رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

درباره فیلم نوستالژیک پرنده کوچک خوشبختی

پرنده کوچک خوشبختی

کارگردان :   پوران درخشنده
تهیه‌کننده :   سیروس تسلیمی
نویسنده :   سیروس تسلیمی

بازیگران :

عطیه معصومی

امین تارخ
هما روستا
جمیله شیخی
آزیتا لاچینی
شهلا ریاحی
موسیقی :  کامبیز روشن‌روان
فیلم‌بردار :  مهرداد فخیمی
تدوین‌گر :  روح‌اله امامی
تاریخ‌های انتشار:  ۱۳۶۶
مدت زمان: ۱۱۸ دقیقه
کشور:    ایران
زبان :   فارسی

پرندهٔ کوچک خوشبختی فیلمی ایرانی به کارگردانی پوران درخشنده و نویسندگی سیروس تسلیمی محصول سال ۱۳۶۶ است. این فیلم دومین تجربه بلند سینمایی پوران درخشنده محسوب می‌شود. عطیه معصومی، امین تارخ، هما روستا، جمیله شیخی، آزیتا لاچینی و شهلا ریاحی از بازیگران فیلم هستند.


خلاصه داستان: داستان این فیلم دربارهٔ دختری به نام ملیحه (عطیه معصومی) است که بر اثر ضربه روحی در کودکی قدرت تکلم خود را از دست داده‌است و با یادآوری گذشته دچار تشنج عصبی می‌شود. او با همه دعوا می‌کند و با کسی دوست نیست و یک بار اقدام به خودکشی می‌کند تا اینکه با ورود خانم شفیق (هما روستا) تغییراتی در زندگی ملیحه اتفاق می‌افتد. پرنده کوچک خوشبختی فیلمی است که به مشکلات جامعه ایران و به آسیب‌شناسی شیوه‌های تعلیم و تربیت رایج می‌پردازد.


بازیگران و نقش هایشان:

    عطیه معصومی در نقش ملیحه سهرابی (مَلی)
    امین تارخ در نقش خلیل سهرابی
    هما روستا در نقش خانم شفیق
    جمیله شیخی در نقش ناظم مدرسه
    آزیتا لاچینی در نقش مدیر مدرسه
    شهلا ریاحی در نقش مادر خانم شفیق
    میترا قمصری در نقش خانم صابری
    فتحعلی اویسی در نقش آقای جلالی
    مهدی میامی در نقش آقای عباسی
    مرجانه گلچین در نقش معلم مدرسه
    فریدون ابوضیاء
    آناهیتا بیات
    تامارا رشیدی نوید
    ناهید سدی
    آرش ابوضیاء
    آرش کوهرنگی
    سعید دلیری
    مریم بهاری
    مهرناز درخشنده
    سپیده بیطرف
    یاسمن تسلیمی
    فریبا کاظمی
    محمد فرخی

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/f/fb/Parandeye-koochake-khoshbakhti.jpg


بازیگران:  امین ‌تارخ، هما ‌روستا، جمیله ‌شیخی، آرزو لاچینی، شهلا ریاحی، میترا قمصری، فتحعلی اویسی، عطیه معصومی، مهدی میامی، فریدون ابوالضیاء، آناهیتا بیات، تامارا رشیدی نوید، ناهید سدی، مرجانه گلچین، آرش ابوضیاء، آرش کوهرنگی، امیری، سعید دلیری، مریم بهاری، مهرناز درخشنده، سپیده بیطرف، یاسمن تسلیمی، فریبا کاظمی، آناهیتا قاضی بیات
موسیقی:  کامبیز روشن‌روان فیلمبردار:  مهرداد فخیمی تدوینگر:  روح‌اله امامی
خلاصه: ملیحه بر اثر ضربهٔ روحی در کودکی قدرت تکلم را از دست داده است و با یادآوری گذشته دچار تشنج عصبی می‌شود...


داستان فیلم پرنده کوچک خوشبختی :

ملیحه بر اثر ضربه ی روحی در کودکی قدرت تکلم را از دست داده است و با یادآوری گذشته دچار تشنج عصبی می شود. آزار بچه های محل نیز ناسازگاری و پرخاشگری او را تشدید می کند، مسئولان آموزشگاه ناشنوایان تصمیم به اخراج او می گیرند، اما با تقاضای خانم شفیق، متخصص امور تربیتی، فرصت دیگری به او داده می شود. خانم شفیق اعتماد ملیحه را جلب می کند و با کمک شوک مصنوعی قدرت تکلم او را به او باز می گرداند.


فیلم پرنده کوچک خوشبختی به کارگردانی پوران درخشنده در سال 1366 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کودک می‌باشد. در این فیلم عطیه معصومی، امین تارخ، هما روستا، جمیله شیخی، آزیتا لاچینی و شهلا ریاحی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین

ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه بلورین

کارگردان    استیون اسپیلبرگ
تهیه‌کننده    فرانک مارشال
فیلمنامه‌نویس    دیوید کپ
داستان    :  جرج لوکاس و  جف نیثنسن

بر پایه : شخصیت‌ها
اثر:   جرج لوکاس ،  فیلیپ کافمن

بازیگران :
    هریسون فورد
    کیت بلانشت
    کارن آلن
    ری وینستون
    جان هرت
    جیم برودبنت
    شایا لباف

موسیقی  :  جان ویلیامز
فیلم‌بردار :   یانوش کامینسکی
تدوین‌گر  :  مایکل کان
شرکت تولید:
    لوکاس‌فیلم
    پارامونت پیکچرز

توزیع‌کننده :   پارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار:
    ۱۸ مه ۲۰۰۸ (کن)
    ۲۲ مه ۲۰۰۸ (ایالات متحده)

مدت زمان :   ۱۲۲ دقیقه
کشور :   ایالات متحده
زبان :   انگلیسی
هزینهٔ فیلم    ۱۸۵ میلیون دلار
فروش گیشه    ۷۹۰٫۷ میلیون دلار

ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه بلورین (انگلیسی: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن-ماجراجویی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در ۲۰۰۸ منتشر شد. این چهارمین قسمت از مجموعه ایندیانا جونز است و ۱۹ سال بعد از فیلم قبلی منتشر شد. داستان این فیلم در ۱۹۵۷ جریان دارد و داستان ایندیانا جونز (هریسون فورد) در مقابل مأموران کاگ‌ب شوروی به رهبری ایرینا اسپالکو (کیت بلانشت) را روایت می‌کند که در جستجوی یک جمجمه بلورین هستند. در طول این داستان معشوقه سابقش ماریون ریونوود (کارن آلن) و پسرش مت ویلیامز (شایا لباف) به ایندیانا کمک می‌کنند. ری وینستون، جان هرت و جیم برودبنت در نقش‌های مکمل حضور دارند.

فیلم‌نامه‌نویسان جب استوارت، جفری بوم، فرانک دارابونت، جرج لوکاس و جف نیثنسن پیش‌نویس‌هایی را برای داستان فیلم نوشتند اما در نهایت فیلم‌نامه دیوید کپ تهیه‌کنندگان را راضی کرد. سازندگان فیلم قصد داشتند به فیلم‌های علمی تخیلی درجه ب در دهه ۱۹۵۰ ادای احترام کنند. مراحل فیلم‌برداری در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۷ در مکان‌های مختلف در نیومکزیکو، نیوهیون، کنتیکت، هاوایی و فرزنو، کالیفرنیا آغاز شد. برای حفظ تداوم زیبایی‌شناختی با فیلم‌های قبلی، عوامل فیلم به جای بدل‌کاری تولیدشده توسط کامپیوتر، به بدلکاری سنتی متکی بودند و یانوش کامینسکی، فیلم‌بردار فیلم، سبک داگلاس اسلوکام از فیلم‌های قبلی را مطالعه کرد.

ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه بلورین در ۱۸ می ۲۰۰۸ در جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸ به نمایش درآمد و در ۲۲ می ۲۰۰۸ در سراسر جهان اکران شد. این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد اما با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان مواجه شد. منتقدان فیلم را به دلیل جلوه‌های بصری، اجراها، سکانس‌های اکشن، موسیقی جان ویلیامز و طراحی لباس تحسین کردند، اما از دیالوگ‌ها، خط داستانی، روند و استفادهٔ بیش از حد از سی‌جی‌ای انتقاد کردند. این فیلم مانند سه فیلم قبلی این مجموعه با موفقیت مالی همراه بود و بیش از ۷۹۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و به پرفروش‌ترین فیلم این فرنچایز تبدیل شد؛ همچنین دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۸ بود. پارامونت در دسامبر ۲۰۱۳ بعد از فروش لوکاس‌فیلم، حق پخش فیلم‌های آینده مجموعه ایندیانا جونز را به شرکت والت دیزنی فروخت. پنجمین فیلم این مجموعه برای انتشار در ژوئن ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌است و فورد با دیگر نقش ایندیانا جونز را ایفا می‌کند.


بازیگران :
    هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز
    کیت بلانشت
    کارن آلن
    ری وینستون
    جان هرت
    جیم برودبنت
    شایا لباف

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/d/d5/Kingdomofthecrystalskull.jpg



نام فیلم : ایندیانا جونز: قلمرو جمجمه بلورین

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull 2008

باهنرنمایی : هریسون فورد ، کیت بلانشت ، شیعه لبوف

جوایز : نامزد 1 جایزه بفتا و 10 برنده و 42 نامزدی در مجموع

ژانر : اکشن ، ماجراجویی

امتیاز : 6.1 از 10

محصول کشور : آمریکا

سال تولید : 2008

زبان : دوبله فارسی

کارگردان : Steven Spielberg

بازیگران : Cate Blanchett، Harrison Ford، Karen Allen

داستان فیلم : در فضای جنگ سرد بین روسیهٔ شوروی و غرب بازی می‌شود. هریسون فورد در نقش دکتر ایندیانا جونز، استاد پاره‌وقت باستان‌شناسی دانشگاه و ماجراجویی تمام‌وقت است. افسران روسی قصد ربودن جمجمهٔ بلورین دارند ...


ژانر : اکشن
کشور سازنده : آمریکا
خلاصه این فیلم

فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» فضای جنگ سرد را به تصویر می کشد. در میانه جنگ، دکتر «ایندیانا جونز» که یک استاد باستان شناسی است با «ویلیامز» همراه می شود تا راز مخفی جمجمه بلورین را کشف کنند.

فیلم خیزش شاهین



قوش اوج‌گیرنده فیلمی است در ژانر اکشن و تاریخی و محصول مشترک آمریکا و اوکراین در سال ۲۰۱۹. فیلم را جان وین با مشارکت آختم سئیتابلائف کارگردانی کرده است هنرپیشگانی چون رابرت پاتریک، تامی فلاناگان و آلیسون دودی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم براساس داستان تاریخی زاخار برکوت اثر ایوان فرانکو ساخته شده‌است.
تاریخ اکران: ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ (اوکراین)
مدیران: اختم سی‌تابایوف، جان وین
داستان از: ایوان فرانکو
اقتباس از: Zakhar Berkut

نام: خیزش شاهین – The Rising Hawk | ژانر: اکشن، تاریخی، درام | تاریخ انتشار: 2019
| محصول مشترک آمریکا و اوکراین | امتیاز: 5.8 از 10

خلاصه داستان:
فیلم تماشایی خیزش شاهین The Rising Hawk 2019 در مورد امپراطوری بزرگ مغولستان میباشد که در مدتی کوتاه به بزرگترین امپراطوری دنیا تبدیل شده و اکنون به شرق اروپا پیشروی کرده و مناطق زیادی را به محاصره خود درآورده است. در این میان اهالی یک دهکده کوچک تصمیم میگیرند تا در مقابل مغول‌ها ایستاده و برای رسیدن به آزادی در کوه‌های کارپات بجنگند اما…

درباره فیلم:
فیلم سینمایی خیزش شاهین یا هبوط شاهین (The Rising Hawk) یک فیلم اکشن، تاریخی و درام محصول سال ۲۰۱۹ کشورهای آمریکا و اوکراین به کارگردانی آکتم سیتابلاف و جان وین است که توسط کمپانی Cinemaday تولید و منتشر شد؛ نویسندگی این فیلم را نیز ریچ رانات و یاروسلاو ویسشیک برعهده داشته و بازیگرانی چون تامی فلانگان، رابرت پاتریک، آلیسن دودی، پاپی دریتون، الکس مک‌نیکول، راکی مایرز، آلینا کوالنکو و ملیسا راوش و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ همچنین این فیلم که براساس کتابی به نام زاخار برکوت Zakhar Berkut نوشته نویسنده و شاعر اوکراینی، ایوان فرانکو ساخته شده است، اولین بار در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی در کشور اوکراین اکران شد و توانست به فروش تقریبی ۱.۵ میلیون دلار در سطح جهانی دست پیدا کند؛ فیلم خیزش شاهین پس از حضور در جشنواره‌های بین المللی Ukrainian Film Academy Awards و World Stunt Awards موفق شد برنده ۳ جایزه Golden Dziga برای بهترین طراحی تولید، بهترین طراحی لباس و بهترین چهره‌پردازی شده و نامزد دریافت ۵ جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها میتوان به نامزدی یک جایزه Taurus World Stunt Award برای بهترین فیلم اکشن اشاره کرد


خیزش شاهین
۱۰۱ دقیقه

قلمرو پادشاهی مغول‌ها با گسترشی بی‌سابقه، به شرق اروپا رسیده و مردم در بسیاری از مناطق محاصره شده‌اند. در همین زمان، اهالی یک روستا تصمیم به دفاع از خود و نبرد برای آزادی می‌گیرند و...

ستارگان: Tommy FlanaganRobert PatrickAlison DoodyPoppy Drayton
The Rising Hawk


درباره فیلم خیزش شاهین


فیلم خیزش شاهین، فیلمی اکشن، درام و تاریخی، محصول سال ۲۰۱۹ کشورهای اوکراین و آمریکا به کارگردانی آکتم سیتابلاف و جان وین است و نویسندگی آن بر عهده ریچ رانات و یاروسلاو ویتسشک بوده و بازیگرانی چون تامی فلانگان، رابرت پاتریک، آلیسن دودی، پاپی دریتون، الکس مک‌نیکول، راکی مایرز و آلینا کوالنکو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.


https://www.doostihaa.com/img/uploads/2021/05/The-Rising-Hawk-2019.jpg



فیلم خیزش شاهین در ژانر(های) تاریخی, درام, اکشن, ساخته شده و در سال 2019 به روی پرده رفته است. The Rising Hawk به کارگردانی John Wynn, Akhtem Seitablaiev, در کشور(های) اوکراین, ایالات متحده آمریکا, ساخته شد. از جمله بهترین بازیگران این فیلم میتوان به Robert Patrick, Tommy Flanagan, Rocky Myers, Poppy Drayton, Alex MacNicoll, Andriy Isayenko, Oleh Voloshchenko, Tserenbold Tsegmid, Ayan Utepbergenov, Viktor Zhdanov, اشاره کرد. رده سنی فیلم Not Rated و زبان(های) فیلم انگلیسی, مغولی, است. این فیلم موفق شده امتیاز 5.8/10 را از وبسایت IMDB دریافت کند و امتیاز منتقدان آن در سایت متاکریتیک می باشد.
ژانر :
تاریخی درام اکشن
کشور :
اوکراین ایالات متحده آمریکا
زبان :
انگلیسی مغولی
سال :
2019
ستارگان :
Robert Patrick
Tommy Flanagan
Rocky Myers
Poppy Drayton
Alex MacNicoll
Andriy Isayenko
Oleh Voloshchenko
Tserenbold Tsegmid
Ayan Utepbergenov
Viktor Zhdanov
کارگردان :
John Wynn
Akhtem Seitablaiev


در قرن سیزدهم که مغول ها در حال لشکرکشی و تصرف دنیا بودند مردمان روستایی کوچک در اروپا به مقابله با آنها برای دستیابی به آزادی برخواستند…

فیلم دیوار آتشین

دیوار آتشین
2006 آمریکا
Firewall


دیوار آتش (فیلم)

Firewall

کارگردان    ریچارد لانکرین
تهیه‌کننده    آرمیان برنشتاین
باسیل ایوانیک
فیلمنامه‌نویس    کرت لودکی
بازیگران    هریسون فورد
پل بتانی
موسیقی    الکساندر دسپلا
فیلم‌بردار    مارکو پونته‌کوروو
توزیع‌کننده    برادران وارنر
تاریخ‌های انتشار  فوریه ۲۰۰۶

مدت زمان    ۱۰۵ دقیقه
کشور    آمریکا
زبان    انگلیسی
هزینهٔ فیلم    ۵۰ میلیون دلار
فروش گیشه    ۸۲٫۸ میلیون دلار

دیوار آتش (به انگلیسی: Firewall) یک فیلم اکشن و دلهره‌آور آمریکایی محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی ریچارد لانکرین است. در این فیلم بازیگرانی همچون هریسون فورد، پل بتانی، ویرجینیا مادسن، مری‌لین رایسکوب، جیمی بنت، کارلی شرودر، رابرت فورستر، رابرت پاتریک، نیکولای کاستر-والدو، وینس ویلوف، آلن آرکین، تای اولسون ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم هریسون فورد نقش یک بانکدار را بازی می‌کند که توسط مجرمان به رهبری پل بتانی مجبور می‌شود تا به آنها کمک کند تا ۱۰۰ میلیون دلار سرقت کنند، این فیلم ابتدا (عنصر اشتباه The Wrong Element) نام داشت و قرار بود مارک پلینگتون آن را کارگردانی کند، اما او در آگوست ۲۰۰۴ پس از مرگ همسرش تولید را ترک کرد. دو ماه بعد لانکرین جایگزین او شد.

نوع فیلم: سینمایی

ژانر: اکشن – هیجان انگیز – جنایی

محصول: آمریکا 2006

امتیاز: 10/5.8

کارگردان: Richard Loncraine

بازیگران: Virginia Madsen,Harrison Ford,Paul Bettany

خلاصه داستان: خانواده ی رئیس اجرایی امنیتی به گروگان گرفته شده و می بایست برای آزادی آنها میلیون ها دلار پول نقد را از خزانه کسب و کار خود بدزد و به آنها بدهد. و تسلیم این خواسته می شود اما…

داستان فیلم

در فیلم دیوار آتش : یک متخصص امور امنیتی برای پرداخت بدهی خانوادگی مجبور میشود به بانکی که مسئول حفظ امنیت آن است دستبرد بزند....

درباره فیلم

فیلم Firewall محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن ، جنایی می‌باشد و به کارگردانی Richard Loncraine در سال 2006 ساخته شده است. در فیلم دیوار آتش بازیگرانی چون Alan Arkin، Birkett Turton، Candus Churchill، Carly Schroeder، David James Lewis، Eric Keenleyside، Gail Ann Lewis، Harrison Ford، Jimmy Bennett، Mary Lynn Rajskub و... به ایفای نقش پرداخته اند.


فیلم نامادری به کارگردانی کریس کلمبوس

نامادری
1998 آمریکا
Stepmom
Dir:Chris Columbus


نامادری (فیلم ۱۹۹۸)
کارگردان    کریس کلمبوس
تهیه‌کننده    کریس کلمبوس
رانالد بس
جولیا رابرتز
سوزان ساراندون
فیلمنامه‌نویس    رانالد بس
بازیگران    جولیا رابرتس
سوزان ساراندون
اد هریس
جنا مالون
لیام ایکن
لین ویتفیلد
موسیقی    جان ویلیامز
تدوین‌گر    نیل تراویز
توزیع‌کننده    کلمبیا پیکچرز
تاریخ‌های انتشار  دسامبر ۱۹۹۸

مدت زمان    ۱۲۵ دقیقه
کشور    آمریکا
زبان    انگلیسی
هزینهٔ فیلم    ۵۰ میلیون دلار
فروش گیشه    ۱۵۹٬۷۱۰٬۷۹۳ دلار

نامادری (انگلیسی: Stepmom) فیلمی است در سبک کمدی-درام به کارگردانی کریس کلمبوس که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد.

سوزان ساراندون توانست برای بازی در این فیلم نامزدِ دریافتِ جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام شود و جایزهٔ انجمن منتقدان فیلم سن دیگو را از آنِ خود کند.

بازیگران

    جولیا رابرتس - ایزابل کلی
    سوزان ساراندون - جکی هریسون
    اد هریس - لوک هریسون
    جنا مالون - آنا هریسون
    لیام ایکن - بن هریسون
    لین ویتفیلد - دکتر سوایکرت

خلاصه فیلم نامادری Stepmom : «جکی» (ساراندون) سرپرستی دو بچه اش را به عهده دارد. شوهر سابقش، «لوک» (هریس) که یکشنبه ها بچه ها را پیش خودش می برد، با زنی به نام «ایزابل»(رابرتس)، عکاس درجه یک مد زندگی می کند؛ اما از آن جایی که «لوک» همیشه به دلایل کاری ناچار به سفر کردن است، زحمت آماده کردن بچه ها برای رفتن به مدرسه (وقتی خانه ی پدرشان هستند) به عهده ی «ایزابل» می افتد و او هم زنی نیست که این کار را بلد باشد. زندگی به همین منوال می گذرد تا این که «جکی» متوجه می شود به سرطان مبتلا شده است..

درباره فیلم نامادری Stepmom : محصول کشور آمریکا و در ژانر درام ، کمدی می‌باشد و به کارگردانی Chris Columbus در سال 1998 ساخته شده است. در فیلم نامادری بازیگرانی چون Ed Harris، Julia Roberts، Susan Sarandon، و... به ایفای نقش پرداخته اند.




نقد و خلاصه فیلم بچه را بزرگ کردم 1992

بچه را بزرگ کردم
1992 آمریکا
Honey I Blew Up the Kid
Dir:Randal Kleiser


عزیزم بچه را بزرگ کردم
Honey I blew up the kid film

کارگردان    رندل کلایسر
بازیگران    ریک مورانیس
مارشا استراسمن
لوید بریجز
رابرت الیوری
جان شی
موسیقی    بروس بروتن
توزیع‌کننده    استودیو سینمایی والت دیزنی
تاریخ‌های انتشار ۱۷ ژوئیه ۱۹۹۲

مدت زمان    ۸۹ دقیقه
کشور : ایالات متحده
زبان : انگلیسی
هزینهٔ فیلم    ۴۰ میلیون دلار
فروش گیشه    ۵۸٫۷ میلیون دلار

عزیزم، بچه را بزرگ کردم (به انگلیسی: Honey, I Blew Up the Kid) فیلمی محصول سال ۱۹۹۲ و به کارگردانی رندل کلایسر است. در این فیلم بازیگرانی همچون ریک مورانیس، مارشا استراسمن، لوید بریجز، رابرت الیوری، جان شی، کری راسل، ران کانادا، ایمی اونیل، گرگوری سیرا، جولیا سویینی ایفای نقش کرده‌اند.


 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم بچه را بزرگ کردم به کارگردانی رندل کلایسر برای ما بنویسید و بفرستید.