رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم همراه ساخته استفن هرک

همراه
2011 آمریکا
The Chaperone

Dir:Stephen Herek

The Chaperone (film)
Directed by     Stephen Herek
Produced by    

    David Calloway
    Nancy Hirami
    Todd Lewis

Screenplay by     S.J. Roth

ستارگان   

    Paul "Triple H" Levesque
    Yeardley Smith
    Ariel Winter
    Kevin Corrigan
    José Zúñiga
    Kevin Rankin
    Enrico Colantoni
    Annabeth Gish
    Israel Broussard

Music by     Jim Johnston
Cinematography     Kenneth Zunder
Edited by     Michel Aller
Production
company
   
WWE Studios
Distributed by     Samuel Goldwyn Films
Release dates
   

    February 18, 2011

Running time
    103 minutes
Country    

    United Kingdom
    United States

Language     English
Budget     $3,000,000[1]
Box office     $14,400[2][3]

The Chaperone is a 2011 American comedy film directed by Stephen Herek, and also produced by WWE Studios. It stars Triple H, Yeardley Smith, Ariel Winter, Kevin Corrigan, José Zúñiga, Kevin Rankin, Enrico Colantoni, and Israel Boussard.

The film received a negative critical reaction and was a resounding box office bomb, grossing $14,400 on a $3,000,000 budget.


Plot
[icon]     This section requires expansion. (August 2013)

Ray Bradstone (Triple H) is the best wheel man in the business, but he is determined to go straight and be the best parent he can be to his daughter, Sally (Winter), and make amends with his ex-wife, Lynne (Gish). As Ray struggles to find honest work, his old bank-robbing crew, led by Phillip Larue (Corrigan), offers him one last job. He agrees at first, but changes his mind at the last second leaving the crew without a driver. Ray decides instead to serve as a chaperone for Sally's school field trip. When the robbery goes awry, Larue blames Ray and chases the school bus all the way to New Orleans. Ray must deal with Larue, while supervising Sally's class on what becomes one of the craziest school trips ever.

بازیگران :
    پُل مایکل لِیوسک (تریپل اچ) در نقش روی
آریل وینتر در نقش سالی
    کوین کوریگان در نقش لارو
جوسی زانیگا در نقش کارلوس
آنابث گیش در نقش لین
ییردلی اسمیت در نقش خانم میلر
مارک جیمز در نقش گولدی
انریکو کولانتونی در نقش دکتر اتمن
اشلی تیلور در نقش مردیث
    Israel Broussard as Josh
    Darren O'Hare as Augie
    Lucy Webb as Dr. Marjorie
    Jake Walker as Ted
    Cullen Foster Chaffin as Simon
    Taylor Faye Ruffin as Brenda
    Camille Bourgeois as Bill
    Nick Gomez as Nick The Bus Driver
    Alec Rayme as Kevin
    Billy Slaughter as Father

Reception

The Chaperone met with negative reviews from critics. Review aggregation website Rotten Tomatoes gives the film a score of 29% based on reviews from 17 critics.[4] Metacritic gives a score of 33/100 based on reviews from 11 critics.[5]

Eric Kohn of Indiewire graded the film a C-, saying that it had flat direction and a mediocre script and said "As a vehicle for WWE champ Paul "Triple H" Levesque, it's haplessly stuck on cruise control."[6] Nick Schager of Slant Magazine gave it half-a-star out of four, criticizing the script, direction and characters saying that "this hulk-with-a-heart-of-gold fable embraces banalities with a vigor matched only by its lack of imagination."[7]
Awards
Year     Award     Category     Recipient(s)     Result
2012     Young Artist Awards     Best Performance in a Feature Film: Leading Young Actress[8]     Ariel Winter     Nominated
References
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c7/The_Chaperone_poster.jpg
دانلود فیلم The Chaperone 2011
سته بندی : اکشن , خانوادگی , کمدی

ژانر : اکشن | کمدی | خانوادگی

محصول: آمریکا

زبان : آمریکایی

کارگردان : Stephen Herek

بازیگران : Paul Levesque, Kevin Corrigan, José Zúñiga

خلاصه داستان: داستان فیلم اینگونه است که ری برداستون (تریپل اچ) فرد روراستی است و می خواهد بهترین پدر برای دخترش سالی باشد. او به شدت دنبال کار می گردد تا اینکه تصمیم می گیرد به عنوان اسکورت دانش آموزان در گردش علمی مدرسه ی دخترش فعالیت کند…


نام فیلم:The Chaperone 2011 – اکشن و کمدی

موضوع: اکشن, کمدی, خانوادگی
سال تولید: 2011
محصول: آمریکا
کارگردان: Stephen Herek
کیفیت: BluRay 720p
بازیگران: Kevin Corrigan, Jose Zuniga, Paul Levesque
خلاصه داستان فیلم The Chaperone 2011: داستان فیلم اینطور است که رای برداستون (تریپل اچ) فرد روراستی است و می خواهد بهترین پدر برای دخترش سالی باشد. او به شدت دنبال کار می گردد تا اینکه تصمیم می گیرد به عنوان اسکورت دانش آموزان در گردش علمی مدرسه ی دخترش فعالیت کند…
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
نام فیلم :The Chaperone 2011

نام فارسی:-

ژانر : اکشن, کمدی, خانوادگی

سال انتشار :2011

کشور تولید کننده : آمریکا

زبان فایل : انگلیسی

ستارگان : Paul Levesque, Kevin Corrigan, José Zúñiga, Kevin Rankin

کارگردان :Stephen Herek

خلاصه داستان :

داستان فیلم اینگونه است که ری برداستون (تریپل اچ) فرد روراستی است و می خواهد بهترین پدر برای دخترش سالی باشد. او به شدت دنبال کار می گردد تا اینکه تصمیم می گیرد به عنوان اسکورت دانش آموزان در گردش علمی مدرسه ی دخترش فعالیت کند…
 


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی فیلم همراه به کارگردانی استفن هرک که از شبکه نمایش پخش شد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید





نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:25 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/


با چند خبر قدیمی در خدمتم :


محمد علی کشاورز: دوست دارم برای آخرین بار روی صحنه بروم

به گزارش مهر، محمدعلی کشاورز از بازیگران باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که سال ها از صحنه تئاتر به دور مانده است.
سال گذشته بود که خبر حضور کشاورز در نمایش «تماشاچی محکوم به اعدام» روح الله جعفری در رسانه ها منعکس شد. وقتی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر از کشاورز تجلیل شد، بسیاری از مخاطبان علاقه مند بودند تا هر چه زودتر شاهد نقشآفرینی جدیدی از این بازیگر باشند.
کشاورز در گفت وگویی در این خصوص گفته بود: قرار است در صورت صدور مجوز در نمایشی با عنوان «مستنطق» بر صحنه تئاتر حاضر شوم.
وی تاکید کرد: کارگردان نمایش نگران دستمزدی بود که باید به من پرداخت شود در حالی که به وی گفتم من برای پول بازی نمی کنم.
محمدعلی کشاورز در گفت وگویی دیگر ضمن گلایه از مشخص نبودن زمان اجرای نمایش «مستنطق» به کارگردانی هنرمندی جوان تصریح کرد: مساله حمایت از این جوانان خیلی مهم است.
او چندی است که به دلیل ناراحتی قلبی به صورت مقطعی در بیمارستان بستری می شود. امید است وضعیت جسمانی محمدعلی کشاورز هرچه زودتر رو به بهبودی رود و شاهد حضور مجدد این بازیگر توانا و با سابقه تئاتر ایران بر صحنه تئاتر باشیم.

دشت آزادی اثری مشترک را با فرانسویان به صحنه می برد

آروند دشت آزادی دوباره جدیدتری فعالیت گروه هنرهای معاصر ویرگول در حوزه تئاتر به مهر گفت: براساس ایده ای مبتنی بر روابط مجازی قرار است با حضور 5 بازیگر ایرانی و 5 بازیگر فرانسوی کار مشترکی را تولید کنیم.
وی درباره گروه بازیگری این نمایش افزود: تا به حال حضور طناز طباطبایی و لیلا مدن پور در مقام بازیگر قطعی شده است.
سرپرست گروه هنرهای معاصر ویرگول درباره آغاز تمرینات این نمایش گفت: تمرینات از دو هفته پیش آغاز شده و گروهی از عوامل ایرانی نمایش در فرانسه حضور دارند و تمرینات کلی نمایش هم با حضور بازیگران ایرانی و فرانسوی از دو هفته بعد آغاز می شود.
دشت آزادی با اشاره به همکاری مناسب رایزن فرهنگی سفارت فرانسه درباره تهیه کننده این اثر افزود: تهیه کننده این نمایش یک کمپانی فرانسوی است و مرکز هنرهای نمایشی هم قرار است مساعدتی داشته باشد.

مریم معترف:
تئاتر بهترین تفریح فرهنگی برای بعد از افطار خانواده هاست

مریم معترف بازیگر تئاتر درباره کمیت مخاطب تئاتر در ماه رمضان گفت: بنده خود تجربه اجرای تئاتر در ماه رمضان را داشته ام و نمایش «گوشه نشین های آلتونا» را در همین ماه روی صحنه بردم و مخاطب قابل توجهی به سالن ما آمد.
وی افزود: در کل معتقدم که مخاطب همیشگی تئاتر در ماه های مختلف سال خیلی کم و زیاد نمی شود و تقریبا یک روند ثابت را طی می کند.
وی افزود: در ماه رمضان شاهد شلوغ بودن سالن ها بعد از ساعات افطار و حتی پیش از ساعات افطار بوده ام. با این که در این ساعات رفت و آمد در شهر تهران بسیار دشوار است، ولی علی رغم این دشواری ها میل مخاطب برای دیدن تئاتر کم نمی شود.
وی در پایان گفت: تئاتر به عنوان یک کالای فرهنگی می تواند از بهترین انتخاب ها برای برنامه بعد از افطار خانواده ها باشد و آنان می توانند برای پر کردن این اوقات با یک اتفاق فرهنگی هنری به سالن های تئاتر بیایند



پنج کیلومتر تا بهشت به چه می اندیشد؟!

مقدمه:
ساعت 45:20 هر شب سریالی از شبکه 3 سیما پخش می شود که طبق سنوات گذشته با مشکل سناریو روبه رو می باشد و سریال سازان ما در چند سال اخیر عادت کرده اند که سریال های ماورایی بسازند که دارای نقص های بی شماری است که البته باز هم تاکید می کنم اگر نوشته خوبی برای سریال ها نوشته شود کارگردان نیز دستش بازتر است. حال با هم می خوانیم نقدی را بر این سریال از دیدگاه قرآنی؟!

*************************************************************************************

البته چند سالی است که سریال های ماه رمضان به مسائل ماورایی از جمله شیطان و روح و... می پردازند. مسائلی که برای خیلی جذاب و دیدنی است و از طرفی هم سوالات زیادی را برای مخاطبین به وجود می آورد.
این سریال گذشته از نقدهایی که به آن وارد است از جمله عادی سازی روابط دختر و پسر و یا این که صحنه های این فیلم از فیلم های غربی الهام گرفته شده مثل صحنه ای که دختر جوان به امیرحسین می گوید اگر می خواهی به هرجا بروی چشم هایت را ببند و آن جا را تصور کن تا به آن مکان بروی، برای کسانی که با داستان های هری پاتر در ارتباط هستند صحنه های آشنا و مانوسی است، یا صحنه های رد شدن امیرحسین از بین اجسام و انسان ها نیز شباهت دقیقی به رفت و آمدهای ارواح سرگردان ساکن در هاگوارتز مدرسه جادوگری داستان هری پاتر- دارد و یا این که بعضی از رفتار زشت و ناپسند را به دنیای ماورایی کشیده است: اما علاوه براین نقدها سوالات زیادی در ذهن مخاطبین این سریال در مورد روح و ویژگی های آن کارهایی که می تواند انجام بدهد پیش میآورد که با توجه به فرمایش بعضی از بزرگان شبهاتی رو مطرح می کند که بدون جواب می ماند که پاسخ به این سولات انگیزه من را برای نوشتن این پست بر انگیخت. اما قبل از نوشتن این مطلب در همین جا تاکید می کنم که این متن به هیچ گونه تاییدی از این سریال نیست و فقط به سوالاتی که در قسمت های مختلف فیلم در ذهن مخاطب ایجاد می شود طبق آیات قرآن و روایات پاسخ می دهد.
برای این که بدانیم روح چیست و چه قابلیت هایی دارد اول از همه باید سراغ قرآن و کلام الهی برویم تا ببینیم آیه های کتاب وحی در این مورد چه می گویند :
در قرآن کریم واژه روح در آیات متعددی به کار برده شده است که بیشتر ناظر به فرشته وحی است که یکی از این 21 مورد در سوره اسرا» ناظر به مسئله روح است، گویا این مسئله سالیان سال است که سوالات زیادی رو برای بشر به وجود آورده است که از همان روزهای نخستین رسالت مردم در مورد این مسئله از پیامبر سوالاتی رو می پرسیدند از جمله این سوال:
خ ویسالونک عن الروح قل الروح من امر ربی وما اوتیتم من العلم الا قلیلا (85)
از تو درباره روح سوال می کنند، بگو: روح از فرمان پروردگار من است و جز اندکی از دانش به شما داده نشده است؟ (اسرا» 85)
که در این آیه روح را یک امر مبهم و دارای خلقت اسرارآمیز بیان می کند که ما در مورد ویژگی های آن علم اندکی داریم اما برای این که این مساله روشن بشود باید به سراغ مفسرین واقعی قرآن کریم برویم تا سخنان آنها را در مورد این مسئله جویا شویم .
حال به سراغ سکانس های مختلفی از این سریال می رویم و سوالاتی رو که احیانا در ذهن مخاطبین به وجود آمده است را طبق آیات کتاب وحی و روایات بررسی می کنیم:


سکانس اول: مجروح شدن امیرحسین و جدا شدن روح
بعد از دیدن سکانسی که امیرحسین با خوردن سنگ بر سرش به حالت کما می رود و بلافاصله روح او از بدنش جدا می شود. اولین سوالی که به ذهن مخاطب می آید این سوال است که اصلا روح بعد از مردن آزاد است که هر جا بخواهد برود یا این که محدودیت هایی برای آن وجود دارد
در جواب این سوال باید گفت که ارواح مردگان از هنگام مرگ آزاد می شوند و اصلا مرگ به معنای رهایی روح از بدن است. هرچند ممکن است که این روح از محدودیت هایی هم برخوردار باشد چون در روایتی از امام کاظم آمده است:
ارواح با بازماندگانشان دیدار دارند، لیکن این دیدار به قدر منزلت و اعمالشان است ممکن است در هر حالی یک بار و یا سالی یک بار باشد) (بحار النوار ج6 ص264)
پس این طور نیست که هر روحی بتواند آزادانه به هر طرف سر بزند و به همه جا برود بلکه بستگی به اعمال خوب و شان و مقامی دارد که انسان در این دنیا کسب کرده است.


سکانس دوم: ملاقات امیرحسین با یک روح
بعد از این که روح امیرحسین از بدن او جدا شد در ادامه فیلم با روح شخص دیگری آشنا می شود و با هم ملاقات می کنند که در این قسمت نیز این سوال به ذهن مخاطب میآید که آیا ارواح بعد از مرگ و در عالم برزخ با هم در ارتباطند و می توانند همدیگر را ملاقات کنند ؟
از روایات استفاده می شود که بله می توانند با هم ارتباط داشته باشند. ابراهیم بن اسحاق جازی گوید: به حضرت صادق(ع) عرض کردم: ارواح مومنان کجا هستند؟ حضرت فرمود: ارواح مومنان در حجره هایی از بهشت (بهشت برزخی، نه بهشت قیامت) به سر می برند و از طعام و نوشیدنی آن می خورند و به زیارت یکدیگر می روند و برپایی قیامت را از خدا می طلبند تا برپایی قیامت به وعده های الهی در مورد و نعمت های جاویدان برسند.
عرض کردم: ارواح کفار کجایند؟ فرمود: در حجره هایی از آتش مسکن دارند و از طعام و شراب آن جا می خورند و با هم ملاقات می کنند و می گویند: خدایا! قیامت را بر پا نکن (چون می دانند که مجازات قیامت شدیدتر است).(همان)

سکانس سوم: ملاقات امیرحسین با افراد زنده
در قسمتی دیگر از فیلم امیرحسین می خواهد با افراد زنده ارتباط برقرار کند تا بدین وسیله بتواند به آنها مکانی را که جسد خودش قرار دارد را گوشزد کند که این سوال باز در ذهن مخاطب شکل می گیرد که آیا ارواح این قدرت را دارند یا نه؟
که با توجه به روایات قبلی می توان نتیجه گرفت که این کار باز به شان و منزلت و مقامی دارد که فرد در دنیا کسب کرده است و هر چقدر شان و مقام فرد بیشتر باشه بهتر می توانند با بازماندگان خود ارتباط برقرار کنند.

سکانس چهارم:گفت وگوی امیرحسین با روح دیگری
باز در قسمت های مختلفی از سریال می بینیم که امیرحسین با دختر جوان بارها و بارها با هم حرف می زنند و با هم به گفت وگو می پردازند که سوالی که مطرح می شود این است که آیا ارواح می توانند به راحتی با هم صحبت کنند ؟
جواب این سوال رو طبق روایتی از وجود مبارک امیرالمومنین بیان می کنیم که: حبه عرنی می گوید: با امیرالمومنین(ع) به وادی السلام در پشت کوفه رفتیم. حضرت مدتی طولانی ایستاد مانند این که با افرادی سخن می گفتند. خسته شدم و نشستم، سپس بلند شدم و گفتم: خسته شدید! مقداری استراحت کنید. سپس عبایم را پهن کردم تا روی آن بنشیند، حضرت فرمود: انس و گفت وگویی با ارواح داشتم! گفتم: آیا ارواح با هم گفت وگو دارند؟ فرمود: آری، اگر پرده و حجاب کنار رود، آن ها را گروه گروه که با هم گفت وگو می کنند، خواهی یافت!
امام صادق(ع) فرمود: هر گاه شخصی بمیرد ارواح نزد او میآیند و از او درباره انسان ها سوال می کنند که آیا فلانی و فلانی زنده اند یا مرده اند؟اگر گفت فلانی مرده است آنان می گویند: بیچاره بدبخت شد، چون نیز ما نیست لابد به وادی برهوت نزد کفار رفته است. (بحارالانوار، ج 6 ص 269)

سکانس پنجم: اطلاع امیرحسین از کارهای افراد زنده
در قسمتی دیگر از سریال می بینم که امیرحسین از کارهایی که جمشید و یاور و همایون خان انجام می دهند، کاملا مطلع می شود و از حوادثی که بعد از گم شدن او اتفاق میافتد کاملا با خبر است که برای مخاطبین این سوال پیش میآید که آیا این کار ممکن است و اگر ما هم روزی از دنیا برویم این قدرت را داریم که بفهمیم بعد از ما چه می گذرد؟
با توجه به مطالب فوق باید گفت: ارواح مردگان از حوادث و وقایع بازماندگان آگاه هستند، گرچه ارتباط به حسب افراد و وضعیت ارواح تفاوت دارد. همچنین به مقتضای روایات معصومان(ع) می توان گفت که ارواح مردگان تا حدودی می توانند بر کارهای بشر در جهان طبیعت آگاه گردند. نه آگاه در همه زمینه ها و موارد.
از پیامبر اسلام(ص) نقل شده است که فرمود: الناس نیام فاذا ماتوا انتبهوا انسان ها در خوابند. آن گاه که مردند، بیدار می شوند .( بحارالانوار، ج 69، ص 317) از این که عالم برزخ عالم بیداری است، می فهمیم که شعاع علم و معرفت ارواح در برزخ بیشتر از دنیا است.
ادراکات و شعاع معرفتی و حیات در عالم قیامت به مراتب نسبت به عالم برزخ قوی تر است. به همین جهت قرآن عالم قیامت را عالم حیات معرفی کرده است. قرآن در این زمینه می فرماید: (و ان الدار الاخره لهی الحیوان). (این زندگی دنیا جز سرگرمی و بازیچه نیست و زندگی حقیقی همانا در سرای آخرت است; ای کاش می دانستند.) (عنکبوت 64)
از این که عالم قیامت نسبت به عالم برزخ، عالم بیداری است، فهمیده می شود که دانش ارواح در برزخ بر امور دنیا و اعمال بازماندگان محدود است و موارد علم نسبت به موارد جهل بسیار ناچیز است. این سخن مورد تایید روایات معصومان(ع) می باشد.

سکانس ششم: خواب حقیقت یا خرافه
در یکی از سکانس های این سریال نشان می دهد که دختری که همراه امیرحسین است خواب را انکار می کند و می گوید که این خواب ها ساخته و پرداخته ذهن انسان هاست و اصلا چیزی به نام خواب نداریم و شما نمی توانید در خواب دیگران نفوذ کنید اما باز تاکید می کند که حاج فتح الله می گوید انسان های خوب می توانند این کار را انجام بدهند که با این حرف ها ذهن مخاطب را به چالش می کشد که آیا اصلا خواب دیدن حقیقت دارد یا ندارد؟
جواب این سوال این است که بیشتر خواب ها واکنش حوادثی است که در زندگی روزمره با آن روبه رو هستیم و خیالاتی که می بافیم، نیز آرزوهایی را که در دل می پروریم، گاهی در خواب بدان دست می یابیم. بسیاری از حوادث خواب ها و حتی انسان ها را در ذهن و خیال خود ساخته ایم و در شب در هنگام رویا می بینیم.
اما این سخن به این معنا نیست که رویای صادقه را با این سخن منکرشویم و بگوییم که چیزی به نام رویای صادقه وجود ندارد. در مورد رویای صادقه باید گفت که رویا و خواب از جمله مسائلی هست که همواره مورد توجه انسان ها بوده است. خداوند متعال نیز در قرآن کریم در برخی موارد رویا و خواب را مورد تایید قرار داده و خواب های صادقی را از پیامبران نقل کرده است.
از جمله:
خواب دیدن حضرت ابراهیم در مورد ذبح حضرت اسماعیل(صافات 102 و 103)، خواب دیدن حضرت یوسف (یوسف4)، خواب مادر حضرت موسی(سوره قصص) و همچنین خواب دیدن پیامبر اکرم (ص) درباره فتح مکه(فتح 27).
همچنین روایاتی که خواب و رویا را به سه بخش تقسیم می کنند از جمله این روایت: عن ابی عبدالله علیه السلام، قال: الرویا علی ثلاثه وجوه: بشاره من الله للمومن و تحذیر من الشیطان و اضغاث احلام: حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: رویا بر سه قسم است: یکی خوابی که در آن از خداوند بر مومنان بشارت است. دوم خوابی ترسناک که از شیطان است و سوم خواب هایی که فکر و خیالات و اوهام است.(کافی، ج 8، ص 90، حدیث 61)

سکانس هفتم:تسخیر روح
سوال دیگری که با دیدن قسمت های مختلف این فیلم به وجود می آید این است: با توجه به قدرت ارواح امکان دارد تا در بیداری با آنها ملاقات کنیم تا در نتیجه کارهایی برای ما انجام بدهند و یا خبرهایی به ما بدهند؟
آیت الله مکارم شیرازی در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است و حتی با کسانی که با ارواح رابطه برقرار می کنند، چند جلسه ملاقات داشته و از طریق آنها با ارواح صحبت کرده اند. ایشان بعد از نقل آنچه در جلسات ارتباط با ارواح رخ داده، چنین نتیجه گیری می کنند: ارتباط با ارواح را به عنوان یک واقعیت می توان پذیرفت، ولی نباید از نظر دور داشت که این مسئله مورد سو»استفاده عده زیادی قرار گرفته و یا افراد ساده ذهنی به خیال خود به همین سادگی و بدون هیچ گونه اطلاعات علمی با یک میز چرخان، یا یک استکان، یک صفحه کاغذ پر از حروف الفبا با ارواح کبیر و صغیر می توانند تماس بگیرند و به دنبال آن بازی میزگرد به راه افتاده و کم کم مسئله سر از تناسخ و بازگشت ارواح به بدن های جدید درآورده است و یک واقعیت با هزاران اوهام به هم آمیخته شده است . (حضرت آیت الله مکارم شیرازی، عود ارواح یا ارتباط با ارواح.)

سکانس هشتم: اطلاع امیرحسین از اتفاقات و حوادث اطراف خود
در قسمتی دیگر این قطعه از فیلم را مشاهده می کنیم که امیرحسین از همه خبرهای خوب و بدی که اتفاق می افتاد با خبر می شود که باز این سوال مطرح می شود که آیا این مسئله حقیقت دارد یا خیر؟
که جواب این سوال در روایتی که از وجود مبارک امام صادق علیه السلام نقل شده است داده می شود. امام صادق(ع) فرمود: مومن اهل خود را می بیند و آنچه را که موجب محبت او است، می بیند، لیکن چیزهایی که موجب کراهت او می شود، از نظر او پوشیده می شود. کافر نیز اهل خود را می بیند و آنچه را موجب ناراحتی و کراهت او است، مشاهده می کند، لیکن چیزهایی را که موجب محبت اواست، از نظر پوشیده می شود. نیز بعضی از مومنان در هر هفته یک بار در روز جمعه به زیارت و ملاقات اهل خود می رسند و بعضی دیگر بر حسب مقدار عمل خود می توانند آنان را ملاقات و زیارت کنند .(معاد شناسی، حسینی تهرانی، ج 3، ص 220)
اسحاق پسر عمار می گوید: از امام کاظم (ع) راجع به ارواح درگذشتگان پرسش کردم که آیا آنها اهل خود را ملاقات می کنند ، حضرت فرمود: بلی . گفتم: در چه مقدار از زمان دیدار می کنند؟ حضرت فرمود: در هر جمعه و در هر ماه و در هر سال یک بار بر حسب منزلت و مکانت مومن (همان)

سکانس نهم: دریافت پیام از امیرحسین در خواب
در قسمت بعدی می بینیم که امیرحسین چاره ای جز این ندارد که به خواب یکی از دوستان برود تا در نتیجه بتواند آنها را از مکانی که جسد خودش افتاده است، مطلع کند تا بتواند نجات پیدا کند.
اینجاست که دختر جوان می گوید از حاج فتح الله شنیدم که اولا خودت باید آدم خوبی باشی و دوما آن شخصی که می خواهی به خوابش بروی باید آدم خوبی باشد که باز این سوال در ذهن مخاطب نقش می بندد که آیا انسان می تواند در خواب پیامی از عزیزان خودش دریافت کند؟
اصل این که انسان در خواب ، می تواند با ارواح دیگران ارتباط برقرار کند، امری درست است و فرقی هم بین ارتباط با روح زنده و مرده نیست ; یعنی انسان گاهی پیامی را از روح انسانی که از دنیا رفته است ، دریافت می کند و گاهی از روح انسانی که زنده است .
پس هم امکان ارتباط با ارواح در خواب و هم دریافت پیام از آنان ، امکان دارد; اما در اختیار انسان نیست که با چه روحی ارتباط برقرار کند و از او چه پیامی را دریافت کند.
مرحوم شیخ عباس قمی در باب ششم از کتاب باقیات الصالحات در حاشیه مفاتیح الجنان آیات و ذکر هایی رو نقل می کنه که به وسیله اونها می توان افرادی را در خواب دید. (و نیز ر.ک : بحارالانوار، علامه مجلسی ;، ج 73، ص 215، نشر وفا، بیروت .)
مطلب مهم، مربوط به پیام های کسانی است که از دنیا رفته اند; باید بدانیم که این پیام ها، هیچ تکلیفی برای انسان نمی آورد به خصوص اگر از شخص دیگری پیام داده باشند; در هر صورت ، انسان باید دقت کند و به هیچ پیامی ترتیب اثر ندهد، مگر آن که در واقع و در خارج ، علامتی که برای او یقین به صحت پیام حاصل کند برای او قرار داده باشد.

سکانس دهم: امیرحسین افراد زنده را می بیند
با دیدن قسمت های مختلف این سریال این سوال نیز به وجود میآید که آیا ارواح قدرت دارند افراد زنده را ببینند که در جواب این سوال باید گفت قدرت مانور و اثر ارواح با یکدیگر فرق می کند و بعضی از ارواح از این قدرت برخوردارند. چنانچه در بعضی از آیات قرآن خداوند به این حقیقت اشاره می کنه. (او من کان میتا فاحییناه و جعلنا له نورا یمشی به فی الناس کمن مثله فی الظلمات لیس بخارج منها)
آیا کسی که مرده جهل و ضلالت بود و ما او را در پرتو علم و دین زنده کردیم تا با روشنی و فروغ آن سرافراز در میان مردم رود، مانند کسی است که در تاریکی های جهل و گمراهی فرو رفته، توان خروج از آن را ندارد)(122 انعام)

سکانس یازدهم: (جابه جا شدن سریع امیرحسین)
باز در قسمت های مختلف فیلم می بینیم که امیرحسین و آن دختر به راحتی به هر جا که می خواهند سفر می کنند و به راحتی از جایی به جای دیگر می روند که باز این سوال در ذهن مخاطب نقش می بندد که آیا ارواح می توانند به راحتی سیر و سفر کنند و از مکانی به مکان دیگر بروند؟
جواب این سوال این است که روح بعد از مرگ آزادتر از قبل است و در نتیجه موانع مادی نمی تواند مانع آن شود و بنابر آنچه قبلا بیان شد باید گفت که اگر این روح از مومنی باشد به راحتی می تواند به همه جا سفر کند و از حال دوستان و آشنایان و یا غیرآشنایان با خبر بشود که در روایت زیر نیز این مطلب تایید می شود.
محمد بن حسن صفار، از امام موسی بن جعفر (ع) روایت کرده است که آن حضرت فرمود: من با پدرم امام صادق (ع) برای سرکشی به بعضی از املاکش به خارج از شهر رفتیم. چون در صحرا وارد شدیم ، پیرمردی که موهای سفیدی داشت، بر پدرم وارد شد و بر او سلام کرد. پدرم پیاده شده و به نزد او رفت و شنیدم که به او گفت: فدایت شوم. سپس نشستند مدتی طولانی از هم پرسش هایی نمودند و بعد پیر مرد برخاست و با پدرم وداع کرد و رفت. پدرم ایستاد و پیوسته به پشت سر او نگاه می کرد تا از نظر پنهان شد. به پدرم گفتم: این پیرمرد که بود؟ فرمود: پدرم بود. (سیدمحمد حسین حسینی طهرانی ، معادشناسی ، ج 3 ص 238 )

سکانس دوازدهم: دانشگاه رفتن ارواح
بارها در جای جای این سریال مشاهده کرده اید که دختر جوان با این که روح است اما به دانشگاه می رود و در کلاس های مختلف شرکت می کند و علم کسب می کند و چیزهای زیادی یاد می گیرید شاید از خود بپرسید که مگر امکان دارد کسی که روح است کسب دانش کند و علم آموزی کند؟
در جواب این سوال نیز باید گفت که این مسئله تحت عنوان تکامل نفوس در عالم برزخ مطرح است که به موجب روایاتی که از اولیا» اسلام رسیده پس از مرگ نیز انسان می تواند به واسطه داشتن سرمایه هایی از دنیا تغذیه کند و به تکامل و رشد برسد یکی از آنها سنت حسنه و پی ریزی سیره خوب در جامعه است اما مسئله کسب علم را نیز می توان تا حدودی قبول کرد زیرا در روایتی از امام کاظم علیه السلام است که می فرماید ( ای حفص ! هر که از پیروان ما بمیرد و قرآن را خوب یاد نداشته باشد، در قبرش بدو آموزش دهند تا خداوند به این وسیله پایه اش را بالا ببرد.) (اصول کافی )




با این شرایط ره به جایی نمی بریم
امیر دژاکام که نمایش "باده خاص" را در چهارمین جشنواره تئاتر رضوی اجرا کرده بود، بار دیگر از مشخص نبودن وضعیت اجرای عمومی این نمایش انتقاد کرد. دژاکام به ایسنا، گفت: هدف گروه های نمایشی از شرکت در جشنواره ها، گرفتن نوبت اجرای عمومی است زیرا برای آماده کردن یک نمایش چندین ماه وقت و انرژی صرف می شود، اما تنها یک یا دو اجرا در جشنواره به هیچ وجه پاسخگوی تلاش آن گروه اجرایی نیست. دژاکام که پیش از این هم از مشخص نبودن وضعیت اجرای عمومی این نمایش گلایه کرده بود، ادامه داد: با این شرایط راه به جایی نخواهیم برد و برای بهبود وضعیت اجرای نمایش ها نیازمند تغییرات عمده ای هستیم.


محسن حسینی و بررسی شخصیت زنان در یک نمایش
" محسن حسینی "- کارگردان تئاتر، با اثری که محوریت آن مربوط به زنان است در ششمین جشنواره تئاتر بانوان شرکت می کند. این کارگردان تئاتر در گفتگو با ایلنا ، با بیان این مطلب افزود: در این جشنواره قصد دارم به شخصیت زنان برجسته در اعصار و جوامع مختلف بپردازم. وی افزود: در حال حاضر نام مشخصی را برای این اثر 7 اپیزودی انتخاب نکرده ام ولی تنها از یک بازیگر زن در نمایشم بهره خواهم برد که این بازیگر زن قبلا نیز در نمایش شهرزاد هفت قصه به عنوان یکی از اعضای بازیگر حضور داشته است.


فیلمبرداری بوی گندم از نیمه گذشت
فیلمبرداری سریال بوی گندم تا فروردین ادامه دارد و در سال آینده پخش خواهد شد.همایون اسعدیان - کارگردان - ضن بیان این مطلب به آنا گفت: همچنان مشغول فیلمبرداری سریال 26 قسمتی "بوی گندم" هستم که حدود هفتاد درصد کار را فیلمبرداری کرده ام .وی افزود: تمام لوکیشن های این فیلم در تهران فیلمبرداری شده است.تصویربرداری مجموعه تلویزیونی "بوی گندم" به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه کنندگی مصطفی عزیزی با حضور آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، آزاده صمدی، هومن سیدی، سیدمهرداد ضیایی، مهران رجبی، محبوبه بیات، بیتا سحرخیز، فهیمه امن زاده، زویا امامی و ... از مهر ماه امسال آغاز شده است .


معرفی داستان های مرحله پایانی جایزه ادبی هدایت
ده داستان راه یافته به مرحله پایانی جایزه ادبی صادق هدایت معرفی شدند. به گزارش ایسنا، هیات داوران پنجمین دوره جایزه ادبی هدایت، این داستان ها را از بین 650 داستان فرستاده شده به دبیرخانه جایزه، به این شرح اعلام کرده اند: "آسم"، "امروز جمعه است"، "پایان وضعیت"، "توی این رختخواب نرم خوابم نمی برد"، "غریبه"، "کابوس نه، بهمن"، "ما پنج نفر بودیم"، "مرده شور"، "می شد آن شب نکشمش"، و "وسوسه همه جنگل ها". به گفته جهانگیر هدایت، که این جایزه را با همکاری سایت سخن برگزار می کند، 85درصد داستان های این دوره با مرگ و بدبینی، 10درصد با رویکرد به مسائل اجتماعی و پنج درصد با فضایی شاد همراه هستند. او همچنین اشاره کرد که مسائل اروتیک، زیاد در بین داستان ها به چشم می خورند.


اسکار را به «ادی مرفی» ندهید
ادی مرفی پس از سال ها فعالیت در سینما امروز بازگشته تا با نقش سرنوشت ساز خود در "دختران رویایی" اسکار را از آن خود کند. به گزارش مهر، مرفی 45 ساله یکی از غیرقابل پیش بینی ترین چهره های صنعت فیلمسازی است و همین باعث شده نامزدی وی در اسکار امسال جنجال ساز شود.مرفی پس از 25 سال حضور در فیلم های کمدی، در درام "دختران رویایی" در نقش خواننده معتاد به کوکائین بازی کرد و نه تنها جوایز گلدن گلوب و انجمن بازیگران آمریکا را به دست آورد، بلکه در رشته بهترین هنرپیشه مرد در نقش مکمل نیز نامزد اسکار شد. در حالی که تنها 11 روز به برگزاری مراسم اسکار مانده، مرفی بار دیگر با "نوربیت" به ریشه هایش بازگشته است. این فیلم با بی اعتنایی منتقدان مواجه شد. اما 34 میلیون دلار در افتتاحیه فروش کرد.برخی معتقدند نمایش "نوربیت" شانس مرفی را برای بردن اسکار کم می کند، چرا که او را در قالب هنرپیشه ای معرفی می کند که از فرمول کمدی برای کسب ثروت سود می جوید. حتی منتقدان وی جنبشی به نام "ادی مرفی را متوقف کنید" راه انداخته اند. انتقادها از این بازیگر باعث شده گروهی دیگر به حمایت از وی برخیزند که از آن جمله می توان به مدیران استودیوهای هالیوود اشاره کرد. جفری کاتزنبرگ که 25 سال دوست مرفی بوده دلیل مخالفت با وی را حسادت و خودپسندی دانست.

پدر «عود» ایران در بیمارستان قلب بستری شد
" منصور نریمان"- پدر عود ایران به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان قلب تهران بستری شد . به گزارش ایلنا، حال جسمانی این هنرمند برجسته که در بیمارستان یاد شده بستری شده بود رو به بهبود است ; این در حالی است که نریمان طی روزهای آینده و با انجام آزمایشات نهایی بر روی قلب خود و با صلاحدید پزشکان از بیمارستان مرخص می شود.


اعلام جزئیات بخش های مختلف جشنواره پویانمایی تهران
ابتکار- برنامه بخش های اصلی و جنبی پنجمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران اعلام شد.مهدی باقری مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره ویژگی های این دوره از جشنواره گفت: علاوه بر حضور 104 فیلم در مسابقه ایران و 161 فیلم در بخش مسابقه بین الملل، نمایش های ویژه، چشم انداز، کارگاه ها و نشست های تخصصی از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره است.وی افزود: در بخش نمایش های ویژه آثار دو کارگردان صاحب سبک ایرانی در زمینه انیمیشن به نمایش درمی آید. همچنین در این بخش سینمای کشورهای پیشرو در زمینه انیمیشن با نمایش آثار برتر آن کشورها بررسی می شود. جشنواره جشنواره ها و نمایش فیلم های بلند نیز از دیگر بخش های نمایش ویژه است.مدیر روابط عمومی کانون اظهار داشت: بخش چشم انداز جشنواره به بررسی عملکرد و فعالیت چند موسسه تولید فیلم های انیمیشن در داخل و خارج از کشور اختصاص دارد.همچنین فیلم های برگزیده چهار دوره جشنواره پویانمایی تهران در این بخش به روی پرده می رود. به گفته باقری برنامه های جنبی جشنواره شامل برپایی کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد