رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم اکشن نهایت سرعت ساخته هالارارد برین

نهایت سرعت
2014 نروژ
Burning
Dir:Hallvard Bræin


فیلم نهایت سرعت (Boerning) محصول ۲۰۱۴ کشور نروژ در مورد مردی به نام روی است که دیوانه ی اتومبیل و ماشینش است. موستانگ زرد رنگش را به دور از چشم دخترش که در تعطیلات به دیدنش می آید، در یک مسابقه غیر قانونی که به زودی آغاز می شود آماده می کند و در نروژ به چالش می کشد و …

    ژانر:اکشن، کمدی
    زمان: 1 ساعت و 29 دقیقه
    محصول: نروژ
    کارگردان: Hallvard Bræin
    فیلمنامه نویس: Linn-Jeanethe Kyed
    بازیگران: Anders Baasmo Christiansen, Ida Husøy, Sven Nordin
http://veneno.ir/wp-content/uploads/Boerning-2014-1.jpg
داستان فیلم Borning درباره مرد نروژی به نام روی است که عاشق اتومبیل اش است. او هر روز با ماشین موستانگ زرد رنگ خودش در خیابان های شهر دور دور می زند و خود را سرگرم می کند. او بیشتر وقتش صرف رسیدگی به ماشینش می شود اما قصد دارد تعطیلات تابستانی رویایی را برای دخترش که حالا نزد او آمده است را رقم بزند و …



گمشده ساخته حمید رضا لوافی

گمشده
1393 ایران
حمید رضا لوافی

 

پیگیری سریال مناسبتی «هویت گمشده» در کرمانشاه

به گزارش «بانی فیلم»، «هویت گمشده» (نام موقت) تهیه  شده  در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در مرحله تصویربرداری قرار دارد. این سریال در 26 قسمت 30 دقیقه ای برای پخش  در ایام  ماه  رمضان از شبکه استانی زاگرس در دست  تهیه است در خلاصه داستان آن آمده است: رها وکیل  جوانی است که در مورد پرونده ای قدیمی مرتبط با سرقت اشیاء عتیقه تحقیق می کند. پرونده ای که اعضاء  خانواده خود وی نیز در آن دخیل هستند. از طرفی رها در تلاش برای اثبات بی  گناهی پدرش سعی دارد  هویت  گمشده اش را بیابد… تصویربرداری این مجموعه  در کرمانشاه  انجام  می  شود. تاکنون 50 درصد  کار  در لوکیشن هایی چون  بیمارستان، کلانتری،  کتابخانه، جاده و… مقابل دوربین رفته و ادامه تصویربرداری تا اواخر ماه  رمضان نیز همچنان ادامه  خواهد داشت.

عوامل این مجموعه  عبارتند  از:  کارگردان: حمیدرضا لوافی،   تهیه کننده: مرضیه یاری میانه، نویسندگان: حامد افضلی، رویا خسرونجدی، مدیر تصویربرداری: مهدی سلیمانی، مدیر تولید: حامد کتاب الهی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:  فرامرز اسمعلی خانی، طراح  صحنه و لباس: فاطمه  نعمتی، طراح گریم: جلال  امیری مرند، صدابردار: امیر  حاجی زاده، تدوین: فرشاد  معتمدی، رضا امیری، موسیقی: ذبیح ا… وحید، مدیر تدارکات: کامبیز ترابی، منشی صحنه: مانیا معینی، دستیار دوم کارگردان:  افشین منصوری، گروه  تصویر: احسان زرافشانی، وحید نادری، علی اعظمی، گروه صحنه و لباس: مجید کمشکی، مجتبی عباس پور،  محبوبه نعمتی، دستیار صدا:  داود نامداری، مجری گریم:  آیدا محمدی، دستیار  تدارکات: محمد صالح خاورزاده، سینه موبیل:  رامین بالایی، ترابری: عباس یاری، محمد روشن، عکاس: مجید کمشکی، بازیگران: سیروس بری، جلیل  بشتام، منوچهر امیریان،  عاطفه دهداریان فلاح، دنیا  فتحی، معصومه پاشایی، توران یاقوتی، جعفر دردانه، سیدمسعود قاسمی، ثریا  شیرزادی، فریبا صادقیان، ابراهیم جواهری، احمد صدفی و… . لوافی  ساخت تله  فیلم های  «بهمنا»، «زانیار»، «بهمنشیر»، «شب برفی» و  مجموعه تلویزیونی «من و میرزامراد» را در کارنامه خود  دارد.



یک کارگردان:
در فیلم مناسبتی رمضان لزوما بازیگران نباید روزه باشند

یک کارگردان تلویزیونی معتقد است، در کارهای مناسبتی ویژه رمضان لزوما نباید بازیگران روزه باشند و سفره افطار پهن شود.

حمیدرضا لوافی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، "هویت گمشده" ساخته جدیدش که از شبکه زاگرس کرمانشاه در حال پخش است را یک فیلم مناسبتی ویژه ماه رمضان دانست و در خصوص مناسبت این فیلم با ماه مبارک رمضان گفت: در یک فیلم مناسبتی ماه رمضان لزوما نباید بازیگران روزه باشند و سفره افطار پهن شود، بلکه وجود نشانه هایی از معنویت و مسائل انسانی در فیلم نیز می تواند آن را به یک کار مناسبتی تبدیل کند.

وی اظهار کرد: هویت گمشده داستان وکیل جوانی به نام "رها" را روایت می کند که به دنبال اشیای عتیقه ای است که پدر باستان شناسش آنها را در سال 1365 از دست داده و این ماجرا تلاقی دارد با داستان پسری به نام "سینا" که گذشته اش با این گروه باستانشناسی گره خورده و در مجموع یک درام در فیلم شکل گرفته است.

وی معتقد است، اینکه شخصیت های فیلم به دنبال هویت خود می گردند می تواند با ماه رمضان که همه به نحوی باید به دنبال هویت گمشده خود باشند ارتباط داشته باشد.

لوافی در خصوص استقبال مخاطبان از فیلمش گفت: از صحبت هایی که در گوشه و کنار می شود بازی بازیگران و ریتم کار توانسته مورد توجه قرار گیرد و مخاطب را برای ادامه داستان جذب کند.

وی با بیان اینکه فیلم بر اساس فیلمنامه به پیش می رود، اظهار کرد: اینکه یک فیلمنامه بر اساس فرهنگ و عناصر فرهنگی یک منطقه نوشته شود سخت و زمان بر است و در مدت زمان کوتاه نمی شد فیلمنامه ای با رنگ و بوی فرهنگ کرمانشاه نوشت.

کارگردان "هویت گمشده" افزود: تمام سعی خود را بکار گرفتم تا با بکارگرفتن عناصر فرهنگی به لحاظ پوشش بومی و لهجه رنگ و بوی محلی بیشتری به فیلم بدهم.
http://kermanshah.isna.ir//Files/News/Image/13934/26718.jpg
وی با بیان اینکه سریال "هویت گمشده" به نیمه خود رسیده است، گفت: پخش این سریال هر شب راس ساعت 21و40 دقیقه از شبکه زاگرس تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

لوافی، «مرضیه یاری میانه» را تهیه کننده، «مهدی سلیمانی» را مدیر تصویربرداری و «حامد افضلی» و «رویا خسرو نجدی» را  نویسندگان این سریال معرفی کرد.

وی همچنین از «منوچهر امیریان»، «سیروس بری»، «جلیل بشتام»، «عاطفه دهداریان فلاح» و «دنیا فتحی» به عنوان بازیگران اصلی این سریال نام برد.

 ساخت"هویت گمشده"در سیمای زاگرس کلید خورد

ساخت سریال هویت گمشده در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه کرمانشاه کلید خورد.

حمیدرضا لوافی کارگردان این سریال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به آغاز تصویربرداری این سریال، عنوان کرد: این سریال ویژه ماه مبارک رمضان برای پخش از شبکه زاگرس می باشد.

به گفته لوافی سریال «هویت گمشده» در 26 قسمت 30 دقیقه ای برای پخش از شبکه زاگرس تهیه می شود.

وی تصریح کرد: «هویت گمشده» داستان دختری به نام "رها" را روایت می کند که پس از گرفتن مدرک وکالت به دنیال بازخوانی پرونده ای مربوط به خاندان خود، در پی یافتن هویت خود و ریشه مشکلاتی که برای خانواده اش ایجاد شده، است.

به گفته لوافی تمامی بازیگران سریال کرمانشاهی بوده و بازیگرانی همچون «سیروس بری»، «جلیل بشتام»، «منوچهر امیریان»، «دنیا فتحی» و «عاطفه دهداریان» در آن ایفای نقش می‌کنند.

وی تصریح کرد: «مرضیه یاری میانه» تهیه کننده این سریال است و نویسندگی آن را «حامد افضلی» و «رویا خسرو نجدی» و تصویربرداری آن را «مهدی سلیمانی» بر عهده دارند.

فیلم شکارچی ترول به کارگردانی آندره ورودال

شکارچی ترول
نروژ2010
Troll Hunter
Dir:André Øvredal

http://dibamovie1.com/wp-content/uploads/2017/05/The-Troll-Hunter-2010.jpg

محصول کشور: نروژ

ستارگان: Knut Narum, Robert Stoltenberg, Otto Jespersen

کارگردان: Andre Ovredal

ژانر: فانتزی | ترسناک

گروهی از دانشجویان به تحقیق در مورد خرس قاتلی میپردازند غافل از اینکه ان خرس بیشتر از انچه فکر میکردند خطرناک است و حال انها در خطر مرگ قرار گرفته اند …

دوبله فارسی فیلم شکارچی ترول
گویندگان:
محمدعلی دیباج، ناصر ممدوح، شایان شام‌بیاتی، امیرمحمد صمصامی، مریم نوری درخشان، مجتبی فتح‌الهی و…



2010 1 ساعت و 43 دقیقه زبان : نروژی , انگلیسی PG-13 محصول کشور نروژ
دانلود فیلم شکارچی ترول دوبله فارسی
گروهی از دانشجویان به بررسی یک سری از قتل خرس مرموز، اما یادگیری آن است که بسیار خطرناک تر از آنچه فکر وجود دارد. آنها شروع به دنبال شکارچی مرموز، یادگیری است که او در واقع یک شکارچی دایره وار حرکت کردن. ...


 Otto Jespersen Hans, trolljegeren
Glenn Erland Tosterud Thomas
Johanna Mørck Johanna
Tomas Alf Larsen Kalle
Urmila Berg-Domaas Malica
Hans Morten Hansen Finn Haugen
Robert Stoltenberg Polsk bjørnejeger
Knut Nærum E-verkssjef
کارگردان
André Øvredal
نویسندگان
André Øvredal
بازیگران
عوامل     نقش
Otto Jespersen     Hans, trolljegeren
Glenn Erland Tosterud     Thomas
Johanna Mørck     Johanna
Tomas Alf Larsen     Kalle
Urmila Berg-Domaas     Malica
Hans Morten Hansen     Finn Haugen
Robert Stoltenberg     Polsk bjørnejeger
Knut Nærum     E-verkssjef
Eirik Bech     Campingplasseier
Inge Erik Henjesand    
Tom Jørgensen     Polsk bjørnejeger
Benedicte Aubert Ringnes    
Magne Skjævesland    
Torunn Lødemel Stokkeland     Hilde, veterinär
Finn Norvald Øvredal    
Kaja Halden Aarrestad    
Robin De Lano     Johanna
Jens Stoltenberg     Himself - Prime Minister
Derek Wade     Thomas


فیلم مکالمه ساخته فرانسیس فورد کاپولا

مکالمه
1974 آمریکا
The Conversation

کارگردان    فرانسیس فورد کوپولا

تهیه‌کننده    فرانسیس فورد کوپولا
نویسنده    فرانسیس فورد کوپولا
بازیگران    جین هکمن
جان کازال
آلن گری فیلد
فردریک فارست
سیندی ویلیامز
موسیقی    دیوید شایر
فیلم‌برداری    بیل باتلر
تدوین    والتر مرچ
توزیع‌کننده    پارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
    ۷ آوریل ۱۹۷۴ (ایالات متحده)
مدت زمان
    ۱۱۳ دقیقه
کشور    ایالات متحده
زبان    انگلیسی
هزینهٔ فیلم    ۱٫۶ میلیون دلار
http://samserial2.tk/wp-content/uploads/2016/03/The-Conversation.jpg
مکالمه (به انگلیسی: The Conversation) فیلمی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا محصول سال ۱۹۷۴ با بازی جین هکمن است.
این فیلم در جشنواره فیلم کن ۱۹۷۴ برندهٔ نخل طلایی شد.

داستان

هری کاول (جین هکمن) یک جاسوس خصوصی است و در کار خودش یک نابغه و منحصربه‌فرد است. وی مردی تنهاست و از اینکه بارها به خاطر فروش اطلاعات افراد بیگناه باعث کشته شدن آن‌ها شده دارای عذاب وجدان است. در پروندهٔ جدیدش او مکالمهٔ زوج جوانی را که در میدانی شلوغ در سانفرانسیسکو در حال قدم زدن هستند ضبط می‌کند. وی در طول فیلم بارها و بارها این مکالمه را گوش می‌کند و متوجه خطری می‌شود که آن زوج جوان را تهدید می‌کند. وی تصمیم می‌گیرد که تحویل نوارها را به تعویق بیندازد یا اصلاً از دادن آن‌ها خودداری کند ولی رئیس (رابرت دووال) با حقه‌ای قدیمی نوارها را از وی می‌دزدد. روز بعد کاول برای گرفتن دستمزدش به دفتر رئیس می‌رود که در آن ساختمان متوجه حضور آن زوج جوان می‌شود. او تصمیم می‌گیرد که آن زوج را از مرگ نجات دهد. او در کنار اتاقی از هتلی خاص که در مکالمه بدان اشاره شده اتاق کرایه می‌کند. اما توهمات و تخیلات به سراغش می‌آیند و او را از واقعیت دور می‌کنند. در آخر فیلم با او تماس می‌گیرند و با تهدید از او می‌خواهند که زیر نظر داشتن زوج را تمام کند به او می‌گویند که ما تمام حرف‌های تو را می‌شنویم. هری دیوانه‌وار تمام خانه‌اش را زیرورو می‌کند تا میکروفون مخفی را پیدا کند اما موفق نمی‌شود.
بازیگران

جین هکمن ... در نقش هری کاول

جان کازال... در نقش استن

آلن گری فیلد... در نقش برنی موران

فردریک فارست... در نقش مارک

سیندی ویلیامز... در نقش آن

مایکل هیگینز... در نقش پاول

الیزابت مک ری... در نقش مردیت

تری گار... در نقش آمی

هریسون فورد... در نقش مارتین استت

برادر جین هکمن، ریچارد هکمن دو نقش در فیلم ایفا می‌کند یکی کشیش و دیگری نگهبان.

پسر ۹ سالهٔ کوپولا هم نقش پسربچهٔ داخل کلیسا را بازی می‌کند.


نقد

در این فیلم می‌توان صدا را به عنوان درون‌مایهٔ اصلی فیلم نام برد. در طول فیلم، شاهد ابزار و پدیده‌های صوتی نظیر گرامافون، میکروفن، دستگاه پخش و ضبط صدا، گوشی، نوار، تلویزیون، ساکسیفون ساز مورد علاقه شخصیت اصلی فیلم هستیم که نقش جهت‌دهنده در فیلم دارند و هر کدام به تناوب نقش مهمی در زندگی قهرمانان فیلم ایفا می‌کنند. حساسیت شنیداری هری بالاست ازین جهت با ایجاد خلل در شخصیت وی، او خودش را از زاویه دیگری می‌بیند و نمی‌تواند به راحتی به کارش ادامه دهد و صداها را به صورت کابوس دیده و او را به جنون می‌رسانند.


جوایز


نخل طلایی جشنواره فیلم کن ۱۹۷۴

فیلم همچنین نامزد ۳ جایزه اسکار بوده:

بهترین فیلم (فرانسیس فورد کوپولا)

بهترین فیلمنامهٔ غیر اقتباسی (فرانسیس فورد کوپولا)

بهترین صدا (والتر مارچ و ارت راچستر)



فیلم مکالمه 1974
از من بپرس 3 دوشنبه, فوریه 13, 2017 بدون نظر
فیلم مکالمه 1974

مروری بر فیلم مکالمه 1974

 
خلاصه داستان

هری کل (جین هکمن)، استاد پائیدن مردم به کمک ابزارهای الکترونیک، تقریبا هیچ رابطه‌ای آدم‌های دیگر ندارد. حتی تحمل این را هم ندارد که در لحظه‌ی استراحت، با دستیارش، استن (جان کازال) قهوه‌ای بخورد؛ یا وقتی محبوب‌اش (تری گر) زیادی سؤال‌های شخصی مطرح می‌کند، او را به خانه مادرش ‌میفرستد. ذهن هری را آخرین مأموریت‌اش اشغال کرده؛ مأموریتی از سوی رئیس یک کمپانی بزرگ (رابرت دووال) که حدس زده همسرش آن (سیندی ویلیامز)، با یکی از مدیران اجرایی (فردریک فارستن) سر و سری دارد. سه سالی پیش، یک مأموریت مشابه، به سه قتل منجر شد و هری دیگر حاضر نیست دوباره  شاهد این جور تراژدی‌ها باشد.

او شواهدی را که به چنگ آورده، از چشم دستارِ مکارِ (هریسون فورد) رئیس کمپانی پنهان می‌کند؛ اما دستیار موذی، زنی را استخدام می‌کند تا آن مدارک را از هری بدزدد. هری سرخورده، دستمزدش را می‌گیرد و در اتاق هتلی اتراق می‌کند که گمان می‌برد، در جوارش جنایتی رخ خواهد داد. جنایتی که آن همه از آن وحشت داشت، رخ می‌دهد و تنها کاری که از دست هری بر می‌آید این است که با چسباندن گوش به دیوار به سروصدایش گوش دهد. ولی قربانی، کسی نیست که هری گمان‌اش را برده؛ اینجاست که هری پی می‌برد از همان ابتدا سرکار گداشته شده. توطئه‌گرها دنبال‌اش هستند چون زیادی می‌داند. برای دور نگه داشتن وی، ابزارهای شنود در آپارتمانش کار گذاشته‌اند ولی او هرچه می‌گردد، ابزاری پیدا نمی‌کند. او قربانی تکنولوژی خودش شده است.
یک جواهر سینمایی پیچیده     
مکالمه   1974

فیلمنامه، تهیه‌کننده و کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا. بازیگران: جین هکمن (هری کل)، جان کازال (استن)، آلن گارفیلد (برنی)، فردریک فارست (مارک)، سیندی ویلیامز (آن)، تری گر (ایمی)، هریسون فورد (مارتین). مدت: 113 دقیقه. بودجه: 6/1 میلیون دلار. فروش: 4/4 میلیون دلار.
نامزدهای اسکار:

    بهترین فیلم.
    بهترین فیلمنامه ارژینال (کاپولا).
    بهترین صدا: والتر مرچ، آرت روچستر.

برندگان اسکار 1974:

    بهترین فیلم: پدر خوانده 2.
    بهترین کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا (پدر خوانده 2).
    بهترین بازیگر مرد: آرت کارنی (هری و تونتو).
    بهترین بازیگر زن: الن برستاین (آلیس دیگر اینجا زندگی نمی‌کند).
    بهترین بازیگر مرد نقش دوم: رابرت دونیرو (پدر خوانده 2).
    بهترین بازیگر زن نقش دوم: اینگرید برگمن (قطار سریع‌السیر شرق).

شنود

((اگه می‌تونست، ما رو می‌کشت.)) آن نوار را که به طور مخفیان ضبط شده، دوباره و این بار با دور آرام، گوش می‌کند. ((اگه می‌تونست، ما رو می‌کشت.)) این واقعا چیزی است که می‌شنود؟ آیا واقعا حرف‌های یک قربانی احتمالی است که از توطئه‌ای احتمالی حکایت دارد؟ یا نکند این‌ها همه از کج خیالیِ خودِ هری کل، متخصص شنود سرچشمه گرفته است؟ فرانسیس فورد کاپولا، در مکالمه، با در آمیختن تریلری به سبک هیچکاک و معرفی تدریجی شخصیت به سبک اروپایی، دوره‌ی ((ناراحتِ)) واترگیت را بازتاب داده است. مکالمه یکی دیگر از فیلم‌های دهه 1970 است که خیلی زیاد درباره‌اش تحقیق و پژوهش شده.

راجر ایبرت درباره‌ معنای زیرمتنیِ اسم هری کل (Harry Caul) توضیح داده و معنای آن اسم را مهم دانسته (به معنی تار عنکبوت و یا غشاء یا پرده ای که جنین را محصور و ایزوله کرده و از غرق شدن و نابودی نجات می‌دهد.) اما راست‌اش، اسم این شخصیت در ابتدا، Call بود؛ موقع تایپ کردنِ متن فیلمنامه، غلط زده شد و همان طور هم باقی ماند. گاه، به قول معروف، شب، خیلی ساده می‌تواند معنای شب بدهد و نه چیزی دیگر.

اما این را دیگر باید پای فیلمِ هدفمند و پر از ایده ی کاپولا گذاشت که دریچه‌اش به روی تعبیر‌های متفاوت باز است. در دل آن، حتی یک سکانس رؤیای جسورانه وجود دارد. مثل زنی که در آن رؤیا دیده می‌شود، هیچ چیز آن طور که به نظر می‌رسد، نیست. درست زمانی که احساس می‌کنیم هری در خطرِ از خود بیگانگی و فروپاشیِ شخصیتی قرار گرفته، ساکسوفن‌اش را بر می دارد و قطعه‌ای کاملا معقولانه می‌نوازد. یکی از جذابیت‌های این فیلم این است که هرکس تعبیر خودش را از آن دارد. یک جواهر پیچیده‌ی سینمایی و جین هکمن در شاهکارترین نقش‌آفرینی زندگی حرفه‌ای‌اش.

بازیگران

    جین هکمن: هکمن مکالمه را بهترین کارش تلقی می‌کند. شخصیت‌اش که تقریبا در تمامی طول فیلم دیالوگی ندارد، مظهرِ از خودبیگانگی بشری است. مشغولیت ذهنی‌اش صرفا همان آلات و ابزار الکترونیکِ شنودش است و تنها زمانی که سعی می‌کند جلوی وقوع جنایتی را بگیرد (انگیزه‌ای مملوس و انسانی)، به خود می‌آید و به هم می‌ریزد.
    از جمله نقش‌آفرینی‌های فوق‌العاده این بازیگر در این فیلم‌ها بوده: بانی و کلاید (1967)، ارتباط فرانسوی (1971)، فرانکشتین جوان (1974)، سوپرمن (1978)، نابخشوده (1992، برنده اسکار)، شورتی را بگیر (1995) و پرل هاربر (2001).
    هریسون فورد: دانشجوهای جوان نقاشی دیواری‌های آمریکایی (1973)، سیندی ویلیامز و هریسون فورد،معمولا در نقش‌هایی به کار گرفته می‌شدند که با تصویر محبوب مردمی‌شان هماهنگی نداشت. فورد، ایندیانا جونز معروف، در اینجا در نقش دستیار موذی و بی‌رحم کمپانی، بسیار مؤثر کار کرده است.

کارگردان

ایده‌ی فیلم مکالمه، یعنی مردی که فکر و ذکرش تکنولوژی است و سرانجام هم توسط همان تکنولوژی مقهور می‌شود، از سال 1966 در ذهن کاپولا بود. موفقیت پدر خوانده سرانجام به او اجازه داد تا سرمایه لازم را برای تولیدش به دست آورد. کاپولا اعتراف می‌کند که در این فیلم، تحت تأثیر آگراندیسمان آنتونیونی بوده؛ فیلمی که در آن، عکاسی فکر می‌کند شاید هنگام گرفتن عکس‌هایی معمولی، شاهد جنایتی در پارکی مه‌آلود بوده.

او ضمنا می‌گوید که از روانی هیچکاک و سکانس معروف‌ دوش‌اش الهام گرفته. به خاطر اهمیت زیاد صدا در این فیلم، کاپولا، عاقلانه از والتر مرچ، استاد بی‌چون‌ و چرا در این زمینه، دعوت کرد تا بر کار صدای فیلم نظارت داشته باشد. وقتی کاپولا مجبور شد سراغ تکمیلِ پدر خوانده 2 برود که همزمان می‌ساخت، این مرچ بود که نظارت بر سکانس‌های آخر را بر عهده گرفت. کاپولا قبل از پدر خوانده (1972) که در واقع ورودش را به باشگاه کارگردان‌های درجه یک تضمین کرد، فیلمنامه می‌نوشت (ژنرال پاتن، 1969) و یا در شرکت تولید فیلم راجر کورمن کارآموزی می‌کرد و بعد خودش این فیلم‌ها را ساخت: حالا دیگر پسر بزرگی هستی (1966)، رنگین کمان فینیان (1968) و مردم بارانی (1969).

بعد اینک آخرالزمان (1979)، کاپولا دوره‌ای پرفراز و نشیب پشت سر گذاشت که حاصل‌اش فیلم‌هایی است با کیفیت‌های متفاوت، از جمله: یکی از دل (1982) و کاتن کلاب (1984). سپس با پگی سو ازدواج کرد (1986) به موفقیت دست یافت. پدر خوانده 3 (1990) از لحاظ هنری ضعیف‌تر از دوتای اول بود. کاپولا در دهه 1990 این فیلم‌ها را ساخت: دراکولای برام استوکر (1992)، جک (1994) و باران‌ساز (1996).

پشت صحنه


    نقش کلیدی و کوتاه رئیس کمپانی، توسط رابرت دووال بازی شد که اسم‌اش در عنوان رده‌بندی نیامده.
    کاپولا با فیلمبرداری مکالمه در شهر محل اقامت‌اش، سن فرانسیسکو، به رؤسای پارامونت کم‌محلی کرد. با وجود موفقیت تجاری و هنری فیلم، پارامونت از تأمین بودجه تبلیغاتی‌اش سر باز زد.
    موسیقی متن فیلم که فقط با پیانو نواخته شده، توسط باجناق کاپولا، دیوید شایر سروده شد.

خلق را تقلیدشان بر باد داد…

ترکیدن (برایان دی‌پالما، 1981) و دشمن ملت (1998).


نظر منتقدها


مایکل اتکینسن (مووی لاین): ((کاپولا و هکمن، هر دو، قبلا هم کارهای چشم‌گیری ارائه داده‌اند، ولی هیچ یک تا به این اندازه، رعب‌انگیز، کوبنده و ملموس نبوده‌اند.))

پالین کیل (نیویورکر): ((کم ملاط است… ولی از آن فیلم‌هایی که وقتی تمام می‌شود ول‌ات نمی‌کند؛ طوری که حس می‌کنی نکند ترا هم می‌پایند.))

هری می‌خواهد جلوی جتایتی را که به نظرش اجتناب‌ناپذیر است بگیرد، ولی نمی‌داند چطور این کار را انجام دهد. سعی ‌می‌کند همان اتاق هتلی را کرایه کند که در نوار، به عنوان جای ملاقات به آن اشاره می‌شود، ولی اتاق قبلا کرایه شده. او اتاق بغلی را می‌گیرد و ابزار شنودش را در دیوار نازک حمام جاسازی می‌کند. کنار توالت حمام چمباتمه می‌زند اما آنچه را که می‌شنود درست تشخیص نمی‌دهد. او که وحشت برش داشته تلویزیون را روشن می‌کند و دراز می‌کشد.

خواب‌اش می‌برد و چشم که باز می‌کند، حس ناجوری بر فضای اتاق سنگینی می‌کند. از اتاق مجاور زمزمه‌ای هم به گوش نمی‌رسد. دزدکی به راهروی هتل نگاهی می‌اندازد؛ هیچ نشانی از جنبش و حرکت به چشم‌اش نمی‌آید. قفل را به زور باز می‌کند و وارد اتاق کذایی می‌شود اما چیزی در آنجا پیدا نمی‌کند. همه چیز تر و تمیز سرجایش است و اثری از جنایتی به چشم نمی‌آید. ولی هری که یکی کهنه‌کارهای این حرفه است، زیر کاسه حمام را نگاه می‌کند و دنبال لکه خونی-چیزی می‌گردد. هیچ لکی به چشم‌اش نمی‌خورد. به کاسه توالت خیره می‌شود و سرانجام سیفون را می‌کشد شاید به مدارکی بر بخورد که خواسته باشند از بین ببرند. ناگهان حوله خونینی روی زمین می‌افتد و خون سرخِ روشنی روی کاسه حمام می‌ریزد و از آنجا بر روی کف حمام سر ریز می‌شود. هری، وحشت‌زده، عقب می‌کشد.

آیا ادامه ای بر داستان های هری پاتر وجود دارد؟

 جی کی رولینگ داستان جدیدی از « هری پاتر » را خلق می کند

جی.کی.رولینگ دست از سر کاراکتر هری پاتر که وی و استودیوهای سینمایی سازنده آثاری تصویری از روی کتاب های ۷ گانه وی را میلیاردر ساخته، بر نمی دارد.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، این نویسنده زن میانسال بریتانیایی در جدیدترین اقدامش در این راه می خواهد در سه جلد کتاب کوچک و کوتاه که به صورت ایمیلی در صفحات مجازی و برخی سایت های منتخب وی می آید، به حوادث تازه ای در زندگی هری پاتر، این نوجوان عاشق سحر و جادو و محصل ماجراجوی مدرسه خیالی هاگ وارتز بپردازد. پیشتر هم قطعاتی از این مجموعه داستان های کوتاه در سایت اینترنتی پاترمور که متعلق به کاراکتر هری پاتر است، آمده بود. هنوز معلوم نیست از این قطعات کوتاه تا چه حد می توان برداشت های سینمایی داشت اما در این مسئله تردیدی نیست که تعداد محصولات و برنامه ها و فیلم های جدید مرتبط با هری پاترها به شکلی محسوس در حال افزایش است و ردپای رولینگ و مخلوق معروف او به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تعداد قابل توجهی از آثار هنری این روزهای جهان مشاهده می شود. یکی از بارزترین و بزرگترین آنها فیلم سینمایی جدید «هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم» است که در آن به گذشته سفر می شود تا مسایل مرتبط با هری پاتر و دنیای سحر و جادو سالها قبل از این که هری و دو دوست نزدیکش ران و هرمیون در مدرسه هاگوارتز گرد آیند تشریح شود.
https://moviemag.ir/images/pics/62/News/1/1/31/20161003083923_1.jpg
این به واقع اولین فیلم گذشته نگر مرتبط با پاتر است و بعید می نماید که تک فیلم این پروسه باشد و در صورت توفیق این فیلم کارهای دیگری از این قبیل که آنها را در دنیای فیلمسازی Prequel می نامند، در مسیر تولید قرار خواهند گرفت. هر یک از کتاب های جدید پیرامون پاتر که به روش «ای.بوک» عرضه می شوند، مشتمل بر ۱۰ هزار کلمه هستند و هم قطعات قدیمی در آنها به کار رفته و هم عبارات و ماجراهایی تازه، در همه حال این کتاب ها سبب می شوند نکات بیشتری درباره پاتر و مرتبط با دنیای غیرمتعارف او روشن و بیان شوند. این در حالی است که رولینز طی سالهای اخیر به دفعات تاکید کرده که دنیای پاتر برای او تمام شده و مایل نیست آنها را کش بدهد اما کارها و اقدامات او چیزهای دیگری را می گوید و وی همچنان در دنیای آشنای پاتر چرخ می زند. سه کتاب ای بوکی در راه از این قرار هستند: «هاگوارتز: یک راهنمای نامطمئن» که توضیحات تازه ای را درباره محل تحصیل هری پاتر عرضه می کند، «داستان هایی کوتاه از هاگ وارتز و قدرت ها و سیاست های آن» که متمرکز بر زندان ازکابان خواهد بود و کاراکتر پرطرفدار هوریس اسلاگ هورن (با بازی جیم برودبنت) را نیز تشریح خواهد کرد و سرانجام «داستان هایی کوتاه از هاگ وارتز و دشواری ها و خطرات» که کاراکترهای جالبی چون مینروا مک گونگال را در مرکز توجه قرار خواد داد. سردمداران تبلیغات هری پاتری توصیه کرده اند که دوستداران پاتر حتماً این سه کتاب را بخوانند تا محصولات بعدی تصویری و مکتوب پاتر، برایشان بیشتر قابل فهم باشد


 جی کی رولینگ پس از چند سال رازهای هری پاتر را حل کرد

جی کی رولینگ سرانجام پس از چند سال به پرسشها درباره رازهای بزرگی که درباره کتابهای هری پاتر وجود داشت، پاسخ گفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، طرفداران کتابهای هری پاتر طی سالهای گذشته چندین و چند سؤال اساسی درباره حوادث کتابهای هری پاتر داشتهاند که هرگز پاسخی به آنها داده نشده بود. اما این هفته نویسنده کتابها به دو پرسش از این پرسشها جواب داد.

یکی از این سؤالات درباره فلافی، سگ سه سر بزرگی است که در فیلم و کتاب هری پاتر و سنگ جادو وجود داشت و طرفداران کتاب همیشه میخواستند بدانند سرنوشت این سگ چه بوده است که دیگر نه دیده شد و نه حرفی از او به میان آمد.

جی کی رولینگ در پاسخ به این سؤال با تاکید بر اینکه فلافی ارزش زیادی برای داستان داشت، نوشته است: فلانی مدت زمان زیادی را در جنگلی میگذراند که در نزدیکی مدرسه هاگوارتز قرار دارد.
2 1 2013112211825
سؤال بعدی که همیشه وجود داشته است، این است که چرا خانه شماره 12 خیابان گریمالد لندن که محل زندگی اجدادی خانواده بلک است، باید وسط یک خانه عظیم و غول پیکر وجود داشته باشد؟ جی کی رولینگ پاسخی کوتاه اما جالب به این پرسش داده و گفته است: اجداد خانواده بلک خواهان تملک این خانه بزرگ و زیبا بودند. بنابراین ساکنان آن را مجبور به خروج از خانه کردند و خانه خود را وسط آن خانه بزرگ بردند و ساکن آن شدند.

جی کی رولینگ به یک سؤال دیگر هم جواب داد. این سؤال این بود که چه نوع چای مینوشد و او پاسخ داد: چای لانکشایر!


 جی کی رولینگ طرفدارانش را غافلگیر کرد

جی‌کی رولینگ نویسنده و خالق سری داستان‌های هری پاتر با انتشار آنلاین «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را برای نمایش «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیست‌گاه آن‌ها» آماده می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، مجموعه چهار قسمتی «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را با مکان‌هایی جدید در دنیای شعبده و جادو آشنا می‌کند.

نخستین قسمت از این مجموعه با عنوان «تاریخ جادو در آمریکای شمالی» دوشنبه با انتشار یک ویدئوی 100 ثانیه‌ای به عنوان پیش‌درآمدی بر نوشته اصلی رولینگ دوشنبه معرفی شد.

این مجموعه نوشته‌ها در چهار روز پیاپی به صورت آنلاین منتشر خواهند شد. این چهار داستان خوانندگان را با جادوگران، ساحره‌ها، تاریخچه و جادوهایشان در آمریکای شمالی آشنا خواهد کرد. ویدئوی یاد شده که به صورت همزمان در چندین رسانه منتشر شد، تماشاگران را به سایت انتشار داستان راهنمایی می‌کند.

این ویدئو و داستان‌ها در حقیقت زمینه را برای نمایش فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» آماده می‌کند. این فیلم از 18 نوامبر با بازی ادی ردمین به سینما می‌آید

فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها

 خالق « هری پاتر » 5 فیلم فیلمنامه براساس « جانوران جادویی و زیستگاه آنها » می نویسد!

802910 5052242225523
جی. کی. رولینگ که امشب در یک مراسم مربوط به طرفداران هری پاتر در سالن سینمای چینی TCL به شرکت کرده بود تأکید کرد مجموعه فیلم هایی که تحت عنوان «جانوران جادویی و زیستگاه آنها»‌ در دست تولید است، پنج قسمت خواهد داشت و وظیفه نوشتن فیلمنامه هر پنج قسمت هم بر عهده خود رولینگ خواهد بود.

گزارش مووی مگ به نقل از کیوسک تایمز، اولین قسمت از این مجموعه با بازی «ادی ردمین»، بازیگر برنده جایزه اسکار، قرار است ۱۸ نوامبر امسال (۲۸ آبان) راهی پرده سینماهای جهان شود. این قسمت در نیویورک ۱۹۲۰ می گذرد و ادی ردمین را در نقش یک جانور جادویی شناس اهل انگلستان تصویر می کند که در پی شکار جانوران جادویی سراسر دنیا پا به نیویورک گذاشته است. در این فیلم، شخصیت های کلیدی هری پاتر نظیر «آلبوس دامبلدور» و «گلرت گریندل والد» نقش تأثیرگذاری دارند.

کمپانی برادران وارنر در ماه آگوست اعلام کرده بود که قسمت دومی بر این فیلم خواهد ساخت و «دیوید ییتس» که چهار قسمت آخر هری پاتر را ساخته، کارگردان این پروژه خواهد بود.

به این ترتیب پیش بینی می شد که با یک سه گانه طرف باشیم تا اینکه امشب جی. کی. رولینگ رسما اعلام کرد این مجموعه پنج قسمتی خواهد بود.

در این مراسم که به صورت زنده در اینترنت هم پخش می شد، کالین فارل و جون وویت، پدر آنجلینا جولی، هم حضور داشتند


 انتقاد از جی کی رولینگ به دلیل انتخاب بازیگر اسیایی!

image 13970706226 img 20180928 23132648
بعد از انتشار جدیدترین تیزر بخش دوم «جانوران شگفت‌انگیز»، جی کی رولینگ خالق دنیای هری پاتر با انتقادهای تندی در شبکه‌های اجتماعی به خاطر انتخاب یک بازیگر کره‌ای در نقش ناگینی (مار ولدمورت) مواجه شده است. رولینگ در برابر اتهام نژادپرستی از خود دفاع کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، « جانوران شگفت‌انگیز: جرایم گریندلوالد» ناگینی را که در داستان‌ها و فیلم‌های «هری پاتر» حضور داشت، نشان می‌دهد و در تیزر آخر می‌بینیم که کلودیا کیم بازیگر اهل کره جنوبی نقش نسخه انسانی مار وفادار ولدمورت را بازی می‌کند.

رولینگ که فیلمنامه سری «جانوران شگفت‌انگیز» را نوشته و تهیه‌کننده این فیلم‌هاست، قبلا به دلیل آنچه نبود تنوع نژادی در شخصیت‌های دنیای جادوگری‌اش خوانده می‌شد، مورد انتقاد بود و حالا عده‌ای در توییتر نوشته‌اند چرا باید یک بازیگر آسیایی نقش ماری را بازی کند که در نهایت تسلیم شخصیت منفی اصلی دنیای هری پاتر می‌شود.

رولینگ در برابر این انتقادها در توییتر خود نوشت: «ناگا موجود افسانه‌ای مار شکل در اسطوره شناسی اندونزی است، بنابراین ناگینی هم اینطور است. ناگا ها گاهی در قالب موجودات بالدار و گاهی نیمه انسان نیمه مار تصویر شده‌اند.»

اما این توضیح هم ظاهرا منتقدان ماجرا در توییتر را قانع نکرده و یکی از آنها نوشته که تمام مدت در داستان‌های هری پاتر یک زن آسیایی تسلیم و فرمانبر یک مرد سفیدپوست بوده و این را نژادپرستانه دانسته است.

اوایل سال میلادی جاری هم حضور جانی دپ در این فیلم در نقش گریندلوالد با انتقاد روبه‌رو شد، چون او به خشونت خانگی متهم شده بود.


 « هیولاهای فانتزی » جی کی رولینگ سه گانه خواهد بود

خبرها حکایت از آن می کند که نسخه سینمایی «هیولاهای فانتزی» که فیلم برداری آن به تازگی تمام شده، تبدیل به یک سه گانه می شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از جام جم، این اکشن فانتزی ماجراجویانه براساس فیلم نامه اریژینال جی.کی.رولینگ ساخته می شود.

امر کارگردانی فیلم را هم دیوید یاتس به عهده دارد، که چهار قسمت آخر مجموعه فیلم «هری پاتر» را کارگردانی کرد.

داستان فیلم تازه یاتس در شهر نیویورک در اولین روزهای قرن بیستم اتفاق می افتد و ماجراهای نیوت اسکاماندر را تعریف می کند.

نیوت اسکاماندر در داستان مجموعه کتاب و فیلم هری پاتر، به صورت یک کاراکتر فرعی در دل یکی از قصه هایی که هری می خواند، حضور داشت.

به نوشته هالیوود ریپورتر، بسیاری از منتقدان از «هیولاهای فانتزی» به عنوان دنباله ای بر مجموعه فیلم هری پاتر یاد می کنند.

ادی ردماین بازیگر انگلیسی تبار و اسکار گرفته سینما، در این فیلم در نقش کاراکتر نیوت اسکاماندر بازی می کند.

تهیه کنندگان فیلم در کمپانی برادران وارنر می گویند قسمت اول این تریلوژی، هجدهم نوامبر امسال به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می رود.

جی کی رولینگ خالق مجموعه داستان پرخواننده هری پاتر و دیوید یاتس، از سرمایه گذاران «هیولاهای فانتزی» هم هستند


هیجان انگیزترین نکته فیلم جانوران شگفت انگیز ۲ از زبان ادی ردماین
محمد باقری

اکران فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها در سال ۲۰۱۶ باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای هری‌ پاتر با ابعاد جدیدی از جادوگری آشنا شوند. این روند با اکران فیلم بعدی این سری، یعنی جانوران شگفت انگیز: جرم‌های گریندلوالد، در سال جاری ادامه خواهد داشت و حتی فراتر خواهد رفت. در‌واقع ردماین در مصاحبه‌ای که اخیراً در مورد فیلم جدید خود انجام داد اشاره کرده است که از پیچیدگی های دنیای تاریک و عمیق دنیای جادوگری هیجان‌زده است. ردماین (Redmanye) گفت:”چشمگیرترین جنبه این فیلم تغییر فضای آن نسبت به قبلی‌ها است. دنیا تاریک‌تر شده و به دنیای هری پاتری آشنای مردم شبیه‌تر شده است. شخصیت‌هایی که در فیلم قبلی با آن‌ها آشنا شدیم حالا وارد دنیای تاریک و آشنای ما شده‌اند. هنگامی که فیلمنامه را می‌‌خواندم با عناصری رمزآلود و مرموز مواجه شدم و حدس می‌زنم که جانوران شگفت انگیز ۲ با موفقیت خوبی همراه خواهد شد.


با این اوصاف اگر قرار باشد که جانوران شگفت انگیز پا به دنیایی جدید بگذارند، طبق حرف‌هایی که ردماین در مصاحبه با EW گفته است، باید ببینیم نیوت اسکمندر و دوستانش در تاریکی های پیش رو چگونه مسیر خود را پیدا می‌کنند !
فیلم اصلی شخصیت‌ها و قوانینی پایه‌ای را وضع کرد تا دنباله های آن بتوانند به راحتی گسترش یابند و حالا فیلم جدیدی که در دست ساخت قرار دارد می‌تواند داستانی پیچیده‌تر و جذاب را از مکان های خطرناک و افراد شرور به تصویر بکشد.
با توجه به نام انتخاب شده برای این دنباله، جرم های گریندلوالد، منطقی است که انتظار داشته باشیم با عناصر مجرمانه و تاریک‌تری روبرو شویم. حالا که شخصیت منفی اصلی داستان یعنی گریندلوالد به خوبی معرفی شده است و جانی دپ (Johnny Depp) نیز نقش مهم‌تری به عنوان شخصیت منفی در داستان ایفا کرده، فضا برای گشت و گذار در دنیای جادوگری باز شده است.

جانوران شگفت انگیز ۲ ۰ جانوران شگفت انگیز جرم های گریندلوالد

با همه ی این گفته‌ها اما بعید است که همه چیز تلخ و ناراحت‌کننده پیش برود. عکس‌های اولیه‌ای که از جود لاو در نقش دامبلدور جوان منتشر شده است وعده یک شخصیت جذاب و شدیداً کاریزماتیک را می‌دهد. بازگشت دن فاگلر د نقش جیکوب کوالسکی نیز به ما وعده سکانس های جذاب و مفرحی را می‌دهد.
برای تماشای این فیلم جذاب و آگاه شدن از تغییرات واقعی آن نسبت به نسخه قبلی، حداقل باید تا تاریخ ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۸ صبر کنید. تا آن زمان با آلبالو همراه باشید تا از آخرین اخبار دنیای جادوگری هری پاتر بی‌خبر نمانید !


 جی کی رولینگ طرفدارانش را غافلگیر کرد



جی‌کی رولینگ نویسنده و خالق سری داستان‌های هری پاتر با انتشار آنلاین «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را برای نمایش «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیست‌گاه آن‌ها» آماده می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، مجموعه چهار قسمتی «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را با مکان‌هایی جدید در دنیای شعبده و جادو آشنا می‌کند.

نخستین قسمت از این مجموعه با عنوان «تاریخ جادو در آمریکای شمالی» دوشنبه با انتشار یک ویدئوی 100 ثانیه‌ای به عنوان پیش‌درآمدی بر نوشته اصلی رولینگ دوشنبه معرفی شد.

این مجموعه نوشته‌ها در چهار روز پیاپی به صورت آنلاین منتشر خواهند شد. این چهار داستان خوانندگان را با جادوگران، ساحره‌ها، تاریخچه و جادوهایشان در آمریکای شمالی آشنا خواهد کرد. ویدئوی یاد شده که به صورت همزمان در چندین رسانه منتشر شد، تماشاگران را به سایت انتشار داستان راهنمایی می‌کند.

این ویدئو و داستان‌ها در حقیقت زمینه را برای نمایش فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» آماده می‌کند. این فیلم از 18 نوامبر با بازی ادی ردمین به سینما می‌آید