رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم لبه تیغ به کارگردانی لی تاماهوری

لبه تیغ
1997 آمریکا
The Edge

کارگردان:Lee Tamahori


رها ماهرو : فیلم لبه تیغ بهترین واژه ای را که می توان برایش گذاشت دنیای وارونه است . محیط زیست و زیستگاه جانوران که انسان آن را تهدید می کند تبدیل به تهدیدی برای موجودیت انسان می شود . شکارچیان خود مظلوم نشان داده می شوند ، افراد ثروتمند ، انسان های جنتلمن بی نقص با عاطفه و از خود گذشته معرفی می شوند . آدم های بی پول افرادی لاقید که بویی از شرافت نبرده اند معرفی می شوند . بسیاری از سکانس های این فیلم با هیچ عقل و منطقی قابل پذیرش نیست . این که شخص مکمل فیلم در سکانس های پایانی از فرد ثروتمند بخواهد از کلبه بیرون برود تا او را بکشد ، چگونه می تواند حقیقت داشته باشد؟

حال آنکه همان فرد جان او را بارها نجات داده است ؟ پارادوکس های بسیاری در این فیلم وجود دارد . و مهم ترین ضعف در رویکرد فیلم نامه است . فیلم نامه ای که بدنبال وارونه نشان دادن حقایق است .

نمایش بیش از حد خشونت و بی رحمی خرس (در واقع طبیعت) نه تنها غیر واقعی و اغراق گونه است بلکه اثر بسیار بدی بر روی روان تماشاگر می گذارد .

این فیلم از یک جهت در تاریخ سینما بی نظیر است ، این که خرسی را سلاخی کنند و از کندن دندانش برای خود گردنبند بسازند بسیار دلنشین و خوشایند جلوه داده شده است در واقع مخاطب هیچ احساس گناه و شرمی از دیدن این سکانس ها در خودش احساس نمی کند .

نمره من به این فیلم 15 از 20 می باشد . آن هم بخاطر بازی های فوق العاده زیبای آنتونی هاپکینز و الک بالدوین .


لطفا نظرات قشنگتان را درباره فیلم لبه تیغ برای سایت رها ماهرو بفرستید.


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/b/b2/TheEdgeposter.jpg/220px-TheEdgeposter.jpg

لبه تیغ (فیلم ۱۹۹۷)
کارگردان     لی تاماهوری
تهیه‌کننده     آرت لینسون
نویسنده     دیوید مامیت
بازیگران     آنتونی هاپکینز
الک بالدوین
هارولد پرینوا
الی مک‌فرسن
بارت خرس
ال. کیو. جونز
موسیقی     جری گلدمیش
فیلم‌برداری     دونالد مک آلپین
تدوین     نیل تراویس
توزیع‌کننده     فاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
    ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۷
زبان     انگلیسی
فروش گیشه     ۲۷,۷۷۹,۸۸۸ دلار

لبه تیغ (به انگلیسی: The Edge) عنوان فیلمی مهیج به کارگردانی لی تاماهوری است که در سال ۱۹۹۷ میلادی اکران عمومی شد. نویسنده فیلمنامه این فیلم دیوید مامیت می‌باشد.

بازیگران
آنتونی هاپکینز
الک بالدوین
ال مک پرسون

نسخه شبکه خانگی
در ژوئن سال ۲۰۰۴ نسخه دی‌وی‌دی این فیلم وارد شبکه نمایش خانگی شد.
____________________
فیلم سینمایی لبه تیغ (The Edje)

محصول آمریکا  –سال 1997

زمان پخش: پنجشنبه 24 اسفند-ساعت 23:30

کارگردان : لی آماهوری

بازیگران : آلک بالدوین ، آنتونی هابکینز  و...

خلاصه فیلم : سه  مرد در اثر  یک حادثه هوایی در جنگلی سرگردان میشوند و مجبور می شوند برای بقاء با زندگی دست و پنجه نرم کنند.یک خرس در جنگل  بدنبال آنهاست که یکی از آنها را از پا در می آورد. 2 مرد دیگر  خرس را از پا در میاورند ولی یکی از مردان می خواهد دیگری را بکشد تا ثروت او را بدست آورد ولی ...
____________________
ژانر : ماجراجویی ،  اکشن ،  درام
دسته بندی : فیلم سینمایی خارجی
زبان : فارسی
زمان پخش: 09 آبان 1393 ۱۹:٠۱
مدت: 1 ساعت و 43 دقیقه
____________________
درباره " لبه تیغ "

دو مرد که یکی از آنها میلیونراست ، سردرگم و بدون تجهیزات در یک حادثه هوایی در جنگلی سرگردان میشوند.آنها  مجبور می شوند برای بقاء  با زندگی دست و پنجه نرم کنند. از طزفی یک خرس قوی  بدنبال آنهاست و یکی از آنها را از پا در می آورد و...
____________________
نام فارسی:لبه تیغ

زبان:دوبله فارسی

فرمت ویدئو:MKV

حجم:۶۵۱ مگابایت

محصول سال ۱۹۹۷ کشور امریکا

بازیگران حاضر در این فیلم:Anthony Hopkins, Alec Baldwin, Elle Macpherson

به کارگردانی:Lee Tamahori

موضوع:اکشن و ماجراجویی و هیجان انگیز

مدت زمان نمایش:۱ ساعت و ۵۴ دقیقه

توضیحاتی در مورد داستان فیلم:مردی میلیاردر به نام «چارلز مورس» (هاپکینز) در سفری به آلاسکا از فکر این که همسرش، «میکی» (مک فرسن) (که از او بسیار جوان تر است) و «باب گرین» (بالدوین) یک دیگر را دوست دارند، رنج می برد. تا این که هواپیمای حامل «چارلز»، «باب» و دستار او «استیون» (پرینو)، در دریاچه ای بسیار پرت سقوط می کند و حالا آنان باید پای پیاده خود را نجات بدهند…


_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد

نظرات 7 + ارسال نظر
سلطانی دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:42 ق.ظ

در فیلم لبه تیغ، عجیبترین موضوع، گم شدن سه مرد در جنگلی با محیطی پر از برکت، ماهی، رودخانه در حاشیه کوهپایه که نشان از زندگی ییلاقی زیبایی دارد!
در این محیط اگر یک نفر افلیج ومعلوم را آنجا پیاده کنید می‌تواند شرایط زندگی اولیه را فراهم وسالها زندگی کند! یک تصنعی به تمام معنی

حسین کی مرام یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 04:10 ب.ظ

نقد تون راجع به لبه تیغ جالب بود من عاشق این فیلم هستم، ولی با این دیدگاه هرگز به آن نگاه نکرده بودم. دوستی می گفت بعد از پایان هر فیلم ببین در اولین تفکر چه تأثیری روی تو دارد. من بعد از این فیلم حس کشتار خرسها را نداشتم. و بنظرم نقد شما کمی اغراق آمیز است و جنبه های منفی را یافته و بزرگ کرده است. ولی تاثیر کلی فیلم روی موضوع بسیار قابل بحثی است، گیر کردن انسانهای مختلف در شرایط نا امید کننده و بسیار سخت. که در این شرایط هر کس من وجودی واصلی خود را بیرون میریزد. نگاه شدیدا منفی شما برایم قابل قبول نیست. ضمن اینکه حاوی نکات جالبی هست.

الناز سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 02:04 ق.ظ

:اهاهاه

:-) پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1394 ساعت 06:07 ب.ظ

یکی از بهترین فیلم های بود که دیدم اخرش خیلی اخلاقی ومعنا دار تمام شد گفت دوستانم به خاطر نجات دادن من مردن
واقعا بازی آنتونی هاپکینز تواین فیلم فوق العاده بود

متشکرم از نظر شما

hamed چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:32 ب.ظ

شما حتما سانسورشدشو دیدی دوست عزیز وگرنه فیلمنامه مشگلی نداشت وشخصیت الک بالوین عاشق زن هاپکینز شده بود برا همین میخواست بکشش

ممنون از توضیحاتتان
ولی تاکید بیشتر من روی زیاد خشن نشان دادن طبیعت و حیوانات است.

مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:32 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

چند خبر جدید :


رقیب تازه شبکه‌های ماهواره‌ای از سوپر مارکت‌ها می‌آید؟
سریال شهرزاد

سال طول کشید تا فعالان شبکه نمایش خانگی در حوزه سریال سازی به ابتدایی ترین فرمول ها و راه ورسم جذب و حفظ مخاطب و پیشروی در مسیر درست برسند .

خبرآنلاین نوشت: «این سریال باعث شد قید سریالهای صدا و سیما و ماهواره ای رو بزنم و تا انتشار قسمت بعد تکرار همین سریال رو ببینم.» این، کامنت یکی از کاربران خبرآنلاین برای خبری است که درباره «شهرزاد» منتشر شده است. خبری که در آن حسین پاکدل گفته بود «شهرزاد» خواب را از سرمان پراند.

با این حال تا رسیدن به اینجا و دیدن چنین کامنتی، زمان زیادی سپری شده است. زمانی که به حکمفرمایی شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های دنباله‌دار ترکی گذشت.

پنج سال پیش در عرصه شبکه نمایش خانگی نه تجربه ای در این عرصه وجود داشت و نه نمونه موفقی به عنوان الگو پیش روی تهیه کنندگان بود تا مشخص شود چطور می توان به رکورد مخاطب میلیونی دست یافت و تا آخر راه حفظش کرد.

شکست بزرگ «قهوه تلخ» و «قلب یخی» که هر دو با توپ پر شروع کرده بودند تا همین سال گذشته و در زمان پخش کارهای دیگری مثل «ابله» و «عشق تعطیل نیست» ادامه پیدا کرد اما با ورود «دندون طلا» و بعد «شهرزاد» این جریان به مسیر صحیحش نزدیک و نزدیک تر شد تا تلویزیونی ها بیشتر از قبل احساس خطر کنند.

با پخش سریال «شهرزاد» که به نظر می رسد با برنامه و استراتژی مشخص وارد این عرصه شده، سرانجام اولین نشانه های موفقیت در شبکه نمایش خانگی سایر سریال سازان و شرکت های پخش و تهیه کننده ها را امیدوار کرد که می شود با ارائه یک کار با کیفیت و البته در نظر گرفتن تمام عناصر موفقیت یک سریال شبکه نمایش خانگی که مهمترین‌اش تکثیر و توزیع مناسب و منظم دی وی دی هاست ،تمام ناکامی های قبلی را یکجا کنار گذاشت و به اتفاقات مثبتی که می تواند تکانی اساسی به این راه جذب مخاطب بدهد، فکر کرد.

تلویزیون ملی ایران که با افزایش تعداد کانال هایش و البته تغییرات جزئی سالانه در ارائه برنامه های متنوع همچنان سعی دارد مخاطبان چند ده میلیونی اش را راضی نگه دارد، طی چهار پنج سال اخیر در مصاف با رقیب نه چندان قدرتمندی به نام جم تی وی به راحتی عرصه را واگذار کرده و با وجود پخش سریال های متنوع شکست را پذیرفته است .هر چند طبیعی است مدیران سیما حرفی از این شکست نزنند و اصلا باخت را نپدیرند یا با تخریب کارهای فوق العاده عامیانه و ضعیف شبکه ماهواره‌ای مورد اشاره، خودشان را بالا بکشند اما رسیدن به آمار واقعی متوسط تعداد مخاطبان این شبکه و سریال هایش در مقام مقایسه با سریال های تلویزیون خودمان نشان می دهد برخلاف گفته مدیران جام جم آنها بازنده این بازی بزرگ بوده اند و به این راحتی ها هم نمی توانند شرایط بازی را تغییر دهند.

در چنین شرایطی شبکه نمایش خانگی می تواند به عنوان یک آلترناتیو وارد میدان این مسابقه بزرگ شود و قاعده بازی را تغییر دهد اما در تمام پنج سال گذشته این آلترناتیو آنقدر نحیف، ضعیف و پرایراد بود که نمی شد به تغییر شرایط بازی امیدوار بود.در واقع آلترناتیو تلویزیون شکست خورده ایران از روز شروع کارش در عرصه سریال سازی در تمام وجوه فعالیتش آنقدر ناپخته و ضعیف عمل کرده بود که خیال شبکه های ماهواره ای از تداوم برتری شان راحت بود .حتی بعد از پنج سال آزمون و خطا در این عرصه هم شبکه نمایش خانگی در جایگاه واقعی یک جایگزین شایسته قرار نمی گرفت اما با ورود به فصل پائیز برگ تازه ای از این داستان ورق خورد و شبکه نمایش خانگی در این عرصه با «شهرزاد» حسن فتحی وارد مبارزه با شبکه ای شده که قصد دارد با سریال های ایرانی برگ برنده دیگری رو کند و همچنان پربیننده بماند.

از نشانه های موفقیت شهرزاد حتی می توان به این نکته اشاره کرد که برای مخاطبان این سریال پرداخت چهار هزار تومان برای تماشای هر قسمت اصلا رقمی گزاف و غیر معقول به حساب نمی آید و بیشتر طرفداران شهرزاد معتقدند برای کار با کیفیت پرداخت چنین رقمی کاملا منصفانه است و تهیه کنندگان این کار می توانند اطمینان داشته باشند همه مشتریان از پرداخت این مبلغ برای تماشای هر قسمت شهرزاد رضایت کامل دارند.

نشانه های تازه از موفقیت شهرزاد و جذب و حفظ مخاطبانش نشان می دهد در غیاب تلویزیون که برنامه سازهای موفق خود را از دست داده شبکه نمایش خانگی تا چه اندازه می تواند در رقابت با ماهواره موثر عمل کند و آلترناتیوی قابل تکیه در این مبارزه رسانه ای با مخاطبانی چند ده میلیونی باشد .

البته هر چقدر که شبکه نمایش خانگی پا بگیرد وکارهای موفق تری در این عرصه به دست مخاطبان برسد به همان میزان تلویزیون ملی زیر سوال خواهد رفت و میزان بی کفایتی اش بیشتر برای مردم روشن خواهد شد که چرا امثال حسن فتحی باید آنقدر از تلویزیون فاصله بگیرند که برای تماشای هر قسمت از یک سریال خوب و با کیفیت مجبور باشیم هفته به هفته پول بدهیم ودر تمام شبکه های تلویزیون دولتی و رایگان خودمان سریالی که قابل تعقیب کردن باشد و بتوان به راحتی کیفیت درجه الف را برایش در نظر گرفت پیدا نمی کنیم ؟

در کنار این ، موضوع بی اعتنایی مدیران جام جم به بخش بزرگی از جامعه هنری که پتانسیل فراوانی دارند اما صاحب خط فکری متفاوتی هستند پیش می آید که کوچ کارگردان ها،برنامه سازان و تهیه کننده های قدرتمند از تلویزیون در همین سوال نهفته است.

با این حال شهرزاد تازه یک چراغ نیمه روشن در ابتدای راه است و هنوز نمی توان به پا گرفتن و اقتدار شبکه نمایش خانگی در مسابقه دشوار با ماهواره امیدوار بود.هر چند سریال موفق این شبکه تا حدودی راه های جذب و حفظ مخاطب را نشان سایر سریال سازان نام آ شنای ورود پیدا کرده به شبکه نمایش خانگی داد اما این سوال بزرگ مطرح است که بعد از شهرزاد تعداد سریال های موفق در این عرصه آنقدر زیاد خواهد شد که ماهواره ای ها برای رقیب تازه شان تره خرد کنند و بعد از شکست سخت تلویزیون برای این مبارزه هم لباس رزم بپوشند؟




جاناتان فرنزن نویسنده مشهور آمریکایی چندی پیش جدیدترین کتابش را با عنوان «خلوص» به بازار فرستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دابلین‌اینکو‌آیرر، جاناتان فرانزن از نویسندگان مطرح معاصر آمریکا، نویسنده‌ای است که هر یک از آثار کم تعدادش به نوعی به رخدادی ادبی بدل می‌شود. این نویسنده که عکسش روی جلد تایم نیز قرار گرفت، با انتشار کتاب جدیدش که دو ماه پیش به بازار آمد، نقدهای متفاوتی دریافت کرده است.

منتقد دابلین اینکوآیرر در نقد این کتاب نوشته است: وقتی یک اثر مدرن آشکارا بر پایه یک اثر کلاسیک ادبی شکل می‌گیرد، معمولا نوعی تجلیل یا پاسخی متقابل به آن اثر است تا یا کاربردی‌بودن مدرن تنش مرکزی داستان را آشکار کند و یا فضاهایی که آن اثر خالی گذاشته را پر ‌کند.

مثلا «خاطرات بریجت جونز»، از کتاب «غرور و تعصب» در یک پس‌زمینه مدرن اقتباس کرده و مثل آن، تلاش‌های زنان مجرد و خطرهای روابط رومانتیک را نشان می‌دهد و در نهایت نتیجه‌گیری آستن را تایید می‌کند که بهترین چیزی برای زنان، زوجی خون‌گرم و سودمند است.

جدیدترین رمان جاناتان فرنزن یعنی «پیوریتی» (خلوص) هم با خطوطی موازی‌ با «آرزوهای بزرگ» شکل گرفته و به این امر بسیار خوشنود است. اول خیلی مطمئن نبودم که هدف این خطوط موازی چیست - چون مسلما نه تجلیل نه پاسخ در آن مشاهده نمی‌شود- و بعد از این ترسیدم که ممکن است دلیلش را فهمیده باشم.

مثل «آرزوهای بزرگ»، «پیوریتی» کتابی غول‌آسا، جدی و به طور رک و راستی احساساتی است. از بعضی جهات، کتابی هیجان‌انگیز و پر از انرژی، دسیسه، راز و دروغ است. نویسندگی فرنزن در آن اغلب به طور جذابی پرمغز و خنده‌دار است و جاه‌طلبی و صدای نویسندگی‌اش به شیوه خودش گیرا هستند.

در مورد تم موضوعی «آرزوهای بزرگ» هم داستان از این قرار است: به جای یک پسر یتیم که شخصیت اصلی بود و پیپ نام داشت، اینجا شخصیت اصلی دختری به نام پیپ است که پدرش را از دست داده و نام اصلی‌اش پیوریتی بوده. او باید وام دانشجویی‌اش را پرداخت کند و محنت‌های بسیار می‌کشد تا اینکه در نهایت خلوص وجدانش باعث می‌شود سربلند بیرون بیاید.

بدون اینکه پایان داستان لو برود، می‌توان گفت که بخش پایانی کتاب، ترکیبی نچسب از نسخه هالیوودی برای ستایش عمل نیک و دیالوگ‌های لوسی است که اگر در یک کمدی رومانتیک نوجوانان به کار می‌رفت بهتر بود. تمام این‌ها به خاطر این شک ناگوار که «پیوریتی» قرار نیست نسخه زنانه «آرزوهای بزرگ»، بلکه نسخه آمریکایی آن باشد بدتر هم می‌شود.

کتاب «پیوریتی» روز اول سپتامبر وارد بازار شد و به قیمت‌های ۹.۹۹ پوند، ۱۳.۶۰ پوند و ۱۱.۲۳ پوند در نسخه‌های مختلف به فروش می‌رسد. این کتاب قطور در ۵۷۶ صفحه توسط خانه نشر فورت استیت منتشر شد.

جاناتان فرنزن سال ۱۹۵۹ به دنیا آمد و از کالج سوارتمور فارغ‌التحصیل شد. از آثار او می‌توان به «بیست و هفتمین شهر»، «حرکت قوی» و «تصحیح‌ها» اشاره کرد. او همچنین نویسنده «چطور تنها باشیم» که یک مجموعه غیرداستانی است و «ناحیه ناراحتی» که یک کتاب خاطرات است نیز هست




پیکر احمد منزوی سه‌شنبه تشییع می‌شود
احمد منزوی
شناسهٔ خبر: 2997820 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
فرهنگ > کتاب
مراسم تشییع پیکر استاد احمد منزوی سه‌شنبه ۲۴ آذر از مقابل مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در پیام تسلیتی ضمن ابراز همدردی با فرزندان و خاندان معظم زنده‌یاد احمد منزوی منزوی و دیگر بازماندگان و جامعه فرهنگی ایران، بر ادامه راه وی در شناسایی و معرفی فرهنگ ایران و میراث گرانسنگ زبان فارسی تأکید کرده است.

همچنین مطابق اعلام این مرکز، مراسم تشییع پیکر استاد احمد منزوی، کتابشناس و نسخه شناس فقید، ساعت ۸:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۴ آذرماه در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه برگزار و پیکر استاد منزوی هم در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک خواهد شد.

استاد منزوی با تالیف آثاری چون فهرست نسخه‌های خطی فارسی و فهرست مشترک پاکستان و فهرستواره کتاب‌های فارسی در چندین مجلد و هزاران صفحه و تهیه و تدارک میلیون‌ها برگه از فهرست‌های نسخه‌های خطی فارسی، سهمی چشمگیر و شگفت‌انگیز در شناسایی و معرفی میراث ماندگار فرهنگ اسلامی- ایرانی و به ویژه زبان فارسی در گستره‌ای بسیار وسیع در سطح جهانی داشت.

وی از خاندانی اهل علم و کتاب شناس برخاست. پدرش علامه حاج شیخ آقابزرگ طهرانی، مولف دو دانشنامه بزرگ الذریعه و طبقات اعلام الشیعه، بیش از نیم قرن، در راه شناسایی و معرفی میراث مکتوب عالم تشیع، دمی از تحقیق و تتبع نایستاد.

استاد منزوی از سال ۱۳۶۹ و پس از بازگشت از اقامت طولانی مدت در پاکستان، به مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی پیوست و آرزوی دیرینه خود را در گردآوری و تالیف کتابی جامع، در شناسایی آثار فارسی در همه جای جهان، کتابخانه‌های عمومی و شخصی، با تمام وجود و صرف اوقات بسیار و سرپرستی و مدیریت محققان و پژوهشگران به همین منظور، جامه عمل پوشاند. بنیانگذاری و تالیف فهرستواره کتاب‌های فارسی و انتشار آن تاکنون در ۱۲ مجلد، جلوه‌ای از همت والا و کوشش خستگی ناپذیر اوست.




احمد منزوی نسخه‌شناس برجسته درگذشت
احمد منزوی
شناسهٔ خبر: 2997680 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
فرهنگ > شعر و ادب
استاد احمد منزوی کتاب‌شناس و نسخه‌شناس بزرگ و فرزند علامه حاج شیخ آقابزرگ تهرانی، مولف دو دانشنامه بزرگ «الذریعه» و «طبقات اعلام اعلام الشیعه»، شب گذشته دیده از جهان فروبست.

عنایت‌الله مجیدی رئیس کتابخانه مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تائید خبر درگذشت استاد احمد منزوی در شب گذشته جمعه 20 آذر، گفت: کتاب شناس و نسخه شناس بزرگ روزگار ما پس از تحمل دوره‌ای طولانی از بیماری، شب گذشته دیده از جهان فروبست و به این ترتیب فرهنگ ایران و زبان فارسی یکی از صدیق‌ترین و کوشاترین دلبستگان و خدمتگزاران خود را از دست داد.

وی در عین حال با بیان اینکه هنوز زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع زنده‌یاد منزوی، مشخص و قطعی نشده است، ابراز امیدواری کرد مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی تا پایان امروز در این خصوص تصمیم‌گیری و به عموم علاقه‌مندان ایشان اطلاع‌رسانی کند.

استاد منزوی با تالیف آثاری چون فهرست نسخه‌های خطی فارسی و فهرست مشترک پاکستان و فهرستواره کتاب‌های فارسی در چندین مجلد و هزاران صفحه و تهیه و تدارک میلیون‌ها برگه از فهرست‌های نسخه‌های خطی فارسی، سهمی چشمگیر و شگفت‌انگیز در شناسایی و معرفی میراث ماندگار فرهنگ اسلامی- ایرانی و به ویژه زبان فارسی در گستره‌ای بسیار وسیع در سطح جهانی داشت.

وی ازخاندانی اهل علم و کتاب شناس برخاست. پدرش علامه حاج شیخ آقابزرگ طهرانی، مولف دو دانشنامه بزرگ الذریعه و طبقات اعلام الشیعه، بیش از نیم قرن، در راه شناسایی و معرفی میراث مکتوب عالم تشیع، دمی از تحقیق و تتبع نایستاد.

استاد منزوی از سال ۱۳۶۹ و پس از بازگشت از اقامت طولانی مدت در پاکستان، به مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی پیوست و آرزوی دیرینه خود را در گردآوری و تالیف کتابی جامع، در شناسایی آثار فارسی در همه جای جهان، کتابخانه‌های عمومی و شخصی، با تمام وجود و صرف اوقات بسیار و سرپرستی و مدیریت محققان و پژوهشگران به همین منظور، جامه عمل پوشاند. بنیانگذاری و تالیف فهرستواره کتاب‌های فارسی و انتشار آن تاکنون در ۱۲ مجلد، جلوه‌ای از همت والا و کوشش خستگی ناپذیر اوست.



مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:57 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رهااا جون مطالب جالب و قدیمی سینما دیدم که تقدیم میشه
باااازم خبر قدیمی



سعادت آباد
کارگردان: مازیار میری
بازیگران: لیلا حاتمی، مهناز افشار، حامد بهداد و امیر آقایی
خلاصه داستان: زنی در زندگی مشترک با شوهرش دچار تردیدهایی می شود. او تصمیم می گیرد جشن تولدی برای شوهرش بگیرد اما همه چیز طبق پیش بینی هایش جلو نمی رود.
پخش: فیلمیران
سینماهای نمایش دهنده: آزادی، فرهنگ، جوان، ایران، آستارا
موزه سینما، ملت، زندگی، اریکه ایرانیان، فلسطین، عصر جدید، مرکزی، فرهنگسرای نیاوران، تماشا، راکا، کیان، پایتخت، ماندانا، شکوفه، پارس

یک حبه قند
کارگردان: رضا میر کریمی
بازیگران: رضا کیانیان، سعید پورصمیمی و نگار جواهریان و...
خلاصه داستان: خانواده ای در حال مهیا کردن مراسم عروسی دخترشان هستند.
پخش: حوزه هنری
سینماهای نمایش دهنده: استقلال، آزادی، ملت، زندگی، فرهنگ، ماندانا، بهمن، مرکزی، فلسطین، ایران، جی، اریکه ایرانیان، شکوفه

راه آبی ابریشم
کارگردان: محمد بزرگ نیا
بازیگران: عزت ا... انتظامی، داریوش ارجمند، رضا کیانیان و بهرام رادان.
خلاصه داستان: دو کشتی برای اولین بار می خواهند کالای خود را از طریق دریا به چین ببرند
پخش: حوزه هنری
سینماهای نمایش دهنده: آفریقا، آزادی، ملت، زندگی، تماشا، فرهنگ، کیان، ماندانا، اریکه ایرانیان، راکا، سپید

پرتقال خونی
کارگردان: سیروس الوند
بازیگران: حامد بهداد، نیوشا ضیغمی، فریبرز عرب نیا و...
خلاصه داستان: مرد میانسالی در آستانه جدایی از زنش با دختر جوانی آشنا می شود.
پخش: فیلمیران
سینماهای نمایش دهنده: قدس، آزادی، ملت، زندگی، اریکه، جوان، صحرا، مرکزی، ماندانا، شکوفه، آسیا و رازی


شکارچی شنبه
کارگردان: پرویز شیخ طاری
بازیگران: ملی نصیریان، امیر یل ارجمند، مهدی فقیه و...
خلاصه داستان: نوجوانی قرار است مدتی را با پدر بزرگش زندگی کند.
پخش: جبرئیل فیلم
سینماهای نمایش دهنده: آزادی، ملت، اریکه ایرانیان تماشا، راکا، سپیده، عصر جدید، پیام ، شاهد، فرهنگ

شیش و بش
کارگردان: بهمن گودرزی
بازیگران: محمد رضا گلزار و امین حیایی و...
خلاصه داستان: این فیلم روایت انسان هایی است که می اندیشند بسیار زرنگ اند اما...
سینماهای نمایش دهنده: آزادی، اریکه ایرانیان، پردیس ملت، ماندانا ، مرکزی ، پردیس کیان ، عصر جدید و جی






(خودزنی) کلید خورد

فیلم سینمایی (خودزنی) به کارگردانی احمد کاوری پس از سه ماه پیش تولید فیلم کلید خورد. این نخستین فیلم مستقل این کارگردان است که بازیگرانی چون امین حیایی، لعیا زنگنه، محمد رضا شریفی نیا، نیما شاهرخ شاهی، سینا رازانی، امیر غفارمنش، تینا آخوندتبار، امیریل ارجمند، حسام حمیدی و امیر دلاوری در آن ایفای نقش می کنند.
(خودزنی) به تهیه کنندگی اردشیر ایران نژاد تولید می شود و قرار است در سی امین جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشته باشد. کاوری اولین صحنه های فیلم اجتماعی خود را در سینمایی متروکه در حوالی میدان بروجردی فیلمبرداری کرده است.
در این صحنه ها شخصیت اصلی و محوری داستان پس از آزادی از زندان برای یافتن سرنخ هایی از همسر سابق و فرزندش به ملاقات یکی از دوستانش در این سینما می رود.
بخش عمده ای از داستان این فیلم در محله های جنوب تهران مقابل دوربین خواهد رفت. فیلمبردار این فیلم محمد تقی پاکسیماست و داریوش پیرو طراحی صحنه و لباس آن را انجام داده است. چهره پردازی فیلم به عهده بابک شعاعی است و صدابرداری سرصحنه آن توسط جهانگیر میرشکاری صورت می گیرد.
طاهر امانی در مقام مدیر تولید در این فیلم حضور دارد و کامبیز دارابی برنامه ریز و دستیار اول کارگردان آن است.

(خیابان های آرام) بعد از محرم و صفر اکران می شود

تهیه کننده فیلم سینمایی (خیابان های آرام) با رد شایعات توقیف فیلم گفت: بنا به پیشنهاد خودمان، (خیابان های آرام) در اولین فرصت بعد از ایام عزاداری ماه محرم و صفر اکران می شود.
سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم سینمایی (خیابان های آرام) در پاسخ به سوال فارس مبنی بر شایعه عدم اکران این فیلم در سینماها گفت: این فیلم اصلا توقیف نیست و پروانه نمایش دارد و اکران خواهد شد. با توجه به این که (خیابان های آرام) مضمونی طنز دارد با آقای شمقدری وارد مذاکره شدیم تا فیلم در ایام محرم و صفر اکران نشود.
وی افزود: ظاهرا آقای شمقدری با این پیشنهاد موافقت کردند و احتمالا در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش این موضوع مطرح می شود و فیلم دیگری جایگزین (خیابان های آرام) می شود. رضوی در خصوص تاریخ اکران فیلم گفت: در اولین فرصت بعد از ایام عزاداری ماه محرم و صفر این فیلم اکران می شود.
این تهیه کننده سینما در مورد این که گفته می شود شما در قبال موضع گیری های وزارت ارشاد درباره فیلم عکس العملی از خود نشان نمی دهید گفت: بنده همیشه در مورد هر کدام از فیلم هایم مبنای کار را تعامل با وزارت ارشاد گذاشتم نه تقابل و تاکنون هم جواب بهتری از این کار گرفتم تا این که بخواهم موضوعات را در فضای رسانه ای مطرح کنم.
(خیابان های آرام) ساخته کمال تبریزی فیلمی طنز و در آن بازیگرانی چون نیکی کریمی، حسن معجونی، محمد رضا فروتن ایفای نقش می کنند.

(فصل انار) کلید خورد

فیلم (فصل انار) به کارگردانی محسن شرفی نیا و تهیه کنندگی علی سرتیپی کلید خورد.
محمد رضا فروتن، ماه چهره خلیلی، شقایق فراهانی و میثاق زارع از نقشآفرینان اصلی این فیلم هستند. این فیلم مستند داستانی درباره زندگی عاشقانه معلولی است که زندگی را از دریچه ای پر از امید نگاه می کند. نقش اصلی این فیلم عاشقانه را سید جلیل میرطبایی ایفا می کند که خود دارای معلولیت جسمی است و فیلم (فصل انار) روایتی داستانی از زندگی اوست. نگار اسکندرفر سرمایه گذار این فیلم است. علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری این فیلم است طاهر پیشوایی صدابرداری و رضا حماسی تدوین آن را برعهده دارند.

فیلم (شیخ احمد قمی) کلید می خورد

جمال شورجه کارگردان سینما از کلید زدن فیلم سینمایی (شیخ احمد قمی) به تهیه کنندگی روح ا... برادری در زمستان خبر داد.
جمال شورجه کارگردان سینما درباره ساخت فیلم سینمایی (شیخ احمد قمی) گفت: امیدوارم تا یک ماه آینده پیش تولید را شروع کنیم و زمستان این فیلم سینمایی را به تهیه کنندگی روح ا... برادری کلید بزنیم. فرهاد توحیدی مشغول نگارش فیلمنامه این پروژه است.
وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد به زندگی شیخ احمد قمی وفادار هستید؟ افزود: سعی می کنیم کاملا وفادار باشیم. بخش عمده این فیلم سینمایی واقعی است و می توانم بگویم بخش های کمی برای دراماتیزه شدن تخیل ذهن نویسنده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد