رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

سریال بزم آخر ساخته سجاد شهریاری

سریال بزم آخر

شبکه دو

به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر
سریال بزم آخر از شبکه دو پخش می شود
شبکه دو سیما به مناسبت ایام سوگواری 28 صفر و شهادت امام رضا(ع) پخش سریال «بزم آخر» را از چهارشنبه19 آذر آغاز می‌کند.
تصویر سریال بزم آخر از شبکه دو پخش می شود

مینی سریال «بزم آخر» به کارگردانی سجاد شهریاری و تهیه‌کنندگی جمال گلی با موضوع تعزیه‌خوانی از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

« بزم آخر» روایتگر زندگی دختری به نام رضوان با بازی الهام چرخنده است که در رشته تئاتر تحصیل کرده است و برای نگارش پایان‌نامه‌اش درباره نمایش‌های آئینی و بخصوص تعزیه تحقیق می‌کند. رضوان در طول این تحقیقات متوجه موضوعاتی می شود که او را به تحقیق درباره گذشته پدرش وادار می کند و ... آتیلا پسیانی، امید روحانی، انوشیروان ارجمند، امیرحسین رستمی، الهام چرخنده، کامران تفتی، علیرام نورایی، مهدی ماهانی، مهدی فقیه، زهره حمیدی، محمدرضا عباس نژاد و (با معرفی) شیما عباسی دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پخش مینی سریال «بزم آخر» ساعت21:10 و بازپخش آن 2 بامداد و 10:30روز بعد خواهد بود.

http://www.pririb.ir/sitepics/newspics/1248549152IMG11270557.jpg

با بازی آتیلا پسیانی و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند

«بزم آخر» به شبکه دو می‌آید
» سرویس: فرهنگی و هنری - تلویزیون و رادیو

شبکه دو سیما به مناسبت ایام سوگواری ۲۸ صفر و شهادت امام رضا(ع) پخش سریال «بزم آخر» را از چهارشنبه ۱۹ آذر به روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مینی سریال «بزم آخر» به کارگردانی سجاد شهریاری و تهیه‌کنندگی جمال گلی با موضوع تعزیه‌خوانی روی آنتن می‌رود.

«بزم آخر» روایت زندگی دختری به نام رضوان است که در رشته تئاتر تحصیل کرده و برای نگارش پایان‌نامه‌اش درباره نمایش‌های آئینی و بخصوص تعزیه تحقیق می‌کند. رضوان در طول این تحقیقات متوجه موضوعاتی می‌شود که او را به تحقیق درباره گذشته پدرش وادار می کند و ....

آتیلا پسیانی، امید روحانی، انوشیروان ارجمند، امیرحسین رستمی، الهام چرخنده، کامران تفتی، علیرام نورایی، مهدی ماهانی، مهدی فقیه، زهره حمیدی، محمدرضا عباس نژاد و با معرفی شیما عباسی دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

پخش مینی‌سریال «بزم آخر» ساعت 21 و 10 و بازپخش آن دو بامداد همان روز و 10 و 30 روز بعد خواهد بود.


 پخش سریال بزم آخر به مناسبت ایام سوگواری آخر صفر از شبکه دو

 شبکه دو سیما به مناسبت ایام سوگواری 28 صفر و شهادت امام رضا(ع) پخش سریال «بزم آخر» را از چهارشنبه 19 آذر آغاز می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مینی سریال «بزم آخر» به کارگردانی سجاد شهریاری و تهیه‌کنندگی جمال گلی با موضوع تعزیه‌خوانی از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

« بزم آخر» روایتگر زندگی دختری به نام رضوان با بازی الهام چرخنده است که در رشته تئاتر تحصیل کرده است و برای نگارش پایان‌نامه‌اش درباره نمایش‌های آیینی و بخصوص تعزیه تحقیق می‌کند. رضوان در طول این تحقیقات متوجه موضوعاتی می شود که او را به تحقیق درباره گذشته پدرش وادار می کند و ... آتیلا پسیانی، امید روحانی، انوشیروان ارجمند، امیرحسین رستمی، الهام چرخنده، کامران تفتی، علیرام نورایی، مهدی ماهانی، مهدی فقیه، زهره حمیدی، محمدرضا عباس نژاد و (با معرفی) شیما عباسی دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

پخش مینی سریال «بزم آخر» ساعت21:10 و بازپخش آن 2 بامداد و  10:30روز بعد خواهد بود.


رها ماهرو : بازدیدگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقادتان را درباره ی مینی سریال بزم آخر ساخته  که در وبسایت سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید





نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:56 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :

پایان تصویربرداری (وقتی سری تکان دادی)

تصویربرداری فیلم تلویزیونی (وقتی سری تکان دادی) به پایان رسید.
این فیلم به کارگردانی مجید امامی و تهیه کنندگی احمد زالی اوایل پاییز امسال در تهران و کرج و در لوکیشن های متعددی از جمله بازار شاپور، پامنار، کهریزک، باشگاه اسب سواری، حوزه هنری و... مقابل دوربین رفت و به تازگی تصویربرداری آن تمام شده است.
فاطمه گودرزی، جمشید گرگین، مهتاج نجومی، سوگل طهماسبی، ساره کهربایی، مجید امامی، فاطمه سرمدی، میثاق جمشیدی و محمد ربیع اعتمادی در این تله فیلم بازی داشته اند. در خلا صه داستان آمده است: شکوه معلمی است که در آستانه بازنشستگی تصمیم به دنبال کردن رویاهای فراموش شده خود دارد اما برای رسیدن به آنها با خانواده و جامعه دچار چالش می شود. سایر عوامل اصلی این تله فیلم عبارتند از: نویسنده: ستاره پیر خدری مدیر تصویربرداری: سعید بختیاری، تدوین: مجید امامی، دستیار یک کارگردانی و برنامه ریز: نازنین کشاورز و منشی صحنه: فائزه ارکانی

تله فیلم (برگ و باد) مقابل دوربین

تصویربرداری فیلم تلویزیونی (برگ و باد) به تهیه کنندگی و کارگردانی جواد افشار در شمال کشور و در شهرستان انزلی آغاز شده و تصویربرداری همچنان ادامه دارد. فرهاد بشارتی، حسین توشه، وحید رهبانی و چند بازیگر محلی از بازیگران این فیلم هستند.
(برگ و باد) درباره قاچاق چوب است و عبدا... عبدی نسب تصویربرداری آن را بر عهده دارد.
تاکنون رهبانی و توشه در مقابل دوربین رفته اند و بشارتی نیز تا دو- سه روز آینده به انزلی سفر خواهد کرد تا جلوی دوربین قرار گیرد. بشارتی در این فیلم نقش یکی از قاچاقچیان چوب را بازی خواهد کرد. بخش عمده تصویربرداری (برگ و باد) در جنگل های شمال کشور انجام خواهد شد.

(سایه شک) به زودی در دبی مقابل دوربین

فیلم تلویزیونی (سایه شک) در مرحله پیش تولید قرار دارد. فیلم تلویزیونی (سایه شک) به نویسندگی و کارگردانی مهتاب رضوی هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و به زودی مقابل دوربین خواهد رفت. بیتا خردمندی، پندار اکبری، فرحناز منافی ظاهر، ماریه ترانچی و... بازیگران اصلی این تله فیلم هستند و طی چند روز آینده چند بازیگر اصلی دیگر نیز به این جمع اضافه خواهند شد. ضمن این که گروه تولید به زودی برای انتخاب لوکیشن های اصلی به دبی خواهند رفت. (سایه شک) داستان زندگی زن و مرد جوانی است که به دبی عزیمت کرده و در آنجا مقیم شده اند که با مشکلا ت زیادی روبه رو می شوند. این تله فیلم اولین ساخته بلند مهتاب رضوی پس از کارگردانی 3 فیلم کوتاه است.

(یه روز ابری، بدون باران) آماده پخش

تله فیلم (یه روز ابری، بدون باران) کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که به کارگردانی مسعود کرامتی و تهیه کنندگی سید علیرضا خاتمی برای پخش از این شبکه آماده شده است. فیلمنامه این فیلم به قلم ندا نوبخت به رشته تحریر درآمده و روایتگر داستان زندگی پسر 8 ساله به نام جاوید است که به دلیل مشکلا ت بسیار تصمیم می گیرد از خانه فرار کند، اما به طور اتفاقی با موجودی فضایی همراه می شود که... مسعود کرامتی، محمد مهدی احدی، بهروز پیروزان، حمیدرضا میلا د، آریا خسروی، حنانه احدی، علی جاوید فر، حسین شکوهی، محمود شاه رفیعی و سیامک ادیب در این تله فیلم به ایفای نقش پرداختند.


جاجیم بافی
یکی از صنایع دستی استان که توسط دستگاه های بافندگی ساده دو وردی بافته می شود جاجیم است. جاجیم یا جاجم فرشی است ضخیم شبیه پلا س یا گلیم که به صورت راه راه رنگین بافته می شود و اغلب بافتنی خشن دارد و عرضه آن معمولا حدود 20 تا 100 سانتی متر می باشد. هنر جاجیم بافی در گذشته سطحی گسترده در زندگی مردم استان سمنان داشته به طوری که از جاجیم نازک به عنوان چادر زنانه و کمی ضخیم تر به عنوان روانداز و پتو و باز ضخیم تر به عنوان چادر صحرایی برای ییلا ق و... استفاده می شده که رنگ و بافت آن در موارد مختلف حتی طرح روی آن نیز تغییر می کرده

انواع جاجیم
الف: جاجیم پشمی
ب: جاجیم پشم و پنبه
ج: جاجیم ابریشم و پنبه
د: جاجیم ابریشمی

دستگاه جاجیم بافی
ساختمان دستگاه جاجیم بافی بسیار ساده و از آلا ت چوبی ساخته شده است که به دلیل بافت ساده و نیز عدم ایجاد نقش دو یا چهار ورد دارد که برای دهانه کار و عبور ماکو از تارهای زیر و رو مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله قسمت های مهم دستگاه جاجیم بافی می توان نوردهای جلو و عقب، دفتین، ماسوره و نشیمنگاه را نام برد. طرح و نقش در جاجیم به حکم کاربرد تارهای رنگارنگ و نقش پرواز، روش طراحی جاجیم سوای نقش پردازی گلیم است چرا که جهت امتداد طرح و نقش به تبع جهت امتداد رشته های تار ناگزیر قائم است و از درازا، به همین سبب نقش پردازی جاجیم منحصر است به نقش محرمات قائم، طرح های چهارخانه و شطرنجی و طرح های سرتاسری که در یک جهت قابل امتداد می باشد، می گردد.

خرمهره
خرمهره یا همان مهره های کبود به زبان سمنانی از هنرهایی است که از پنج هزار سال پیش یعنی از زمان سومریان وجود داشته و تا زمان ساسانیان نیز دیده می شود که بیشتر برای نظر قربانی و دفع چشم به آن را به کودکان و چارپایان گران قیمت می آویختند.
برای تهیه بدنه مهره از گرد ریگ رودخانه استفاده می شود که نوع مرغوبی از کوارتز با ترکیبی از کلرید است. کلرید سنگی است که برای افزارهای سنگی کنده شده به کار می رود و نخستین نمونه های شناخته شده مهره آبی از جنس آن ساخته شده است.
برای ساخت خرمهره گرد سنگ را با کتیرا و آب آمیخته و خمیری غلیظ از آنها درست می کنند. این خمیر را با کف دو دست به صورت گلوله های کوچکی استفاده می کنند که با آنها می توان در آن واحد تعداد زیادی گلوله درست کرد.
صنعتگران را برای تهیه گرد لعاب آبی رنگ ایرانی از ترکیب اشنان و آهک و گرد کوارتز به نسبت 6 و 4 به اضافه یک قسمت ذغال و یک درصد اکسید مس استفاده می کنند. عنصر اصلی در این میان اشنان است که خاکستر علف خار روسی (چوبک) است. اشنان را در کاسه ای سربسته می ریزند و مهره ها را در آن جای می دهند که باهم تماس نداشته باشند و آنها را از خاکستر می پوشانند و این کار را روی مهره های دیگر تکرار می کنند.
سپس کاسه سفالی را می پوشانند و تمام کاسه ها را یک جا در کوره می پزند و خاکسترها سبب می شود تا در درجه حرارت 900 الی 1000 درجه لعاب شیره پس بدهد و این شیره سطح مهره ها را فرا می گیرد بی آن که به خاکستر بچسبد پوشش شیشه مانند با رنگ آبی آسمانی روی مهره ها را می پوشاند.





عزت ا...انتظامی:
عشق به امام حسین(ع) در تمام زندگی ایرانیان جاری است

«عزت الله انتظامی» از بزرگان عرصه بازیگری است که سابقه بازی در فیلم ها و نمایش های عاشورایی به او شناختی درباره این گونه آثار داده است.
«عزت الله انتظامی» در گفت و گو با ایکنا با بیان اینکه مفاهیم عاشورایی توانایی پرداخت در تمامی گونه های سینما را دارا است افزود: سینمای اینمیشین به دلیل وسعت پرداخت و توانایی برای خلق یک صحنه خیال انگیز بهترین عرصه برای پرداخت فیلم های عاشورایی است; زیرا این گونه توانایی این را دارد که صحنه هایی را که سینمای داستانی از پردازش آن محروم است به بهترین شکل به تصویر بکشد.
وی ادامه داد: حتی این مهم در خلق تصویر معصومان نیز می تواند اتفاق بیفتد چون نمی توان توقع داشت هر هنرمندی بتواند نقش بزرگان دین را بازی کند همچنین نشان دادن چهره معصومان هم مجاز نیست ; زیرا تصاویری که از پیشینه آن بازیگر در ذهن مخاطب است باعث می شود باورپذیری آن نقش در بین بینندگان از بین رود ولی در انیمیشین این اتفاق رخ نخواهد داد.
بازیگر فیلم «روز واقعه» این فیلم را یکی از بهترین نمونه ها برای یک فیلم عاشورایی ذکر کرد و افزود: در فیلم «روز واقعه» آن چیزی که بیش از هر امری به چشم می خورد این نکته بود که این اثر ورای تمام آثاری بود که تا به حال در این ژانر ساخته شده و این امر نیز وابسته به دلایل مختلف است که می توان نقش آنها را در جز به جز اجزای آن فیلم مشاهده کرد.
این پیشکسوت برای نمونه از موسیقی این فیلم یاد کرد و خاطرنشان ساخت: موسیقی یک فیلم می تواند به واسطه عمق نوای خود، تصاویر شاخصی را در ذهن مجسم کند و در «روز واقعه» این اتفاق به وضوح رخ داد و مخاطب توانست با ضرب آهنگ فیلم تصاویری را در ذهن مجسم کند که تصاویری از آن قیام را در ذهن مجسم می کرد و مبالغه نخواهد بود که نت های این موسیقی توانست به نوعی پیام فیلم را تجزیه و تحلیل کند.
«انتظامی» به متن فیلم اشاره کرد و توضیح داد: در گام بعدی آن چیزی که بیش از هر نکته ای قابل تعمق است متن شاخص استاد «بیضایی» بود که توانسته بود دریچه ای تازه از این قیام را به تصویر بکشد که در آثار قبلی در این ژانر به چشم نمی خورد، البته نوع نگاه به این متن توسط هر فیلمسازی می توانست به گونه ای دیگر خلق شود ولی آنچه مسلم است این فیلم تا به حال بهترین نمونه در این گونه محسوب می شود و این امر موفقیت «شهرام اسدی» را به تصویر می کشد.
این بازیگر پیشکسوت عنوان کرد: معتقدم اگر می خواهیم یک فیلم فاخر عاشورایی خلق کنیم باید سرمایه ای را در اختیار سازنده قرار دهیم که توانایی آن را به او بدهد تا صحنه و دکور را به صورت واقعی برای مخاطب خلق کند و این امر هم مبتنی بر حضور یک تیم کارشناسی خوب است تا بتوانند با یک نگاه علمی زمینه را برای خلق اثر به خوبی مهیا کنند.
بازیگر فیلم «دیوانه ای از قفس پرید» به بحث آسیب شناسی این گونه آثار اشاره کرد و گفت: این آثار اگر توجهات لازم را در خود نداشته باشد مسلما بازخورد منفی در پی خواهد داشت و آنچه که مسلم است اعتقاد واقعی فیلمساز در ساخت این آثار است که حرف اول را می زند و اگر یک هنرمند بخواهد در فیلم خود به دور از اعتقادات درونی اثری مذهبی تولید کند راه به ناکجا آباد خواهد برد; زیرا آنچه که مسلم است اعتقادات قلبی یک امر درونی است که نمی تواند با شعار و فریاد رنگ واقعی به خود گیرد.
این استاد بازیگری علاوه بره ذکر نکات مثبت فیلم «روز واقعه» ذکر یک نکته کوچک را نیز لازم دانست و گفت: اگر بخواهیم نقد منصفانه داشته باشیم باید انتخاب برخی پرسوناژهای ضعیف را برای این فیلم نوعی کاستی محسوب کرد که با رفع آن این اثر می توانست به صورت خیلی شاخص تر مطرح شود.
این پیشکسوت سینما توانایی های یک بازیگر را نیز در کیفیت یک فیلم موثر دانست و بیان داشت: من در فیلم «روز واقعه» برای اینکه بتوانم لحن صدای متناسب با شخصیت فیلم خلق کنم آهنگ به خصوصی را برای صدایم برگزیدم که این توجه به نوع گویش می تواند تصویر یک هنرمند را باورپذیرتر به مخاطب ارائه دهد ولی متاسفانه در برخی آثار برخی هنرمندان متصور هستند که برای خلق صدای یک عرب حتما باید از ته گلو و غلیط جملات را بیان کنند در صورتی که اینگونه پرداخت های سطحی باعث می شود مخاطب از باورپذیری نقش دور شود.
«انتظامی» عشق به سالار شهیدان را در تمامی اجزای زندگی مردم ایران جاری دانست و تصریح کرد: این عشق به زمان و یا مکان خاصی خلاصه نمی شود; زیرا عشق به امام حسین(ع) در خون شیعیان ایران جاری است و من کودکی خود را به یاد دارم که در محله سنگلج قدیم چگونه مردم برای امام خود عزاداری می کردند و این عشق با ازدیاد جمعیت شکلی گسترده تر به خود گرفته است و این علاقه می تواند برای سینما ثروتی بی کران محسوب شود، البته تا جایی که اعتقادات با ظواهر و شعار اختلاط پیدا نکند.
وی نکات آموزنده مفاهیم عاشورایی را بی کران توصیف کرد و افزود: آنچه که مسلم است قیام عاشورا نکاتی را در خود نهان دارد که فراتر از تراژدی است و نباید این مفهوم را فقط در این مفهوم (تراژدی) خلاصه کرد; زیرا قیام سالار شهیدان از روی آگاهی بود و فلسفه ای را در خود نهان داشت که می تواند ابزاری برای نجات انسان سرگشته امروز باشد و اگر بخواهیم این حرکت انسان ساز را در حیطه تراژدی خلاصه کنم به نوعی این مفهوم را اسیر سطحی نگری خود کرده ایم.
بازیگر سریال «هزار داستان» در خاتمه این گفت وگو بیان داشت: عاشورا را می توان در تمام ژانرهای سینمایی به تصویر کشید و این تصوری اشتباه است که عاشورا را فقط در ژانر تاریخی می توان بیان کرد; زیرا فلسفه این قیام حرکتی است که برای تمام زمان ها مسیر رهایی بخش است و این مهم نیز به توانایی فیلمساز و توجه مسوولان وابسته است که چگونه بتوانند این امر را به واقعیت نزدیک کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد