رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

ترون ساخته جوزف کوشینسکی

ترون
2010 آمریکا
TRON: Legacy

Dir:Joseph Kosinsk

ترون: میراث

Tron: Legacy
کارگردان     جوزف کوزینسکی
تهیه‌کننده
شان بیلی، استیون لیزبرگر، جفری سیلور
نویسنده
آدام هورویتز، ادوارد کیتسیس
بازیگران
جف بریجس
گرت هدلند
الیویا وایلد
موسیقی     دفت پانک
فیلم‌برداری کلودیو میرندا
تدوین جیمز هیگود
شرکت
تولید
لایوپلانت
توزیع‌کننده والت دیزنی پیکچرز
تاریخ‌های انتشار ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰
مدت زمان ۱۲۷ دقیقه
کشور      ایالات متحده آمریکا
زبان     انگلیسی
هزینهٔ فیلم     ۱۷۰ میلیون دلار
فروش گیشه     ۳۹۸ میلیون دلار

ترون: لگاسی (به انگلیسی: Tron: Legacy) که در ایران با نام ترون: میراث عرضه گردیده، نام فیلمی علمی-تخیلی است، ساخته‌شان بیلی، استیون لیزبرگر، و جفری سیلور. این فیلم مستقل، اما در واقع دنباله فیلم ترون است که در سال ۱۹۸۲ ساخته گردید.

پیام فیلم

«The only way to win is to survive»

«زنده ماندن تنها راه برنده شدن است.»



رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به فیلم جذاب ترون به کارگردانی جوزف کوشینسکی در سال 2010 که از شبکه نمایش پخش شد در وبسایت بزرگ نقد سینمایی رها ماهرو برایمان بفرستید.



فضای داستان

کوین فلین، خالق جهانیست دیجیتالی که گرید (grid) نام دارد. موجودات دنیای دیجیتالی شبکه گرید همگی برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که تحت حکومت حاکمی قرار دارند بنام کلو (CLU) که مخفف واژه Codified Likeness Utility است. کلو در آغاز آفرینش برترین مخلوق کوین فلین بوده‌است. در واقع کوین فلین، کلو را بصورت قرینه‌ای از چهره خویش آفریده است، و وظیفه کلو در هنگام آفرینش را ساختن دنیایی تکامل یافته در این عالم مجازی تعیین کرده.

اما پس از خلق و توسعه جهان دیجیتالی توسط فلین، «شرایط مهیا می‌گردد» و موجوداتی «خود به خود» ظاهر می‌شوند که آیزو (مخفف Isomorphic Algorithms) نام دارند. این موجودات دارای هوش و اختیار هستند و بزودی محبوب کوین فلین قرار می‌گیرند. آنان نیز بندگی آفریدگار این جهان (که کوین فلین خلق کرده) را می‌پذیرند. کلو از این بابت حسادت می‌ورزد، و موجودات آیزو را موجوداتی پست میداند، چرا که دارای نواقص بسیار در ذات خود (نسبت به برنامه‌های نرم‌افزاری دیگر) میداند. او وجود آنها را خلاف دستور الهی (در ساختن جهانی تکامل یافته) میداند؛ لذا او علیه آفریدگار خویش طغیان می‌کند، و در جهان هستی دودستگی ایجاد می‌شود. کلو و همدستانش در صدد نابودی تمام آیزوها بر می‌آیند.

اما کوین فلین آخرین بازمانده نسل آیزوها را بنام کورا (Quorra) در پناه شخصی خود جای می‌دهد و به او کلام خویش را می‌آموزد (متافور کتب قدیمی کوین در فیلم). لیکن کلو روز به روز قوی‌تر می‌شود چراکه پیروان بیشتری می‌یابد...
داستان فیلم

کوین فلین (جف بریجز)، مهندسی برجسته است که شرکت انکام (Encom) را تاسیس کرده است. او بکمک یک سری الگوریتم ژنتیکی و تله‌پورتاسیون کوانتمی راهی می‌یابد که خود را وارد یک شبکه دیجیتالی در محیط نرم‌افزاری کند (که آن را grid نامیده و خودش طراحی کرده). در جریان یکی از سفرهایش به این دنیای مجازی، ناگهان دچار حادثه گشته و هرگز باز نمی‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند چه بر سر او آمده.
هدلوند و بریجس در یک نشست خبری

۲۰ سال می‌گذرد و تک فرزند کوین بنام سام فلین (گارت هدلوند) بزرگ شده و وارث شرکت انکام است که امروزه چندملیتی بوده و تولیدات کلانی دارد. اما او علاقه‌ای به مدیریت و اداره شرکت پدر خود ندارد. از دانشگاه کل‌تک انصراف داده و تنها زندگی می‌کند و به ماجراجویی مشغول است.

تا اینکه سام جهت بررسی یک پیغام مرموز از شماره تلفن پدرش (که سالهاست پس از ناپدید شدن پدرش از طرف مخابرات قطع شده) راهی یکی از شعبات مراکز بازیهای کامپیوتری مهروموم شدهٔ پدرش می‌شود. در آنجا او تصادفاً پی به وجود یک آزمایشگاه شخصی در زیرزمین محوطه می‌برد که تا کنون کسی از آن خبر نداشته و متعلق به پدرش بوده. در آنجا یک سیستم رایانه کهنه اما پیشرفته می‌یابد که هنوز پس از سالها مشغول کار است و ظاهراً ساخت پدرش بوده. او سعی می‌کند به سیستم login کند، و در این بین توسط یک سیستم لیزری غولپیکر به روش entanglement-assisted teleportation جسمش از نظر فیزیکی دیجیتالیزه می‌شود و وارد شبکه گرید می‌شود.

سام خود را در دنیایی دیگر می‌یابد. او توسط برنامه‌های تمیزکننده دستگیر شده و سر از یک میدان گلادیاتوری درمی‌آورد که در آن برنامه‌های نرام‌افزاری به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. در این میان هویت او بعنوان فرزند خالق این جهان کشف می‌شود، و کلو در میدان او را به مبارزه می‌طلبد، اما طولی نمی‌کشد که توسط کورا نجات می‌یابد و از صحنه می‌گریزند.

کورا سام را نزد پدر سام، یعنی خالق جهان گرید، می‌برد. پدرش اکنون گوشه‌نشین شده و راه ذکر و نیایش را در پیش گرفته.

سام تصمیم می‌گیرد که از طریق پرتالی که وارد این جهان شد، به جهان حقیقی باز گشته، کلو را پاک کند، و پدر خود (که در این جهان زندانی شده) را نجات دهد. پرتال موقتاً باز است و از خارج به داخل باز می‌شود، بنابراین در صورت بسته شدن پرتال، راهی برای بازگشت وجود ندارد (و برای همین است که کوین در این جهان ۲۰ سال است ماندگار است، چون کسی نمی‌دانست او اینجاست تا پرتال را از بیرون باز کند).

سام از شخصی بنام زوس درخواست کمک برای رسیدن به پرتال می‌کند. اما نهایتاً زوس به سام خیانت کرده و او را لو می‌دهد. اما در این بین کوین و کورا از راه رسیده و سام را نجات می‌دهند. در این بین کورا زخمی عمیق برمیدارد و از هوش می‌رود. کوین آنها را سوار بر کشتی نجاتی کرده و بسوی پرتال جهان گرید می‌برد. کوین سپس از روح خود در کالبد کورا دمیده و به او باز زندگانی می‌بخشد.

در نهایت، پس از طی یک سلسله گریز و مبارزه، آنها به پورتال می‌رسند. در آخرین صحنه رویارویی، کلو سعی در تعقیب سام و کورا به جهان حقیقی را دارد، اما کوین با فدا کردن خود جلوی او را می‌گیرد. سام و کورا به جهان حقیقی باز گشته، و کورا نخستین طلوع خورشید زندگی خود را می‌بیند.
جوایز
جایزه     تاریخ     دریافت‌کننده     شاخه     نتیجه
جایزه اسکار     February 27, 2011     Gwendolyn Yates Whittle and Addison Teague     صدابرداری     نامزدشده
Art Directors Guild     February 5, 2011     دارن گیلفورت     Excellence in Production Design for a Fantasy Film     نامزدشده
Austin Film Critics Association     December 22, 2010     دفت پانک     Best Original Score     برنده
Costume Designers Guild[۱]     February 22, 2011     Michael Wilkinson and Christine Bieselin Clark     Excellence in Fantasy Film     نامزدشده
جایزه ساترن     June 2011         Best Science Fiction Film     تعیین نگردیده
جف بریجس     Best Actor     تعیین نگردیده
گرت هدلند     Best Supporting Actor     تعیین نگردیده
دفت پانک     Best Music     تعیین نگردیده
Michael Wilkinson     Best Costume     تعیین نگردیده
Darren Gilford     Best Production Design     تعیین نگردیده
Eric Barba, Steve Preeg, Karl Denham, Nikos Kalaitzidis     Best Special Effects     تعیین نگردیده
دیگر موارد

    این فیلم در ونکوور در کانادا فیلمبرداری شده است.
    مطالب زیادی راجع به شباهت داستان این فیلم به داستان آفرینش و زندگانی مسیح از دیدگاه دین مسیحیت نوشته شده.
******************************
فیلم خارجی میراث ترون TRON: Legacy 2010 با دوبله فارسی

Movie TRON: Legacy 2010 Dubbed in Persian

دانلود رایگان فیلم خارجی میراث ترون

دانلود فیلم TRON: Legacy 2010 با دوبله فارسی

زبان: دوبله فارسی

ژانر: اکشن ، ماجرایی ، علمی

سال انتشار: ۲۰۱۰

خلاصه داستان:مردی که یک دنیای مجازی را خلق کرده، به دنبال پدرش می گردد و نهایتا از همان دنیای دیجیتالی سر در می آورد. او در میابد که چیزی که پدرش ساخته به پلیدی گراییده است و …
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/c/c2/Tron_Legacy_poster.jpg
فیلم Tron Legacy 2010 با دوبله فارسی
درباره فیلم Tron Legacy 2010 :

فیلم Tron Legacy 2010 – میراث ترون ۲۰۱۰ که فیلمی با سبک اکشن و علمی- تخیلی است ، اتفاقاتی را که در یک دنیای مجازی و در بشریت مدرن و جدید به وقوع می پیوندد را روایت می کند.

فیلم میراث ترون ۲۰۱۰ که داستان پسری را در یک دنیای دیجیتالی و مجازی که سعی در به دست آوردن اطلاعاتی از این بشر دارد به اکران درآورده است.

پدر این پسر که سازنده ی ابزارآلات مهم دنیای خودشان است و کنترل دنیایشان را بر عهده دارد ، با ساختن سپاه و نیروهای نظامی ، از شهر در برابر بیگانگان دفاع می کند.

در ادامه این مرد ارتش و وسایل جنگی زیادی را می سازد که این امر موجب می شود مشکلات زیادی بر سر راه قرار گیرند و آینده دنیایشان به خطر بیفتد و …
نقد و بررسی فیلم Tron Legacy 2010

قسمت اول فیلم ترون در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و به این ترتیب  وقفه ای که بین ساخت دو قسمت بوجود آمده ۲۸ سال است!

البته شاید این مدت زمان طولانی چندان تعجب برانگیز نباشد ، اما فیلم ترون سال ۱۹۸۲ ، یک فیلم تخیلی مربوط به آینده بود که ایده های کهنه و البته بسیار عجیب و غریب زیادی در خود داشت!

شما می توانید فیلم های دیگری را نیز با نام های :

در فیلم Tron Legacy 2010 ، در واقع در آن سالها که بحث پیشرفت تکنولوژی به شکلی عجیب و بسیار بلند پروازانه تر از حد معمول دنبال می شد ( با توجه به دانش و علم موجود در آن زمان ) باعث شد تا فیلمی نیز با عنوان ترون ساخته شود که درباره گیر افتادن انسان در درون یک برنامه کامپیوتری بود!.

۲۸ سال گذشت تا اینکه ظاهرا صاحبان کمپانی دیزنی به این فکر افتادند که با وجود محبوبیت و فراگیر شدن فناوری ۳D و البته پولساز بودن آن ، نسخه ای جدید از فیلم ترون که البته فناوری سه بعدی کاملا به موضوعش می خورد ، بسازند. شخصا در آن زمان بازی ویدئویی ترون را بیشتر می پسندیدم تا فیلمش! ( شاید به دلیل این بود که اصلا نمی دانستیم کامپیوتر چیست!)
داستان فیلم ترون لگاسی ۲۰۱۰

سم ( گارت هدلوند ) فرزند برنامه نویس بسیار باهوشی به نام کوین فلین ( جف بریجز ) است که در اواخر دهه ی هشتاد بعد از اینکه روی یک برنامه کامپیوتری تحقیق می کرد،  به شکلی ناگهانی و مشکوک مفقود شد.

اکنون سم مدتهاست که به تنهایی سعی در یافتن دلیل مفقود شدن پدرش دارد و بنظر می رسد که هرگز نتواند به هدف خودش برسد.

آلن برادلی ( بروس بوکسلیتنر ) ، دوست قدیمی کوین ، به تازگی به سم گفته است که صفحه ای مجهول به دستش رسیده که به نظر می رسد از طرف پدرش باشد!

حالا سم که بسیار کنجکاو شده است تصمیم می گیرد که به هر شکل ممکن از قضیه مطلع شود ، اما بعد از مدتی متوجه می شود که خودش در دنیایی دیجیتالی قرار گرفته است که باید برای زنده ماندن از تمام موانع عبور کند ، درست مانند پدرش که به مدت ۲۰ سال در این دنیا گرفتار بوده است!

میراث به مانند قسمت اول داستان چندان گیرایی ندارد و مشکل و کهنه بودن از سر و رویش می بارد، اگر شما به قسمت اول فیلم نگاهی بیاندازید متوجه این موضوع خواهید شد که بازیگران فیلم در حال دادن اطلاعات کاملا بی ربطی درباره دیجیتال و دنیای کامپیوتر هستند، اما در میراث شما دیگر آن اطلاعات کذایی را به مانند گذشته نخواهید دید اما دیالوگهای فرمالیته و کلیشه ای  که در دهه هشتاد میلادی مد بود ، همچنان در فیلم وجود دارند.

شما در میراث ، دیالوگهایی نظیر ” بازی تمامه ” ، ” این پایان زندگی توست ” و..  را همچنان خواهید شنید و اگر بخواهم خلاصه کنم باید بگویم که نباید انتظار فیلمنامه چندان قرص و محکمی از میراث را داشته باشید.

اما جذاب ترین و شاید تنها بخش قدرتمند فیلم ، جلوه های ویژه آن است. کمپانی دیزنی که ولخرجی زیادی برای ساخت این فیلم انجام داده، توانسته محیط میراث که متشکل از یک بازی کامپیوتری است ( به قول خود فیلم ) را تماما سه بعدی بسازد.

جوزف کازینسکی ، کارگردان این فیلم که میراث اولین تجربه فیلمسازی اش به حساب می آید ( تقریبا تا بحال هیچ کار سینمایی انجام نداده است!) در بخش فیلمنامه و روایت داستان نتوانسته تاثیر مثبتی بر تماشاگر بگذارد و بیننده را ناچار کرده که بعد از ۲۸ سال باز هم دیالوگهای سطحی فیلم را تحمل کند ،

اما در بخش جلوه های ویژه همانطور که گفته شده ، بودجه بالا و تبلیغی عظیمی که دیزنی برای این  فیلم انجام داد ( مخصوصا بخش سه بعدی ) باعث شد که انتظارات از این فیلم بالا برود و حالا هم که فیلم اکران شده ، مشاهده می کنیم که این تبلیغات چندان هم بی دلیل نبوده. فناوری که در جلوه های ویژه فیلم میراث به کار گرفته شده است ، شکلی کاملا منحصر به فرد از ادغام محیط واقعی با دنیای دیجیتالی است.

شما دیگر مانند گذشته این احساس را نخواهید داشت که بازیگران از جلوه های ویژه جدا هستند ، در میراث بازیگران و جلوه های ویژه در کنار هم موفق به خلق صحنه های هایی شده اند که شما احساس خواهید کرد محیط فیلم دکور است!

اما جالب ترین بخش این جلوه های ویژه مربوط به قسمتی می شود که در آن کلو (یک برنامه کامپیوتری است ) با چهره جوان شده بریجز در فیلم حضور پیدا می کند! در واقع این تکنولوژی قبلا به شکلی دیگر در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن بر روی براد پیت اجرا شده بود و در این فیلم نیز بریجز ۶۱ ساله را چند ده سال کوچکتر کرده است!.

 بریجز به همراه بروس باکسلیتر تنها بازیگرانی هستند که در هر دو قسمت فیلم حضور داشته اند. بریجز شناخته شده ترین چهره برای تماشاگر است، ولی او به مانند ۲۸ سال پیش  نمی تواند در نقش کوین باورپذیر باشد.

البته باید قبول کنیم که بریجز در دهه هشتاد نیز گزینه مناسبی برای ایفای نقش کوین نبود و امروز که دیگر او یک بازیگر بسیار شناخته شده و البته صاحب سبک است ، وضع بدتر هم شده و انتقادها از او نیز بخاطر حضور در این فیلم زیاد است.

البته میراث فیلمی نیست که بازیگر محور باشد ، و بهترین دلیل برای اینکه بازیگران فیلم نمی توانند خودنمایی کنند این است که تمام تمرکز فیلم بر روی جلوه های ویژه است و علنا تمام بازیگران را در خدمت کامپیوتر هستند.

میراث از جمله فیلمهایی است که باید آن را حتما ۳ بعدی ببینید یا حتی الامکان آن را با کیفیت عالی ببینید تا از آن لذت ببرید.

جلوه های ویژه فیلم جذاب هستند و می تواند برای دوستداران ژانر علمی – تخیلی جذاب باشد. اما اگر دنبال فیلمی هستید که نکته ی جدیدی را به شما آموزش دهد و یا باعث شود شما به سبک فیلم نولان،  فکر فرو روید، میراث فیلم مورد نظر شما نیست.

نیروهای ترسناک و فناناپذیری پیدا می شوند که قصد دارند کنترل این دنیای مجازی را بر عهده بگیرند و صاحب قدرت شوند.

این پسر که بسیار شجاع و عاشق جنگ و لحظات خطرناک است در برابر این دشمنان به همراه پدرش و چند تن دیگر می ایستد.

پدرد این پسر که با ساختن این نیرو ها جنگ و آشوب را در شهر ایجاد می کند ، با کمک لشکری مدرن و جدید و با استفاده از ابزارآلات دیجیتالی با این دشمنان با تمام وجود جنگ می کند.

فیلم Tron Legacy 2010 که داستانی تخیلی و اکشن دارد و اتفاقاتی را فراتر از باورهای امروزی به تصویر کشیده است ، در جذب مخاطبان سینما بسیار موفق بوده و ۷۴ میلیار دلار در هفته ی اول اکران در سینما های معتبر و بزرگ آمریکا و انگلستان به به فروش رفت.

دانلود فیلم Tron Legacy 2010 با کیفیت Full HD و سه بعدی(۳D)
نام فیلم : Tron Legacy 2010 – میراث ترون ۲۰۱۰

ژانر :اکشن ، علمی تخیلی

محصول کشور : آمریکا، انگلستان

تاریخ انتشار : ۲۰۱۰

مدت زمان : ۱۴۱دقیقه
http://tinyez.ir/wp-content/uploads/2015/02/Tron-Legacy-2010-Cover-www.AcharDownload.ir_.jpg
جوزف کوشینسکی
کارگردان
جوزف کوشینسکی یک کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
تولد: ۳ مهٔ ۱۹۷۴ م. (سن ۴۱)، مارشال‌تاون، آیووا، آیووا، آمریکا
فیلم‌ها: فراموشی، ترون: میراث
تحصیلات: دانشگاه کلمبیا، دانشگاه استنفورد

یافته های تازه از وبلاگ رها ماهرو : عکس پدر و مادر ساحل بکرانی , سینمای آریو قهرمان کوچک , کارتون تامی تراکتور , heitor dhalia دانلود فیلم گمشده با کارگردانی , کانال تلگرامی نارنجی , مونتانا رودخانه برفی , نقد فیلم رودخانه برفی , بازیگر فیلم فرانک , ایتوکو اوهارا , دانلود انیمیشن کامل آریو پهلوان کوچک , نقد سریال نفس گرم , نقد و بررسی فیلم , ادرس تلگرام برنامه خورشید خانم , سینمایی قتل درشب محصول آمریکا , فیلم ۳۸۰هزار ولت خاموشی سراسری , فرزاد موتمن , دانلود مکالمه استاد شیفو و استاد ادبی , دانلود فیلم تخیلی ذهن جنین , سریال نفس گرم , نقد سریال در حاشیه , اسب حیوان نجیبی است , انتقادات سریال نفس گرم , فیلم sleuth بیوگرافی , درباره فیلم میخک , رود خانه برفی چند قسمته , عکس از ساحل بکرانی با مادروپدرش , ایا سریال شمعدونی ادامه دارد , نقد و بررسی فیلم hamilton  , عکس آزاردهند , تهمینه میلانی در برنامه هفت , نقد نفس گرم , فیلم خانه وحشت محصول ۱۹۴۵ , دیالوگ های ماندگار پنگوئن ها , ایاکو کوشینو , مدرسه بایلی مانکز ارکارد , دانلودشبهای تاریخ , فیلم سینمایی پلیس های اخراجی امریکا , فیلم سینمایی برت و دیکی , نقد فیلم نفس کرم , کارتون نیکی ونیکان , لیست کتابهایی که حجت الاسلام تراشیون راجع به تربیت فرزند در برنامه افتاب شرقی معرفی میکند , چرابازیگران ایرانی به سریال حریم سلطان حسادت می کنند , بازی دشت تمشک , عکس بازیگران سریال نفس گرم , فیلم خانه وحشت 1945 , سوگلی کارتون , سری جدید رودخانه برفی , عکس های لورفته در 380هزار ولت خاموشی سراسری , فلسفه ساعت صفر عاشقی , فیلم هندی امیدرهائی , عکس های بزرگ مالیک در فیلم سینمایی امید رهایی , سامورای رامن فروش , س=ریال درد سرهای عظیم , سینمایی بیلو , دومی دختر مت مک گرگور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد