رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه ایرانشهر از شبکه یک سیما

پخش از : شبکه شما
ژانر : طبیعت ،  حیات وحش
دسته بندی : مستند تلویزیونی
زبان : فارسی
زمان پخش: 28 مهر 1393 ٠۴:۲۹
مدت: 14 دقیقه
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


رها ماهرو : خوانندگان عزیز و محترم لطفا نظر و نقدتان را درباره برنامه ایران شهر که از شبکه یک تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .



حضور دکتر رضایت در برنامه ایرانشهر شبکه 5
فناوری نانو به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پتانسیل ایجاد انقلاب صنعتی دیگری را دارد، دکتر سید مهدی رضایت استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر کارگروه نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو با حضور در برنامه ایرانشهر به سوالات پاسخ دادند.

فناوری نانو به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پتانسیل ایجاد انقلاب صنعتی دیگری را دارد، دکتر سید مهدی رضایت استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر کارگروه نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو و رییس انجمن نانوفناوری پزشکی با حضور در برنامه ایرانشهر به سوالات پاسخ دادند، خلاصه ای از صحبتهای ایشان در ذیل آورده شده است:

خوشبختانه کار در حوزه نانو هم شروع به موقعی داشت و هم با داشتن برنامه خوب و جدیت، پیشرفت خوبی ایجاد گردید، به طوریکه از 8 مقاله منتشر شده در سال 2000 به حدود 5500 مقاله در سال 2015 و کسب رتبه 7 در تولید علم در میان کشورهای جهان دست یافته ایم. در تمام فناوریها زنجیره ای برقرار است، این زنجیره با تولید علم و توسعه نیروی انسانی اغاز می شود و با تولید ثروت به ثمر می نشیند، وجود 25000 فرد متخصص در حوزه نانو که بیش از 2500 نفر ان عضو هیئت علمی هستند و بیش از 24 دانشگاه که در در مقطع دکترای تخصصی مشغول به فعالیت هستند، نشان از وجود نیروی انسانی کافی برای ورود به فاز توسعه فناوری، تولید و صنعتی شدن دارد. حلقه بعدی زنجیره فناوری است، باید قبول کرد کشور در تمام حوزه ها در این زمینه دچار ضعف است با اینحال فناوری نانو به تنهایی 30% کل فناوریهای کشور را که شاخص ان ثبت اختراع بین المللی است را به خود اختصاص داده است، حلقه انتهایی این زنجیر شرکتها و محصولات هستند، ثبت بیش از 300 محصول و حدود 200 شرکت فعال در حوزه نانو نشانه های خوبی از پیشرفت است. در حال حاضر برای جهت دهی به پژوهش ها در فناوری نانو و متمرکز نمودن سرمایه، اولویتهای پژوهشی در 5 حوزه مشخص گردیده و حمایتهای خوبی از انها به عمل می­آید، این اولویتها عبارتند از آب، ساخت و ساز، سلامت، کشاورزی و انرژی.

به طور کلی در تمامی زمینه های فناوری نانو می توان ایران را یکی از 10 کشور برتر دنیا دانست، به عنوان مثال ساخت تجهیزات نانو مقیاس نیاز به خلاقیت زیادی دارد که خوشبختانه به کمک نیروی انسانی قوی امروز بیش از 100 دستگاه مورد نیاز در داخل کشور ساخته می شوند، نانوداروهای ساخته شده در ایران ارزاوری زیادی برای ایران دارند.

در کشورهایی با داشتن زیرساختارهای قوی حدود 85% پروژه ها در دره مرگ از بین می روند اما همان چند پروژه موفق نه تنها سایر ضررها را جبران می کند بلکه ارزش افزوده ای چند صد درصدی را به همراه دارند. در سند توسعه دوم کار اصلی ستاد، تولید صنعتی و صادرات است لذا موسسه فناوری تا بازار تمامی حمایتهای لازم برای مستند سازی، ثبت تا حمایتهای مالی، مالیاتی و حضور در نمایشگاه های جهانی را انجام می دهد. امروز علاوه بر برپایی سالیانه نمایشگاه ملی نانو، تقریبا در تمام نمایشگاه های بین المللی حضور فعال داریم. علاوه بر ان، جمهوری اسلامی ایران در برگزاری المپیادهای دانش اموزی و دانشجویی پیشگام است و امسال اولین دوره المپیاد بین المللی دانشجویی نیز در ایران برگزار خواهد شد. در اواسط برنامه جناب اقای دکتر محمود رضا جعفری استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اقای علی انصاری نفر برتر المپیاد دانش اموزی نانوی کشور به برنامه آمدند. دکتر جعفری از سختیهای ساخت نانوداروها و لزوم استقامت در کار صحبتهایی داشتند و اینکه برای رسیدن به هر محصول، حداقل 10 سال تلاش شبانه روزی داشته اند. در ادامه از اهمیت شرکتهای دانش بنیان و به تبع آن ارزش افزوده فوق العاده محصولات انها سخن گفتند، در پایان به نقش حمایتی ستاد نانو در این راه اشاره نمودند.

(با تشکر از همکاری صمیمانه جناب آقای اصانلو )
http://isnm.ir/images/stories/screenshot%202015-10-23%2016.31.15.png
راز راه اندازی کسب کار موفق در برنامه شبانگاهی «ایرانشهر»

برنامه شبانگاهی «ایرانشهر» با موضوع کسب و کار موفق روی آنتن شبکه پنج می رود.
خبرگزاری فارس: راز راه اندازی کسب کار موفق در برنامه شبانگاهی «ایرانشهر»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، دومین قسمت مجله اقتصادی ایرانشهر شب گذشته 11 مردادماه بصورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

محسن آزادی مجری برنامه در ابتدا مروری بر اهداف برنامه داشت و گفت: هدف برنامه این است که به اندازه خودمون و در هر شغلی که هستیم دارای تحلیل اقتصادی باشیم، شناخت اقتصادی از دنیای پیرامون داشته باشیم و همچنین مصادیقی از خانواده های موفق در زمینه مدیریت هزینه را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار فارس، مطابق معمول برنامه ایرانشهر با معرفی بخشهای مختلف برنامه از سوی مجری شروع شد.مروری بر اخبار اقتصادی،"خوبه بدونیم که ...."، فردا شکل امروز نیست، مشاغل سخت، نبض شهر، گفتگوی ویژه با یک خانواده کار آفرین از جمله بخشهای دومین قسمت مجله شبانه اقتصادی شبکه پنج سیما بود.

مروری بر اخبار اقتصادی به شکلی متفاوت با اجرای خانم"پرسان" اولین بخش از مجله اقتصادی ایرانشهر بود  تا مخاطبان در جریان اخباری نظیر صادرات انار ایران پس از 7 سال،ممنوعیت ورود میوه های خارجی به ایران ،حقوق 14 میلیونی برخی بازنشسته ها، دیجیتالی شدن صندوقهای صدقات و در نهایت ماجرای سربازی که با داشتن عروس و داماد و نوه در حال سپری کردن خدمت سربازی است قرار گیرند.

بخش دیگر برنامه ایرانشهر به یک "اینفوگرافی" در حمایت از تولید ملی اختصاص داشت و اینکه چگونه می توان با خرید ملی به تولید ملی کمک کنیم.اینکه با خرید روزانه 1000 تومان کالای ایرانی چند هزار شغل می توان ایجاد کرد.

ادامه برنامه ایرانشهر به بخش "دانستنیهای اقتصادی" اختصاص داشت که با اجرای حسام مزینانی و با این سئوال که آیا می دانستید "با خرج کردن می توان صرفه جویی کرد" روی آنتن رفت.در این قسمت مباحثی پیرامون خرید کالای ارزان بی کیفیت در مقابل خرید کالای کمی گرانتر اما با کیفیت مطرح شد و اینکه با خرید یک یخچال با برچسب انرژی A که البته کمی گرانتر از یخچالهای دیگر است می توان هزینه مصرف برق را تا حد قابل توجهی کاهش داد.یا اینکه ایران تنها کشوری است که از آب شرب برای شستشو استفاده می کند!

بخش "فردا شکل امروز نیست" که با استقبال مخاطبان نیز روبرو شده از ویژه های برنامه ایرانشهر است که با اجرای سهیل رضایی روی آنتن رفت.این بخش هم با این سئوال آغاز شد"یادتون هست وقتی کم سن و سال بودیم در خلوت خود فکر می کردیم که چکاره می خواهیم بشویم؟

رضایی در این بخش گفت: امروزه شغل فقط منبع درآمد نیست بلکه وسیله ای برای برقراری ارتباط است.اگر بتوانیم برای دیگران مفید و مثمر ثمر باشیم حتما برای خودمان هم مفید هستیم.پس کسب و کار از یک ایده آغاز می شود.سهیل رضایی ادامه داد: گاهی خودمان ایده داریم و آن را به ثمر می رسانیم و گاهی ایده دیگران را اجرای می کنیم.اگر شغلی را انتخاب کنیم که خصایص ما در آن خروجی بهتری داشته باشند قطعا موفق تر خواهیم بود.در نیا تست های متنوعی وجود دارد که کمک به خودشناسی می کند و ما می فهمیم که بدرد چه شغلی می خوریم.پس اولین دریچه ورود به کسب و کار خودشناسی شغلی و بعد از آن یادگیری مهارت ها و ....است.یادمان نرود هرکسی در این جهان می تواند ثروتی کلان داشته باشد.

معرفی مشاغل سخت آیتم دیگری بود که با اجرای میلاد عزیزخانی روی آنتن رفت.میلاد عزیزخانی در اولین قسمت از این آیتم شغل "کار در ارتفاع" را انتخاب کرده بود که برای معرفی آن خود نیز این کار را تجربه می کرد.

بخش کارشناسی و گفتگوی ویژه با حضور مهندس شعبانعلی از کارشناسان کسب و کار و معرفی یک خانواده کارآفرین در زمینه شمع سازی ادامه یافت.

در ابتدا قدیری کارآفرین و سرپرست  این خانواده وضعیت زندگی خود را اینگونه تشریح کرد:

من در شغل قبلی خود با شکست مواجه شده و به زیر صفر رسیدم.کار من این شده بود که به اتفاق همسرم هر روز نیازمندیها تهیه کنیم و اینگونه شغلی را پیدا کنیم و شروع کنیم.این کارآفرین در پاسخ به این سئوال مهندس شعبانعلی که شروع کسب و کار شما چه زمانی بوده است گفت: 5 تا 6 سال قبل بود.برادرم مدیر محله بودند و به من گفتند می خواهی کار آفرین شوی؟من در ابتدا خندیدم.چون خودم درآمد نداشتم پس چگونه می توانستم حقوق هم بدهم.ولی وقتی ادامه دادم متوجه شدم که می شود کارهایی را انجام داد.خب من نه سرمایه داشتم و نه مکانی برای شروع کار.بنابراین شغلهای بسیاری را بررسی کردیم و به شمع سازی رسیدیم.ما بار اول که برای خرید مواد اولیه شمع رفتیم 20 هزار تومان بیشتر نداشتیم.یعنی با 20 هزار تومان شروع کردیم و بعد از آن آموزش رایگان را هم در سرای محله آغاز کردیم.



قدیری کارآفرین،  در پاسخ به این سئوال مهندس شعبانعلی که پرسید چه شد اولین سفارش را به شما دادند گفت:من اولین سفارش را بدون سود و حتی با ضرر انجام دادم فقط برای اینکه بازار را بشناسم و وارد بازار کار شوم.برای اینکه به خودباوری برسم.

وی همچنین در ادامه و در پاسخ به این پرسش کارشناس برنامه که پرسید بزرگترین مانع شما چیست؟گفت: بزرگترین مانع در حال حاضر خود بنده هستم.مشکل من مدیریت نداشتن ذهن بنده است.

در پایان برنامه مهندس محمدرضا شعبانعلی درباره راه اندازی کسب و کار گفت:بسیاری اولین مسئله درباره کارآفرینی را سرمایه می دانند، درحالیکه افراد موفق معتقدند بجای سرمایه باید خودمان را رشد دهیم.ذهنمان باید برای میریت کسب و کار پرورش پیدا کند.وی ادامه داد: مشکل داشتن یا نداشتن سرمایه نیست.اگر هر فردی خودش کار خودش را قبول داشته باشد، خودش دیگران را به ترویج آن کار تشویق خواهد کرد.

مجله اقتصادی «ایرانشهر» برنامه ای با موضوع اقتصادی است که شنبه، یکشنبه و دوشنبه هر هفته بصورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می شود. این برنامه به تهیه کنندگی محمد قنبری شنبه ها با موضوع «اقتصاد خانواده» یکشنبه ها با موضوع «کسب و کار» و دوشنبه ها با موضوع «اقتصاد و جامعه» برنامه ایرانشهر روی آنتن می رود.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
همه جای ایران با ایرانشهر
تابستان امسال کجا می روید؟

تابستان امسال دوست دارید کجا سفر کنید موضوع ایرانشهر که تقدیم علاقمندان رادیو ایران می شود؟

به گزارش شبکه رادیویی ایران؛ محمد اسماعیل پور تهیه کننده برنامه ایرانشهر گفت: ایرانشهر برنامه ای با موضوعات روز جامعه است که به تحلیل  سوژه های اجتماعی می پردازد .

وی افزود: همچنین این برنامه شامل آیتم های متنوعی چون بهارستان، شهر آرا، گلستان، روز از نو ، دفاع مقدس  و بخش تعزیرات که  ویژه ماه رمضان است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آیتم بهارستان به وقایع صحن علنی مجلس، شهر آرا رخدادهای فرهنگی هنری، گلستان زنان کارآفرین موفق روستایی ، روز از نو به  تحلیل مسائل و معضلات اجتماعی چون اعتیاد و گفتگو با افرادی که اعتیاد را ترک کردند می پردازد .

اسماعیل پور اظهار داشت: همچنین آیتم ویژه ماه رمضان بخش تعزیرات است که کاری مشارکتی از رادیو با تیمهای  سازمان تعزیرات است که بر صنوف از نگاه بهداشتی و قیمتی نظارت می کنند.
این برنامه هر روز از ساعت  18:40  - 17:15 روی موج FM ردیف 90 مگاهرتز وموج  AM  ردیف 900 کیلوهرتز  ساعت  پخش می شود
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
توضیحات برنامه:

چهارمین برنامه جدید شبکه پنج، مجله اقتصادی ایرانشهر با اجرای محسن آزادی است که روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه هر هفته حدود ساعت 21:15 دقیقه شب پخش خواهد شد. اقتصاد خانواده، اقتصاد کسب و کار، اقتصاد جامعه موضوعات سه گانه این مجله شبانگاهی است که با زیر شاخه های مثل تجارت الکترونیک، سبد خرید خانواده، کارآفرینی و مشاغل خانوادگی و .... به همراه بسته های جذاب تصویری و گرافیگی روی آنتن خواهد رفت.
http://tv5.ir/images/phocagallery/gallery/iranshahr/2/thumbs/phoca_thumb_l_photo_2015-11-16_16-26-04.jpg
امام جمعه ایرانشهر از برگزاری مراسم باشکوه دعای ندبه در این شهرستان و پخش مستقیم آن از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
مراسم دعای ندبه مردم ایرانشهر از شبکه یک سیما پخش می شود
مراسم دعای ندبه مردم ایرانشهر از شبکه یک سیما پخش می شود
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از پهره،امام جمعه ایرانشهر اظهار داشت:مراسم دعای پرفیض ندبه شهرستان ایرانشهر برای نخستین بار از رسانه ملی پخش می شود.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی با تقدیر از همکاری تنگاتنگ بنیاد شهید شهرستان و هیأت رزمندگان در راستای اجرای باشکوه برنامه افزود: در راستای پررنگ کردن این برنامه ستاد هماهنگی تشکیل و علاوه بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، فرمانداری ، دفتر امام جمعه ، اداره تبلیغات اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی ، سپاه ناحیه ایرانشهر و تعدادی از نهادها و دستگاه های مرتبط مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: این آیین با شکوه فردا جمعه ۱۲ دی ماه سال جاری پس از اقامه ی نماز صبح در محل مصلای فاطه الزهرا(س) برگزار می شود.
وی از مردم دیندار ، ولایتمدار و خداجوی شیعه و سنی شهرستان ایرانشهر برای حضور در آیین معنوی دعای ندبه دعوت کرد و گفت: سخنران این آیین حجت الاسلام سرلک و مداح حاج حمید رمضان پور خواهد بود.
وی در پایان گفت:وسیله ایاب و ذهاب نیز در نقاط مختلف شهر برای سرویس دهی به نمازگزاران فراهم می باشد.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد