رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم مینی بوس به کارگردانی محسن زارعیان

مینی بوس
ایران

محسن زارعیان

مینی‌بوس (فیلم)
کارگردان : محسن زارعیان
تهیه‌کننده : محسن زارعیان
نویسنده : محسن زارعیان
بازیگران : بهنوش بختیاری
کیانوش گرامی
افشین سنگ چاپ
محمد کدخدایی
رضا فیاضی
تاریخ‌های انتشار : ۱۳۸۹
مدت زمان : ۹۰دقیقه
کشور : ایران
زبان : فارسی


مینی‌بوس (فیلم) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محسن زارعیان ساختهٔ سال ۱۳۸۹ است.
بازیگران
بهنوش بختیاری
کیانوش گرامی
افشین سنگ چاپ
محمد کدخدایی
رضا فیاضی
خسرو احمدی
عباس محبی
فرهاد بشارتی
ترگل طیبی

http://dw.farsvideo.com/pic/film/irani/mini-bus.jpg
خلاصه داستان:
گروه فیلمبرداری که به خارج از شهر رفته اند هنگام بازگشت نیکو، بازیگر خردسال فیلم را جا می گذارند. نیکو سوار مینی بوس گروه فیلمبرداری می شود که عروسک ها در آن هستند. ناگهان عروسک ها به حرف میان و…

بازیگران:
رضا فیاضی، خسرو احمدی، کیانوش گرامی، بهنوش بختیاری، ترگل طیبی، افشین سنگ چاپ و…
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
 مینی بوس(89-1388)

کارگردان: محسن زارعیان
تهیه کننده: موسسه رسانه های تصویری ( م. زارعیان)
فیلمنامه‌نویس: م.زارعیان
فیلمبردار: علی اللهیاری
تدوینگر: بهزاد مصلح
موسیقی: محمد کاووسی بهار
بازیگران: رضا فیاضی- بهنوش بختیاری- خسرو احمدی- کیانوش گرامی- ابراهیم آبادی- افشین سنگ چاپ- عباس محبی
مدت: 104 دقیقه
http://www.icff.ir/24th/pe/images/stories/movies/iri/minibus-mov-02_thumb_medium150_150.jpg
خلاصه داستان:گروه فیلم برداری که به خارج از شهر رفته اند ، هنگام بازگشت، بازیگر خردسال فیلم را جا میگذارند.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
نام فیلم : فیلم مینی بوس

کارگردان فیلم مینی بوس : محسن زارعیان

تهیه کننده فیلم مینی بوس : محسن زارعیان

نویسنده فیلم مینی بوس : —

بازیگران فیلم مینی بوس : رضا فیاضی، خسرو احمدی، کیانوش گرامی، بهنوش بختیاری، ترگل طیبی، افشین سنگ چاپ و …

سال تولید فیلم مینی بوس :

خلاصه داستان فیلم مینی بوس : گروه فیلمبرداری که به خارج از شهر رفته اند هنگام بازگشت نیکو، بازیگر خردسال فیلم را جا می گذارند. نیکو سوار مینی بوس گروه فیلمبرداری می شود که عروسک ها در آن هستند. ناگهان عروسک ها به حرف میان و …

توضیحات فیلم مینی بوس :


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی فیلم مینی بوس از محسن زارعیان که از شبکه نمایش پخش شد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید.



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:05 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :

سیاوش کاظمی با (ترس) می آید

سیاوش کاظمی که چندی پیش آلبومی را با نام (محتاج) منتشر کرده بود، مدتی است که کار دومین آلبوم رسمی خود را با همکاری بهترین چهره های موسیقی آغاز کرده است.
وی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در این آلبوم در بخش آهنگسازی با ایمان حجت، علی تفرشی، حمید عسگری و در بخش ترانه با علی بحرینی، ناصر نامدار و محمد کاظمی همکاری کرده ام. همچنین ایمان حجت، علی تفرشی، حمید عسگری و پاشا یثربی تنظیم کنندگان قطعات این آلبوم هستند. وی در ادامه گفت: این آلبوم مراحل پایانی انتشار خود را سپری می کند و قصد دارم آن را به زودی وارد بازار کنم.

شبکه (ایرانیان) تریبون خواننده های مجاز

با تصویب نهایی مجوز آغاز به کار (شبکه موسیقی ایرانیان) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواننده های داخل کشور صاحب تریبون می شوند. با تصویب نهایی مجوز آغاز به کار شبکه موسیقی ایرانیان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظر می رسد کار خواننده های لسآنجلسی کساد شود. این شبکه که به طور کامل از سوی بخش خصوصی اداره خواهد شد، قرار است ویترینی برای ارائه کار مجاز خواننده های داخلی شود تا هنرمندان داخل کشور بالاخره به آرزوی چندین و چندساله شان برسند و بتوانند از شبکه ای رسمی و مجاز آثارشان را به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی کنند.
ایرانیان با وجود کسب مجوز نهایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله پیش تولید برنامه هایش قرار دارد. یکی از این برنامه ها (طعم موسیقی) نام دارد که در حال تولید می باشد. این برنامه قسمت های مختلفی همچون گزارش کنسرت، میهمان، آمار فروش آلبوم های پاپ و... دارد که دوستان علاقه مند به موسیقی پاپ می توانند این برنامه را به زودی از این شبکه ببینند.

محسن یگانه توسط مدیر برنامه هایش ممنوع الکار شد

چند روز پیش خبری مبنی بر ممنوع الکار بودن محسن یگانه در خبرگزاری پانا منتشر شد که بسیاری از دوستداران این خواننده در صحت این خبر مردد بودند که باید بگوییم این خبر صحت دارد و این خواننده در حال حاضر نمی تواند فعالیتی انجام دهد که در ادامه اصل خبر را می توانید مطالعه کنید.
اصل خبر: محسن یگانه خواننده جوان پاپ کشور به دلیل شکایت علی چراغعلی تهیه کننده و مدیربرنامه این خواننده ممنوع الکار شده است.
علی چراغعلی درباره ممنوع الکار شدن محسن یگانه گفت: مسحن یگانه به دلیل شکایت من در حال حاضر ممنوع الکار شده است که این اتفاق مراحل قانونی خود را سپری می کند.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به یک سال و نیم پیش شکایتی از این خواننده داشتیم که پس از این شکایت دفتر موسیقی تصمیم بر آن گرفت که این خواننده را ممنوع الکار کند.



آندره برتون


درچنین روزی درسال 1896م آندره برتون شاعر و نویسنده سورئالیست فرانسوی به دنیا آمد. او را پایه گذار مکتب سوررئالیسم دانسته اند. «فضاهای مغناطیسی» عنوان نخستین اثر او درمکتب سورئالیسم است. وی درسال 1924م اولین اعلامیه سورئالیسم را منتشر کرد. برتون درسال 1966م درگذشت. «ظروف مرتبط» عنوان مهمترین اثر اوست.



با حسن بی ادب


گویند خواجه ای را بنده ای نادر الحسن بود و با وی سبیل و دیانت نظری داشت با یکی از دوستان. گفت: دریغ این بنده با حسن و شمایلی که دارد اگر زبان درازی و بی ادبی نکردی. گفت: ای برادر چو اقرار دوستی کردی، توقع خدمت مدار که چون عاشق و معشوقی در میان آمد مالک و مملوک برخاست.
خواجه با بنده پری رخسار
چون درآمد به بازی و خنده
نه عجب کو چو خواجه حکم کند
وین کشد بار ناز چون بنده


خانه «اخوان» در «زمستان» بی مهری

فرزند مهدی اخوان ثالث گفت: دولت بهترین کاری را که می تواند درباره شاعر ملی، میهنی معاصر انجام دهد این است که خانه او را خریداری و نگهداری کند، تا از بلاتکلیفی موجود درآید. زردشت اخوان ثالث و مدیر انتشارات زمستان فرزند مهدی اخوان ثالث در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: من نه تنها مسئله خانه اخوان را با مراجع ذی ربط مثل سازمان میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مطرح کرده ام، بلکه سال هاست در این باره با روزنامه ها، خبرگزاری ها و مجلات ادبی معتبر مختلف نیز گفت وگو کرده ام، اما تلاش من ناکنون هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.وی ادامه داد: مسئولان درباره خریداری این خانه هیچ پاسخی نمی دهند و از کنار این موضوع بی تفاوت می گذرند.حتی نمی گویند که این کار را انجام نمی دهیم.وی گفت: خانه اخوان ثالث به لحاظ معماری اهمیت خاصی ندارد، اما این خانه زمانی محل سکونت یکی از بزرگ ترین شاعران معاصر بوده دارای اهمیت است و باید همان کاری را که برای خانه دیگر مفاخر فرهنگی ایران مثل "صبا" و "نیما" صورت گرفته، در مورد این خانه انجام داد.


از نظر پژوهش در تئاتر فقیر هستیم

ابتکار- برگزاری سمینار تئاتر دانشگاهی در جریان تئاتر کشور بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود .«ایرج راد» با بیان این مطلب درباره برگزاری نخستین سمینار تئاتر دانشگاهی گفت: پژوهش در هر حوزه ای موثر و مفید واقع خواهد شد در سالهای گذشته در زمینه پژوهش در تئاتر بسیار کن فعالیت شده است همواره ضعف ناشی از جریان پژوهش در تئاتر کشور به وفور احساس می شود. مدیر عامل خانه تئاتر در ادامه افزود: برگزاری سمینار در تئاتر دانشگاهی اثرات مثبت زیادی در پیکره تئاتر کشور خواهد داشت و برگزاری این سمینارها باعث می شود تا بسیاری از کاستی ها آشکار شود و به ضعف های موجود در تاتر بی ببریم تنها در صورت انجام کار پژوهش و برگزاری سمینارهایی از این دست است که موجب می شود به موانع و مشکلات موجود رسیده و به دنبال ارائه راهکار برای برطرف کردن معایب موجود باشید وی ادامه داد: به لحاظ پژوهش در تئاتر بسیار فقیر هستیم و برگزاری سمینارهایی با این موضوعات تاثیر گذاری بالایی در روند تئاتر کشور خواهد داشت .


عطای تئاتر را به لقایش بخشیدم

اکبرعبدی که تا چندی پیش نمایش «اکبرآقا آکتور تئاتر» را در تالار سنگلج اجرا می کرد، گفت: عطای تئاتر را به لقایش بخشیدم.وی با انتقاد از شرایط نامساعد اجرای تئاتر به ایسنا گفت وگو می کرد، گفت: علی رغم تمام موفقیتهای این نمایش، به شدت از اجرای تئاتر پشیمان هستم و امکان ندارد دیگر تئاتر کار کنم.عبدی ادامه داد: بعد از 130 شب که نمایش را اجرا کرده ایم، هنوز درآمد حاصل از فروش گیشه را به ما پرداخت نکرده اند و به همین دلیل هنوز نتوانسته ام با عوامل گروه تسویه حساب کنم.این بازیگر تئاتر در ادامه از عملکرد ضعیف مسوولان تئاتر انتقاد کرد و گفت: ما بودجه نخواستیم بلکه درآمد خود را می خواهیم و این در حالی است که حتی پیش پرداخت نمایش به ما داده نشده است.در صورتی که این بودجه باید صرف تهیه لباس و دکور نمایش می شد.عبدی گفت: در تمام این سالها به تئاتر گلریز نرفتم، چون می خواستم نمایشی کمدی اجرا کنم که در عین سنگین بودن، تماشاگر هم داشته باشد، اما با برخوردی که شده است متوجه شدم اجرای برنامه در عروسی ها بهتر از اجرای تئاتر است.





تدوین «قلا ده های طلا » آغاز شد

فیلمبرداری این فیلم بعد از 83 جلسه فیلمبرداری هفته گذشته در تهران به پایان رسید و گروه این روزها در انتظار مهیا شدن شرایط برای فیلم برداری سکانس های خارج از ایران هستند.
محمد خزائی تهیه کننده «قلا ده های طلا » روز گذشته گفت: وزارت امور خارجه در حال رایزنی است تا برای فیلمبرداری بخش های باقی مانده بتواند مجوزهای لا زم را در انگلیس بگیرد.
در غیر این صورت کشور دیگری جایگزین انگلستان می شود تا سکانس های مورد نظر در این کشور بازسازی شود.
مونتاژ فیلم ابوالقاسم طالبی را مهدی حسینی بر عهده دارد که به تازگی کارش را آغاز کرده است. فیلمبرداری «قلا ده های طلا » اول خرداد در تهران آغاز شده بود و گروه طی این مدت در لوکیشن های مختلفی مشغول به کار بودند. این فیلم که گفته می شود سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است که از منظری متفاوت حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری را به تصویر می کشد. امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، حمیدرضا پگاه، نیلوفر خوش خلق و داریوش اسدزاده از جمله بازیگران «قلا ده های طلا » هستند. محمد خزائی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

«غریبه» در انتظار پروانه ساخت

فیلمنامه این فیلم آماده شده و به تازگی درخواست پروانه ساخت آن به تهیه کنندگی محمد قهرمانی به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال شده است. فیلم جدید حمید بهمنی فیلمی بین المللی خواهد بود و بخش هایی از آن در خارج از ایران فیلمبرداری خواهد شد.
حمید بهمنی در حالی قصد دارد فیلم تازه اش را جلوی دوربین ببرد که هنوز دو فیلم قبلی اش اکران عمومی نشده است. «آن مرد آمد» و «گلوگاه شیطان» دو فیلم بهمنی هستند که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده اما هنوز شرایط اکران آن فراهم نشده است.

آخرین روزهای «یک چهارشنبه معمولی»

هدیه تهرانی تنها بازیگر ایرانی این فیلم است که طی چند روز جلوی دوربین محمود کلاری در پاریس رفت. هدیه تهرانی مدتی است به تهران برگشته و منتظر آغاز فیلمبرداری «پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم پور است. طبق برنامه ریزی انجام شده فیلمبرداری «یک چهارشنبه معمولی» طی دو هفته آینده در فرانسه به پایان می رسد و گروه به تهران برمی گردد. این فیلم در یک صبح تا شب روایت می شود و جلال شمسیان تهیه کننده آن است. از دیگر عوامل پشت دوربین این فیلم می توان به حمید قربانی دستیار کارگردان اشاره کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد