رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه خانه مهر ساخته خانم ساناز دروگر

خانه مهر

ژانر : سبک زندگی ،  آشپزی ،  خیاطی
دسته بندی : اجتماعی
زبان : فارسی
............................................................................
درباره " خانه مهر "

برنامه خانه مهر برنامه ای خانوادگی و با هدف افزایش دانش و مهارت های زندگی برای خانواده ها در عرصه های مختلف تولید و در شبکه جام جم 1 پخش می شود. خانه مهر دارای بخش های: آموزش آشپزی، سفره‌خانه، شفاخانه، صندوق‌خانه و برنامه های فرهنگی هنری و البته سلامتی و پزشکی و .... می باشد که این بخش ها پاسخگوی نیازهای همه خانواده‌های ایرانی داخل و خارج کشور می باشد. خانه مهر به تهیه کنندگی آقای میر دامادی با اجرای مجریان: امیر شاهی، قهرمانی، امینیان، نظری، توکلی و شجاعی مهر روزهای شنبه تا جمعه ساعت 20:35 به وقت تهران و همچنین در ساعات مختلف به وقت دیگر کشور ها، پخش می شود. باز پخش خانه مهر، در تهران در ساعت 12:30 و 4:35 می باشد.
............................................................................
 «خانه مهر» برنامه ایست تلویزیونی کاری از گروه اجتماعی که بطور زنده در شبکه باران پخش می شود. این برنامه با هدف افزایش دانش و مهارت های زندگی برای خانواده ها درعرصه های مختلف با حضور کارشناسان مربوطه پخش می شود.

مهمترین برنامه خانواده در شبکه باران برنامه خانه مهر است که یک برنامه ترکیبی است و از بخش های مختلف و متنوعی تشکیل شده است و هدف اصلی آن ارائه اطلاعاتی است که موجب بهبود شیوه زندگی و تحکیم نهاد خانواده می شود.

حقوق شهروندی، معرفی گیاهان دارویی، برنامه پزشکی و روانشناسی، آموزش آشپزی و هنر خیاطی با حضور کارشناسان مربوطه و پخش تصنیف های گیلکی از آیتم های این برنامه در سیمای مرکز گیلان که به طور زنده پخش می شود.

از دیگر اهداف تولید این برنامه می توان اطلاع رسانی به خانواده ها درخصوص مسایل مهم پزشکی - حقوقی و روانشناسی خانواده و آشنایی مردم با غذاهای مختلف و مشارکت اعضای خانواده با هم در انجام کارها نام برد. «خانه مهر» در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته از ساعت 16 تا 17 و تکرار آن در روز بعد از ساعت 10:30 بمدت یک ساعت از سیمای مرکز گیلان پخش می شود.
............................................................................

عوامل تولید

تهیه کننده : محمدصادق خدادادی

مدیرتولید : ابراهیم نظرپور

کارگردان: ساناز دروگر

صدابردار: بابک علی نژاد

منشی صحنه : طاهره رفاهی

تکنیسین صدا و تصویر: پیمان رسولی - محمدحسن شمسی

تدوین : سید جعفر رحیمی مقدم

رایانه : علیرضا بهدانی

مجریان و نویسندگان: ندا علی نژاد، فاطمه هژیرپسند

گریم : معصومه پایداری

ارتباطات: ابراهیم نمازی

تصویربرداران: نادرامیدوار، بهزاد روشنی، علی قلی زاده

دستیاران تصویر: فرزاد قندی، حجت بقایی

حضور خانم کامیار در بخش آشپزی برنامه خانه مهر از شبکه جام جم


تهیه کننده «خانه مهر» به مهر گفت
آموزش غذاهای ایرانی در یک اتوبوس سیار/ با دست پُر برگشتیم
خانه مهر
هنر > رادیو و تلویزیون
تهیه کننده برنامه تلویزیونی «خانه مهر» عنوان کرد که سری جدید این برنامه با رویکرد خانواده و با هدف افزایش دانش و مهارت های زندگی از ۸ آبان روی آنتن شبکه جام جم می رود.

مجید یوسفی تهیه کننده این برنامه به خبرنگار مهر گفت: برنامه «خانه مهر» از ۸ آبان سال‌جاری با آیتم ها و سوژه های جدید مهمان خانه های مردم به خصوص ایرانیان مقیم خارج از کشور می شود. این برنامه که از ۱۵ سال پیش روی آنتن شبکه جام جم قرار دارد مدتی تعطیل و مسئولیت تهیه و تولید سری جدید آن به من و همکارانم سپرده شد.

وی افزود: در این برنامه کنار برخی از مجریانی که دوره های قبل هم در «خانه مهر» حضور داشتند چهره های دیگری معرفی خواهند شد و «خانه مهر» را با نگاهی متفاوت تر از قبل برای بینندگان شان اجرا می کنند. ضمن اینکه در بخش های مختلف هم تغییرات زیادی را انجام دادیم. مثلا پیش از این بخش آشپزی در استودیو انجام می شد و غذاهای روز دنیا را آموزش می دادند اما در این سری قصد داریم به آموزش غذاهای اصیل ایرانی برای ایرانیان خارج از کشور بپردازیم.

یوسفی اظهار کرد: هموطنانی که خارج از ایران زندگی می کنند بهتر از ما با غذاهای جدید دنیا آشنا هستند و حتی شاید از ما هم بهتر بلد باشند ولی پخت غذاهای ایرانی قطعا برای شان مشکل تر خواهد بود چون در جامعه ای که زندگی می کنند این غذاها کمتر تهیه می شود و ممکن است دستور تهیه بعضی از غذاهای اصیل ایرانی را فراموش کرده باشند.

این تهیه کننده ادامه داد: برای بخش آشپزی اتوبوسی با تمام تجهیزات و امکانات آماده کردیم به نام «اتوبوس خانه مهر» که این وسیله نقیله قرار است به شهرهای مختلف سفر کند و غذاهای خاص هر شهر را در این آشپزخانه سیار آموزش دهد. همچنین قصد داریم روز های شنبه و یکشنبه که تعطیلات آخر هفته ایرانیان خارج از کشور محسوب می شود با آیتم های مفرح و خاص تری مهمان خانه های شان باشیم.

وی گفت: علاوه بر تاکید به نمایش غذا و دستپخت ایرانی، نشان دادن تکنولوژیک بودن کشورمان یکی دیگر از اهداف ما جهت معرفی ایران مدرن به کسانی است که به خاطر دوری و مهاجرت تصور واضحی از سرزمین ما ندارند. کاربردی بودن این برنامه برای هموطنان مقیم خارج از دیگر اهداف ماست به همین خاطر سعی کردیم هریک از بخش ها و آیتم ها علاوه بر بحث سرگرمی حرفی برای گفتن داشته باشند.

مجید یوسفی گفت: به عنوان مثال در بخش کتابخوانی که در فضایی همچون کافی شاپ به تصویر می آید هر روز یک کتاب یا مجله معرفی می شود. در بخش هنرکده حرفه ها و صنایع دستی را آموزش می دهیم و در بخش پزشکی به جای اینکه بر روش های درمان تاکید داشته باشیم، قصد داریم پیشگیری را آموزش دهیم. معرفی ایرانیان مقیم خارج از کشور که با بازگشت شان به ایران، امروز انسان های موفق جامعه ما هستند نیز بخش دیگر برنامه «خانه مهر» را شامل می شود.

وی در پایان بیان کرد: برنامه «خانه مهر» با لوگو و دکور جدید از ۸ آبان ماه هر روز به صورت زنده ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت از شبکه جام جم روی آنتن می رود.

............................................................................
خانه مهر
برنامه خانه مهر مجله‌ایی خانوادگی است که با هدف افزایش دانش و مهارتهای زندگی برای خانواده‌ها در عرصه‌های مختلف تولید و پخش می‌شود.

از لاک جیغ تا خدا
برنامه‌ای مستند با محوریت سبک زندگی و از تولیدات گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی هاشم تفکری بافقی می باشد. مهمانان یا همان سوژه‌های این برنامه، آدم‌های جسوری هستند که در میانه روزمرگی‌ها و عادت‌ها، به مدد نیرویی درونی و حسی، مسیر متفاوتی در پیش می‌گیرند و ...

دهکده تندرستی
برنامه دهکده تندرستی کاری از گروه فرهنگ و ادب و هنر شبکه جهانی جام جم می باشد که با تهیه کنندگی مسعود میرزایی و با حضور دکتر ابوالقاسم متین استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر به اصول سلامتی و تغذیه پرداخته و پاسخگوی سؤالات شما مخاطبان عزیز در این خصوص می باشد.

کنکاش
برنامه کنکاش، با دعوت از اساتید مطرح در حوزه های علوم سیاسی و امور بین الملل به تفسیر جدیدترین رویدادهای ایران و جهان می پردازد.

حدیث سرو
مجموعه مستند تلویزیونی حدیث سرو از تولیدات شبکه یک می باشد که به معرفی شخصیتهای عرفانی معاصر وبررسی زندگی وابعاد شخصیتی وعرفانی آنها می پرازد و در آن به معرفی عرفای بنام ایران ازجمله آیت الله طباطبائی، آیت الله شاه آبادی، آیت الله بهجت، آیت الله دستغیب و... می پردازد.

سمت خدا
برنامه " سمت خدا" به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی و با اجرای نجم‌الدین شریعتی از تولیدات شبکه سه می باشد که به مباحث مذهبی می پردازد. این برنامه از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و یکی از پربیننده ترین برنامه‌های دینی صدا و سیماست.

اسلام و جغرافیا (جغرافی دانان مسلمان)
مجموعه مستند گزارشی اسلام و جغرافیا از تولیدات شبکه الکوثر می باشد که به تاریخچه پیدایش علم جغرافیا، تعریف و اهمیت آن و به معرفی برخی از دانشمندان ایرانی پس از ظهور اسلام می پردازد که علوم آنها به گونه ای به جغرافیا مرتبط بوده است.

موج شب
برنامه ترکیبی"موج شب" از تولیدات شبکه 3 سیما می باشد که دو بخش دارد. بخش اول آن دعوت از مجریان و گویندگان با سابقه تلویزیونی است که مردم با آنها خاطره دارند. در بخش دوم از بین متقاضیان اجرا، سه نفر تست مجری گری می دهند که میهمان برنامه به همراه میهمانان در استودیو به این سه نفر امتیاز می دهند و ...
............................................................................

رها ماهرو : لطفا نظر و نقدتان را نسبت به برنامه خانه مهر که هم اکنون از شبکه یک پخش می شود برای وبسایت پر مخاطب رها ماهرو بفرستید .


_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد

نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:43 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهای عزیزم با چندتا خبر هنری قدیمی باز اومدم به دیدنت




نیکی کریمی داور جشنواره فیلم «برلین» شد
نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران داور جشنواره فیلم برلین شد. به گزارش ایسنا، وی به عنوان داور بخش مسابقه فیلمهای اول و دوم این جشنواره که در برلین از 8 تا 18 فوریه (19تا 29 بهمن ماه ) برگزار می شود، انتخاب شد. فستیوال فیلم برلین به همراه جشنواره های ونیز، کن و تورنتو از جمله فستیوال های معتبر فیلم جهان محسوب می شود. کریمی بخاطر جوایز بازیگری جشنواره های سن سباستین، نانت، قاهره، چائورمینا و . . . برای فیلمهای "سارا"، "دو زن"و . . . عنوان شناخته شده ترین بازیگر ایرانی در سطح بین المللی رابدست آورده است. وی همچنین داوری جشنواره های تسالونیکی، رن، دهلی، دوبی ، ازمیر ، ایسلند و. . . را برعهده داشته است.


دلایل غیبت بزرگان تئاتر باید بررسی شود
از قدیمی های تئاتر ایران بزرگانی چون بهرام بیضایی، دکتر رفیعی، استاد سمندریان و . . . کاری برای جشنواره تئاتر فجر ندارند که دلایل این مهم باید بررسی شود. رضا فیاضی به مهر گفت: برای برگزاری آبرومندانه تر جشنواره تئاتر فجر باید به گروهها فرصت بیشتری برای تمرین و تمرکز داده شود. ضمنا از قدیمی ها جز دکتر قطب الدین صادقی و یکی دو نفر دیگر، افرادی همچون بهرام بیضایی، دکتر رفیعی و استاد سمندریان و خیلی های دیگر کاری برای جشنواره ندارند و غائبان بزرگ جشنواره هستند و باید دلایل این مهم بررسی شود. وی درباره اختصاص بخشی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر به تئاتر کودک و نوجوان گفت: "تئاتر کودک و نوجوان ما با تمام کمبودهایی که دارد، دارای جشنواره ای مستقل است و به نظرم هیچ دلیلی ندارد در جشنواره تئاتر فجر بخشی به آن اختصاص یابد.


فستیوال فیلم ایرانیان در واشنگتن آغاز شد
یازدهمین فستیوال فیلم ایرانیان در واشنگتن از دیروز با حضور و نمایش پنج فیلم ایرانی از کارگردانانی ایرانی همچون مجید مجیدی، بهمن فرمان آرا، تهمینه میلانی، دکترعلی رفیعی و مرضیه مشکینی آغاز شد. به گزارش ایسنا، این فستیوال تا بیست وهشتم دی ادامه خواهد داشت. در این جشنواره پنج فیلم "بید مجنون" به کارگردانی مجید مجیدی، "آتش بس" به کارگردانی تهمینه میلانی، "وقتی ماهی ها عاشق می شوند" اولین فیلم علی رفیعی، "یک بوس کوچولو" به کارگردانی بهمن فرمان آرا و "سگ های ولگرد" به کارگردانی مرضیه مشکینی به نمایش درخواهند آمد. این فستیوال در موزه هنر موسسه "اسمیت سونیان" واشنگتن برگزار می شود.








نگاهی به مجموعه پربیننده ستایش

مجموعه های تلویزیونی علاقه خاصی به گونه ملودرام دارند و حول محور خانواده ها شکل می گیرند. یکی از این مجموعه ها که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد، (ستایش) ساخته سعید سلطانی است.
این کارگردان کهنه کار که علاقه خاصی به روایت داستان خویش در دوره های خاص از تاریخ معاصر دارد در این اثر داستان خود را به سال های پر التهاب جنگ تحمیلی برده و زندگی چند خانواده را به یکدیگر پیوند زده است و در این مجموعه از یک سو حشمت فردوس به عنوان نماینده ای از طبقه تازه به دوران رسیده که به ثروتی هنگفت دست یافته و از سوی دیگر محمود نادری چاپخانه داری که به سنت های دینی پایبند است و رفتار متعادل تری نسبت به حشمت فردوس قرار دارند.
در کنار این دو طاهر و محمد قرار دارند که هر یک نماینده ای از طیف خود هستند. زنان داستان نیز به جز ستایش که قهرمان داستان به حساب میآید با وجود تعدد نقش ها تائید چشمگیری بر روند آن نداشتند و در قیاس با شخصیت های مرد مجموعه کاستی های بسیار دارند.
سعید سلطانی در اغلب مجموعه های خود از بازیگران سرشناس بهره گرفته و از این طریق کیفیت کارش را ارتقا» بخشیده است. در (ستایش) نیز کم و بیش این اتفاق رخ داد و بازیگران نقش های اصلی به خوبی در قالب نقش ها فرو رفته اند.
داریوش ارجمند که مشابه نقشش در این مجموعه را بارها اجرا کرده در این جا به یک بازی کاملا بیرونی روی آورد و کلیشه های قدیمی و کهنه را برای نمایش آن به کار گرفت. نرگس محمدی نیز در بخش های ابتدایی کار موفق تر از قسمت های آخر پخش شده عمل کرد. نوع نگاه های وی کمک بسیاری به مظلومیت شخصیت ستایش داشت اما در ادامه به یک بازی کاملا بیرونی روی آورد که بیان ضعیف و ناپخته اش آن را تشدید کرد.
در مجموع می توان گفت که ستایش به عنوان یک ملودرام خانوادگی با فراز و فرودهای بسیار همراه بود که از نیمه های آن با افت چشمگیری روبه رو شد اما در آخر به کاری کاملا کلیشه ای بدل شد که خاصیت ماندگاری خود را از دست داد و به سرعت از یادها خواهد رفت.




برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد