگ دیگر آن را منتشر کند. "راز فال ورق" این مترجم به تازگی توسط نشر مرکز به چاپ هشتم رسیده است. مخبر هم اکنون در حال ترجمه "اسطوره های موازی" است که مطالعه تطبیقی اسطوره ها در جهان است و به موضوع هایی ازجمله توفان و آفرینش که مضمون های عمده در اسطوره شناسی هستند و نیز مقایسه اسطوره های مختلف می پردازد.


بازیگری دمای هوا نیست که با حرارت سنج آن را بسنجیم!

مشغول بازی در سریال 22 قسمتی "ساعت شنی" به کارگردانی "بهرام بهرامیان" هستم. "بیژن امکانیان" در گفت و گو با "آنا";در باره حضورش در فیلم "تقاطع" و موفقیت جدیدش پیرامون این فیلم با بیان این نکته که بازی در "تقاطع" متفاوت ترین تجربه دوران بازیگری اش است ،افزود: کارگردانی خوب "داودی" به ویژه در رهبری بازیگران، کمک می کرد تا مجموعه بازیگران، کار خود را به خوبی انجام دهند. من معتقدم که جدا از خودم، بقیه بازیگران در کار خود بسیار موفق بودند و در این فیلم به خوبی ایفای نقش کردند. در واقع، به نظرم کار من (از نظر داوران جشن سینمای ایران به این جهت به چشم آمد که کار دیگر همکارانم در این فیلم هم خوب بود و به باور تماشاگر نشست.. وی در مورد بازی اش در "سربازان جمعه" و این که آن نقش با وجود قوت هایش(در مقایسه با "تقاطع") دیده نشد، گفت: این دو بازی به هم ارتباطی ندارد که بشود گفت این نقش قوت بیشتری دارد یا آن نقش قوت بیشتری داشت... اساسا کار بازیگری دمای هوا نیست که با حرارت سنج قوت یا ضعف آن را در مقایسه سنجید... "سربازان جمعه" یک فیلم با شخصیت مربوط به خود بود و "تقاطع" نیز اثری با مختصات خاص که تلاش ویژه خود را می طلبید; به نظر می آید که داوران و کسانی که درباره "تقاطع" قضاوت کردند، و حتی بسیاری از کسانی که خارج از دایره داوران اظهار نظر داشتند،با بازی من در "تقاطع" ارتباط بیشتری برقرار کردند، هر چند که در مورد "سربازهای جمعه" من واکنش های مثبتی را دیدم و حتی برای آن نقش کاندید دریافت جایزه بودم اما به هر حال داوران تشخیص دیگری دادند. امکانیان همچنین تصریح کرد: "تقاطع" و "قلقلک" را آماده نمایش دارم که این دو فیلم در دو ژانر متفاوت قرار دارند وهر کدام تجربه خاص خود را در امر بازیگری برای من داشتند.



ترجیح می دهم جشنواره کودک در تاریخ خودش برگزار شود

با تغییر زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان موافق نیستم. "پوران درخشنده"، در گفتگو با ایلنا گفت: زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک از آبان ماه امسال به اردیبهشت ماه سال آینده تغییر کرد. جشنواره فیلم کودک جشنواره ای بین المللی است و تاریخ برگزاری آن ثبت می شود ،بنابراین تغییر تاریخ آن کار مناسبی نیست. وی ادامه داد: جشنواره کودک، جشنواره ای است که باید توجه ویژه ای به آن شود و هم زمان با برگزاری آن نباید جشنواره دیگری برگزار شود. این کارگردان سینما درباره تغییر مکان این جشنواره از شهر اصفهان به همدان،تصریح کرد: برگزاری این رویداد فرهنگی در استان های مختلف کشورمان، اتفاق تاثیرگذاری است، در واقع یک جست و جوی دو طرفه است, هم مردم آن منطقه با مقوله سینما بیشتر آشنا می شوند و هم خود جشنواره از آن منطقه تاثیر می گیرد.



«ناری گل» روایتی از یک دختر ایلیاتی

ابتکار - تصویربرداری سریال تلویزیونی "ناری گل" که از 20 شهریورماه در یاسوج آغاز شده بود همچنان در این شهر ادامه دارد و گویا تا اوایل آبان ماه نیز به طول انجامد. "ناری" دختری ایلیاتی است که بنا به رسم خون بس عروس خانواده ای در قبیله دیگری شده است، پس از مرگ همسرش ناری تصمیم به بازگشت به زادگاه خود می گیرد، اما رسم و رسوم قبیله او را مجبور به ازدواج با برادر شوهرش می کند تا اینکه ... . این مجموعه تلویزیونی محصول موسسه فرهنگی - هنری "هنر تا بینهایت" است و عوامل اصلی سازنده این سریال هشت قسمتی که هر قسمت در 45 دقیقه پخش خواهد شد عبارتند از: همایون رضا عطاردی (مجری طراح)، یعقوب یادعلی(نویسنده)، همایون رضا عطاردی و سعید عدالت خواه (تهیه کنندگان)، محمدعلی سلیمان تاش (کارگردان)، علی عالمی (مدیر تصویربرداری)، امیر بهره مند (صدابردار)، جواد عاقبت بین (دستیار اول کارگردان)، فاطمه سنجرانی (طراح گریم)، مجید اسماعیلی (برنامه ریز)، امیر افشار (طراح صحنه و لباس) و علی بنکدار (مدیر روابط عمومی). در "ناری گل" بازیگرانی چون حسین خانی بیک، نسرین نکیسا، زهرا سعیدی، سعید نورالهی، امیر سلیم خانی، مجید اسماعیلی، داوود زارق آبادی، علی محمدی و امیر میری و ... حضور دارند. گفتنی است این سریال به زودی از یکی از شبکه های سیما پخش خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد