رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم سینمایی آهنگ پشت و گردن به کارگردانی و بازیگری پاول لبراشتاین

عنوان اصلی: Song of Back and Neck
ژانر: کمدی عاشقانه و درام
تولید: ایالات متحده آمریکا
سال: 2018
امتیاز: 6.0 / 10 از 48 رای IMDB
2018 April 23 (USA)
مدت زمان : 85 دقیقه
کارگردان: Paul Lieberstein
ستارگان: Paul Lieberstein, Paul Feig, Sam Anderson, Clark Duke, Daniel Thrasher, Rajeev Chhibber, Chelsea Cook, Brian D'arcy James

خلاصه داستان : یک مرد مهربان به نام فرد که درد زیادی از ناحیه کمر و گردن کشیده و هر روز به دلایلی مشابه به زمین می خورد و 25 سال است که کسی او را جدی نمی گیرد . بعد از این همه سال جایگاه کاری اون توسط یک رئیس جوان به خطر می افتد او توسط فردی به طب سوزنی معرفی می شود و او بعد از مدت ها تسکینی برای دردهایش پیدا می کند و ...



فیلم سینمایی آهنگ پشت و گردن Song of Back and Neck محصول سال 2018، فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی پاول لبراشتاین است که خود او در نقش اول فیلم ظاهر شده است.

به ندرت می‌شود که فرد روزش را بدون افتادن روی زمین همراه با دردی فلج‌کننده بگذراند. پس از ملاقات با ریگان و ویزیت کردن یک متخصص طب سوزنی ، سرانجام او شروع به پیدا کردن تسکینی هم برای درد مزمن خود و هم برای تنهایی دائمی‌اش می‌کند و…

فیلم درام استوارت, عقب گرد به گذشته ساخته دیوید آتوود

فیلم Stuart: A Life Backwards 2007

عنوان فارسی  استوارت, عقب گرد به گذشته
ژانر          بیوگرافی , درام
کشور          انگلستان
رده سنی         TV-MA
مدت زمان       92 دقیقه
زبان فیلم           انگلیسی
تاریخ اکران     23 Sep 2007
نمره IMDb     7.8/10
6 مرتبه کسب جایزه معتبر جهانی و 1 بار نامزدی برای جایزه

خلاصه داستان : یک نویسنده از زندگی گذشته دوست عجیبش "استوارت"،بی خانمانی الکلی که دوران کودکی غم انگیزی را سپری کرده , مطالبی می نگارد.

«استوارت: زندگی به عقب»، فیلمی در ژانر بیوگرافی-خانوادگی، اجتماعی و درام، به کارگردانی «دیوید اتوود»، محصول سال 2007 کشور انگلیس و محصول شبکه اچ.بی.او فیلمز است. این فیلم با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون بفتا، موفق شد نامزد دریافت 7 جایزه شود که در این بین، 6 جایزه همچون «بهترین درام» و «بهترین فیلمنامه» را از آن خود کرده است. در این فیلم که براساس داستان زندگی «استوارت شورتر» به قلم «الکساندر مسترز» ساخته شده، ستارگانی چون «تام هاردی»، «بندیکت کامبربج» و «نیکولا دافه» بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشته اند. داستان این فیلم درباره نگاه یک نویسنده به گذشته زندگی دوست عجیبش به نام «استوارت» است که بی خانمانی دائم الخمر بوده و در کودکی حادثه تلخی را تجربه کرده است...



درباره فیلم استوارت: زندگی به عقب

فیلم استوارت: زندگی به عقب به کارگردانی دیوید آتوود در سال 2007 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم بندیکت کامبربچ، تام هاردی، نیکولا دافت، کندیس نرگارد، ترور سلرز، کلیر لوئیس کوردول , جوآنا مایده به هنرمندی پرداخته‌اند.

درباره فیلم سریع و خشن 9 ساخته جاستین لین

سریع و خشمگین ۹ (انگلیسی: Fast & Furious 9) یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر اکشن به کارگردانی جاستین لین است. این فیلم نهمین بخش از مجموعه فیلم سریع و خشمگین خواهد بود. وین دیزل در این فیلم بار دیگر در نقش دومینیک تورتو به عنوان بازیگر نقش اول بازی کرده است.


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/2/2b/F9_film_poster.jpg


ژانر : اکشن | هیجان انگیز | جنایی

محصول : ۲۰۲۱ آمریکا

کارگردان : Justin Lin

بازیگران : Charlize Theron, Jim Parrack, John Cena, Vin Diesel

توزیع کننده: یونیورسال استودیوز
خلاصه داستان قسمت نهم سریع و خشن

در قسمت جدید فست اند فریوس دوباره با دومنیک تورتو همراه می‌شویم که هم‌اکنون پسری با نام برایان دارد.

مشخص است که تورتو نام پسرش را به خاطر گرامیداشت یاد شخصیت برایان اوکانر با بازی پاول واکر مرحوم انتخاب کرده است. تورتو می‌گوید: “اوضاع عوض شده است. حالا من یک پدرم. من نمی‌توانم دیگر زندگی خودم را در مسافت ۴۰۰ متر بگذرانم. قابل ذکر است که چندی پیش فیلم هابز و شاو که از وبسایت منتشر شد و اسپین آف فیلم سریع و خشن بود.

لوکیشن و فیلمبرداری سریع و خشن ۹

فیلمبرداری اصلی از تاریخ ۲۴ ژوئن سال ۲۰۱۹ (۳ تیر ۱۳۹۸) در استودیوی لاوسندن در هرتفوردشر ، انگلستان آغاز شد.

فیلمبرداری در مکان های نظیر لس آنجلس ، ادیتبورگ و لندن ، انجام شده و همچنین برای اولین بار در نیز تایلند اتفاق افتاد و از کرابی، و پوکت به عنوان مکان استفاده شد. بخشی از فیلم نیز در تفلیس ، جورجیا فیلمبرداری شد. و در نهایت فیلمبرداری این اثر سینمایی در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰ آبان ۱۳۹۸) میلادی به پایان رسید.

بازیگران:
وین دیزل ، وینی بنت ، میشل رودریگز ، تایریس گیبسون ، لوداکریس ، جان سینا ، فین کول ، ناتالی امانوئل ، جوردانا بروستر ، سانگ کانگ ، مایکل روکر ، هلن میرن ، کرت راسل ، شارلیز ترون

وودی آلن در فیلم سینمایی "پول را بردار و فرار کن"

به شما پیشنهاد می کنم حتما این فیلم فوق العاده زیبا را که حدودا 53 سال پیش ساخته شده را تماشا کنید.

این فیلم زیبا، معجونی از کمدی، حادثه و حتی عاشقانه را یکجا در خود دارد. آن را امروز دیدم و از دیدن آن لذت بردم.


درباره این فیلم:

پول را بردار و فرار کن (به انگلیسی: Take the money and run) یکی از اولین فیلم‌های کمدین آمریکایی وودی آلن است. این فیلم در سال ۱۹۶۹ ساخته شد و موفقیت آن باعث ساخت فیلم‌های بعدی او شد. این فیلم به شیوه شبه مستند ساخته شده و دربارهٔ یک سارق بی‌دست و پا به نام ویرژیل استارکول با بازی وودی آلن است که نقشه‌های سرقتش مرتب نقش بر آب می‌شود و به زندان می‌افتد. فیلم زندگی جنایی ویرژیل، تلاش‌های او برای فرار از زندان، روابط خانوادگی او با همسر و پسرش و مصاحبه‌هایی با اطرافیان او را نشان می‌دهد. نقش همسر ویرژیل را جنت مارگولین بازی می‌کند. لوئیز لسر- همسر دوم آلن - هم نقش کوتاهی در این فیلم دارد.

این فیلم به فارسی نیز برگردانده شده و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شده‌است.

سریال تئوری بیگ بنگ ، یک سوهان روح کودکانه

سریال تئوری بیگ بنگ درباره دوستان جوان به اصطلاح دانشمند است در حالی که تمام داستان این سریال مثل حرف های خاله زنکی می ماند . علاوه بر آنکه هر چه از این سریال می گذرد بدتر می شود و بسیار بدون برنامه و هدفمندی است انگار برای انتخاب هر قسمت نویسنده ها تاس می اندازند که این دفعه باید چکار کنند . شلدون شخصیت فوق العاده نچسب و منفی دارد و مخاطب را آزار داده و از سریال فراری می دهد و حرف هایش آنقدر خارج از موضوع است که مشخصا برای دیالوگ های او از گوگل کمک گرفته و هیچ مشاوری که از فیزیک سر در بیاورد نداشته اند یا اینکه ترجیح داده اند موضوعات عامیانه و سطحی را برای سریال انتخاب کنند . شخصیت های سریال مدام به هم طعنه های بی رحمانه و تاسف برانگیز می زنند. آنقدر دیالوگ ها و موضعات دم دستی است که فکر نمی کنم نوشتش بیشتر از دو ساعت وقت برده باشد که البته احتمالا یک ساعتش برای سرچ در گوگل برای حرف های بی سر و ته شلدون وقت برده است.

روزیکه که این سریال را تمام کنید با خودتان خواهید گفت : بالاخره از دست این سریال لعنتی آزاد شدم!



درباره سریال :

سریال تئوری بیگ بنگ به کارگردانی چاک لوری در سال 2007 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی و عاشقانه می‌باشد. در این سریال جانی گالکی، جیمز پارسونز، کیلی کیوکو، سایمون هلبرگ , کونال نایار به بازیگری پرداخته‌اند.


داستان سریال :

هوش و نبوغ ۴ شخصیت مرد و عدم موفقیتشان در روابط اجتماعی در تضاد با کاراکتر پنی است که فردی محبوب و دارای روابط اجتماعی گسترده‌است، موجب ایجاد صحنه‌های کمدی در مجموعه می‌شود.

به تدریج شخصیت‌های فرعی و مکملی نیز به مجموعه اضافه شدند. شامل:
لزلی وینکل (سارا گیلبرت)، همکار فیزیکدان و در دو دورهٔ زمانی متفاوت معشوقهٔ هاوارد و لئونارد
برنادت راستنکوفسکی (ملیسا راوش)، دوست دختر هاوارد (بعدها همسرش) میکروب‌شناس و خدمتکار سابق در رستوران محل کار پنی
عصب‌شناس امی فارا فاولر (ماییم بیالیک)، که پس از آشنایی با شلدون از طریق یک سایت دوست‌یابی به گروه می‌پیوندد
و در فصل ۱۱ (انتهای فصل ۱۰) با شلدون کوپر نامزد می‌کند زک جانسون (برایان توماس اسمیت) دوست پسر سابق پنی و دارای ضریب هوشی پایین
ویل ویتون (خودش) بازیگر مورد علاقه شلدون در مجموعه پیشتازان فضا و دوست او
استوارت بلوم (کوین سوسمن)، صاحبِ افسرده و بی‌پول فروشگاه کتاب‌های کمیکی که شخصیت‌های مجموعه اغلب به آنجا می‌روند.