رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم جزیره گنج ساخته استیو بارون

جزیره گنج
2012 ایرلند
Treasure Island

کارگردان:Steve Barron

 نام فیلم: جزیره گنج – Treasure Island | ژانر: ماجراجویی | سال تولید: 2012
مدت زمان: 183 دقیقه
خلاصه داستان:
این فیلم داستان دو بخش از زندگی جیم هاوکینز است که ناگهان به جزیره ای منتقل می شود و در آنجا رییس دزدان دریایی است.

http://www.saberfun.ir/wp-content/uploads/2014/05/Treasure-Island-2012.jpg
مجموعه دو قسمتی «جزیره گنج» از جمعه 6 آذر در شبکه نمایش
«جزیره گنج» نوشته رابرت لوئیس استیونسون، داستان لانگ جان سیلور و حرص او به گنج از جمله داستان های مشهوری است که صداها اقتباس سینمایی و تلویزیونی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، مجموعه دو قسمتی «جزیره گنج» ، محصول 2012 ایرلند، از اقتباس های جدید و خوش ساخت این داستان است که از حضور بازیگران شناخته شده ای چون الیجا وود و دونالد سوثرلند بهره برده است.

داستان «جزیره گنج» در مورد جیم هاوکینز جوان است که با یافتن نقشه گنج با گروهی عازم دریا می شود. او در این راه با لانگ جان سیلور طماع و گروه دزدان دریایی او رو به روست. استیو بارون کارگردانی این مجموعه دو قسمتی را بر عهده داشته است که از جمله کارگردانان موفق ایرلندی است که آثاری مانند پینوکیو رو در کارنامه دارد. «جزیره گنج» در سال 2012 نامزد چهار جایزه بین المللی از جمله دو جایزه امی برای طراحی لباس و تدوین بود.

مجموعه «جزیره گنج» در دو قسمت و از روز جمعه و شنبه 6 و 7 آذر ساعت 21 از شبکه نمایش پخش خواهد شد و روز بعد ساعت 5:30 بامداد و 12 تکرار خواهد شد.
____________________
دانلود فیلم جزیره گنج 2012 دوبله فارسی رایگان
دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ق.ظ

دانلود فیلم treasure island 2012 دوبله فارسی

موضوع: اکش و هیجانی

 کارگردان : استیو بارون

کیفیت: 720p

محصول: انگلستان

سال ساخت : 2012

زمان : 178 دقیقه

زبان : دوبله فارسی

بازیگران : توبی ربگو | ادیه ایزارد |الی جاه وود

خلاصه داستان :

داستان این فیلم در ارتباط با جیم هاوکینز است که برای ماجراجویی با کشتی می رود اما ناگهان کشتی به یک جزیره دور افتاده بر خود می کند و ... 
http://www.baranfilm1.tv/wp-content/uploads/Treasure-Island-baranfim.jpg
 فیلم Treasure Island

نام فیلم : Treasure Island
ژانر : ماجراجویی
کارگردان : Steve Barron
نویسنده :  Stewart Harcourt, Robert Louis Stevenson
بازیگران : Eddie Izzard, Toby Regbo, Rupert Penry-Jones
محصول : انگلساتان | ایرلند
زبان : انگلیسی
زمان : 180 دقیقه
خلاصه داستان : این فیلم داستان دو بخش از زندگی جیم هاوکینز است که در جست و جوی گنج ناگهان به جزیره ای منتقل می شود و به جزیره اسرار آمیز حاوی گنجینه ای دفن شده می رسد و..........


رها ماهرو : خواننده عزیز لطفا نظرت درباره مجموعه دو قسمتی جزیره گنج به کارگردانی استیو بارون برایمان ارسال کن .


_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:02 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلااام رها جونم
خوبی
عزیزم مطالب جدیدی برات می فرستم امیدوارم خوشت بیاد


--------------------
حرف نزنید

جشن پانزدهم نیز تمام شد. جشن پانزدهم متفاوت تر از همیشه برگزار شد. این جشن که از قبل با بی مهری های فراوانی روبه رو شد و توهین هایی را که بر این جشن به صورت نادرست صورت گرفته بود و سختی هایی را که مازیار میری به جان خریده بود تا جشن با بهترین شکل آن برگزار شود، بالا خره شب بیست و پنجم شهریور فرا رسید و جشن با حضور هنرمندان شاخص ایران در کاخ مسعودیه واقع در خیابان اکباتان بهارستان برگزار شد.
در ابتدای جشن که مجری در آن حضور نداشت همگان صدای او را می شنیدند که با سینماگران اتمام حجت نمود و گفت: از کسانی که بر روی صحنه حاضر می شوند خواهش دارم از آن حرف ها نزنند و شاید به خاطر تاکید چند باره وی در طول اجرای مراسم، هنرمندانی که بر روی صحنه حاضر می شدند، فقط تشکر می کردند و دغدغه های خود را بیان نداشتند.
این جشن را شاید حضور چشمگیر هنرمندان سینما و تلویزیون بسیار پررنگ تر از هر سال نشان می داد و البته مستقل بودن جشن که توسط عسگرپور نیز بیان شد، جشنی باشکوه را رقم زد به طوری که شهرداد روحانی و اصغر فرهادی برای این مراسم از آلمان آمده بودند.
حضور استاد محمود دولت آبادی نیز در این جشن باعث دلگرمی دوستانی بود که نمی توانستند حرف های دلشان را بیان نمایند و این کار فقط از استاد برمی آمد که وی نیز صحبت های خود را با کلمات شیرینی بیان نمود و حاضرین نیز به وجد آمدند و در آخر مقدمه باید از روابط عمومی خانه سینما بسیار تشکر نمایم که با درایت این روابط عمومی بود که خیلی از بزرگان کنار هم جمع شده بودند و باید به مازیار میری بگویم سختی هایی زیادی را تحمل کردی، تهمت های نادرستی شنیدی اما دست مریزاد، جشن پانزدهم فراتر از یک جشن بود و امیدوارم با حضور بی شماری از هنرمندان خستگی ات از تنت بیرون رفته باشد.
یکی از قسمت های جالب این مراسم اختصاص داشت به یاد و خاطره و تجلیل از 15 هنرمند که توسط کلیپی صورت گرفت که این کلیپ ها نیم ساعت یک دفعه در اجرای مراسم پخش می شد و اختصاص داشت به 15 هنرمند از جمله: اصغر بیچاره، بهرام بیضایی، مرحوم سیف ا... داد، پرویز دوایی، اصغر شاهوردی، ملک جهان خزایی، ابراهیم حاتمی کیا، جلا ل الدین معیریان، محمدرضا شجریان، عباس گنجوی، مازیار پرتو، پرویز پرستویی، هوشنگ مرادی کرمانی و امیر نادری.
در ادامه گزارش با هم می خوانیم صحبت های هنرمندان بر روی صحنه را و در آخر نیز به اسامی کسانی که تندیس جشنواره را از آن خود کردند، می پردازیم.
حضور محمود دولت آبادی و فرهاد توحیدی روی صحنه برای اعطای جایزه بهترین فیلمنامه اصلی با تشویق همراه شد و این تشویق ها زمانی اوج گرفت که نام اصغر فرهادی برای دریافت جایزه نگارش فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» مفرح شد.
دولتآبادی بعد از اعطای جایزه به فرهادی از متنی گفت که برای این مراسم نوشته بود و از روی آن را خواند. او از سهراب شهید ثالث به عنوان نخستین مبتکر سینمای ایران، ابراهیم گلستان، عباس کیارستمی، امیر نادری، ناصر تقوایی و بهرام بیضایی و... یاد کرد.
اما یکی از بهترین نمایش ها از اصغر فرهادی در این متن بود (و سرانجام هم اکنون شوق اندیشه بیشتری آرزو می کنم برای اصغر فرهادی. خوب است امیدوار باشیم که او بتواند به سنجیدگی در خود بنگرد و وقوف به این که اثر او میانگین درست و دقیق از چندین سینمای ایران و متفاوت بودن با سینمای عام است، درست میان ما باقی بماند. میانه گرایی هم پندی است که ما از آموزگار حکیم خود ابوالقاسم فردوسی آموخته ایم و البته این میانه گرایی آسان نخواهد بود.)
فرهادی با اشاره به این که برای حضور در این جشن از آلمان به ایران آمده گفت: فکر نمی کردم امشب این جا باشم اما با کمک بچه های سینما این اتفاق افتد و توانستم خود را برسانم ولی با دیدن این جمع و صحبت های محمود دولتآبادی دیگر خستگی در من نماند. خوشحالم توسط کسی تبرئه شدم که از نوجوانی نظرش برایم الگو بوده. او مرا از این که جامعه را از بالا قضاوت می کنم، تبرئه کرد و خوشحالم این کار را بزرگواری همانند آقای دولتآبادی انجام داد. بعد از امشب به برلین برمی گردم و با انرژی بسیار به برلین برخواهم گشت.
تندیس شایستگی جشن سینمای ایران و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی هم به اصغر فرهادی اهدا شد. پوراحمد و حسین یاری به روی صحنه آمده بودند و پوراحمد درباره فرهادی گفت: زمانی که فرهادی «رقص در غبار» و «شهر زیبا» را ساخت نوشتم که او فیلمساز بزرگی در ایران خواهد شد و حالا می بینیم که از بزرگان سینمای ایران و جهان شده است.
فرهادی نیز گفت: تصویر امیر نادری را دیدم و یادم آمد بگویم چند هفته قبل چند روزی با هم بودیم و من پرم از افسوس و حسرت که او در جمع ما نیست. بنابراین فکر کردم که می توانم از هم دوره او یاد کنم و بخش نقدی جایزه ام را به کارگردان فیلم «هفت تیرهای چوبی» تقدیم کنم.
ابوالحسن داوودی، محمدعلی نجفی و محمدمهدی عسگرپور در قسمت پایانی و برای اهدای تندیس شایستگی سینمای ایران و دیپلم افتخار بهترین فیلم آمدند که این بار هم نام فرهادی برده شد. داوودی گفت: حضور ما سه نفر در اینجا معنای زیادی دارد. این یعنی خانواده سینما می تواند در دوره های مختلف با سلا یق متفاوتی کار کند اما وقتی پای اصول به میان میآید، جانمان را هم می گذاریم.
«اینجا بدون من» دیگر فیلم مورد توجه این دوره جشن بود که درخشش بازیگران زن آن بیش از هر چیزی به چشم می آمد. هم فاطمه معتمدآریا برای نقش اول زن تندیس شایستگی گرفت و هم نگار جواهریان برای نقش مکمل. فاطمه معتمدآریا که به گفته خودش همیشه با اندکی خشم به خانه خودش، خانه سینما نگاه می کرده در این مراسم جایزه دیگری هم گرفت و آن تندیس جشنواره مونترال بود که فرشته طائرپور برایش از کانادا آورده بود.
رویا تیموریان و همایون اسعدیان برای اهدای تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن آمده بودند که او خطاب به اسعدیان گفت: شاید اندازه این جمع نباشد که بگویم خوشحالم از این تندیس. این چیزی است که سال هاست از دست دادیم و دیگر با هم مهربان نیستیم. او با اشاره به معماری عمارت مسعودیه گفت: این معماری از قلب ما بیرون رفته و این هم از همان فراموشی مهربانی است که موجب شده حتی با محیط هم مهربان نباشیم. امشب با این مجلسی که در شان سینماست، بعد از سال ها به دست خودمان شان مان را به دست آوردیم. این چیزی بود که آقای بهشتی به ما یاد داد تا خانه سینما را بنا بگذاریم و خوشحالم در مقابل آقای بهشتی بگویم خانه سینما مستقل شده. آنچه امشب اتفاق می افتد شایسته سینماست که گام به گام رشد کرده و برای سینما ارزش قائل شده است.
معتمدآریا از وضعیت کنونی سینما گفت: مدتی است که من با خانه سینما احساس خشم داشتم و امیدوارم همه با هم دیگر کاری کنیم شانی که حالا به ما برگشته را حفظ کنیم.
این مراسم بدون سخنان کسانی همچون کیومرث پوراحمد، دبیر جشن و محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما نمی توانست یک شکل مستقل داشته باشد هرچند حضور میهمانانی مانند احمد مسجدجامعی و محمد بهشتی از گستره حمایتی نسبت به این اتفاق خبر می داد.
پوراحمد در ابتدای مراسم چنین گفت: باید خیلی حقیر باشم که دلخوری شخصی ام را در آرای هیات داوران اعمال کنم که البته نمی توانستم این کار را انجام دهم و اگر می توانستم وای به حال 143 داوری که همه از اهالی خانه سینما هستند. پوراحمد با اشاره به سختی هایی که برای برگزاری جشن خانه سینما متحمل شده اند، تاکید کرد: مازیار همه چیزهای ناخوشایند را شنید و تحمل کرد اما او باید بداند که این اعتراض ها به تو نبود و به همه 143 داور بود.
دبیر جشن سینمای ایران با اشاره به بخشی از فیلمنامه مسافران گفت: خانواده سینما این رسالت را برای خودش قائل است که آینه قدیمی را که از پیشینیان به ما رسیده برای آیندگان حفظ کند. این خانواده زیر سقف خانه سینما به ماندن و شکفته شدن باور دارد و نمی گذارد مجلس ترحیم سینمای مستقل برگزار شود. همه اعضا از مسن ترین تا جوان ترین وجودشان غنیمت است و آن ها هستند که خانه سینما را همیاری کردند و حضور موثر در جشن داشتند. در این جشن مدام بر این نکته تاکید می شد که سخنی گفته نشود و به همین خاطر کمال تبریزی که از اولین کسانی بود که روی صحنه حاضر شد، گفت: با این نکته ها کسانی که بعد از من روی صحنه میآیند بر دهانشان چسب بزنند. محمدمهدی عسگرپور که می گفت من همیشه از آن حرف ها می زنم وقتی با صدای ناخوشایند میکروفن روبه رو شد، گفت: خودم کردم که لعنت بر خودم باد و چنین ادامه داد: خدا را شکر می کنم که امکان برگزاری این جشن بعد از مشکلا تی که داشتیم فراهم شد. بنابراین از خانواده بزرگ سینمای ایران خواهش می کنم که امکان بررسی وضعیت در رفتارهای منفی را مهیا کنند تا بتوانیم رفتارهای درست را شناسایی و تقویت کنیم و آنچه باعث بعضی ریزش ها در خانه سینما شده را بشناسیم و جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیریم.
مدیرعامل خانه سینما با یاد کردن از فیلم های دفاع مقدس سینمای ایران و یادآوری هفته دفاع مقدس گفت: فیلم های دفاع مقدس در سینمای ایران فضایی را به وجود آوردند که باید سال ها بگذرد تا ما متوجه شویم این فیلم ها چه ارزش هایی را برای سینمای ایران به وجود آورده اند.
خمسه که به قول مجری در تمام مراسم های جشن خانه سینما حاضر است، با اشاره به صحبت های جهانگیر کوثری در جشن سال گذشته گفت: دبیر جشن بزرگ سینمای ایران سال گذشته آقای فرهاد توحیدی بود وآقای کوثری در جشن پارسال گفته همه چیز این جشن خوب است اما دبیر قد کوتاهی دارد، امسال بلندترین دبیر را تقدیم کردیم و امیدواریم که مقبول افتد.
بعد از خواندن قسمتی از صحبت های کمال تبریزی و حسن پورشیرازی تندیس های بخش آنونس، تیزر را به میثم مولا یی برای «آخرین سرقت» و امیر شیبان خاقانی برای «سیزده 59» اهدا کردند.
علیرضا خمسه و مجید اخوان دیپلم افتخار بخش پوستر را به آرش صادقی برای «یک حبه قند» و علیرضا نصرتی برای «جدایی نادر از سیمین» اهدا کردند و تندیس شایستگی جشن سینمای ایران به علی نیک رفتار برای «یک حبه قند» اهدا شد.
غلا مرضا موسوی و مهدی فخیم زاده دیپلم افتخار بخش کارگردان اول را به وحید نصیریان و تندیس شایستگی جشن سینما و دیپلم افتخار این بخش را به امیر ثقفی برای کارگردانی «مرگ کسب و کار من است» اهدا کردند.
آناهیتا همتی و ابراهیم حقیقی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار جلوه های بصری را به امیررضا معتمدی برای «33 روز» اهدا کردند.
هانیه توسلی و یدالله صمدی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار جلوه های ویژه میدانی را به نجف فتاحی برای «راه آبی ابریشم» اهدا کردند.
جهانگیر میرشکاری و منوچهر اسماعیلی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صدابرداری را به مهران ملکوتی برای «خیابان های آرام» اهدا کردند.
نیکی کریمی و مسعود بهنام تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صداگذاری را به امیرحسین قاسمی برای «این جا بدون من» اهدا کردند.
پانته آ بهرام و امیر اثباتی تندیس شایستگی بهترین طراحی صحنه را به آتوسا قلم فرسایی اهدا کردند.
باران کوثری و حامد بهداد جایزه نقش مکمل زن را به نگار جوهریان برای فیلم «این جا بدون من» اهدا کردند.
هنگامه قاضیانی و صابر ابر جایزه نقش مکمل مرد را به شهاب حسینی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» اهدا کردند که شهاب حسینی جایزه خود را به استاد کمال تبریزی اهدا نمود.
داود میرباقری و فریبا کوثری تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی را به عبدالله اسکندری برای «یک حبه قند» اهدا کردند.
استاد شهرداد روحانی و همایون شجریان جایزه بهترین موسیقی را به کارن همایون فر اهدا کردند.
استاد واروژ کریم مسیحی و مهناز افشار تندیس بهترین تدوین را به محمدرضا مویینی اهدا کرده که پسر ایشان میثم مویینی جایزه را دریافت کردند.
علیرضا زرین دست و مسعود رایگان دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری را به حمید خضوعی ابیانه برای «این جا بدون من» اهدا کردند.
رویا تیموریان و همایون اسعدیان تندیس و دیپلم افتخار بازیگر نقش اول زن را به فاطمه معتمدآریا اهدا کردند.
مهران مدیری و مریلا زارعی جایزه بهترین بازیگر مرد را به رضا عطاران اهدا کردند.
امین تارخ و کامبوزیا پرتوی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به بهرام توکلی برای «این جا بدون من» اهدا کردند.
محمود دولت آبادی و فرهاد توحیدی جایزه بهترین فیلمنامه را به اصغر فرهادی اهدا کردند.
کیومرث پوراحمد و حسین یاری تندیس شایستگی جشن سینمای ایران و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را به اصغر فرهادی اهدا کردند.
ابوالحسن داودی و محمدعلی نجفی و محمدمهدی عسگرپور تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم را به «جدایی نادر از سیمین» به اصغر فرهادی اهدا کردند.
در آخر مراسم جشن بزرگ خانه سینمای ایران یک قطعه موسیقی با رهبری ارکستر شهرداد روحانی و خوانندگی مهران مدیری و اجرای سمفونی و اجرای ترانه «ای ایران» با حضور مریلا زارعی، هنگامه قاضیانی، کوروش تهامی و صابر ابر اجرا شد و حاضرین در جشن را به وجد آوردند و نورپردازی بسیار زیبایی نیز صورت گرفت و جشن پانزدهم تمام شد.


---------
م این هم یه مطلب دیگه :

به بهانه روز سینما

روزی که مظفرالدین شاه در سال ۱۲۷۹ اولین سینماتوگراف را به ایران وارد کرد و پس از آن ۱۲ سال طول کشید تا اولین سینمای عمومی را در ایران بسازند، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد
که سینما روزی بتواند تا این حد تاثیرگذار باشد.
سینما خاصیت ویژه‌ای دارد که موجب تمایز آن از سایر اسباب مدرنیته می‌شود و آن ویژگی‌ این است که می‌تواند بیانگر نوع نگاه و افکار افرادی باشد که به سراغ آن می‌روند. سینما حرف‌هایی را می‌زند که شاید هیچ گاه نتوانیم به زبان بیاوریم، ولی دوست داریم به دیگران بزنیم و به همین دلیل است که امروز می‌بینیم که کمتر پیش می‌آید که کسی
به تنهایی راهی سینما شود.
همین شنیدن حرف‌های یکدیگر است که باعث می‌شود یکی از اولین مکان‌هایی که دو دوست یا یک زوج جوان با هم به آنجا می‌روند، سینما باشد، جایی که می‌توانند با نگاه کردن به پرده‌ نقره‌ای ساعتی با یکدیگر حرف بزنند بی‌آنکه معذوریت‌های رایج را داشته باشند و درست همین جاست که سینما تبدیل به نوستالژی می‌شود و افراد همیشه خاطره اولین فیلم مشترک را حفظ می‌کنند و همیشه به یاد قدیم به سینما می‌روند… .
تاثیر بی‌بدیلی که سینما بر جامعه به خصوص سه نسل اخیر داشته به هیچ روی قابل چشم‌پوشی نیست چرا که با نگاهی به تحولات جامعه می‌بینیم که سینما گام به گام با مردم و افکارشان تغییر کرده و هم‌سو با نیازهای آنان پیش رفته است. گاهی ریز و جزئی‌نگر شده و گاهی سهل‌انگار… گاهی غمگین و گاهی شاد، گاهی موقر و گاهی … .
همه این موارد نشان می‌دهد که سینما امروز به آیینه‌ ما تبدیل شده، آیینه‌ای که حرکات و رفتارهای ما را منعکس می‌کند و در نتیجه این سینما هرچه به واقعیت نزدیک‌تر باشد مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد، چرا که ما دوست داریم خودمان را ببینیم و در خصوص رفتارهایمان قضاوت کنیم.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد