رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم پنجه سرخ ساخته روی ویلیام نیل

پنجه سرخ
1944 آمریکا
The Scarlet Claw

کارگردان:Roy William Neill

پنجه سرخ

The Scarlet Claw
Scarletclaw
کارگردان     روی ویلیام نیل
تهیه‌کننده     روی ویلیام نیل
نویسنده     فیلمنامه" پاول گانگالین
شخصیت‌ها: سر آرتور کانن دویل
بازیگران     بازیل راتبون در نقش شرلوک هولمز
نیگل بروس در نقش دکتر واتسون
موسیقی     پل ساتل
فیلم‌برداری     جورج رابینسون
تدوین     پاول لاندرز
توزیع‌کننده     یونیورسال استودیوز
مدت زمان : ۷۴ دقیقه
کشور     ایالات متحده آمریکا
زبان     انگلیسی

پنجه سرخ (به انگلیسی: The Scarlet Claw) نام هشتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های شرلوک هولمز با بازی نیگل بروس و بسیل راتبون است. این فیلم از بین فیلم‌های این سری که توسط شرکت یونیورسال استودیوز ساخته شده‌اند، برترین آن‌ها محسوب می‌شود. ایده داستان، شخصیت‌ها، و طرح کلی همه از نویسنده بزرگ خالق شرلوک هولمز، سر آرتور کانن دویل هستند. امتیاز فیلم در سایت معتبر IMDB هفت‌وهفت‌دهم از ده است که امتیاز قابل توجهی است. پنجه سرخ در سال ۱۹۴۴ میلادی توسط روی ویلیام نیل در ژانر جنایی (کاراگاهی) کارگردانی و تهیه شد.


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی فیلم پنجه سرخ به کارگردانی روی ویلیام نیل که از شبکه نمایش در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید



 شرلوک هولمز و پنجه سرخ نسخه قدیمی (دوبله به فارسی)1944
دسته بندی : فیلم های جنایتی
مدت: 120 دقیقه

پنجه سرخ
محصول 1944 آمریکا
کارگردان : روی ویلیام نیل - بازیگران : باسیل راسبون ، نایجل بروس

شرلوک هولمز و پنجه سرخ نسخه قدیمی (دوبله به فارسی) تاریخ تولید : 1944 بازیگران : باسیل راتبونه - نیگل بروس ژانر : ماجرایی/ معمایی / جنایی زیرنویس : ندارد کیفیت : عالی

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
خلاصه داستان:
وقتی جسد زنی متشخص با گلوی دریده شده پیدا می شود،روستائیان قاتل را هیولایی وحشتناک قلمداد می کنند اما "شرلوک هلمز" که از کیوبک وارد پرونده شده به قاتلی انسانی مشکوک است …


لینک های مرتبط :

عوامل دوبله:

منوچهر اسماعیلی – باسیل راتبون – شرلوک هولمز
حمید منوچهری – نایژل بروس – دکتر واتسون
شهروز ملک آرایی – جرالد هامر – پاتس
محمدعلی دیباج – پال کاوانا – لورد پنروس
شهاب عسگری– آرتور هول – امیل ژونه
ناصر خویشتندار– یان ولف – دریک
جواد پزشکیان – مایلز مندر – قاضی
داوود باقری – دیوید کلید – گروهبان تامپسون
تورج نصر– اولاف هیتن – متصدی هتل
مریم نوری درخشان .
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/5/5f/Scarletclaw.jpg/220px-Scarletclaw.jpg
نام پارسی :     پنجه سرخ
ژانر :     جنایی ، تریلر.رازآلود
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:08 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :



مسعود کیمیایی، کارگردان سینما گفت: در حال اصلاح صدای فیلم رئیس هستم و اگر صدای فیلم به موقع درست شود، تا قبل از 15 اسفند یک نمایش خصوصی برای دوستان منتقد و هنرمندان ترتیب می دهم.کیمیایی در گفت وگو با فارس گفت: اگر مشکل صدای فیلم حل شود، این امکان وجود دارد که در ایام عید هم فیلم رئیس در سینماها اکران شود.وی در مورد پروژه فیلم «وصیت مسموم» گفت: قطعا بعد از ماه اردیبهشت این فیلم را شروع می کنم اما هنوز هیچکدام از عوامل آن مشخص نیستند.وی در مورد تهیه این فیلم افزود: تهیه فیلم رئیس من را خیلی اذیت کرد و پروژه سنگینی بود.به نحوی که تمام کارهای دیگر من را متوقف کرد.برای همین معلوم نیست که «وصیت مسموم» را خودم تهیه کنم یا تهیه کنندگی دیگری این کار را انجام دهد.کیمیایی درباره بازتاب فیلم «رئیس» بین تماشاچیان گفت: اگر به فیلمی بگوییم صامت ما یک فیلم صامت را بدون صدا می بینیم اما نسخه به نمایش درآمده «رئیس» با صدای بد به نمایش در آمد و حتی اجازه تفکر در سکوت را به تماشاچیان نمی داد.بنابراین نمی توان در مورد واکنش تماشاچیان با قطعیت بحث کرد.



روشنفکران شنونده خوبی برای موسیقی نیستند

حسین علیزاده در یازدهمین نشست نقد و بررسی موسیقی شهر کتاب که روز شنبه با نقد آثارش برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: اثر هنری زمانی هنری محسوب می شود که جامعه نسبت به آن آگاه باشد هر چه سطح آگاهی جامعه بیشتر باشد، هنرمند متعهد هم بیشتر سرذوق میآید و هم پویاتر می شود.
علیزاده تاکید کرد: در هر جامعه ای از نازل ترین نوع موسیقی تا عالی ترین نوع آن تولید می شود و هر کدام مخاطب خودش را دارد و این خاصیت آثاری است که در جامعه تولید و ساخته می شوند.
هومان اسعدی در بخشی از این نشست با توضیح درباره حسین علیزاده گفت: اولین منظر در نقد به نقد فرمالیستی اختصاص دارد که یک اثر را از نظر الگوها مورد بررسی قرار می دهد تا ببیند براساس ویژگی های موجود آن اثر هنری در کدام یک از ژانرها قرار می گیرد.
وی در تعریفی کلی از روند حرکت حسین علیزاده در طول سال های فعالیت هنری اش گفت: شاید بهترین تعریفی که بتوان از علیزاده در فعالیت های هنری اش ارائه کرد، این است که بگوییم او ریشه در سنت دارد و با اندیشه خلاقانه روی این ریشه ها حرکت کرده است.






(به رنگ باران) ماجرای عاطفی یک روحانی

تصویربرداری فیلم تلویزیونی (به رنگ باران) به کارگردانی مجید موسویان در روستای بهبنک در شمال کشور به پایان رسیده است و هم اکنون مراحل فنی کار در حال انجام است.
تصویربرداری این تله فیلم در شمال کشور انجام شده است. به گفته وحید مرادی مدیرتولید پروژه، رضا مطهری تدوین و احسان اجتهادی صداگذاری کار را انجام می دهند.
(به رنگ باران) مضمون اجتماعی دارد و داستان زندگی عزیزا ... روحانی جوانی است که پس از فوت عموی خود به روستای زادگاهش برمی گردد و درگیر ماجرای عاطفی می شود.
امان پیش نماز زاده تهیه کنندگی این تله فیلم را به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سوم برعهده گرفته و سایر عوامل اصلی عبارتند از:
مدیرتصویربرداری: جواد صفا، طراح گریم: مسعود عربی، منشی صحنه: آرزو قربانی، مدیرتدارکات: سعید عطایی

توقف نگارش (چاق و لاغر)

تهیه کننده مجموعه (چاق و لاغر) از متوقف شدن نگارش این مجموعه خبر داد و گفت: فعلا نگارش متوقف شده و در حال بازبینی متن به سر می برد.
علی اصغر آزادان افزود: سری جدید (چاق و لاغر) که از چند سال پیش قرار است ساخته شود، به دلیل تفکیک مخاطبان در مرحله بازبینی متن به سر می برد و هیچ اطلاعی ندارم که چه زمانی به تصمیم قطعی برسند.
وی ادامه داد: پیش از این گروه خردسال، کودک و نوجوان در یک گروه بودند اما اخیرا از یکدیگر تفکیک شده اند.
وی افزود: تغییراتی در متن این مجموعه باید ایجاد شود به عنوان مثال زمانی که قرار بود مخاطبان اصلی (چاق و لاغر) گروه کودک و خردسال باشند، می توانستیم یک سری شوخی هایی در آن داشته باشیم ولی حالا که قرار است این مجموعه مختص نوجوانان باشند، باید ویژگی های دیگری در آن لحاظ شود.

حضور 20 بازیگر لبنانی در سریال (ظل السلطان)

سفیر ایران در لبنان از لوکیشن سریال (ظل السلطان) که در آن 20 بازیگر لبنانی ایفای نقش می کنند، دیدن کرد.
غضنفر رکنآبادی سفیر ایران در لبنان از لوکیشن سریال (ظل السلطان) که کار مشترک ایران و لبنان خواهد بود، در منطقه جبیل دیدن کرد.
سریال تاریخی (ظل السلطان) که دارای مضمونی طنز است در 13 قسمت توسط مرتضی آتش زمزم کارگردانی می شود و در آن 20 بازیگر لبنانی از جمله مجری مشموشی و رانیا سلوان ایفای نقش می کنند.
سریال (ظل السلطان) که پیش از این در اصفهان تصویربرداری داشته است با بازی یوسف تیموری و هوشنگ حریرچیان به داستان (ظل السلطان) فرزند بزرگ ناصرالدین شاه و والی مستبد اصفهان می پردازد.






اختلاف نظر با داوران در همه جشنواره ها وجود دارد
رخشان بنی اعتماد، کارگردان فیلم سینمایی "خون بازی" درباره داوری جشنواره امسال گفت: اختلاف نظر با داوران در همه جشنواره ها وجود دارد. این کارگردان در گفتگو با فارس افزود:من خودم بارها داوری در جشنواره های مختلف را تجربه کرده ام و می دانم که این بحث ها و اختلافات همیشه وجود دارد، اما در نهایت باید به نظر نهایی داورها احترام گذاشت. وی افزود:با این حال باید قبول کنیم که بخشی از نظرات داوران هم سلیقه ای است و اگر به جای این داوران، داوران دیگری درباره فیلم ها نظر می دادند، شاید هنرمندان دیگری برای بخش سیمرغ انتخاب می شدند.


صباغ زاده:راننده تاکسی را برای مخاطب عام ساخته ام
نشست نقد و بررسی فیلم راننده تاکسی با حضور" مهدی صباغ زاده"- کارگردان این فیلم در سینما قدس مشهد برگزار شد.به گزارش ایلنا،"مهدی صباغ زاده" در این نشست در پاسخ به انتقاد مخاطبان مبنی بر این که این فیلم انتظار مخاطبان را برآورده نکرده است گفت:راننده تاکسی برای سینمای بدنه ساخته شده است و من برای مخاطب عام فیلم ساخته ام. صباغ زاده در خصوص پاسخ به سوال یکی از مخاطبان که چرا فیلمی که جشنواره ای نیست در جشنواره حضور پیدا کرده است اظهار داشت:من در ابتدا به خاطر نوع نگاه جشنواره، نمی خواستم فیلم را به جشنواره فجر بدهم ، ولی به خاطر درخواست دوستان برای شرکت این فیلم در بخش مهمان راغب شدم، از طرف دیگر دوست داشتم فیلم راننده تاکسی را در مقابل نسل جوان و پر تحرک خبرنگار و نگاه نقدگونه آنها ببینم.


نمایش «چنگیزخان» در 50 کشور دنیا
درام حماسی "چنگیزخان:تا پایان زمین و دریا" ساخته شینیچیرو ساوای تولید کمپانی شوچیکو به بیش از 50 کشور فروخته شد. به گزارش مهر، این فیلم که تولید مشترک ژاپن و مغولستان است با بودجه ای حدود 30 میلیون دلار ساخته شده و داستان زندگی چنگیز خان از تولد تا فتوحات را به تصویر می کشد. "چنگیزخان:تا پایان زمین و دریا" به مناسبت هشتصدمین سال تاسیس امپراتوری مغولستان ساخته شده است. این فیلم در چهارماه در لوکیشن هایی در مغولستان فیلمبرداری شد و در صحنه های نبرد، بیش از 33 هزار نفر به عنوان سیاهی لشگر شرکت داشتند.


لیست کتاب های خریداری شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می شود
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی در پی پاسخ به درخواست های مکرر ناشران و همچنین پرهیز از دامن زدن به شایعات، لیست کتابهای خریداری شده توسط کمیته خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می شود.بنابراین گزارش براساس ابلاغ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره کل کتاب و کتابخوانی، این اداره مکلف به ارایه گزارش کتاب های خریداری شده در کمیته خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با تعداد نسخه های مربوطه در نشریه هفتگی کتاب هفته شد.




آخرین اظهار نظر کارگردان ها در جشنواره فیلم فجر
کیارستمی: بهترین فیلم خود را نساخته ام

ابتکار- بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی به ایستگاه پایانی رسید که بدون تردید یکی از جذاب ترین بخش های جشنواره امسال نشست های خبری فیلم ها در سینما فلسطین بود.
عباس کیارستمی، راه ها
نشست خبری فیلم راه ها به کارگردانی عباس کیارستمی برگزار شد. در این جلسه عباس کیارستمی گفت: تمایل داشتم غیر از پاسخگویی به شما تماشاگران در مورد فیلم راه ها به سوالات دیگر نیز پاسخ دهم اما ترجیح می دهم در مورد این فیلم با شما صحبت کنم. کیارستمی در ادامه این نشست خبری در رابطه با ساختار فیلم راه ها گفت: این فیلم یکی از آثاری است که به سفارش فستیوال فیلم کره و به مناسبت پنجاهمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما به من سفارش داده شده بود به همین منظور می خواستم با این فیلم و از زاویه طبیعت به این فاجعه عظیم نگاه کنم. وی افزود: پایان فیلم راه ها را با یادآوری بمب هیروشیما به پایان بردم که ثابت کنم کهوقوع این فجایع چه آسیب هایی به طبیعت می رساند. کیارستمی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: همواره بر این نظرم که نقش کارگردان در ساخت یک فیلم را نباید نفی کرد اما نکته حائز اهمیت این است که وقتی ما تمام جزئیات فیلم را در اختیار داریم وقتی با موجودات انسانی مواجه هستیم باید به عنوان واقعیت بپذیریم که با موجودات زنده دیگری در طبیعت نیز مواجه ایم. سازنده طعم گیلاس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بهترین فیلمش کدام است، گفت: من هیچ وقت هیچ فیلمی را به عنوان بهترین انتخاب نکردم اما می توانم بگویم بهترین فیلم من فیلمی است که نساختم. کیارستمی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم نمایش فیلم هایش در ایران گفت: مشکل عدم نمایش فیلم بیشترضربه زدن به سینمای مستقل است; موزه سینما فیلم های من را به جشنواره های خارجی می فروشد اما در ایران آنها را اکران نمی کند و این همیشه برای من به عنوان سوال باقی مانده است. کیارستمی همچنین در خصوص روند توقیف و سانسوردر سینمای ایران گفت: باید بگویم در ایران چیزی به نام توقیف یا سانسور وجود ندارد زیرا مردم و تماشاگران به راحتی می توانند بروند زیر پل ها و معابر و این فیلم ها را که فیلم های من هم از جزئی ازآنهاست تهیه کنند البته امیدوارم این فیلم ها کیفیت لازم را داشته باشند و علاقمندان بتوانند با 500 تومانی که صرف خرید لوح فشرده می کنند از خرید پشیمان نشوند.
ابوالقاسم طالبی، دست های خالی
ابوالقاسم طالبی در نشست نقد و بررسی فیلم دست های خالی با اظهار تعجب از سئوال های مطرح شده، مدعی شد دوستان فیلم را خوب ندیده اند. طالبی درباره اینکه این فیلم ترکیبی از ساخته های دیگر کارگردانان ژانر دفاع مقدس است، پاسخ داد: اگر من توانستم ترکیبی از فیلم های حاتمی کیا، ملاقلی پور، کمال تبریزی و... را ساخته باشم، که کار مهمی انجام داده ام و دستم درد نکند. وی درباره گره گشایی داستان فیلم خاطرنشان ساخت: معجزه فیلم تا آخر قصه بود. گره گشایی هم به نظر من در فیلم نبود. معمایی هم اگر وجود داشت تا پایان داستان حل شد. به عقیده من، دوستانی که این سئوال ها را می پرسند فیلم را به دقت ندیده اند.این کارگردان راجع به ساخت فیلم های خود عنوان کرد: پس از فیلم آقای رئیس جمهور که برایش مشکلات زیادی پیش آمد، فیلم نغمه را ساختم که فضایی عاشقانه داشت. البته از آقای رئیس جمهور نسخه ای وجود دارد که تلویزیون راضی نمی شود آن را پخش کند. سپس ساخت فیلم جنگ کودکانه را شروع کردم که این فیلم را هم مانند عروس افغان تحویل نگرفتند. پس از آن هم به این فیلم رسیدم که البته زمان ساخت این فیلم بارها به شکیبایی و زارعی گفته بودند بهتر است با طالبی کار نکنید.طالبی درباره تمایل به گرفتن سیمرغ بلورین از جشنواره گفت: من به عنوان کسی که سال ها در این مطبوعات زحمت کشیده و کار کرده ام باید بگویم دوست داشتم سیمرغ بگیرم. ولی حاضر نیستم به خاطر این موضوع زیر بار خیلی چیزها بروم. این قصه سیمرغ هر سال تکرار می شود و معتقدم بالاخره باید یکی در این باره چیزی بگوید.
مازیار میری، پاداش سکوت
مازیار میری در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی پاداش سکوت از نحوه برخوردها برای فعالیت در این ژانر گله و اعلام کرد به او تهمت زده اند فیلم دولتی می سازد. میری گفت: خیلی ها حضور در عرصه تولید آثار دفاع مقدس را مخصوص عده ای خاص می دانند و حضور من در این ژانر را نامناسب و نامبارک دانستند. این گروه به من می گفتند نباید وارد این عرصه شوم. باید به اصطلاح چراغ خاموش حرکت کنم و در این زمینه فعالیت نداشته باشم. از ابتدای کار به من تهمت زدند که فیلمساز دولتی و سفارشی ساز هستم و به گونه ای از فیلم من حمایت شده. از سویی به دلیل اینکه یکی از دست اندرکاران وزارت ارشاد کتابی را که فیلم بر اساس آن ساخته شده دوست ندارد، از من خواست فیلم ساخته نشود.وی ادامه داد: گرفتن پروانه ساخت فیلم حدود هشت هفته طول کشید و برخی از آنها که از مضمون اثر آگاهی داشتند، بر این اعتقاد بودند که این فیلم روحیه جنگ طلبانه مردم ایران را از بین می برد. آنها به من اعتماد نمی کردند و قصد همکاری با کارگردان دیگری را داشتند. این فیلم به همت تهیه کننده پیش رفت و با همکاری و خلوص نیت همکاران تولید به نتیجه رسید. من به همه آنهایی که به من تهمت زدند، این توصیه را دارم که قبل از انجام کار همدیگر را مورد قضاوت قرار ندهیم.این کارگردان درباره نحوه داوری فیلم در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: 16 بهمن زمانی که جشنواره در حال برگزاری بود، یکی از داوران جشنواره اعلام کرد فیلم جایزه نمی گیرد. باید بگویم مسئله مهم برای من ساختن فیلم است و من جایزه خود را از مردم هنگام اکران عمومی خواهم گرفت. جالب است بدانید برخی فیلمسازان برای شرکت نکردن در جشنواره با هم رقابت می کنند. از هم اکنون اعلام می کنم این آخرین حضور من در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر است. باز هم تاکید می کنم پیش از هر اتفاقی همدیگر را مورد پیش داوری قرار ندهیم و در جهت اصلاح همدیگر فعالیت کنیم. من همچنان اصرار دارم که عنوان فیلم من قاتل پسرتان هستم می باشد و از ساختن فیلم خوشحال هستم.
جعفر پناهی، فرش ایرانی
جعفر پناهی درباره ایده فیلم خود در مجموعه فرش ایرانی گفت: هیچ انگیزه خاصی نداشتم و تصور می کردم کار سفارشی می شود. ولی با یک خاطره از پدرم که همواره فرش خودمان را برای گرفتن وام به بانک کارگشایی می داد، ایده اصلی فیلم به ذهنم خطور کرد. در خانه ما یک ماه قبل از عید فرش داشتیم و یک ماه بعد از عید این فرش به بانک می رفت. وقتی فهمیدم این بانک چند سالی است تعطیل شده، با به کارگیری تعداد زیادی هنرور و جمع آوری فرش های زیادی فیلم را ساختم.وی در ادامه توضیح داد: واقعیت این است که این فیلم را نمی توان به نمایش عمومی درآورد. به نظر من، انگیزه فقط معرفی فرش ایرانی است و در برخورد با مخاطب خارجی موفقتر عمل می کند. اگر قرار بود فیلم تبلیغاتی بسازم در خودم این توان را نمی دیدم، ولی چون موضوع آزاد بود برای ساخت فیلم اقدام کردم. اگر فیلم من به جنبه تبلیغی اثر لطمه می زند می توانند آن را حذف کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد