رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند طبیب

طبیب

شبکه دو

 پنج آیتم مستند دهه کرامت در شبکه دو
http://www.tv2.ir/MediaServer/sM12j1W3CdWZzv1Hgug793/82290_0_2014_9_150_130_0_jpg/%d9%be%d9%86%d8%ac-%d8%a2%db%8c%d8%aa%d9%85-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%87%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d8%af%d9%88.jpg
«مستند دهه کرامت» در پنج آیتم مسافر، سه خواهر، طبیب، پناه بر خدا و مربی به روی آنتن شبکه دو می رود.


به گزارش روابط عمومی شبکه دو، داوود بابارحیم با اعلام این خبر گفت: مستند «دهه کرامت» با عناوین «مسافر»، «سه خواهر»، «طبیب»، «پناه بر خدا» و «مربی» و با هدف نمایش دادن ارادت اشخاصی که در حالات و صورتهای مختلف عرض ارادت خود را به ثامن الائمه، امام موسی الرضا(ع) ابراز می کنند، به نمایش گذاشته می شود.


تهیه کننده این مستند خاطرنشان کرد: مستند «مسافر» داستان یک معلم بازنشسته است که پای پیاده از شهر بیرجند به سمت حرم امام رضا(ع) به راه می افتد که مسافتی حدود 500 کیلومتر است و بدین ترتیب عرض ارادت خود را به هشتمین گل بوستان امامت و ولایت ثابت می کند.


وی گفت: مستند «سه خواهر» سرگذشت سه خواهر معلول را به نمایش می گذارد که توکل و توسل آنها به امام رضا(ع) باعث می شود چنان قدرتی پیدا کنند که با همان حالت به حرم امام رضا(ع) شرف یاب می شوند.


بابارحیم ابراز داشت: مستند بعدی «طبیب» نام دارد. این مستند سرگذشت پزشکی است که پدرش در سانحه رانندگی آسیب دیده است و ضمن اینکه در آسایشگاه سالمندان به معلولان رسیدگی می کند به پدر خود هم می رسد و بین پدر و سایر بیماران تفاوتی نمی گذارد و برای پدرش به حکم اینکه پدرش است، امتیاز ویژه ای قائل نمی شود.


وی تأکید کرد: در مستند «پناه بر خدا» بیشتر شاهد عمل کردن و اثبات عشق به ساحت امام رضا(ع) هستیم تا حرف زدن. در این مستند خواهیم دید مردم بجای آنکه حرف بزنند و به امام خود عشق زبانی داشته باشند در عملشان این مورد را به اثبات می رسانند.


بابارحیم افزود: و بالاخره در مستند «مربی» شاهد تعدادی از معلولان ذهنی هستیم که مشغول تمرین کردن سرودی با موضوع امام رضا(ع) هستند در حالی که مربی آنها هم معلول است منتهی معلول ذهنی نیست. در این ترانه می بینیم بچه ها تمام خواسته های خود را از امام رضا(ع) به شیوه ترانه و شعر بیان می کنند.


تهیه کننده این برنامه از پخش مستندی با عنوان «دانه های اسفند» در ایام محرم یا فاطمیه خبر داد که طی دو قسمت به روی آنتن شبکه دو می رود.

از همکارانی که با این برنامه همکاری داشته اند می توان به محمدصادق بکتاشیان (کارگردان و تدوین گر)، سجاد امیریزدانی (مدیر تولید)، حامد بقائیان (تصویربردار) و عین الله کاظمی (دستیار تهیه و تولید)اشاره کرد.


«مستند دهه کرامت» کاری از گروه معارف شبکه دو سیما و به تهیه کنندگی داوود بابارحیم است که در دهه کرامت ساعت 14 به مدت 25 دقیقه به روی آنتن شبکه زندگی می رود.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، متاسفانه مطالب بیشتری در مورد مستند طبیب که از شبکه دو پخش شده است پیدا نکردم . لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی برنامه طبیب  که در وبسایت نقد سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید.



داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:02 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


چه خبر از تئاتر؟

اجرای (رام کردن مرد سرکش) در تئاتر فجر

پس از مدت ها دوری از صحنه تئاتر هایده حائری، جلیل فرجاد،صبا کمالی، و امیر غفارمنش در نمایشی با عنوان (رام کردن مرد سرکش) در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور می یابند.
فرزاد جعفری که کارگردانی این اثر را بر عهده دارد گفت: در صورت تایید و پذیرفته شدن اثر این نمایش در بخش نگاه ویژه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه می رود. وی افزود: این متن یکی از شاخص ترین آثار نیل سایمون محسوب می شود که به نقد اوضاع و احوال زندگی اجتماعی و روابط میان اعضای یک خانواده می پردازد و بهرام تشکر و فرناز رهنما نیز از دیگر بازیگران این اثر هستند. نسیم صیاقی، زیبا باقرشاهی گروه کارگردانی و غلا مرضا یاری طراحی صحنه این نمایش را بر عهده دارند.
تقدیم نخستین اجرای (این منم ایسمن) به جواد ذوالفقاری نخستین روز اجرای نمایش (این منم ایسمن) به کارگردانی مهدی احمد پناهی با استقبال علا قه مندان به هنرهای نمایشی صورت گرفت. این نمایش روایتی تازه از داستان (آنتیگون) سوفکل است. ترکیب ویژگی زبانی امروز در نمایش و مشارکت تمامی بازیگران در ترکیب صحنه موجب شده بازیگران برای ایجاد موقعیت های مناسب بستر لا زم را از طریق فضاسازی و همکاری گسترده در صحنه نمایش به وجودآورند. نخستین روز اجرای این نمایش با حضور سیما تیرانداز و رضا بهبودی از عوامل پرسابقه صحنه تئاتر کشور افتتاح شد. نویسنده و کارگردان این نمایش مهدی احمد پناه است. الهه حاجی زاده، ندا خلیلی، امیرحسین متین فر و منصوره مرادی مجموعه بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند. آغاز نمایش (این منم ایسمن) با یاد استاد ذوالفقاری برگزار شد این گروه در نظر دارد هرشب اجرای خود را با یاد یک استاد از دست رفته تئاتری آغاز کند. این نمایش از 17 آذر لغایت دوم دی ماه هر روز هفته به استثنای شنبه ها در تالا ر استاد عزت ا... انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می رود.

تالا ر مولوی میزبان نمایش (از این سال ها ده هزار خنده طلب دارم، ده هزار روز خوش)

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سیاوش بهادری راد در تالا ر مولوی روی صحنه خواهد رفت.
الهه افشاری، بهرام بهبهانی، سپیده چنگیزی، سونیا حداد، سامان کرمی، و پیام لا ریان در این نمایش بازی می کنند. این نمایش پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به صحنه رفته بود و در 4 بخش کارگردانی نمایشنامه نویسی، بازیگری زن و بازیگری مرد کاندیدا شده بود. روح اله اسدی طراح صحنه، مهرنوش شریعتی طراح لباس و گریم میلا د راهپیما موسیقی، مهرنوش شریعتی و الهه افشاری مشاورین کارگردان، صوره واحدزاده منشی صحنه، مریم آزاد مدیر صحنه و حسین ایرجی روابط عمومی سایر عوامل این نمایش هستند.
گفتنی است این نمایش یکشنبه بیستم آذر ماه تا اواسط دی ماه هر روز ساعت 18 در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به صحنه خواهد رفت.





نگاهی به آلبوم های پرفروش سال 1390

خواننده: نیما مسیحا
ترانه سرا: بابک صحرایی
آهنگسازها: بابک بیات، امین قباد، امیرعباس حسن زاده
تنظیم کننده ها: پوریا حیدری، باربد بیات و نیکان
تاریخ انتشار: اردیبهشت
ترانه های آلبوم: استفاده از یک ترانه سرا برای سرودن همه قطعات آلبوم باعث شده تا شاهد یک دستی خوبی در فضای کلا می (توهم) باشیم. با شنیدن این آلبوم می توان به این نتیجه رسید که در طول پروسه تولید آن ارتباط و هماهنگی خوبی بین خواننده و ترانه سرا برقرار بوده است تمام ترانه های (توهم) از استحکام و سلا مت قابل قبولی برخوردار بوده و کاملا مشخص است که چند نمونه از این ترانه ها با دقت تمام بر روی ملودی نوشته شده اند.
موسیقی آلبوم: با وجود این که نیما مسیحا سال ها آلبومی را روانه بازار نکرده بود اما موسیقی آلبوم (توهم) ثابت کرد که تفکرات او برخلا ف بسیاری از خواننده های هم نسل خود کهنه نشده و همچنان به روز می اندیشند. ما در این آلبوم قطعاتی چون: دلم گرفته، احساس، بومی و توهم را با فضایی مدرن و برای اولین بار از نیما مسیحا می شنویم.
امین قباد که با ساخت سه ملودی بیشترین نقش را در بخش آهنگسازی توهم داشته نشان داده که جزو با استعدادترین موزیسین های حال حاضر است.


خواننده محمد اصفهانی
ترانه سراها: علی معلم، ترانه مکرم، عبدالجبار کاکایی، مرجان محمدی
آهنگ سازها: علیرضا کهن دیری، آریا عظیمی نژاد، پویا نیکپور
تاریخ انتشار: اردیبهشت
ترانه های آلبوم: بی واژه آلبومی است که از وجود ترانه های سالم و کم نقص برخوردار است. ولی شاید اشکال اصلی ترانه های این مجموعه عدم برقراری ارتباط آنها با مخاطب امروز موسیقی پاپ باشد.
با این حال محمد اصفهانی تمام تلا ش خود را در جهت استفاده از ترانه های پرمحتوا به خرج داده است.
موسیقی آلبوم: آخرین آلبوم اصفهانی مجموعا یازده تراک دارد که از میان این تراک ها 4 قطعه قبلا از طریق تلویزیون به گوش مخاطب رسیده بود. باور نکن، رستگاران، غزل و خورشید فردا جزو قطعات تلویزیونی محمد اصفهانی هستند که در آلبوم خود نیز از آنها استفاده کرده است.

خواننده ها: محسن چاووشی، فرزاد فرزین، مازیار فلا حی، علی اصحابی، بابک جهانبخش، پیام صالحی، مهدی مدرس و رضا یزدانی
ترانه سراها: میثم یوسفی، مازیار فلا حی، امیر ارجینی، سمیه کاویانی
آهنگ سازها: محسن چاووشی، فرزاد فرزین، مازیار فلا حی، علی اصحابی، بابک جهانبخش و رضا یزدانی
تنظیم ها: کوشان حداد، انوش تقوی، رامین مظاهری
تاریخ انتشار: تیر
ترانه های آلبوم: هفتاد درصد از ترانه های (خاص) آثار سالم و قابل قبولی است که پتانسیل برقراری ارتباط با مخاطب روز را دارند. هرچند برخی از ترانه ها هم با اشکالا تی در قافیه مواجه هستیم که به نظر می رسد از روی سهل انگاری ترانه سرا بوده است.
موسیقی آلبوم: ملودی و تنظیم های آلبوم (خاص) عمدتا تشکیل قطعاتی ریتمیک را داده اند که برخی از موزیسین های این آلبوم در حد و اندازه نام و سابقه کاری خود ظاهر نشده اند.

خواننده رضا صادقی
ترانه سراها: رضا صادقی، یاها کاشانی، مرجان زنگنه و فرشته ملک محمود
آهنگسازها: رضا صادقی و انوشیروان تقوی
تنظیم کننده ها:کوشان حداد، مهران خالصی و معین راهبر
تاریخ انتشار خرداد
ترانه های آلبوم: بار اصلی ترانه های آلبوم رضا صادقی را خودش به دوش کشیده است. رضا صادقی ثابت کرده که ترانه سرای خوبی است و همیشه یکی از نقاط قوت آثارش ترانه های خوب و سوژه داری است که از تازگی و زیبایی قابل اعتنایی برخوردارند.
موسیقی آلبوم: ما در این آلبوم مجموعا سیزده ملودی را می شنویم که یازده عدد از آن ها توسط رضا صادقی ساخته شده است. رضا صادقی همچنان در زمینه آهنگسازی یکی از خوش قریحه ترین آهنگسازهای حال حاضر موسیقی و به خوبی رگ خواب مخاطب را در دست دارد.

خواننده: مازیار فلا حی
ترانه سراها: مازیار فلا حی و امین بامشاد
آهنگساز: مازیار فلا حی
تنظیم کننده: مازیار فلا حی، رامین مظاهری و پوریا احمدی
تاریخ انتشار: خرداد
ترانه های آلبوم: مازیار فلا حی تا به امروز بیش از 90 درصد از ترانه های آثارش را خودش سروده است. با وجود این که در برخی ترانه ها با اشکالا ت واضح مواجه هستیم ولی باز هم باید حس ترانه های فلا حی را تحسین کرد.
موسیقی آلبوم: تمامی ملودی ها ساخته فلا حی است و او همچنان توسط ساخته های خود ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می کند. البته بسیاری از ملودی های آلبوم (قلب یخی) جزو آثاری به حساب میآیند که قبلا از این آلبوم به گوش مخاطب رسیده بود ولی با این حال برخی از قطعات جدیدی که برای اولین بار ارائه شده اند نیز از لحاظ ملودی در سطح قابل قبولی قرار دارند.

خواننده: فریدون آسرایی
ترانه سراها: حسین غیاثی، محمدصالح علا » عبدالجبار کاکایی
آهنگساز ها: فریدون آسرایی، پاشا یثربی و احسان خلقی
تنظیم کننده: پاشا یثربی
تاریخ انتشار: تیر
ترانه های آلبوم: فریدون آسرایی جزو فهیم ترین و خوش سلیقه ترین خوانندگان موسیقی پاپ پس از انقلا ب است. حسین غیاثی با سرودن 4 ترانه بیشترین سهم را در ترانه های این آلبوم از آن خود کرده است.
موسیقی آلبوم: بار اصلی آهنگسازی در آلبوم خاطرات گمشده بر دوش شخص فریدون آسرایی بوده است. به نظر می رسد او در ساخت ملودی برای صدای خودش هنوز هم بهتر از دیگران ظاهر می شود.

خواننده: محسن چاووشی
ترانه سراها: ترانه مکرم، امیر ارجینی و حسین صفا
آهنگساز: محسن چاووشی
تنظیم کننده: اردوان کامکار و شهاب اکبری
تاریخ انتشار: مهر
ترانه های آلبوم: محسن چاوشی طی سال های اخیر همواره ثابت کرده که ارزش زیادی برای کلا م آثار خود قائل است. به همین خاطر به ندرت به اجرای ترانه های ضعیف پرداخته است.
موسیقی آلبوم: محسن چاووشی همواره بهترین ملودی ساز برای خودش بوده و انصافا تعدادی از بهترین ملودی های ساخته شده اش طی سال های اخیر مربوط به آلبوم سنتوری می شود.



نشان روزنامه نگاری دانشگاه کلمبیا به « دقتی» رسید

عکاس ایرانی هفته نامه تایم، نیوزویک و نشنال ژئوگرافیک، بالاترین نشان را در عرصه ژورنالیسم دریافت کرد. به گزارش ایسنا، رضا دقتی به پاس فعالیت هایش در عرصه عکاسی خبری، نشان افتخار میسوری مدرسه روزنامه نگاری دانشگاه کلمبیا را دریافت کرد. مدرسه روزنامه نگاری میسوری از سال 1930 به صورت سالانه نشان افتخار میسوری را برای فعالیت های برجسته روزنامه نگاری به افراد مختلف اعطا کرده است. تام بروکاو، کریستین امان پور از سی ان ان، وینستون چرچیل، کارول لومیس از مجله فورچون و گرودون پارکس از جمله افرادی هستند که تا کنون این مدال را دریافت کرده اند. رضا دقتی از سال 1991 در مجله ژئوگرافیک فعالیت کرده است و عکس هایش در بسیاری روزنامه ها و مجلات معتبر دنیا چاپ شده است.





شهرام حقیقت دوست

قرار است نقش اصلی فیلم جدید مهرشاد کارخائی را بازی کند. این فیلم اکباتان نام دارد که مجوز ساخت آن به تازگی صادر شده است. شهرام حقیقت دوست تنها بازیگری است که برای ایفای نقش در این فیلم با کارخائی به توافق رسیده و قرار است به زودی یک بازیگر دیگر نیز اضافه شود. اکباتان که برداشتی آزاد از فیلم (فرار از تله) است دو بازیگر مرد دارد. پیش از این قرار بود حامد بهداد و پولا د کیمیایی نقش های اصلی این فیلم را بازی کنند که بعدا حضورشان در این فیلم منتفی شد. حقیقت دوست که مدت ها از عرصه سینما دور بوده این روزها سریال (شوق پرواز) را در روی آنتن دارد.

شهاب حسینی

برای بازی در فیلم سینمایی «یکی می خواهد باهات حرف بزنه» به کارگردانی منوچهر هادی قرارداد بسته است. شهاب حسینی قرار است در این فیلم در نقش یک زندانی ظاهر شود و در چند سکانس فیلم جلوی دوربین برود. او این روزها در شمال کشور به سر می برد و مشغول بازی در فیلم (من و زیبا) به کارگردانی فریدون حسن پور است. حسینی همزمان با این پروژه برای چند روز جلوی دوربین منوچهر هادی می رود. به غیر از شهاب حسینی در این فیلم حمیدرضا پگاه، یکتا ناصر و آنا نعمتی نیز ایفای نقش می کنند. در (من و زیبا) نیز که فیلمبرداری آن در نوشهر انجام می شود، پرستویی نقش اصلی را بازی می کند.

شقایق دهقان

برای ایفای نقش در سریال تلویزیونی (مسیر انحرافی) قرارداد بسته و به تازگی جلوی دوربین بهرنگ توفیق رفته است. این مجموعه که گفته می شود براساس سریال محبوب لاست ساخته می شود، داستان هواپیمایی است که در یک جزیره ناشناخته سقوط می کند. این جدیدترین فعالیت طنز شقایق دهقان در تلویزیون است. او اوایل امسال در ساختمان پزشکان نیز بازی کرد که از شبکه سوم سیما پخش شد. (مسیر انحرافی) نیز یکی از گزینه های نوروزی شبکه سوم سیماست. او در صورت ساخت مجموعه (ساختمان پزشکان 2) در این سریال نیز بازی خواهد کرد.

فرشید نوابی

بعد از سال ها دوری از عالم بازیگری به تازگی در یک مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کرده است. این سریال (ششمین روز) نام دارد و غیر از فرشید نوابی در آن پولاد کیمیایی و نرگس محمدی نیز ایفای نقش می کنند. فرشید نوابی و همسرش بعد از یک دوره فعالیت در شبکه mitv برای مدتی ممنوع الفعالیت شدند و از عالم بازیگری فاصله گرفتند. آنها تا چندی قبل در کشور مالزی سکونت داشتند و به تازگی با رفع ممنوعیت بازی آنها به ایران بازگشته اند. سریال (ششمین روز) قرار است در بهمن ماه از شبکه سوم سیما پخش شود.





«رئیس» پانزدهم بهمن به جشنواره می رسد
کیمیایی: این فیلم کار متفاوتی است


مسعود کیمیایی گفت: آخرین ساخته اش "رئیس" تا 15 بهمن ماه آماده نمایش می شود. این کارگردان سینمای ایران که امسال در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر با این فیلم حضور دارد، در گفت وگویی با ایسنا با بیان اینکه در تلاش هستیم تا فیلم را به جشنواره برسانیم اظهار داشت: الان موسیقی فیلم ضبط شده و فاین کات پرده آخر به همراه میکس و کپی باقی مانده است که تا اواسط بهمن به پایان می رسد. این کارگردان "رئیس" را فیلمی متفاوت دانست و گفت: این فیلم هم با آثار قبلی خودم تفاوت دارد و هم با دیگر فیلم ها البته اینکه یک فیلم متفاوت باشد، مزیتی برای آن محسوب نمی شود. وی در مقایسه با فیلم های قبلی اش، "رئیس" را بیشتر شبیه به فیلم "حکم" دانست. کیمیایی همچنین درباره همکاری اش پس از سالها با فرامرز قریبیان اظهار داشت: این نقش کاملا برازنده قریبیان بود و فرامرز آنقدر بازیگر خوبی است که اگر پس سالها به سراغش رفته ام از توانایی اش آگاه هستم و توانایی های او در "رئیس" کاملا اجرا شده است. وی از بازی دیگر بازیگران فیلم هم اظهار رضایت کرد و گفت: در مجموع بازیگران در فیلم های من بد نیستند. در پیش فروش بلیط های جشنواره فجر "رییس" خارج از جدول فروش قرار گرفته است و اعلام شده است در صورت آماده شدن در لیست قرار می گیرد. در بیست و چهارمین ساخته بلند مسعود کیمیایی بازیگرانی همچون فرامرز قریبیان، امین تارخ، خسرو شکیبایی، پولاد کیمیایی، مهناز افشار، لعیا زنگنه و داریوش ارجمند به ایفای نقش می پردازند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد