رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

اخبار نیمروزی برنامه روتین از شبکه یک سیما

اخبار نیمروزی

شبکه یک

ژانر : بخش خبری
دسته بندی : خبر
زبان : فارسی
 
............................................................................
برنامه خبری با مجریان دوست داشتنی و همیشگی ، این برنامه ده ها سال است در حال پخش می باشد . اخبار نیمروزی یکی از پرطرفدار ترین برنامه های تلویزیون و شبکه یک سیما می باشد.


............................................................................


رها ماهرو : نظرتان  را پیرامون برنامه پربیننده اخبار نیمروزی و انتقاداتتان را در باره  پخش اخبار نیمروزی از شبکه اول تلویزیون برای سایت سینمایی رها ماهرو بفرستید .


سرچ و جستجو های جدید وبسایت نقد رها ماهرو : سریال. نفس. گرم , اسامی بازیگران فیلم تلویزیونی اخرین پل , درباره ی سریال میخک , نقد سریال خانه ای در تاریکی , جولین کرنوگریس , پذیرایی ساده , نقد سریال نفس گرم  , سریال مزخرف نفس گرم , /لوسی /شبکه نمایش/ساندرا بولاک , خلاصه ی داستان فیلم راه رفتن روی خطوط , دانلود فیلم سینمایی ا ازانس دوچرخه , سریال میخک , نقدو بررسی فیلم دوءل محصول 1971 , رودخانه برفی , نقدفیلم دوءل استیون , پذیرایی ساده داستان , نقد شبح جنگجو , کانال های هندوستان تلگرام , شبه جنگجو , نقد سریال خاطرات مرد ناتمام , بازیگران زن فیلم سوار ارام , فیلم پذیرایی ساده , مفهوم سریال پذیرایی ساده , وبلاگ صوفیا نصرالهی , موضوع فیلم پذیرایی ساده , نقد سریال میخک , داستان فیلم پذیرایی ساده , یک پذیرایی ساده , جواهر در فیلم خانه ای در تاریکی , فیلم کوچه پس کوچه های شمرون , ماده cph4 واقعی است؟ , سامورایی رامن فروش , نظرسنجی درباره سریال آسمان من , رواج چند همسری در سریال نفس گرم , چند درصد مردم سریال شمعدونی را دنبال می کردند , نقد فیلم لبه تیغ , کانال عشقی تلگرام , تحلیل فیلم سه روز بعد محصول کشور آمریکا , رنک فیلم رازچشمهایش , انتقادات فیلم نفس گرم , فیلم سینمایی مرد نابینا , ماه تابان دختر علی اقا بختیاری , فیلم پایان بازی مسعود رایگان , فیلم سینمایی وقتی تو خواب بودی , عکسهای مربوط به سریال نفس گرم , داستان فیلم در فلق بود , فیلم درام جنگی مادر من ساخت فنلاند , تله فیلم در فلق بود , نقدسریال نفس گرم , شخصیت جکى دى نورشیو , شبکه نمایش&فیلم صدای سکوت&بازیگران , فیلم سینمایی صدای سکوت , فیلم صدای سکوت&نیلوفرشهیدی , مصطفی تنابنده , مینو غزنوی در سریال رودخانه برفی , سوالات زنان بارداردرهفته ۶بارداری , نقدی بر کتاب و سپس هیچ کس نبود


_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:24 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهااااا جون سلام سلام با دو خبر قدیمی هنری باز اومدم




جدایی نادر از سیمین نامزد نهایی اسکار شد

جدایی نادر از سیمین (در انگلیس با نام «یک جدایی» شناخته شده است) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی ساخته سال 1389 است. این فیلم پنجمین فیلم اصغر فرهادی است و هم اکنون با فروش بیش از 9 میلیون دلار، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. از بازیگران این فیلم می توان پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی و مریلا زارعی را نام برد.
این فیلم برنده چندین جایزه از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و همچنین جوایزی بین المللی چون جایزه گلدن گلوب و خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین بوده است.این فیلم مجموعا بیش از 50 جایزه جهانی را از آن خود کرده است. واکنش منتقدان به این فیلم در سطح وسیعی مثبت بود. این فیلم نه تنها در ایران، بلکه در جهان مورد توجه قرار گرفت و حتی برخی آن را جز 10 فیلم برتر سال 2011 خواندند. اما با این وجود، برخی افراد همانند فرج الله سلحشور، کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر، این فیلم را «در ضدیت اعتقادات مردم و توهین به فرهنگ و خانواده در ایران» دانست.
کارگردان اصغر فرهادی
تهیه کننده اصغر فرهادی
نویسنده اصغر فرهادی

بازیگران
لیلا حاتمی
شهاب حسینی
مریلا زارعی
پیمان معادی
ساره بیات
سارینا فرهادی
بابک کریمی
علی اصغر شهبازی
شیرین یزدان بخش
کیمیا حسینی
فیلم برداری محمود کلاری
تدوین هایده صفی یاری
گونه ملودرام اجتماعی

داستان:
سیمین (لیلا حاتمی) می خواهد به همراه همسرش نادر و دخترش ترمه (سارینا فرهادی) از ایران برود و همه مقدمات این کار را فراهم کرده. اما نادر (پیمان معادی) نمی خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می برد، تنها رها کند. این اختلافات باعث می شود سیمین از دادگاه درخواست طلاق کند اما دادگاه درخواستش را رد می کند و مجبور می شود به خانه پدرش برگردد. ترمه تصمیم می گیرد پیش پدرش نادر بماند به امید این که مادرش سیمین پیش آنها برگردد. نادر نمی تواند از عهده مراقبت از پدرش بر بیاید پس برای این کار یک مستخدم به نام راضیه (ساره بیات) استخدام می کند. این زن جوان که باردار است این کار را بدون اطلاع همسرش حجت (شهاب حسینی) قبول کرده است. یک روز نادر به خانه بر می گردد و پدرش را در حالی که طناب پیچ شده و تنها رها شده می بیند. وقتی راضیه به خانه برمی گردد دعوای شدیدی در می گیرد که عواقب تراژیک آن نه تنها زندگی نادر را زیر و رو می کند بلکه تصویر دخترش از او را دستخوش تغییر می کند.

اکران :
این فیلم علاوه بر ایران، در سینماهای کشور فرانسه، تایلند، آلمان، مجارستان، سوئد،سوئیس، بلژیک، هلند، برزیل و کانادا اکران شده است. این فیلم در آمریکا نیز در تاریخ 30 دسامبر 2011 در شهر های لسآنجلس و نیویورک شروع به اکران عمومی شد.

فروش فیلم
جدایی نادر از سیمین تنها در 15 روز نخست اکران خود توانست فروشی معادل 1 میلیارد و 250 میلیون تومان، تنها با در اختیار داشتن 24 سینما در تهران داشته باشد. در نهایت مجموع فروش جدایی نادر از سیمین در ایران توانست به رقم 3،3 میلیون دلار و فروش بین المللی آن از رقم 7،7 میلیون دلار بگذرد. این موفقیت سبب گردید تا فیلم جدایی نادر از سیمین با فروشی بیش از 10 میلیون دلار، رکورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را که پیش از این در اختیار اخراجی ها 2 به کارگردانی مسعود ده نمکی با 8،5 میلیون دلار بود، به دست آورد.

نقدها
فیلم جدایی نادر از سیمین نقدهای مثبتی از منتقدان سینمای جهان دریافت کرد. علی امینی نجفی می گوید: «فیلم جدایی نادر از سیمین از مقدمه چینی های زایدی که در بسیاری از فیلم های ایرانی، از جمله در فیلم پیشین فرهادی به نام درباره الی دیده می شود، دور مانده است. وی اضافه کرد: «دغدغه حقیقت در این فیلم نیز مانند کار قبلی فرهادی آشکار است و مانند موتور یا محرکی درونی آدم ها را درگیر می کند و این نیز به یمن فیلمنامه یکدست و استادانه فیلم است.» نیک جیمز سردبیر وب گاه اند ساوند در مورد فیلم گفت: «به نظر من این فیلم در بین فیلم های سال گذشته، هیچکاکی ترین فیلمنامه را دارد. فیلمنامه ای که بیننده را دائما گول می زند و بعد غافلگیر می کند و مدام مسائل اخلاقی پیچیده ای را مطرح می کند، به طوری که شما هیچ وقت نمی فهمید مقصر چه کسی بوده است.»

راهیابی به اسکار
جدایی نادر از سیمین از طرف هیئت انتخاب فیلم ایران، برای شرکت در رشته بهترین فیلم خارجی زبان برای 84امین دوره جایزه اسکار معرفی شد. و در 24 ژانویه 2012 برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران این فیلم توانست در دو بخش اصلی فیلمنامه غیراقتباسی و فیلم خارجی برای اسکار نامزد شود. نخستین نامزد ایران برای دریافت این جایزه فیلم سینمایی بچه های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی بود که در سال 1999 برای دریافت جایزه اسکار فیلم خارجی نامزد شده بود.

برنده شدن در گلدن گلوب 2012
فیلم جدایی نادر از سیمین در 15 ژانویه 2012، جایزه «بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان» را از شصت و نهمین مراسم گلدن گلوب دریافت کرد و به اولین فیلم ایرانی تبدیل شد که این جایزه را دریافت می کند. جوایز گلدن گلوب توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعطا می شود. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جایزه سینمایی در آمریکاست. این موفقیت موجی از شادی در ایران به راه انداخت.
اصغر فرهادی به همراه پیمان معادی روی صحنه حاضر شد و جایزه خود را از دست مدونا، خواننده معروف پاپ و کارگردان سینمایی، دریافت کرد و گفت: «وقتی بر روی صحنه می آمدم داشتم فکر می کردم که چه باید بگویم؟ آیا باید چیزی از مادرم یا پدرم بگویم، از همسر مهربانم، فرزندانم، دوستان خوبم یا از گروه فیلم برداری عالی و دوست داشتنی ام؟ اما حالا ترجیح می دهم از مردم ام بگویم. فکر می کنم آنها حقیقتا مردمی صلح دوست هستند... بسیار متشکرم.»
فیلم آمریکایی و بوسنیایی زبان در سرزمین خون و عسل به کارگردانی آنجلینا جولی، گل های جنگ ژانگ ییمو از چین، پسری با دوچرخه ساخته ژان پی یر و لوک داردن از بلژیک و فیلم اسپانیایی پوستی که در آن زندگی می کنم به کارگردانی پدرو آلمودوار رقبای جدایی نادر از سیمین در بخش بهترین فیلم خارجی زبان بودند.

جایزه ها و نامزدی ها
1389 جشنواره فیلم فجر، بهترین کارگردانی اصغر فرهادی
برنده بهترین فیلم نامه اصغر فرهادی
برنده بهترین صدابرداری محمود سماک باشی
برنده بهترین فیلم برداری محمود کلاری
برنده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اصغر فرهادی
برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شهاب حسینی
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن ساره بیات
دیپلم افتخار بهترین فیلم اصغر فرهادی
نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن لیلا حاتمی
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن سارینا فرهادی ژ
نامزد بهترین چهره پردازی مهرداد میرکانی
نامزد بهترین صداگذاری محمد رضا دلپاک
نامزد بهترین تدوین هایده صفی یاری
نامزد 1390 جشن خانه سینمای ایران بهترین فیلم اصغر فرهادی
نامزد بهترین کارگردانی اصغر فرهادی
برنده بهترین فیلم نامه اصغر فرهادی
برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شهاب حسینی
برنده بهترین پوستر فیلم علیرضا نصرتی
دیپلم افتخار 2011 جشنواره بین المللی فیلم برلین خرس طلای بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده خرس نقره بهترین بازیگر مرد گروه بازیگران مرد فیلم
برنده خرس نقره بهترین بازیگر زن گروه بازیگران زن فیلم
برنده جشنواره بین المللی فیلم دوربان بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده بهترین فیلم نامه اصغر فرهادی
برنده جشنواره فیلم پولا بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده جشنواره فیلم سیدنی بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده جشنواره بین المللی فیلم ایروان زردآلوی طلایی بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده جشنواره جهانی فیلم آمستردام بهترین فیلم از نگاه مردم اصغر فرهادی
برنده جشنواره فیلم سن پترزبورگ بهترین فیلم اصغر فرهادی
نامزد جشنواره فیلم ملبورن بهترین فیلم از نگاه مردم اصغر فرهادی
نامزد جشنواره فیلم سن سباستین بهترین فیلم بخش از نگاه دیگر اصغر فرهادی
نامزد جشنواره بین المللی فیلم فوکوئوکا بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده بهترین فیلم از نگاه مردم اصغر فرهادی
برنده جشنواره بین المللی فیلم ریگا جایزه FIPRESCI اصغر فرهادی
نامزد جشنواره فیلم ونکوور بهترین فیلم از نگاه مردم اصغر فرهادی
برنده جشنواره فیلم مستقل بریتانیایی بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده جشنواره جهانی فیلم چهار بی بی سی بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک بهترین فیلم اصغر فرهادی
برنده بهترین دستاورد کارگردانی اصغر فرهادی
نامزد بهترین فیلم نامه اصغر فرهادی
نامزد بهترین بازیگر مرد پیمان معادی
نامزد حلقه منتقدان نیویورک بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده هیئت ملی بررسی فیلم های سینمایی آمریکا بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده جشنواره فیلم بین المللی هند بهترین کارگردان اصغر فرهادی برنده
جایزه ساتلایت بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
نامزد جشنواره فیلم تورنتو دومین فیلم از نگاه تماشاگران اصغر فرهادی
دوم جشنواره فیلم ابوظبی بهترین کارگردانی اصغر فرهادی
برنده 2012 جشنواره منتقدان فیلم ونکوور بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان اصغر فرهادی
برنده انجمن منتقدان فیلم دوبلین بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده انجمن ملی منتقدان فیلم بهترین فیلم اصغر فرهادی
سوم بهترین فیلم نامه اصغر فرهادی
برنده بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اصغر فرهادی برنده
جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک بهترین فیلم نامه اصغر فرهادی
برنده انجمن منتقدان فیلم شمال تگزاس بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده جامعه منتقدان فیلم کانزاس سیتی بهترین فیلم خارجی اصغر فرهادی
برنده جایزه بودیل بهترین فیلم غیرآمریکایی اصغر فرهادی
در انتظار اتحادیه زنان روزنامه نگار فیلم بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده جامعه منتقدان فیلم آنلاین بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اصغر فرهادی
برنده بهترین فیلم نامه غیراقتباسی اصغر فرهادی
نامزد انجمن نویسندگان سینمای ترکیه بهترین فیلم خارجی اصغر فرهادی
برنده اسکار بهترین فیلم خارجی اصغر فرهادی در انتظار
بهترین فیلم نامه غیراقتباسی اصغر فرهادی در انتظار

حال از این شماره به معرفی هنرمندان فیلم پر افتخار جدایی نادر از سیمین می پردازیم:

پیمان معادی (زاده 1349 در نیویورک) فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی است. او به عنوان فیلمنامه نویس با نگارش فیلمنامه آواز قو فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و به عنوان بازیگر در سال 1387 برای اولین بار در فیلم درباره الی ظاهر شد و بازی ماندگاری از خود به جای گذاشت. او همچنین دارای لیسانس مهندسی متالورژی از دانشگاه آزاد کرج می باشد.

فیلمنامه نویسی
1- آواز قو (1379)
2- عطش (1380)
3- کما (1382)
4- کافه ستاره (1384)
5- شام عروسی (1385)
6- برف روی کاج ها (1390)

کارگردانی
برف روی کاج ها (1389)
بازیگری
1- درباره الی (1387)
2- جدایی نادر از سیمین (1389) (برنده خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره برلین))
3- تئاتر خشکسالی و دروغ (1390)
لیلا حاتمی (1351، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او تاکنون موفق به کسب دو جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلمهای بی پولی (1387) و لیلا (1375) در جشنواره فیلم فجر شده است.

زندگی
در نهم مهر 1351 به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی (کارگردان سرشناس سینمای ایران) و مادرش زری خوشکام (هنرپیشه سینما) بود.
در رشته ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. برای ادامه تحصیل به لوزان سوئیس رفت. در دانشگاه پلی تکنیک در رشته برق شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این رشته را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن جا ادبیات فرانسه خواند. به علت بیماری پدرش در 1375 تحصیل را نیمه کاره رها کرد و به ایران بازگشت. در سال 1378 با علی مصفا ازدواج کرد. از آن پس در تهران زندگی می کند. وی دارای دو فرزند به نام های مانی و عسل است.

زندگی حرفه ای
اولین حضورش در سینما در نقش کودکی کمال الملک (در فیلم «کمال الملک» به کارگردانی پدرش علی حاتمی) بود. در سال 1370 در فیلم دلشدگان که آن هم ساخته پدرش علی حاتمی بود ایفای نقش کرد. پس از آن در 1375 برای اولین بار در یک کار سینمایی در فیلمی که کارگردان اش پدرش نبود (فیلم لیلا از داریوش مهرجویی) نقش یک زن نازا را ایفا کرد و برای آن دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را گرفت. فیلم موفق دیگر او آب و آتش بود که در آن نقش یک زن روسپی (مریم) را به خوبی اجرا کرد. بازی آتیلا پسیانی زوج و پسر عموی مریم از نکات درخشان دیگر فیلم بود. او برای بازی درخشانش در فیلم بی پولی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد. همچنین برای بازی در فیلم پرسه در مه نامزد دریافت تندیس از چهاردهمین جشن خانه سینما شد.
در تئاتر تجربه ای ندارد. در تمرینات تئاتر منهای دو داوود رشیدی بسیار خوش درخشید اما به دلیل بیماری مجبور خارج شدن از تیم شد.
در سال 1390 به همراه اصغر فرهادی و چندی از بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین به جشنواره فیلم برلین دعوت شد ولی به هر دلیلی که برخی آن را بازی در فیلم بعدیش (پله آخر) می دانند در اختتامیه شرکت نکرد. که در آن مراسم به همراه ساره بیات و سارینا فرهادی برنده خرس نقره ای بهترین گروه بازیگران زن شد.
در بهار 1390 در مراسمی با عنوان نقد و نمایش فیلم چیزهایی هست که نمی دانی شرکت کرد.
در بهار همین سال در مراسم فرش قرمز فیلم جرم (مسعود کیمیایی) به همراه علی مصفا شرکت کرد.
در تابستان 90 به دنبال اکران جدایی نادر از سیمین به خارج از کشور سفر کرد و در افتتاحیه اکران فیلم همراه با اصغر فرهادی حضور داشت.
در بیشتر فیلم هایش نقش زنی از طبقات بالای اقتصادی یا فرهنگی جامعه، با روحیه خونسرد و شخصیت مستقل و محکم را بازی کرده است.

همکاری با کارگردانان
لیلا حاتمی تاکنون بیشتر همکاری را با داریوش مهرجویی داشته است که در سه فیلم او به ترتیب: لیلا، میکس و آسمان محبوب بازی کرده است. لیلا یکی از مشهور ترین فیلم های مهرجویی و همچنین از به یادماندنی ترین نقش های لیلا حاتمی را در خود جای داده است.
پس از آن ایشان با کارگردان هایی چون: فریدون جیرانی، علیرضا رئیسیان، علی مصفا، علی حاتمی بیشترین همکاری (دو فیلم) را داشته اند.
لیلا حاتمی شخصا کارگردان، فیلمنامه و نقشی که قرار است به عهده بگیرد را مهم ترین عوامل برای انتخاب پیشنهاد بازی می شمارد و معتقد است نقشی که خوب نوشته شده باشد را خوب هم می توان بازی کرد. از میان کارگردانان کار با داریوش مهرجویی را راحت تر می شمارد.
هم چنین او با کارگردان های فیلم اول یا دومی چون بهرام توکلی و یا فردین صاحب زمانی همکاری داشته است.

جوایز و افتخارات
برنده خرس نقره ای بهترین بازیگران زن از جشنواره فیلم برلین برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» (به همراه ساره بیات و سارینا فرهادی) -1389-2011
برنده بهترین بازیگر جشنواره مونترال کانادا برای فیلم ایستگاه متروک
کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» -1389
کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و هشتمین جشنواده فیلم فجر برای بازی در «چهل سالگی» -1388
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از چهاردهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «پرسه در مه» - 1389
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سالاد فصل» - 1383
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «ایستگاه متروک» - 1380
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «شیدا»- 1377
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «بی پولی» - 1387
برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «لیلا»- 1375
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از ششمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «ارتفاع پست» - 1381
برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از پنجمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «آب و آتش» - 1380
بهترین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «آب و آتش» - 1380
سومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «ایستگاه متروک»- 1382
چهارمین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «ارتفاع پست» - 1381
برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سومین جشن منتقدان برای فیلم «بی پولی» 1388
برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم حراره برای فیلم «هر شب تنهایی» 1389

فیلم شناسی سینمایی
نارنجی پوش (داریوش مهرجویی)، (1390) (در حال تدوین)
پله آخر (علی مصفا)، (1389)(در حال تدوین)
جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی، (1389)(در حال اکران در خارج از کشور)
سعادت آباد (مازیار میری، 1389) (پاییز 1390)
آسمان محبوب (داریوش مهرجویی، 1388) (در نوبت اکران)
چیزهایی هست که نمی دانی (فردین صاحب الزمانی، 1388) (در نوبت اکران)
پرسه در مه (بهرام توکلی، 1388)
چهل سالگی (علی رضا رئیسیان، 1387)
بی پولی (حمید نعمت الله، 1387)
هر شب تنهایی (رسول صدرعاملی، 1386)
شاعر زباله ها (محمد احمدی، 1384)
حکم (مسعود کیمیایی، 1383)
سالاد فصل (فریدون جیرانی، 1383)
شیرین (عباس کیارستمی،
سیمای زنی در دور دست (علی مصفا، 1382)
ارتفاع پست (ابراهیم حاتمی کیا، 1380)
ایستگاه متروک (علی رضا رئیسیان، 80-1379)
مربای شیرین (مرضیه برومند، 1379)
آب و آتش (فریدون جیرانی، 1379)
میکس (داریوش مهرجویی، 1378)
شیدا (کمال تبریزی، 1377)
لیلا (داریوش مهرجویی، 1376)
دلشدگان (علی حاتمی، 1370)
کمال الملک (علی حاتمی، 1363)

مجموعه تلویزیونی
پریدخت (سامان مقدم، 1386)
کیف انگلیسی (سیدضیا»الدین دری، 1378)

گویندگی مستند
در جست و جوی شهرزاد
قالی ایرونی ما









داستان های آل احمد فیلمنامه می شود
حجت قاسم زاده براساس داستان های جلال آل احمد برای تلویزیون فیلمنامه می نویسد.قاسم زاده با اعلام این خبر به فارس گفت:" به سفارش سیما فیلم قرار شد برای سریالی سیزده قسمتی بر اساس داستان های آل احمد فیلمنامه بنویسم." قاسم زاده درباره نحوه اقتباس از داستان های آل احمد گفت:" تلاشم این است که اقتباس از آثار روزآمد باشد، یعنی فضای فیلمنامه مربوط به زمان حال خواهد بود و ما در هر قسمت با نگاه و شخصیت های امروزی رو به رو می شویم." وی با بیان اینکه تاکنون بیست اثر آل احمد را برای تبدیل به فیلمنامه از میان آثار او برگزیده، افزود:" آنچه در انتخاب آثار برای من اهمیت دارد، قابلیت اقتباسی آثار است.در حال حاضر هم بیست اثر را انتخاب کردم و احتمال دارد بعضی از قسمت ها را از تلفیق چند داستان بنویسم."


اهدا» نشان فرهنگی فرانسه به شهرام ناظری
شهرام ناظری به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا امشب در سالن دلاویل فرانسه به اجرای کنسرت می پردازد. به گزارش مهر، در این برنامه شهرام ناظری به همراه فیض بشی پور(نوازنده تنبور) قطعاتی از موسیقی با اشعاری از مولانا را اجرا خواهد کرد. این برنامه از سال پیش هماهنگ شده و از گروه ناظری دعوت به عمل آمده بود تا به مناسبت سال جهانی مولانا برنامه ای رادر سالن اصلی تئاتر دولاویل پاریس اجراکنند. همچنین بر اساس گفته های سعدی ناظری ( برادرشهرام ناظری) قرار است پس از این اجرا بالاترین نشان فرهنگی فرانسه به شهرام ناظری اعطا شود.


«اسکورسیزی» برنده جایزه انجمن منتقدان فیلم آمریکا شد
«مارتین اسکورسیزی»، کارگردان مشهور آمریکا، برای فیلم «مردگان» با بازی «لئوناردو دی کاپریو»، برنده دوازدهمین جایزه انجمن منتقدان فیلم آمریکا شد. به گزارش فارس فیلم «مردگان» با بازی «لئوناردو دی کاپریو»، «مت دیمون» و «جک نیکلسون» علاوه بر جایزه بهترین کارگردانی، برنده جایزه بهترین فیلم دوازدهمین دوره از رقابت های انجمن منتقدان فیلم آمریکا شد. فیلم کمدی «خانم کوچولو، سان شاین» و فیلم موزیکال «دختران رویا» نیز توانستند هر کدام به طور جداگانه برنده چهار جایزه از مجموع جوایز این دوره از رقابت ها شوند، این در حالی است که «دمی هلن میرن» برای فیلم «ملکه» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش زن شد. جوایز انجمن منتقدان فیلم آمریکا هرساله توسط انجمن منتقدان فیلم های پخش شده که در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار) از اعتبار ویژه ای برخوردارند به برندگان هر حوزه اعطا» می شود.


«رویای خیس» قصه دوران بلوغ نوجوانان است
پوران درخشنده گفت: «رویای خیس» قصه دوران بلوغ است و گذر پسرها از دوران بلوغ و بیشتر تاکیدم در این فیلم بر پسرها بود، آنها دوران ویژه ای را در این سن و سال می گذرانند.این کارگردان سینمای ایران درگفت وگویی با ایسنا، همزمان با اکران آخرین ساخته سینمایی اش «رویای خیس» گفت: این دوران، دورانی است که پسرها رویاپردازی می کنند و کمتر می توانند با خانواده شان ارتباط بگیرند.در حالیکه دختران معمولا در این دوران بیشتر با مادرشان ارتباط می گیرند و مادر خیلی کمک شان می کند، پسرها خیلی عصیان گر می شوند و به دلیل تغییراتی که در آنها ایجاد می شود با خانواده نیز ارتباط نمی گیرند و در این میان تنها همسالان نزدیک ترین گروهی هستند که با آنها می توانند ارتباط برقرار کنند.


«مهرجویی» در انتظار وام بنیاد فارابی
ساخت فیلم" نقاب زیبا " نوشته داریوش مهرجویی که قرار بود اوایل زمستان امسال کلید بخورد، هنوز آغاز نشده است.به گزارش فارس، به گفته "سعید سعدی"، مجری طرح این فیلم، فضای فیلمنامه مربوط به فصل زمستان است و به همین دلیل این فیلم باید از اول دی ماه کلید می خورد، اما به دلیل مشکلاتی هنوز این اتفاق نیفتاده است. سعدی با اشاره به این مشکلات گفت: " با وجود عجله ای که مهرجویی برای آغاز کار داشت، به دلیل مشکلات مالی و آماده نبودن وام بنیاد فارابی کار کلید نخورده است، بااین حال در صورتی که این مشکل در هفته های اخیر برطرف شود، مهرجویی کار را آغاز خواهد کرد." گفتنی است "نقاب زیبا" در ژانر دفاع مقدس نوشته شده است و قصه آن در روستایی در منطقه کوهستانی و نزدیک ایستگاه قطار می گذرد.

بلیت های جشنواره فیلم فجر از شنبه پیش فروش می شود
ابتکار- پیش فروش بلیت های بیست و پنجمین جشنواره بین ا لمللی فیلم فجر از روز سوم بهمن ماه در سینما فلسطین تهران آغاز می شود.مدیر پیش فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر به روابط عمومی جشنواره گفت: "هنرمندان، نمایندگان رسانه های گروهی، دانشجویان و نمایندگان وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها می توانند روزهای سوم تا هشتم بهمن ماه برای تهیه بلیت به سینما فلسطین مراجعه کنند."مهدی پیماندار افزود: "روز سه شنبه سوم بهمن ماه به هنرمندان اختصاص یافته و نمایندگان رسانه ها روز چهارشنبه چهارم بهمن می توانند برای خرید بلیت های مورد نظر خود مراجعه کنند.روزهای پنجشنبه پنجم و شنبه هفتم بهمن ماه هم زمان پیش فروش بلیت برای دانشجویان است." وی در ادامه گفت: "روز یکشنبه هشتم بهمن ماه نیز نمایندگان سازمان ها و نهادها می توانند با ارائه معرفینامه معتبر برای تهیه بلیت به سینما فلسطین مراجعه و در روزهای پیش فروش برای هماهنگی اقدام کنند.همزمان با پیش فروش بلیت، کتابچه راهنمای فیلم ها و نمایش آثار در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.دانشجویان می توانند با 20 درصد تخفیف بلیت های جشنواره را تهیه کنند."


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد