رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

بررسی برنامه از لاک جیغ تا خدا به تهیه کنندگی هاشم تفکری‌بافقی

از لاک جیغ تا خدا

شبکه دو

ثمین صفالو مجری از لاک جیغ تا خدا چرا محجبه شد؟ + فیلم

ثمین صفالو ، بازیگر تئاتر
ثمین صفالو بازیگر تئاتر و مجری برنامه از لاک جیغ تا خدا که خودش در سری اول این برنامه سوژه یکی از قسمت ها بوده، درباره انتخاب حجاب و نحوه اجرا در این برنامه توضیح داد.

ثمین صفالو مجری سری دوم برنامه ی از لاک جیغ تا خدا  که به تازگی حجاب چادر را برای خود انتخاب کرده است در گفتگویی از دلایل این انتخابش صحبت کرد.
صفالو گفت: «روزی که محجبه شدم تصمیم گرفتم از علاقه خودم یعنی بازیگری به ویژه بازیگری تئاتر بگذرم چون من هنوز در زمینه حجاب شبیه یک کودک نوپا بودم و از این هراس داشتم که با بازگشت به حیطه هنر و تئاتر، دوباره از حجاب فاصله بگیرم.»
 
 ثمین صفالو ، بازیگر تئاتر ، مجری تلویزیون
او افزود: «البته من پیش از این هم اعتقادات مذهبی داشتم اما در مورد حجاب کوتاه می آمدم. همواره با خودم می گفتم خدا مرا بابت این یک گناه می بخشد. آن زمان از این غافل بودم که بد حجابی حق الناس است و هر گناه زمینه ساز گناهان دیگر می شود.»
مجری «از لاک جیغ تا خدا» ادامه داد: «وقتی تصمیم گرفتم از بازیگری دور شوم، خداوند مجری گری را سر راه من قرار داد. آن هم اجرا در چنین برنامه ای که بودن در آن برای من، فراتر از اجرای آن است. چون هر روز افرادی را می بینم که حرف ها، دغدغه ها و حسرت هایشان شبیه به من است. با هم می خندیم، اشک می ریزیم و از اینکه چرا زودتر لذت حجاب را نچشیده ایم افسوس می خوریم.»

صفالو درباره انگیزه هایش از اجرای این برنامه اظهار کرد: اجرا در این برنامه را قبول کردم به امید اینکه شاید کار فرهنگی کوچکی در زمینه حجاب کرده باشم. همواره امیدوارم دختران سرزمین من پاسخ پرسش هایشان را بگیرند و محجبه شوند و دعای خیر مادرها پشت سرمان باشد. به راستی نیت تمام بچه های گروه و عزیزانی که به برنامه می آیند این است که شاید بتوانند نظر یک نفر را نسبت به حجاب تغییر دهند.
_ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ -
مستند های اجتماعی، فرهنگی / از لاک جیغ تا خدا

دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: حرم امام رضا علیه السلام 19:11
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: مهدی تنگستانی 18:52
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: خانم پریسا وثوقی 22:26
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: خانم شقایق سبحانی 24:01
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: از شهرزاد تا اسماء 20:55
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: حسنی خانم! 28:44
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: ندی خانم! 25:29
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: شیوه ای برای امر به معروف 26:22
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت، خادم امام حسین (علیه السلام) 20:04
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: مریم غلامعلیان 21:12
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: الیمرا رضایی 18:40
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: نرگس عابدیان 26:37
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: زهرا صادقی 23:46
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: زهرا کوشافر 18:27
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: معصومه شهریاری 20:09
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت - شهدای غواص 25:46
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: رویا محبی 28:41
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: محمدعلی 24:40
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: فاطمه 24:20
دانلود مستند از لاک جیغ تا خدا - این قسمت: مهشید
http://jahannews.com/images/docs/000432/n00432157-b.jpg
مستند "از لاکِ جیغ تا خدا" روایتی است متفاوت، درباره بانوانی است که در گذشته حجاب درستی نداشتند و حالا محجبه شده‌اند.
حکایت ما و آبرویمان نزد امام زمان علیه السلام
«از لاک جیغ تا خدا»، برنامه‎ای که باید سر تا پایش را طلا گرفت
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۳
 
خیلی به رشته عمران علاقه دارم و دلیل این هم آنست که می‎خواهم طوری درس بخوانم که امام زمان علیه السلام ظهور فرمود به من دستور دهند برو مدینه ، بقیع را مثل باب الجواد مشهد مقدس بساز.
«از لاک جیغ تا خدا»، برنامه‎ای که باید سر تا پایش را طلا گرفت
گروه فرهنگ جهان نیوز ـ دکتر محمد لطفی زاده: در ماه مبارک رمضان، برنامه‎ای که پیش از این جمعه‎ها پخش می‎شد، این روزها هر روز عصر از شبکه دو سیما با عنوان «از لاک جیغ تا خدا» پخش می‎شود. در یک جمله اگر بخواهیم حق مطلب را ادا کنیم باید بگوییم این برنامه را از سر تا پا باید طلا گرفت. نه لزوماً به لحاظ حرفه‎ای و فنی، بلکه به لحاظ محتوا و هدفی که دنبال می‎کند.

در قسمت اخیر این برنامه، دختری ۱۶ ساله روایتی از دلیل باحجاب شدنش گفت که انبوهی از معارف اسلامی و عقاید را در زمانی کوتاه به همه ما یاد داد.

مطهره خانم که پس از محجبه‎شدن نام خود را از پرنیا به مطهره تغییر داده است، سرآغاز باحجاب شدنش را اینچنین تعریف نمود:«در حالی که بی‎حجاب بودم و شاید خیلی هم سنگین نبودم و شیطنت داشتم به دعوت دوستانم به هیأت امام حسین علیه السلام رفتم و برای آنکه در هیأت همرنگ آن جماعت باشم در حالی که حتی از چادر تنفر داشتم، چادری به سر کردم و حتی در این راه با مخالفت شدید مادرم هم مواجه شدم.»

وی در ادامه می‏ گوید:«شب اولی که هیأت رفتیم روضه جناب حر را خواندند و این روضه جز توبه و بازگشت از گناه نبود. با خودم فکر کردم گناه من که مثل حر نبوده و امکان بازگشت از یک خطا هست.»

مطهره خانم ادامه داد:«پس از مدتی که در راه بازگشت به منزل می‎دیدم با چادر به سر داشتن از سخنان ناشایست افراد بیماردل در امان می‎مانم یواشکی روسری بزرگ مشکی (چون خودم روسری بزرگ نداشتم) مادرم را برداشتم و سر کردم و تصمیم گرفتم محجبه شوم. مادرم از من خواست اگر می‎خواهم این طور باشم باید همه جا این طور باشم و من هم پذیرفتم هرچند در مهمانی‎ها مورد تمسخر هم واقع می‎شدم اما راهم را انتخاب کرده بود و تنفرم از چادر هم کم و کمتر شده بود.»

این بانوی بزرگ اما ۱۶ ساله از سفرش به مشهد مقدس هم اینچنین گفت:«در هیأتی که در ماه محرم می‎رفتیم قرعه‎کشی می‎شد تا هشت نفر را به مشهد مقدس بفرستند و نام من به عنوان نفر هشتم درآمد ولی با مخالفت مادرم به مادربزرگم متوسل شدم تا بتوانم اجازه سفر بگیرم. به هر حال در مسیر تدارک سفر مشکلاتی پیش آمد و دو بار گرهی به کار افتاد و دوستانم می‎گفتند لابد یکی از ما مانع سفر است و باید در خودمان بیشتر تأمل کنیم. فکر کردم شاید مشکل از من است ولی بار دوم که چادری بودم و توبه کرده بودم احساس کردم مشکل از من نیست و برای حل مشکل به امام حسین علیه السلام متوسل شدم تا اینکه شش ماه بعد مقدمات سفر فراهم شد و به مشهد مقدس مشرف شدیم.»

مطهره خانم از خواب نورانی‎اش در مشهد هم می‎گوید:«شب اول در مشهد مقدس خواب دیدم در صحن انقلاب هستم و خادمان حرم در دو سو ایستاده و به استقبال آمده اند. با خود گفتم لابد منتظر فرد مهمی هستند اما در همان خواب به جلو هدایت شدم و دیدم آقایی من را خطاب فرمود که: بانو، خوش آمدی.»

وی در پایان جملاتی گفت که شاید باید ساعت‎ها منبر و کلاس صرف تبیین این معارف شود. آن جملات به این شرح بود:

- به امام حسین علیه السلام که راه سفرم به مشهد مقدس را هموار فرموده بود قول داده بودم که دیگر به قبل برنگردم. با خودم می گویم اگر پایم را کج بگذارم اولاً خدا می بیند و ثانیاً آبرویم جلوی امام حسین علیه السلام می‎رود.

- خیلی به رشته عمران علاقه دارم و دلیلش هم آن است که می‎خواهم طوری درس بخوانم که وقتی امام زمان علیه السلام ظهور فرمود به من دستور دهند برو مدینه، بقیع را مثل باب الجواد مشهد مقدس بساز.

- اگر سرم برود چادرم به اندازه سرم می‎رود و بقیه‎اش را حفظ می‎کنم.

آری در این شب‎ها باید به امام زمان (که جانمان فدای آن وجود عزیز باد) قول دهیم که به سمت پاک شدن از گناهان برویم و طوری کار کنیم که سرباز آن حضرت باشیم. ان شاء الله

_ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ -
" از لاک جیغ تا خدا" کاری از گروه مستند شبکه دو سیماست که هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲:۵۰ روی آنتن تلویزیون می‌رود. این مستند درباره خانم‌هایی است که در گذشته حجاب درستی نداشتند و حالا محجبه شده‌اند.از جمله عوامل ساخت این مستند می‌توان به هاشم تفکری‌بافقی: تهیه‌کننده، عمار باستان‌فرد: تصویربردار، علی نمازی و علی عبدالحسینی: مدیر تولید، سامان غنائمی: تدوینگر، علی سیاهی، اکبر حسین‌زاده، زینب نعمتی و انسیه تقوی: هماهنگی اشاره کرد.
_ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ -


رها ماهرو : لطفا نظرات و  انتقادات خود را به برنامه از لاک جیغ تا خدا برای وبسایت رها ماهرو بفرستید.





نظرات 3 + ارسال نظر
nazanin سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1394 ساعت 07:47 ب.ظ

سلام برنامتون عالیه
من دوست دارم کمکتون کنم

مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:11 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


معرفی بازیگر بالیوود
آمیتا باچان

آمیتا باچان در (اللهآباد) به دنیا آمد. مادرش یک سیک و پدرش یک هندو بود. پدرش دکتر هاریوانش رای باچان یک شاعر خوشنام و معروف زبان هندو بود. نام فامیل اصلی او (سریواستاوا) نام داشت ولی او خود نام مستعار (باچان) را برگزید و تمام اشعار و نوشته های خود را با این نام امضا می کرد. بعدها آمیتا نیز با همین نام فامیل وارد سینما شد و به خاطر شناخته شده بودن این نام، تمام اعضای خانواده با نام (باچان) معروف شدند.
باچان در نوجوانی در دبیرستان پسرانه (ا...آباد) ثبت نام کرد و پس از آن وارد کالج (شدود) شد. بعد از اتمام کالج آمیتا وارد دانشگاه دهلی شد و مدرک لیسانس خود را در رشته علوم کسب کرد. باچان مدتی بعد به کار معاملا ت محموله های دریایی در شرکت کشتیرانی (برداندکو) روی آورد ولی کمی بعد از آن شغل را رها کرد و به کلکته رفت تا آینده خود را در بازیگری جست و جو کند.
آمیتا در سال 1973 با جایا بادروی هنرپیشه دیگر هنر ازدواج کرد. آمیتا و جایا در فیلم هایی همچون زنجیر و شعله همبازی بودند. این دو صاحب دو فرزند یک دختر به نام شوتا و دیگری پسری به نام آبیستک شدند. شوتا ظاهرا علا قه چندانی به بازیگری نشان نداد ولی حرفه خود را در زمینه تلویزیون و مجری گری ادامه می دهد. آبیشک هم اکنون یکی از ستارگان بالیوود به شمار می رود.
آمیتا باچان نخستین فیلم خود را در سال 1969 بازی کرد. این فیلم که (سات هندوستانی) نام داشت از موفقیت چندانی برخوردار نشد ولی باچان در همان نخستین حضور سینمایی برنده جایزه ملی فیلم شد. با این وجود شاید او هرگز فکر نمی کرد زمانی ستاره بی بدیل آسمان پرستاره سینمای هند شود.
عمر سیاسی باچان چندان بلند نبود. او در سال 1983 وارد دنیای سیاست شد و این کار را در واقع برای حمایت از دوست خانوادگی و قدیمی خود (راجیوگاندی انجام دادم.) در آن سال او به رقابت با سیاستمدار معروف آن زمان و به موافقت با سیاست های گاندی پرداخت و با آرامی بسیار بالا یی برنده انتخابات پارلمان شد و با اکتساب 68/2 درصد از آرا روی کرسی پارلمان نشست ولی این کار دوام زیادی نداشت زیرا باچان سه سال بعد استعفا داد و کار خود را نیمه کاره رها کرد، اما همسرش جایا پا جای او گذاشت و فعالیت در امور سیاسی را ادامه داد. او هم اکنون عضو یکی از احزاب سیاسی هند می باشد.
آمیتا باچان تا کنون به خاطر بازی های خوب خود جوایز بی شماری را از آن خود کرده است ولی افتخارات او در کشورهای دیگر دنیا نیز کم نیست. در جولا ی 1999 سایت اینترنتی BBC پس از انجام یک نظر سنجی از بلیچان به عنوان بزرگترین ستاره هزاره یاد کرد.



محمدرضا گلزار و مهناز افشار در دادگاه

جلسه رسیدگی به شکایت محمدرضا گلزار و مهناز افشار دو هنرپیشه سینما از دوهفته نامه «معما»در شعبه 76 دادگاه کیفری استان برگزار شد. به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، اتهام مدیرمسوول دو هفته نامه «معما» با عنوان پخش شایعات و نشر مطالب خلاف واقع مطرح شد و آذرتاش، نماینده دادستان، کیفرخواست مربوطه را قرائت و اعلام کرد: با توجه به شکایت شاکی خصوصی اخذ رضایت در هر مرحله از این پرونده اثرگذار خواهد بود. وی افزود: شکایت محمدرضا گلزار و مهناز افشار مبنی بر درج خبری در رابطه با در آستانه ازدواج بودن این دو هنرپیشه و قصد ازدواج آنان در نشریه مذکور به همراه چاپ تصاویری از این هنرپیشگان به صورت روبه رو در صفحات نشریه در نیمه اول مهرماه سال جاری، بوده است و بر اساس شواهد و مدارک موجود، اتهام متهم پرونده محرز و مسلم تشخیص داده شده است. در ادامه این جلسه، محمدرضا گلزار در جایگاه حاضر شد و در دفاع اعلام کرد که وکیل وی طبق مواد قانونی از او دفاع خواهد کرد.
پس از آن هومن صدر، وکیل مدافع گلزار و افشار، شاکیان این پرونده در جایگاه حاضر شد و در دفاع از موکلان خود اعلام کرد: شکایت موکلان من در ارتباط با اتهام نشر اکاذیب در شماره 22 نشریه فرهنگی، اجتماعی «معما» در نیمه اول مهرماه سال جاری است که در آن عنوان شده بود محمدرضا گلزار در آستانه ازدواج با خانم افشار قرار دارد و این امر تنها برای کسب سود از طریق فروش حاصله از نشریه صورت گرفته و به شان موکلان من تجاوز شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این نشریه در زمینه هتک حرمت موکلان من اقدام شده و ضررهای معنوی غیرقابل جبرانی به آنان وارد شده است. در حالی که در موثق بودن خبر و کسب آن از دوستان متهمان پرونده تاکید شده بود اما این خبر منبع موثق و درستی نداشت کما این که حتی در شماره بعدی این نشریه به عنوان این که چرا خبر ازدواج گلزار لو رفت بر این مطلب تاکید و بر شایعات دامن زده شد. وکیل مدافع گلزار و افشار در این جلسه با اشاره به این که مسوولان این نشریه در این مدت در جهت دریافت جوابیه برای درج در مجله خود اصرار ورزیدند، گفت: در حالی که با ورود به عرصه خصوصی زندگی افراد حریم شخصی موکلانم را خدشه دار کرده اند و مطالبی خلاف واقع را درج کردند.
در ادامه این جلسه بابک هادزاد، صاحب امتیاز و مدیرمسوول سابق نشریه «معما» در جایگاه حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت و گفت: ما چندین بار با شاکیان این پرونده یعنی گلزار و افشار تماس گرفته ایم تا اگر جوابیه ای از سوی آنها مطرح شود آن را در هر شماره نشریه و در هر صفحه حتی روی جلد به چاپ برسانیم اما علیرغم تماس های مکرر ما پاسخی از سوی این دو شاکی دریافت نشد و من مرتکب هیچ گونه تخلفی نشده ام. در ادامه عباس جعفری، وکیل مدافع مدیرمسوول سابق نشریه «معما» در دفاع از وی گفت: علیرغم تلاش مسوولان نشریه مبنی بر درج جوابیه شاکیان پرونده موفقیتی در این زمینه حاصل نشد و طبق ماده 23 قانون مطبوعات در صورتی که شاکیان شکایتی در رابطه با مطلب به چاپ رسیده در مطبوعات دارند می توانند جوابیه خود را برای چاپ رایگان در همان نشریه ارسال کنند اما مسوولان نشریه معما در این زمینه جوابیه ای دریافت نکردند. وی در ادامه با اشاره به اینکه اشتباهی از سوی صفحه بند مجله مبنی بر روبه رو قرار دادن عکس محمدرضا گلزار و مهناز افشار صورت گرفته است، افزود: چاپ این چنینی عکس این دو هنرپیشه این شبهه را ایجاد کرده بود که با توجه به مطلب چاپ شده در نشریه این دو قصد ازدواج دارند در حالی که این اشتباه از سوی صفحه بند مجله رخ داده بود و نشریه همواره آمادگی چاپ جوابیه را دارد.
در ادامه قاضی صارمی با بیان این که صرف ارسال نکردن جوابیه از سوی شاکیان پرونده دلیلی برای شکایت نکردن آنان نیست، اظهار داشت: نویسنده این مطلب در ابتدای متن خود با اشاره به این که هنرمندان دوست ندارند کسی وارد حریم خصوصی آنان شود و خود وی شخصا قائل به محترم بودن حریم خصوصی افراد بوده است اما درج مطالب و چاپ تصاویر معانی داشته است که منجر به شکایت دو شاکی این پرونده شده است. مدیر مسوول وقت نشریه معما در آخرین دفاعیات خود با بیان اینکه قصد سو» و ایجاد نارضایتی نداشته است، گفت: در زمان انتشار این مطالب در نشریه من قانونا مدیرمسوول نشریه نبودم چون در آن زمان استعفای خود را تقدیم کرده بودم و این استعفا»، دوم آبان ماه مورد پذیرش صاحب امتیاز قرار گرفته بود و با توجه به این که در این مدت نتوانسته ایم با شکات تماس بگیریم یا رضایت آنان را جلب کنیم از قضات دادگاه و از هیات منصفه درخواست مهلت می کنم تا در جهت کسب رضایت شکات اقدام کنیم که اگر اشتباهی صورت گرفته جبران شود. در این لحظه قاضی صارمی با بیان این که موضوع از جرایم قابل گذشت است، از وکیل شکات پرونده درخواست کرد که نظر خود را در رابطه با مهلت دادن به متهم پرونده اعلام کند که وی اظهار داشت: قصد داریم سایر نشریات از نتایج پرونده این چنینی آگاه باشند و با توجه به این که برخی از رسانه ها بیان کرده بودند کاری صورت نخواهد گرفت و شکایت ها احتمالا به جایی نخواهد رسید، ما منتظر اعلام نتیجه دادگاه خواهیم بود.





چه خبر از تئاتر؟

انتخاب 9نمایش خیابانی برای حضور در جشنواره فجر
آثار منتخب بخش خیابانی سی امین جشنواره تئاتر فجر از سوی هیات انتخاب آثار این جشنواره معرفی و 9 نمایش خیابانی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند.
هیات انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر متشکل از مریم معترف، حسین راضی و افشین خورشید باختری با ارزیابی 42 نمایش حاضر در این بخش 9 نمایش را برای حضور در سی امین جشنواره تئاتر فجر برگزیدند. هیات انتخاب از میان آثار راه یافته به مرحله انتخاب، 4 نمایش را به صورت قطعی و 5 نمایش را به شکل مشروط برای حضور در سی امین جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند.
آثار منتخب بخش خیابانی سی امین جشنواره تئاتر به این شرح است:
1- نمایش (تولد) به کارگردانی میثم سرآبادی از تفرش (مشروط)
2- نمایش (داستانک) به کارگردانی روح ا... سنایی (مشروط)
3- نمایش (دست بند) به کارگردانی محمدعلی صادق حسنی (مشروط)
4- نمایش (زندگی در چند نگاه) به کارگردانی امیر شاه علی (مشروط)
5- نمایش (سرای من) به کارگردانی مژگان معقولی
6- نمایش (شاخ تو شاخ) به کارگردانی مهدی کشمیری (مشروط)
7- نمایش (مجلس شبیه خوانی جولیس سزار) به کارگردانی اصغر گروسی
8- نمایش (میعادگاه) به کارگردانی آقای علی آذرشین از فولا دشهر
9- نمایش (یک تن بال پروانه) به کارگردانی سعید خیرالهی

ویتسک با بازی جعفری و قائمیان به صحنه می رود
رضا ثروتی نمایش (ویتسک) را با بازی فرهاد قائمیان، امیر جعفری، مرتضی اسماعیل کاشی، بهار کاتوزی و عباس آپست به صحنه می برد.
این نمایش نامه نویس و کارگردان تئاتر گفت: نمایش (ویتسک) را برای اجرا در بخش تجربه های نو جشنواره تئاتر فجر آماده می کنیم و پس از آن هم بلا فاصله بعد از جشنواره فجر اجرای عمومی مان را آغاز می کنیم به گفته او این نمایش اسفند امسال و فروردین آینده در تالا ر حافظ به صحنه خواهد رفت. رضا ثروتی علا وه بر کارگردانی، دراماتورژی و طراحی این نمایش را هم انجام می دهد.
نمایشنامه (ویتسک) نوشته کئورگ بوشنر است که با ترجمه نازنین دیهمی اجرا می شود.
در اجرای این نمایش ساخت موسیقی و افکت بر عهده بامداد افشار است. فریبا وریکانی به عنوان مدیر پروژه علی نصر اصفهانی به عنوان دستیار کارگردان و محمد قدس به عنوان مدیر تولید، رضا ثروتی را در اجرای این نمایش همراهی می کنند.

آغاز تعزیه های عاشورایی در بحرین
چندین گروه تعزیه حسینی در مناطق مختلف بحرین آماده برگزاری مراسم باشکوه واقعه عاشورا هستند.
این گروه های تعزیه در بحرین از عصر روز دهم محرم اجراهای خود را آغاز کرده و در روزهای پس از آن ادامه می دهند.
احمد مرهون رئیس گروه تعزیه در بنی جمره در این باره گفت: ما از 20 سال پیش بر اجرای تعزیه حسینی برای ارائه واقعه عاشورا و آنچه در کربلا گذشت اهتمام داشته ایم.
وی افزود: ما همه ساله واقعه کربلا را ارائه می کنیم اما برای هر سال نام خاصی انتخاب می کنیم که امسال را (از دست دادن کودکان) نامگذاری کرده ایم و آنچه بر کودکان و زنان در کربلا گذشت را ارائه می کنیم.
وی که 100 نفر در گروه او فعالیت می کنند گفت: این افراد مباحث اداری، کارگردانی، نور و صدا و بازیگری و... را بر عهده دارند.

مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:01 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

معرفی یکی از بازیگران هالیوود
هارولوید مرد عینکی با کلاهی حصیری

عاشقان فیلم های صامت کمدی او را رقیب برجسته و نزدیک چارلی چاپلین و باستر کیتون می شناسند اما تماشاگران کنونی فیلم و سینما جز شناسایی سطحی چهره هارولد لوید هیچ برداشتی از این ستاره ارجمند و جذاب سینمای کمدی دهه های 1910، 1920 ندارند و به واقع قادر به لمس و فهم او نیستند.
هارولد لوید همان مرد عینکی ای است که کلاه سفید حصیری مانند بر سر دارد و از بالای یک برج بر (ساعت) مستقر در آن جا آویزان است و عقربه بزرگ آن را در دست گرفته است تا نیافتد و طبیعی است که عقربه بر اثر فشار دست او به حرکت و چرخش در آمده باشد.
این تصویری ماندگار از فیلم کلاسیک سال 1923 او به نام سلامتی در مرحله آخر است و تاثیر گذاری آن به اندازه ای است که نه فقط به نماد شناسایی آنی لوید بدل شده است.
بلکه از تمام شدن یک عصر قدیمی و طلایی در هالیوود سخن می گوید:
این حال حتی اگر همین امروز هم امثال ویل فرل و آدام ستدلر می توانند با کارهایی بسیار سطحی تر و بدوی تر خنده ای را برانگیزانند و به رغم (متوسط بودن) در سینمای کمدی آدم هایی موفق تلقی شوند به خاطر چیزهایی است که امثال هارولدلوید بیش از 80 سال پیش انجام دادند و هنوز هم فراموش نشدنی هستند.
سوزان لوید می گوید: هارولد یک هنرمند مبتکر و یک مرد خلاق بود و نمی توان وی را فقط یک ستاره از سینمای آن عصر تلقی کرد و بسیار فراتر از آن و در عرصه و حرفه خود یک پیشرو و یک پیشاهنگ بود.
هارولود لوید در سال 1971 در گذشت اما چهره مشهور او که به روایتی آن جوان عینکی شاداب و شیک و سریع بود هنوز هم زنده و پایدار و در خاطره ها حک شده است و بعید است هرگز از یادها برود.
هارولد لوید برخلاف کاراکترهای سینمای چارلی چاپین یک ولگرد پاک دل و درگیر با مشکلات طبقاتی نبود و در تضاد با باستر کیتون به یک مشت کارهای اسلپ استیک (کمدی بزن بکوب) از نوع تند آن روی نمی آورد و نه نماینده فقر (چاپلین) بود و نه نماد درد سر (کیتون).
بر عکس او آدمی از طبقه متوسط و حتی قدری هم شیک و آراسته بود که مردم عادی می توانستند با او (هم ذات پنداری) کنند. کاراکتر او کسی بود که می خواست یک زندگی عادی داشته باشد و اگربه چیزی علاقمند می شد کارهایی را در این راه و در زندگی اجتماعی اش انجام می داد که هر چند با نیت مساعد و مثبت همراه بود اما او را همیشه به درد سر می انداخت.
لوید بر خلاف چاپلین و کیتون، لباس های تمیز بر تن داشت گاهی یک بلوز مناسب می پوشید و شلوار و کراواتش نیز به شکلی عاقلانه انتخاب شده بود. او بر خلاف چاپلین که بیشتر نماد طبقه فقیر و زحمتکش بود و گرایش های سوسیالیستی او را نشان می داد مانند مردم طبقه متوسط آرزو داشت که زندگی مرفهی را برای خود پی ریزد و صاحب ثروت شود و زندگی خانوادگی مناسبی را داشته باشد. سوزان لوید می گوید: شاید پدربزرگ من با آن پز و روال و رویکردها پایه گذار تمامی چیزی باشد که در دهه های بعدی در ژانر سینمای کمدی - رمانتیک به چشم دیدیم. به واقع او در ایام سینمای صامت در حالی که ابزار و ادوات کار بسیار محدود بوده پایه گذار ژانری شد که در ده های بعدی بیشترین توجه و مخاطب را برای خود فراهم آورد...





«شون پن» خواستار محاکمه «بوش» شد
«شون پن»، بازیگر جنجال برانگیز هالیوود، ضمن متهم کردن «بوش» به فریب افکار عمومی برای راه اندازی جنگ عراق خواستار محاکمه نظامی او و «دیک چنی»، معاون سابق وی شد. به گزارش فارس «شون پن» که یکی از منتقدان همیشگی سیاست های دولت بوش است در سخنرانی خود در نیویورک گفت: از همین جا علنا اعلام می کنم که خواستار محاکمه نظامی بوش و «دیک چنی» هستم.
«نامه سرمدی» غیرقابل چاپ اعلام شد
رمان «نامه سرمدی» محمدرحیم اخوت غیرقابل چاپ اعلام شد. به گزارش ایسنا، "نامه سرمدی" عنوان رمانی بلند است که اخوت آن را از سال 84 برای انتشار به نشر آگاه سپرده بود، اما به گفته او، اخیرا اعلام شده که این کتاب غیرقابل چاپ است. همچنین چندی پیش به خاطر وارد شدن اصلاحیه هایی بر دو کتاب "تعلیق" (چاپ سوم) و "نیمه سرگردان ما" (چاپ دوم)، که هر دو به عنوان چاپ اول و با تغییر ناشر، حدود یک سال پیش ازسوی انتشارات آگاه برای کسب مجوز نشر ارایه شده بودند، اخوت از چاپ آن ها منصرف شد.
حضور فیلم کوتاه درجشنواره فجر اتفاق فرخنده ای است
ابتکار- «مهرداد اسکویی» گفت: حضورفیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر اتفاق فرخنده ای است.«مهرداد اسکویی» مستندساز کشور ضمن بیان این نکته گفت: هر امکان و شرایطی که باعث شود فیلم کوتاه اعم از داستانی و مستند در جایی بخصوص جشنواره فیلم فجر حضورداشته باشند اتفاق فرخنده ای است. چرا که اغلب فیلم های کوتاه غیرسفارشی و آزاد ساخته می شوند و امکان نمایش چندانی ندارند.

حقوق تئاتری های تهران پرداخت شد
ابتکار- حقوق تولیدکنندگان تئاتر تهران با مساعدت "محمدحسین صفار هرندی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد.پرداخت بالغ بر یک میلیارد تومان قرارداد گروه های نمایشی تهران شامل 76 گروه نمایشی که طی فصل های تابستان و پاییز گذشته در تالارهای نمایشی اجرای عمومی داشتند، از اول دی ماه آغاز شده و تا پایان هفته جاری به اتمام می رسد.برهمین اساس، کلیه کارگردانانی که با مرکز هنرهای نمایشی طی ماه های گذشته و تا پایان آذرماه قرارداد داشته اند، می توانند با ارسال فرم های ذی حسابی به امور مالی مرکز، نسبت به تسویه حساب گروه خود اقدام کنند.



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد