رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم دیوار آتشین

دیوار آتشین
2006 آمریکا
Firewall


دیوار آتش (فیلم)

Firewall

کارگردان    ریچارد لانکرین
تهیه‌کننده    آرمیان برنشتاین
باسیل ایوانیک
فیلمنامه‌نویس    کرت لودکی
بازیگران    هریسون فورد
پل بتانی
موسیقی    الکساندر دسپلا
فیلم‌بردار    مارکو پونته‌کوروو
توزیع‌کننده    برادران وارنر
تاریخ‌های انتشار  فوریه ۲۰۰۶

مدت زمان    ۱۰۵ دقیقه
کشور    آمریکا
زبان    انگلیسی
هزینهٔ فیلم    ۵۰ میلیون دلار
فروش گیشه    ۸۲٫۸ میلیون دلار

دیوار آتش (به انگلیسی: Firewall) یک فیلم اکشن و دلهره‌آور آمریکایی محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی ریچارد لانکرین است. در این فیلم بازیگرانی همچون هریسون فورد، پل بتانی، ویرجینیا مادسن، مری‌لین رایسکوب، جیمی بنت، کارلی شرودر، رابرت فورستر، رابرت پاتریک، نیکولای کاستر-والدو، وینس ویلوف، آلن آرکین، تای اولسون ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم هریسون فورد نقش یک بانکدار را بازی می‌کند که توسط مجرمان به رهبری پل بتانی مجبور می‌شود تا به آنها کمک کند تا ۱۰۰ میلیون دلار سرقت کنند، این فیلم ابتدا (عنصر اشتباه The Wrong Element) نام داشت و قرار بود مارک پلینگتون آن را کارگردانی کند، اما او در آگوست ۲۰۰۴ پس از مرگ همسرش تولید را ترک کرد. دو ماه بعد لانکرین جایگزین او شد.

نوع فیلم: سینمایی

ژانر: اکشن – هیجان انگیز – جنایی

محصول: آمریکا 2006

امتیاز: 10/5.8

کارگردان: Richard Loncraine

بازیگران: Virginia Madsen,Harrison Ford,Paul Bettany

خلاصه داستان: خانواده ی رئیس اجرایی امنیتی به گروگان گرفته شده و می بایست برای آزادی آنها میلیون ها دلار پول نقد را از خزانه کسب و کار خود بدزد و به آنها بدهد. و تسلیم این خواسته می شود اما…

داستان فیلم

در فیلم دیوار آتش : یک متخصص امور امنیتی برای پرداخت بدهی خانوادگی مجبور میشود به بانکی که مسئول حفظ امنیت آن است دستبرد بزند....

درباره فیلم

فیلم Firewall محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن ، جنایی می‌باشد و به کارگردانی Richard Loncraine در سال 2006 ساخته شده است. در فیلم دیوار آتش بازیگرانی چون Alan Arkin، Birkett Turton، Candus Churchill، Carly Schroeder، David James Lewis، Eric Keenleyside، Gail Ann Lewis، Harrison Ford، Jimmy Bennett، Mary Lynn Rajskub و... به ایفای نقش پرداخته اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد