رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

پابلو ، روباه کوچولوی قرمز به کارگردانی آلبرت پریرا لازارو

روباه کوچولوی قرمز انیمیشن دو بعدی که ساخته آلبرت پریرا لازارو است ، در 5 قسمت هر روز از شبکه پویا پخش می شود و قادر است با داستان های ساده و روانش توجه کودکان و حتی بزرگسالان را به خود جلب کند و مفاهیم را اموزش دهد .

http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/6f5cf0343edd6df0840a910e2eb89ca5_XL.jpg

شبکه پویا

پابلو، روباه کوچولوی قرمز
در سوراخی پایین یک درخت بزرگ، در حیاط خانه‌ای، سه بچه روباه به همراه پدر و مادرشان زندگی می‌کنند.
پابلو Pablo به همراه خواهرش پاپی Poppy و برادر کوچکش پامکین Pumpkin هر شب از خانه بیرون آمده و در زمانی که آدم‌ها به استراحت شبانه مشغولند، بازی و جست و خیز می‌کنند. در حیاط این خانه غیر از خانوادۀ روباه، یک گربه به نام فینبار Finbar و بر روی درخت وسط حیاط هم خانم جغد Madam Owl زندگی می‌کند. آنها هر روز ماجرای تازه‌ای را دنبال می‌کنند.
مجموعۀ «پابلو، روباه کوچولوی قرمز» Pablo, the little red fox بر اساس سری کتاب‌هایی نوشتۀ Hannah Gifford تولید شده است. گرافیک این برنامه با دسن‌هایی به رنگ سفید، آن را از سایر برنامه‌ها متمایز کرده است. دلیل این خطوط سفید این است که داستان‌ها اغلب در شب اتفاق می‌افتند و لبۀ همۀ اجسام به دلیل بازتاب نور روشن‌تر از سایر قسمت‌های آن است.

اطلاعات تکمیلی

 کارگردان: آلبرت پریرا لازارو
 نویسنده: Hannah Gifford, Olivier Lebleu,Marie-Caroline Villand, John Grace,…
 انیماتور: Edouard Tchernov, Siju Thomax, Anca Chirulescu,…
 موسیقی: رونالد لی
 تکنیک: دو بعدی
 تعداد قسمت: 52
 مدت: 5 دقیقه‌ای
 کشور سازنده: محصول مشترک فرانسه و انگلستان
 سال ساخت: 1999
 شرکت سازنده: Red Fox Production LTD, Millimages S.A
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +


رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن پابلو ، روباه کوچولوی قرمز ساخته آلبرت پریرا لازارو که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید




نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:33 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی


گفت و گوهای اولیه برای حضور پیشکسوتان تئاتر

مدیر خانه نمایش گفت: گفت و گوهای اولیه با پیشکسوتان اساتید تئاتر برای اجرای نمایش آنها در خانه نمایش اداره تئاتر صورت گرفته است.مریم معترف به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با گفتگوهای که با آقای پارسایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی صورت گرفت وی به طور کامل حمایتش را از حضور و اجرای نمایش پیشکسوتان تئاتر در خانه نمایش اداره تئاتر اعلام کرد.وی افزود: صحبتهایی با اساتید و پیشکسوتان تئاتر همچون استاد حمید سمندریان ، جعفر والی، علی نصیریان و مودبیان و خانم گلاب آدینه و... انجام دادهام اما هنوز به طور قطعی به نتیجه ای برای زمان اجرا نرسیده ایم.



برگزاری شب «پیتر هانتکه»

شب "پیتر هانتکه"، نویسنده معاصر اتریشی، با سخنرانی "ولفگ واینانی" و "سیدمحمود حسینی زاد"، "علی دهباشی"، "ماریا ناصر" و "سعید فیروزآبادی" در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم که به همت مجله بخارا برپا شده بود، جمعی از منتقدان ادبیات معاصر آلمان و صاحب نظران ایرانی حضور داشتند. پیتر هانتکه، نویسنده و نمایشنامه نویس اتریشی است که به زبان آلمانی می نویسد. وی متولد 1942 است و در حال حاضر در پاریس زندگی می کند. او پیشگام ادبیاتی بود که در آن زبان را موضوعی مناسب برای تجربه و آزمودن اندیشه ها می دانستند. به عبارت دیگر به زعم این نویسنده ادبیات او با زبان شکل می گیرد.


«مهین نورماه» با تازه ترین آثارشدر فرانسه

فدراسیون بین المللی زنان دنیا تازه ترین دستاوردهای هنری زنان هنرمند سراسر جهان را در قالب نمایشگاه نقاشی در فرانسه به نمایش می گذارد. به گزارش (ایسنا)، مهین نورماه - بانوی نقاش ایرانی -، با حضور در این نمایشگاه که در پاریس برگزار می شود، تازه ترین نمونه آثارش را عرضه خواهد کرد. او با دو اثر "دریای باستانی ماهی های سرخ در تور افتاده" و نیز "دریای باستانی ماهی های سرخ و تور ماهیگیری" با بهره گیری از المان های ساختمانی و بازیافتی و پلاستیک در این نمایشگاه حضور می یابد. نمایشگاه جاری این فدراسیون با آثار حدود 80 هنرمند از سراسر دنیا همراه است که امسال در مقر اصلی فدراسیون زنان در فرانسه تدارک دیده شده است.




تئاتر را به صحن مجلس ببرید

ابتکار- حجت الاسلام و المسلمین« علی زادسر» در زمینه تاثیرگذاری هنر تئاترگفت: تئاتر بسیار تاثیرگذارتر از سینما و تلویزیون می تواند باشد، اما درجامعه دیده می شود که تئاتر در میان توده های مردم و یا اهل سیاست غریب واقع شده است.وی پس از دیدار از نمایش« شهادت خوانی انسان های...» در تالار قشقایی تئاترشهر، خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی تعاملش با تئاتر بسیار کم است و لی می توان گفت که تاثیرات دینی راجع به اسلام، امور سیاسی و اجتماعی، مسائل پیرامون جامعه و ... از طریق تئاتر بسیار ماندگارتراست، چون تاثیر بیشتری در روح و روان آدمی دارد.زادسر ادامه داد: من از بازی های بازیگران نمایش مذهبی «شهادت خوانی انسان های...» بسیار خوشم آمد و پس از دیدن این نمایش ترغیب شدم که وقت بیشتری را از این پس برای تماشای هنر تئاتر بگذارم.
او تصریح کرد: البته من تاکنون به خاطر مشغله کاری بیشتر از 4الی5 تئاتر ندیده ام و فکر می کنم برخی دست اندرکاران سیاسی هم اینگونه باشند و سروکار زیادی با این هنر نداشته باشند که این امر را من از چشم خود تئاتری ها می بینم به علت اینکه اهالی تئاتر یا نخواستند و یا نتوانستند آنگونه که باید تبلیغات تئاتری را منعکس کنند.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد اذغان داشت: من اگر در این زمینه تصمیم گیرنده بودم قطعا در سال 2تا3 تئاتر را به صورت جدی برای نمایندگان مجلس و اهل سیاست به اجرا در می آوردم. اگر آنها نمی توانند نمایندگان را به تئاتر بیاورند می توانند تئاتر را به صحن مجلس ببرند، هرچند که آنجا نمی تواند پاسخگوی امکانات اجرای خیلی خوب باشد ولی باید در این زمینه تلاش کنند تا بتوانند هنر اصیل و تاریخی ما را به جامعه و دست اندرکاران بشناسانند.


قرارداد «الیزابت تایلر» با حراج «کریستی»

" الیزابت تایلر" ، کلیه حقوق حراج های آینده آثار هنری ، لباس ها ، یادبودها و دیگر وسایلش را به خانه حراج " کریستی " واگذار کرد.به گزارش ایلنا ، این ستاره 74 ساله گفت : امیدوار است ، وسایلی که جمع کرده مورد احترام و علاقه مالکین جدید آن ها قرار بگیرد." کریستی" قبلا برخی لباس ها و جواهرات وی را به حراج گذاشته است . در قرار داد جدید میان " تایلر " و " کریستی" آمده که این قرار داد بیانگر ادامه سال ها همکاری دلنشین میان ما و این اسطوره سینماست.لازم به یاد آوری است که عواید حاصل از حراج های پیشین اموال " تایلر" از جمله یک الماس و یک حلقه زمرد از همسر سابقش " ریچارد برتون" به بنیاد ایدز " تایلر" تعلق گرفت.تایلر چند سالی است به علت ناراحتی قلب و دردهای کمر فعالیت کمتری داشته و کمتر هم در مجامع عمومی حضور یافته است.وی ، اوایل امسال در یکی از برنامه های " سی ان ان" حاضر شد تا این شایعه را که به آلزایمر دچار شده است ، تکذیب کند.ماه گذشته نیز تعطیلاتش را در هاوایی گذراند و پاپاراتزی ها از وی عکس گرفتند.وی در این تعطیلات در شیرجه کوسه ها شرکت کرد و سپس در نامه ای به یکی از خبرنگاران آمریکایی ، این شیرجه را یکی از هیجان انگیزترین کارهای عمرش توصیف کرد.



در سخنرانی ها همه سینمای دفاع مقدس را دوست دارند

مجتبی راعی کارگردان سینمای ایران معتقد است: در سخنرانی و اظهار نظر همه سینمای دفاع مقدس را دوست دارند و هیچ کس مخالف حمایت از سینمای دفاع مقدس نیست ولی مشخص نیست چرا سینمای دفاع مقدس در عمل رشد نمی کند. راعی در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: زمینه مناسبی برای ساخت فیلم درباره دفاع مقدس وجود ندارد و به سختی می توان در این زمینه کار کرد. وی ادامه داد: من چند سال پیش سناریویی با عنوان "جنوبی ها" درباره دفاع مقدس نوشتم وامیدوار بودم که ساخته شود ولی متاسفانه این امر امکان پذیر نشد. راعی با اشاره به ساخت فیلمهای جدید سینایی و پوراحمد و اکران فیلم "میم مثل مادر" در زمینه دفاع مقدس گفت: ساخت فیلم توسط کارگردانان مطرح سینما، به ما این موضوع را گوشزد می کند که وضعیت خوبی در زمینه سینمای دفاع مقدس داریم ولی باید یادمان باشد که در سینما هالیوود، پس از گذشت سالها از جنگ جهانی دوم، هر سال فیلمهای مهمتر، جدید و با تکنیک بهتری تولید می شود ولی سینمای دفاع مقدس کج دار و مریض حرکت می کند.



«افتخاری» برای ائمه اطهار می خواند

"علیرضا افتخاری"در یک آلبوم موسیقی به آهنگسازی"عباس خوشدل" برای ائمه اطهار می خواند. "علیرضا افتخاری"خواننده در گفت وگو با فارس با اعلام این خبر گفت:این آلبوم که شامل 8 قطعه در مدح حضرت محمد (ص)، حضرت علی (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا(ع)،امان زمان (عج)، ائمه اطهار و خداوند است به آهنگسازی"عباس خوشدل"و زیر نظر"فریدون شهبازان" برروی اشعار "رهی معیری"،"سهیل محمودی"و شاعران دیگر با ارکستر بزرگ ضبط شده است که شاید این اثر در طول تاریخ بتواند ماندگار شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد