رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم سفر پر ماجرا ساخته انزو باربونی

سفر پر ماجرا
1983 ایتالیا
Go for It

کارگردان:Enzo Barboni

ژانر: کمدی ، اکشن ، ماجرایی

مدت زمان: ۱۰۷ دقیقه

خلاصه داستان : دو مرد که در موقعیت عجیبی با هم آشنا شده اند،در ابتدا به جای دو سارق و سپس به جای ماموران سرویس مخفی اشتباه گرفته می شوند و به میامی انتقال داده میشوند …


پرواز به میامی Go for It 1983
نام فارسی:پرواز به میامی

منتشر کننده:پی سی مووی

زبان:دوبله فارسی

فرمت فایل:MKV

محصول سال ۱۹۸۳ آمریکا و ایتالیا

حجم:۹۰۶ مگابایت

بازیگران حاضر در فیلم:  Terence Hill, Bud Spencer, Buffy Dee

کارگردان: Enzo Barboni

موضوع:اکشن و کمدی

مدت زمان نمایش فیلم:۱ ساعت و ۴۷ دقیقه

توضیحاتی مختصر در مورد داستان فیلم:دو مرد که در موقعیت عجیبی با هم آشنا شده اند،در ابتدا به جای دو سارق و سپس به جای ماموران سرویس مخفی اشتباه گرفته می شوند…

دانلود فیلم Go for It 1983 با دوبله فارسی
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/6/67/Nati_con_la_camicia.jpg/220px-Nati_con_la_camicia.jpg
پرواز میامی
فیلم محصول سال 1983
پرواز به میامی فیلمی ایتالیایی در سبک کمدی و نقیضه‌ای از فیلم‌های جاسوسی به کارگردانی انزو باربونی است که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. ترنس هیل و باد اسپنسر هنرپیشگان اصلی این فیلم هستند.
تاریخ اکران: ۱۹۸۳ م. (ایتالیا)
کارگردان: انزو باربونی
مدت زمان فیلم: ۱ ساعت ۴۷ دقیقه
آهنگ‌ساز: Franco Micalizzi
فیلم‌بردار: بن مک‌درموت
بازیگران
باد اسپنسر
ترنس هیل
فایت مینتون
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
پرواز به میامی

Nati con la camicia
کارگردان     انزو باربونی
نویسنده     مارکو باربونی
بازیگران     ترنس هیل
باد اسپنسر
بافی دی
دیوید هادلستون
ریکاردو پیتسوتی
فایت مینتون
هارولد برگمن
موسیقی     فرانکو میکایزی
تاریخ‌های انتشار : ۱۹۸۳

مدت : ۱۰۵ دقیقه
کشور  : ایتالیا
آمریکا
زبان : انگلیسی

پرواز به میامی (Nati con la camicia) فیلمی ایتالیایی در سبک کمدی و نقیضه‌ای از فیلم‌های جاسوسی به کارگردانی انزو باربونی است که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. ترنس هیل و باد اسپنسر هنرپیشگان اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم در مورد دو مرد است که در موقعیتی عجیب با یکدیگر آشنا می‌شوند و ابتدا آن‌ها را به جای دو سارق و سپس به جای مأموران سرویس مخفی اشتباه می‌گیرند.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی فیلم سفر پر ماجرا که از شبکه نمایش پخش شده است و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید





نظرات 2 + ارسال نظر
لاله پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 03:40 ب.ظ

چرا دانلود نداره

مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:16 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :



«کابی بروکولی» از تهیه کنندگان روی فیلم های جمیز باند مرتب بر حضور پیرس در فیلم جدیدش تاکید می کرد ولی سازندگان رمینگتون استیل که قصد نداشتند ستاره محبوب خود را از دست بدهند او را تهدید کردند در صورت نیمه کاره رها کردن کار، وی با جریمه ای 20 میلیون دلاری مواجه خواهد شد. بروکولی متقابلا اعلام کرد وقتی مردم چهره ای را بدون هزینه از تلویزیون می بینند برای دیدارش به سینما نمیآیند.
سرانجام در سال 1994 کابی بروکولی با کنار گذاشتن نام هایی مانند مل گیبسون و هیو گرانت نقش مامور 007 را به پیرس سپرد.
«چشم طلایی» اولین فیلم از مجموعه جیمز باند بود که براساس رمانی از «یان فلمینگ» شکل گرفت. پیرس بعدها ماشین تایپ «یان» را به قیمت 52/800 پوند خرید. درخشش پیرس در آن فیلم تحسین منتقدین را برانگیخت و او را بهترین جیمز باند پس از «شون کانری» نامیدند.
در سال 2004 هنگامی که مذاکرات پیرس و تهیه کننده جیمز باند برای ادامه همکاری به نتیجه مثبتی نرسید، وی اعلام کرد که نقش جیمز باند برایش تمام شده است.
پیرس برازنان در قالب جیمز باند محصور نماند و در آثار مطرح دیگری بازی کرد. «مریخ حمله می کند» توسط «تیم تون» ساخته شد و پیرس روبه روی جک نیکلسون قرار گرفت.
«جغد خاکستری» فیلمی متناسب با علاقه شخصی پیرس و همسر سابق اش در حفاظت از محیط زیست بود.
پیرس سپس این فرصت را یافت تا در کمدی رمانتیک «مادر من» روبه روی «مریل استریپ» بایستد. پیرس از سال 1994 دوره تازه ای از زندگی خانوادگی خود را در کنار روزنامه نگاری به نام «کلی شان اسمیت» آغاز کرده است. آنها صاحب دو فرزند به نام های دیلن توماس و پاریس بکت هستند. او و همسرش همواره در راه کمک به موسسات خیریه فعال بوده اند.
پیرس از سال 1997 سیگار کشیدن را ترک کرده و به ماهیگیری از رودخانه علاقه مند است. این بازیگر در سال های 1996 و 1998 به عنوان یکی از پنجاه مرد جذاب جهان معرفی شده است.




شارل اگوستن دوسنت بو

درچنین روزی درسال 1804م،«شارل اگوستن دوسنت بو» ادیب و نویسنده و شاعر فرانسوی در «بولونی» متولد شد.در اوایل جوانی مدتی به تحصیل طب پرداخت و بعد نویسنده شد. از بهترین آثار این نویسنده و شاعر معروف «دلداری ها»، «افکار ماه اوت» و «مکالمات دوشنبه» را باید نام برد. وی که روز 24 اوت 1869 میلادی چشم از جهان فرو بست از منقدین درجه یک قرن نوزدهم میلادی است.




پادشاه و گدا

گدایی هول را حکایت کنند که نعمتی وافر اندوخته بود. یکی از پادشاهان گفتش همی نمایند که مال بیکران داری و ما را مهمی هست اگر به برخی از آن دستگیری کنی چون ارتفاع رسد وفا کرده شود و شکر گفته. گفت: ای خداوند روی زمین لایق قدر بزرگوار پادشاه نباشد دست همت مال چون من گدایی آلوده کردن که جوجو به گدایی فراهم آورده ام. گفت: غم نیست که به کافر می دهم الخبیثات للخبیثین.


نگاهی به ژانر دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر
سینمای دفاع مقدس ; نیازمند خانه تکانی

تحلیل فیلم هایی که در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر به طور مشخص به دفاع مقدس پرداخته بودند، بیش از هر چیز نیاز به بازنگری الگو ها و شخصیت های تثبیت شده این ژانر را برجسته می کند; اصول و ارزش هایی که نیازمند یک خانه تکانی کاربردی هستند. به گزارش مهر، فیلم های "سنگ، کاغذ، قیچی"، "ساعت 25"، "دست های خالی"، "اخراجی ها"، "پاداش سکوت"، "روز سوم"، "اتوبوس شب" فیلم هایی هستند که بطور مستقیم متاثر از دفاع مقدس و پیامدهای آن هستند.
"سنگ، کاغذ، قیچی" ساخته سعید سهیلی فیلمی است که نسبت غیرمستقیم تری با دفاع مقدس دارد. قصه با محوریت گروگانگیری سه جوان برای انتقام شخصی آغاز می شود که در لحظه ناچاری به آسایشگاه جانبازان پناه می برند. به این ترتیب این خط فرعی با طراحی ویژه در بخش میانی قصه وارد می شود بدون آنکه از ابتدا داستان را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع راهکار فیلمساز برای داوری عادلانه در مورد عملکرد قهرمان و ضد قهرمانش، فقط در حضور چنین دادگاهی امکانپذیر است.
"ساعت 25" ساخته مسعود آب پرور به نوعی کلیشه ای و سهل الوصولترین نگاه را به مردان دفاع مقدس و مسائل شان دارد. محوریت قصه با اسیری است که به وطن بازمی گردد غافل از آنکه همسرش با خبر شهادت او ازدواج مجدد کرده و زندگی پیچیده ای را از سر می گذراند. به خصوص با رابطه پرتنشی که بین پسر و ناپدری حاکم است. این تم موضوع فیلم های شعاری متعددی بوده، ولی فیلمساز با چیدمانی که در گره گشایی تعاریف قصه را عوض می کند، به نوعی سعی در نوآوری کرده است. به این ترتیب که معلوم می شود رزمنده اسیر از ابتدا روح بوده و دخل و تصرفش در اتفاقات پیرامون برخاسته از موجودیت روح در آموزه های مذهبی اسلام است.
"دست های خالی" ساخته ابوالقاسم طالبی از تعدد مضامین و موضوعات مطرح شده رنج می برد. فیلم با شبهه در مورد شخصیت یک زن شهید آغاز می شود و با پاسخی که به این شبهه می دهد موضعگیری پررنگ دختر را از نگاه فیلمساز که به مادرش شک کرده زیر سئوال می برد. پس از آن با حضور پدری موجی که در لحظاتی خاص در فضای جبهه و جنگ قرار می گیرد، نقبی به فضای مستندگون جنگ زده می شود که نمی تواند در ساختار کلی فیلم جایی پیدا کند. در ادامه موضوع مزاحمت های تلفنی رنگی از انتقام جویی از پدر می گیرد که در عملیاتی جنگی زمینه ساز شهادت سربازانش شده است.
"اخراجی ها" ساخته مسعود ده نمکی به نوعی تلاش فیلمساز برای خروج از کلیشه های این حیطه و حضور شخصیت هایی جدید در موقعیت دفاع مقدس است که تعاریفش تثبیت شده است. فیلمساز با تمهید ورود کمدی و وجه طنز به دفاع مقدس سعی می کند خشونت و تلخی فضا را تلطیف کند و به نوعی قصه ای جدید از تحول مردان در فضای جنگ ایران را روایت کند.اما نکته اینجاست که فیلم به شدت متکی بر قالب های تیپیک هم در طراحی کاراکترها و هم در طراحی موقعیت هاست. به همین جهت است که شاهد یکسری شوخی های تکراری و یکدست در فیلم هستیم که گویای تاثیرناپذیری این کاراکترها از محیط جنگ و دفاع مقدس است. چون در واقع اگر قرار باشد تحول آنها موجب تغییر چنین رفتارهایی شود، فیلمساز برگ برنده اش را از دست می دهد. اینجاست که از تحولی هم که فیلمساز قصد تصویر کردن آن را داشته در حد و اندازه های همان شوخی های فیلم یاد می شود نه بیشتر. فیلم از جهت طراحی شخصیت های فرعی و به نوعی مثبت هم به کلیشه ها تکیه می کند و از حضور کوتاه آنها در جهت نوعی همه شمولی فیلم استفاده می کند که نمی تواند وجه جدیدی از حیث خلق کاراکترهای جدید به فیلم اضافه کند. فیلم مدیون قرار دادن یک گروه تیپیک و کلیشه ای در موقعیتی غیرکلیشه ای است که می توانست منجر به مفهومی فراتر از تحول قابل پیش بینی آنها باشد.
"پاداش سکوت" ساخته مازیار میری با تکیه بر ادبیات داستانی دفاع مقدس و حساسیت های خاص فیلمساز انتظارات خاصی ایجاد می کرد که در عمل به آن منجر نشده است. استفاده از یک فیلمنامه نویس حرفه ای که سابقه اقتباس هوشمندانه ای از رمان "مرشد و مارگریتا" بولگاکف در "گاهی به آسمان نگاه کن" دارد و عوامل به شدت حرفه ای دیگر هم مکمل این انتظارات بودند، اما فیلم نمی تواند فضای ملموس و باورپذیری از قهرمان درگیر میان وجدان و وظیفه ارائه بدهد. در واقع شخصیت رزمنده ای که مدعی است قاتل یحیی در عملیات هور بوده، چقدر برای ما ملموس است؟ اگر بازیگر نقش را که یادآور کاراکترهای قبلی خود است از فیلم بگیریم، این شخصیت چه هویت و ویژگی خاصی برای ما دارد؟ جز آنکه پس از 20 سال - با تمهیداتی که نویسنده برای دیر اعتراف کردن او طراحی کرده - مدعی ارتکاب به قتل است.
"روز سوم" ساخته محمدحسین لطیفی روایتی از روزهای پرالتهاب حصر خرمشهر است. روایتی که خیلی زود مختصات دفاع مقدس ایران را به گوشه ای وامی گذارد و داستان نجات یک دختر از خانه ای محاصره شده را که می تواند توسط هر کسی جز عراقی ها هم باشد، محوریت می دهد. فیلم بیش از هر چیز به فیلم های کماندویی پهلو می زند که کمتر می توان هویت مستقل جنگ ایران و مردانش را در آن سراغ گرفت. شخصیت های فرعی هر یک برآورنده مولفه کارکردی فیلمساز برای تلطیف فضا و موقعیت یا ایجاد درگیری ها از نوعی جدید هستند که نمی تواند جایگاه محکمی در فیلم پیدا کند.فیلم یک سوراخ بزرگ دارد که سعی شده در قالب پرداخت و تعلیقات لحظه ای به نوعی کمرنگ شود، ولی این اتفاق نمی افتد. فیلمساز برای مدفون کردن خواهر زیر خاک، موقعیتی را چیده که برآمده از واقعیت نیست و باورپذیری کلیت فیلم را زیر سئوال می برد. وقتی در موقعیت بحرانی از در آمدن دشمن، برادر به این فکر نمی افتد که خواهر پاشکسته اش را به دوش بگیرد و از دیوار بالا ببرد، به نظر می آید نه جنگ جنگ است، نه دشمن دشمن و نه ما شاهد یک فیلم واقعی از دفاع مقدس کشورمان هستیم. همه چیز نمایشی کم دقت از یک جنگ بدون شناسنامه است.
"اتوبوس شب" ساخته کیومرث پوراحمد در میان فیلم های مطرح شده به نوعی ساده و محدود به موقعیت خاص خود است. موقعیتی که اثرات غیرمستقیم تر دفاع مقدس را در یک اتوبوس اسقاطی و در میان روابط چند آدم محدود و سربازان عراقی تحلیل می کند. در فیلم به گونه ای در عین طراحی روابط بین یک نوجوان که با مسئولیتی بزرگ رو به رو شده و راننده اتوبوس که آدم خاص و تنهایی است، به وجوه نادیده سربازان عراقی هم پرداخته می شود.
سینمای دفاع مقدس نیازمند ورود به این فضاهای جدید و نگاهی از زوایای جدید به حماسه ای است که از سر گذرانده ایم. دفاع مقدس ما هنوز هم نتوانسته به جایگاهی درخور خود در سینما دست یابد و تا وقتی که مانند یک گلخانه بسته فقط درون خود نشو و نما کند و ارتباطش را با جلوه ها و نگاههای جدید پیدا نکند، دچار عقبگرد می شود.







«پیتزا مخلوط»، «قبرستان غیرانتفاعی» و «به هدف شلیک کن» اکران می شوند

از ابتدای امسال تاکنون فعال بودن تعدادی از دفاتر پخش و اکران فیلم های آنها در سینماها باعث اعتراض برخی از تهیه کننده ها و دفاتر شده بود. به همین دلیل هفته گذشته شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد تصمیم گرفتند در طرحی ویژه از دفاتری که فعالیت کمتری دارند و از ابتدای امسال تاکنون فیلمی اکران نکرده اند، مقدمات اکران فیلم هایشان را فراهم کنند. سه فیلم «پیتزا مخلوط» به کارگردانی حسین قاسمی، «قبرستان غیرانتفاعی» به کارگردانی محسن دامادی و «به هدف شلیک کن» ساخته محمد کتیرایی قرار است در سینماهای سرگروه روی پرده بروند.
«پیتزا مخلوط» قرار است در گروه عصر جدید اکران شود. فیلمی با بازی مجید صالحی و علی صادقی که دو سال قبل ساخته شده و با وجود مضمون طنز آن تاکنون نتوانسته رنگ پرده را به خود ببیند.
«قبرستان غیرانتفاعی» هم دو سال قبل جلوی دوربین رفته است. ستاره اسکندری، محمد مطیع، علیرضا خمسه، دانیال عبادی و حامد بهداد بازیگران فیلم دامادی هستند.
«به هدف شلیک کن» اولین ساخته محمد کتیرایی فیلمی اکشن محسوب می شود و پولاد کیمیایی، پژمان بازغی، روناک یونسی و اشکان خطیبی بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم قرار است در گروه قدس اکران شود.

فرهاد اصلانی روی پل چوبی

فرهاد اصلانی بازیگر باسابقه سینما و تئاتر به تازگی به جمع بازیگران فیلم پل چوبی پوسته است.
پیش از این حضور بازیگران مطرحی چون بهرام رادان، هدیه تهرانی، مهناز افشار و مهران مدیری در این فیلم قطعی شده بود.
قرار است طبق برنامه ریزی های انجام شده «پل چوبی» 28 شهریور در شمال کشور کلید بخورد.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از: تورج منصوری مدیرفیلمبرداری، پروین صفری طراح هنری، علی سرتیپی و مهدی داوری تهیه کننده.
گفتنی است فرهاد اصلانی فیلم های «یه حبه قند»، «من مادر هستم» و «خرس» را آماده اکران دارد.

مذاکره کیارستمی با تهیه کننده فیلم تازه ها

کیارستمی برای پیش تولید فیلم جدید خود به ژاپن رفته است. او این بار با تهیه کننده ژاپنی برای تولید فیلمش مذاکره می کند.
عباس کیارستمی که این روزها بحث اکران فیلم «کپی برابر اصل» و «شیرین» وی در سینماهای تهران مطرح شده این روزها در ژاپن به سر می برد. کیارستمی هم اکنون در حال مذاکره با تهیه کننده ژاپنی است تا مقدمات تولید فیلم جدیدش را فراهم کند و به احتمال فراوان تا ماه آینده به کشور بازمی گردد.

آغاز ساخت موسیقی «پنهان»

تدوین دومین ساخته بلند سینمایی رحمانی توسط هایده صفی یاری در استودیو «مون» انجام شده و صداگذاری این فیلم توسط امیرحسین قاسمی در استودیو «روشنا» ادامه دارد.
فیلم سینمایی پنهان با بازی فریبرز عرب نیا، آنا نعمتی، بابک حمیدیان، فتانه ملک محمدی، مهرداد صدیقیان، آناهیتا افشار و میلاد مرادی نسب اثری شهری با نگاه به روابط انسان های جامعه امروز است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است شهر ما آن قدر بزرگ شده که این همه اتوبان هم از پس نزدیک کردن راه هایش برنیامده اند آخر هر کدام از این راه ها که می رسیم دیگر دغدغه های روزمره را هم فراموش کرده ایم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد