رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

کارتون دهکده حیوانات به کارگردانی یوشیمیکی نیتا

دهکده حیوانات

میشا به تازگی به همراه پدر و مادرش به دهکدۀ حیوانات نقل مکان کرده‌اند. آنها در این دهکده دوستان زیادی یافته‌اند.

البته دراگو و پدرش آقای ببر، گاهی از روی حسادت برای این خانواده دردسرهایی را بوجود می‌آورند و گاهی هم باعث عصبانیت میشا می‌شوند، اما پدر و مادر میشا و حتی خود او خیلی صبور هستند و میشا از این آرامش لذت می‌برد. سایر دوستان میشا نیز مثل ناتاشا که دختر کدخدای دهکده است هرگز میشا را تنها نمی‌گذارند. دراگو دوستان دیگری هم دارد که با او همکاری می‌کنند مثل دیه گو که برادرِ بزرگترِ بچه‌گربه‌هاست. بچه‌گربه‌ها به همراه پدر و مادرشان در زندان دهکده زندگی می‌کنند و کلانتر هر روز برای آنها غذا آماده می‌کند! آنها حتی قصد خروج از زندان را هم ندارند. در دهکدۀ حیوانات هر روز یک اتفاق تازه می‌افتد...
مجموعۀ «دهکدۀ حیوانات» با نام اصلی «میشا، توله خرس» el osito misha در 26 قسمت تولید شده که از این تعداد، 24 قسمت در آرشیو موجود است.


رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به کارتون خاطره انگیز دهکده حیوانات  که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید



    کارگردان: یوشیمیکی نیتا

    نویسنده: Shun'ichi Yukimuro, Akira Nakahara, Kouichi Minade, Ryōzō Nakanishi, Yoshiaki Yoshida, Takamori Mao
    انیماتور: سادایوشی تومیناگا
    موسیقی: شانسوکه کیکاچی
    تکنیک: سل انیمیشن
    تعداد قسمت: 24
    مدت: 23 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: ژاپن
    سال ساخت: 1979
    شرکت سازنده: نیپون انیمیشن

http://isamme.ir/wp-content/uploads/2014/12/m6.jpg
انیمیشن 7 قسمتی دهکده‌ی حیوانات یا همان میشای خودمان یکی از کارتون‌های بیادماندنی دهه‌ی شصت است. این مجموعه جزو معدود کارتون‌هایی است که شخصیتهای بدش مشهورتر و محبوب‌ تر از شخصیتهای خوب آن بودند. آقای ببر ، کنگو ، دراگو و گربه‌های زندانی. دوبلورها برای هر چه شیرین‌تر شدن این کارتون تمامی تلاششان را کرده‌اند و از طرفی خود کارتون نیز نسبت به سایر کارتون‌های متداول ژاپنی در آن روزگار ، طناز‌تر است.

:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
کارتون قدیمی دهکده حیوانات را حتما به یاد دارید.این کارتون اگرچه فقط نوزده قسمت داشت اما یکی از پر طرفدار ترین کارتون های زمان خود محسوب میشد.علاوه بر داستان های زیبای این کارتون شخصیت های این کارتون نیز بسیار زیبا و جذاب ساخته شده اند.

سایت ایسامه بر طبق روال همیشگی مجموعه ای کامل از این کارتون را به صورت دو زبانه و با کیفیت عالی دراختیار طرفداران این کارتون قدیمی قرار داده است. در بسیاری از سایت های این کارتون به صورت ناقص و در دوازده قسمت به فروش می رسد.

قسمت اول     سفر به دهکده حیوانات    
قسمت دوم     دهکده ی عجیب
قسمت سوم     خانه ی نو
قسمت چهارم     کیه که به جای پنج نفره
قسمت پنجم     طوفان در دهکده
قسمت ششم     دوستان خوب    
قسمت هفتم     دور از خانه
قسمت هشتم     مخترع بزرگ
قسمت نهم     مسابقه ی دو نفره
قسمت دهم     پرواز
قسمت یازدهم     پلیس کوچک زندانی بزرگ    
قسمت دوازدهم     مسافر تنها
قسمت سیزدهم     لوکوموتیو ران کوچک
قسمت چهادهم     منو ببخش ماسا
قسمت پانزدهم     بهترین دکتر
قسمت شانزدهم     کندترین دونده ی دنیا
قسمت هفدهم     کلانتر زندانی    
قسمت هجدهم     دهکده در خطر
قسمت آخر     -

 http://nostalgiktv.biz/wp-content/uploads/2014/05/de.jpg
قسمت اول

میشا خرس کوچولی بود که همراه پدر و مادرش به دهکده حیوانات سفر کردند.اونا با قطار به دهکده رفتن.اهالی دهکده از دیدن قطار و اینکه برای اولین بار کسی به دهکده ی اونا سفر می کرد تعجب کرده بودن و همگی در ایستگاه قطار جمع شدن…میشا خیلی زود با بچه های دهکده دوست شد ولی با یکی از اونا که دختر کدخدای دهکده بود دوستای خیلی خوبی شدن.ناتاشا همیشه مواظب رفتار بچه های دهکده با میشا بود تاکسی اونو اذیت نکنه…

قسمت دوم

یه روز صبح پدر میشا تصمیم گرفت برای اون دوچرخه ای درست کنه تا اهالی دهکده با دوچرخه آشنا بشن و بعد از اون همه از دوچرخه برای کاراشون استفاده کنن..میشا دوچرخشو برداشت و با خوشحالی رفت تا توی دهکده بازی کنه اما بچه های دیگه از دیدن دوچرخه ی میشا حسابی تعجب کرده بودن و تصمیم گرفتن که اونو اذیت کنن.اونا رفتن و دوچرخه میشا رو برداشتنو فرار کردن اما هیچکدوم از اونا دوچرخه سواری بلد نبودن و با دوچرخه افتادن زمین و دوچرخه ی میشا رو خراب کردن.میشا بعد از دیدن دوچرخه اش توی اون وضعیت حسابی غصه خورد و گریه کرد..

قسمت سوم

میشا با پدر و مادرش ده روز رو توی هتل دهکده مونده بودن اما دیگه تصمیم گرفتن که یه خونه برای خودشون توی دهکده اجاره کنن تا دیگه از اهالی ثابت دهکده باشن.ناتاشا اونا رو برد ویه خونه ی خالی که توی دهکده بود رو بهشون نشون داد و گفت صاحب این خونه خیلی وقته که اینجا نیست و شما میتونید اینجا بمونید.اما مدیر هتل که از رفتن اونا خیلی ناراحت شده بود رفت و با آقای روباه همدست شد تا راهی پیدا کنه که اونا از اون خونه برن بیرون و دوباره به هتل برن.مدیر هتل و آقای روباه شروع کردن به نقشه کشیدن اما….

قسمت چهارم

یه روز صبح وقتی اهالی دهکده حیوانات از خواب بیدار شدن و توی دهکده رفت و آمد داشتن هر کدوم به چیز خیلی عجیبی برخورد کردن.وقتی همگی به دفتر کلانتر رفتن و موضوع رو برای کلانتر تعریف کردن همه به این نتیجه رسیدن که یه گروه پنج نفره اومدن توی دهکده تا اهالی رو اذیت کنن.اما میشا و پدرش این حرفو قبول نداشتن و میگفتن حتما موضوح چیز دیگه ایه.تااینکه یه روز یه روباه غریبه به منزل آقای ببر رفت و باعث شد که آقای ببر خیلی بترسه اون فکر می کرد که اومده تا اونو بکشه اما بعد پدر میشا اومد و آقای روباه رو به منزل خودشون دعوت کرد وقتی روباه داستان رو برای خانواده میشا تعریف کرد که اون فقط یک نفره و پنج رشته ورزشی رو بلده اونا همه با هم خندیدن و میشا تصمیم گرفت تا بره و موضوع رو برای اهالی تعریف کنه که همون موقع….

برای یاد آوری کامل خاطرات شما از این کارتون سعی کردیم تا جای ممکن اسم شخصیت های کارتون دهکده حیوانات را نیز در متن به کار ببریم.

قسمت پنجم

پدر میشا با عجله به دفتر کلانتر رفت و گفت باید یه موضوع مهمی رو به شما بگم..اون گفت که امروز منو میشا باهم به پیاده روی رفتیم اما آب رودخونه گل آلود و عجیب به نظر میرسید و بعد از مطالعه ی کتابام فهمیدم که به زودی در دهکده طوفان شدیدی اتفاق می افته.اما هیچ کسی حرف اونو باور نکرد آقای ببر که خیلی عصبانی شده بود به منزل پدر میشا رفت و با عصبانیت گفت چرا اهالی ده رو ترسوندی همون موقع هوا ابری شد و بارون شروع به باریدن کرد یکم بعد بارون شدت گرفت و صداهای عجیب و غریب به گوش می رسید تا اینکه….
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.



نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:53 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

«نیکول کیدمن» در هندوستان

برگزار کنندگان دومین جشنواره بین المللی فیلم زنان هندوستان در رایزنی های اخیر خود از برخی از ستاره های هالیوودی از جمله "نیکول کیدمن" برای حضور در این دوره از رقابت ها دعوت به عمل آورده اند. به گزارش فارس "شیمالی دب بنرجی" رئیس جشنواره فیلم زنان گفت: ما در تلاشیم تا امسال بهترین ها را به این جشنواره دعوت کنیم.نماینده ما در آمریکا اخیرا با کیدمن ارتباط برقرار کرده و شانس آمدن وی به این جشنواره تاکنون 50 ، 50 است. "کیدمن" سال 2003 برای فیلم "ساعت ها" برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول شد. "بنرجی" گفت: کیدمن که هم اکنون برای افتتاحیه فیلم خود، "خز"، در رم بسر می برد، انتظار می رود که تصمیم نهایی خود برای سفر به دهلی را هنگام برگشتن از ایتالیا اعلام کند. در این دوره از رقابت های جشنواره زنان که از 11 الی 18 دسامبر (20 الی 27 آذر) در دهلی برگزار می شود، 130 فیلم از 30 کشور مختلف جهان از جمله هند به نمایش درخواهد آمد. جشنواره بین المللی زنان سال گذشته برای اولین بار در دو بخش رقابتی فیلم بلند و مستند در کلکته برگزار شد.



یادی از «روژانو» های واقعی
نویسنده : حسین سینجلی

دختری به نام "روژانو" در بمباران شیمیایی روستایشان در کردستان، پدر و مادرش را از دست می دهد و توسط سربازی غیر کرد به نام "فرهاد" نجات پیدا می کند. فرهاد هم که خود شیمیایی شده است تصمیم می گیرد که سرپرستی روژانو را بر عهده گیرد و به همین خاطر در آنجا می ماند. از طرف دیگر "مرجان" که نامزد فرهاد است به انتظار او می نشیند. حالا هفده سال از آن زمان می گذرد و مرجان تصویر فرهاد را در فیلمی مستند از تلویزیون می بیند. مرجان در حالی که شوکه شده به کردستان سفر می کند. او فرهاد را در حالی که با یک دختر جوان کرد در کلبه ای کوهستانی زندگی می کند، می یابد و....آنچه خواندید خلاصه ای از داستان نمایشی است به نام "آیا تا به حال عاشق بوده ای روژانو؟" نوشته چیستا یثربی که مهدی مکاری آن را در تالار اصلی مولوی کارگردانی و به روی صحنه برده است. پرستو گلستانی، حمیدرضا آذرنگ، کیمیا مکاری و آذر رجبی بازیگران این نمایش هستند و مهدی مکاری این نمایش را به مناسبت هفته دفاع مقدس به صحنه آورده است. یکی از ویژگی های این نمایش علاوه بر متن دراماتیک و قوی خانم یثربی و کارگردانی محکم و هدفمند مهدی مکاری، بازی های درخشان و قوی بازیگران نمایش است که توانسته سر و صدایی راه بیندازد و پای خیلی ها را برای دیدن نمایش به تالار مولوی بکشاند. پرستو گلستانی و بازی های او در کارهای مختلف و چگونگی آن بر همگان مشخص است و نیاز به معرفی ندارد ولی نقش روژانو در این نمایش که آذر رجبی آن را برعهده دارد و خود از کردزبانان نیز است و همذات پنداری و ارتباطی که رجبی توانسته با نقشش برقرار کند، بقدری جالب توجه است که نمی توان به راحتی از آن گذشت. آذر رجبی دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی است و انتخاب او برای این نقش برمی گردد به زمانی که با چیستا یثربی این نمایشنامه را در فرهنگسرای نیاوران به دو زبان کردی و فارسی روخوانی کردند. رجبی می گوید: که به توصیه خانم یثربی برای این نقش به آقای مکاری معرفی شده و مهدی مکاری نیز کارش را پسندیده است. رجبی در مورد نقش روژانو و اینکه چگونه توانسته با شخصیت ارتباط برقرار کند و احساس همذات پنداری کند می گوید: روژانو برای من خیلی آشناست زیرا روژانوهای زیادی را از نزدیک دیده ام که سرنوشتی شبیه روژانو دارند. البته روژانو جنگ را خوب به یاد دارد ولی زمانی که جنگ تمام شد من فقط 4 سالم بود. با وجود این هاله ای از جنگ در پس ذهنم دارم. انگار که خواب دیده ام. واقعیاتی به صورت هاله ای در ذهنم باقی مانده اند که گاهگاهی در ذهنم تداعی می شوند که این واقعیت ها مربوط به زمانی است که من در زادگاهم که شهری مرزی به نام "نودشه" و در شهرستان "پاوه" واقع است با بمباران شیمیائی و خوشه ای روبرو شدم. اواخر زمستان سال 66 بود که عملیات والفجر 10 در منطقه ما آغاز شد. در این عملیات شهر حلبچه عراق آزاد شد و بلافاصله این شهر بمباران شیمیایی شد. چند روز بعد از این ماجرا و درست زمانی که فقط 4 روز به بهار مانده بود; شهرمان بمباران شیمیایی شد. ما به کلبه باغ های اطراف شهر پناه بردیم. در فروردین سال نو 67 نیز این بمبارا ن ها ادامه یافت و شهرمان دوبار دیگر، یک بار شیمیایی و یک بار خوشه ای، بمباران شد. به همین خاطر تا حدود 2 ماه از سال 67 را هم در همان کلبه ها گذراندیم. علاوه بر این تجربه های خواب گونه ای که از فضاهای کابوس گون جنگ دارم، پدرم نیز خاطرات و ماجراهای زیادی از آن دوران برایم نقل می کند. او در این مورد که این نمایش تا چه حد توانسته واقعیت های تلخ جنگ را بازگو کند می گوید: با اینکه این نمایشنامه توسط فردی نوشته شده که خود به طور شخصی این فضاها را تجربه نکرده است ولی تا حدود زیادی توانسته است به فضاهای تلخ آن سال ها نزدیک شود. البته بخش های زیادی از این نمایشنامه ربطی به روژانو و قصه اش ندارد بلکه فلاش بکی به گذشته فرهاد و مرجان است و وقتی که مرجان، فرهاد را در کلبه ای کوهستانی با یک دختر جوان می یابد وارد فضای پر سو» تفاهمی می شود که نویسنده برای رفع آن سو» تفاهم ها دست به گره گشایی زده و در این جا گذشته تلخ زندگی روژانو روایت می شود. این گره گشایی در داستان از طریق روژانو با روایت قصه دردناکش اتفاق می افتد. رجبی در ادامه از چگونگی کیفیت ارتباطش با نقش می افزاید: اغراق نیست اگر بگویم وقتی که اولین بار این نمایشنامه را خواندم; بغض گلویم را گرفت و هنوز هم که در نقش روژانو روی صحنه می روم، این بغض در گلویم هم چنان می پیچد زیرا به یاد روژانوهای واقعی می افتم که پدران و مادران شان را در جنگ از دست داده اند. اغراقی هم در کار نیست چون هنوز در زادگاهم واقعیات تلخ جنگ هم چنان به چشم می آیند و با پیامدها و آسیب های این جنگ آشنا هستم. رجبی در خاتمه درباره بخش هایی از نمایش که به زبان کردی است و شاید مخاطبین نتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند می افزاید: درست است که تماشاگران کمتر زبان کردی را می فهمند ولی این زبان آنقدر برایشان آشنا هست که باعث سردرگمی شان در درک قصه روژانو نشود. علاوه بر این قصه روژانو مربوط به یک قوم خاص نیست. بلکه همه می توانند با آن ارتباط برقرار کنند چرا که امروزه کودکان زیادی در جنگ های جهان پدران و مادرانشان را از دست می دهند.


7 نمایش در تالارهای تئاتر شهر

ابتکار- مجموعه تئاتر شهر فعالیت خود را در این هفته با اجرای 7 نمایش ادامه می دهد.نمایش "کوری" به کارگردانی منیژه محامدی در تالار اصلی ساعت 19/30 میزبان علاقمندان به تئاتر است. در تالار چهارسو نیز نمایش "گوشه نشینان آلتونا" اثر ژان پل سارتر به کارگردانی مریم معترف هر روز ساعت 19 به روی صحنه می رود. تالار قشقایی نیز این روزها میزبان نمایش "شهادت خوانی انسان های سرگشته..." به کارگردانی روح الله جعفری است . این نمایش ساعت 19/30 پذیرای علاقمندان به تئاتر است. "ماه در آب" هم عنوان نمایش دیگری است به کارگردانی محمد یعقوبی که این روزها در تالار سایه ساعت 19/45 به روی صحنه رفته است. نمایش "فرزند" به کارگردانی سیمین امیریان نیز در تالار کوچک ساعت 19/15 به روی صحنه می رود. در تالار نو هم نمایش "ادیپ افغانی" به کارگردانی احمد مهران فر به روی صحنه رفته است . این نمایش ساعت 19/15 در تالار یاد شده به روی صحنه رفته است . در کارگاه نمایش نیز نمایش "مرگ ابریشم" به کارگردانی آتیلا پسیانی ساعت 20 میزبان دوستداران تئاتر است.


رقابت سریال های ماه رمضان پرشورتر از جام جهانی

"رقابت در ساخت سریال های مناسبتی رمضان، از جام جهانی هم پرشورتر شده است!" "سیروس گرجستانی" که به تازگی بازی در نقش "حشمت یار" در سریال "صاحبدلان"(محمد حسین لطیفی) را به پایان برده، ضمن بیان این مطلب، به "آنا" گفت: اینروزها، شبکه ها برای جذب مخاطب با هم رقابت دارند و این رقابت ، روی کیفیت کارها تاثیر مثبت گذاشته است. مردم نیز برای دیدن یک سریال، لازم نیست یک هفته صبر کنند و مثل جام جهانی، هر شب شور و حال دیدن سریال های مختلف وجود دارد. وی در مورد میزان استقبال مخاطبین از سریال "صاحبدلان" گفت: امسال ژانر کارها تغییر یافته است. این کار در نوع خودش جالب است و باید دید مردم چطور از این مجموعه استقبال خواهند کرد...


تمدید «کودک، نیایش و مهر»تا پایان ماه رمضان

ابتکار- "جشن نور و نیایش" از 15 رمضان مصادف با میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا پایان ماه مبارک رمضان در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون برگزار می شود. جشنواره کودک، نیایش و مهر که به مناسبت تقارن روز جهانی کودک و ماه مبارک رمضان از 9 تا 16 مهر برگزار شد و به دلیل استقبال بازدید کنندگان، فعالیت های فرهنگی کانون برای کودکان و نوجوانان تا پایان ماه رمضان ادامه می یابد. جشنواره روز جهانی کودک امسال با برپایی بخش های متنوع نمایشگاهی، با حضور 11 سازمان و موسسه و برنامه های متنوعی مانند نمایش، فیلم و قصه گویی همه روزه از 9 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از بازیدکنندگان است.



حرفه ای های تئاتر کودک و نوجوان باید مستمر فعالیت کنند

ابتکار- هنرمندان با سابقه تئاتر کودک و نوجوان برای ادامه فعالیت هنری شان، باید امکان اجرای مستمر داشته باشند. «سیمین امیریان» نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه گفت: وقتی یک هنرمند با سابقه تئاتر کودک و نوجوان که بیش از 20 سال از عمر خود را صرف این هنر و آموزش آن کرده امکان یک اجرا در سال نیز به دست نمی آورد، چگونه امکان دارد که بتوان ازتئاتر کودک و نوجوان آن هم به شکل حرفه ای صحبت کرد؟ من به عنوان یک کارگردان که از زمان تولید نمایش «افسانه کلاغ» به طور مداوم در این حوزه فعالیت کرده ام باید محل ثابتی برای اجرا داشته باشم چون این هنر شغل من است.



انتشار «ناصر و فردین» و «بازیگری در قاب»

"دو کتاب من با عنوان های "ناصر و فردین" و "بازیگری در قاب" به زیر چاپ رفته است.". "رضا کیانیان" - ضمن بیان این مطلب در گفت و گو با "آنا" گفت: از من کتاب "شعبده بازیگری" چاپ شده و دو کتاب به نام "ناصر و فردین" و "بازیگری در قاب" را زیر چاپ دارم. وی گفت: کتاب "ناصر و فردین" شامل دو
گفت و گو با ناصر ملک مطیعی و محمد علی فردین است. "کیانیان" همچنین درباره کارهای تازه خود گفت: به تازگی در کاری ظاهر نشده ام. علت آن هم این است که هنوز سناریوی قابل توجهی به دستم نرسیده است. وی گفت: فیلم سینمایی "زاگرس"(محمدعلی نجفی) را آماده نمایش دارم. "باغ فردوس 5 بعد از ظهر" نیز آخرین کار اکران شده من، کماکان در حال اکران است. "کیانیان" درمورد استقبال مخاطب از این فیلم افزود: تا آنجایی که از طریق رسانه ها و نشریات اطلاع پیدا کرده ام، با وجود دراختیار داشتن سینماهای کم، استقبال از این فیلم خوب بوده است. وی در پایان درمورد فعالیت های تلویزیونی خود، گفت: فعلا که در تلویزیون بازی نمی کنم و پیشنهاد تازه ای را نپذیرفته ام. باید سریالی باشد که به درد من هم بخورد و من در آن جای کار داشته باشم.

مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:43 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی



اکران فیلم های نوروزی رسما مشخص شد

بالاخره و پس از کش و قوس های فراوان تکلیف اکران نوروزی سینمای ایران مشخص و اسامی فیلم های آن اعلام شد. «انتهای خیابان هشتم»، «گشت ارشاد»، «زندگی خصوصی»، «قلاده های طلا» و «فیتیله و ماه پیشونی» پنج فیلمی هستند که در اکران نوروزی میهمان سینماها خواهند بود. «تنتهای خیابان هشتم» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی جمال ساداتیان در گروه سینمایی عصر جدید به اکران در خواهدآمد. فیلم «انتهای خیابان هشتم» قرار بود در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت و نمایش داده شود که چند روز مانده به آغاز جشنواره، خبر رسید که این فیلم به همراه چند فیلم دیگر توقیف شده است. این فیلم چند بار تا اکران عمومی پیش رفت، اما هر بار اکران آن به بعد موکول شد. صابر ابر، حامد بهداد، ترانه علیدوستی، محمدرضا غفاری، مهدی ماهانی، بیتا بیگی، خسرو شهراز، احسان عیوض نژاد، رضا دهقانی سامانی، محمد همایون پور و الهه حصاری از جمله بازیگران فیلم سینمایی «انتهای خیابان هشتم» به کارگردانی علیرضا امینی هستند. در خلاصه داستان «انتهای خیابان هشتم» که در ژانر اجتماعی ساخته شده آمده است: «نیلوفر و خانواده اش باید ظرف 3 روز مبلغ سنگینی را جور کند، اما هرچه زمان می گذرد، نیلوفر متوجه می شود که سرنوشت دیگری پیش روی اوست. در این بین اتفاقاتی می افتد و... .»

گشت ارشاد در سینما آفریقا

«گشت ارشاد» جدیدترین ساخته سعید سهیلی است که در اکران نوروزی در گروه سینمایی آفریقا به نمایش درخواهد آمد.
«گشت ارشاد» که خود سعید سهیلی تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده داشته است، در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و با استقبال برخی از منتقدین مواجه شد.
«گشت ارشاد» داستان سه جوان جنوب شهری است که برای به دست آوردن پول دست به کار خطرناکی می زنند...
در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، جمشید هاشم پور، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی و محسن افشانی ایفای نقش می کنند.

زندگی خصوصی در سینما قدس

«زندگی خصوصی» دومین فیلم حسین فرح بخش در مقام کارگردانی است، که در ایام نوروز در گروه سینمایی قدس به نمایش درخواهد آمد. فیلمنامه «زندگی خصوصی» توسط اصغر نعیمی نوشته شده و داستان درباره مردی به نام ابراهیم کیانی است که در زندگی خصوصی اش رازهایی وجود دارند که تلاش برای مکتوم نگهداشتن آن ها او را گرفتار برزخی غریب می کند. فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، لعیا زنگنه، سعید نیکپور، کاظم هژیرآزاد، فریبرز بازغی، آریا خسروی، اکبر فیضی، میلاد نیوپور، نازنین لواسانی، رویا حمزه بینی، حسینعلی قورچی، وحید توکلی، جلیل ملک زاده، حسن نوروزی، غلام ژاپنی، حسین عراقی با معرفی: حدیث چهره پرداز، تارا اوتادی، مانا بهرامی و با حضور آتیلا پسیانی و امیر آقایی در «زندگی خصوصی» به ایفای نقش می پردازند.

قلاده های طلا در سینما آزادی

«قلاده های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی دیگر فیلم اکران نوروزی است، که در گروه سینمایی آزادی به نمایش درخواهد آمد.
داستان «قلاده های طلا» پیرامون حوادث دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 است و امین حیایی، علیرام نورایی، حمیدرضا پگاه محمدرضا شریفی نیا و نیلوفر خوش خلق از جمله بازیگران این فیلم هستند که محمد خزایی دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر تهیه کننده گی آن را بر عهده داشته است.

فیتیله و ماه پیشونی بدون سینما

آخرین فیلم اکران نوروزی، «فیتیله و ماه پیشونی» به کارگردانی آرش معیریان است که هنوز سرگروه سینمایی آن مشخص نشده است.
در این فیلم در ژانر کودک و با حضور فیتیله ای ها ساخته شده است. در خلاصه داستان این فیلم با تم کودک و نوجوان آمده است: «ماه پیشونی» قصه های توسط آدم هایی ربوده می شود بچه های مهد کودک از گروه فیتیله ها می خواهند که «ماه پیشونی» را پیدا کرده و به قصه ها برگردانند. «فیتیله ها» با هم مشکلات شخصی اما برای کمک به بچه ها و کتاب های قصه «ماه پیشونی» را از دست آدم های منفی از دنیای فانتزی نجات دهند. نیوشا ضیغمی، سیروس گرجستانی، چنگیز جلیلوند، اصغر سمسارزاده، گیتی ساعتچی، احمد ایران دوست و احمد نجفی از جمله بازیگران «فیتیله و ماه پیشونی» هستند. اکران فیلم های نوروزی از پنج شنبه 25 اسفندماه آغاز خواهد شد.

امین تارخ در پارک ملت

امین تارخ در برنامه هفته گذشته «پارک ملت» درباره مسائلی چون نحوه غلط جذب بازیگران سینما توسط دستیاران کارگردان، حال و احوال روز سینمای ایران و اسکار اصغر فرهادی صحبت کرد. بخش های برگزیده صحبت های این بازیگر را با هم می خوانیم:

یکی دو نفر در خانه سینما مشکل داشتند

تارخ در باب امکان حل مشکلات صنفی سینماگران توسط راهکارهای اتخاذ شده به وسیله سازمان سینمایی، اظهار امیدواری کرد و ای کاش برای تعمیر «خانه سینما» کل خانه خراب نمی شد چرا که هستند افراد مستمری بگیری که حالا معلوم نیست در چه شرایطی به سر می برند و ای کاش اگر یکی دو نفر در خانه سینما مشکل داشتند، فرصتی برای ادامه فعالیت صنفی سایر اعضای این خانه فراهم می شد.
عده ای دوست دارند جایزه فرهادی را صرفا سیاسی بدانند

تارخ همچنین از اسکار اصغر فرهادی گفت و با مقایسه کسب این جایزه توسط فرهادی و کاندیدا شدن فیلم «بچه های آسمان» در 15 سال پیش (با اشاره به حقانیت آن فیلم ارزشمند)، از این که سر آن کاندیدا شدن اش حرف و حدیثی پیش نیامد و حالا عده ای دوست دارند این اسکار را صرفا سیاسی بدانند، انتقاد کرد و گفت که پیروزی این فیلم در اسکار نشان دهنده عیار و اعتبار سینمای ایران است و نباید نق بزنیم چرا که این فیلم امسال جوایز مختلفی را در دنیا به دست آورده و نمی توان این همه موفقیت را غیرسینمایی دانست.

روابط دیگر با علاقه مندان زن سبب حضور این دست چهره ها در عرصه بازیگری می شوند

وی با اشاره به وضعیت نادرست انتخاب بازیگر در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سینمای ایران دستیاران کارگردان با گرفتن پول از علاقه مندان مرد و روابط دیگر با علاقه مندان زن سبب حضور این دست چهره ها در عرصه بازیگری می شوند. تارخ از اهالی سینما خواست تا به این روند پایان دهند و گفت که انجمن بازیگران سینمای ایران درصدد تدوین قوانینی برای متوقف ساختن این روند نادرست بوده است.
وی همچنین با انتقاد از بازیگران مردی که چهره طبیعی خود را با عمل جراحی و برداشتن زیر ابرو تغییر می دهند، گفت که اگر کارگاه بازیگری اش به مدت دو سال خروجی خوبی برای سینما و تلویزیون نداشته باشد آن را تعطیل خواهد کرد. وی از این که به دلیل مشغله بازیگری، نتوانست بازی در نقش راننده اتوبوس در فیلم «اتوبوس شب» (نقشی که زنده یاد شکیبایی آن را به خوبی ایفا کرد) را بپذیرد، به عنوان یک افسوس و حسرت در کارنامه بازیگری نام برد.




کنسرت محمدرضا لطفی پس از 20 سال در ایران

محمدرضا لطفی استاد موسیقی ایرانی خبرداد که شهریور ماه پس از 20 سال درفضای باز کاخ نیاوران به اجرای برنامه می پردازد. به گزارش ایسنا، لطفی که در دانشگاه هنر سخن می گفت با اعلام این خبرافزود: هم اکنون درحال برنامهریزی برای برگزاری کنسرت در تابستان هستیم. لطفی دراین سخنرانی که در تالارفارابی این دانشگاه انجام میشد با اشاره به وجود فرهنگ های متنوع درایران گفت: این فرهنگها می توانند درکنار هم باشند وبه هیچ وجه رودرروی هم قرارنگیرند. وی با تاکید براینکه کشور ایران یک کشور شنیداری است گفت: تدریس علوم و شیوه آموزشی مااز گذشته شنیداری بوده است. لطفی دربخش دیگری از سخنان خود آشنایی با نت را لازم،اما کافی ندانست.این استاد موسیقی اصیل ایرانی، به این موضوع اشاره کردکه خود اواگرچه درابتدا تکنواز خوبی بوده ولی بعدها نت راتنها به عنوان یک زبان یادگرفته است. او هشدارداد:ولی وقتی نت به صورت آموزشی در آید فرهنگ آموزشی غرب رابا خود می آورد. لطفی در پاسخ به سوالی درباره موسیقی نوگفت: موسیقی نو وجودندارد، انسان نووجوددارد و انسان نوموسیقی نومی آورد.وی بااشاره به اینکه نوشدن پیش زمینه می خواهد گفت: به همین خاطر این امکان وجودنداردکه در عرض یک هفته نوشد. لطفی تاکید کرد:هنرمند اگر ازوضعیت موجود خسته شده به سمت نوشدن وفرمهای جدید پیش می رود.


انحراف در موسیقی ما زیاد است

شهرام ناظری گفت: پس از مهاجرت محمدرضا لطفی از ایران کارهای بی هویت فراوان تولید شد، اما این مساله سبب نمی شود کارهای خوب و ریشه دار از دیده پنهان بماند. شهرام ناظری - خواننده نوگرای موسیقی سنتی ایران در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: اگر چه کلیت موسیقی ایرانی دچار بی هویتی وتاریکی شده است، اما باید اذعان داشت که در سال های پس از مرکز حفظ و اشاعه ودرزمان فعالیت کانون فرهنگی هنری چاووش وبعد از آن ، کارهای با کیفیتی هم تولید شد که نباید ازکنار آنها بی تفاوت گذشت. وی در ادامه در خصوص انتقادهای علنی محمد رضا لطفی در رسانه ها گفت: به هر حال محمدرضا لطفی یکی از افراد صاحبنظر در حوزه موسیقی ایرانی است و حتما احساس کرده بنای موسیقی سنتی از جای خود تکان خورده و حالا وقت آن است که باید آن را براساس اصول ومبنای درست بازنگری کرد. لطفی در دوره ای فعالیت های ارزشمندی داشته و حق بزرگی نیزبه گردن موسیقی دارد که نباید آن را نادیده گرفت. ناظری در ادامه گفت: به طور کلی انحرافات زیادی در موسیقی ایرانی به وجود آمده است که موجب آشفتگی های فراوانی شده است. این آشفتگی ها از درون وبیرون موسیقی ایرانی را تهدید می کند واین وضعیت موجب متلاشی شدن انسجام و اتحاد بین موزیسین ها می شود. شهرام ناظری در پایان افزود: خیلی متاسفانم که می بینم در شرایط حاضر"کره زمین" به سمت تفرقه و بی هویتی پیش می رود و در این مسیرما هم آسیب پذیر شده ایم. فقط باید بگویم امیدوارم آدم های خدمتگزار ناامید نشوند.





حضور ستاره ها در آلبوم چناری

محمد چناری اولین آلبومش را به زودی در بازار مجاز منتشر خواهد کرد. آلبوم محمد چناری جزو معدود آلبوم هایی است که در طول تولیدش از وجود تهیه کننده بهره گرفته و مثل اغلب آثار موسیقی پاپ قرار نیست پس از تولید صاحب تهیه کننده شود.
علی چراغعلی با اشاره به این که سال آینده با هشت خواننده جوان در عرصه موسیقی همکاری خواهد داشت تصریح کرد: محمد چناری یکی از خواننده هایی است که سال آینده آلبوم او توسط من منتشر می شود. این خواننده در اینترنت بسیار معروف است و سعی می کنیم که تا پایان اسفندماه مجوز آلبوم او را بگیریم. بابک صحرایی، علی بحرینی، ترانه کلوم، مهدیه عرب و خود محمد چناری ترانه سرایان این آلبوم هستند.
آهنگسازی این آلبوم هم به عهده بابک وزیری، میلا د اکبری و محمد چناری بوده است همچنین پوریا حیدری، شهاب اکبری و مهران عباسی تنظیم کنندگان این آلبوم هستند. با توجه به سابقه حضور موفق محمد چناری در عرصه موسیقی و همکاری اش با تعدادی از بهترین های موسیقی و برنامه ریزی برای پخش آلبومش قطع به یقین این خواننده و آهنگساز خوش قریحه جزو چهره های موفق موسیقی پاپ در سال جاری خواهد بود.

«دنگ شو» با ضدگلوله آمد

گروه «دنگ شو» با فیلم ضدگلوله به کارگردانی مصطفی کیایی و نقش آفرینی مهدی هاشمی در سی امین جشنواره موسیقی فجر حضور داشت. محمد طالقانی سرپرست گروه در مورد حضور این گروه در جشنواره فیلم فجر گفت: این اولین سالی است که با «دنگ شو» به عنوان سازنده موسیقی فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردیم و این حضور برای اعضای گروه بسیار شیرین بود.
طالقانی در مورد استقبال مردم از موسیقی فیلم ضدگلوله گفت: فیلم ضدگلوله یکی از پرطرفدارترین فیلم های جشنواره بود به نظر میآید این فیلم با اقبال عمومی روبه رو شود. از طرف دیگر با توجه به برخوردهایی که تاکنون از بینندگان فیلم گرفته ایم، به نظر مردم این موسیقی را دوست داشته اند و این برای ما بسیار خوشحال کننده است.
طالقانی با اشاره به این که ساخت موسیقی فیلم برای او و دوستانش بسیار لذت بخش بوده گفت: حتما «دنگ شو» در سال های آینده بسیار پررنگ تر و قوی تر در بخش ساخت موسیقی فیلم حضور پیدا خواهد کرد.

واگذاری «بال پرواز» دهقان به هنر اول

فرهاد دهقان خواننده جوانی است که به تازگی اولین آلبوم رسمی اش را با 8 تراک با همکاری محمد کلهر، سعید ساشا، مهدی خیرخواهی، شهاب حسینی، امیر فتحی، آرش مرادی فر و... به تهیه کنندگی مجید مرادی قرار است به بازار عرضه کند و بالا خره بعد از رایزنی های مختلف نام آلبوم را به بال پرواز تغییر داده و برای پخش آن با شرکت هنر اول به توافق رسیده است.
تراک های این آلبوم: حق من نیست، گل نازم، هنوزم دلخوری ازم؟، دوست دارم، بارون، مرز دیوونگی، حس خودم از خدا نام داشته و همچنین مدیریت تولید آلبوم به عهده محسن فرحی می باشد.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد