رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد مجموعه نیمه پنهان ماه ساخته مجید جعفری

نیمه پنهان ماه

شبکه دو

نیمه پنهان ماه
برنامهٔ تلویزیونی
نیمهٔ پنهان ماه نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «مجید جعفری» است که در سال ۱۳۷۳ تولید و در ماه رمضان همان سال، از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.
قسمت اول: ۱۹۹۴ م.


نیمه پنهان ماه (مجموعه تلویزیونی)
نیمهٔ پنهان ماه
گونه     مجموعه تلویزیونی
نویسنده     فرهاد توحیدی
کارگردان     مجید جعفری
بازیگران     جلال مقدم
مهین شهابی
ثریا قاسمی
حسین کسبیان
تانیا جوهری
اکرم محمدی
عنایت‌الله بخشی
محمود عزیزی
لادن طباطبایی
فاطمه طاهری
فریبا متخصص
فریده سپاه‌منصور
اصغر سمسارزاده
موسیقی متن     فروزان فرزان
کشور سازنده      ایران
زبان‌ها     فارسی
تعداد قسمت‌ها     ۳۰ قسمت
تولید
تهیه‌کننده     محمود ریاحی
تدوین‌کننده     سعید خسروی
ناهید محمدیان
فیلمبرداری     امیر قربان‌خانی
محمد طاهری‌جم
هوشنگ صدری
مدت     ۹۰۰ دقیقه
پخش کننده
شبکه اصلی     شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران
فرمت تصویر     ویدئویی
۱۳۷۳

نیمهٔ پنهان ماه نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «مجید جعفری» است که در سال ۱۳۷۳ تولید و در ماه رمضان همان سال، از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید. این مجموعه، پس از مجموعۀ تلویزیونی میهمان (به کارگردانی خسرو ملکان در سال ۱۳۶۹) ، دومین مجموعۀ «مناسبتی» تلویزیون است که برای پخش در ماه رمضان، ساخته شد.

خلاصه داستان

این مجموعه تلویزیونی، درباره خانواده‌ای است که گم‌شده‌ای دارند و با زیر و رو کردن خاطرات‌شان، بدان دست پیدا می‌کنند. شخصیت اصلی این مجموعه، «آقا بزرگ» است که سرپرست و بزرگ خانواده است. او مدت‌ها قبل، پسری به نام «جلال» را به فرزندی قبول کرده است و پس از آن و در خلال سال‌ها، اتفاقاتی برای خودش، خانواده و «جلال» رخ داده است که این رخدادها، دست‌مایهٔ این مجموعه تلویزیونی است.


بازیگران و عوامل تولید
بازیگران

 عنایت‌الله بخشی در نقش «عمو»
 جلال مقدم
 مهین شهابی
 ثریا قاسمی
 حسین کسبیان
 تانیا جوهری
 اکرم محمدی
 محمود عزیزی
 لادن طباطبایی
 فاطمه طاهری
 فریبا متخصص
 فریده سپاه‌منصور
 اصغر سمسارزاده
 رامین پورایمان
 سعید تهرانی یگانه
 مجید جعفری
 فریبرز سمندرپور
 علی طالب‎لو
 شکوفه ریاحی
 حسین قاسمی‌وند
 ناصر ازقندی

عوامل تولید

 کارگردان هنری: مجید جعفری
 کارگردان تلویزیونی: ناهید محمدیان
 فیلمنامه: فرهاد توحیدی
 تصویربردار: امیر قربان‌خانی، محمد طاهری‌جم، هوشنگ صدری
 تدوین: سعید خسروی، ناهید محمدیان
 موسیقی: فروزان فرزان
 تهیه‌کننده: محمود ریاحی
 فرمت تصویر: ویدئویی
 تعداد قسمت‌ها: ۳۰ قسمت
 مدت زمان: ۹۰۰ دقیقه
 محصول: شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران
 سال تولید: ۱۳۷۳

http://ofoghtv.ir/FileSystem/View/File.aspx?Mode=Image&FileId=5b511abf-2942-404f-9f38-704e99150349&Width=290&Height=163&ThumbMode=Stretch
مجموعه «نیمه پنهان ماه» با موضوع گفت وگو با همسر شهید رهبر نخستین گزارشگر شهید ایران در دوران دفاع مقدس از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مجموعه «نیمه پنهان ماه» زندگی نامه شهدا، در گفتگو با همسران آنهاست؛ در این قسمت «فریبا انصاری» به بیان خاطراتی از دوران زندگی مشترک خود با شهید غلامرضا رهبر می پردازد.

خانم انصاری در سال ۱۳۶۲ با شهید رهبر ازدواج کرده و صاحب یک فرزند شدند.

شهید رهبر خبرنگار صدا و سیما بود و گزارش هایی از جبهه برای رادیو و تلویزیون تهیه می کرد؛ وی سال ۱۳۶۵ مفقود و سال ۱۳۶۷ خبر شهادتش منتشر شد.

شهید « غلامرضا رهبر » در سال ۱۳۳۶ در آبادان به دنیا آمد، در تهران درس خواند و با آغاز نهضت انقلاب اسلامی، مجاهدت های خود را در راه انقلاب آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با نهادهای مختلف انقلابی همکاری داشت.

شهید رهبر از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و در سمت «مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب مشغول فعالیت شد؛ در هنگامه جنگ تحمیلی هم با حضور در جبهه های جنگ و زیر بارش توپ و خمپاره، کار خود را به خوبی دنبال می کرد و ایثارگری رزمندگان را روایت می کرد؛ روایت های او از سالهای دفاع و حضور او در خط مقدم، با میکروفنی که همیشه در دست داشت، موجب بلوغ و رشد سبک و تفکری به نام «خون نگاران» شد.

رهبر نخستین گزارشگر شهید صدا و سیما است که در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات شلمچه به شهادت رسید.

امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی کارگردان مجموعه «نیمه پنهان ماه» هستند که این قسمت از مجموعه حاضر، براش پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۷ و تکرار آن همان شب ساعت ۲۲,۳۰ و روز بعد ساعت ۸ و ۱۲ در نظر گرفته شده است.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

برنامه تلویزیونی نیمه پنهان – شهدا از منظر همسرانشان

http://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2013/04/Nimeh2.jpg

    برنامه تلویزیونی نیمه پنهان | شهید غلامرضا صالحی به روایت همسرش     ۰۰:۲۱:۲۵
    شهید یاسینی به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۳۴:۱۵
    شهید عباس ورامینی به روایت همسرش، ق۱     ۰۰:۱۹:۳۶
    شهید اصغریخواه به روایت همسرش، ق۱     ۰۰:۲۳:۵۵
    شهید اصغر وصالی، به روایت همسرش، ق۱     ۰۰:۱۲:۲۵
    شهید اصغر وصالی، به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۲۳:۱۲
    شهید عباس ورامینی به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۱۸:۲۴
    شهید یحیی شمشادیان، به روایت همسرش     ۰۰:۲۱:۴۶
    شهید اکبر شیخ الاسلام به روایت همسرش، ق۱     ۰۰:۱۷:۲۷
    شهید اکبر شیخ الاسلام به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۱۸:۴۴
    شهید علی اصغر رنجبران به روایت همسرش     ۰۰:۲۶:۰۰
    شهید فرامرز پروانه به روایت همسرش     ۰۰:۲۲:۰۲
    شهید سید منوچهر مدق به روایت همسرش، ق۱     ۰۰:۳۵:۴۲
    شهید محمود کاوه به روایت همسرش     ۰۰:۲۶:۱۰
    شهید حمید باکری به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۲۱:۵۶
    شهید محمد عبادیان به روایت همسرش     ۰۰:۳۳:۰۴
    شهید ایوب بلندی به روایت همسرش، ق۱     ۰۰:۲۳:۰۷
    شهید مسعود امیری به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۲۲:۳۴
    شهید حسن آبشناسان به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۳۰:۵۳
    شهید محمد آبنیکی به روایت همسرش     ۰۰:۳۲:۵۹
    شهید عباس بابایی به روایت همسرش     ۰۰:۲۶:۴۱
    شهید تندگویان به روایت همسرش     ۰۰:۳۳:۴۶
    شهید طالبی به روایت همسرش     ۰۰:۳۱:۲۹
    شهید اصغریخواه به روایت همسرش، ق۲     ۰۰:۲۳:۵۵
    شهید ستّاری به روایت همسرش     ۰۰:۳۳:۰۲
    شهید تجلّایی به روایت همسرش، ق۱     ۰۰:۲۸:۰۱
    شهید تجلّایی به روایت همسرش     ۰۰:۳۱:۱۲

روایت زندگی همسر شهید هاشمیان

خاطرات دوران اسارت شهید تندگویان

نحوه ازدواج شهید تندگویان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
نیمه پنهان شهید ایوب بلندی
کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید ایوب بلندی به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان «شهلا غیاثوند» از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران. "ایوب بلندی" از جمله مردانی است که همیشه درد و رنج را همراه خود می‌دید. اما قبل از آن با استقامت و صبر دست دوستی داده بود» (29:00)
نیمه پنهان شهید مصطفی طالبی(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید مصطفی طالبی به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان «مژگان کشاورزیان» از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران» (12:33)
نیمه پنهان شهید مصطفی طالبی(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید مصطفی طالبی به روایت همسرش) «وصیتنامه شهید» (10:15)
نیمه پنهان شهید منوچهر مدق(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید منوچهر مدق به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان "فرشته ملکی" از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران؛ شهید منوچهر مدق زیبا زندگی کرد و زیبا رفت. خب شهادت خوب است. شیرین است. اما چگونه شهید شدن هم شرط است. همان اول مثلا یک تیر خلاص بر مغز و تمام. یا سال های سال زجر بکشی و بعد تمام. خیلی سخت است. وحشتناک است. اما در همان وحشت آنچه درک می کنی و بر تو می افزاید حس کردن عظمت خداست» (18:51)
نیمه پنهان شهید منوچهر مدق(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید منوچهر مدق به روایت همسرش) «وصیت نامه شهید؛ برادران عزیزم! در انجام همه کارها اول خود پیش قدم باشید و بعد افراد خود و بسیجیان را پشت سر خود بخواهید. در استفاده از امکانات اول دیگران را مقدم بدانید و بعد خود استفاده کنید. خاطرات رزمندگان را به صورت کتاب حفظ کنید و بخوانید تا ببینید، بچه ها در زمان جنگ چه کردند. مسئول بودن و مسئولیت داشتن یعنی پایبندی به وظایف تا مرز شهادت» (22:45)
نیمه پنهان شهید عباس بابایی(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهیدعباس بابایی به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان «ملیحه حکمت» از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران؛ عباس همیشه علاقه داشت تا گمنام باقی بماند. او از تشویق، شهرت و مقام سخت گریزان بود. شاید اگر کسی با او برخورد می کرد، خیلی زود به این ویژگی اش پی می برد» (14:58)
نیمه پنهان شهید عباس بابایی(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید عباس بابایی به روایت همسرش) «وصیت نامه شهید؛ گوشه ای از وصایای آن شهید بزرگوار:همسرم ! راه خدا را انتخاب کن که جز این راه دیگری برای خوشبختی وجود ندارد ملیحه جان همانطوری که میدانی احترام مادر واجب است. اگر انسان کوچکترین ناراحتی داشته باشد اولین کسی که سخت ناراحت می شود مادر است که همیشه به فکر فرزند یعنی جگرگوشه اش می باشد» (16:51)
نیمه پنهان شهید عباس دوران(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید عباس دوران به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان «نرگس خاتون دلی روی فر» از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران؛ در زمان جنگ عباس دوران در پایگاه بوشهر بود، از او دعوت کردند تا به تهران برود ولی او قبول نکرد و به همدان رفت زیرا از پشت میز نشستن خوشش نمی آمد و دوست داشت همیشه در تکاپو و پرواز باشد. عباس دوران همیشه ساکت و محجوب بود و در میان هشت فرزند خانواده اش و حتی اقوام از محبوب ترین افراد بود» (16:13)
نیمه پنهان شهید عباس دوران(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید عباس دوران به روایت همسرش) «وصیت نامه شهید» (20:07)
نیمه پنهان شهید علیرضا یاسینی(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید علیرضا یاسینی به روایت همسرش) «آمد شیراز. نه برای مرخصی. یکی از هواپیماها را آورده بود برای تعمیر. چند ساعت هم آمد خانه. ازش پرسیدم :« علی ، چرا این‌طوری حرف می‌زنی؟ مثل این که دیگه حرفات رو نمی‌فهمم.» بغض کرد. گفت: « همه‌ی بچه‌ها رفتن مرخصی، می‌دونی یعنی چی؟ همه‌شون شهید شدن.»» (14:58)
نیمه پنهان شهید علیرضا یاسینی(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید علیرضا یاسینی به روایت همسرش) «وصیت نامه شهید؛ » (16:51)
نیمه پنهان شهید جواد فکوری(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید جواد فکوری به روایت همسرش)«خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران؛ زیردست نواز بود. بعداز شهادتش فهمیدیم که سرپرستی5.6 خانواده را برعهده داشت. جواد از آشپز رستوران خواسته بود از همان غذایی که تیمسار و افسران می‌خورند به خانواده قبادی هم بدهند و خودش پول آن را حساب می‌کرد. البته هیچ وقت به من نمی‌گفت. یک روز خانم قبادی به منزل ما آمد و موضوع را به من گفت و تاکید کرد: می‌خواهم شما هم راضی باشید. گفتم: آنچه سرهنگ فکوری می‌کند مورد قبول و رضایت من است» (16:13)
نیمه پنهان شهید فکوری(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید شهید جواد فکوری به روایت همسرش) «وصیت نامه شهید» (20:07)
نیمه پنهان شهید محمد عبادیان(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید عبادیان به روایت همسرش) «خاطرات خانم قدسی بهرامی، همسر شهید از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران به همراه وصیتنامه شان» (12:33)
نیمه پنهان شهید محمد عبادیان(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید عبادیان به روایت همسرش) «خاطرات خانم قدسی بهرامی، همسر شهید از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران به همراه وصیتنامه شان» (17:17)
نیمه پنهان شهید عبدالله میثمی(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید عبدالله میثمی به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران» (13:51)
نیمه پنهان شهید عبدالله میثمی(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید عبدالله میثمی به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران» (22:45)
نیمه پنهان شهید حسن رضوان‌خواه(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید حسن رضوان‌خواه به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان خانم زهرا محرمی از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران » (15:02)
نیمه پنهان شهید حسن رضوان‌خواه(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید حسن رضوان‌خواه به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان خانم زهرا محرمی از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران » (14:34)
نیمه پنهان شهید مهدی باکری(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید مهدی باکری به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران» (14:58)
نیمه پنهان شهید مهدی باکری(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید مهدی باکری به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران» (16:51)
نیمه پنهان شهید محمد اصغری‌خواه(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید محمد اصغری‌خواه به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان خانم سیده نساء هاشمیان، از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران» (16:13)
نیمه پنهان شهید محمد اصغری‌خواه(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید محمد اصغری‌خواه به روایت همسرش) «خاطرات همسر و همدم گرامی‌شان خانم سیده نساء هاشمیان، از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و برخورد با دیگران» (20:07)
نیمه پنهان شهید اصغر قجاوند(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید اصغر قجاوند به روایت همسرش) «آز لابلای خاطرات همسر شهید، از تواضع و فروتنی شهید که همسرش بعد از گذشت پنج سال زندگی مشترک، هنوز نمی دانست که او رزمنده است یا فرمانده. این خاطرات از قجاوندی می گوید که لباس های جنگی و بمب شیمیایی را خوب می شناخت و با گریه های همسر و فرزندانش و ماسک و عفونت ریه هایش به خوبی آشنا بود» (13:51)
نیمه پنهان شهید اصغر قجاوند(2)
بخش دوم کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید اصغر قجاوند به روایت همسرش) «آز لابلای خاطرات همسر شهید، از تواضع و فروتنی شهید که همسرش بعد از گذشت پنج سال زندگی مشترک، هنوز نمی دانست که او رزمنده است یا فرمانده. این خاطرات از قجاوندی می گوید که لباس های جنگی و بمب شیمیایی را خوب می شناخت و با گریه های همسر و فرزندانش و ماسک و عفونت ریه هایش به خوبی آشنا بود» (13:54)
نیمه پنهان شهید حسن آبشناسان
کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید آبشناسان به روایت همسرش) «خاطرات همسر شهید، خانم گیتی زنده نام، از دوران کودکی، آشنایی، ازدواج، رفتار، اخلاق و گفتار ایشان در منزل و نحوه برخورد با دیگران» (35:14)
نیمه پنهان شهید مهدی زین الدین(1)
بخش اول کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه بر اساس روایتی از همسران شهدا» نویسنده: لیلا یارعلی؛ گویندگان: فاطمه آل عباس، رضا آقا شریفیان؛ (شهید زین الدین به روایت همسرش) «زوایایی پنهان از زندگی شهید مهدی زین‌الدین در خاطرات همسرش، خانم «منیره ارمغان»» (21:01)


رها ماهرو : بازدیدگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقادتان را درباره ی مجموعه نیمه پنهان ماه که در وبسایت نقد سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید





نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:49 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


از حضور در تلویزیون لذت نمی برم

امیر جعفری گفت: این روزها از حضور در تلویزیون لذت نمی برم و ترجیح می دهم در عرصه تئاتر فعالیت کنم. امیر جعفری، بازیگر،که این روزها مشغول بازی در سریال بایرام به کارگردانی مسعود نوابی است در گفت و گو با فارس گفت: تا قبل از حضور در مجموعه بایرام کاملا در فضای تئاتر قرار گرفته بودم و از بودن در این فضا لذت می بردم. وی درباره علت عدم تمایل به حضور در سریال های تلویزیونی گفت: سال های قبل اشتیاق بیشتری برای حضور در مجموعه های تلویزیونی داشتم که این علاقه در سال های آتی به خاطر فرصت کمی که برای تهیه و تولید به سریال ها داده می شود و همچنین زیاد شدن فیلمنامه هایی که محتوای سطحی و تکراری دارند از علاقه ام به حضور در تلویزیون کاسته است. وی در ادامه گفت: مجموعه تلویزیونی بایرام نیز از جمله سریال هایی است که نوروز امسال بینندگان آن را از شبکه دو سیما خواهند دید و موضوع آن درباره فردی به نام بایرام است که به عنوان سرایدار وارد این مجموعه می شود و در جریان زندگی روزمره آدم های این آپارتمان که 4 خانوار هستند، قرار می گیرد.






آلفرد هیچکاک
او استاد دلهره و هیجان است. با شاهکارهایش او را جدی گرفتیم پیش از آن که رابین وود بگوید با (سرگیجه) بغض گلویمان را فشرد و بعد از (پرندگان) گریستیم هیچکاک یعنی خود سینما.

جرج استیونس
به گمانم یکی از بزرگترین هاست و در ترسیم سبک خالص تصویری و همین طور شخصیت پردازی ها و (مکانی در آفتاب) او سرآمد همه آثار با تم اجتماعی است. قصه تاریک فساد و تباهی هم در طبقه اشراف و هم فقرا و بعد هم دو فیلم ماندگار دیگرش، وسترن (شین) و حماسی (غول) با آخرین جیمز دین توانا.

نیکلاس ری
گفته اند که سینما یعنی او. شاید وسترن (جانی گیتار) با آن تم انتفاد و سبک بزرگتر از زندگی و درام فرویدی اش بتواند واقعیت را بهتر آشکار کند. همین (جانی گیتار) بود که ما را فریفته اش کرد. قبل ترها یک درام نوجوانانه با جان درک را از او دیده بودیم و بسیار گیرا بود. همین طور پیروزی تلخ و شورش بی دلیل که نمی شود از یاد برد.

رابرت راسن
او جزو دار و دسته لیست سیاه هالیوود بود. فیلم هایش اغلب تم سیاسی داشت اما با درام عاطفی اش (گاوباز شجاع) نوع و نگاه تازه ای به مسابقه های گاوبازی مکزیک داشت و با (بیلیاردباز) تیپ پل نیومن خود را ابدی ساخت آخرین فیلم او درام و کاملا اثرگذار.

سام پکین پا
شاعر خشونت بود. پکین پا نمایشگر هم اسطوره و هم واقعیت غرب آمریکا بود. فیلم هایش مجموعه ای از رفاقت، شرف، استقلال و جسارت بود. (این گروه خشن) مهر او بر سینمای خشونت بود. از دیگر آثار وی (تیراندازان بعدازظهر) و (سر آلفرد گارسیا را برایم بیاور) است.

ساموئل فولر
فیلم برای او همیشه حکم میدان جنگ را داشته است. آمیخته ای از عشق، نفرت، حرکت، مرگ و در نهایت احساس تصویرهای فولر مملو از خشونت و شور و حسی غریب است. فیلم های او مانند (کیمونوی سرخ)، (خانه خیزران) و (کریدور شوک) بیش از آن که خشونتآمیز باشند، شاعرانه و احساس برانگیزند.




یه حبه قند فیلمی متفاوت از میرکریمی

یه حبه قند به کارگردانی رضا میرکریمی توانسته از آغاز اکرانش تاکنون نظرات مختلف و متفاوتی را درباره خود ایجاد کند. عده ای این فیلم را یکی از بهترین فیلم های اکران شده در سال جاری می دانند و معتقدند میرکریمی توانسته فیلمی زیبا با ساختاری حرفه ای را کارگردانی کند. عده ای نیز این فیلم را دوست نداشته و معتقدند (یه حبه قند) دارای بسیاری از اصول لا زمه برای رسیدن به مرز یک فیلم خوب سینمایی نیست که عمده این انتقادات نیز از قصه این فیلم نشات می گیرد که از فراز و فرودهای بسیاری از قصه های امروزی تهی است. در هر حال آنچه مشخص است (یه حبه قند) فیلم با ارزشی است.
فیلمی است که دارای بالا ترین استانداردهای فیلمسازی در سینمای امروزی است و حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
از کارگردانی خوبش تا بازی های روان و فیلمبرداری زیبایش به خصوص در زمینه بازیگری که حضور خوب بازیگرانی همچون رضا کیانیان، سعید پورصمیمی، نگار جواهریان، فرهاد اصلا نی و دیگر بازیگران فیلم (یه حبه قند) را از این منظر تبدیل به فیلمی خاص و ویژه کرده است.
اتفاق جالب این که نویسنده نشریه ورایتی در یادداشتی به تمجید از فیلم یه حبه قند ساخته رضا میرکریمی پرداخته است.
متن کامل یادداشت رونی شیب با ترجمه بابک گرانفر به شرح زیر است: در (یه حبه قند) آخرین پیشکشی کارگردان ایرانی رضا میرکریمی شیرین کننده ای مرگبار، سور و ساط برگزاری یک عروسی را به مقدمات گردهمایی دیگری بدل می کند. میرکریمی با لبریز کردن فیلمش از نور و جنبش خواهران عروس آینده و دامادهایش و نیز خیل بستگان داغدیده ای که در باغ و اتاق های تو در تویش موج می زنند خانواده ای را به مانند عنصری ذاتی و حیاتبخش ترسیم می کند که بومی ییلا قات و حومه شهرهاست.
انگار نسخه ای نرم تر و به مراتب لطیف تر از (ریچل ازدواج می کند) باشد. در کمال شگفتی روح باریک و شکننده این فیلم نیز تا مدت ها پس از تمام شدن مراسم در تو متجلی خواهد بود. نقشه ها و دسیسه ها وقتی رو می شوند که از میان این جمع پرتحرک، دامادها به جان گنج مدفون می افتند و خواهرزاده ها برای دیدن روح، شروع به دروغ گفتن می کنند. با برملا شدن بیماری که ریشه دوانده و کنار رفتن خاکسترهای عشقی قدیمی تنش باعث می شود تا در لا یه ای عمیق تر پوسته فیلم به لرزه درآید.
با این وجود حال و هوای فیلم بسیار فکورانه تر و جو آن بسیار پربارتر از حد معمول جشن گونه های مجلس پرستانه ای است که در خیل بی شمار فیلم های عروس محور و دخترانه این روزها می بینیم.




تازه ترین گاف های تلویزیونی

بار دیگر بیشترین حجم گاف ها و اتفاقات غیرمنتظره سیما در بخش خبر و برنامه های زنده خلاصه می شود.ضمن این که شبکه های تلویزیونی، دی ماه امسال بیشترین بدقولی را در خصوص پخش فیلم های سینمایی داشته اند.
به گزارش ایسنا شبکه دو سیما پس از مرگ دو هنرمند فقید، بابک بیات و ناصر عبداللهی، بخش هایی از حضور این هنرمندان در برنامه "صندلی داغ" را تکرار کرد از بینندگان خواست برای آنان فاتحه بخوانند.
عادل فردوسی پور در برنامه 90 که چهارم دی ماه به روی آنتن رفت، نام جواد نکونام را به اشتباه وحید هاشمیان اعلام کرد و به این ترتیب نام مهمان بعدی برنامه را نیز لو داد. شبکه های تلویزیونی در دی ماه 85، نسبت به پخش فیلم های سینمایی بدقولی هایی کردند بر این اساس فیلم هایی چون "ساعت ها"، "کودک را دعا کنید" و "همیشه مادر" یا به روی آنتن نرفت و یا در روز مقرر پخش نشد. شبکه سه سیما در حالی فیلم "چهار شگفت انگیز" را در شب چهارم دی ماه به جای سینمایی "ساعت ها" به روی آنتن برد که دو شخصیت اصلی در ابتدا خواهر و برادر معرفی شدند، اما در تمام قسمت های فیلم عنوان خواهر و برادری نبود و نامزد هم نمایش داده می شدند.
گوینده "خبر 20" شبکه خبر پنج شنبه 7 دی ماه با اعلام خبری درباره قاچاق دارو، وزیر بهداشت را به اشتباه وزیر کشور اعلام کرد. خبر 21 شبکه اول سیما در روز 5 دی ماه با ارایه گزارشی درباره سینمای مستند، نام محمد اصلانی را به اشتباه کامران شیردل اعلام کرد. این بخش خبری در حالی که گفت وگویی با این مستند ساز را به روی آنتن برد حتی در زیرنویس نیز به اشتباه وی را کامران شیردل معرفی کرد. برنامه معرفی برترین شبکه تهران که در روز عید غدیرخم به صورت زنده در 4 ساعت پخش شد در روز بعد به صورت خلاصه نیز تکرار شد. بخش خبری ساعت 22 شبکه سه سیما در حالی خبر حضور سارقان در پشت بام مدرسه را به اطلاع بینندگان تلویزیون رساند که از تصویر، یادداشت تفاهم وزیر امور خارجه کشورمان با کشور افغانستان بر روی این خبر استفاده شد. ویژه برنامه عید قربان شبکه سه سیما در روز نهم دی ماه، در حالی در فضای باز نصب شده بود که مهمانان و مجریان برنامه از شدت سرما حتی قادر به صحبت کردن نبودند و این لرز در صدایشان نیز مشهود بود.
شبکه دو سیما نهم دی ماه فیلم سینمایی ابراهیم خلیل الله را پخش کرد و همزمان با آن شبکه سه سیما از عوامل این فیلم سینمایی دعوت کرده و بخش هایی از سینمایی ابراهیم خلیل الله را به روی آنتن برد. ویژه برنامه شبکه تهران که به مناسبت اعیاد غدیر و قربان بر روی آنتن رفت، چندین بار به علت کمبود وقت، اجرای زنده خوانندگان دعوت شده به این برنامه را نیمه کاره قطع کرد.
مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر با تاخیر از شبکه دو سیما پخش شد. پیش از پخش این مراسم شبکه های تلویزیونی با استفاده از زیرنویس مخاطبان خود را به تماشای این برنامه دعوت کردند.
برنامه کودک و نوجوان شبکه اول سیما در روز 13 دی ماه، همانند برنامه های رادیویی به بینندگان خود اعلام کرد که هم اینک تماشاگر برنامه فلان هستند و البته نام آن را چند بار به صورت گرافیکی نمایش داد. برنامه طلوع ماه شبکه اول سیما در شب 12 دی ماه با پخش یک موسیقی آرشیوی بر روی معرفی کتاب های یکی از چهره های ماندگار، نام آهنگساز را گوشه نویس کرد.
برنامه "فتیله، جمعه تعطیله"، در روز جمعه 22 دی ماه، در حالی برای مخاطبان کودک به روی آنتن رفت که مدام تبلیغات مواد خوراکی چون پفک که شعار تغذیه سالم - بدن سالم را نیز مدنظر قرار داده بودند، در میان این برنامه به چشم می خورد. شبکه سه سیما در روز 25 دی ماه، در قالب زیرنویس به تبلیغ مسابقه عاشورایی شبکه رادیویی تهران پرداخت. شبکه خبر ساعت 22، روز 23 دی ماه، جریان حضور رئیس سازمان صدا و سیما در جمع پژوهشگران را با عنوان خبر فوری و به صورت زیرنویس پخش کرد.
شبکه چهار سیما، 29 دی ماه فیلمی از جوئل کوئن را در حالی به روی آنتن برد که در دوبله از این فیلم به عنوان "گذرگاه میلر" و در زیرنویس نقد فیلم از آن به عنوان "تقاطع میلر" یاد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد