رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد و بررسی فیلم ساعت 5 عصر ساخته مهران مدیری

رونمایی از اولین تصاویر فیلم مهران مدیری/ «ساعت 5 عصر» در نیاوران کلید خورد
فیلم سینمایى «ساعت 5 عصر» به کارگردانى مهران مدیرى، صبح دیروز در آپارتمانى واقع در نیاوران آغاز شد.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایى «ساعت 5 عصر» به کارگردانى مهران مدیرى، صبح دیروز در آپارتمانى واقع در نیاوران آغاز شد. فیلمبردارى این پروژه را محمود کلارى بر عهده دارد.

از عوامل دیگر این پروژه میتوان از علیرضا شمس  به عنوان دستیار اول و برنامه ریز ،محمود خرسند به عنوان مدیر صدابردارى، میشا جودت به عنوان طراح گریم، امیر حسین حداد به عنوان طراح صحنه و لباس  و سید حسین هادیانفربه عنوان جانشین تهیه کننده و مدیر تولید نام برد.

سرمایه گذارى این فیلم بر عهده اول مارکت است که اسپانسرى برنامه ى دور همى را نیز بر عهده دارد.

بازیگرانى که حضورشان در این فیلم قطعى شده است عبارتند از: سیامک انصارى، آزاده صمدى، مهران مدیرى و ده ها بازیگر دیگر که مراحل تست گریم را می‌گذرانند.

مدیرى تلاش میکند این فیلم را به جشنواره فجر برساند.
_______________________

مهران مدیرى سرانجام پروانه ساخت گرفت
فیلم سینمایى «ساعت 5 عصر» به کارگردانى مهران مدیرى موفق به اخذ پروانه ساخت شد.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومى این پروژه اعلام کرد: فیلم سینمایى «ساعت 5 عصر» پروانه ساخت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى دریافت کرده و گروه تولید از روز شنبه پیش تولید این فیلم را آغاز خواهند کرد.

لازم به ذکر است که هماهنگى‌هاى مقدماتى در زمینه پیش تولید از مدتى قبل آغاز گردیده و مدیرى سعى مى‌کند این فیلم را به جشنواره فجر برساند.

_______________________

آخرین جزئیات از فیلم جدید مهران مدیری/ «ساعت 5 عصر» به بازنویسی نهایی رسید
خشایار الوند از آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی مهران مدیری خبر داد.
خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» مهران مدیری گفت: نگارش فیلمنامه این اثر به پایان رسیده و هم اکنون در بخش بازنویسی نهایی قرار داریم که تغییرات آن جزیی است.

وی درباره زمان آغاز فیلمبرداری این اثر سینمایی بیان کرد: احتمالا باید 12 مهر و در ایام محرم و صفر فیلمبرداری این اثر آغاز شود و تا قبل از شروع برنامه «دورهمی» به پایان برسد.

گفتنی است فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی خشایار الوند است که تا به امروز سیامک انصاری به عنوان نقش اصلی در این فیلم نقش آفرینی خواهد کرد.

«ساعت 5 عصر» یک فیلم کمدی است. فیلم سخت و خیابانی و بسیار شلوغ و پرجمعیتی است و در هر سکانس بین 600 تا 700 نفر حضور دارند. اما فیلم تنها یک بازیگر اصلی دارد و باقی مردم اند.

داستان فیلم از 7 صبح تا 5 بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم مثل گلوله برفی است که هرچه جلوتر می رود بزرگتر می شود و ریتم مدام تندتر می شود و دیوانه وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم تر می شود. فیلم موضوعی به شدت اجتماعی دارد که هر روز با آن مواجه ایم اما بدان توجهی نمی کنیم.
_______________________

چه خبر از تولیدات سینمای ایران؟
در این گزارش با آخرین وضعیت فیلم های در حال ساخت آشنا شوید.
چه خبر از تولیدات سینما ایران؟به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این مظلب با آخرین وضعیت ساخت فیلم های در حال اکران آشنا خواهید شد.

فیلم جدید ژرژ هاشم زاده
ژرژ هاشم زاده گفت: قصد ساخت فیلمی با عنوان «چند روز» را دارم که اگر همه کارها طبق برنامه پیش برود پایان امسال یا اوایل سال آینده جلوی دوربین می‌برم. 
 
وی افزود: تمام لوکیشن‌های این اثر در تهران می‌گذرد و تم آن احتماعی دارد و در خصوص بزهکاری نوجوانان است.
 
هاشم زاده ادامه داد: اصلی ترین بازیگر این فیلم نوجوانی 17 ساله است و از 5 بازیگر اصلی که در حقیقت مرد هستند بهره می‌برد و زن‌ها نقش فرعی تری در قصه دارند.. 
 
وی اضافه کرد: چون قصه فیلم درباره بزهکاری نوجوانان است خانم‌ها نقش کم رنگ تر اما تعیین کننده‌ای دارند.
 
ساعت 5 عصر مجوز ساخت گرفت
فیلم سینمایى «ساعت 5 عصر» پروانه ساخت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى دریافت کرده و گروه تولید از روز شنبه پیش تولید این فیلم را آغاز خواهند کرد.

لازم به ذکر است که هماهنگى‌هاى مقدماتى در زمینه پیش تولید از مدتى قبل آغاز گردیده و مدیرى سعى مى‌کند این فیلم را به جشنواره فجر برساند.

تدوین نرگس مست به پایان رسید
تدوین این فیلم تمام شده و بخشی از صداگذاری آن باقی مانده است. 
 
گفتنی است؛ «نرگس مست» اولین تجربه بلند سینمایی سید جلال الدین دری است که تهیه‌کنندگی آن را عبدالله اسفندیاری بر عهده دارد.
 
بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند، عبارتند از:
 
سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق نورد، متین ستوده، بهنام قربانی، امیرحسین مدرس، مهدی پاکدل و میترا حجار
 
خلاصه داستان فیلم: این فیلم داستان یک سازنده قدیمی تار است که در خانه‌اش با گروه جوانی که تمرین موسیقی می‌کنند، مراوده دارد. او در فضای ذهنی خودش اساتید موسیقی ایران را گاه به جای آن ها تصور می کند و ما ترانه های ماندگار فارسی را از آن اساتید می شنویم
 
موسیقی کمدی انسانی ساخته می شود
هم اکنون بهزاد عبدی در حال ساخت موسیقی این اثر است و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا حدود دو ماه آینده فیلم آماده نمایش شود. 
 
وی با اشاره به روند پیشرفت این فیلم عنوان کرد: خوشبختانه پس از چهار سال تصمیم به ساخت فیلمی  گرفتم که فضا و قصه آن را دوست داشتم و تا به امروز همه کارها طبق برنامه پیش رفته است؛ هرچند مطلوب من  کیفیت بالای فیلم است و در این راستا به زمان فکر نمی‌کنم و عجله‌ای ندارم.
 
کریمی تصریح کرد: همواره فیلمی را می‌سازم که داستان و پرداخت به آن را دوست داشته باشم. این نیست که فقط بگویم، باید فیلمی ساخته شود.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «کمدی انسانی» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد هادی کریمی است که بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فر، مهوش افشارپناه و بهاره کیان افشار با حضور نیکی کریمی در آن نقش آفرینی می کنند. 
 
این فیلم یک کمدی موقعیت از زندگی تراژیک فردی است که می‌بایست علی رغم خواست درونی‌اش، همرنگ با مردم پیرامونش زندگی کند.

شایان ذکر است؛ «کمدی انسانی» پنجمین کارگردانی کریمی و بیستمین فیلمنامه اوست که در سینمای حرفه‌ای ایران ساخته می‌شود.
 
مهدی پاکدل و هومن برقنورد در بن بست وثوق
به تازگى مهدی پاکدل و هومن برق نورد با سازندگان «بن بست وثوق» به توافق رسیده اند. این در حالی است که پیش از این  جمشید مشایخى بازیگر پیشکسوت سینما براى ایفاى یکى از نقش هاى اصلی فیلم قرارداد بسته بود. 
 
در اولین تجربه بلند سینمایى حمید کاویانى، بازیگران مطرح دیگرى نیز حضور دارند که اسامى آنها طى روزهاى آینده اعلام خواهد شد. 
 
فیلمبردارى "بن بست وثوق" به تهیه کنندگى امین تارخ بزودى با نهایى شدن لوکیشن ها آغاز و براى نمایش در سى و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد. 
 
گفتنی است، ملک جهان خزاعی طراح صحنه و لباس بین المللى و پیشکسوت سینما، پس از 8 سال دورى از تولیدات داخلى سینماى ایران در این فیلم ایرانى، به عنوان طراح هنرى حضور دارد.
 
لابی آماده نمایش شد
فیلم لابی اثر محمد پرویزی آماده نمایش شد، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «لابی» روایت آدم‌هایی است که آمده‌اند چند صباحی بمانند و بروند، گاهی از کنار هم بی‌تفاوت می‌گذرند، و گاهی می‌مانند ... هر مسافر قصه‌ای دارد.
 
شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، مهرداد صدیقیان، آزاده صمدی، آرمان درویش، سام نوری، هستی مهدوی فرد، مهسا همتی، مارن میلر، سارا منجزی پور و الهام جعفرنژاد بازیگران تازه‌ترین اثر محمد پرویزی هستند.



_______________________

Great Orod Quotes
Dalai Lama Quotes
Steve Jobs Quotes
فیلم پرنس به کارگردانی برایان آ میلر
فیلم والنتین ساخته آلخاندرو آگرستی
نقد برنامه صدبرگ
نقد فیلم اون روی زندگی از مهدی گلستانه
فیلم هشدار از شبکه سه تلویزیون
فیلم امید رهایی ساخته مدهور باندارکار
نقد برنامه پشت و رو از شبکه نسیم تلویزیون
نقد فیلم مینی بوس به کارگردانی محسن زارعیان


من بچه هامو میخوام . ماشین مخوف ویکی پدیا . بازیگران ماجراهای ناگوار . خلاصه سریال نفس گرم . سریال ایتالیایی من بچه هامو میخوام . ماجرا ماجراست لینو ونتوورا . فیلم شب روی شیلی . بازیگران همه خوب هستند . نقد فیلم ندای درون . بازیگر زن فیلم من بچه هامو میخوام . بازیگر زن من بچه هامو میخوام . انیمیشن کوکی . اسامی بازیگران فیلم ماجراهای ناگوار . لبه ی تیغ ارشیو سریال های شبکه ی نمایش . نقد فیلم سینمایی ماجراهای ناگوار و تک چشم . بیوگرافی ساحل بکرانی . فیلم سینمایی من بجه هامو میخام . دانلود فیلم داستان یک سیندرلا هیلاری داف . تحلیل فیلم طعم گیلاس . سریال در برابر آینده . بازیگران فیلم شمال و جنوب . ماجرای سریال نفس گرم . بازیگران خانه به دوش . آهنگ بی کلام فیلم من بچه هامو میخام . نقد سریال نفس گرم . برنامه از کجا شروع کنیم . سپس هیچ کس آنجا نبود فیلم خلاصه و نقد . نقد فیلم پذیرایی ساده . خلاصه ی قتل در قطار سریع السیر شرقی . فیلم هیچ کس نمیماند از اگاتا کریستی . نقد فیلم the duel  . نقد فیلم دوئل . نام بازیگران زن شکراباد . فیلم سوء تفاهم روبرت مالنفات . فیلم باران کوثری و فرهاد اصلانی . دانلود سریال early edition . فارنهایت 451 . علت ازدواج حاج مرتضی در نفس گرم . آرشیو شبکه نمایش فیلم من بچه هامو میخوام . بازیگران هواپیمای محکومین . سپس ان دیگری نبود فیلم  . فیلم سینمایی مغز متفکر . نقد فیلم اگه میتونی منو بگیر . فیلم کره ای شب روی شیلی . چک ویکی پدیا .


بزرگداشت جناب آقای پژمان لرستانی توسط بزرگترین فیلسوف معاصر جهان

دوستان گرامی و  خوانندگان محترم

سلام

امروز در کانال تلگرام و همچنین اینستاگرام دوستداران متفکر و اندیشمند محبوب کشورمان استاد فیلسوف (( حکیم ارد بزرگ )) مطلب زیر را دیدم  :


 پژمان لرستانی، پژمان لرستانی داور فوتبال، pejhman lorestani، Red Chair، Red Chair Hakim Great Orod، فیلسوف حکیم ارد بزرگ، صندلی قرمز حکیم ارد بزرگ، صندلی سرخ حکیم ارد بزرگ، صندلی سرخ، صندلی قرمز

تجلیل فیلسوف حکیم ارد بزرگ از جناب آقای پژمان لرستانی  (28 آبانماه 1395)


درباره : جناب آقای پژمان لرستانی
داور فوتبال و از فعالان دلسوز محیط زیست و پاکسازی کوهستان در استان کرمانشاه



#پژمان_لرستانی #پژمانلرستانی #اردبزرگ #ارد_بزرگ #حکیم_ارد_بزرگ #بزرگترین_فیلسوف_جهان #نخبگان #مشاهیر #بزرگان_ایران #فیلسوف #مشاهیر_کرمانشاه #استان_کرمانشاه #کرمانشاه #شهرکرمانشاه #شهر_کرمانشاه #محیط_زیست #ارد #سلبریتی #چهرههای_ماندگار
#pejhman_lorestani
#kermanshah #great_orod #hakim_orod_bozorg #orod #sandali_sorkh #sandali_ghermez #Red_Chair #Commemoration #Celebration #mashahir




پدر ایده "دیوار مهربانی" و بزرگترین فیلسوف جهان حکیم ارد بزرگ ،  از مقام استاد آواز کشورمان " علی نادری" تجلیل نمودند. که در پی متن کامل آن  از صفحه اینستاگرام و تلگرام دوستداران ایشان نقل قول می گردد:


استاد علی نادری، ali naderi، استاد علی حسین ترک، زرین تاج نادر بیگی، عبدالله قبادی، احمد جزایری، صندلی سرخ، صندلی قرمز، صندلی سرخ حکیم ارد بزرگ، تجلیل بزرگترین فیلسوف جهان
تجلیل فیلسوف حکیم ارد بزرگ از استاد علی حسین ترک مشهور به استاد علی نادری  (28 آبانماه 1395)

درباره : استاد علی نادری
زاد روز : 16 مهرماه 1329
زادگاه : تویسرکان (اصلیت پدری از ترک های جنت آباد همدان ، جاده کرمانشاه بعد از اسدآباد)
نام پدر : استاد میرزا علی
نام مادر : زرین تاج نادر بیگی
نام همسر : تاجی مالمیر
نام فرزندان : جواد ، طاهره ، جلال و مهدی
استاد علی نادری از سال 1347 وارد عرصه موسیقی و خوانندگی شده است .
ایشان در امیریه تهران نزد استاد مهرتاش و  همچنین استاد عبدالله قبادی هنر آواز را فرا گرفته است . استاد نادری از سال 1344 در محله مهرآباد جنوبی تهران تا سال 1363 زندگی می کردند و از آن تاریخ به شهر کرج مهاجرت می کنند.
ایشان به زبانهای گوناگون در ایران و ترکیه برنامه اجرا نموده اند.
در ضمن استاد علی نادری ، پیشکسوت عکاسی نیز هستند و در سال 1343 هنر عکاسی را در تهران نزد استاد احمد جزایری آموخته و به این هنر علاقه ویژه ایی دارند.


#استاد_علی_نادری #علی_نادری #اردبزرگ #ارد_بزرگ #حکیم_ارد_بزرگ #بزرگترین_فیلسوف_جهان #نخبگان #مشاهیر #بزرگان_ایران #فیلسوف #مشاهیر_همدان #تویسرکان #شهرتویسرکان #شهر_تویسرکان #آواز #ارد #سلبریتی #شیروان #چهرههای_ماندگار
#great_orod #hakim_orod_bozorg #orod #sandali_sorkh #sandali_ghermez #Red_Chair #Commemoration #Celebration #mashahir #shirvan #ali_naderi





فیلم گودال ساخته رضا ابوفاضلی

گودال
1393 ایران

رضا ابوفاضلی


تهران در گودال
اپیزود "گودال" از مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی رضا ابوفاضلی جمعه 21 آذر ساعت 23 نمایش داده می‌شود.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، اپیزود "گودال" از مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی رضا ابوفاضلی جمعه 21 آذر ساعت 23 نمایش داده می‌شود.

این اپیزود به قلم محمدرضا دیبایی نگارش شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: مرد کلاهبرداری، با پولی که از مردم بابت پیش‌فروش ساختمان گرفته، فرار می‌کند و قبل از خروج از کشور، به دلایلی مجبور می‌شود، چند روزی را در جایی دور  از دسترس، پنهان شود. از این رو در زیرزمین باغی پنهان می‌شود و در واقع، در آنجا محبوس می‌شود و ...
 
اردلان شجاع‌کاوه در نقش مسعود، ساناز سماواتی در نقش مهتاب، اکبر قدمی در نقش فیروز،علی اسکندری در نقش مجید بازیگران این اپیزود هستند. 

سایر عوامل ساخت برنامه این اپیزود عبارتند از : تصویربردار: حمید احمدی،  تدوینگر: روح‌الله هاشمی، صدابردار: علیرضا افخمی، صداگذار: محمدعلی درگاهی، طراح صحنه و لباس: بهاره امینی، طراح چهره‌پردازی: خاطره خاشعی، عکاس: متین تحویلیان،مدیر تولید: اکبر محمدی، دستیار 1 کارگردان و برنامه‌ریز: مریم پـدمه، دستیار 2 کارگردان: مهرداد صدفی‌زاده، منشی‌صحنه: مژگان قاضی‌زاده، دستیار صحنه: امیرعلی اعجازی و سمانه محمدی‌نیا، دستیار لباس: شیدا شمس، دستیار 1 تصویربردار: مهرداد اکبری، دستیار صدا: عباس محمدی، مجریان گریم: الهام داناپور و سعید دهقانی،مدیر تدارکات: محمد نظیفی.  
_______________________
آغاز تصویربرداری «گودال» در شبکه تهران
اپیزود «گودال» از مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی رضا ابوفاضلی کلید خورد.

_______________________
امشب به تماشای«گودال»بنشینید
اپیزود «گودال» امروز روی آنتن می رود.

به گزارش سینماخبر، اپیزود گودال از مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی رضا ابوفاضلی جمعه 21 آذر ساعت 23 نمایش داده می شود.
این اپیزود به قلم محمدرضا دیبایی نگارش شده و در خلاصه داستان آن آمده است: مرد کلاهبرداری با پولی که از مردم بابت پیش‌فروش ساختمان گرفته، فرار می‌کند و قبل از خروج از کشور، به دلایلی مجبور می‌شود ، چند روزی را در جایی دور  از دسترس، پنهان شود. از این رو در زیرزمین باغی پنهان می‌شود و در واقع، در آنجا محبوس می‌شود و ...
اردلان شجاع‌کاوه در نقش مسعود، ساناز سماواتی در نقش مهتاب، اکبر قدمی در نقش فیروز،علی اسکندری در نقش مجید بازیگران این اپیزود هستند.
_______________________

Great Orod Quotes
Dalai Lama Quotes
Steve Jobs Quotes
فیلم پرنس به کارگردانی برایان آ میلر
فیلم والنتین ساخته آلخاندرو آگرستی
نقد برنامه صدبرگ
نقد فیلم اون روی زندگی از مهدی گلستانه
فیلم هشدار از شبکه سه تلویزیون
فیلم امید رهایی ساخته مدهور باندارکار
نقد برنامه پشت و رو از شبکه نسیم تلویزیون
نقد فیلم مینی بوس به کارگردانی محسن زارعیان

نقدفیلم آرواره ها ، سریال نیمکت ، لوسی ، چهار انگشتی ، فیلم سینمایی آرواره ها۲ ، روایتی در مورد فیلم پذیرایی ساده نوشت ، دانلود فیلم سینمایی آریو پهلوان کوچک ، دانلود کارتون های اریو پهلوان کوچک ، کانال تلگرام برنامه تا نیایش ، درباره فیلم سینمایی آرواه ها ، داستان فیلم اگه میتونی منو بگیر ، عکس بازیگران سریال خانه کوچک ، موضوع فیلم نفس گرم ، برنامه تا نیایش امروز ، قضیه داستان نفس گرم؟ ، بازیگر سونا در من بچه هامو ، تا نیایش شبکه 5 . بازیگران فیلم من بچه هایم را میخواهم . سینمایی چهارانگشتی . سینمایی چهار انگشتی . بازیگران خانه به دوش . فیلم آخرین مسافر امید نوشین . محل فیلمبرداری سریال چهارخونه . دانلود قسمت های برنامه نمایشخانه شبکه چهار . کلیپ سایکودراما . داستان فیلم سینمایی رها کردن فرزند مادر . فیلمى از سام ریمى . عکس های از بازیگر نقش مرد فیلم سینمایی خارجی درست مثل بهشت مثل ب . فیلم لگالی بلوند . درباره فیلم سنتوری . نفس گرم تو . تحلیل سریال نفس گرم . آخر فیلم خبر خاصی نیست . موضوع فیلم خبر خاصی نیست . درباره فیلم خبر خاصی نیست . فیلم من بچه هایم را میخواهم . فیلم ایتالیایی من بچه هامو میخوام . لوسی . فیلم سینمایی شب روی شیلی . شب روی شیلی . دانلود فیلم rivoglio i miei figli . فیلم نگار . فیلم من بچه هام را میخوام . فیلم سینمایی من بچه هامو میخوام .




آخرین مطالبی که در این وبلاگ توسط کاربران جستجو شده است : فلسفه کهن . بزرگترین فیلسوفان جهان . آیا ارد بزرگ زنده است ؟ . فیلسوف ارد بزرگ و اطلاعات درباره صندلی سرخ . فیلسوف ارد بزرگ کجا زندگی می کند . نحوه انتخاب شدن برای صندلی سرخ حکیم ارد بزرگ چطوری است ؟ . great orod . آدرس حکیم ارد بزرگ را از کجا بدست بیاورم . نظر فیلسوف حکیم ارد بزرگ درباره کارهای گلشیفته فراهانی چیست ؟ . درباره حکیم ارد بزرگ . فیلسوف ایرانی . تاریخ دقیق مرگ حکیم ارد بزرگ کی بود ؟ . استاد فیلسوف حکیم ارد بزرگ . نظر استیو جابز درباره حکیم ارد بزرگ . فیلسوف بزرگ شرق . بزرگترین فیلسوفان جهان . حسام رحیمی منش . دانلودعکس هایی که رویشان سخن بزرگان نوشته شده . نظر حکیم ارد بزرگ در مورد حسن روحانی . آدرس دقیق ارد بزرگ فیلسوف در شهر کرج . رودخانه جعفرآباد . حکیم ارد وعادل الجبیر . کتابهای مسعود مهستانی . من عاشقش شدم . توهین عادل الجبیر به حکیم ارد بزرگ . دیدار ارد بزرگ از جاجرم . آشنایی با فیلسوفان جهان و سخنانشان . حکیم زاده . hakim arde bozorg  . پدر فلسفه جدید . سخنان بزرگان در مورد طلاق . بزرگ شیروان . نظر دینانی در مورد حکیم ارد بزرگ چیست ؟ . چرا حکیم ارد بزرگ وارد سیاست نمی شود ؟ . خاطره درباره جاجرم . فیلسوف غرب . سخن بزرگان درمورد طلاق . بزرگترین فیلسوف جهان . اسماعیل زاده . تلگرام مژ گان مقدم . تلگرام مریم روشن . عکس اسماعیل نبی . بهترین فیلسوف جهان کیست ؟ . عکس همراه با مطلب . نظر حکیم ارد درباره عربستان . روز ورود بزرگ شیروان کی هست ؟ . نظر ارد بزرگ در مورد افلاطون . درباره پدر فلسفه نوین حکیم اردبزرگ . آیا حکیم ارد بزرگ در حال حاضر در دانشگاه تدریس دارند ؟





فیلم ستارگان خاک ساخته عزیزالله حمیدنژاد

فیلم سینمائی ستارگان خاک

فیلم سینمائی ستارگان خاک
• زمان : 01:32:03

کارگردان: عزیزالله حمیدنژاد
فیلمنامه: عزیزالله حمیدنژاد
تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
مدیران فیلمبرداری: مهدی شکیبا، فرهاد صبا
تدوین: یاور تورنگ
موسیقی متن: سید محمد میرزمانی
طراح صحنه: جمشید گشتاسبی
چهره‌پردازان: محسن ملکی، محمد قمی
صدابرداران: احمد عسگری، محمدرضا دلپاک
صداگذار: مهدی دژبدی
جلوه‌های ویژه: محمدرضا شرف‌الدین
جانشین مدیر تولید: غفار رضائی

بازیگران:
مهدی قلی پور ، محمد کمالی ، ناصر ندافیان ، مهدی فقیه ، مجتبی فیاض ، رضا زیتونی ، محمد سینا ، مرتضی فیروزی ، نورمحمد کاظم‌زاده ، علی شجاعی ، سکینه محبی ، زهرا مظلومی ، بنیامین ، رمضان امیری ، امان اله نیکنام

داستان فیلم:
همدم و مونس جوان جانبازی که در میان کوه‌های دشتستان به چوپانی روزگار می‌گذراند، صدای فایز خوانی دوستی است که در جنگ شهید شده است. در این حال بر اثر حادثه‌ای موقعیت کارش به خطر می‌افتد و مورد سرزنش اطرافیان قرار می‌گیرد تا این که ...
ده سال پس از شهادت عبدالنبی در جنگ، پدر عبدالنبی و دوست صمیمی اش عیسی که یک پایش را در جنگ از دست داده و پای مصنوعی دارد به همراه اهالی روستا تصمیم می گیرند مزار او را عوض کنند. عیسی می خواهد به شهر برود و با پدر عبدالنبی سنگ بخرد، اما ارباب اجازه نمی دهد او به عنوان چوپان روستا، کارش را رها کند؛ به خصوص که قرار است عده ای برای خرید گوسفندها از شهر بیایند. با وجود این مخالفت، عیسی به شهر می رود و ارباب هم او را از چوپانی بر کنار می کند. نبش قبر آغاز می شود و اهالی روستا در کمال تعجب، پیکر عبدالنبی را سالم و دست نخورده می یابند. از طرفی، ارباب که از جستجوی چوپان خسته شده و نتیجه ای نگرفته، از عیسی می خواهد به سر کارش برگردد.

بیوگرافی کارگردان:
عزیزالله حمیدنژاد در سال 1338 در گرمسار متولد شد. از سال 1356 به فیلم‌سازی آماتوری مشغول شد و تعدادی فیلم هشت میلی‌متری در سینمای آزاد ساخت. از سال 62 در تلویزیون آغاز به کار کرد و فیلم مستند «زندگی در ارتفاعات» (1364) او در جشنواره پنجم فیلم فجر برنده لوح زرین بهترین فیلم مستند شد. فیلم دیگر وی «مرثیه حلبچه» (1367) در جشنواره هفتم فیلم فجر از سوی مرکز گسترش سینمای تجربی و نیمه‌حرفه‌ای به عنوان بهترین فیلم مستند انتخاب گردید. وی نخستین فیلم خود را به نام «هور در آتش» در سال 1370 ساخت. برخی از دیگر فیلم‌های او عبارت‌اند از «ستارگان خاک» (1373) و «قله‌ی دنیا» (1374)

درباره یک داستان واقعی:
مهدی فقیه از بازیگران شاخص این فیلم و سینمایی " هور در آتش " در مراسم اکران و نقد فیلم "ضد گلوله " در دانشگاه مفید یکشنبه ۹۱/۷/۱۶ با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که' بچه های ما یک شبه ره صد ساله را طی کردند' بیان داشت: فیلم ستارگان خاک قصه نیست، بلکه یک واقعیت است که به مرور داستان زندگی شهید عبدالنبی یحیایی می پردازدکه بعد از گذشت 10 سال از شهادتش، هنگامی که به مرمت قبراو می پردازند ، متوجه می شوند که هنوز بدن او صحیح و سالم است. وی همچنبن در انتقاد به ترویج صوفی گری و تقابل آن با شیعه گفت: این روزها در کارهای سینمایی جدید برای نشان دادن یک عارف، از نمادهایی چون لباس سفید بلند ، دف و تار و این گونه نشانه های تصویری استفاده می شود که به نوعی ترویج صوفی گری است در حالی که در "هور در آتش " ، عارف ما نشانه ای نداشت بلکه عرفای ما در طول تاریخ همچون حضرت امام (ره) بعد از ارتحالشان معلوم شد چه مقام بالایی در شعر و عرفان داشتند.

شهید عبدالنبی یحیایی:
تولد:1342 روستای تنگ ارم برازجان بوشهر
شهادت:8/5/1362
منطقه عملیاتی حاج عمران
محل دفن:قبرستان روستای تنگ ارم
9سالی بود که خاکش کرده بودیم.همون جنازه ای که 18روز توی ارتفاعات کردستان مونده بود.تازه بعد از 28روز که برای دفن آوردنش،تغییری که نکرده بود هیچ،بوی خوشی هم می داد.
بارون زده بود وقبرش رو خراب کرده بود باید تعمیرش می کردیم.
سنگ قبرش رو برداشتیم.زیر سنگ خالی شده بود.دیواره های قبر و سنگ لحد بهم ریخته بود.برادر و پسرم رفتند توی قبر.جنازه سالم بود.نمی شد کاری کرد باید می آوردنش بیرون.وقتی خواستند جنازه رو بدند بالا،دست هردوشون خونی شد.
اینا رو پدرش می گفت.با همون لهجه بوشهری ادامه داد:«شبا کا از بیرون می اومد تا دیر وقت می نشست زیر نور چراغ فانوس،می خوند و می نوشت.بهش می گفتم:بابا خسته ی کاری،برو بخواب.برای چی خودتو اذیت می کنی؟»
می گفت:«بابا می خوام خوندن و نوشتن یاد بگیرم،روضه خون امام حسین(ع)بشم.»آخر به آرزوش رسید.محرم که می شد مردم رو جمع می کرد براشون نوحه می خوند،روضه می خوند.عبدالنبی هر چی داره از امام حسین(ع)داره...»

*منبع:
روزنامه رسالت:4آبان1371و وقوع آن را 19/7/1371عنوان کرده است.
و هم:کتاب خط عاشقی:حسین کاجی

_______________________

ستارگان خاک

کارگردان: عزیزالله حمیدنژاد
تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
فیلمنامه: عزیزالله حمیدنژاد

مدیران فیلمبرداری: مهدی شکیبا، فرهاد صبا
تدوین: یاور تورنگ
موسیقی متن: سید محمد میرزمانی
طراح صحنه: جمشید گشتاسبی
چهره‌پردازان: محسن ملکی، محمد قمی
صدابرداران: احمد عسگری، محمدرضا دلپاک
صداگذار: مهدی دژبدی
جلوه‌های ویژه: محمدرضا شرف‌الدین
جانشین مدیر تولید: غفار رضائی
بازیگران: مهدی قلی‌پور، محمد کمالی، ناصر ندافیان، مهدی فقیه، مجتبی فیاض، رضا زیتونی، محمد سینا، مرتضی فیروزی
35 میلی‌متری، رنگی، 100 دقیقه

همدم و مونس جوان جانبازی که در میان کوه‌های دشتستان به چوپانی روزگار می‌گذراند، صدای فایز خوانی دوستی است که در جنگ شهید شده است. در این حال بر اثر حادثه‌ای موقعیت کارش به خطر می‌افتد و مورد سرزنش اطرافیان قرار می‌گیرد تا این که ...
عزیزالله حمیدنژاد
      در سال 1338 در گرمسار متولد شده است. از سال 1356 به فیلم‌سازی آماتوری مشغول شد و تعدادی فیلم هشت میلی‌متری در سینمای آزاد ساخت. از سال 62 در تلویزیون آغاز به کار کرد و فیلم مستند «زندگی در ارتفاعات» (1364) او در جشنواره پنجم فیلم فجر برنده لوح زرین بهترین فیلم مستند شد. فیلم دیگر وی «مرثیه حلبچه» (1367) در جشنواره هفتم فیلم فجر از سوی مرکز گسترش سینمای تجربی و نیمه‌حرفه‌ای به عنوان بهترین فیلم مستند انتخاب گردید. وی نخستین فیلم خود را به نام «هور در آتش» در سال 1370 ساخت. برخی از دیگر فیلم‌های او عبارت‌اند از «ستارگان خاک» (1373) و «قله‌ی دنیا» (1374)

_______________________
فیلم سینمایی «ستارگان خاک» در دانشکده روانشناسی مهدیشهر نقد می‌شود
فیلم سینمایی «ستارگان خاک» اثر عزیزالله حمید نژاد امشب در دانشکده روانشناسی مهدیشهر نقد و اکران می‌شود.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از سمنان، به همت بسیج دانشجویی دانشکده روانشناسی مهدیشهر، فیلم سینمایی «ستارگان خاک» با کارگردانی و نویسندگی عزیز الله حمید نژاد و با حضور اسکندر زاده، کارشناس حوزه هنری سمنان امشب در سالن آمفی تئاتر این دانشکده اکران و نقد و بررسی می شود.
 
لازم به ذکر است، این فیلم در ژانر دفاع مقدس و جایگاه مقام والای شهیدان است و در سال 1373 ساخته شده است.
_______________________
     
  ستارگان خاک ( ۱۳۷۳ )
[ستارگان خاک ]      کارگردان :
 عزیز الله حمیدنژاد
 نویسنده :
 عزیز الله حمیدنژاد
    
 

خلاصه داستان : ده سال پس از شهادت عبدالنبی در جنگ، پدر عبدالنبی و دوست صمیمی اش عیسی ـ که یک پایش را در جنگ از دست داده و پای مصنوعی دارد ـ به همراه اهالی روستا تصمیم می گیرند مزار او را عوض کنند.... بیشتر

نام     ...     نقش
۱ - مهدی قلی پور     ....     
۲ - محمد کمالی     ....     
۳ - ناصر ندافیان     ....     
۴ - مهدی فقیه     ....     
۵ - مجتبی فیاض     ....     
۶ - رضا زیتونی     ....     
۷ - محمد سینا     ....     
۸ - مرتضی فیروزی     ....     
۹ - نورمحمد کاظم‌زاده     ....     
۱۰ - علی شجاعی     ....     
۱۱ - سکینه محبی     ....     
۱۲ - زهرا مظلومی     ....     
۱۳ - بنیامین     ....     
۱۴ - رمضان امیری     ....     
۱۵ - امان اله نیکنام     ....     
        (بیشتر)

مشخصات دیگر فیلم
 
مدت فیلم      ....     90  دقیقه
کشور     ....     ایران
زبان     ....     فارسی
رنگ     ....     رنگی
صدا     ....     Mono

_______________________

لیست کامل عوامل فیلم ستارگان خاک (1373)
گروه کارگردانی
۱- عزیز الله حمیدنژاد     ....     کارگردان
۲- نصرت کریمی     ....     دستیار اول کارگردان
۳- محمدرضا عرب     ....     برنامه ریز
۴- محمدرضا عرب     ....     دستیار کارگردان
 
گروه فیلمنامه
۱- عزیز الله حمیدنژاد     ....     نویسنده
 
گروه بازیگران
۱- مهدی قلی پور     ....     
۲- محمد کمالی     ....     
۳- ناصر ندافیان     ....     
۴- مهدی فقیه     ....     
۵- مجتبی فیاض     ....     
۶- رضا زیتونی     ....     
۷- محمد سینا     ....     
۸- مرتضی فیروزی     ....     
۹- نورمحمد کاظم‌زاده     ....     
۱۰- علی شجاعی     ....     
۱۱- سکینه محبی     ....     
۱۲- زهرا مظلومی     ....     
۱۳- بنیامین     ....     
۱۴- رمضان امیری     ....     
۱۵- امان اله نیکنام     ....     
۱۶- رمضان کوهکن     ....     
۱۷- مهرشاد کارخانی     ....     
 
گروه تهیه و تولید
۱- سیدمحمدتقی رضوی     ....     تهیه کننده
 
گروه فیلمبرداری
۱- مهدی شکیبا     ....     فیلمبردار
۲- فرهاد صبا     ....     فیلمبردار
۳- مهرشاد کارخانی     ....     عکس
 
گروه تدوین
۱- یاور تورنگ     ....     تدوین
 
گروه موسیقی
۱- سیدمحمد میرزمانی     ....     آهنگساز
 
گروه چهره پردازی
۱- محسن ملکی     ....     طراح چهره پردازی
۲- مینا لشگری     ....     چهره پرداز
_______________________
شرکتها و عوامل مرتبط با فیلم ستارگان خاک

  شرکتهای مرتبط :
گروه تهیه و تولید     
    مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی [محصول]
_______________________
 جشنواره های فیلم ستارگان خاک (۱۳۷۳)
جشنواره دفاع مقدس ـ دوره هفتم   (ایران )
بخش مرور بر آثار عزیزالله حمیدنژاد
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۷۷     شرکت کننده     (-----------)     فیلم
 
جشنواره دفاع مقدس ـ دوره ششم  (ایران )
بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۷۵     کاندیدا     (-----------)     بهترین عکاسی
مهرشاد کارخانی
 
جشنواره دفاع مقدس ـ دوره ششم  (ایران )
بخش مسابقه فیلم های بلند
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۷۵     برگزیده     پنج سکه بهار آزادی     بهترین کارگردانی
عزیز الله حمیدنژاد
برگزیده     لوح تقدیر     بهترین کارگردانی
عزیز الله حمیدنژاد
برگزیده     پلاک بلورین     بهترین کارگردانی
عزیز الله حمیدنژاد
برگزیده     جایزه ویژه هیأت داوران     بهترین کارگردانی
عزیز الله حمیدنژاد
 
جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره چهاردهم   (ایران )
بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۷۴     شرکت کننده     (-----------)     بهترین عکاسی
مهرشاد کارخانی
 
جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره سیزدهم   (ایران )
بخش مسابقه سینمای ایران
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۷۳     شرکت کننده     (-----------)     فیلم
 
جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره سیزدهم   (ایران )
بخش مسابقه فیلم های اول و دوم
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۷۳     کاندیدا     (-----------)     بهترین فیلم دوم
عزیز الله حمیدنژاد
_______________________
ستارگان خاک( 1373)

خلاصه داستان :
ده سال پس از شهادت عبدالنبی در جنگ، پدر عبدالنبی و دوست صمیمی اش عیسی ـ که یک پایش را در جنگ از دست داده و پای مصنوعی دارد ـ به همراه اهالی روستا تصمیم می گیرند مزار او را عوض کنند. عیسی می خواهد به شهر برود و با پدر عبدالنبی سنگ بخرد، اما ارباب اجازه نمی دهد او به عنوان چوپان روستا، کارش را رها کند؛ به خصوص که قرار است عده ای برای خرید گوسفندها از شهر بیایند. با وجود این مخالفت، عیسی به شهر می رود و ارباب هم او را از چوپانی بر کنار می کند. نبش قبر آغاز می شود و اهالی روستا در کمال تعجب، پیکر عبدالنبی را سالم و دست نخورده می یابند. از طرفی، ارباب که از جستجوی چوپان خسته شده و نتیجه ای نگرفته، از عیسی می خواهد به سر کارش برگردد.
_______________________
حمیدنژاد، کارگردان «اشک سرما»:

شرایط ساخت فیلم جدی در ژانر دفاع مقدس وجود ندارد

اساساً فیلمسازی در حوزه سینمای دفاع مقدس شرایط مناسب تری را می مطلبد.

    به گزارش سایت سینمایی سوره، «عزیزالله حمیدنژاد» کارگردان سینمای ایران که با فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «شکوفه های سنگی» در دهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس حضور دارد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر، به خاطر روند تولید در این ژانر، سینمای جنگ تقریباً متوقف شده است.
    وی ادامه داد: دلایل اینکه در این حوزه فیلم کمتر ساخته می شود بسیار است و بحث مفصلی را می طلبد.
    کارگردان فیلم سینمایی «اشک سرما» عنوان کرد: واقعیت این است که اگر بخواهید در این ژانر کار کنید باید مسائل را از جهت اقتصادی، امکانات، وسائل و... مد نظر داشته باشید.
    وی خاطرنشان کرد: پروداکشن فیلم های جنگی خیلی چیزها را می خواهد که در سینمای متعارف و عادی وجود ندارد.
    به گفته وی، فیلمسازانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند دوست دارند یا یک کار اساسی انجام دهند یا اصلاً کار نکنند.
    به اعتقاد وی، کار کردن و فیلمسازی در سینمای جنگ، فضا، شرایط، امکانات و تجهیزات مناسب می خواهد تا یک فیلم قرص و محکم ساخته شود.
    حمیدنژاد اظهار داشت: دوست دارم یک فیلم جدی در ژانر دفاع مقدس بسازم اما متأسفانه، بر این باورم که شرایط ساخت آن وجود ندارد.
    وی، برگزاری جشنواره «فیلم دفاع مقدس» را خوب و مناسب خواند و افزود: متأسفانه، به دلیل وقفه تولید در روند سینمای دفاع مقدس فیلم های جدید زیادی در جشنواره حضور ندارد.
    به اعتقاد وی، صرفاً با برگزاری یک جشنواره نمی توان حرکتی ایجاد کرد.
    کارگردان فیلم سینمایی «هور در آتش»، «ستارگان خاک» و «قله دنیا» که شاید پرکارترین فیلمساز دهمین جشنواره هم است، گفت: با جشنواره فقط می توان یادآوری کرد و بعضی ها را متوجه کرد که در چه شرایط فرهنگی قرار داریم.
    وی اضافه کرد: همه فکر می کنند بحث سینمای دفاع مقدس فقط بودجه است در صورتی که این گونه نیست و مسائل دیگری وجود دارد که اگر قرار است در مورد آنها صحبت شود بهتر است کاملاً به آسیب شناسی این نوع سینما پرداخته شود.
    حمیدنژاد تصریح کرد: دست از تلنگر زدن صرف و رها کردن بحث در سینمای دفاع مقدس برداریم و لازم است به آسیب شناسی اساسی تر آن پرداخته شود.
_______________________


Great Orod Quotes
Dalai Lama Quotes
Steve Jobs Quotes
فیلم پرنس به کارگردانی برایان آ میلر
فیلم والنتین ساخته آلخاندرو آگرستی
نقد برنامه صدبرگ
نقد فیلم اون روی زندگی از مهدی گلستانه
فیلم هشدار از شبکه سه تلویزیون
فیلم امید رهایی ساخته مدهور باندارکار
نقد برنامه پشت و رو از شبکه نسیم تلویزیون
نقد فیلم مینی بوس به کارگردانی محسن زارعیان

مرا به سولاریس ببر ، دانلود برنامه تا نیایش امروز ، دانلود فیلم برف پیما ، فهرست امروز برنامه تا نیایش ، طعم گیلاس نقد ، فیلمی با بازیه مهناز افشار و مصطفی زمانی ، فیلم هندی یاغی ، انتونیوس در اسپارتاکوس ، آکیرا کوروساوا دودسکادن ، دانلود فیلم خرس از آنتونی هاپکینز ، فیلم تو سبک لوسی ، داستان گاد فادر ، تیتراژفیلم مسافرارغوان ، دانلود فیلم سینمایی من بچه‌هامو میخوام ، فیلم بیداری ، دانلود فیلم سینمایی آریو پهلوان کوچک ، اختر در پشتبام تهران ، نقد سریال دردسرهای عظیم ، دانلود تمام قسمت آریو پهلوان کوچک ، نمایشخانه ، دانلود فیلم rivoglio i miei figli  ، نقد سریال نفس گرم ، داستان فیلم خبر خاصی نیست ، برنامه تلویزیونی قاصدک ، اریوپهلوان کوچک ، دیالوگ ماندگار فیلم ساکت شو ، بازیگران من بچه هامو میخوام ، سر پرست نویسندگان برنامه تن های تنها که در ایام محرم پخش می شود کیست ، فیلم سینمایی آخرین گره خورشید ، فیلم طعم گیلاس کیارستمی به مخاطب چه می گوید ، سریال در برابر آینده ، ساحل بکرانی ، نیک وآنی درفیلم خارجی نامرئی ، مدرک تحصیلی شهرام شاه حسینی ، نقدسریال حانیه ، انی در سینمایی نامرعی ، فیلم صد درصد مغر ، سریال شمال و جنوب ، فیلم کوهستان سرد ، فیلم سینمایی نامرئی به کارگردانی دیوید اس گویر ، من بچه هایم را می خواهم ، کارگردان فیلم علی سنتوری ،