رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم رو در روی مرگ ساخته روی ویلیام نیل

رو در روی مرگ
1943 آمریکا

کارگردان:Roy William Neill

فیلم رو در روی مرگ (Faces death) دوبله فارسی
ماجراهای شرلوک هلمز
:::دانلود فیلم رو در روی مرگ (Faces death) دوبله فارسی:::
 
داستان فیلم درباره کارآگاه معروف شرلوک هولمز و همکارش دکتر واتسون است. در خلال جنگ جهانی دوم، یک سری قتل در آسایشگاهی که دکتر واتسون داوطلبانه در آن خدمت میکند رخ می دهد. او هولمز را به کمک فرا می خواند و کارآگاه معروف شروع به حل معمای قتل ها می کند.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ژانر : ماجراجویی ،  جنایی ،  هیجان انگیز
دسته بندی : فیلم سینمایی خارجی
زبان : فارسی
زمان پخش: 06 فروردین 1394 ٠۱:۱۹
مدت: 1 ساعت و 4 دقیقه
 


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی فیلم رو در روی مرگ که از شبکه نمایش پخش شد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید



درباره " رو در روی مرگ "

 
داستان فیلم درباره کارآگاه معروف شرلوک هولمز و همکارش دکتر واتسون است. در خلال جنگ جهانی دوم، یک سری قتل در آسایشگاهی که دکتر واتسون داوطلبانه در آن خدمت میکند رخ می دهد. او هولمز را به کمک فرا می خواند و کارآگاه معروف شروع به حل معمای قتل ها می کند.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
شرلوک هولمز و چهره مرگ(رو در روی مرگ)-نسخه قدیمی 1943 (دوبله به فارسی) تاریخ تولید : 1943 بازیگران : باسیل راتبونه - نیگل بروس ژانر : ماجرایی / معمایی / جنایی
http://rozup.ir/view/992139/02csds22stgtt2.JPG.jpg
مجموعه فیلمهای کلاسیک شرلوک هلمز (دوبله)
ماجراهای شرلوک هلمز
این مجموعه شامل 13 فیلم سینمایی شرلوک هلمز از سال 1939 تا 1970 می باشد:
عناوین فیلمها به شرح زیر است :
- هیولای باسکرویل
1939 آمریکا
The Hound of the Baskervilles
Dir:Sidney Lanfield
- ماجراهای شرلوک هلمز
1939 آمریکا
The Adventures of Sherlock Holmes
- شرلوک هلمز و صدای وحشت
1942 آمریکا
Sherlock Holmes and the Voice of Terror
- شرلوک هلمز و سلاح مخفی
1942 آمریکا
Sherlock Holmes and the Secret Weapon
- سفر به واشنگتن
1943 آمریکا
Sherlock Holmes in Washington
- رو در روی مرگ
1943 آمریکا
Sherlock Holmes Faces Death
- پنجه سرخ
1944 آمریکا
The Scarlet Claw
Dir:Roy William Neill
- مروارید مرگ
1944 آمریکا
The Pearl of Death
Dir:Roy William Neill
- زن عنکبوتی
1944 آمریکا
The Spider Woman
Dir:Roy William Neill
- خانه وحشت
1945 آمریکا
The House of Fear
Dir:Roy William Neill
- قتل در شب
1946 آمریکا
Terror by Night
Dir:Roy William Neill
- قاتل شیک پوش
1946 آمریکا
Dressed to Kill
Dir:Roy William Neill
- زندگی خصوصی شرلوک هلمز1970 انگلستان
The Private Life of Sherlock Holmes
Dir:Billy Wilder
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:42 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :

بهنوش بختیاری گفت: بازی در سریال ادیسه 2013 را برای شبکه 3 در دست اقدام دارم و دو کار به نام «زندگی شهر بزرگ» و «مهاجر عاشق» را نیز تهیه کنندگی آن را انجام می دهم.
بهنوش بختیاری در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: به تازگی یک کار سینمایی کار کردم به نام «تو و من» که محمد بانکی آن را کارگردانی کرده است و الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار در آن بازی می کنند.
وی افزود: یک کار سریال نیز دارم که جدیدا می خواهم شروع کنم به نام ادیسه 2013 که برای شبکه 3 است که این کار نیز یکی از کارهای آقای بهرنگ توفیقی است.


- سازمان نظام پزشکی، "مینای شهر خاموش" را برترین فیلم پزشکی و سلامت جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.
- مسابقه کتابخوانی "جرعه ای از زمزم" همزمان با ماه محرم و در گرامیداشت شهادت امام حسین(ع) از سوی کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی برگزار می شود.
- فرهنگسرای تفکر در دوره های آموزشی زمستان انواع هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایشی و دستی را به علاقه مندان آموزش می دهد.
- اثر کلاسیک ونزوئلایی "دنیا بارابارا" با ترجمه نازنین نوذری منتشر می شود.
- مجموعه شعر "چشم های زمستانی" سروده شاعر کانادایی توسط افسانه شعبان نژاد برای نوجوانان ترجمه و به زودی روانه بازار کتاب می شود.
- سه کتاب تازه درباره جدیدترین تکنیک های انیمیشن توسط کانون پرورش فکری عرضه می شود.
-آلبوم "فصل باران" در چهارمین برنامه نقد نغمه در فرهنگسرای دانشجو تحلیل و ارزیابی می شود.
- مراسم تشییع پیکر زنده یاد محمد بهارلو موسیقی دان پیشکسوت صبح روز چهارشنبه 25 بهمن مقابل تالار وحدت برگزار می شود.
- آخرین مجموعه از پرنده های چوبی مهدی سحابی، هنرمند نقاش و مجسمه ساز در نگارخانه آریا به پرواز درآمد.
- نمایشگاه نقاشی های فی البداهه شهلا آرمین در نگارخانه الهه برگزار می شود.
- نمایشگاه پوستر "مهدی حاج محمد فریمانی" با موضوع عاشورا تا 17 اسفند در نگارخانه سوره تهران در معرض دید عموم قرار می گیرد.
- جشنواره هنرهای تجسمی استان تهران از 2 تا 9 اسفندماه برگزار می شود.

ارزیابی رئیس پلیس کشور از «اخراجی ها»
خود را در فضای جبهه حس کردم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پیام فیلم "اخراجیها" نخستین فیلم مسعود ده نمکی که با استقبال خوب تماشاگران جشنواره بیست و پنجمین فیلم فجر روبرو شد یکپارچگی در برابر تهدیدات بود.
به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی از جمله شهروندانی بود که در جشنواره فیلم فجر همراه خانوادهاش به تماشای " فیلم اخراجی ها " نشست.
رئیس پلیس کشور که با دیدن اخراجی ها خاطرات دور و دراز دوران دفاع مقدس را بازخوانی کرده است، در ارزیابی آن، خاطرهای از روزهای نخست جنگ را که همانندیهایی با اخراجی ها دارد، از ذهن می گذراند.
وی دراین باره نوشته است: من همه ساله برخی از فیلم های دهه فجر را با همفکری دوستان انتخاب می کنم و اگر کاری برایم پیش نیاید همراه خانواده برای دیدن آن فیلم ها به سینما می روم.
احمدی مقدم افزود: امسال فیلم "اخراجی ها" نظرم را جلب کر د و برایم جالب بود بدانم آقای "ده نمکی" که وارد عرصه فیلم سازی شده است، چه دیدگاه و تفکری دارد و با توجه به شناختی که از طریق نوشته هایش به اندیشه های او داشتم، خواستم ببینم که آیا رویکرد جدیدی دارد و باتفکرات جدید وارد میدان شده است یا خیر؟
به گفته رئیس پلیس کشور این فیلم مفاهیم بزرگ و سنگین را خیلی خوب و با زبان ساده توانسته است بیان کند و حتی بچه های کوچک و هرکسی با هرسنی می توانند برداشتی از فیلم داشته باشند و با فیلم همراهی کنند.حالت های خنده، گریه ، کف زدن و ابراز احساسات تماشاگردان هنگام دیدن این فیلم حالت عجیبی بود که در این فیلم پیش آمد و کمتر در فیلم های دیگر نمونه این احساسات را می توان "یک جا"دید.من با دیدن این فیلم ، خودم را در فضای جبهه حس کردم و برخی خاطراتم با این فیلم خیلی مشابهت داشت.
احمدی مقدم پس از بیان خاطره ای که با دیدن این فیلم برایش تداعی شده است افزود: پس از این که فیلم اخراجی ها را تماشا کردم احساس کردم در این شرایط که آمریکایی ها تهدید کرده اند و جنگ روانی راه انداخته اند و می گویند ممکن است ما ایران را مورد تعرض نظامی قرار بدهیم، ابراز احساسات تیپ های مختلفی که به سینما آمدند(همه جور تیپ از خانم محجبه چادری، خانم های با حجاب بسیار نامناسب و تیپ های بسیار متفاوتی که در سالن سینما بودند) آن احساساتی که در آخر فیلم ابراز می کردند، نشان می داد که از نتیجه فیلم بسیار راضی اند.
وی ادامه داد: پیام فیلم این بود که درست است رفتارهای متفاوت و دیدگاه های مختلف سیاسی و دسته بندی های گوناگون در کشور وجود دارد اما آن چیزی که میان همه ما مشترک است و برای دشمنان پیام دارد این است که در زمانی که کشور مورد تهدید قرار بگیرد، همه این خط کشی ها و دسته و گروه بازی ها همه به کنار می رود و مردم ما همه در دفاع از آب و خاک، سهم خودشان را ادا می کنند و در این جا ما نمی توانیم میان گروه ها و اقشار مختلف خط کشی داشته باشیم.
احمدی مقدم تصریح کرده است: نکته ای که واقعیت دارد این نیست که در جبهه فقط آدم های آسمانی و دست نیافتنی بودند بلکه آدم هایی بودند که تحت تاثیر آن شرایط و فضای معنویت، ایثار ، فداکاری و شهادت، دچار انقلاب درونی می شدند و یک شبه ره صدسالهای را که با عرفان می توان رفت، می پیمودند و به مقام شامخ شهادت و به لقا»ا... می رسیدند.



درویش با روز رستاخیز به تهران رسید

فیلم برداری فیلم سینمایی «روز رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در شهرستان فومن به پایان رسید و گروه برای ادامه کار به تهران برگشتند.
به گزارش مهر فیلمبرداری سکانس های باقی مانده در چند کیلومتری قلعه رودخان انجام شد. در این بخش ها مهتاب کرامتی، یک بازیگر لبنانی و آرش آصفی مقابل دوربین رفتند. سکانس های فومن به پایان رسیده و گروه فیلمبرداری این فیلم به تهران آمده اند تا از امروز شنبه 22 مردادماه بخش هایی از فیلم در تهران فیلمبرداری شود. به نظر می رسد در صورت آماده شدن فیلم تا چند ماه آینده اولین نمایش این فیلم در جشنواره سی ام فیلم فجر باشد.
بخش عمده تدوین فیلم انجام شده و بازی کرامتی در نقش کنیز مسیحی به پایان رسیده است.
پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، بابک حمیدیان، انوشیروان ارجمند، بهادر زمانی، علی جاوید فر، حمید جدیدی، میرطاهر مظلومی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات، انوش معظمی و زهره حمیدی بازیگران این فیلم هستند.

«زنان ونوسی، مردان مریخی» چند روز قبل از عید فطر اکران می شود

کاظم راست گفتار از اکران فیلم «زنان ونوسی، مردان مریخی» حدود 10 تا 12 روز دیگر چند روز قبل از عید فطر در گروه سینمایی آفریقا خبر داد.
کاظم راست گفتار در خصوص مراحل تولید فیلم سینمایی آشوب بیان داشت: برای اخذ پروانه ساخت این فیلم اقدام کرده ایم و همچنان منتظر صدور پروانه ساخت آن هستیم و فیلم های «زنان ونوسی، مردان مریخی» حدود 10 تا 12 روز دیگر چند روز قبل از عید فطر در گروه سینمایی آفریقا اکران خواهد شد و در مورد فیلم «چک» نیز منتظر صدور پروانه نمایش آن هستیم.
امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، امیرحسین رستمی، سحر زکریا، شراره رخام در «زنان ونوسی، مردان مریخی» بازی کرده اند.
داستان فیلم درباره مهندس جوانی به نام سعید است که مقدار زیادی پول قرض می گیرد تا همسرش را برای اسکی به فرانسه بفرستد. زمان اسکی همسر مرد یخ می زند و...

مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:39 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


رحمت امینی کارگردان تئاتر و سینما:
نباید در ساخت سریال های ماورایی به تکرار مکررات بیفتیم

یک منتقد با بیان این که از میان سریال های ماه رمضان تاکنون فقط «پنج کیلومتر تا بهشت» را تماشا کرده است ، گفت: به نظر من این سریال هم از لحاظ داستان و هم فیلمنامه، بضاعت این همه طولانی شدن را ندارد.
رحمت امینی از روند کند قصه «پنج کیلومتر تا بهشت» اظهار نارضایتی کرد و افزود: بیش از 10 قسمت از پخش این سریال گذشته است، اما هنوز جسم امیرحسین را کسی پیدا نکرده و مدام اتفاقاتی می افتد و داستان را کش دار می کنند.
این هنرمند تئاتر گفت: در «پنج کیلومتر تا بهشت» مشخص است که جسم امیرحسین را پیدا کرده و به بیمارستان منتقل می کنند و در نهایت امیر حسین از حالت کما خارج شده و دست قاتلان و دزدان رو می شود و سریال به پایان می رسد.
وی ادامه داد: نیازی نیست روند قصه «پنج کیلومتر تا بهشت» به کندی طی شود; می توانست خیلی سریع تر جلو برود.
این منتقد توضیح بیشتری درباره سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» داد و گفت: در این سریال رد پایی از داستان های ماورایی خارجی و ایرانی دیده می شود. فیلم سینمایی «روح» محصول آمریکا بود که سال ها پیش ساخته شد; دقیقا در «پنج کیلومتر تا بهشت» هم مناسبت هایی از این فیلم به چشم می خورد; البته به اضافه ی برخی از باورهای دینی خودمان مثل خواندن قرآن و دیگر مسائل.
همچنین وی با اشاره به سریال های ماورایی ماه رمضان که کمی تکراری شده اند، خاطرنشان کرد: زمانی که موفقیت هایی در سریال های ماورایی همچون «او یک فرشته بود» و... رخ می دهد، نباید به سمت تکرار برویم; چراکه وقتی داستان یک سریال برای مخاطب تکرار شود، فقط او را سرگرم کرده و برایش هیچ جذابیتی ندارد و نکته ی جالبی دستگیرش نمی شود.
وی افزود: به طور کلی اگر قرار است به سمت سریال های ماورایی برویم و حتی اگر می خواهیم نمونه های خارجی را سرمشق قرار دهیم، بهتر است در سریال سازی گامی همچون سریال «لاست» برداریم; اتفاقاتی که در فیلم نامه های چنین سریال هایی رخ می دهد، آن قدر غنی است که ضمن پاسخگویی به ابهامات مخاطب، باورپذیر بودن برای بیننده هم لحاظ شده است.
او با بیان این که در ساخت سریال های ماورایی نباید به تکرار مکررات بیفتیم ، یادآور شد: مخالفتی با ساخت سریال های ماورایی ندارم ; اتفاقا چنین سریال هایی لازم است اما بهتر است گام های بهتری برداریم و در ساخت آنها به تکرار مکررات نیفتیم و ایده های نو و جدید ارائه دهیم.
رحمت امینی در پایان به ایسنا گفت: در کل سریال ها و فیلم های ماورایی باید برای مخاطبان قابل باور باشند; به طوری که به سمت تخیلات نروند و اصلا نباید انتظار داشته باشیم با وجود تخیلات عواید معنوی نصیب مخاطب شود.


صادق هدایت


درچنین روزی درسال 1281 ه.ش صادق هدایت در تهران به دنیا آمد. از آثار او می توان به «رباعیات خیام»، «سایه روشن»، «سگ ولگرد»، «سه قطره خون»، « بوف کور» و... اشاره کرد. هدایت به عنوان یکی از نوابغ داستان نویسی ایران در تمام دنیا شناخته شده است. هدایت در آثارش به یک کشف اندیشمندانه با نگاهی سوررئالیستی به دنیای پیرامونی خود می نگریست. وی در 19 فروردین 1330 در پاریس خودکشی کرد و در قبرستان پرلاشز در پاریس دفن شد.




انتخاب دبیر هشتمین دوسالانه نقاشی

محمود شالویی مدیرکل هنرهای تجسمی طی حکمی احمد وکیلی را به عنوان دبیر هشتمین دوسالانه ملی نقاشی معاصر ایران منصوب کرد. غلامعلی طاهری مشاور هنری دفتر هنرهای تجسمی نیز از برگزاری همزمان این دوسالانه در مشهد و نیشابور خبر داد و گفت: بخش اصلی دو سالانه در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد وی درباره یادواره کمال الملک که پیش از این برای عنوان هشتمین دو سالانه نقاشی پیشنهاد شده بودگفت: موضوع این دو سالانه هنوز مشخص نشده ولی پیشنهاد نام گذاری آن به اسم یکی از شخصیت های مطرح عنوان شده که به زودی در فراخون دوسالانه آن پرداخته می شود. طاهری همچنین از برگزاری جلساتی برای دو سالانه گرافیک خبر داد و افزود: جلسات مقدماتی دو سالانه گرافیک به زودی با حضور تعدادی از هنرمندان فعال این عرصه برگزار می شود تا برای سال آینده شاهد برگزاری این دوسالانه باشیم.

درخشش خوشنویسان ایرانی
چهار هنرمند ایرانی جوایز جشنواره بین المللی خوشنویسی ترکیه را به دست آوردند در جشنواره بین المللی خوشنویسی ترکیه که اواخر تیر برگزار و نتایج آن طی هفته گذشته اعلام شد جایزه 20 هزار دلاری نفر اول به محمود رهبران، جایزه 13 هزار دلاری نفر دوم به حبیب رمضان پدر، جایزه ده هزار دلاری نفر سوم به جعفری و جایزه هشت هزار دلاری نفر چهارم به پیمان سادات نژاد اختصاص یافت.

اعلام فراخوان دهمین دوسالانه ملی سفال و سرامیک معاصر ایران

دهمین دو سالانه ملی سفال و سرامیک معاصر ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمنهنرمندان سفالگر و با مشارکت موزه امام علی(ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و انجمن سفال شاهرود برگزار می شود.بخش های نمایشگاه عبارتند از: حجم نقش برجسته نقش روی سطوح بخش ویژه سرامیک دیزاین با موضوع (گلدان تک شاخه ای) آثار برتر با گرایش میراث فرهنگی، صنایع دستی و تکینک های ویژه در دو بخش لعاب و بدنه فراخوان کامل دوسالانه در سایت ir.2salane.www قابل دسترسی است.

فراخوان سومین سمپوزیوم مجمسه سازی

فراخوان سومین سمپوزیوم مجمسه سازی تهران در دو بخش اصلی و دانشجویی و با متریال(سنگ) منتشر شد.
سومین دوره از این سمپوزیوم به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران از دهم تا سی ام مهر 1390 برگزار خواهد شد. در بخش اصلی سمپوزیوم 12 هنرمند ایرانی با نظر شورا انتخاب و 5 هنرمند مدعو خارجی حضور خواهند داشت. رئیس این دوره از سمپوزیوم محمدجواد شوشتری و دبیر آن مجتبی موسوی است. گفتنی است سمپوزیوم در بخش اصلی سه اثر برگزیده خواهد داشت و به تمامی هنرمندان شرکت کننده علا وه بر پرداخت ورودیه گواهی شرکت در سمپوزیوم اعطا خواهد شد.
علا قه مندان برای شرکت در این سمپوزیوم می توانند جزئیات بیشتر را از طریق سایت ir.izidasaz.www مشاهده کنند.

رونمایی از مجسمه برنزی ابن سینا

مجسمه برنزی ابن سینا ساخته حمید شانس شنبه گذشته با حضور جمعی از هنرمندان مقابل دانشکده پزشکی دانشگاه تهران رونمایی شد.
تندیس ابن سینا در ابعاد چهار متر روی پایه ای دو متری به صورت فیگور قرار گرفته و از جنس برنز ساخته شده است.
در حال حاضر حمید شانس سرگرم ساخت مجسمه ای با مضمون صلح به ارتفاع ده متر است. حمید شانس این مجسمه بزرگ ده متری را به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران از جنس برنز، فولا د و استیل می سازد.



جهانگیر الماسی پیشنهاد داد
«آلزایمر» و «آسمان محبوب» بهترین گزینه برای ارائه به اسکار

جهانگیر الماسی بازیگر و کارشناس سینما در خصوص انتخاب نماینده سینمای ایران برای ارائه به آکادمی اسکار گفت: من فیلم «آلزایمر» را بهترین گزینه برای معرفی به آکادمی اسکار می دانم.
وی در ادامه افزود: فیلم دیگر که به نظرم شایستگی حضور در اسکار را دارد، «آسمان محبوب» ساخته داریوش مهرجویی است البته به این شرط که کیفیت چاپ درست شود.
وی افزود: این فیلم عطف به مدرسه فرهنگی است که در حوزه حکمت و فلسفه اسلامی با تولیت آقای دکتر نصر در آمریکا وجود دارد. مدرسه ای که افراد آن از اصحاب سه شنبه تهران بودند و در آن بزرگوارانی چون علامه طباطبایی حضور داشتند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد