رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند آبی صحرا ساخته اکبر شهبازی

آبی صحرا

شبکه دو

 تولید مستند آبی صحرا در مرکز گلستان
مستند آبی صحرا در 13 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی جبارقلی سقلی و کارگردانی اکبر شهبازی در صدا و سیمای مرکز گلستان در حال تولید است.
تصویر تولید مستند آبی صحرا در مرکز گلستان

به گزارش جام جم آنلاین، جبارقلی سقلی درگفتگو با سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما گفت: این مجموعه در ارتباط با آداب و رسوم مربوط به قوم ترکمن است که با فرمت دیجیتالfull HD تولید می شود.

وی با بیان این که این مستند به صورت مستند باز سازی تصویربرداری می شود بیان داشت: در هر قسمت از مستند به آئینی خاص پرداخته می شود. به طور مثال قسمت اول مربوط به قالی جهیزیه یا ( توتلین های ) می باشد.

وی با اشاره به این که برای تولید این مجموعه گروه ویژه ای برای تحقیق انتخاب شدند ابراز داشت: با توجه به اهمیت موضوع و تاریخچه قوم ترکمن نیاز بود محققین به صورت گروهی پژوهش و تحقیقات مورد نظر را به شکل مطلوبی انجام دهند تا به صورت مستند تولید این مجموعه ممکن شود.

سقلی با بیان اینکه این مستند بیش از یک ماه پیش تولید داشته است ابراز داشت: یک قسمت از این مجموعه آماده و در اختیار شبکه استانی قرار گرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به همکاری عوامل و همت مدیران شبکه استانی این مجموعه تا پایان سال آماده پخش خواهد شد.

عوامل تولید مستند آبی صحرا عبارتند از:

تهیه کننده ، محقق ، طراح : جبار قلی سقلی/ نویسنده و کارگردان : اکبر شهبازی /تصویر و نور : کیومرث فقیه سلیمانی /صدابردار: رحمت عبدیانی/تدوین : سامان مراد حسینی/ محققین : خانم زلیخا عادلی ، ستار فجوری ،دکتر سارلی، دکتر تکه ، خانم خانجانی، خانم پوری؛ عطا نظر برزین ، عنصری و تاجی پیکر/ مدیر تولید : حمید رضا زرگرانی/مشاور پروژه : علی روحانی/ طرح صحنه و لباس : مراد ایری/موسیقی : فریدون رومی.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


مستند آبی صحرا (قسمت اول)
مدت : 30 دقیقه
تعداد بازدید:926
تولید سال 1389   مرکز گلستان

مجموعه دو قسمتی « آبی صحرا» به فرهنگ بومی اقوام آن دیار می پردازد . بازسازی آداب و آیین های فرهنگی عشایر استان از بخش های این مجموعه است .

عوامل برنامه :

تهیه کننده : جبار قلی سقلی کارگردان : جبار قلی سقلی   



روایت آداب و رسوم ترکمن ها در «آبی صحرا»

سرفصل : اخبار شبکه مستند | تاریخ درج : تیر ۱۴, ۱۳۹۲

سینما فیروزه - دو قسمت از مجموعه « آبی صحرا» که به تهیه‌کنندگی جبار قلی سقلی و کارگردانی اکبر شهبازی در صداوسیمای مرکز گلستان تولید شده است ، شنبه ، ۱۵ تیرماه ، از « فانوس» شبکه مستند پخش می شوند.

این مجموعه در ارتباط با آداب و رسوم مربوط به قوم ترکمن است و در هر قسمت از مستند به آیینی خاص پرداخته می‌شود تا رسوم کمتر شناخته شده این قوم را به تصویر بکشد.

عوامل تولید مستند «آبی صحرا» عبارتند از: تهیه‌کننده، محقق، طراح: جبار قلی سقلی/ نویسنده و کارگردان: اکبر شهبازی/ تصویر و نور: کیومرث فقیه سلیمانی/ صدابردار: رحمت عبدیانی/ تدوین: سامان مراد حسینی/ محققین: زلیخا عادلی، ستار فجوری، دکتر سارلی، دکتر تکه، خانم خانجانی، خانم پوری؛ عطا نظر برزین، عنصری و تاجی پیکر/ مدیرتولید: حمید رضا زرگرانی/ مشاور پروژه: علی روحانی/ طرح صحنه و لباس : مراد ایری/ موسیقی: فریدون رومی.
گفتنی است « فانوس» با هدف نمایش بهترین و جدیدترین مستندهای ایرانی از شنبه تا چهارشنبه ، ساعت ۲۳ به روی آنتن می رود.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
آیغیت- مجموعه «آبی صحرا» که به تهیه‌کنندگی جبار قلی سقلی و کارگردانی اکبر شهبازی در صداوسیمای مرکز گلستان تولید شده است، در سه قسمت از شبکه مستند پخش می‌شود.

آیغیت به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مجموعه «آبی صحرا» که به تهیه‌کنندگی جبار قلی سقلی و کارگردانی اکبر شهبازی در صداوسیمای مرکز گلستان تولید شده است، در سه قسمت از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه در ارتباط با آداب و رسوم مربوط به قوم ترکمن است و در هر قسمت از مستند به آیینی خاص پرداخته می‌شود تا رسوم کمتر شناخته شده این قوم را به تصویر بکشد و از سه شنبه ، 23 دی ماه هر شب ساعت 21 و به مدت 30 دقیقه پخش می‌شود.

http://aygyt.com/wp-content/uploads/2015/01/2876707_669.jpg


عوامل تولید مستند «آبی صحرا» عبارتند از:

تهیه‌کننده، محقق، طراح: جبار قلی سقلی/ نویسنده و کارگردان: اکبر شهبازی/ تصویر و نور: کیومرث فقیه سلیمانی/ صدابردار: رحمت عبدیانی/ تدوین: سامان مراد حسینی/ محققان: زلیخا عادلی، ستار فجوری، دکتر سارلی، دکتر تکه، خانم خانجانی، خانم پوری؛ عطا نظر برزین، عنصری و تاجی پیکر/ مدیرتولید: حمید رضا زرگرانی/ مشاور پروژه: علی روحانی/ طرح صحنه و لباس : مراد ایری / موسیقی: فریدون رومی.




رها ماهرو : بازدیدگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقادتان را درباره ی مستند آبی صحرا که در وبسایت سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید



داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد

نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:45 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :



پایان صداگذاری (ملکه)

صداگذاری فیلم سینمایی (ملکه) به کارگردانی محمدعلی آهنگر به پایان رسید.
صداگذاری این فیلم توسط امیرحسین قاسمی انجام شده و همزمان آخرین مراحل ساخت موسیقی توسط حسین علیزاده انجام می شود.
همچنین جلوه های ویژه کامپیوتری (ملکه) نیز توسط حسن ایزدی ساخته شده تا به زودی این فیلم آماده نمایش شود. قرار است اولین نمایش فیلم آهنگر در جشنواره فیلم فجر باشد.
(ملکه) با نام قبلی (دیدگاه) در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و ماجرای آن در پالا یشگاه نفت آبادان اتفاق می افتد.
تهیه کنندگی (ملکه) را محمدرضا حسینی بر عهده دارد و در آن بازیگرانی چون میلا د کی مرام حمیدرضا آذرنگ، مهدی سلطانی، همایون ارشادی، هومن برق نورد و مصطفی زمانی ایفای نقش می کنند.
آهنگر ساخت فیلم هایی چون (نیمه گمشده)، (نبات داغ)، (فرزند خاک) و (بیداری رویاها) را در کارنامه دارد. بیشتر صحنه های (ملکه) در جنوب کشور فیلمبرداری شده است.

اکران فیلم های جدید بعد از دهه اول محرم

فیلم های سینمایی (اخلا قتو خوب کن) و (اسب حیوان نجیبی است) بعد از دهه اول محرم در سینماها به روی پرده می روند. فیلم (خاک و آتش) مهدی صباغ زاده نیز بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی به روی پرده می رود. به احتمال زیاد این فیلم در گروه سینمایی آزادی اکران خواهد شد.
(اسب حیوان نجیبی است) عبدالرضا کاهانی نیز در گروه سینمایی عصر جدید و (اخلا قتو خوب کن) مسعود اطیابی نیز در گروه سینمایی آفریقا اکران عمومی خواهند شد.
(خاک و آتش) داستان مبارزات مردم سیستان و بلوچستان در برابر استعمار انگلیسی را در سال های جنگ جهانی اول روایت می کند.
کلنل کیت و نیروهای زیرنظر او به بهانه خط تلگراف به منطقه میآیند اما جی اند (با بازی فریبرز عرب نیا) و یارانش به رهبری ملا فقیر علی در برابر کلنل و افرادش ایستادگی می کنند تا این که...

حسین ملکی پشت دوربین (کرگدن)

مهین نویدی به عنوان طراح چهره پردازی در گروه تولید فیلم (کرگدن) به کارگردانی مجید جوانمرد حضور دارد.
این کارگردان افزود: هنوز با بازیگر خاصی قرارداد نبستیم و مشغول مذاکره هستیم.
در نظر داریم با برنامه ریزی های انجام شده فیلمبرداری کرگدن را نیمه آذر ماه آغاز کنیم. وی افزود: قصد ندارم شتاب رساندن فیلم به جشنواره فجر باعث مشکلا تی در مراحل تولید شود به همین دلیل با توجه به زمان آغاز فیلمبرداری (کرگدن) بعید می دانم برای این رویداد فیلم آماده نمایش شود.
پیش از این جوانمرد از حضور محمدرضا فروتن، مهناز افشار، نیوشا ضیغمی، امین زندگانی و جمشید هاشم پور به عنوان گزینه بازی در این فیلم خبر داده بود.




علی عباسی:
شاهرود دارای سالن نمایش استاندارد و مناسب نمی باشد
نویسنده : گفت و گو و عکس: میثم دهرویه

مقدمه:
علی عباسی از کارگردانان خوب شهرستان شاهرود می باشد که سالیان سال است در عرصه تئاتر فعالیت می نماید. اجرای نمایش وی با نام: "حقایقی درباره زنی به نام آزاده" از 27 مهرماه در شاهرود آغاز شد
علی عباسی کارگردان این نمایش برای اولین بار در شاهرود از پلاتوی خصوصی به جای اجرای صحنه ای استفاده کرده است او حرف های جالبی برای گفتن دارد.

آقای عباسی تفاوت اصلی پلاتو تئاتر و اجرای صحنه ای در چیست؟
به طور خلاصه باید گفت در اجرای پلاتوئی فاصله ای بین تماشاگر و بازیگر وجود ندارد و در واقع تماشاچی تئاتر می تواند خود را بیشتر در فضای نمایش احساس کند.
چه عاملی باعث شد تصمیم بگیرید از پلاتو استفاده کنید؟
من به خاطر علاقه به تئاتر هرزمان فرصتی دست بدهد برای دیدن نمایش های خوب به تهران می روم و در این بین اجراهای پلاتوئی همیشه به نظرم جذاب تر می آمدند. زمانی که متن نمایش «حقایقی درباره زنی به نام آزاده» به دستم رسید با توجه به فضای داستان که تماما در یک خانه می گذرد و روابط خانوادگی را نشان می دهد مصمم شدم به جای روش معمول اجرا در یکی از سالن ها این بار تماشاچی را به داخل پلاتوی خصوصی دعوت کنم.
چه مدت طول کشید تا نمایش برای اجرا آماده شد ؟
اردیبهشت امسال متنی که توسط نویسنده خوش ذوق آقای مهاجری نوشته شده بود را مطالعه کردم و خیلی به موضوع و روال داستان علاقه مند شدم به خصوص که تا به حال فرصت چندانی برای کارهای رئال نداشتم این نمایش به نظرم تجربه جدیدی آمد . دورخوانی با اعضا» گروه از اواخر اردیبهشت شروع شد و برای اجرا هم تاریخ 27 مهرماه تا 27 آبان را انتخاب کردیم .
گذشته از انتخاب پلاتو به جای صحنه چه ویژگی خاص دیگری را می توانید در این کار نام ببرید؟
همان طور که می دانید متاسفانه ما در شهرستان شاهرود علی رغم وجود 4 گروه نمایشی و تعداد قابل توجه هنرمند فعال از وجود یک سالن استاندارد و تخصصی محروم هستیم چه برسد به پلاتو. در واقع تالار بهمن فرهنگسرای مهر تنها سالن موجود فعلی برای اجرای تئاتر است و سالن های دیگر اساسا برای این کار ساخته نشده اند و همان یک سالن هم از مرکز شهر فاصله زیادی دارد که باعث می شود گروه های هنری همیشه برای جذب تماشاچی با مشکل مواجه باشند. مسئله دیگر فرسودگی و عدم مرمت سالن است این خودش عاملی بود تا من دست به تجربه جدیدی بزنم. ما برای اجرای نمایش مکانی را در نزدیکی مرکز شهر اجاره کردیم و برای آماده سازی آن به شکل فعلی هم از حمایت بخش خصوصی استفاده کردیم. این در واقع دومین و سومین ویژگی نمایش «حقایقی درباره زنی به نام آزاده» است که تا به حال در شاهرود اتفاق نیفتاده و در بازخوردی که از تماشاچی داشتیم معمولا آنها نسبت به این موضوع اظهار رضایت می کردند . امیدوارم از این به بعد هم عاملی باشد برای بروز افکار و ابتکارات جدید هنرمندان این شهر. ما از محصولات لااقل 4 اسپانسر در بخش دکور پلاتو استفاده کردیم برای طراحی آشپزخانه، مبلمان ، ظروف و کف که نتیجه را به شکلی جذاب و زیبا به تماشاچی ارائه دادیم علاوه بر آن همین نزدیکی مکان نمایش به مرکز شهر عامل مهمی در موفقیت اجرا بود.
همیشه اولین تجربه با سختی هایی همراه است، شما چه مشکلاتی داشتید ؟
باید اعتراف کنم زمانی که من تصمیم گرفتم نمایش «حقایقی درباره زنی به نام آزاده» را در پلاتوی خصوصی با کیفیت فعلی اجرا کنم نمی توانستم حدس بزنم که این قدر مشکلات سر راه باشد به هر حال تبدیل یک مکان تجاری به پلاتوئی مناسب برای اجرا، انتخاب بازیگرانی که از عهده بازی در این فضا بربیایند، جذب اسپانسرهائی که حاضر به همکاری با ما باشند و البته گرفتن انواع مجوزها همگی وقت و انرژی زیادی را صرف کرد اما من از نتیجه خیلی راضی هستم.
صحبت از بازیگرها شد، نظر آنها راجع به این نوع اجرا چه بود ؟
همان طور که اشاره کردم من در انتخاب عوامل گروه حساسیت خاصی به خرج دادم و برای نقش های اصلی هم از زوج جوانی دعوت به کار کردم که هردو فارغ التحصیل سینما هستند علاوه برآن که در طول دوران تمرین ها ما یک سیر منظم مطالعاتی را پی گرفتیم و هریک از عوامل گروه از کارگردان تا باقی افراد ملزم بودیم اطلاعات کافی و به روز را درباره ی نقش خود در گروه کسب کنیم .
شما چه انتظاری از دست اندرکاران امر هنر دارید؟
درخواست من فقط این است که در درجه اول به تئاتر شهرستان به عنوان زیربنای تئاتر کشور توجه بیشتری داشته باشند و ثانیا اجازه دهند مصوبات مربوط به فعالیت های هنری به شکل اجرائی درآیند.
و سخن آخر ....
تشکر می کنم از شما و از تمام کسانی که همراه من بودند. از نویسنده محترم و گروه متعهد اجرائی، اسپانسرهای بزرگواری که بدون کمک آنها هرگز نمی توانستیم به اجرائی موفق و ایدهآل برسیم و از هنرمندان و هنردوستان خوب شاهرود. و حتی کسانی که راضی به اجرای نمایش «حقایقی درباره زنی به نام آزاده » نبودند اما ما را تحمل کردند.
و در آخر باهم مرور می کنیم عوامل نمایش و حقایقی درباره زنی به نام آزاده که در هفته گذشته به کار خود پایان داد و لا زم به ذکر است بگویم اجرای این نمایش از شبکه 4 در هفته گذشته نیز پخش شد.

حقایقی درباره زنی به نام آزاده
نویسنده : سیامک مهاجری
کارگردان : علی عباسی
بازیگران : علیرضا مویدی، مه کامه بذال طبع، سارا شاهسواری و محسن حسین نیا
عوامل منشی صحنه و اجرای موسیقی: ستاره شاهسواری
انتخاب موسیقی: محسن حسین نیا
طراح آفیش و بروشور: علی عباسی
طراح صحنه : علی عباسی
عکاس: حسین ناظمیان پور
مدیر تدارکات: حسن ملک احمدی





- دفتر پژوهش و انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی، حمایت از آثاری با مضامین عاشورایی را درصدر برنامه ها و فعالیت های خود قرار می دهد.
- لاله های اندیشه، عنوان شب عاشورایی است که با حضور شاعران و اساتید ادب پارسی از سوی فرهنگسرای تفکر برگزار می شود.
- شرکت بین المللی "ابسکو" به زودی کتابخانه الکترونیک سلامت برای بیماران بستری را تاسیس خواهد کرد.
- هشت اثر در حوزه "کلام و اخلاق" (بخش دین) به مرحله نهایی داوری های کتاب سال راه یافتند.
-دو نمایشنامه "مسلم و مختار" و "همسرایی مختار و حر" نوشته دکتر محمود عزیزی با مضامین عاشورایی منتشر شد.
-در جلسه پنجاه و پنجم شورای فرهنگ عمومی استان قم، طرح اوقات فراغت دانش آموزان با حضور آیت ا... استادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
-فیلم سینمایی "بی وفا" به کارگردانی اصغر نعیمی در سینما تراس دهکده فرهنگسرای بهمن تا دو هفته اکران خواهد شد.
- مرشد میرزاعلی، پرده خوان پیشکسوت و با سابقه هنرکهن پرده خوانی، تجربه 41 ساله خود را با عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در قالب شور و شیدایی خاص، بر روی پرده های نقاشی به تصویر و توصیف درمی آورد.
- همزمان با بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، سینما فردوسی تهران پس از بازسازی به بهره برداری می رسد.
- با معرفی سیزده فیلم سینمایی کاندیداهای فیلم برتر روستایی جشنواره بین المللی فیلم فجر مشخص شدند.
- معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تکلیف منزل پرویز تناولی تا پایان سال روشن می شود.
- ایرج راد، فرشید ابراهیمیان و فرشاد فرشته حکمت با حکم حسین پارسایی به عنوان داوران سومین همایش آئین های عاشورایی معرفی شدند.
- فیلم "از دوردست" راهی جشنواره اسپوکین شد.
- موزه دکتر سندوزی، به موزه تخصصی مجسمه و نقاشی تبدیل می شود.






شبکه دو به (پیشواز) دهه فجر می رود
مجموعه تلویزیونی (پیشواز) ویژه پخش در ایام دهه فجر از شبکه دوم سیما آخرین مراحل پیش تولید را سپری می کند.
سریال (پیشواز) به کارگردانی سعید ابراهیمی فر و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی از چندی قبل وارد مرحله پیش تولید شده و هم اکنون سازندگان در روستای ابیانه کاشان مشغول بازبینی لوکیشن ها هستند و طبق برنامه ریزی ها تصویربرداری کمتر از دو هفته آینده آغاز خواهد شد. بخش هایی از این سریال قسمتی نیز در تهران مقابل دوربین خواهد رفت تا برای پخش در بهمن امسال آماده شود.
انتخاب بازیگران نیز در حال انجام است.
فیلمنامه این سریال را مهدی محمدنژادیان نوشته که یکی از نویسندگان اصلی مجموعه در حال پخش (شوق پرواز) نیز بوده است. در خلاصه داستان (پیشواز) آمده است یکی از مجریان تلویزیون با دیدن عکسی قدیمی به یاد خاطراتش در جریان شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی و همراه شدن مردم یک روستا همگام با سایر ایرانیان در این رویداد تاریخی می افتد و همین یادآوری قصه های این سریال مناسبتی را تشکیل می دهد.
سایر عوامل اصلی این مجموعه عبارتند از: طراح صحنه و لباس: محمد هادی فدوی، مدیرتولید: محمدرضا نجفی، مدیرتدارکات: مرتضی کریمی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو

روزهای پایانی نگارش فیلمنامه (هوش سیاه 2)
فیلمنامه (هوش سیاه 2) که قرار است در 26 قسمت برای شبکه سه سینما ساخته شود، در مراحل پایانی نگارش قرار دارد. پس از موفقیت مجموعه تلویزیونی هوش سیاه که حدود سه سال پیش از شبکه سه سیما پخش شد، نیروی انتظامی به عنوان تهیه کننده اصلی این مجموعه به فکر ساخت بخش دوم آن افتاد و نگارش آن را به آرش قادری واگذار کرد.
آرش قادری در این باره گفت: داستان (هوش سیاه) در ادامه بخش نخست این مجموعه به رشته تحریر درآمده و داستان آن درست از جایی شروع می شود که بخش نخست پایان پذیرفته بود.
نگارش متن فیلمنامه هنوز به پایان نرسیده اما مراحل پایانی خود را طی می کند و قرار است همچون بخش نخست به کارگردانی مسعود آب پرور ساخته شود.
او بخشی از طولانی شدن روند نگارش فیلمنامه (هوش سیاه 2) را با ساخت مجموعه عملیات 125 مرتبط دانست و یادآور شد که وی به همراه آب پرور در حال ساخت این مجموعه هستند و ساخت (هوش سیاه 2) به بعد از پایان عملیات 125 موکول خواهد شد. این سریال که در سال 88 در 13 قسمت از شبکه سه سیما پخش شد درباره مبارزه پلیس آگاهی با جرائم رایانه ای بود و به تخلفات گروه های مخرب در حوزه رایانه نرم افزار و الکترونیک می پرداخت.

(اوسنه پادشاهی) احمدجو تغییر نام داد
کارگردان مجموعه تلویزیونی (اوسنه پادشاهی) از تغییر نام آن به (پشت کوه های بلند) خبر داد.
تصویربرداری سریال (پشت کوه های بلند) با عنوان قبلی (اوسنه پادشاهی) به کارگردانی امرا... احمدجو و تهیه کنندگی رضا جودی چندی است به پایان رسیده و مراحل فنی آن کماکان ادامه دارد.
در یکی از قصه های این سریال اشاره مستقیمی به سریال (روزی روزگاری) شده و به این واسطه از مرحوم خسرو شکیبایی و ژاله علو یادی شده است. مهتاج نجومی نقش خاله که علو در (روزی روزگاری) ایفا کرده بود را برعهده دارد و علیرضا شجاع نوری نقش خسرو شکیبایی را ایفا کرده است.
(پشت کوه های بلند) در 50 قسمت 40 دقیقه ای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما تولید می شود و محمود پاک نیت، محمد فیلی، آتش تقی پور، پرویز بزرگی، حسن اکلیلی، فریدون سورانی، بهروز مسروری، مهوش صبرکن و... از جمله بازیگران آن هستند.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: حسام بیگ با نام جدید ساشا اکنون پادشاه شده و برای خوشگذرانی به سمت اصفهان می آید. کاروان او را همسرش ملک خاتون و دو فرزند ولیعهد و شادخترو، تلخک دربار، قشون سالار، میرغضب و ریز و درشت درباریان، جارچی ها، دسته موزیک و آشپزخانه دربار همراهی می کنند تا این که ...



«و اینک یحیی» در سالن اصلی تئاتر شهر

ابتکار- نمایش"و اینک یحیی" نوشته " سیدعظیم موسوی" به کارگردانی" سیاوش طهمورث " از روز گذشته در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت. در این نمایش که پیش از این در چهارمین جشنواره تئاتر رضوی و سومین همایش آئین های عاشورایی اجرا شد، بازیگرانی چون رسول نجفیان، محمد پورحسن، ناهید مسلمی، اسماعیل بختیاری، اتابک نادری، سیاوش طهمورث و رهام مخدومی حضور دارند، همچنین حسین عالم بخش به عنوان طراح صحنه، سیاوش طهمورث به عنوان طراح لباس و رسول نجفیان کار نوازندگی و آواز این اثر نمایشی را به عهده دارند.داستان این نمایش از این قرار است که یحیی پرده خوانی را از پدرش به ارث برده است، اکنون در سن کهولت قصد دارد آخرین پرده خوانی را انجام دهد درگیری او با وجدانش که آیا پرده را برای یک امر خیر بفروشد یا نه، شکل کلی داستان را تحت الشعاع قرار می دهد تا این که...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد