رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال آوای باران ساخته حسین سهیلی‌زاده

آوای باران

سازنده برنامه: حسین سهیلی‌زاده
زبان: زبان فارسی

آوای باران
برنامهٔ تلویزیونی
آوای باران نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که برای پخش در شبکهٔ ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. این مجموعه در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است.
قسمت اول: ۵ دسامبر ۲۰۱۳ م.
قسمت پایانی: ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۴ م.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

آوای باران
گونه     اجتماعی، خانوادگی
نویسنده     سعید جلالی
علیرضا کاظمی پور
کارگردان     حسین سهیلی‌زاده
بازیگران     حمیدرضا پگاه
آزاده زارعی
سام درخشانی
مهران احمدی
ثریا قاسمی
الهام چرخنده
سیاوش خیرابی
علی تقوا زاده
مهران رنجبر
نیلوفر پارسا
آرزو افشار
ناهید محمودی
سپیده خداوردی
مبینا سادات آتشی
موسیقی متن     علیرضا کهن‌دیری
اهنگ پایان     احسان خواجه امیری
کشور سازنده     جمهوری اسلامی ایران ایران
زبان‌ها     فارسی
تعداد قسمت‌ها     ۴۰ قسمت
تولید
تهیه‌کننده     سید محمد هاشمی اصل
دوربین     مرتضی غفوری
پخش کننده
شبکه اصلی     شبکهٔ ۳
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/e/e1/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1_%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84_%D8%A2%D9%88%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg/220px-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1_%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84_%D8%A2%D9%88%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg
آوای باران نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که برای پخش در شبکهٔ ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. این مجموعه در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است.

خلاصه داستان

این فیلم پیرامون زندگی مردی به نام طاها ریاحی که تاجر داروست را روایت می کند که با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش رقم می خورد.او پس از سالها به ایران بازمیگردد و به دنبال دختر گمشده خود می گردد... و متوجه میشود که زیور و نادر خواهر زاده و همسر خواهر زاده اش نتوانسته اند از دخترش نگهداری کنند و دخترش از خانه به دلیل ازار و اذیت ان ها فرار کرده و میان گروه تکدی گری سر در اورده است زیور و نادر سعی دارند دختر خودشان که بیتا نام دارد جای باران دختر طاها جا به زنند اما...


نقش‌های اصلی

نقش اصلی این سریال حول بازی آزاده زارعی می‌چرخد. آزاده زارعی پیش از این در فیلم «آمین خواهیم گفت» به‌کارگردانی سامان سالور بازی کرده است. نقش‌های اصلی دیگر این سریال را ثریا قاسمی (مادربزرگ)، حمیدرضا پگاه (طاها پدر باران)، سام درخشانی (نادر و خواهرزاده طاها)، الهام چرخنده (زیور)، مهران احمدی (شکیب)،نیلوفر پارسا (بیتا)،سپیده خداوردی (مرضیه خواهر مرتضی)، امیر دژاکام (مرتضی)، سیاوش خیرابی (فرید)، مبینا سادات آتشی (کودکی باران) و مهران رنجبر (کیانوش) بازی می‌کنند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 مجموعه عکس‌های سریال تلویزیونی “آوای باران”


سریال آوای باران داستان زندگی دختری به نام باران است که به دلیل قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف، درگیر ماجراهایی می‌شود و سیر حوادث، او را در مسیر جدیدی از زندگی قرار می‌دهد.

نقش اصلی این سریال را آزاده زارعی بازی می‌کند. زارعی پیش از این در فیلم «آمین خواهیم گفت» به‌کارگردانی سامان سالور بازی کرده است.

نقش‌های اصلی این سریال را ثریا قاسمی (مادربزرگ)، حمیدرضا پگاه (طاها پدر باران)، سام درخشانی (نادر و خواهرزاده طاها)، الهام چرخنده (همسر نادر)، مهران احمدی (شکیب)، سپیده خداوردی (مرضیه خواهر مرتضی)، امیر دژاکام (مرتضی)، سیاوش خیرابی (فرید) و مهران رنجبر (کیانوش) بازی می‌کنند.

داستان سریال تلویزیونی آوای باران در دو مقطع اتفاق می‌افتد. بخش اول داستان در سال ۷۰ روایت می‌شود و بخش دوم در زمان حال می‌گذرد. برای تصویربرداری این سریال بخش‌های قدیمی تهران مربوط به دو دهه پیش بازسازی شده است. علاوه بر آن گریم برخی بازیگران نیز طراحی خاصی دارد. سازندگان سریال برای درک بهتر موضوع باندهای تکدیگری تحقیقات مستند انجام داده‌اند.

این مجموعه نگاهی آسیب‌شناسانه به این معضل اجتماعی دارد، معضلی که به شکلی وسیع در جامعه شاهد آن هستیم و به شکلی حل نشده باقی مانده است.

فیلمنامه این سریال را علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی می‌نویسند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

آوای باران (1392)

آوای باران، روایتگر زندگی طاها و دخترش باران است که دست روزگار آنان را از هم جدا می‌کند. طاها با دسیسه‌ دشمنانش به حبس ابد محکوم شده و خواهرزاده‌اش نادر به همراه همسر خویش، سرپرستی از باران را بر عهده می‌گیرند. اما طمع ثروت و قدرت آنان، موجب می‌شود تا باران سرنوشت تلخی را پیش رویش ببیند . . .

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
رها ماهرو : خوانندگان آگاه وبسایت جامع سینمایی رها ماهرو ، خواهشمندیم نظرات و انتقادات خودتان نسبت به مجموعه آوای باران برایمان بفرستید.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد

نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:14 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهااااجون سلاااام

خبرهای خیلی قدیمی :


خالق «تام و جری» درگذشت


"ژزف بابرا"، عضو تیم انیمیشن سازی "هانا باربارا" و خالق شخصیت های کارتونی چون "تام و جری" و "یوگی" در سن 95 سالگی درگذشت. به گزارش فارس، "باربارا" روز گذشته بر اثر مرگ طبیعی در خانه در کنار همسرش، "شیلا" درگذشت. این انیماتور ایتالیایی که مدت زمان طولانی در کنار "بیل هانا"، شریک گروه انیمیشن سازی "هانا باربارا" بود، اولین موفقیت خود را مدیون انیمیشن جذاب و موفق "تام و جری" است.این انیمیشن در همان سال ها توانست هفت جایزه اسکار را از آن خود کند. "هانا" و "باربارا" که در دهه 30 بایکدیگر شریک شده بودند با ساخت انیمیشن هایی چون "فلینت استون ها"، "جتسون ها"، "یوگی"، "اسکوبی دوو" و ...در دهه 60 پل های ترقی را یکی پس از دیگری پیموده و به شهرت خاصی دست یافتند. "ژزف باربارا"، سال 1911 در یکی از شهرهای کوچک ایتالیا پا به عرصه وجود گذاشت.



---------


(پیتزا مخلوط) همزمان با تهران در آلمان روی پرده می رود

حسین قاسمی جامی کارگردان پیتزا مخلوط گفت: پس از انجام برنامه ریزی ها قرار شده این فیلم همزمان با اکران در ایران، در آلمان نیز به مدت یک هفته اکران شود. تلاش داریم تا این اتفاق با حضور خودم و تعدادی دیگر از عوامل اصلی پروژه همراه شود تا با مخاطبان فیلم نیز ارتباط بهتری برقرار کنیم.
وی افزود: آنونس ها و تیزرهای فیلم را هم خودم ساخته ام که به زودی و در آستانه نمایش عمومی فیلم از تلویزیون پخش خواهد شد. این فیلم قرار است از دهم آبان ماه امسال روی پرده برود.
فیلم سینمایی کمدی (پیتزا مخلوط) به تهیه کنندگی حسین حبیبی براساس فیلمنامه ای از برزو نیک نژاد ساخته شده و مجید صالحی، لیلا اوتادی، سعید آقاخانی، علی صادقی، یوسف صیادی، الیزابت امینی، محسن قاضی مرادی، فرهاد بشارتی، مینا جعفرزاده، الناز حبیبی، عباس میرزایی، محمد حبیبی، حلیمه سعیدی و آتیلا پسیانی در آن بازی داشته اند.

پایان فیلمبرداری (سیاره ای به نام بگبو)

داریوش باباییان از اتمام فیلمبرداری (سیاره ای به نام بگبو) به کارگردانی هاتف علیمردانی خبر داد.
این تهیه کننده سینما در مورد اخرین اختبار از فیلم سینمایی (سیاره ای به نام بگبو) ساخته هاتف علیمردانی بیان داشت: فیلمبرداری فیلم سینمایی (سیاره ای به نام بگبو) چهار روز پیش به اتمام رسید.
وی در ادامه افزود: با توجه به این که بیشتر کار با ویژوال افکت کار شده است و فیلمبرداری صحنه های رئال کار به اتمام رسیده است، در حال حاضر برای ادغام شدن کار در این مرحله تدوین در استودیو کنکاش توسط آقای نیک نژاد در حال آماده شدن است و در نهایت فیلم به نسخه 35 میلیمتری تبدیل خواهد شد. این تهیه کننده در ادامه گفت: هم زمان کار توسط هاتف علیمردانی و محمدرضا لطفعلی در حال گذراندن مراحل صداگذاری نیز هست و حدود 65 درصد از صداگذاری کار هم به اتمام رسیده تا فیلم برای اکران در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان آماده نمایش شود.
(سیاره ای به نام بگبو) به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه کنندگی داریوش باباییان فیلم رئال، انیمیشن است که در آن بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، علی صادقی، بهاره رهنما، سروش صحت، یوسف صیادی، سحر ولدبیگی، غلامحسین لطفی و اردشیر کاظمی به ایفای نقش می پردازند.
(سیاره ای به نام بگبو) فضای کاملا فانتزی و کمدی دارد و داستان یک موجود فضایی است که وارد تهران می شود.
هاتف علیمردانی سال گذشته با فیلم (راز دشت تاران) در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این دومین همکاری رضا شفیعی جم با هاتف علیمردانی محسوب می شود.

ساخت موسیقی (بوسیدن روی ماه)
فیلم سینمایی (بوسیدن روی ماه) ساخته همایون اسعدیان در سی امین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
این فیلم هم اکنون در مراحل پایانی ساخت موسیقی از سوی فرهاد اسعدیان قرار دارد. با اتمام مراحل فنی اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر امسال است.
در این فیلم شیرین یزدان بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر، سعید پورصمیمی، شیدا خلیج، شاهرخ فروتنیان، شبنم مقدمی، امیرحسین رستمی، نازنین خزاعی و لیلی فرهاد پور به ا یفای نقش پرداختند.
در خلاصه داستان آمده است احترام السادات و فروغ خانم که در همسایگی هم زندگی می کنند بیش از بیست سال است که در انتظار فرزندانشان هستند.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد