رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه تن های تنها

تن های تنها

شبکه دو


کلاس درس عاشورا برای نوجوانان
تن‌های تنها، در شبکه 2 سیما
در ایام محرم شبکه دو سیما با تولید و پخش مجموعه «تن‌های تنها» با یک رویکرد ابتکاری و تازه توانست نگاه مخاطبان را که اغلب جوانان و نوجوانان جامعه هستند، به خود جلب کند.
تصویر تن‌های تنها، در شبکه 2 سیما

سیدجواد هاشمی، راوی«تن‌های تنها» به‌جام‌جم گفت: در این مجموعه نقش روایتگر وقایع کربلا و شخصیت‌های عاشورایی را دارم. در تمام 14 قسمت مجموعه تن‌های تنها، با افتخار حضور دارم و سعی کردم برای قشر نوجوان و جوان جامعه که در حقیقت جامعه هدف این برنامه هستند، قصه آدم‌هایی را بگویم که در واقعه کربلا کمتر دیده شده‌اند؛ به عنوان مثال، داستان سعدبن عبدالله را گفتم که پیک و نامه‌رسان مخصوص امام‌حسین(ع) برای اهالی کوفه و از کوفیان برای امام بود. این پیک عاشق در ظهر عاشورا هنگامی که امام نماز می‌خواند بدن خود را سپر تیرهای اشقیا کرد و همزمان با اتمام نماز حضرت، سعد هم برزمین افتاد.

لحظه‌های ناب

در یک قسمت روایتگر قصه فرزندان حضرت زینب(س) و چگونگی اذن میدان‌گرفتن آنان از امام‌حسین(ع) را نقل کردم. یک قسمت به عبدالله ابن‌حسن تعلق دارد.

هوتن شاعری:

در این کار خستگی نیست بلکه یک نوع ادای دین به شهدای کربلاست

هاشمی افزود: یک قسمت هم روایتگر دوران کودکی و نوجوانی امام حسین(ع) هستم به عنوان نمونه، نزدیک عید بود و حسین که کودکی تقریبا چهار یا پنج ساله بود متوجه می‌شود که هم سن و سال‌های او آماده عید می‌شوند. حسین کوچک به سراغ مادرش حضرت زهرا(س) می‌روند و از او طلب لباس نو برای عید می‌کنند، اما مادر به‌واسطه کمک به نیازمندان، دستش خالی بود و به فرزند فرمودند که نمی‌تواند لباس نو برایش بخرد. پس از شنیدن این کلام، آن نازدانه بغض کرد و گریست. هنوز ساعتی از گریه حسین نگذشته بود که مردی در خانه حضرت زهرا(س) را زد و برای حسن و حسین کفش و لباس نو آورد. بانو پرسیدند که اینها چیست؟ مرد گفت: این هدایا را پدر شما، رسول الله فرستادند. زهرا(س) به دیدار پدر رفت و ماجرا را پرسید که رسول خدا فرمودند: مگر نمی‌دانی که اشک حسین عرش خدا را به لرزه می‌اندازد، لذا فرشتگان الهی تاب ناراحتی او را نداشتند و حاجت او را روا کردند.

از اشک‌های ابی‌عبدالله یک روایت دیگر برای نوجوانان تعریف می‌کنم و آن هم موقعی است که در شطّ فرات به بالای بدن برادرش عباس می‌رسد و برای برادر باوفایش گریه می‌کنند.

آیتم‌های تن‌های تنها

علی مختارزاده، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی تن‌های تنها، گفت: پیش از محرم با سفر به استان یزد، بسیاری از لوکیشن‌های برنامه را در بیابان‌ها، تپه‌های رمل و ماسه‌ای و کاروانسراهای تاریخی یزد ضبط کردیم. چند شعر و نوحه هم مخصوص برنامه سرایش و با کمک اهالی مومن یزد پیش از ماه محرم اجرا و ضبط شد. او افزود: مجموعه تلویزیونی تن‌های تنها شامل چند آیتم است که عبارتند از آیتم‌های دو رکعت عشق، روایت عاشقی، یاران، سفرنامه ابر، رساله عشق، عکس عاشورا، دشت گریان و پخش نماآهنگ‌های عاشورایی که مخاطبان خود را با مفاهیم صحیح و عمیق قیام سیدالشهدا(ع) آشنا و همراه می‌کند.

ناصرکاظمی:

در این زمانه، ادبیات دین را باید با زبان قابل فهم نوجوانانِ امروز نوشت و بیان کرد

سیدجواد هاشمی روایتگر آیتم روایت عاشقی است. روایت عاشقی تن‌های‌تنها، نمایشی تک‌نفره و تعزیه‌گونه است که سعی در شبیه‌سازی شخصیت‌ها و وقایع کربلا دارد. دو مجری برنامه ناصرکاظمی و هوتن شاعری به‌طور یکی در میان پلاتوهای برنامه را به صورت نمایشی اجرا می‌کنند. یک آیتم شامل قاب‌های عاشوراست که برش‌ها و لحظه‌های درخشانی از واقعه کربلا مانند لحظه وداع امام حسین، خطابه‌ها و لحظه شهادت را نشان می‌دهد.

آیتم سفرنامه ابر شامل زبان حال حضرت‌علی‌اصغر از اولین مسافرت اوست. آیتم یاران امام‌حسین(ع) که در هر قسمت یک یا دو یار وفادار آن حضرت معرفی می‌شود. آیتم ادبیات عاشورایی که اشعار عاشورایی در آن خوانده و بررسی می‌شود تا قشر جوان و نوجوان جامعه با این نوع شعر بیشتر آشنا شوند. همچنین آیتم فتح خون که توسط نجم‌الدین شریعتی اجرا و در آن دلنوشته‌هایی از شهید آوینی قرائت می‌شود. مختارزاده افزود: این مجموعه از ابتدای ماه محرم آغاز و تا سه روز پس از عاشورا عصرها ساعت 18 از شبکه‌دو پخش می‌شود. به نظر اعضای گروه، این مجموعه یک نوع لبیک رسانه‌ای به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) است.

جوان و ادبیات عاشورا

ناصر کاظمی مجری برنامه نیز گفت: برای من، خود ماه محرم و شخصیت امام‌حسین(ع) بزرگ‌ترین انگیزه بود که وارد این مجموعه شدم. سابقه بازی در فیلم رستاخیز و مختارنامه کمک بزرگی برای من بود تا بهتر بتوانم پلاتوهای این مجموعه را اجرا کنم. مخاطب پلاتوهای دوگانه این برنامه نوجوانان و جوانان هستند و متن پلاتوها برای این سنین نوشته شده است تا آنها را با ادبیات عاشورایی آشناتر کنیم.

علی مختارزاده:

این مجموعه یک نوع لبیک رسانه‌ای به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) است

به نظر من در این زمانه، ادبیات دین را باید با زبان قابل‌فهم نوجوانانِ امروز نوشت و بیان کرد. شاعری، مجری دیگر برنامه هم افزود: با این‌که اجراهای متفاوتی را در کارنامه خودم دارم، اما این نخستین اجرای عاشورایی من است که توفیقی دست داده و در گروه انجام وظیفه می‌کنم. نوع کار در این فضای به‌خصوص و عاشورایی طوری است که احساس خستگی و بی‌انگیزگی نمی‌کنی و بلکه یک نوع ادای‌دین است به شهدای کربلا.

عاشورا مکتب درس اخلاق است

سیدجواد هاشمی معتقد است، کربلا یک دانشگاه است و عاشورا مکتبخانه تدریس درس اخلاق و انسانیت و من اطمینان دارم روایتگری داستان‌های کربلا برای قشر جوان، نوجوان و کودک، روشی موفق برای انتقال مفاهیم، فرهنگ و ادبیات عاشورایی است.

محمد زندکریمخانی


_ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ -
موضوع:

برنامه ترکیبی «تن های تنها» با اجرای سید جواد هاشمی، نجم الدین شریعتی، ناصر کاظمی، هوتن شاعری، محمدحسین بلوکات و سید حسین متولیان کاری از گروه کودک و نوجوان است که به مناسبت ماه محرم از شبکه دو پخش می‌شود.

این ویژه‌ برنامه با تدارک آیتم‌های «دو رکعت عشق»، «روایت عاشقی»، «یاران»، «سفرنامه ابر»، «رساله عشق»، «عکس عاشورا»، «دشت گریان» و پخش نماهنگ‌های مرتبط می‌کوشد مخاطبان خود را با مفاهیم صحیح و عمیق قیام سیدالشهدا (ع) آشنا کند.

«روایت عاشقی» تن های تنها، نمایشی تک‌نفره و تعزیه گونه است که سعی در شبیه‌سازی شخصیت‌ها و وقایع کربلا دارد؛ «یاران» نیز به معرفی اصحاب امام حسین علیه‌السلام در صحرای کربلا می‌پردازد.

این برنامه در قالب بخش «سفرنامه» به روایت ماجرای کربلا از زبان حضرت علی‌اصغر (ع) پرداخته و در بخش «عکس عاشورا» برگزیده‌ای از عکس‌های دهه محرم را با حضور نوجوانان به نمایش می‌گذارد.

خوانش اشعار برگزیده عاشورایی و معرفی شعرای آئینی، پخش نوحه‌سرایی و سینه‌زنی نوجوانان در تکایا، مقتل خوانی و معرفی شهدای نوجوان جنگ تحمیلی از دیگر بخش‌های این برنامه مناسبتی را تشکیل می‌دهند.


ساعت پخش:

ایام محرم هر روز از ساعت 18

تکرار:

 هر روز ساعت 15:30


عوامل:

اجرا:

ناصر کاظمی،‌ هوتن شاعری،نجم الدین شریعتی،‌سید جواد هاشمی،‌ محمد حسین بلوکات،‌ سید حسین متولیان

سرپرست نویسندگان:

سید حسین متولیان

طراح و کارگردان:

علی مختارزاده

تهیه کننده:

مهدی ابهری

دستیار تهیه:

علی آزاده زعیم

مدیر تصویربرداری:

رسول خدابنده لو

دستیار تصویر:

سعید پورچراغ

مدیر تولید:

علی محسن سجادی

طراح و اجرای دکور:

 سید امیر حسن میرقاسمی

گریم:

افشین دانش دوست


آیتم های برنامه:

سفرنامه ابر

یاران

دشت گریان

نمایش تک نفره

مقتل خوانی


گروه برنامه ساز:

کودک و نوجوان
http://jamejamonline.ir/Media/Image/1394/08/02/635813223617899651_M.jpg
 ویژه برنامه های شبکه دو به مناسبت ایام سوگواری آخر صفر

«تن های تنها»، «کوی محبت»، «از لاک جیغ تا خدا » ، « پابوس»، « سخرانی های مذهبی»، « پخش زنده دعای کمیل» و مینی سریال « بزم آخر» ویژه برنامه هایی هستند که شبکه دو به مناسبت ایام عزاداری رحلت حضرت محمد (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه ترکیبی «تن های تنها» با اجرای محسن قره شیخ لو و فاطمه السادات متولیان و نجم الدین شریعتی کاری از گروه کودک و نوجوان به تهیه کنندگی اصغر مهدی ابهری و کارگردانی علی مختارزاده است که از پنجشنبه 19 آذر تا شنبه 21 آذر ساعت 18:25 پخش می شود. این برنامه قرار است کودکان را با ویژگی های شخصیتی و صفات پیامبر بزرگ اسلام، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) آشنا کند.

 همچنین برنامه گفت و گو محور« کوی محبت» به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی کاری ازگروه امور اجتماعی است که به مناسبت این ایام چهارشنبه 18آذر بعد از خبر 22:30 و پنجشنبه ساعات 9:40 و 23 و شنبه ساعت 9:40 به صورت زنده از مشهد مقدس به روی آنتن می رود.

این برنامه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه مانند حجج اسلام محسن قمی قائم مقام امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، ماندگاری، کازرونی، بکایی و ... ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) را بررسی می کند. در بخش دیگری از برنامه گزارشی از پیاده روی مردم به سمت حرم امام رضا (ع) در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مستند از لاک جیغ تا خدا به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی نیز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 17:50 از شبکه دو پخش می شود.

ویژه برنامه «پابوس» به تهیه کنندگی سعید پور فرج و اجرای سیدعبدالرضا رضوی از دیگر برنامه های این گروه است که برای پخش در ایام سوگواری آخر صفر تدارک دیده شده است.

این برنامه با حضور حجج الاسلام رفیعی و ماندگاری به معرفی شخصیت و سیره عملی پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) می پردازند.

" پابوس " که پخش آن به صورت زنده از حرم مطهر رضوی از چهارشنبه 18 آذر ساعت 18:15 در شبکه دو آغاز می شود در روز های پنجشنبه ، جمعه و شنبه ساعت 19 ادامه خواهد داشت.

 مینی سریال «بزم آخر» نیز به تهیه کنندگی جمال گلی و کارگردانی سجاد شهریاری برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده است. این سریال از چهارشنبه تا جمعه هر شب ساعت 21:30 به روی آنتن می رود.

 پخش مراسم پر فیض دعای کمیل پنجشنبه 19 آذر که در کنار حرم نورانی امام رضا (ع) ساعت 23 برگزار خواهد شد از دیگر ویژه برنامه های شبکه دو است.

 همچنین سخرانی مذهبی استاد حسین انصاریان از 18 تا 21 آذر ساعت 12:55 به بیان معارف اسلامی و رسالت پیامبر اعظم (ص) می پردازد.

_ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ -
همراهی شبکه دو و پنج سیما با اربعین حسینی
تلویزیون
هنر > رادیو و تلویزیون
شبکه دو با ویژه برنامه های«مغناطیس»، «کوی محبت»، « تن های تنها»... و شبکه پنج با رونمایی از نماهنگ «رفاقت ما» اثر جدید علی اکبر قلیچ با عزاداران اربعین حسینی همراه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگومحور «آیینه خانه» به تهیه کنندگی حسین قربانی و اجرای نیما کرمی کاری از گروه خانواده و فرهنگ است که به مناسبت اربعین به بحث و گفتگو درباره اخلاق در خانواده و جامعه اختصاص دارد. این برنامه  سه شنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۹:۴۰ پخش می شود.

همچنین برنامه ترکیبی «تن های تنها» با اجرای سید جواد هاشمی، نجم الدین شریعتی، ناصر کاظمی، هوتن شاعری، محمدحسین بلوکات و سید حسین متولیان کاری از گروه کودک و نوجوان است. این ویژه‌ برنامه با تدارک آیتم‌های «دو رکعت عشق»، «روایت عاشقی»، «یاران»، «سفرنامه ابر»، «رساله عشق»، «عکس عاشورا»، «دشت گریان» می‌کوشد مخاطبان خود را با مفاهیم صحیح و عمیق قیام سیدالشهدا (ع) آشنا کند.

مهدی ابهری تهیه کنندگی و علی مختارزاده کارگردانی «تن های تنها» را برعهده دارند. این برنامه چهارشنبه، ۱۱ آذر ساعت ۱۸:۱۵  روی آنتن می رود. گروه امور اجتماعی  شبکه دو نیز با تدارک برنامه «کوی محبت» با تهیه کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی به صورت مستقیم از کربلای معلی به انعکاس عزاداری اربعین می پردازد. این برنامه سه شنبه ساعت ۱۸:۱۵ و چهارشنبه،  پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ آذر ساعت ۱۹:۳۵ و جمعه ۱۳ آذر ساعت ۱۹:۲۵  پخش می شود.

 برنامه «چله عشق» با اجرای مژده لواسانی و تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران کار دیگری از این گروه است که تا  روز پنجشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۴ به صورت مستقیم از کربلای معلی وقایع ایام اربعین را پوشش تصویری می دهد. همچنین این برنامه نگاهی به پیام ها و پیامدهای نهضت عاشورا و نقش زنان در این امر دارد.

مجله تصویری «مغناطیس» نیز برنامه دیگری است که با رویکرد آموزشی، معرفتی به بیان نکات ضروری در خصوص  آداب زیارت، نقش پیاده روی اربعین در تحولات منطقه، آداب کاروان داری، تدابیر پزشکی و ... خواهد پرداخت. این برنامه که حسین تورنگ آنرا تهیه کرده است هر روز از ساعت ۱۲:۴۰ آخرین اخبار اربعین را پوشش می دهد.

همچنین کارشناسان مذهبی در برنامه «ارتباط با کربلا» هر روز از ساعت ۹:۴۰ تا ۱۱:۴۰ به بیان معارف اسلامی، تبیین نهضت عاشورا و دلیل اهمیت اربعین حسینی می پردازند.

رونمایی از نماهنگ ۳ زبانه در شبکه پنج

نماهنگ «رفاقت ما» اثر جدید علی اکبر قلیچ خواننده جوان پاپ که ترانه آن با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی سروده شده است به مناسبت اربعین حسینی در شبکه پنج سیما تولید و رونمایی شد.

این نماهنگ گویای پیوند عاطفی و تربیتی یک جوان درحال اغماء است که عشق به امام حسین(ع) را از کودکی تا جوانی یاد می آورد و همین عشق و ارادت موجب شفا و بازگشت او به زندگی می شود.

این نماهنگ را علی اکبر قلیچ به سفارش شبکه پنج سیما خواننده است. ترانه این نماهنگ از سعید پاشازاده (ابیات فارسی) علی المولف (ابیات عربی) و عباس رضایی (ابیات انگلیسی) است.  همچنین تنظیم این کار از حامد برادران و کارگردانی آن با حسین لشگری است.

_ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ - _ -


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی ویژه برنامه تن های تنها  که در وبسایت بزرگ نقد سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید



داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:09 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


معرفی بازیگر هالیوود
دنیل کریگ

کریگ در سال 1992 با (فیونا لودون) هنرپیشه انگلیسی ازدواج کرد و در همان سال صاحب دختری به نام (الا ) شد گفته می شود او مدتی با سیه نامیلر آشنا بود ولی در حال حاضر با (ساتسوکی میچل) تهیه کننده نامزد است.
دانیل در زمان اوج مخالفت ها با بازی او در نقش جیمز باند در مصاحبه ای گفت: دخترش به حضور او در این فیلم افتخار می کند کریگ معمولا در محافل از دخترش صحبت نمی کند الا و مادرش فیونا در لندن زندگی می کنند. او درباره دخترش می گوید: الا به این که من جیمز باند شده ام افتخار می کند و خیلی خوب با این قضیه کنار آمده است. من به خاطر این فیلم خیلی خوشحالم ولی در عین حال دوست دارم از دخترم محافظت کنم.
نمی خواهم مشهور شدن من به عنوان مامور 007 برای او مشکل ایجاد کند به همین خاطر در مصاحبه ها زیاد از او صحبت نمی کنم چون هرچه بیشتر درباره او بگویم مطبوعات بیشتر به خود حق می دهند مزاحم او شوند و از او عکس بگیرند. وقتی صحبت از انتخاب او به عنوان نقش اصلی فیلم کازینورویال به میان آمد، حرف و حدیث ها درباره او هم به شدت بالا گرفت و او نمی خواست دامنه این اخبار دامن دخترش را بگیرد.
در آن زمان مطبوعات شایعات عجیبی از او می نوشتند مثلا چند مجله نوشته بودند او وقتی سوار قایق می شود دچار دریا گرفتگی می شود یا این که او از اسلحه خوشش نمیآید یا اصلا رانندگی بلد نیست. کریگ پس از شنیدن و خواندن انتقادات وسیع در این باره گفت: اینترنت وسیله شگفت انگیزی برای رساندن صدای مردم است و من به شدت به آن معتقدم ولی متاسفانه نمی توانم از طریق اینترنت با مردم بحث کنم چون مردم بیشتر دوست دارند نظرات شخصی خودشان را اعلا م کنند. دموکراسی یعنی همین. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که بروید فیلم را ببینید. مردم تعصب خاصی نسبت به این فیلم دارند چون خیلی به خودشان نزدیک می دانند. آنها با جیمزباند بزرگ شده اند من هم همین طور ولی من قبل از این که بتوانم خودم را ثابت کنم مورد انتقاد قرار گرفتم فقط مجبور بودم ساکت باشم و همه چیز را فراموش کنم. نمی توانم به این موضوعات فکر کنم. مجبورم به جلو بروم و تمرکزم را معطوف ایفای نقشم کنم تا آن را درست انجام بدهم هرچند که از قبل خودم را برای این عکس العمل ها آماده کرده بودم ولی باز هم تحت تاثیر شدیدی قرار گرفتم. توجه دوستان و فامیل خیلی برایم مهم بوده است. دوستان برای همین مواقع هستند. هروقت یک فیلم بازی می کنم بلا فاصله نظر آنها را می پرسم و نظر آنها برای من خیلی ارزشمند است. دانیل کریگ درباره رنگ کردن موهایش گفت: حتی یک ثانیه هم به ذهنم خطور نکرده است که موهایم را رنگ کنم. موهای من در داستان فیلم هیچ تاثیری نداشت. تنها چیزی که به من گفته شد این بود که موهایم باید کوتاه باشد و من هم این موضوع را رعایت کردم. خوشبختانه الا ن دیگر کسی به رنگ موهای من فکر نمی کند و بلوند بودن من برای کسی مهم نیست.
کریگ برای این فیلم سختی های زیادی را تحمل کرد و رژیم غذایی سختی گرفت. پیرس برازنان یک بار گفت: اولین فیلمی که در عمرش دید فیلم جیمزباند بود. حال دانیل کریگ هم همین ادعا را دارد. او می گوید: وقتی برای اولین بار به سینما رفتم فیلم (زندگی کن و بمیر) از سری فیلم های جیمز باند با بازی (راجرمور) بود. فیلم محبوب کریگ (از روسیه با عشق) است زیرا در آن رابرد شاو) نقش منفی فیلم را بازی می کند و مثل او بلوند است. دانیل کریگ هم در اکثر فیلم های خود نقش منفی داشته است. او درباره ثروتمند شدن می گوید: پول درآوردن خیلی خوب است. من دوست دارم پولدار شوم و با پول هایم آثار هنری بخرم. کریگ در اوقات فراغت خود به ماهیگیری و نقاشی می پردازد. اصولا دوست دارد تصویر ماهی ها را بکشد می گوید: باید برای اوقات بیکاری ام برنامه درستی بچینم. من خانواده ام را گاهی تا چند ماه نمی بینم. باید بروم و ببینم اصلا هنوز مرا دوست دارند؟ باید ارتباطم را با خانواده ام مستحکم تر کنم.





در نشست مطبوعاتی اولین جشنواره نمایشنامه نویسی و داستان نویسی ارتش(نسیم رحمت)عنوان شد:
اعلام آمادگی ارتش برای همکاری همه جانبه با هنرمندان تئاتر
نویسنده : سعیده جامی

نشست مطبوعاتی اولین جشنواره نمایشنامه نویسی و داستان نویسی ارتش تحت عنوان "نسیم رحمت" در مجموعه فرهنگی هنری شهید واعظی (پرواز سابق) برگزار شد. در ابتدای این نشست که با حضور حجت الاسلام انصاری، معاون فرهنگی و راوبط عمومی سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش، مهندس سید موسی حسینی کاشانی، دبیر جشنواره و سرهنگ ماهینی، مدیر روابط عمومی ارتش برگزار شد، حجت الاسلام انصاری ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه به تشریح اهداف و فعالیت های معاونت فرهنگی - هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پرداخت. حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه در نگاه اول نام ارتش یا نیروهای مسلح، مباحث نظامی و دفاع مقدس را به ذهن ها متبادر می کند، گفت: "زمینه کار فرهنگی و هنری در ارتش، بخصوص کار هنری زیاد است. جمعیت زیاد ارتش و خانواده های آنان که در سرتاسر کشور حضور دارند، وجود جوانان زیاد که تحت عنوان سرباز در ارتش خدمت می کنند و نیاز جامعه برای آشنایی با خدمات ارتش و موضوع نظامی گری، از جمله دلایل و زمینه هایی است که ضرورت انجام کارهای مختلف فرهنگی و هنری را در ارتش به وجود می آورد." وی در ادامه گفت: "پس از برگزاری ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر میثاق رحمت که امسال برگزار شد، برای رفع کمبود نمایشنامه های با کیفیت در حوزه دفاع مقدس و ارتش تصمیم به طراحی و برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه نویسی و داستان نویسی، در جهت تامین بخشی از این نیازها گرفتیم و امیدواریم که نتیجه آن را در دوره بعدی جشنواره تئاتر ارتش ببینیم." معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پاسداشت ارزش های دینی و اخلاقی در تئاترهایی که با موضوع ارتش و دفاع مقدس اجرا می شود، تقویت و ارتقا» تئاتر ارتش، تقویت و بالا بردن سطح کیفی نمایشنامه هایی با موضوع دفاع مقدس و ارتش، تشویق و ترغیب نویسندگان و نمایشنامه نویسان ارتش و استفاده از ایده های نو و خلاق را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: "علاوه بر برگزاری این دو جشنواره، سفارش نمایشنامه به نویسندگان مطرح و توانمند با موضوعات مورد نیاز ارتش، برگزاری کارگاه های چند روزه برای ارتقا» سطح تئاتر ارتش، حضور در بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر و چاپ مجموعه نمایشنامه ها با موضوع ارتش و دفاع مقدس، از دیگر کارهای در دست اقدام ارتش است."در ادامه این نشست مهندس موسی حسینی کاشانی، دبیر جشنواره نیز در تشریح چگونگی برگزاری این جشنواره گفت: "این اولین بار است که با مشارکت نهادهای خارج از ارتش، چنین فعالیتی با این وسعت صورت می گیرد و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال پیامبر اعظم (ص) و در راستای رویکرد جدید خود در حوزه فرهنگ و هنر، با همکاری مرکز هنرهای نمایشی، سازمان فرهنگی - هنری شهرداری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است." وی در ادامه افزود: "جشنواره در سه بخش متون نمایشی و داستانی ویژه زندگانی رسول اکرم(ص) یا صحابه بزرگوار ایشان، ویژه ارتش و ویژه سرباز برگزار می شود و متقاضیان حداکثر می توانند تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه جاری متون خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند." حسینی کاشانی گفت: "برگزیدگان این جشنواره در اسفند ماه توسط هیات داوارن معرفی خواهند شد و در هر بخش به نفرات اول، 10 سکه تمام بهار آزادی، نفرات دوم 10 نیم سکه بهار آزادی و نفرات سوم، 10 ربع سکه بهار آزادی اهدا می شود." خرید نمایشنامه های خوب و با کیفیت با موضوعات مدنظر ارتش، در اختیار قرار دادن سالن تقریبا حرفه ای مجتمع فرهنگی - هنری شهید واعظی (پرواز سابق) برای اجرای نمایش به هنرمندان از دیگر نکاتی بود که معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این نشست به آن ها اشاره کرد.




فیلم های در حال ساخت ایران

سه بازیگر جدید در (غریبه)
با اضافه شدن بهنوش طباطبایی، کورش تهامی و یوسف مرادیان فهرست بازیگران فیلم سینمایی (غریبه) به کارگردانی حمید بهمنی کامل شد.
پیش از این بازی جمشید هاشم پور، محمد رضا شریفی نیا، فخرالدین صدیق شریف و امیر یل ارجمند در این فیلم قطعی شده بود. اولین پلان های غریبه در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شد که تنها بازیگر لبنانی فیلم جلوی دوربین رفت.
به گفته محمد قهرمانی، تهیه کننده این پروژه، فیلمبرداری در کشور عراق منتفی شده و قرار است سکانس های مربوط به جنوب عراق در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری شود.
حمید بهمنی در اولین روز فیلمبرداری این پروژه گفت: در شهرک سینمایی دفاع مقدس برخی صحنه های جنگ آمریکا و عراق که در سال 2005 رخ داده است را به تصویر می کشیم.
وی در ادامه در خصوص نقش بازیگر زن لبنانی نیز گفت: (حنینو) ایفاگر نقش جولین است. یک سرباز روابط عمومی و تبلیغی آمریکایی که شاهد برخی روابط نیروهای القاعده و آمریکایی بوده است و تمام این مشاهدات خود را با دوربین فیلمبرداری ثبت کرده است.
وی که در حال حاضر تنهاست و نیروها و دوستان خود را از دست داده، در بیابان ها سرگردان است و سعی دارد به دوست خبرنگار خود که در کربلاست برسد.
بهمنی در ادامه توضیح داد: فیلمبرداری در ایران حدود یک ماه طول می کشد و حداکثر 20 روز فیلمبرداری نیز در منطقه اروپانشین لبنان را خواهیم داشت که مربوط به خانواده جولین است و عمده بازیگران آن لبنانی هستند.
همچنین بخش هایی از زندان نیز در مدرسه ای در تهران فیلمبرداری خواهد شد اما بخش عمده فیلمبرداری در مورد صحنه های آمریکایی در لبنان خواهد بود.
کارگردان (غریبه) در ادامه افزود: این فیلم با دوربین دیجیتال فیلمبرداری می شود و همزمان تدوین آن انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم نسخه نهایی این فیلم را به جشنواره فجر برسانیم.
محمد قهرمانی نیز در این خصوص مراحل تولید این پروژه سینمایی ادامه داد: موضوع فیلم بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلا ب است و ما امیدواریم فیلمی مناسب در حوزه جنگ نرم تولید کنیم.

آخرین مراحل صداگذاری (من همسرش هستم)
فیلم سینمایی (من همسرش هستم) به کارگردانی مصطفی شایسته برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایش می شود.
صداگذاری این فیلم توسط بابک شکیبا در مرحله پایانی قرار دارد و به زودی آهنگساز نیز مشخص خواهد شد. عوامل تولید (من همسرش هستم) فرم حضور در سی امین جشنواره فیلم فجر را پر کرده اند.
نیکی کریمی، مصطفی زمانی، میترا حجار، لا دن طباطبایی، مریم شیرازی، مریم عبدلی و نیکا خسروآبادی به ایفای نقش پرداختند.
در خلا صه داستان (من همسرش هستم) آمده است: یک زوج جوان به واسطه یک اتفاق دچار مشکل پیش بینی نشده ای در زندگی خانوادگی خود می شود.

تدوین (آزمایشگاه) در نیمه راه
تهیه کننده فیلم سینمایی (آزمایشگاه) از انجام نیمی از تدوین این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: منتقدان و مخاطبان باید درباره نگاه سینمایی یا تئاتری (حمید امجد) در فیلم آزمایشگاه نظر بدهند.
محمد احمدی گفت: تدوین فیلم حدود 10 روز است که توسط خانم (سپیده عبدالوهاب) آغاز شده و 50 درصد از تدوین انجام شده است.
وی افزود: صداگذار فیلم اوایل هفته آینده مشخص می شود تا فیلم برای حضور در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده شود.
احمدی ادامه داد: ارزیابی من این است که آزمایشگاه در جشنواره دیده می شود. من تمام سعی ام بر این است که کار قابل دفاعی تهیه کنم و فکر می کنم این فیلم هم همین طور باشد.
این تهیه کننده افزود: آزمایشگاه یک فیلم کمدی است که فیلمنامه خوبی دارد. آقای امجد کارگردان فیلم هم با توجه به این که کار اولش بوده، توانایی خیلی خوبی از خودش نشان داده است.
در این فیلم باران کوثری، افشین هاشمی، رامبد جوان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی و رضا کیانیان به ایفای نقش می پردازند.




- مسابقه ساخت قطعات موسیقی برای کودکان و نوجوانان از سوی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود. مهلت ارسال آثار 15 اردیبهشت 86 است.
- فرهنگسرای بهمن همزمان با فرا رسیدن ماه محرم اقدام به برگزاری ویژه برنامه هایی همچون تعزیه خوانی، نمایشگاه سیاه قلم "مشق عشق"، کارگاه های تصویرسازی عاشورا و سوگواره "کشتی نجات" کرده است.
- کانون ملی منتقدان تئاتر، نمایش های بخش صحنه ای سومین همایش آئین های عاشورایی را نقد و بررسی می کند.
- هنرمندان گروه "حسین بن علی" در دهه اول ماه محرم با اجرای تعزیه، حماسه شکوهمند کربلا را در فرهنگسرای تفکر به صحنه می آورند.
- سه میزگرد تخصصی در سومین همایش سراسری آئین های عاشورایی در تالار کوچک تئاتر شهر برگزار می شود.
- نادر مشایخی برای مذاکره با مدیران فرهنگی استان فارس برای تاسیس ارکستر سمفونیک شیراز امروز به این استان سفر خواهد کرد.
- سرپرستی دفتر طنز حوزه هنری به محسن مومنی واگذار شد.
- پنجمین همایش شعرخوانی عاشورائیان با حضور حمیدرضا شکارسری امروز در گرگان برگزار می شود.
- عکاسان و نقاشان عاشورایی در نمایشگاهی مشترک واقعه کربلا و عشق و ارادت مردمی به امام حسین(ع) را در نگارخانه معرفت فرهنگسرای تفکر روایت می کنند.
- عباس کی منش، محمد قهرمان، محمدرضا روزبه، غلامرضا شکوهی و کاووس حسنعلی به عنوان داوران بخش کلاسیک نخستین جشنواره شعر فجر انتخاب شدند.
- مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با 15 فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت.
- شهرداری های کشور 38 میلیون تومان به نهاد کتابخانه های عمومی بدهکارند.
- سارا قدیانی به عنوان پرکارترین مترجم دی ماه شناخته شد.


فرهنگ و هنر دنیا در یک نگاه

حمایت الیزابت تیلور از هیلاری کلینتن، اولین آگهی تبلیغاتی دیوید بکام پس از عزیمت به آمریکا و فروش قراردادی با امضا» جان اشتین بک در یک حراجی خیریه از اخبار مهم امروز هفتم بهمن (27 ژانویه) است. به گزارش مهر، الیزابت تیلور به نشانه حمایت از هیلاری کلینتن، سناتور نیویورک و یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، مبلغ 2300 دلار - حد قانونی کمک به یک ستاد- به ستاد انتخاباتی او کمک کرد. در حالی که هنوز دو سال به انتخابات آتی ریاست جمهوری باقی مانده، هنوز مشخص نیست هالیوود به اندازه بیل کلینتن، رییس جمهور سابق، از همسر او نیزاستقبال می کند یا خیر. استیون اسپیلبرگ، جفری کتزنبرگ و دیوید گفن، موسسان دریم ورکز، قصد دارند ماه آینده به نفع سناتور باراک ابامه، رقیب کلینتن اعانه جمع آوری کنند.
آسوشیتدپرس گزارش داد دیوید بکام در نخستین فعالیت تبلیغاتی خود در آمریکا پس از پیوستن به تیم فوتبال لس آنجلس گالکسی، در یک آگهی تبلیغاتی دیزنی در نقش یک شاهزاده ظاهر شد. این آگهی که «سال یک میلیون رویا» نام دارد، برای پارک تفریحی - موضوعی دیزنی ساخته می شود. او در نقش شاهزاده «زیبای خفته» که سوار اسب است و با اژدهای آتشین مبارزه می کند، رو به روی دوربین آنی لیبوویتز، عکاس مشهور قرار گرفت. قرار است این عکس ها در ماه مارس در مجله هایی مانند «ونیتی فیر» و «ووگ» چاپ شود. بیانس ناولس در لباس «آلیس در سرزمین عجایب» و اسکارلت جوهانسن در نقش سیندرلا از دیگر چهره های شناخته شده این آگهی تبلیغاتی هستند.
یک قرارداد به امضا جان اشتین بک که در آن حقوق ساخت فیلمی سینمایی از روی «خوشه های خشم» را به فاکس قرن بیستم واگذار کرده، در یک حراجی خیریه به قیمت 24 هزار دلار فروخته شد. این قرارداد به همراه 160 مدرک و قرارداد دیگر با امضا ستاره هایی مانند همفری بوگارت و ادری هپبرن را فاکس قرن بیستم به حراج گذاشته و درآمد حاصل از فروش آن به صندوق فیلم و سینما که هدف آن کمک به بازیگران نه چندان معروف و ثروتمند است، واریز می شود. یک نامه تایپ شده به امضا مریلین مونرو در 1947 هم هفت هزار دلار به فروش رسید.
مایکل جکسن پس از یک سال تبعید خودخواسته به بحرین، فرانسه و ایرلند به آمریکا بازمی گردد. او ژوئن سال 2005 پس از تبرئه در دادگاه از آمریکا خارج شد. او نوامبر گذشته برای دریافت جایزه ای افتخاری از شبکه MTV ژاپن به توکیو سفر کرد.
بی.بی.کینگ، ستاره سبک بلوز، دو روز پیش به خاطر تب خفیف ناشی از آنفلوانزا در بیمارستانی در جنوب شرقی هوستن بستری شد. انتظار می رود او امروز شنبه مرخص شود. کینگ 81 ساله در مزرعه ای در ایتابنا در می سی سی پی به دنیا آمد. او که ابتدا نوازنده ای خیابانی بود، بتدریج یکی از تاثیرگذارترین موزیسین های سبک بلوز شد. او ترانه های معروفی مانند Gone Is Thrill The ، «هر روز بلوز می نوازم» و «عزیزم، تو مرا آشفته می کنی» در کارنامه دارد. کینگ دسامبر گذشته مدال آزادی ریاست جمهوری دریافت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایشگاهی از آثار تینتورتو، یکی از آخرین نقاشان بزرگ عصر رنسانس ایتالیا در موزه پرادو در مادرید برپا شده است. در این نمایشگاه 49 اثر این نقاش - که در فاصله 1518 تا 1594 زندگی می کرد - شامل «شام آخر» و «خاستگاه راه شیری» به همراه 13 طرح و سه پیکره به نمایش گذاشته شده است. دوشنبه این هفته خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا و جورجیو ناپولیتانو، رییس جمهور ایتالیا نمایشگاه را افتتاح می کنند که تا 13 می ادامه دارد. جمع آوری آثار تینتورتو برای مسئولان موزه پرادو کار آسانی نبود. بیش از 400 سال است که تابلوهای او در قصرها و کلیساهای مختلف ایتالیا پراکنده است. آخرین نمایشگاه مرور بر آثار این نقاش در 1937 در ونیز برگزار شد.
با تلاش حراجی سوثبی، برای اولین بار مجموعه ای از آثار هنر مدرن و معاصر متعلق به شوروی سابق در خارج از روسیه به حراج گذاشته می شود. حدود 120 قطعه شامل نقاشی، کولاژ و پیکره که در فاصله سال های 1970 تا 1980 خلق شده اند، در لندن به حراج گذاشته می شود. سوثبی پیش بینی کرده این آثار تا سه میلیون دلار به فروش برسد. سال 2006 آثار هنری روسی در حراجی های سوثبی در سرتاسر دنیا حدود 82 میلیون دلار فروش داشت که 46 درصد بیشتر از سال 2005 بود.
رویترز گزارش داد، هاروی کایتل برای پیوستن به گروه بازیگری تریلر جنایی «وزرا» ساخته فرانک ره یز در آخرین مراحل مذاکره قرار دارد. داستان درباره یک پلیس زن اداره پلیس نیویورک است که پدر او سال ها پیش به دست گروهی موسوم به «وزرا» به قتل رسیده است. او متوجه می شود این گروه قصد دارد دست به جنایت جدیدی بزند و می کوشد این نقشه را خنثی کند. فلورنسیا لوزانو، بازیگر تازه از راه رسیده، در نقش پلیس زن ظاهر می شود. کایتل هم در نقش یک پلیس خوب را بازی می کند که حادثه ای مسیر زندگی او را عوض کرده است. او اخیرا در فیلم تلویزیونی «راهی به /11»9 شبکه ای بی سی بازی کرد و در «آرتور و نامریی ها» لوک بسون هم جای یکی از شخصیت ها حرف زده است.

مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:59 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رهااا جون مطالب جالب و قدیمی سینما دیدم که تقدیم میشه


(خانه کنار دریا) اوایل آذر ماه جلوی دوربین می رود

تهیه کننده فیلم سینمایی (خانه کنار دریا) از آماده شدن نسخه نهایی فیلمنامه این فیلم خبر داد و گفت: آرش معیریان (خانه کنار دریا) را اوایل آذر ماه جلوی دوربین می برد.
سید محسن وزیری تهیه کننده سینما در خصوص ساخت فیلم سینمایی (خانه کنار دریا) به کارگردانی آرش معیریان گفت: آرش معیریان ساخته فیلم سینمایی (فیتیله و ماه پیشونی) را به اتمام رسانده و قرار است درآینده ای نزدیک در مورد این کار برنامه ریزی کنیم.
وی در ادامه افزود: رضا قهرمانی تاکنون سه بار فیلمنامه کار را بازنویسی کرده و در حال حاضر فیلمنامه نهایی پروژه آماده است.
وزیری ادامه داد: پیش تولید کار همچنان ادامه دارد و قرار است کار در اوایل آذر ماه کلید بخورد. این تهیه کننده در ادامه در مورد موضوع فیلم سینمایی (خانه کنار دریا) گفت: این فیلم یک ملودرام اجتماعی با زمینه های حادثه ای و دلهرهآور است که در شمال کشور و در کلبه ای در کنار دریا رخ می دهد.
تصویربرداری این فیلم در شهرستان نور انجام خواهد شد.

توقف مراحل فنی (روزهای زندگی)

پرویز شیخ طادی اعلام کرد: اگر هزینه های آماده سازی (روزهای زندگی) تامین نشود، فیلم به جشنواره فجر نمی رسد.
این کارگردان سینما گفت: فیلم در تدوین مانده و حدود 80 میلیون نیاز دارد تا آماده نمایش شود.
وی ادامه داد: متاسفانه کسی پشت کارهای جنگی نمی ایستد و مدیران گویا انگیزه ای ندارند. شیخ طادی مطرح کرد: امروز از فیلمسازان جنگ تنها سه چهار نفر مانده اند و به اندازه آنها هم هر روز یک ستاد ساخته می شود با کلی مدیرکل که درباره آثار دفاع مقدس نظر دهند اما دریغ از یک ذره حمایت و مشاوره درست.
این کارگردان (روزهای زندگی) را فیلمی کاملا دفاع مقدسی خواند و گفت: کار درباره پزشکان جنگ است که علاوه بر این که از ساخت آن حمایتی نشده حتی بودجه را هم که قرار بوده تعلق بگیرد، ندادند.

(آلزایمر) در ایتالیا

فیلم سینمایی (آلزایمر) ساخته احمدرضا معتمدی در چهاردهمین جشنواره فیلم مذهب ایتالیا به نمایش درمیآید.
فیلم (آلزایمر) که پیش از این موفق به دریافت جایزه هیات داوران جشنواره فیلم تائورمینا شده است در میان 14 فیلم بخش اخوت این دوره جشنواره مذهب امروز حضور دارد.
سایر فیلم های بلند ایرانی حاضر در این رویداد عبارتند از:
(استشهادی برای خدا) ساخته علیرضا امینی در بخش آیین ها و باور ها
(طلا و مس) ساخته همایون اسعدیان در بخش های مسابقه بین المللی و فقر مشکل و یا فرصت (مهتاب روی سکو) ساخته مینا امامی در بخش آیین ها و باورها
(پای پیاده) ساخته فریدون حسن پور در بخش اخوت، حضور چشمگیر سینمای ایران با نمایش پنج فیلم بلند، پنج فیلم کوتاه و چهار فیلم مستند در بخش های مختلف این رویداد سینمایی قابل ملاحظه است.






نقدی بر نمایش زمستان 66
نویسنده : نازنین قهاری

نمایش زمستان 66 دارای 8 شخصیت که دو شخصیت به عنوان راوی بودند و فقط صدای آنها شنیده می شد، نویسنده و همسرش.
داستان از آنجا شروع شد که مکالماتی قبل از خواب بین دو راوی در گرفت، مکالماتی درباره اتفاقات و حادثه های بمباران زمستان 1366 اما این بار بحث درباره ترس و اضطراب ها بود، نه شجاعت ها. شاید این قصه کابوس نویسنده بود.
صحنه تاریک صدای نویسنده که در حال خواندن نمایشنامه در حال شکل گرفتنش برای همسرش بود.
صحنه روشن شد، تصویر، واحدی در حال اسباب کشی که کف آن سفید بود. می توانست نمادی از برف برای زمستان یا نمک برای شوره زار بودن آن دوران باشد.
کارتن های نیمه باز و بسته خاک گرفته عمده صحنه را شامل می شد که می توانست نمادی برای خاطرات بسته بندی شده و فراموش شده باشد.
شخصیت ها شامل، مادر (رویا افشار)، دختر (آیدا کیخایی)، پسر (سعید زارعی)، داماد (علی سرابی)
زن همسایه (باران کوثری) و برادر شوهر زن همسایه با بازی خوب (نوید محمدزاده)
در دل این بمباران ها بحث در مورد مسائل پیش پا افتاده و روزمره و جزئی بین شخصیت ها بود در شرایطی که زنده ماندن یا مردنشان کاملا اتفاقی بود و هر لحظه صدها تن از همشهریان آنان زیر بمباران جان خود را از دست می دادند و بعد از شنیدن صدای بمب مادر حنا را شکر می کرد که آنها زنده مانده اند.
وقتی تماشاگر کاملا وارد زندگی شخصیت ها می شد، صدای راوی و تاریکی صحنه او را از این فضا جدا کرده و یادآوری می کرد که این قصه است. نویسنده در اینجا به نوعی از تکنیک فاصله گذاری استفاده کرده بود.
توجه بیشتر معطوف به تکنیک نمایشنامه نویسی در کار بود (که کمک چندانی هم به پیش برد قصه نمی کرد)
شخصیت ها کاملا پرداخته نشده و ضعف در شخصیت پردازی خصوصا زمانی که بازی های تصنعی مانند بازی زن همسایه دامن بیشتری به سطحی بودن شخصیت ها می زد کاملا مشهود بود.
و این که باز تولید آثار گذشته، وقتی کارهای زیادی در صف نوبت برای اجرا هستند. آثاری که حرف تازه ای برای امروزه جامعه در دل دارند اما این نوبت به باز تولید اثری داده می شود که راوی بمباران 1366 است و نکته ای را که می خواهم یادآور شوم این است که چرا محمد یعقوبی به این فکر افتاد بعد از سال ها به اجرای دوباره این کار بپردازد یعقوبی کارگردان خوبی است اما با اجرای ضعیف این نمایش، باعث شد تا امکان یک نمایش به روز از تئاتری ها گرفته شود و از یک مکان دولتی استفاده ای بیهوده شود.
ضعف های بی شماری در این نمایش وجود دارد که می توانست رفع شود و در آخر لزوم استفاده از بازیگران به تجربه می توانست حداقل به نمایش نازنین فخاری جان دهد و شاید ریتم نمایش را پوشش دهد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد