رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم آخرین سفر ساخته گلنداین آیوین

رها ماهرو : فیلم ریتم بسیار آرامی دارد. با موزیک کم اما ملایم که باعث می شود ژانر فیلم رئال باشد .

فیلم آخرین سفر دیالوگ های کمی دارد . یا دیالوگ های ضروری گفته می شود یا  برای درک موقعیت چوک و پدرش . در هر صورت ما صحنه های زیادی از رفتار های پدر و کودک داریم که بعضی از ان ها ما را به هیجان می آورند و بعضی ما را غمگین می کنند و یا باعث خنده می شوند .

هیچ شگرد فیلمبرداری خاصی در فیلم نمیبینیم دوربین نقش یک روایت گر را بازی می کند .

http://static01.nyt.com/images/2012/07/06/arts/06LASTRIDE_SPAN/06LASTRIDE_SPAN-articleLarge.jpg

رفتار های کودک برای مخاطب جالب و قابل لمس است . بخصوص سکانس گریه کودک وقتی پدرش او را تنها گذاشت . یا قسمتی که خرگوشی را با تیر زد و بعد دلش بحال او سوخت و نوازشش کرد و برایش گور کوچکی درست کردکارگردان هم قصد داشته است بیشتر رفتار های کودک با محیط پیرامونش را نشان دهد . در این فیلم آنقدر برداشت های بلند از کودک گرفته شده که حوصله بیننده را سر می برد و حذفش هم ضربه ای به داستان فیلم نمیزند .

http://static.rogerebert.com/uploads/review/primary_image/reviews/last-ride-2012/hero_EB20120627REVIEWS120629977AR.jpg

آیوین از آن کارگردان هایی است که فکر می کند تصویر به تنهایی می تواند سخنگو باشد. در صورتی که اینطور نیست  . گاهی اوقات تصویر نمی تواند جای دیالوگ ها را بگیرد و برای درک بیشتر تماشاکر از موقعیت دیالوگ  لازم است . این فیلم در واقع درباره ی زندگی کولی وار چوک و پدرش در یک سفر است . این آخرین سفر آن هاست چون پدرش دیگر با او نیست و دستگیر می شود . موضوع جالبی ندارد اما چون خوش ساخت است و کارگردان صحنه های جالبی از زندگی آن ها را به تماشاگر نشان می دهد درباره سرنوشت آنها کنجکاو می شویم . به همین دلیل است که پایان فیلم اهمیت پیدا می کند . اما پایان فیلم را درست جمع نشد .

http://www.screentrek.com/images/hugo-weaving-tom-russell-last-ride-film12.jpg

در واقع کودکان احتیاج به یک تکیه گاه دارند تا به آن پناه ببرند و آن را از خودشان دور نمی کنند چون میدانند توانایی برطرف کردن نیازهایشان را ندارند . اما در این فیلم کودک خودش با پلیس تماس میی گیرد و پدرش را لو می دهد . در واقع این واقعیت وجود داشت که پدر چوک آدم عصبی و بی پولی بود که از راه دزدی امرار معاش می کرد و همینطور یک نفر را بقتل رسانده بود وکودک نمی توانست در کنار چنین پدری بزرگ شود اما در پایان فیلم دستگیر شدن پدر و فرار کودک مخاطب را نگران می کند که آینده اش چه خواهد شد ؟ آن هم کودکی پنج شش ساله که احتیاج به فردی دارد که از او مراقبت و نگهداری بکند .

من فیلم هایی با ریتم آرام و کم دیالوگ را دوست دارم چون بی ادعا هستند و مخاطب می تواند شخصیت ها را درک بکند . بدون استفاده از حرف ها احساس شخصیت ها را بفهمد و با آن ها هدردی بکند . فیلم می توانست نمره بالای بگیرد اما چون پایان قانع کننده و درستی نداشت نمره رها ماهرو به فیلم 17 از 20  است .

*********************************************

فیلم سینمایی «آخرین سفر» به کارگردانی گلنداین آیوین

درخلاصه داستان فیلم آمده : چوک و پدرش راهی یک سفر بی هدف شده اند. پدر از ترس پلیس فرارکرده در طی راه سعی می کند تا به خانه همسرسابقش پناه ببرد؛ اما خیلی زود از آنجا فرارمی کند. پدر ، قاتل دوست قدیمی اش است که به خاطرکلاهبرداری او را کشته است. مکس که مقتول است آنها را درخانه ­اش پذیرفته بوده، اما پس از درگیری با پدر،کشته می شود. چوک به مکس و ماریان که همسرسابق پدرش بوده، علاقه زیادی دارد. اما ازترس کتک­های پدرش جرات حرف زدن ندارد.چوک مصائب زیادی را درکنار پدرش تحمل می کند.

Last Ride poster.jpg


کارگردان :گلنداین ایوین

تهیه کنندگان  :
آنتونیا بارنارد
نیکولاس کول
آنتونی ماراس
ستاره ها :
هوگو ویوینگ
تام راسل
آهنگساز :پاول چارلیر
تدوینگر :جک هاتچینگز

تاریخ اکران : 2 جولای 2009
مدت فیلم :101 دقیقه
کشور :استرالیا
زبان :انگلیسی


**************

مواردی که با سرچ آن به وبلاگ رها ماهرو میرسید : ساحل بکرانی , عکس ساحل بکرانی , بیوگرافی ساحل بکرانی , فیلم سینمایی بیلو , عکسهای ساحل بکرانی , مادر واقعی ساحل بکرانی , پذیرایی ساده , شخصیت های فیلم دردسر ها ی عظیم , ایا سریال شمعدونی ادامه دارد , ساحل بکرانی , نقد دردسرهای عظیم 2 , ساحل بکرانی , لوکیشن سریال شمعدونی , فیلم مجمموعه درسرای عظیم 2 , سریال اقا و خانم سنگی چه ساعت و تاریخی شروع میشه , ساحل بکرانی و مادرش , نقد دردسرهای عظیم۲ , فیلم سینمایی پذیرایی ساده , ساخل بکرانی , سریال عطسه , نقد دردسرهای عظیم , دردسر های عظیم ساحل بکرانی چند ماهه است , نقدفیلم مردها فرشته نیستند , عکس ساحل کبرانی , پدرمادر ساحل بکرانی درتلوزیون , نظر سنجی سریال دردسرهای عظیم 2 , علت توقف فیلم رستاخیز , عکس های رها ماهرو , ساحل بکرانی بیوگرافی , مادرو پدر ساحل بکرانی , داستان فیلم پذیرایی ساده , نقد فیلم دردسرهای عظیم2 , عکسهایی از پدر ومادر واقعیه ساحل بکرانی , پایتخت 4 ضعیف در فیلمنامه , پایتخت ۴ و نظرات مردم , نقد سریال درد سرهای عظیم دو , دردسرهای عظیم 2 لطیف و بهار , ساحل بکرانى , عکس پدر و مادر واقعی ساحل بکرانی , بیو گرافی ساحل بکرانی , ساحل بکرانی دردردسرهای عظیم , نظرات مردم راجب پایتخت ۴ , نقد سریال پایتخت , آیا فیلم درد سرهای عظیم یک قسمت دیگر دارد , ایا سریال دردسر های عظیم 3 وجود دارد , نظرسنجی فیلم دردسرهای عظیم , پایتخت یا دردسرهای عظیم , پدر ومادر واقعی ساحل بکرانی در فیلم در دسرهای عظیم 2 , سریال تلویزیونی پایتخت نقدها , بازیگران فیلم بیلو , اسم نقش زن فیلم بیلو , احمد فراستی , فیلم هندی بیلو , فیلم بیلو , فیلم بیلو , بازیگران هندی در فیلم بادیگارلاولیسنگ سلمان خان , نظرسنجی دردسرهای عظیم , زندگی نامه ساحل بکرانی دردردسرهای عظیم , بیوگرافی ساحل بکرایی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد