رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم دلتنگی به کارگردانی لوکاس مودیسون

فیلم سینمایی-دلتنگی

شبکه دو

 سینمایی«دلتنگی» جمعه 1394/09/20 ساعت: 23

خلاصه فیلم:

داستان فیلم در مورد مردی به نام لیو است که در کار ساختن بازی های کامپیوتری می باشد و برای بستن قرارداد جدیدی مجبور به ترک همسر و تنها فرزندش جکی شده و همراه دوستش وارد شهر بانکوک می شود. از طرفی جکی دختر کوچک آنها با پرستار خود گلوریا رابطه بسیار نزدیکی برقرار کرده و به علت مشغله مادر بیشتر وقت خود را با او می گذراند. گلوریا نیز برای تأمین مخارج خود و دو فرزند پسرش، سالوادور و مانوئل، فیلیپین را ترک کرده و در خانه لیو زندگی می کند و درآمدش را برای فرزندانش می فرستد. در این بین سالوادور که از ابراز دلتنگی مانوئل برای مادر درمانده شده تصمیم می گیرد تا به دور از چشم مادر بزرگ برای خود کاری دست و پا کند و بتواند از این طریق بازگشت مادر را جلو بیاندازد، اما به دلیل سن کمی که دارد کسی حاضر به استخدام او نمی شود. لیو نیز در شهر بانکوک کارش به تعویق افتاده و مجبور می شود مدت بیشتری آنجا بماند و همسر جراحش نیز سعی بر صرف زمان بیشتر با جکی را دارد و برای این منظور برای او هدیه ای می خرد تا عدم حضور در خانه را تا حدودی جبران کند. در ادامه ماجرای کار کردن سالوادور، او توسط بچه های خیابانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پیکر نیمه جانش توسط مادربزرگ و دایی او یافت می شود. گلوریا با شنیدن این خبر جکی و خانه لیو را ترک می گوید تا برای همیشه در کنار فرزندانش بماند و این در حالی است که لیو بعد از اتمام کارش برای دیدن خانواده اش با اشتیاق به خانه بازمی گردد

 

اطلاعات تکمیلی:

نام فیلم (لاتین): Mammoth

کارگردان: لوکاس مودیسون

تهیه کننده: لنه بُرگلوم

بازیگران اصلی: گائل گارسیا برنال، میشل ویلیلمز

سال تولید: 2009

کشور سازنده: سوئد، دانمارک، آلمان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
در روزهای پایانی صفر همراه با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما
شبکه های سیما در روزهای پایانی صفر که مصادف با رحلت پیامبر بزرگ اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) است، بیش از 50 فیلم سینمایی و تلویزیونی تهیه دیده و به روی آنتن می فرستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «عشق فقط یک کلام»، «مختارنامه - صلح سرخ»، «حکم»، «بدل»، «آرزوها»، «بیا از گذشته حرف بزنیم»، «ولایت عشق»، «آوان»، «خاطرات فردا»، «کلاس سوم ب»، «دلتنگی»، «راه رفتن روی خطوط»، «جهان»، «تنها ترین سردار»، «سایه»، «بیا از گذشته حرف بزنیم»، «یک مایل در چهار دقیقه»، «فیروزه سیاه»، «سپیده»، «مسافر باران»، «ستاره»، «غریبه ها»، «قصه ها و واقعیت ها»، «سیب و سلما»، «اشک انار»، «طاهر و نویسنده»، «قصیده شب بارانی»، «حج پاکان»، «داستان زندگی کوتاه»، «آقای مهربانی»، «مرثیه ای برای مرتضی»، «یک خواب کوچولو»، «خاطره گمشده»، «دعوت»، «ستاره شرق»، «در هستی»، «دلفین کوچک»، «تنهاترین سردار»، «بازگشت»، «صدای سکوت»، «جزیره گنج1»، «پایان»، «سه روز بعد»، «آخرین پل»، «چند روز بیشتر»، «جزیره گنج 2»، «در فلق بود»، «سامورایی رامن فروش»، «لبه تیغ»، «ضامن ایران»، «روز ملاقات»، «سه روز بعد»، «لبه تیغ»، «کشاورز فضا نورد» و «فهرست مرگ» پنجشنبه، جمعه و شنبه 19،20 و 21 آذر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

*************************************

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «عشق فقط یک کلام» به کارگردانی کرامت پورشهسواری، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 9:00 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی پروین ملکی، فرهاد بشارتی و مهرداد فیاض آمده است: بی بی گوهر که به همراه پسر جانبازش در یک روستای سرسبز شمالی زندگی می کند سالهاست که آرزوی سفر به کربلا را دارد و برای این سفر ثبت نام کرده است. تنها راه ارتباطی این روستا با شهر یک پل است که آن هم قرار است برای تعمیر کلی به زودی خراب شود. پیکی خبر حرکت کاروان کربلا را به روستا رسانده و اعلام می کند که بی بی گوهر باید فردا اول وقت خود را به شهر رسانده و با کاروان به سمت کربلا حرکت کند. از طرفی راهداری اعلام می‌کند تنها پل روستا فردا برای تعمیر خراب خواهد شد و از اهالی روستا می خواهد هر کس قصد رفتن به شهر را دارد باید قبل از ساعت 7 صبح از پل عبور کند. فرمانده پاسگاه نیز از ارسلان که به تازگی وانت خریده است، می‌خواهد که بی بی گوهر را فردا اول وقت و قبل از خراب شدن پل به شهر ببرد ولی ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «مختارنامه - صلح سرخ» به کارگردانی داوود میرباقری، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری ماجرای صلح امام حسن و شهادت او به دست همسرش با زهر به نمایش در می آید.

*************************************

فیلم سینمایی «حکم»، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 22:00 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی تام سایزمور، ویلبر فیتزجرالد و الکس وان آمده است: لوک سگرز همراه با همسر و فرزندش زندگی خوبی دارد. او منتظر است که در شرکتی که مشغول به کار است جانشین رییس شرکت شود ولی قتل ناگهانی همسر و دخترش به دست یک ضارب به نام کنی دهفروت زندگی او را تغییر می دهد. او بلافاصله به پلیس مراجعه کرده و با مطبوعات مصاحبه می کند و این ماجرا را به تیتر خبرها تبدیل می کند. پلیس به او کمک کرده تا کنی دهفروت را یافته و به دادگاه بکشاند. کنی در دادگاه با نقصی که وکیلش در پرونده به وجود آورده تبرئه می شود. لوک که اعتماد خود را به پلیس و سیستم قضایی از دست داده است خود در صدد انتقام برمی آید. او با اجرای نقشه ای حساب شده کنی را به دام انداخته و در جریان تعقیب و گریز او را مضروب می کند و ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «بدل» به کارگردانی مسعود آب پرور، جمعه 20 آذر ‌ماه ساعت 9:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: رضا که پس از دو سال از حبس درآمده است قصد دارد که دور کارهای خلاف خط بکشد اما درست درب زندان عده ای منتظر او هستند تا او را نزد خانم ببرند. خانم زن جوان ثروتمندی است که قصد دارد تا یک سرستون عتیقه را از ایران خارج کند و به دست مشتری آمریکایی خود برساند. رضا زیر بار نرفته و به قهوه خانه خاله اش می رود. پسرخاله اش نادر که دستی در کار خلاف دارد به همراه یک گاراژدار به نام جلیل او را راضی می کنند تا در این معامله شرکت کند. رضا مردی به نام کربلایی طالب که کور است و از دوستان قدیمی پدرش می باشد را برای عملی کردن نقشه خود در نظر می گیرد. او برای خانم توضیح می دهد که طالب را با خرج خود به سفر کربلا می فرستد و سرستون عتیقه را در ساک او جاگذاری می کند که ...

حمیدرضا پگاه، نگین صدق گویا، محمدرضا داوود نژاد، مهدی صباحی و فریده سپاه منصور در فیلم تلویزیونی «بدل» ایفای نقش کرده اند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «آرزوها» به کارگردانی علی دهکردی، جمعه 20 آذر ‌ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پیرزنی نذر کرده همراه خانواده و نوه هایش به مشهد برود. او در بین راه از اتوبوس جا می ماند و مجبور می شود منزل به منزل با افراد مختلف به سفر ادامه دهد. هر بار به خاطر تجارب فراوان و دل پاک و قلب معتقدی که دارد گره از کار فروبسته مردم می گشاید و با دعای خیر و نصایح مادرانه از آنها گذشته به سوی مقصد روانه می شود در حالی که اعضای خانواده اش به خاطر ظواهر زندگی با هم مشکل دارند از سفر پرهیز می کنند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی حمید نعمت الله، شنبه 21 آذر ‌ماه ساعت 9:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ثریا قاسمی، مهین شهابی و پوراندخت مهیمن آمده است: کاروانی زیارتی از تهران به مشهد می رود. سه زن مسن که در ابتدا همدیگر را نمی شناسند، در این کاروان حضور دارند. در طول سفر در قطار و سپس هم اتاق شدنشان در هتل، سبب پیوند و دوستی آنها شده و گردش در نقاط دیدنی مشهد مقدس، آنها را به سه یار جدا نشدنی تبدیل می کند. دو نفر از آنها پی می برند که خانم محمدی که از بقیه جوان‌تر است با همسرش مشکلاتی دارد. آنها برنامه ای تدارک می بینند که در همان چند روز مسافرت، این زوج را آشتی دهند و موفق هم می شوند. این سه زن اکنون به دوستانی صمیمی تبدیل شده اند و با خاطره ای خوش سفر زیارتی شان را به پایان می رسانند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «ولایت عشق» به کارگردانی مهدی فخیم زاده، شنبه 21 آذر ‌ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی فرخ نعمتی، داوود رشیدی و اکبر زنجانپور به زندگی امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) پرداخته و ماجرای ورود ایشان به ایران در دوران عباسیان و اتفاقاتی که در زمان ولیعهدی ایشان تا شهادت پیش آمده را بازگو می کند.

*************************************

شبکه دو سیما

سینمایی «آوان» به‌ کارگردانی آرش سجادی حسینی، پنجشنبه 19 آذر ساعت ‌‌9 صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی کامران خسروی، امین شاهمرادی و جواد قلی زاده آمده است: آوان در منطقه ای دور افتاده و کوهستانی اطراف شهر کرمانشاه به همراه پدرش سیروان، چوپان ناشنوا و همسر از دست داده زندگی می کند. روزی مهندسی جهادگر برای جاده سازی به منطقه می آید و سعید برادر کوچک او با آوان دوست می‌شود. مهندس از سیروان می خواهد تا آوان به مدت سه روز به همراه آنها راهی شهر شود. سیروان می پذیرد و در ادامه مشخص می شود که قصد مهندس از این کار ماندگاری سعید و نرفتنش نزد پدر و به جبهه است، علی رغم این مسأله سعید راهی جبهه می شود و آوان راهی روستا. آوان که به سعید دلبسته، دل به کار نمی‌دهد و این مسأله آزردگی پدر را در پی دارد. روزی آوان ظاهراً بی اذن پدر به کرمانشاه و به خانۀ سعید و از آن جا به مقرّ بسیج می رود. او که مایل نیست اسلحه به دست بگیرد به عنوان تدارکاتچی در جبهه فعالیت می کند و ...

*************************************

فیلم سینمایی «خاطرات فردا» به کارگردانی‌ یوکی هیکو، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی کن واتانابه، کاناکو هیگوچی و کنجی ساکاگوچی آمده: سائکی مردی است که در آستانه 50 سالگی علائمی از بیماری آلزایمر را در خود مشاهده می کند. در ابتدا او حاضر به پذیرش اینکه دچار مشکلی شده است نمی شود، اما به خاطر اصرار همسرش امیکو به پزشک مراجعه می کند. دکتر با مشاهده وضعیت سائکی و انجام برخی آزمایشات به این نتیجه می رسد که او به بیماری آلزایمر دچار شده است. سائکی با شنیدن این مطلب، تصمیم می گیرد با مخفی ساختنش به کار در شرکت تبلیغاتی ای که در آن مشغول است ادامه دهد. اما با گذشت مدتی مسئولان شرکت از مشکل او آگاه شده و در نتیجه سائکی مجبور به استعفا می‌شود. با استعفای سائکی، امی کو به کار مشغول می شود. اما وضعیت سائکی روز به روز بدتر شده و در مواردی به خاطر مشکلاتش با امی کو نیز درگیر می شود. او با دیدن این وضعیت تصمیم می گیرد بدون اطلاع امی-کو به آسایشگاهی رفته و در آنجا بستری شود ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «کلاس سوم ب» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، جمعه 20 آذر ماه ساعت 8:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه این فیلم با بازی بهروز شعیبی، جمشید جهانزاده و احمد رضا اسعدی آمده است: معلم جوانی به نام آقای ربیعی به مدرسه می آید و بچه ها به دلیل اینکه به معلم قبلیشان علاقمند بوده اند و فکر می کنند او به جای معلم دلبندشان آقای گلچین آمده است با او ارتباط برقرار نمی کنند و او را به شیوه های مختلفی آزار می دهند. معلم جدید هم به شیوه های مختلف سعی می کند جلوی آزار و اذیت بچه ها را بگیرد. تکالیف زیاد و امتحانات روزانه از تنبیهات آقای ربیعی است. بچه ها سعی می کنند از طریق یکی از دانش آموزان در معلم جدید نفوذ کنند و نظر او را به خودشان جلب کنند. آقای ربیعی می پذیرد اما در بازگشت به مدرسه می بیند که چهار چرخ ماشینش پنچر شده است و او دوباره به روش قبلی تنبیهی خود باز می گردد ...

*************************************

فیلم سینمایی «دلتنگی» به کارگردانی لوکاس مودیسون، جمعه 20 آذر ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی گائل گارسیا برنال و میشل ویلیامز آمده است: مردی به نام لیو در کار ساختن بازی های کامپیوتری می باشد و برای بستن قرارداد جدیدی مجبور به ترک همسر و تنها فرزندش جکی شده و همراه دوستش وارد شهر بانکوک می شود. از طرفی جکی دختر کوچک آنها با پرستار خود گلوریا رابطه بسیار نزدیکی برقرار کرده و به علت مشغله مادر بیشتر وقت خود را با او می گذراند. گلوریا نیز برای تأمین مخارج خود و دو فرزند پسرش، سالوادور و مانوئل، فیلیپین را ترک کرده و در خانه لیو زندگی می کند و درآمدش را برای فرزندانش می فرستد. در این بین سالوادور که از ابراز دلتنگی مانوئل برای مادر درمانده شده تصمیم می گیرد تا به دور از چشم مادر بزرگ برای خود کاری دست و پا کند و بتواند از این طریق بازگشت مادر را جلو بیاندازد، اما به دلیل سن کمی که دارد کسی حاضر به استخدام او نمی شود و ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «راه رفتن روی خطوط» به کارگردانی علیرضا امینی، شنبه 21 آذر ماه ساعت 8:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه این فیلم با بازی پویا امینی، عسل بدیعی و پوریا ایمانی آمده است: میر و افسانه زوج جوانی هستند که پنج سال از ازدواجشان گذشته اما هنوز صاحب فرزندی نشده اند. زمانی که قصد دارند برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس بروند، پدر یکی از شاگردان امیر در مدرسه به نام حامد دچار سانحه شده از دنیا می رود. نظر به اینکه مادر حامد نیز در گذشته از دنیا رفته و او پیش عمویش زندگی می کند، امیر تصمیم می گیرد حامد را چند روزی در خانه خودش نگه دارد. این اقامت چند روزه باعث بهبود روحیه حامد می شود، اما در اثر شوک شدید وی قدرت تکلم خود را از دست داده است. با گذشت چند روز امیر از عموی حامد اجازه می خواهد که او را به همراه خود به مشهد ببرند و او نیز می پذیرد. در راه سفر اتومبیل امیر دچار حادثه شده افسانه به کما می رود و ...

*************************************

فیلم سینمایی «جهان» به کارگردانی دیگو فاندوس، شنبه 21 آذر ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم با نقش آفرینی ناتالی راسل، فیلیپه کاوبره در مورد زندگی چند انسان در نقاط مختلف دنیاست که به نوعی ارتباطی با یکدیگر پیدا می کنند. مردِ ثروتمندی به نام اینیاکی توسط عده ای آدم ربا دزدیده می شود و به مدت نه ماه در اتاقی 6 متری حبس می‏شود. پس از 9 ماه او آزاد می‏شود و همه، حتی رسانه‏ها از این امر خوشحالند. اما او در منزل می‏فهمد که مادرش از دنیا رفته است. از سوی دیگر او خبر گیر افتادن فضانوردی روس به نام میخاییل لوچنکو را در فضا، به علت تغییر سیستم حکومتی شوروی، می‏فهمد و به صورت ناخودآگاه نگران او می‏شود و تلاش می‏کند او را برگرداند. از سوی دیگر دختری به نام یوریان در داستان حضور دارد که علیرغم داشتن دوستان مختلف، احساس تنهایی شدیدی می کند. پدر یوریان از او دور است، چرا که ...

*************************************

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «تنها ترین سردار» به کارگردانی مهدی فخیم زاده، پنجشنبه 19:00 آذر ماه ساعت 09:30 از شبکه سه سیما پخش می شود.

این فیلم با بازی ابوالفضل پورعرب، داود رشیدی و مهدی فخیم زاده روایتی است از زندگی امام حسن مجتبی (ع) به قضیه صلح ایشان با معاویه و شرایط جامعه اسلامی و شیعیان پس از رحلت ایشان، می پردازد.


فیلم تلویزیونی «سایه» به ‌کارگردانی سید روح الله حجازی، پنجشنبه 19 آذر‌ ماه ساعت 14:15 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه این فیلم با بازی هومن سیدی، لیندا کیانی و امید روحانی آمده است : سایه علیمرادی و رسول طاهری زن و شوهری هستند که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند و با یکدیگر همکار هستند .حرفه آنها عکاسی است و روی انعکاس نور خورشید بر زمین تحقیق و عکاسی می کنند آنها بعد از 10سال زندگی تصمیم می‌گیرند بچه دار شوند اما سایه دیگر نمی تواند بچه دار شود بنابراین دچار ناراحتی روحی می شود و ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «بیا از گذشته حرف بزنیم» به‌ کارگردانی سید حمید نعمت اله ، پنجشنبه 19 آذر ‌ماه ساعت 23:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه این فیلم با بازی فریده سپاه منصور، پوراندخت مهیمن و محمدرضا حق گو آمده است: سه زن تصمیم می گیرند به بروجرد بروند و در این سفر برایشان اتفاقاتی می افتد.

*************************************

فیلم سینمایی «یک مایل در چهار دقیقه» به کارگردانی چارلز اُلیور میچاد، جمعه 20 آذر ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه داستان این فیلم با بازی کام گیگاندت و کیم بازینگر آمده است: درو نوجوانی است که با برادر بزرگ‌تر و مادرش زندگی می کند. او دونده با استعدادی است که دویدن تفریح اوست. برادر او با باندهای خلافکار در ارتباط است و از درو برای انجام بعضی از نقل و انتقالات استفاده می‌کند. از تیم دو دبیرستان اخراج می شود ولی یک دونده کهنه کار که حالا پیر و الکلی شده تصمیم می گیرد او را آموزش دهد. او سعی دارد درو را از کارهای خلاف برادرش دور کند. در این اثنی مربی تیر می خورد و کشته می شود درو برای شادی روح او به تمرینات خود ادامه می دهد و نهایتا باشکستن رکورد موفق به راه یابی به کالج و گرفتن بورس تحصیلی می‌شود.

*************************************

فیلم تلویزیونی «فیروزه سیاه» به کارگردانی رضا بهشتی، جمعه 20 آذر ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود

داستان این فیلم درباره بیماران متابولیکی ارثی است که شایع ترینشان pku می باشد و مهمترین علت شیوع این بیماری ازدواج های فامیلی است. پسری به نام سروش والدینش از دست او و دردسرهایش خسته شده اند . روزی که مادر با کلی غصه او را با خود به امام زاده می برد، لحظه ای از داشتن همچین فرزندی ابراز ناراحتی می کند که متوجه می شود .....

آشا محرابی، مهران احمدی و آریا مهدوی ایزدی در فیلم تلویزیونی «فیروزه سیاه» محصول1390 نقش آفرینی می کنند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «سپیده» به کارگردانی سید روح ا...حجازی، جمعه 20 آذر ماه ساعت 19:00 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه داستان آمده است: زوجی عاشق در میانه های جوانی پس از سال‌ها زندگی، تصمیم می گیرند تا صاحب فرزند شوند؛ اما زن مبتلا به بیماری قلبی است. گونه ای نادر که درمانی برایش وجود ندارد. سپیده مصمم به حفظ جنینش می شود تا یادگاری برای همسرش باقی بگذارد و ....

*************************************

فیلم تلویزیونی «مسافر باران» به کارگردانی داریوش یاوری، روز شنبه 21 آذر ماه 10:00 از شبکه سه سیما پخش می شود.

 در این فیلم خواهیم دید: مسعود که در شیراز زندگی می کند و در کار تجارت دچار مشکلاتی شده در می یابد که پدرش به تازگی از دنیا رفته حال انکه مسعود از 5 سالگی از پدر جدا شده و در کنار خاله زندگی کرده است و تصور می کرده پدرش نیز از دنیا رفته است با اصرار خاله مسعود می پذیرد که صرفا برای گرفتن ارث و میراث به تهران برود و با وکیل پدر دیدار کند در این دیدار مسعود متوجه می شود که فقط اجازه استفاده از خانه مسکونی و اتومبیل شخصی پدر به او داده شده ولی کل مایملک پدری در اختیار یک موسسه خیریه است مسعود در جستجوی خود موسسه را می یابد و با مدیران دیدار می‌کند این موسسه برای نگهداری از کودکان معلول و بی سرپرست راه اندازی شده و در اصل متعلق به پدر مسعود بوده است که ...

بهمن زرین پور، مینا جعفر زاده، رامین راستاد و ارام جعفری در فیلم تلویزیونی «مسافر باران» نقش آفرینی کرده اند .

*************************************

فیلم تلویزیونی «ستاره» به کارگردانی سید روح اله حجازی، روز شنبه 21 آذر ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود.

داستان این فیلم درباره زوجی به نام های مرتضی و ستاره است. مرتضی نورپرداز در زیر آب‌ها و ستاره مهندس پرواز است. آنها در یک تصادف رانندگی دخترشان را از دست می دهند و همین باعث مشکلات روحی روانی در زندگی شان می شود. مرتضی در انتظار بچه دومشان است که متوجه می شود ستاره آن را سقط کرده است از این رو مرتضی او را گناهکار می داند و ستاره نیز دلایل پزشکی را مطرح می کند. در نهایت آنها برای رسیدن به یک آرامش نسبی راهی مشهد و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می شوند و در آنجا ...

*************************************

فیلم سینمایی «غریبه ها» به کارگردانی یزدان فتوحی، روز شنبه 21 آذر ماه ساعت 19:00 از شبکه سه سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی الیزابت امینی، صدف احمدی، کیهان ملکی و شبنم قلی خانی آمده است : سارا و رضا زن و شوهری هستند که به دلیل مشکلات پیش آمده در زندگی قاطعانه تصمیم به طلاق می گیرند. اما روزی که به محضر می روند دو موتور سوار کیف سارا را می دزدند و تمام مدارک آنها را می برند. لذا تصمیم می گیرند برای تکمیل مدارک خود به مشهد بروند. دکتر سیمین که در همسایگی آن دو زندگی می کند برادری دارد که در مشهد سرباز است و به او خبر داده اند که در درگیری با اشرار زخمی و در بیمارستان بستری شده است . دکتر سیمین قادر نیست برای رفتن به مشهد بلیط تهیه کند بنابر این با این زن و شوهر همراه می شود و ...

*************************************

شبکه چهار سیما

 

فیلم تلویزیونی «قصه ها و واقعیت ها» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل، پنجشنبه 19آذر ماه ساعت 23:15 از شبکه چهار روی آنتن می رود.

داستان فیلم با نقش آفرینی مهدی هاشمی و امین زندگانی در مورد زندگی چند خانواده که با یک تصادف به یکدیگر گره می خورند. در این فیلم راننده تریلر با راننده خودرو سواری تصادف می کند. او با شاگرد خود صحبت می کند تا تصادف را به گردن بگیرد و ....

*************************************

فیلم سینمایی «سیب و سلما» به کارگردانی حبیب الله بهمنی، جمعه 20 آذر ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می رود.

داستان فیلم داستان طلبه جوانی است که سیبی را می‌خورد و پس از خوردن سیب به دنبال مالک اصلی آن و طلب رضایت از او بر می‌آید.

هادی دیباجی، سوگل قلاتیان، جعفر دهقان، اسماعیل خلج، بهروز بقایی، داود فتحعلی بیگی، محمدعلی سلیمان تاش، زویا امامی، صادق بهاری و آرزو ابی‌زاده در فیلم سینمایی «سیب و سلما» ایفای نقش می‌کنند.

 

*************************************

فیلم تلویزیونی «اشک انار» به کارگردانی فیاض موسوی، شنبه 21 آذر ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی کتایون امیر ابراهیمی آمده است: عابد دانشجوی هنرهای تجسمی در جستجوی تحقیق در آثار یک استاد قلم زنی با آخرین شاگرد او آشنا می شود. و برای ایده گیری سبک استاد به عنوان شاگرد به کارگاه او می رود. عابد در کنار آموزش سبک استاد سلوک اخلاقی استاد را نیز فرا می گیرد. در این میان سوءتفاهمی با بعضی از افراد پیرامونی پیدا می کند که موجب کش مکش فراوانی می شود.

************************************

شبکه پنج سیما

انیمیشن «طاهر و نویسنده» به کارگردانی کامیار خسروی، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 9:00 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان آمده است: طاهر پسربچه ای است که با بچه های شیطان کوچه تیله بازی می کند و سر برد و باخت با هم دعوایشان می شود و طاهر فرار کرده و پشت دیواری مخفی می شود. همان موقع پدر طاهر او را می بیند و از وی می خواهد که یک جعبه حاوی کتاب‌های مسجد را به دلیل تعمیرات مسجد به خانه ببرد. طاهر اینکار را می کند و جعبه را به اتاق خود می برد. ولی وقتی یکی از کتاب‌ها را باز می کند داستان پسر بچه فقیری به نام طاهر را که با والدینش در زمان صدر اسلام می زیستند را به چشم می بیند...

*************************************

فیلم تلویزیونی «قصیده شب بارانی» به کارگردانی علیرضا سبزواری، پنجشنبه 20 آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج روی آنتن می رود.

داستان فیلم یک روز از زندگی پرستاری بیوه به نام وثوق است که در سال 67 و در اوج جنگ و موشک‌باران در بیمارستان مشغول کار است و تمام وقت خود را صرف بیماران می کند. تلفیق مسائل و مشکلات خانوادگی‌اش با مشکلات محل کار، اتفاقات جدیدی را پیش رویش قرار می‌دهد، این در حالی است که برای دخترش ارغوان خواستگاری به اسم بابک می‌آید. او پسری مؤمن، افتاده و خیّر است در حالیکه پدرش مادیگرا و مخالف ازدواج پسرش با خانواده آن پرستار است. در شبی که آن خانواده برای خواستگاری به منزل پرستار آمده بودند و از طرف پدر داماد مراسم نیز به هم خورد؛ تلفن عجیبی از سوی یک زن میان سال می شود که ...

محمود پاک‌نیت، شیرین بینا، نگین صدق گویا، پویا امینی، مهدی فقیه و محمد عمرانی در فیلم تلویزیونی «قصیده شب بارانی» بازی کرده اند.

*************************************

انیمیشن «حج پاکان» به کارگردانی هادی رحیمی، جمعه 20 آذر ماه ساعت 9:00 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود .

در خلاصه فیلم با نقش آفرینی رامین راستاد و کاظم افرندیا آمده است: پاکان نوجوانی است که آرزو دارد مادر بزرگش را به زیارت امام رضا بفرستد. او به همراه پدرش و مادر بزرگش در روستایی فقیرانه زندگی می کنند. پدر پاکان اعتیاد دارد و برای حشمت خان که گاوداری دارد رانندگی می کند. پاکان برای فرستادن مادر بزرگش به زیارت نیاز به پول دارد. او به سراغ حشمت خان رفته تا در گاوداریش کار کند. پس از سه ماه کار، او پول مورد نیاز را در می آورد. اما بر اثر حادثه ای ....

*************************************

فیلم تلویزیونی «داستان زندگی کوتاه» به کارگردانی مسعود کرامتی، جمعه 20 آذر ماه ساعت 13:30از شبکه پنج سیما پخش می شود .

در خلاصه فیلم آمده است: زن میانسالی که شوهرش فوت کرده و یک دختر و پسر جوان و تحصیلکرده دارد که هر کدام به گونه ای از زندگیشان راضی نیستند از گرگان به تهران می آید و سعی می کند که به زندگی آنها سروسامان دهد او موفق می شود که عروسش را که قهر کرده به خانه بازگردانده و دخترش را راضی به ازدواج با خواستگارش کند و با خریدن خانه برای بچه ها کاری می کند که آنها در کنار هم زندگی کنند و ...

*************************************

انیمیشن «آقای مهربانی» به کارگردانی علیرضا گلپایگانی، شنبه 21 آذر ماه ساعت 9:00 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این انیمیشن برخی از خصایص امام هشتم را به تصویر کشیده است که از آن جمله می توان به وفای به عهده اشاره کرد. یک روز امام رضا (ع) در دشتی می بیند که یک آهوی مادر شکار یک شکارچی شده و دلش می‌خواهد که نزد بره اش برگردد و به او شیر دهد. امام رضا(ع) نزد شکارچی ضمانت آهوی مادر را می نماید و شکارچی اجازه می دهدکه آهو برود و ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «مرثیه ای برای مرتضی» به کارگردانی سعید دریا دل، شنبه 21 آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مرتضی پسر معلولی است که کند ذهنی دارد او با مادر پیرش و برادرش جعفر زندگی می کند و بسیار به او وابسته است. جعفر با دختری به نام مریم آشنا می شود که او هم برادری شبیه شرایط مرتضی دارد. جعفر از او خواستگاری می کند و او در صورتی می پذیرد که مرتضی نزد آنها زندگی نکند. جعفر تصمیم می گیرد که چند روز به خانه نیاید و همین آغاز مشکلات روحی فراوانی برای مرتضی می‌شود و در نهایت با پادرمیانی محلی ها مرتضی از پشت در تعمیرگاهی که جعفر شب‌ها را در آنجا می گذراند با او حرف می‌زند و ....

حسین سلیمانی، رحیم نوروزی، حدیثه تهرانی، مینا جعفر زاده، مهدی فقیه و میر طاهر مظلومی در فیلم تلویزیونی «مرثیه ای برای مرتضی» هنرنمایی کرده اند.

http://www.gstatic.com/tv/thumb/dvdboxart/7815759/p7815759_d_v7_aa.jpg

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «یک خواب کوچولو» به کارگردانی حسین عامری، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 13:00 از شبکه شما پخش می شود .

داستان فیلم با بازی ارسطو خوش رزم، علیرضا پور محمد، ویدا جوان و سعیده آهویی از این قرار است: مسلم، جوان نوحه خوان به همراه همسرش مینا، سوار بر یک موتور در جاده با وانتی تصادف می کند. راننده وانت علیرغم جراحت سخت مینا و درماندگی مسلم می گریزد و مینا در می گذرد. از این پس زندگی مسلم، رنگی از انتقام به خود می گیرد. مسلم جستجویی را برای یافتن ضارب آغاز می کند و در این سفر و مسیر با کسانی آشنا می شود که به تدریج مسلم بدبین شده و همه را دگرگون می سازد. در پایان مسلم به مادر همان ضارب می‌رسد؛ زن که مسلم را نمی شناسد برسر قبر پسر سخنانی را به مسلم می گوید و او در می‌یابد که فرد درگذشته همان ضارب است و ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «خاطره گمشده» به کارگردانی شهرام باباپور، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 23:00 از شبکه شما پخش می شود .

داستان فیلم با بازی نیلوفر پورمهدی، بهنام قربانی و عاطفه صرفه جو از این قرار است: فرشته فرزند شهیدی است که به تازگی معلم یکی از روستاهای گیلان شده است او در ارتباط با مریم که 8 ساله است دچار مشکل می شود و به او سخت می گیرد تا او به درس توجه بیشتری کند. فرشته از مسائل خانوادگی مریم بی اطلاع است و نمی داند که مریم در فراق و نبودن پدر دچار بحران شده و زمانی متوجه این مسأله می شود، پدر مریم که جانباز شیمیایی بوده ...

*************************************

فیلم تلویزیونی «دعوت» به کارگردانی سید مجتبی اسدپور، جمعه 20 آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می‌شود.

داستان فیلم از این قرار است که: مرضیه همسر رحمان صالحی دچار فراموشی شده، او با همسرش از شهر بم برای زیارت به قم آمده­ و در بدو ورود و پیش از اسکان گم می­شود. مرضیه سوار بر ماشینی کرایه­ای می­شود که راننده­اش مسعود است و کیفش را در ماشین او جا می­گذارد؛ کیفی که حاوی کارت بانک آن­ها و مقداری پول نقد است. مسعود زندگی فقیرانه­ای دارد و برای برداشت از کارت بانک که رمزش را بر اثر اهمال مرضیه متوجه شده وسوسه می­شود. از طرفی رحمان کارمند شرکتی حقوقی است و قرار است معامله­ای شبه­دار را برای شخصی نه چندان درستکار به نام نامدار انجام دهد و در ازای آن مبلغی را دریافت کند تا از این طریق هزینه­ درمان همسرش فراهم شود. مبلغی که قرار است به همان کارت بانک گمشده واریز شود و.....

سیما مطلبی، اردلان شجاع کاوه و صدیقه کیانفر در فیلم تلویزیونی «دعوت» بازی کرده اند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به کارگردانی علی غفاری، شنبه 21 آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می شود.

داستان فیلم از این قرار است که: در زمان امامت حسن عسکری (ع)،خلیفه، شیخ الشیوخ بغداد، جابر را مامور می کند تا به نیشابور رفته و فضل ابن شاذان، عالو علوی را از بین ببرد. فضل مشغول جمع آوری احادیث مهدویت در قالب یک کتاب است و در این راه شاگردانش هم چون سهراب او را همراهی می کنند. با ورود جابر به نیشابور عرصه بر فضل تنگ می شود. جابر شایعه می کند که امام حسن (ع)، فضل را نفرین کرده و او را مرتد خوانده است. فضل به همراه چند تن از شاگردانش از شهر خارج می شوند و در روستایی پناه می گیرند ...

محمود پاک نیت، انوشیروان ارجمند، کاوه خدا شناس، افشین نخعی، فخرالدین صدیق شریف و غلامرضا بایرام منش در فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» بازی کرده اند.

*************************************

شبکه پویا

انیمیشن «در هستی» به کارگردانی رضا رنجبران، پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 21:00 از شبکـه پویا پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: پیامبر اکرم (ص) به دلیل اینکه مدتی وحی بر ایشان نازل نمی‌شد، ناراحت و اندوهگین شده بودند. در این هنگام سوره ضحی از سوی پروردگار بر قلب مبارک ایشان نازل شد و در آیات این سوره به زندگی نبی مکرم اسلام (ص) و فراز و فرودهای زندگی ایشان در کودکی و عنایت خداوند به ایشان اشاره شده است.

*************************************

انیمیشن «دلفین کوچک» جمعه 20 آذر ماه ساعت 21 از شبکه پویا پخش می شود.

در خلاصه داستان آمده است: همۀ حیوانات اقیانوس در خوشی و آرامش زندگی می‌کردند و همۀ هدفشان رسیدن به رویاهایشان بود، تا اینکه یک روز همه رویاهایشان را فراموش کرده و فقط به دنبال ماهی‌گیری می‌روند. دنیز دلفین کوچکی است که می‎خواهد این زندگی یکنواخت را ترک کرده و به دنبال اکتشاف زیبائی‌های اقیانوس برود. او با وجود مخالفت رئیس گروه، آنها را ترک کرده و از آنجا می‌رود ...

*************************************

انیمیشن «دلفین کوچک» شنبه 21 آذر ماه ساعت 21 از شبکه پویا پخش می شود.

*************************************

شبکه جام جم

فیلم سینمایی «تنها ترین سردار» به کارگردانی مهدی فخیم زاده، پنج شنبه و جمعه 19 و 20 آذر ماه ساعت 20:40 به وقت تهران ، 18:00 به وقت اروپای مرکزی و جمعه 18:40 به وقت مرکز آمریکا و 20:25 به وقت سیدنی از شبکه جهانی جام جم پخش می شود .

این فیلم سینمایی برگرفته از دوران حیات و امامت امام مجتبی (ع) می باشد و جمع کثیری از هنرمندان و نقش آفرینان سینما و تلویزیون در آن هنر نمایی نموده اند.

*************************************

 

شبکه نمایش

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «بازگشت»، «صدای سکوت»، «جزیره گنج1»، «پایان» و «سه روز بعد» پنجشنبه 19 آذر ماه ساعت 12 ،15 ،17 ،21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

*************************************

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «آخرین پل»، «چند روز بیشتر»، «جزیره گنج 2»، «در فلق بود»، «سامورایی رامن فروش» و «لبه تیغ» جمعه 20 آذر ماه ساعت 12 ،15 ،17 ،21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.

*************************************

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «ضامن ایران»، «روز ملاقات»، «سه روز بعد»، «لبه تیغ»، «کشاورز فضا نورد» و «فهرست مرگ» شنبه 21 آذر ماه ساعت 12 ،15 ،17 ،21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


20 فیلم سینمایی و تلویزیونی برای تعطیلات آخر هفته
» سرویس: فرهنگی و هنری - تلویزیون و رادیو
کد خبر: 94041106384
پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
1419865504882_1111.JPG

شبکه‌های سیما برای تعطیلات آخر هفته بیش از 20 فیلم سینمایی و تلویزیونی آماده پخش کرده‌اند.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، «مظنون»، «موریسون خواهردار می شود»، «شهر در دست بچه ها»، «ستاره های سوخته»، «پول حلال مشکلاته»، «پلیس بورلی هیلز1»، «قاعده بازی»، «امید زندگی، مادر»، «مارپله»، «آبی عمیق»، «آجیل فروشی»، «تایتان»، « تحول»، «پلیس بازی»، «نیزه شکسته»، «آرامگاه اژدها»، «دلتنگی»، «آقای سریع» و «پیک » از جمله فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمشین‌هایی هستند که پنجشنبه و جمعه - 11 و 12 تیر ماه - از شبکه‌های تلویزیون به روی آنتن می‌روند.

***شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «مظنون» به کارگردانی استوارت کانلی، جمعه - 12 تیر ماه - ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک بانک محلی در یکی از شهرهای حاشیه‌ای آمریکا مورد سرقت قرار می‌گیرد و کلانتر و معاون او که هنوز افکار نژاد پرستانه دارند به سیاهان شهر مشکوک می شوند، آنها اولین سیاه پوستی را که در حوالی بانک می بینند دستگیر کرده و او را تحت بازجویی قرار می‌دهند تا به سرقت بانک اعتراف کند اما مظنون به این جرم اعتراف نمی‌کند. مظنون در واقع یک جامعه شناس است که برای بررسی تعصبات نژادی به همراه دستیارش به این شهر سفر کرده است.

***شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «ستاره‌های سوخته» به کارگردانی سیروس الوند، جمعه - 12 تیر ماه - ساعت14:30 از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زوج جوانی در موقعیت بچه‌دار شدن قرار می‌گیرند. در این موقعیت کابوس‌هایی به سراغ زن می‌آید و این کابوس‌ها ابتدا مبهم و ناشناخته است و با کنکاش و بررسی، ارتباط این کابوس‌ها با از دست دادن پدر و مادر او در سقوط هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی وینسنس مشخص می‌شود.

نگار جواهریان، محمدرضا غفاری، حامد بهداد، سحر زکریا و خاطره حاتمی در «ستاره های سوخته» بازی کرده‌اند.

***شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «قاعده بازی» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، امروز - 11تیر ماه - ساعت 15 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نارگیل در یک جریان کاملاً با فرشته آشنا می‌شود اما تعلق نارگیل به دار و دسته ندارها و تعلق فرشته به دارودسته داراها مانع از پیوند آن دو می‌شود. وقتی نارگیل برای خواستگاری به جشن داراها وارد می‌شود، در آنجا پدربزرگ خود اسرافیل خان را می‌بیند و این رویارویی، اسرافیل را روانه بیمارستان می‌کند و ...

داریوش ارجمند، جمشید هاشم پور و اکبر عبدی از بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «قاعده بازی» هنرنمایی کرده‌اند.

همچنین فیلم سینمایی «ارتباط فرانسوی 2» به کارگردانی جان فرانک هایمر، جمعه -12 تیر ماه - ساعت 21 از برنامه «سینما 4» به روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پلیسی به نام جیمی دویل به کمک همکارش روسو تلاش می‌کند تا در یک پرونده قاچاق مواد مخدر که حتی به او ارتباط مشخصی ندارد دخالت کند و در نهایت موفق به کشف یک باند بزرگ انتقال مواد مخدر از مارسی به نیویورک می‌شود. دویل و روسو با تلاش های شبانه روزی و علیرغم مخالفت ها و نداشتن مجوزهای کافی برای پیگیری این پرونده، سرنخ‌های کوچک این ماجرا را می‌گیرند تا به هدف برسند و...

جین هاکمن، فرناندوری و روی اشنایدر در این فیلم که محصول سال 1975آمریکاست ایفای نقش کرده‌اند.

***شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «امید زندگی، مادر» به کارگردانی ماهش کودی یال، جمعه - 12 تیر ماه - ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.

داستان این فیلم درباره زندگی یک مادر سالخورده است که به بیماری آلزایمر مبتلا شده است. او که با پسرش راج و خانواده او زندگی می‌کند، توسط پسرش طرد می‌شود زیرا راج قصد رفتن به کشوری دیگر را دارد و به خواهران خود پیشنهاد نگهداری مادر در خانه سالمندان را می‌دهد اما انها این پیشنهاد را نمی‌پذیرند و در این حین بین سه فرزند دختر او برای پذیرفتن مسئولیت نگهداری از مادرشان تصمیم‌گیری می‌شود و در نهایت مادو که شاغل است و همسرش مخالف ورود مادر مادو به خانه شان است نگهداری مادر را قبول می کند.با ورود مادر به خانه آنها زندگی خود و و خانواده‌اش دستخوش تغییراتی می‌شود اما مادو همچنان با عشق از مادر خود نگهداری می کند.

***شبکه شما

فیلم تلویزیونی «مارپله» به کارگردانی حسین حیدری ، پنجشنبه - 11تیر ماه - ساعت 23 از شبکه شما پخش می‌شود.

این فیلم با نقش آفرینی مهرداد بنکداری، سروش پیغمبری، سیروس بری و جلیل بشتام همراه است و داستان از این قرار است که: مهرداد جوانی است که مدتی است قصد دارد ازدواج کند اما با مشکلات فراوانی مواجه است. دوست او بهادر هم مجرد است آنها از خانواده‌هایشان رنجیده خاطر می‌شوند و تصمیم می گیرند خانه‌ای مجردی اجاره کنند. به هر بنگاهی مراجعه می کنند به آنها خانه مجردی اجاره نمی‌دهند. آنها به ناچار در بنگاهی اظهار می‌کنند که بهادر متاهل بوده و خانه را برای او می‌خواهند. از قضا، آشنایی این موضوع را می‌شنود و قضیه را به خانواده بهادر اطلاع می‌دهد‌. این موضوع باعث بروز سوء تفاهم‌هایی می‌شود.

همچنین فیلم تلویزیونی «آبی عمیق» به کارگردانی حسین لبافیان و تهیه‌کنندگی سیده فاطمه موسوی، جمعه - 12تیر ماه - ساعت 13:30 از شبکه شما به روی آنتن می‌رود.

فاطمه گودرزی، حبیب دهقان، بیوک میرزایی، حسین توشه و مهرا نائل از بازیگران این فیلم هستند. داستان فیلم از این قرار است که: سال‌ها پیش امیر با مرجان ازدواج کرده و حاصل ازدواجشان دختری به نام رضوان است اما امیر قصد دارد برای زندگی به کشور آمریکا برود. مرجان که مخالف این مساله بوده او را همراهی نمی­‌کند و این مساله به جدایی آنها می­‌انجامد و ...

***شبکه پویا

انیمیشن «آجیل فروشی» روز پنجشنبه - 11تیر ماه - ساعت 21 از شبکه پویا پخش خواهد شد.

داستان این انیمیشن درباره راکون و عده‌ای از حیوانات جنگل است که قصد جمع کردن آذوقۀ زمستانی دارند. آنها ذخیرۀ خود را از گاریِ حمل آجیل تأمین می‌کنند اما ناغافل سنجاب و دوست موشش باعث آتش‌ گرفتن گاری می‌شوند، بنابراین این دو را از گروه اخراج می‌کنند. آنها سعی می‌کنند اوضاع را درست کنند که ...

همچنین انیمیشن «تایتان» جمعه - 12 تیر ماه - ساعت 21 از شبکه پویا پخش می‌شود.

این انیمیشن درباره این موضوع است که در سال 3028 میلادی بشر فضا را تسخیر کرده و سفر به کهکشان‌های دوردست امری طبیعی است. مرد جوانی مأموریت دارد تا کشتی زمینیان را قبل از اینکه دشمنان فضایی از راه برسند پیدا کند تا زندگی بشر از نابودی ‌نجات ‌یابد اما ...

***شبکه نمایش

به گزارش ایسنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «تحول»، «پلیس بازی»، «نیزه شکسته» و «آرامگاه اژدها» پنجشنبه - 11 تیر ماه - به ترتیب در ساعت‌های 12،15، 17 ،20:30 و 23 از شبکه نمایش به روی آنتن می رود.

همچنین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دلتنگی»، «آقای سریع»، «شکوفه های خزان» و «پیک» روز جمعه به ترتیب ساعت‌های 15، 17 ،20:30 و 23 از شبکه نمایش پخش می‌شوند.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ماموت
فیلم محصول سال 2009
«ماموت» یک فیلم در سبک درام است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به گائل گارسیا برنال، میشل ویلیامز، و توماس مک‌کارتی اشاره کرد.
تاریخ اکران: ۱۹ ژانویهٔ ۲۰۰۹ م. (استکهلم)
مدت زمان فیلم: ۲ ساعت ۵ دقیقه
بودجه: ۱۰ میلیون دلار آمریکا
نژاد: دراما، فیلم مستقل
بازیگران
گائل گارسیا برنال
میشل ویلیامز
توماس مک‌کارتی
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ماموت (فیلم ۲۰۰۹)

کارگردان     Lukas Moodysson
تهیه‌کننده     Lars Jönsson
نویسنده     Lukas Moodysson
فیلمنامه‌نویس     Lukas Moodysson
بازیگران     گائل گارسیا برنال
میشل ویلیامز
ماریفه نسه سیتو
Sophie Nyweide
توماس مک‌کارتی
Doña Croll
Joseph Mydell
موسیقی     Jesper Kurlandsky
Erik Holmquist
Linus Giertta
فیلم‌برداری     Marcel Zyskind
تدوین     Michal Leszczylowski
توزیع‌کننده     Sonet Film
تاریخ‌های انتشار
   

 ۲۳ ژانویه ۲۰۰۹ (Sweden)
 ۲۰ نوامبر ۲۰۰۹ (United States)

مدت
    ۱۲۵ دقیقه
کشور     سوئد
دانمارک
آلمان
بودجه     $۱۰ میلیون

«ماموت» (سوئدی: Mammut) یک فیلم در سبک درام است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به گائل گارسیا برنال، میشل ویلیامز، و توماس مک‌کارتی اشاره کرد.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


رها ماهرو : بازدیدگان گرامی ، لطفا نظر و انتقادتان را پیرامون فیلم سینمایی دلتنگی یا ماموت ساخته لوکاس مودیسون که در وبسایت سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید


داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:52 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :

آخرین خبرها از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر
هفت اصلاحیه برای«سنتوری»

فرهنگ و هنر-با آغاز بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر(سودای سیمرغ) بار دیگر اخبار و رویدادهای این هنر- صنعت پرطرفدار درصدر اخبار حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفت.
هفت اصلاحیه برای "سنتوری"
فیلم سینمایی"سنتوری" ساخته "داریوش مهرجویی" به دلیل ابلاغ اصلاحیه های جدید فعلا از نمایش در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر بازماند. مدت ها پیش برای این فیلم سه اصلاحیه ابلاغ شده بود که کارگردان این فیلم به سرعت آنها را اصلاح کرد، اما چند روز گذشته هفت اصلاحیه جدید از سوی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره نظارت و ارزشیابی این معاونت به این کارگردان ابلاغ شد. براساس این گزارش داریوش مهرجویی بعد از جشنواره فجر آمادگی خود را برای انجام این اصلاحیه ها اعلام کرده است، اما مسوولان هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته اند.در همین راستا دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: تا آخرین زمان پیش بینی شده برای تنظیم جدول نمایش فیلم های جشنواره نتوانستیم از تهیه کننده فیلم "سنتوری" خبری نهایی در خصوص وضعیت آماده سازی این فیلم دریافت کنیم. "علیرضا رضاداد" در گفت و گو با نشریه روزانه جشنواره درباره عدم حضور نام فیلم "سنتوری" در جدول نمایش های جشنواره گفت: فعلا برای نمایش این فیلم برنامه ای در جدول پیش بینی نکرده ایم اما با ایجاد 7 امکان نمایش تحت عنوان "بعدا اعلام می شود" این آمادگی را ایجاد کردیم که با آماده شدن کپی فیلم "سنتوری" و تحویل آن به دفتر جشنواره بتوانیم متعاقبا زمان احتمالی نمایش این فیلم را اعلام نماییم.
آغاز به کار پایگاه اینترنتی ایران فستیوالز
هم زمان با برگزاری بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، برای نخستین بار، پایگاه اینترنتی جشنواره های سینمای ایران با عنوان" ایران فستیوالز" آغاز به کار کرد. در این پایگاه اینترنتی که بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته، اطلاعات کاملی درباره این دوره از جشنواره فیلم فجر شامل اطلاعات، اخبار و تصاویر قابل دسترسی است. براساس این گزارش، جدول کامل سینماهای جشنواره به تفکیک، همراه با عناوین و مشخصات فیلم ها، زمان نمایش موجود است. این پایگاه با آدرس COM.IRANFESTIVAL.WWW بر روی اینترنت قرار گرفته است.
انتخاب بهترین فیلم روستایی
مدیران شبکه های دوم، چهارم و پنجم سیما بهترین فیلم بلند سینمایی روستایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را انتخاب می کنند. روابط عمومی جشنواره روستا، کمیته ای مرکب از آقایان: رضا پورحسین مدیر شبکه چهارم سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه دوم سیما و مجید رجبی معمار مدیر شبکه پنجم سیما به عنوان اعضای هیات داوری جشنواره روستا، فیلم برتر روستایی را از میان فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر انتخاب می کنند. روابط عمومی جشنواره روستا از میان فیلم های راه یافته در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر 13 فیلم را به عنوان کاندیداهای این بخش عنوان کرد.
100 سکه برای تماشاگران جشنواره
در طول برگزاری جشنواره، تماشاگران سینماهای مردمی این رویداد می توانند با واریز کردن ته بلیت های خود با ذکر مشخصات و شماره تماس به صندوق هایی که به همین منظور در سینماهای جشنواره تعبیه شده در این قرعه کشی شرکت کنند. بر پایه این گزارش، در پایان جشنواره با جمع آوری این برگه ها از میان آن ها قرعه کشی صورت می گیرد و 100 سکه به برگزیدگان اهدا می شود. سینماهای مردمی جشنواره عبارتند از: آستارا، آفریقا، فرهنگ، استقلال، سپیده، عصر جدید، سروش، اریکه ایرانیان، موزه سینما، مجموعه فرهنگی آسمان، حافظ و رودکی. بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.





بنی اعتماددر نشست مطبوعاتی «خون بازی» :
تحقیقات اولیه فیلم دردآور بود

رخشان بنی اعتماد مرحله تحقیقات فیلم سینمایی "خون بازی" را دردناک توصیف کرد. چون طی این مرحله با جوانانی با وضعیت اسفبار برخورد کرده است. به گزارش مهر، نشست نقد و بررسی فیلم "خون بازی"، با حضور بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب کارگردانان، جهانگیر کوثری تهیه کننده، محمدرضا دلپاک صداگذار، باران کوثری و مسعود رایگان بازیگران و محمود کلاری فیلمبردار اثر و با حضور تعداد زیادی از اهالی مطبوعات برگزار شد.
در ابتدا بنی اعتماد درباره کارگردانی مشترک این پروژه سینمایی گفت: حقیقت این است که در چنین فیلم هایی هیچکدام از ما به دنبال سهم نیستیم. مهمترین اصل این است که نتیجه کار مقبول باشد. من از کسانی که در گذشته با آنها کارهای مشترکی انجام داده ام و به نوعی به عقایدی و نظرات مشابهی رسیدیم، برای ادامه کار استقبال می کنم.
وی درباره نقش سارا و سختی های این نقش توضیح داد: من در طول زمان فیلمبرداری هر گز به باران به عنوان دخترم نگاه نمی کردم و حتی لحظاتی که نقش وی سختی های خاصی داشت من توجه ای به وی نمی کردم، اما زمان مونتاژ حتی از دیدن بعضی پلان ها که باران در آن حضور داشت، اذیت می شدم. آن چیزی که بیشترین فشار روحی را در این فیلم برای من به وجود آورد زمانی بود که ما تحقیقات خود را انجام می دادیم. در آن زمان با جوانانی رو به رو می شدم که وضعیت اسفناکی داشتند و این موضوع برای من خیلی سخت بود.
وی راجع به خط روایتی داستان خاطرنشان کرد: فیلمنامه ما یک قصه پرماجرا نبود. در طول داستان فردی به تصویر کشیده می شد که تمایل به ترک اعتیاد دارد، ولی قدرت آن را ندارد. درباره سیاه و سفید بودن فیلم نیز باید بگویم این تصمیمی بود که بر اساس مضمون فیلم از همان ابتدا گرفته شده بود.
کلاری در ارتباط با تکنیک استفاده شده برای ضبط تصاویر این فیلم توضیح داد: شاید در اولین قدم هایی که برای تولید این اثر برداشتیم، موضوعی که به وجود آمد بحث ساختاری فیلم بود. از ابتدا دنبال سمت و سوی دیگری در ساختار فیلم بودیم و برای اینکه به این موضوع برسیم از تکنولوژی دیجیتالی استفاده کردیم تا از این طریق با یک دوربین کوچک بتوانیم کار را بهتر انجام دهیم.
مسعود رایگان درباره نقش خود عنوان کرد: این دومین تجربه من در کنار بنی اعتماد بود. نخستین بار سال 59 در نمایشی از وی به ایفای نقش پرداختم و بسیار خوشحالم که دوباره در کنار این فیلمساز و در اثری دیگر حضور داشتم. در این فیلم تمامی عوامل در جای خود قرار داشتند و شاید به همین دلیل است که نتیجه کار اثری خوب و قابل قبول شده است.
باران کوثری بازیگر نقش سارا در ارتباط با خلق این کاراکتر گفت: من حدود سه ماه قبل از فیلمبرداری برای این نقش تحقیقات مفصلی انجام دادم. برای نمونه در کلاس های آموزشی ترک اعتیاد شرکت می کردم و با کسانی که ترک کرده بودند هم صحبت می شدم و نظرات آنها را گوش می کردم. البته در رسیدن به این نقش دکتر کامکار و مرتضوی نیز کمک های زیادی به من کردند. راهنمایی بنی اعتماد و عبدالوهاب در طول کار را نیز نباید نادیده گرفت.






آلبوم امیر کریمی زمستان منتشر می شود

امیر کریمی از رسیدن آلبوم جدید خود به مرحله پایانی ساخت خبر داد و با اشاره به این که در این آلبوم نسبت به آلبوم های قبل بسیاری المان ها عوض شده گفت: آهنگسازی و تنظیم جدیدترین آلبوم من به زودی به پایان می رسد و برای دریافت مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا می می رود.
این خواننده در ادامه گفت: ترانه های این آلبوم همگی توسط بابک صحرایی سروده شده است صرفا به این دلیل که می خواستم آلبوم فضای یک دستی داشته باشد.
به گفته این خواننده پوریا حیدری، میلا د اکبری، امین قباد، امیرعباس حسن زاده، حامد حنیفی و نیکان قطعات آن را ساخته و تنظیم کرده اند.
وی ادامه داد: عنوان این آلبوم را هنوز مشخص نکرده ام البته تا مرحله نهایی مجوز یک عنوان برای آن در نظر خواهم گرفت ولی در آخرین لحظات تصمیم دارم نام آن را تغییر بدهم.
چون امکان این را می دهم که مرحله مجوز مدت زمان زیادی را به خود اختصاص بدهد.
کریمی با اشاره به تعداد قطعات این آلبوم که 10 قطعه است گفت: وابستگی، عشق کافی نیست، ترکم نکن، تو نبودی رفیق و... عنوان قطعات این آلبوم هستند که توسط دوستان آهنگسازم ساخته و تنظیم شده است.



گلیم بافی
گلیم بافی از هنرهای ملی ایرانیان است که بیش از بافت قالی در کشورمان سابقه و قدمت دارد و در واقع بافت قالی در اثر تکامل گلیم بافی در طی قرون و اعصار متمادی پدید آمده است.
برای بافت گلیم از دارهای عمودی و افقی استفاده می گردد و نسبت به قالی به ابزار کار محدودتر و نیز مواد اولیه محدودتری نیاز دارد و همچنین بافت گلیم در مقایسه با قالی دارای شیوه بافتی آسان تر است که به همین دلیل قیمت آن ارزان تر از قالی می باشد.
اگرچه در بافت گلیم به طور معمول از نخ پنبه ای به عنوان تار و از نخ پشمی الوان به عنوان پود استفاده می شود ولی در برخی از مناطق استان مانند روستای نردین از توابع کالپوش و برخی از روستاهای گرمسار از نخ پشمی هم به عنوان تار و هم برای پود بهره می گیرند. ضمن آن که در مناطق مذکور درصد بیشتری از خامه مصرفی با رنگ های گیاهی، رنگرزی مورد استفاده قرار می گیرد.
بافت گلیم به طور کلی عبارت است از عبور نخ های رنگین از لا به لا ی نخ های ساده که به اشکال مختلف امکان پذیر می باشد که در ساده ترین شیوه بافت تنها از نخ تار و پود برای بافت استفاده می گردد و نخ پود الوان با عبور از لا به لا ی نخ تارخ طرح مورد نظر را به تدریج بر روی گلیم به وجود میآورد که این شیوه بافت تقریبا در اکثر نواحی استان رایج است.
گلیم های هر منطقه دارای خصوصیات ویژه ای از نظر طرح و رنگ است و به طور کلی گلیم هر منطقه را می توان با توجه به طرح و رنگ بندی آن از مناطق دیگر بازشناخت.
در حال حاضر گلیم بافی در اکثر روستاها و مناطق استان رواج دارد.

سرامیک و کاشی هفت رنگ
سرامیک لغتی یونانی است و در اجرا سرامیک به نوعی محصول با ترکیب مواد آلی همچون گل کائولین، پنتونید، فلدسپات و... با خاصیت پلا ستیستر گفته می شود که با درجه پخت بالا ی هزار درجه حرارت داده شده و می تواند در دیگر صنایع مورد استفاده قرار گیرد و در هنرهای دستی نیز با کاربردی کردن آن در تزئینات و مصارف خانگی آن را تبدیل به یک اثر هنری نموده و هنرمندان بسیاری نیز توانسته اند به عنوان یک ابزار هنری آن را در اختیار گرفته و از آن بهره بسیاری ببرند.
در سمنان با توجه به شرایط هنرمندان از سال های گذشته فعالیت در این رشته را آغاز نموده و با توجه به اهمیت و کاربردی بودن آن توانسته اند طی مدت بسیار کوتاهی به یکی از رشته های پررونق تبدیل گردانند. به طوری که کارگاه های متعددی در سطح استان با روش ها و سبک های مختلفی توانسته جایگاه ویژه ای در کشور برای خود ایجاد نماید.

روش ساخت سرامیک به شیوه دوغابی
ابتدا مدل اصلی ساخته می شود و سپس قالب های یک تکه، دو تکه یا چند تکه از آن گرفته می شود. سپس دوغاب تهیه شده در قالب ها ریخته می شود و بدین وسیله به آن شکل می دهند. پس از مدتی که آب دوغاب توسط گچ بدنه جذب شد، شکل اصلی محصول که حاصل فرم داخلی قالب می باشد، ضخامتی را از دوغاب ریخته شده به خود می گیرد و پس از آن دوغاب اضافی خالی شده و سپس قالب باز می شود و محصول را از قالب خارج می کنند. پس از این با یک بار پخت آن اثر آماده لعاب پذیری و یا نقاشی شده پس از آن هنرمند بسته به سلیقه شخصی یا بسته به مصارف گوناگون آن لعاب خورده و پخت مجدد می گردد که درجه پخت آن معمولا از 1050 درجه الی 1200 درجه بسته به نوع محصول متغیر می باشد.




محمد رحمانیان وکمدی «عشاق من»

محمد رحمانیان کارگردان تئاتر یک نمایش کمدی را با حضور رامبد جوان، گلشیفته فراهانی و حبیب رضایی آماده اجرا می کند. به گزارش ایسنا، این نمایش که "عشاق من" نام دارد یک مثلث عشقی و درباره عشق دو مرد به یک زن است که قرار است در کانادا و ایران اجرا شود. محمد رحمانیان که خود، نمایشنامه "عشاق من" را نوشته است، درباره زمان اجرای این نمایش در ایران گفت: منتظر زمان بندی و اعلام برنامه های سال آینده هستیم تا بتوانیم تمرینات خود را آغاز کنیم. رحمانیان گفت: طرح نمایشنامه "عشاق من" را به اداره کل هنرهای نمایشی ارائه کرده ام و صحبتهای شفاهی را انجام داده ام و احتمال می رود این نمایش نیمه اول سال 86 در ایران اجرا شود. وی ادامه داد: این نمایش برای اجرا در چند کشور خارجی دعوت شده است که تا به حال اجرای آن در کانادا قطعی شده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد