رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال سراب به کارگردانی حسین سهیلی زاده

سراب
1389 ایران

حسین سهیلی زاده

برای پخش از شبکه یک
تدوین سریال سراب همزمان با تصویربرداری
جام جم آنلاین: 30 درصد از تصویربرداری سریال «سراب»، محصول گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک سیما به پایان رسید و تدوین آن نیز آغاز شده است.

به گزارش جام جم آنلاین، عزیز علیزاده، تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی در گفتگو با رسانه خبری شبکه یک سیما، با اعلام این خبر افزود: تدوین سراب همزمان با تصویربرداری توسط امین عابدینی آغاز شده و پیش بینی می کنیم تا اواسط اسفند ماه سال جاری سریال به طور کامل برای پخش از شبکه آماده شود.

به گفته وی تاکنون تصویربرداری در لوکیشن های دانشگاه و خانه وحید انجام شده و در روزهای آینده گروه تصاویر لوکیشن های وزارت علوم، رستوران و خانه های شخصیت های اصلی داستان را خواهند گرفت.

کارگردانی سریال سراب با موضوع فرار مغزها، برعهده حسین سهیلی زاده است که پیش از این سریال های دلنوازان و فاصله ها را کارگردانی کرده است.

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: حمید دانشجوی ممتاز رشته برق در یکی از دانشگاه‌های معتبر با تعدادی از دوستانش روی یک پروژه علمی مهم تحقیق می‌کنند. با وجود آن که این پروژه علمی مهم و بسیار قابل ملاحظه است اما تعدادی از مسوولان آنچنان که باید حمید و دوستانش را حمایت نمی‌کنند. همین موضوع باعث بروز اختلافاتی بین حمید و دوستانش می‌شود و در این میان حادثه‌ای ناخواسته همه معادلات را به هم می‌ریزد.

حسن جوهرچی، پندار اکبری، حدیث میرامینی، محمد مختاری، آرش تاج، حمیدرضا محمدی، سولماز حصاری، فرداد صفاخو، علی زندی و لیدا عباسی بازیگرانی هستند که در این اثر هنرنمایی می‌کنند. بیتا بیگی، الکساندر کوانجی، هاله میرهادی، سپیده صباغ و سارا کهربایی بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی می کنند.

عوامل سریال سراب عبارتند از: تهیه کنندگان: شهلا ولیزاده و عزیز علیزاده، کارگردان: حسین سهیلی زاده، فیلمنامه نویس: سیدجلال‌الدین دری،  صدابردار صحنه: مهدی آزادی،‌ طراح صحنه و لباس: سهیل میرسپاسی‌، طراح گریم: محمد قومی،‌ مدیر تولید: نعمت‌الله یمنی،‌ عکاس: شکوفه‌ هاشمیان و دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی‌.

سریال «سراب» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما آماده خواهد شد.

آهنگ جدید و فوق العاده زیبای محمد علیزاده به نام سراب
http://www.siterooz.com/uc/out.php/i17332_sarab01.jpg
حسین سهیلی زاده کارگردان سریال سراب در رابطه با ساخت سریال گفت:تصویربرداری سریال ادامه دارد و تدوین همزمان سریال نیز آغاز شده است.

سهیلی زاده در ادامه افزود:تقریبا 50 درصد سریال تصویربرداری شده است و فکر می کنم که تا اواسط اسفند ساخت مجموعه را به پایان برسانیم.
این سریال در 13 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش از شبکه اول سیما در حال ساخت می باشد.
داستان سریال سراب در مورد حمید دانشجوی ممتاز رشته برق در یکی از دانشگاه‌های معتبر است که با تعدادی از دوستانش روی یک پروژه علمی مهم تحقیق می‌کنند. با وجود آن که این پروژه علمی مهم و بسیار قابل ملاحظه است اما تعدادی از مسوولان آنچنان که باید حمید و دوستانش را حمایت نمی‌کنند. همین موضوع باعث بروز اختلافاتی بین حمید و دوستانش می‌شود و در این میان حادثه‌ای ناخواسته همه معادلات را به هم می‌ریزد.
در سریال سراب بازیگرانی همچون:حسن جوهرچی، پندار اکبری، حدیث میرامینی، محمد مختاری، آرش تاج، حمیدرضا محمدی، سولماز حصاری، فرداد صفاخو، علی زندی و لیدا عباسی به ایفای نقش می پردازند.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 با بازی جوهرچی، اکبری، میرامینی و...
سریال «سراب» جایگزین توطئه فامیلی می‌شود

مجموعه تلویزیونی «سراب» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده 11 تیرماه روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون برنا، با پایان مجموعه تلویزیونی «توطئه فامیلی» به کارگردانی رامبد جوان، پخش مجموعه تلویزیونی «سراب» از 11 تیرماه از شبکه یک سیما آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش مجموعه تلویزیونی «سراب» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای روزهای زوج ساعت 22 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. این سریال موضوعی اجتماعی درباره فرار مغزها و مهاجرت نخبگان علمی به خارج از کشور را پی‌گیری می‌کند. که درباره حمید دانشجوی ممتاز رشته برق در یکی از دانشگاه‌های معتبر است که با تعدادی از دوستانش روی یک پروژه علمی مهم تحقیق می‌کنند. با وجود آن‌که این پروژه علمی مهم و بسیار قابل ملاحظه است، اما تعدادی از مسئولان آنچنان که باید حمید و دوستانش را حمایت نمی‌کنند. همین موضوع باعث بروز اختلافاتی بین حمید و دوستانش می‌شود و در این میان حادثه‌ای ناخواسته همه معادلات را به هم می‌ریزد...
حسن جوهرچی، علی زندی، الکساندر کوانجی، محمد مختاری، حمیدرضا محمدی، حدیث میرامینی، پندار اکبری، هاله میرهادی، سولماز حصاری، فرهاد صفاخو، آرش تاج، بهشاد چنگیزی، طناز محمدپور، سپیده صباغ، سارا کهربایی و... از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل سریال «سراب» عبارتند از: سیدجلال‌الدین دری نویسنده فیلمنامه، شهلا ولی‌زاده و عزیز علیزاده تهیه‌کنندگان، امین عابدینی و میلاد جعفری‌جوزانی تدوینگران، سهیل نوروزی مدیرتصویربرداری، آزاد یزدی صدابردار، سهیل میرسپاسی طراح صحنه و لباس، محمدرضا قومی طراح چهره‌پردازی، آرمان موسی‌پور آهنگساز، امیر سلیمانی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز و نعمت‌الله یمینی مدیرتولید‌.


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی سریال سراب که از شبکه نمایش در حال پخش است و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید





نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:26 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


معرفی فیلم های اسپیلبرگ

شوگر لنه اکسپرس
داستان را در یک روزنامه خواند. این اولین بار بود یک استودیو به من پاسخ مثبت داد اما البته با یک شرط و آن این بود که یک ستاره در فیلم بازی کند. من پیش جان ویت و چند بازیگر دیگر رفتم ولی همه آنها جواب رد دادند. فقط کلدی هان قبول کرد. فیلم تاریک قشنگی بود. من از دهه 60 میآمدم و همه ما به نوعی طرفدار پایان های غم انگیز بودیم.
آن وقت نمی دانستم که یک پایان خوش می تواند پول خوبی به همراه بیاورد. حقیقتا نمی دانستم که اگر شما قهرمان های داستان را در آخر کار بکشید در واقع تماشاگران خود را کشته اید.

آرواره های کوسه
وقتی به فیلم های تابستان قبل از (آرواره ها) نگاه کنید یک سری فیلم های درجه 2 از جمله (بیچ بلنکت بینگو) یا (وحشی در خیابان ها) می بینید. من با (آرواره ها) خواستم یک فیلم خوب هیجان انگیز بسازم، یک فیلم خوب ب/ (ب به فیلم های درجه دو هالیوودی اطلاق می شود) موضوع فیلم مرا مجبور کرد که آن را هیچکاک پرداخت کنم.
(آرواره ها) در زمانی کوتاه پول بسیار ساخت که هم برای تماشاگران و هم خود من حیرت انگیز بود. هیچ تمجیدی برایم خوشایندتر از این نبود که گفته شد (آرواره ها) صنعت فیلم سازی را نابود کرد! به تصورم بیشتر شبیه به یک جور افسانه بود تا یک واقعیت.

برخورد نزدیک از نوع سوم
نخستین فیلمی بود که من بعد از آن فیلم های کوتاه 16 میلی متری دوران بچگی در زمینه علمی تخیلی ساختم. البته پیش از آنها شخصی بود ابتدا از پل شریدر خواستم که فیلم نامه ای برایم بنویسد و آن چه او نوشت ضد آن چیزی بود که در تصور داشتم بعد به خود گفتم این فیلم نامه را کسی باید بنویسد که در چنان فضایی زندگی کرده است. بنابراین آپارتمان فرانسیس فورد کوپولا در (شدی ندرلند) را به مدت شش هفته اجاره کردم و تقریبا نصف فیلم نامه را نوشتم. این اولین بار بود که به عنوان کارگردان نامزد اسکار می شدم و برایم بسیار ارزشمند بود.

(1941)
فکر می کردم برای این فیلم 17 تا 18 تا اسکار بگیرم فکر نمی کردید؟
تلاشی بود که با شکست روبه رو شد. فیلم (1941) قرار بود یک کمدی باشد اما به شکل غم انگیزی دو ساعت خرابکاری از کار درآمد. با 178 روز فیلمبرداری هم ما از پا درآمدیم و هم بانک استودیو یونیورسال خالی شد.

مهاجمان صندوقچه گمشده
من بزرگ شده شهر (اسکاتزدیل) ایالات آریزونا هستم و آن موقع ها عاشق سریال های شنبه ها بودم. فهمیدم جرج لوکاس هم همین عشق را داشته است.
من فیلم های جیمز باند را هم دوست داشتم و هنگامی به جرج گفتم می خواهم یک فیلم جیمز باندی بسازم او گفت: من برایت چیزی بهتر از جیمز باند دارم و قرار گذاشتیم که سه فیلم در این مایه بنویسیم و من کارگردانی کنم.

(ئی . تی)
دوست ندارم که انتخاب بهترین هایم از این فیلم های کودکان باشد ولی باید بگویم که (ئی .تی) یکی از سه فیلم مورد علاقه من است. دو فیلم دیگر (فهرست شیندلر) و (نجات سربازان رایان) است.
این سه فیلم در حقیقت عمیق ترین تجربه های من در فیلم سازی است.






احمدرضا احمدی در بیمارستان بستری شد
احمدرضا احمدی، شاعر معاصر به علت سکته خفیف مغزی در بیمارستان بستری شد. این شاعر که از روز شنبه در بیمارستان بستری است در گفت وگو با ایسنا توضیح داد: هنگام صحبت با تلفن دچار سکته خفیف مغزی شدم. مراحل درمانی و برخی عکس برداری ها انجام شده است و به خاطر دارویی که برای این منظور استفاده می شود، حتما تا شنبه در بیمارستان بستری هستم. او علت سکته اش را عدم حرکت به مدت بیش از دو ماه و قطع شدن مصرف یکی از داروهایش به دلیل جراحی اخیر چشمش عنوان کرد.


شاپوری «نور زمستانی» را به روی صحنه می برد
نور زمستانی، عنوان نمایشنامه ای است نوشته «اینگمار برگمن» که قرار است به کارگردانی «سعید شاپوری»، از پانزدهم بهمن ماه سال جاری در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برود. «سعید شاپوری» در گفتگو با ایلنا، با بیان این مطلب افزود: این اثر برگرفته از فیلم نور زمستانی نوشته برگمن است که تصمیم گرفتم پس از بازخوانی آن را به نمایشنامه تبدیل کنم و به جای اثر نمایشی «پرده سفید» که قبلا قرار بود اجرا کنم ولی به دلایلی توقیف شد را به روی صحنه ببرم. وی افزود: داستان این نمایشنامه روایتگر مساله ایمان و ارتباط بین یک کشیش، به نام توماس یک مرد به نام یوناس و یک زن به نام مارتا است.


بزرگداشت «ماریو مونیچلی» فیلمساز ایتالیایی در موزه سینما
ابتکار- موزه سینما در جشنواره فیلم فجر امسال بخش بزرگداشت «ماریو مونیچلی; برآمده از سنت های کمدی ایتالیا» را با حضور این فیلمساز و با نمایش 13 فیلم از وی برگزار می کند. موزه سینما در طول جشنواره علاوه بر نمایش برگزیده ای از فیلم های ایرانی جشنواره و فیلم های بخش «سینما و هنرهای دیگر»، ساعت 17 هر روز فیلم های مونیچلی را به نمایش عمومی می گذارد. مونیچلی متولد 1915 توسکانی ایتالیا، با مشارکت در کارگردانی فیلم «پسران ویاپاتال» در سال 1935 جایزه جشنواره ونیز را به خود اختصاص داد و این آغاز راهی طولانی شد که در ادامه آن و در سن 91 سالگی شصت و ششمین فیلم خود را با نام «گل های سرخ صحرا» آماده اکران جهانی کرده است. همچنین مراسم نکوداشت این فیلمساز در حضور وی و هنرمندان صاحب نام کشورمان در موزه سینمای ایران برگزار خواهد شد.


کمال تبریزی و ساخت سریال «ام البنین»
سریال «ام البنین» مادر حضرت ابوالفضل عباس ساخته می شود. به گزارش ایلنا، این سریال تلویزیونی که به سفارش گروه فیلم و سریال سازمان صدا و سیما تهیه و تولید می شود، «محسن علی اکبری» به عنوان تهیه کننده و «کمال تبریزی» به عنوان کارگردان حضور دارند. بر اساس این گزارش فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی توسط «سعید شاپوری» در حال نگارش است; این در حالی است که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تصویر برداری این سریال سال آینده آغاز می شود. لازم به ذکر است «ام البنین» نام مادر حضرت ابوالفضل عباس است که پس از حضرت فاطمه در میان دیگر همسران حضرت امیر المومنین (ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار بود.


آثار بزرگان تجسمی ایران در فرهنگسرای نیاوران
ابتکار- نمایشگاهی از آثار بزرگان هنرهای تجسمی ایران با عنوان «هفت نگاه» از چهارم اسفند ماه در نگارخانه های 1 و 2 فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. «هفت نگاه» با دعوت از 170 هنرمند، مجموعه ای نفیس و فاخر از آثار بزرگان هنرهای تجسمی ایران را گرد هم می آورد که در این نمایشگاه آثار اساتیدی چون ایران درودی، آیدین آغداشلو، سید محمد احصایی، گیزلا وارگاسینایی، هانیبال الخاص، پرویز کلانتری، یداله کابلی، غلامحسین نامی، فرح اصولی، مهدی حسینی، جلال شباهنگی، شهلا حبیبی، عباس مشهدی زاده، نیما پتگر، مریم سالور، یعقوب امدادیان، یعقوب عمامه پیچ، محمد علی ترقی جاه، محمد جوادی پور، احمد اسفندیاری، حسین محجوبی، احمد نصرالهی، کریم نصر، محمد ابراهیم جعفری، جمال الدین خسروی نژاد، علی گلستانه، بهرام دبیری، مصطفی دشتی، نصراله مسلمیان،حسین ماهر و صادق تبریزی دیده می شود. به گفته «لیلی گلستان»، سخنگوی گروه «هفت نگاه»، هیچ یک از این آثار از گنجینه نگارخانه های هفت گالری برگزار کننده، جمع آوری نشده و آثار را خود هنرمندان به دبیرخانه نمایشگاه تحویل خواهند داد. وی تاکید کرد: از هر هنرمند یک و حداکثر دو اثر روی دیوار قرار گرفته است و پس از فروش اثر دیگری از همان هنرمند جانشین می شود. «هفت نگاه» از هر هنرمند خواسته است تا پنج اثر را برای نمایشگاه پیش بینی کنند تا در صورت فروش هر یک، اثر دیگری جایگزین شود. «هفت نگاه» به همت هفت نگارخانه آریا، الهه دی، گلستان، هفت ثمر، والی و ماه مهر و نیز با مشارکت و همراهی سه گالری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعه چهارم اسفند به مدت 10 روز در فرهنگسرای نیاوران دایر می شود.

مستند «آقای کیمیایی» برای جشنواره آماده می شود
همزمان با اعلام اسامی بخش مسابقه مستندهای بلند جشنواره فیلم فجر، صداگذاری مستند «آقای کیمیایی» توسط فرامرز ابوالصدق به مراحل پایانی نزدیک می شود. به گزارش ایسنا، امیر قادری کارگردان این فیلم گفت: به این ترتیب این مستند برای اولین بار در جشنواره اکران خواهد شد. به گفته وی، محوریت این مستند 80 دقیقه ای مسعود کیمیایی است اما این فیلم نه زندگینامه است ونه مستندی درباره مراحل زندگی و کار او و البته شاید بتوان این چیزها را در آن یافت.


اورهان پاموک به مرگ تهدید شد
یاسین هایال، یکی از مظنونان به قتل «هرانت دینک»، نویسنده و روزنامه نگار ارمنی ترکیه، اوهان پاموک، نویسنده ترک و برنده جایزه نوبل ادبیات 2006 را به مرگ تهدید کرد. به گزارش فارس، هایال روز چهارشنبه در دادگاهی در استانبول و در مقابل جمعی از خبرنگاران خطاب به برنده آخرین جایزه نوبل ادبیات گفت: «اوهان پاموک به هوش باش! به هوش باش»! یاسین هایال یکی از هفت ملی گرایی است که پلیس ترکیه به اتهام قتل «هرانت دینک» آن ها را دستگیر کرده است.





- دومین همایش تجلیل از فجرآفرینان عاشورایی فردا ساعت 9/30 در تالار وحدت برگزار می شود.
-نشست سیری در نمایشگاه خوشنویسی جمشید یاری شیرمرد روز دوشنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می شود.
- نمایشگاه نقاشی های مسعود سعدالدین شامل 25 تابلو فیگوراتیو در نگارخانه آریا افتتاح شد.
- کوچک ترین کتاب جهان در نمایشگاه کتاب تایپه با ابعاد 9 در 8 سانتی متر در معرض دید عموم قرار می گیرد.
- مجموعه "ترش و شیرین" به کارگردانی رضا عطاران به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه 3، مراحل تصویربرداری خود را سپری می کند.
- نمایش مذهبی "سلطان عشق" توسط گروه هنری دلشدگان در کرج اجرا می شود.
-"رالف فینس" پنج روز را به عنوان مقام سفیر یونیسف در روستاهای غرب هند سپری کرد.
- "دیم جودی دنچ" بازیگر برنده اسکار، برای بازی در سریالی پنج قسمتی با شبکه یک بی بی سی قرارداد بست.
-کتاب "فلسفه و تجدد" نوشته کریم مجتهدی در سومین نشست نقد و بررسی کتاب امیرکبیر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
- مراسم بزرگداشت "مهدی آذریزدی" روز یکشنبه 29 بهمن در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار خواهد شد.
- به مناسبت سال پیامبراعظم(ص) ترجمه قرآن کریم به زبان ارمنی در ارمنستان منتشر شد.
- امیرحسین چهلتن از حضور در جایزه کتاب سال انصراف داد.
-هنرمندان، مدیران و اهالی سینمای ایران امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تجدید میثاق خواهند کرد.
- نمایشگاه خیابانی تصاویری از آئین و مراسم عزاداری شیعیان حسینی، بر نرده های دانشگاه تهران جای گرفت.
-فیلم "صبحی دیگر" به کارگردانی ناصر رفاهی به جشنواره گوته بورگ رفت.
-علی رضا نادری، نمایشنامه "کوکوی کبوتران حرم" را آخرین شنبه بهمن ماه با حضور 12 بازیگر زن در تالار بتهوون خانه هنرمندان روخوانی می کند.







ایران و دو سالانه براتیسلاوا

بیست و سومین دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا 12 شهریور 1390 ، 2 سپتامبر 2011 سما در اسلواکی آغاز به کار کرد.
در این دوره 356 تصویرگر از چهل و چهار کشور جهان با بیش از دو هزار اثر شرکت کردند.
از ایران سحر ترهنده با مقاله به سوی دنیای رسانه های نو نگاه ویژه ای داشت به تصویرگری معاصر ایران و جایگاه آن در دنیای رسانه های جدید.
در این دو سالانه کارگاه تصویرگری براتیسلاوا نیز برگزار شد که در آن کارگاه حسن موسوی و فریدالدین مولایی از ایران حضور داشتند.

هنرمندان ایران در برلین
آثاری از سه هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر معاصر برلین به نمایش گذاشته می شود. هنر معاصر برلین امسال با موضوع (درباره نقاشی) میزبان آثاری از گالری های معتبر جهانی است.
این در حالی است که از ایران به جز آثار شرکت داده شده سه هنرمند ایرانی از سوی گالری های خارجی هیچ گالری حضور ندارد.
آثار رکنی و رامین حائری زاده از سوی گالری ایزابل ون دادن و آثار عباس اخوان از سوی گالری خط سوم در این رویداد هنری ارائه شده است.
نمایشگاه هنر معاصر برلین امسال از 17 تا 21 شهریور در رشته های ویدئو، عکس، مجسمه و... برگزار می شود.

دو سرامیست معروف در دو سالانه

دبیر دهمین دو سالانه سفال و سرامیک از حضور دو سرامیست شناخته شده خبر داد.
بهزاد اژدری دبیر دهمین دو سالانه سفال و سرامیک، درباره برنامه های این دو هنرمند خارجی در دهمین دو سالانه سفال و سرامیک توضیح داد: این دو میهمان خارجی که از معروف ترین هنرمندان سرامیست جهان هستند، در طول دوران برگزاری دو سالانه ورک شاپ یک روزه خواهند داشت. همچنین گزیده ای از آثارشان در موزه امام علی به نمایش گذاشته خواهد شد و درباره تکنیک تخصصی خود در هنر سفال و سرامیک سخنرانی خواهند کرد.

جایزه برای کارتونیست ایرانی

جایزه نخست بخش کارتون سیاه و سفید جشنواره بین المللی دیوگنس تابوردای آرژانتین به محمد علی خلجی هنرمند ایرانی تعلق گرفت.
براساس این گزارش مصطفی حسین نیا و پویا ساره نیز لوح تقدیر این بخش را دریافت کردند.
مراسم افتتاحیه و اعطای جوایز جشنواره بین المللی دیوگنس تا بوردا 2 مهر 1390 در بوینس آیرس آرژانتین برگزار می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد