رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم فرید بهاری ساخته مهرداد خوشبخت

فرید بهاری
1393 ایران

مهرداد خوشبخت

مهرداد خوشبخت "فرید بهاری" را به نیمه رساند

تصویربرداری فیلم تلویزیونی " فرید بهاری " به کارگردانی مهرداد خوشبخت و به تهیه کنندگی رضا جودی ، محصول سیمافیلم از نیمه گذشت
به گزارش روابط عمومی سیمافیلم به گفته رضا نصیری نیا مدیرتولید این اثر تا کنون صحنه های مربوط به خانه فرید ، خانه مادر فرید،پارک و خیابان تصویربرداری شده و سکانس های مربوط به بیمارستان و شرکت فرید باقی مانده است.
بنا براین گزارش ، در خلاصه داستان این فیلم با مضمون طنز به قلم مهدی سجاده چی آمده است: فرید بهاری فردی دروغگو و خیال پرداز است. روزی متوجه می شود سه شخصیت کاملا مشابه او که هر کدام یکی از صفتهای اخلاقی بد وی را دارا هستند در روند زندگی عادی او اختلال ایجاد کرده اند. بر اثر دردسرهای این سه شخصیت ،فرید بهاری مصمم می شود عادات ناپسند خود را کنار بگذارد اما...
بهنام تشکر ، جمشید جهانزاده ، فریبا نادری ،افشین نخعی ، پروین ملکی ، اکرم مطلبی ، محمد علی دشتی و هادی پیرهادی از بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند.
خانه فرید ، بیمارستان و شرکت لوکیشن های اصلی فیلم " فرید بهاری " هستند.
تصویربرداری این تله فیلم در 20 جلسه و تماما" در تهران انجام می شود.
فهرست عوامل این پروژه عبارتند از: مدیر تصویربرداری : ناصر محمود کلایه ، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا شریفی ، دستیار دوم کارگردان : میثم فخرایی ،مدیر تولید : رضا نصیری نیا ، دستیار تصویربردار : ناصر بیک زاده ، صدابردار : جواد مقدس ، طراح صحنه و لباس : نسیم سیگارودی ،طراح چهره پردازی : احسان روناسی ، مدیر تدارکات : مهران مداحیان ، تدوین : مهدی جودی ، منشی صحنه : فرشته حجازی ، عکاس :مهدی شریفی. امور مالی: ابراهیم تفرشی
" فرید بهاری " محصول گروه فیلم های تلویزیونی سیمافیلم است.

http://www.simafilm.ir/images/1.photo/hhhk987.jpg

مهرداد خوشبخت "فرید بهاری" را کلید زد

با حضور بهنام تشکر
مهرداد خوشبخت "فرید بهاری" را کلید زد
تصویربرداری فیلم تلویزیونی " فرید بهاری " به کارگردانی مهرداد خوشبخت و به تهیه کنندگی رضا جودی ، محصول سیمافیلم امروز در تهران آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی سیمافیلم ، در خلاصه داستان این فیلم با مضمون طنز به قلم مهدی سجاده چی آمده است: فرید بهاری فردی دروغگو و خیال پرداز است. روزی متوجه می شود سه شخصیت کاملا مشابه او که هر کدام یکی از صفتهای اخلاقی بد وی را دارا هستند در روند زندگی عادی او اختلال ایجاد کرده اند. بر اثر دردسرهای این سه شخصیت ،فرید بهاری مصمم می شود عادات ناپسند خود را کنار بگذارد اما...
بهنام تشکر ، جمشید جهانزاده ، افشین نخعی ، پروین ملکی ، اکرم مطلبی ، محمد علی دشتی و هادی پیرهادی از بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند.
خانه فرید ، بیمارستان و شرکت لوکیشن های اصلی فیلم " فرید بهاری " هستند.
تصویربرداری این تله فیلم در 20 جلسه و تماما" در تهران انجام می شود.
فهرست عوامل این پروژه عبارتند از: مدیر تصویربرداری : ناصر محمود کلایه ، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا شریفی ، دستیار دوم کارگردان : میثم فخرایی ،مدیر تولید : رضا نصیری نیا ، دستیار تصویربردار : ناصر بیک زاده ، صدابردار : جواد مقدس ، طراح صحنه و لباس : نسیم سیگارودی ،طراح چهره پردازی : احسان روناسی ، مدیر تدارکات : مهران مداحیان ، تدوین : مهدی جودی ، منشی صحنه : فرشته حجازی ، عکاس :مهدی شریفی.
" فرید بهاری " محصول گروه فیلم های تلویزیونی سیمافیلم است.


تله‌فیلم «فرید بهاری» در مذمت دروغ کلید خورد

گروه هنر: ««فرید بهاری» فیلمی تلویزیونی به کارگردانی مهرداد خوشبخت در مذمت دروغ است که تصویربرداری آن به تازگی آغاز شده است.
تصویربرداری این فیلم به کارگردانی مهرداد خوشبخت و به تهیه‌کنندگی رضا جودی هم اکنون در تهران در حال پیگیری است و طبق برنامه ریزی‌ها طی هفته‌های آینده نیز به پایان می‌رسد.

تاکنون صحنه‌های مربوط به خانه فرید، خانه مادر فرید، پارک و خیابان تصویربرداری شده و سکانس‌های مربوط به بیمارستان و شرکت فرید باقی مانده است. ضمن این‌که مراحل فنی نیز همزمان با تصویربرداری به تازگی آغاز شده است. مهدی جودی تدوین این تله فیلم را برعهده دارد.

در خلاصه داستان این تله فیلم که به قلم مهدی سجاده‌چی به نگارش درآمده، آمده است؛ فرید بهاری فردی دروغگو و خیال پرداز است و روزی متوجه می‌شود سه شخصیت کاملا مشابه او که هرکدام یکی از صفت‌های اخلاقی بد وی را دارا هستند در روند زندگی عادی او اختلال ایجاد کرده‌اند. بر اثر دردسرهای این سه شخصیت، فرید بهاری مصمم می‌شود عادات ناپسند خود را کنار بگذارد اما... .

بهنام تشکر نقش فرید بهاری را دارد. جالب آن که این بازیگر چندی پیش نیز در مینی سریالی ساخته علی عطشانی با نام «بین خودمون بمونه» نقش مردی را بازی کرد که به خاطر دروغگویی‌های مداوم گرفتار مشکلاتی می‌شود. نقشی که به نظر می‌رسد با نقش او در تله‌فیلم «فرید بهاری» نیز شباهت هایی داشته باشد.

جمشید جهانزاده، فریبا نادری، افشین نخعی، پروین ملکی، اکرم مطلبی، محمدعلی دشتی و هادی پیرهادی از دیگر بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند. فهرست سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: مدیر تصویربرداری: ناصر محمودکلایه، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا شریفی، دستیار دوم کارگردان: میثم فخرایی، مدیر تولید: رضا نصیری نیا، دستیار تصویربردار: ناصر بیک زاده، صدابردار: جواد مقدس، طراح صحنه و لباس: نسیم سیگارودی، طراح چهره پردازی: احسان روناسی، مدیر تدارکات: مهران مداحیان، تدوین: مهدی جودی، منشی صحنه: فرشته حجازی، عکاس: مهدی شریفی، امور مالی: ابراهیم تفرشی، محصول گروه فیلم های تلویزیونی سیمافیلم.

http://simafilm.ir/images/1.photo/farid-bahari-500x333.jpg
ژانر : خانوادگی
دسته بندی : فیلم سینمایی ایرانی
زبان : فارسی
زمان پخش: 29 اسفند 1393 ۱٦:۱٧
مدت: 1 ساعت و 33 دقیقه

درباره " فرید بهاری "

 فرید بهاری که فردی دروغگو و خیال پرداز است روزی متوجه می شود سه شخصیت کاملا مشابه او که هر کدام یکی از صفت های اخلاقی بد وی را دارا هستند در روند زندگی عادی او اختلال ایجاد کرده اند. بر اثر دردسرهای این سه شخصیت، فرید بهاری مصمم می شود که ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی فیلم فرید بهاری از مهرداد خوشبخت که از شبکه نمایش پخش شد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:28 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


معرفی یکی از هنرمندان سینمای ایران
علی حاتمی

مرحوم استاد علی حاتمی متولد 23 مرداد 1323 در تهران می باشد. وی در خیابان شاپور خیابان مختاری، کوچه اردیبهشت زندگی نمود و فعالیت هنری خود را در زمینه فیلمنامه نویسی و کارگردانی آغاز نمود. همسر وی زری خوشکام بوده و دختر وی نیز هنرمند مطرح سینمای ایران لیلا حاتمی می باشد.
حاتمی حداقل 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخت و در 15 آذر 1375 دار فانی را وداع گفت.
اولین اثر سینمایی حاتمی در سال 1348 با عنوان حسن کچل ساخته شده و آخرین فیلم نیمه تمامش با نام جهان پهلوان تختی که یکی از بزرگترین پروژه های سینمایی او بعد از مجموعه هزار دستان بود به علت مرگ ناشی از بیماری سرطان نافرجام ماند. پس از مرگش نیز دو فیلم مبتنی بر هزاردستان با تدوین واروژ کریم مسیحی به نام های (کمیته مجازات و طهران روزگار نو) ساخته شد.

فعالیت در تئاتر
حاتمی کار هنری خود را با تئاتر در زمینه نویسندگی آغاز کرد و نمایشنامه های «ساتن» ، «قصه حریر»، «ماهیگیر»، «حسن کچل»، «چهل گیس» و «شهر آفتاب و مهتاب» را برای تئاتر نوشت. علی حاتمی در کلاس های نمایشنامه نویسی اداره هنرهای دراماتیک واقع در (آب سردار) شرکت نمود و بعدها که این اداره به نام دانشکده هنرهای دراماتیک تغییر نام داد. او در رشته ادبیات نمایشی تحصیلات خود را ادامه داد. او در سال 1344 نمایش دیب (دیو) را که از اولین نوشته های خود بود، در تالار دانشکده و با کودکان موسسه آموزشی فرهنگ آرزو به اجرا درآورد و...

فعالیت فیلم نامه نویسی و کارگردانی
- حسن کچل 1348
- طوقی 1349
- باباشمل 1350
- قلندر 1351
- خواستگار 1352
- ستارخان 1353
- مجموعه تلویزیونی مثنوی مولوی 1354
- سلطان صاحبقران (مجموعه تلویزیونی) 1354
- سوته دلان 1354
- هزار دستان 1358
- حاجی واشنگتن 1361
- کمال الملک 1363
- جعفرخان از فرنگ برگشته 1366
- مادر 1368
- دلشدگان 1371
- جهان پهلوان تختی 1375-1373 (پس از مرگ حاتمی به کارگردانی بهروز افخمی ادامه یافت.)
- کمیته مجازات 1377
- طهران، روزگار نو

سرویس هنری



اجازه تحریف تاریخ انقلاب را نمی دهیم
دومین همایش تجلیل از فجرآفرینان عاشورایی طی مراسمی در تالار وحدت، برگزیدگان خود را معرفی کرد.به گزارش ایکنا، "صفارهرندی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: فلسفه برگزاری چنین پاسداشتی آشکار و واضح است اما قصددارم علاوه بر آن درباره تحریفات دلایل وقوع انقلاب که مدتی است در محافل سیاسی و اجتماعی مطرح می شود، بگویم.این تحریفات مانند تحریفات تاریخی واقعه عاشورا است که به همت شفاف سازی بزرگانی مانند شهید "مطهری" مانع تاثیر افراد کج سلیقه بر تاریج واقعه عاشورا شدند.تحریفات امروزی درباره انقلاب نیز باوجود عمر کم انقلاب، وجود افراد زنده و شاهدان عینی، عکس ها، فیلم ها و مقالات و رساله ها گرچه بعید و دور از ذهن می رسد ولی تلاش هایی در این زمینه از سوی دشمنان شده است.متاسفانه این سخنان از زبان جامعه شناسان، سخنوران، نویسندگان و تحلیل گران ناآگاهی است که دلایل وقوع انقلاب را به منافع آمریکایی ها در منطقه و نقش اصلی آنان در انقلاب نسبت می دهند.


«مثل یک قصه» فیلمی متفاوت درباره
جنگ است
کارگردان فیلم "مثل یک قصه" گفت: جنجال ها و حواشی جشنواره امسال باعث شدکمتر درباره فیلم مثل یک قصه به عنوان یک فیلم متفاوت درباره جنگ صحبت شود. "خسرو سینایی" در گفت وگو با فارس افزود: در جشنواره بسیاری "مثل یک قصه" را دوست داشتند اما تعداد دیگری با توقعات غلطی با فیلم برخورد کردند."سینایی" گفت: در این جنجال ها این فیلم به خوبی دیده نشد.وی تاکیدکرد: "مثل یک قصه" برای من تجربه ای در فیلم جنگی با نگاهی دیگر بود،نگاهی که 24 سال پیش شکل گرفته بود و اگر آن را ساختم اعتقاد به این نگاه داشتم.


«قالی سخن گو» را از شاهنامه کشف کردم
بهرام بیضایی کارگردان فیلم "قالی سخنگو" گفت: این فیلم را برای کسانی ساخته ام که نسبت به مقولات اسطوره ای مطرح شده در آن، آگاهی ندارند.به گزارش ایسنا، بیضایی که به دعوت آسیفای ایران برای نمایش فیلم کوتاه اش درباره فرش ایرانی در خانه هنرمندان ایران حضور یافته بود، با بیان این مطلب گفت: امیدوارم تماشاگران فیلم با دیدن آن به دنبال مسایل مطرح شده در آن بروند و اگر این فیلم بتواند دریچه ای را به جهانی باز کند که آن را فراموش کرده ایم، کارکردی بیش از یک فیلم خواهد داشت.وی ادامه داد: بهترین تعبیر از فرش ایران در پایان فیلم "کمال الملک" مرحوم علی حاتمی وجود دارد، جایی که فردی به کمال الملک قالیچه ای می دهد و او می گوید سال ها دور دنیا گشتیم و زیر پای خود را ندیدیم.بیضایی در تایید این سخن گفت: ما زیر پای خود را ندیدیم، در حالی که تمام فرهنگ از میان رفته ما در فرش سخن گو وجود دارد.این کارگردان در پاسخ به پرسشی درباره رابطه اش با شاهنامه گفت: شاهنامه، اولین معلم من در تئاتر است و با این اثر رابطه عقلی و عاطفی دارم به گونه ای که شاهنامه برای من تنها یک اثر ملی نیست، بلکه اثر زنده ای است که با آن کار می کنم.


«شان پن» و «بروس ویلیس» در یک
کمدی هالیوودی
فیلم کمدی "چه اتفاقی افتاد؟" به تهیه کنندگی "رابرت د نیرو" و بازی "بروس ویلیس" و "شان پن"، بزودی جلوی دوربین می رود.به گزارش فارس، در این فیلم کمدی علاوه "شان پن" و "بروس ویلیس"، بازیگران دیگری چون "رابرت د نیرو"، "استنلی توکسی"، "جان ترتورو" و "کریستین استوارت" نیز ایفای نقش خواهند کرد.فیلم "چه اتفاقی افتاد؟" به کارگردانی "باری لوینسون" و تهیه کنندگی "دنیرو" 22 مارس (2 فروردین) جلوی دوربین خواهد رفت.در این فیلم "دنیرو" نقش تهیه کننده ای ناامید را بازی می کند که در حالیکه احساس می کند که روحش بتدریج در هالیوود رو به زوال است، سعی می کند تا شان و منزلت انسانی خود را حفظ کند.


نمایش پندنگاره های توکا نیستانی در تهران
دو کاریکاتوریست ایرانی و هلندی، نمایشگاهی را در قالب طراحی طنز، با عنوان "کانکشن" در تهران برگزار می کنند.به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه "توکا نیستانی" به سبک همیشگی اش، به صورت سیاه و سفید، با قلم و مرکب طراحی کرده و "فراسو سنیان" نیز با 10 رنگ، کاریکاتورهای نمایشگاهی خود را با نمایش 30 اثر ارایه خواهند کرد.به گفته نیستانی، این نمایشگاه با هدف ارتباط گیری با یک کاریکاتوریست - فراسو سنیان، به عنوان همکار و دوستی که در هلند زندگی می کند، برگزار شده و به همین خاطر به عنوان "کانکشن" نام گذاری شده است و اثرهای به نمایش درآمده به صورت پندنگاره ارایه خواهد شد.


«اگه میتونی منو بکش» تابستان اکران می شود
برای ساخت فیلم سومم مذاکراتی شده که احتمالا اوایل سال آینده ساخت آن را شروع خواهم کرد.شاهد احمد لو - کارگردان - ضمن بیان این مطلب به "آنا" گفت: طرح اولیه این فیلم را که هنوز نامی بر روی آن گذاشته نشده است را به تهیه کننده ارائه داده ام و قرار است در این مدت باقی مانده تا کلید خوردن کار، فیلمنامه را تکمیل کنم.وی ادامه داد: این فیلم هم مانند فیلم های قبلی ام به معقوله طنز می پردازد و اگر امکان داشته باشد از همان بازیگران قبلی هم استفاده خواهم کرد.

نصیریان، کشاورز، رشیدی و عبدی در همایش هنر مقاومت
ابتکار- اولین همایش مقاومت هنرستان هنرهای زیبا با حضور هنرمندان پیشکسوت اول تا سوم اسفند ماه در یزد برگزار می شود.در این همایش هنرمندانی از جمله علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، اکبر عبدی، محمود عزیزی، سید جواد هاشمی و ...حضور دارند. همایش هنر مقاومت هنرستان های هنرهای زیبا با ارائه 20 نمایش از هنرستان های هنرهای زیبای کشور و دو نمایش از کشور لبنان و در بخش تجسمی با برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی، عکس، حجم و گرافیک برگزار شد. اجرای موسیقی و سرود توسط گروه های هنرستان ها و اجرای تعزیه نمایش از کربلا تا شلمچه و تعزیه شهید فهمیده از دیگر برنامه های این همایش است. همایش هنر مقاومت از سوی دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و گروه بسیج سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.


جلسه ماهیانه انجمن شعرای ایران
ابتکار- جلسه ماهیانه انجمن شعرای ایران به مدیریت استاد کیومرث مهدوی(خدیو) با حضور شعرا و نویسندگان و هنرمندان طبق معمول ماهیانه روز چهارشنبه 85/12/2 در محل انجمن برگزار می شود. ورود برای علاقه مندان آزاد است.



تجلیل هالیوود از رابرت آلتمن


سه ماه پس از مرگ رابرت آلتمن در 81 سالگی، چند برنامه جداگانه برای تجلیل از فیلمساز شورشی هالیوود در نظر گرفته شده است. به گزارش مهر، "فیلم ایندیپندنت"، برگزارکننده جوایز سالانه ایندیپندنت اسپریت به عنوان نسخه هنری اسکار، جایزهایی به نام جایزه رابرت آلتمن در نظر گرفته که از سال آینده به مجموعه بازیگران و کارگردان یک فیلم اعطا می شود. در مراسم امسال "ایندیپندنت اسپیریت اواردز" که 24 فوریه (پنجم اسفند) برگزار می شود، آلتمن با آخرین فیلم خود "همراهان خانهای در مرغزار" در بخش بهترین کارگردان نامزد است، ضمن اینکه جایزه ای افتخاری نیز برای او در نظر گرفته شده است.هلن میرن، رابرت دانی جونیر، الیوت گولد، کریستوفر گست، سالی کلرمن، اندی مکداول و جان سی. رایلی از جمله بازیگرانی هستند که در این مراسم تقدیر شرکت می کنند. گذشته از این، روز 20 فوریه در نیویورک و چهارم مارس در لس آنجلس هم مراسم یادبود آلتمن برگزار می شود.مراسم یادبود آلتمن در نیویورک با شرکت گروهی از همکاران او از جمله باب بالابان، هری بلافونته، کوین کلاین، جولین مور، تیم رایبنز، آلن رودولف و لیلی تاملین، همین طور فرزندانش مایکل، استفن، رابرت رید و متیو برگزار می شود. انتظار می رود در این مراسم گروه ارکستر کانزاس سیتی نیز برنامه اجرا کنند.کارگردان فیلم هایی مانند "مش"، "نشویل" و "بازیگر" سال گذشته یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد. او نوامبر گذشته بر اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان درگذشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد