رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم شب روی شیلی

رها ماهرو : از خوانندگان آگاه و سینمادوست وبلاگ رها ماهرو دعوت میکنم تا درباره فیلم شب روی شیلی ساخته سباستین آلارکن و الکساندر کاساروف نظر دهند و نقد هایشان را برای ما بفرستند.


شب روی شیلی

1977 شیلی
Night Over Chile

کارگردان:Sebastian Alarcon


| ژانر : جنگی | سال انتشار : ۱۳۹۳

زبان فیلم : دوبله فارسی | محصول : روسیه
خلاصه داستان: داستان مربوط به کودتای پینوشه بر علیه رئیس‌جمهور وقت شیلی ژنرال آلنده و همچنین دستگیری عده‌ای روزنامه‌نگار توسط پینوشه می‌باشد. "میکی رورک" و "پیتر درایس" در فیلم سینمایی "شب روی شیلی" محصول سال ۱۹۷۷ کشور سوئد بازی کردند. …

http://s3.amazonaws.com/auteurs_production/images/film/night-over-chile/w448/night-over-chile.jpg
 معرفی فیلم "شب روی شیلی"
نویسنده: رها صارمی
فیلم "شب روی شیلی" به کارگردانی سباستین آلارکن و الکساندر کاساروف، تولید شده در اتحاد شوروی در سال 1977 یعنی 4 سال پس از کودتای ژنرال پینوشه بر علیه رئیس‌جمهور وقت و قانونی شیلی ژنرال آلنده است.
داستان مربوط به دستگیری عده‌ای از آزادی‌خواهان و نمایندگان نیروهای محرک مقاومت بر علیه سیاست‌های پینوشه به عنوان نماینده سرکوب‌ مقاومت، و توسط نیروهای نظامی و سیاسیِ هوادارِ کودتاچیان می‌باشد. همچنین فیلم تلاش دارد تا جنایات و استبداد نظامیان تحت فرمان پینوشه به سرکردگی امپریالیسم امریکا را در این کشور نشان دهد.
این فیلم حول محور شخصیت اصلی فیلم که یک مهندس است می‌گردد که شاهد مبارزات و مقاومت‌های انقلابیون است و به طور اتفاقی توسط کودتاگران دستگیر می‌شود. فیلم "شب روی شیلی" درخور توجه و روایتی است از تاریخ عدم رعایت آزادی بیان و مبارزات سیاسی و چنبره‌ی کینه و خشم دولت تحتِ فرمانِ دول سرمایه‌داریِ به اصطلاح متمدن بر مردمان آزادی‌خواه و آرمان‌گرای کشوری که درصدد احیا و شکوفایی اقتصادی مناسب در جهت بهبود وضعیت اقشارِ زحمتکش و فقیر بودند.
انقلابیون و نیروهای مترقی‌ای که  نمی‌خواستند زیر یوغ دولت استثمارگر خودی و بیگانه سرخم کنند و متأسفانه در خلال مبارزات و رزمندگی های پرشور خود نقدی عمیق و سازنده حول ضعف‌های سیاسی و خطاهای موجود در مواضع‌شان ارائه نداده و همین یکی از دلایل شکست خونین آنها در برابر امپریالیسم گردید.
"شب روی شیلی" تحلیل و بررسیِ سیاسیِ کودتایِ پینوشه و زمینه‌های فراهم شدن بستری برای خلع قدرت شدن سالوادور آلنده، رئیس‌جمهور شیلی به‌دست نیروهای نظامی و سیاسی است. ساختار فیلم در جهت نمایش وقایع  و آگاه ساختن مخاطب حول حکومت نظامی امریکایی و جوانب تأثیرات مختلف آن بر جامعه است. داستان فیلم متکی بر چند عنصر می‌باشد از جمله جامعیتی که تماشاگر را در مشرف شدن به رویدادهای کلیدی این واقعه یاری می‌دهد، بازنمایی و تفسیری که از دل آن وقایع سیاسی مبهم برخاسته و همچنین گوشه به گوشه فیلم مخاطب را در جریان گفت‌وگوهایی که میان انقلابیون با یکدیگر از یک طرف و مشاجره‌های انقلابیون و مظنونین دستگیر شده با بازجویان و نیز شیوه بازجویی و فضای حاکم بر انقلابیون در بند و مقاومت انقلابیون قرار می‌دهد، تولید فضایی که برای هر فعال سیاسی انقلابی و مترقی جامعه‌ی ایران نه تنها چیزی غریب و غیر قابل باور نیست که حتی دوران "طلایی" نخست وزیر امام آقای موسوی و دهه ی شصت خونین را یادآورد می‌شود که در آن هزاران هزار فرزند آرمان‌خواه ایران در خیابانها تحت تعقیب گریز قرار گرفته، دستگیر شده و در زندان‌های رژیم معدوم گردیدند.
بیننده در طول فیلم نظاره‌گر فضای ملتهب و نابه‌هنجار سیاسیِ برخاسته از متن جامعه و کشوری است که مردمانش روزها و شب‌های مهیبی را طی کرده‌اند و در خلال این وقایع هولناک هزاران نفر به‌خاطر عقاید سیاسی‌شان و برخی بی‌هیچ جرمی، برای ایجاد رعب وحشت در جامعه، زیر چکمه‌های شکنجه و استبداد جان داده‌اند. این فیلم از نظر کیفیت فنی و ھنری در رده بالایی قرار دارد و موزیک فیلم از ناب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین موزیک‌های تاریخ سینمای‌ متعهد و انقلابی است. موزیکی ماندگار و تأثیرگذار که یادآور خاطرات، جان‌فشانی‌ها  و اهداف با ارزش‌ هزاران هزار انقلابی است، کسانی که گرچه در راه نبرد جان باختند ولی عظمت و ایستادگی شان درمقابله با نیروهای ضد انقلاب و ارتجاعی، در تاریخ نبرد طبقاتی طنین‌انداز و الهام بخش نیروهای انقلابی تازه‌نفس است.
همه تصاویر و اتفاقاتی که در این فیلم روایت می‌شود انعکاسی از حقیقت را در خود دارد. شکنجه، قتل و قساوت بی‌امان در برخورد به انقلابیون و مبارزات آن‌ها به وضوح به تصویر کشیده شده است. استثمار و جبر اعمال شده از جانب امریکا در جهت منافع متکی بر محور سود سرمایه و انباشت آن محرکی در جهت ایجاد کودتا و کشتار بی‌امان مخالفان و انقلابیون بود که همچنان نیز روند آن به اشکال گوناگون در اقصی نقاط جهان رخ می‌نماید.
شب روی شیلی دارای مضمون و رویکرد رادیکالی است نسبت به وقایع رخ داده در کشوری واقع در امریکای لاتین که سوابق و پیشینه مبارزاتی ضد امپریالیستی‌ای را در طول تاریخ این منطقه  به همراه دارد و همچنین انعکاسی است ازچگونگی حیات سیاسی و فکری جامعه در برهه وقوع کودتا.
امریکا برای ماندگاری و ثبات این کشور تحت تابعیت خود آن در رابطه با سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی اش و قرار دادن آن در جرگه کشورهای تحت سلطهی شیوه اقتصادی خود دست به هر اقدام سرکوبگرانه‌ای می‌زند تا به همراهی متحدان دیگر خویش در این کشور که خواهان بازگرداندن سیاست‌های اقتصادی متناسب با بازار جهانی هستند  شیلی را  در مجرای تحت سلطه ساختار هیولاوار بازار جهانی قرار دهند.
 تماشای این  فیلم کمک شایانی در جهت درک جنایات وارد شده بر مردم این کشور و کشتار غیر قابل وصف انقلابیون می‌کند، شکنجه‌های جسمی و روحی و روانی که در شیلی علیه مردم و انقلابیون این کشور به وقوع پیوسته به مانند تمامی جنایات هولناکی که آزادی‌خواهان در جای‌جای جهان متحمل شدند بسیار فجیع و حاکی از ددمنشی لجام‌گسیخته‌ی نیروهای نظامی دستگاه حکومتی کشورهای سرمایه‌داری است.
ماهیت افشاگرایانه این فیلم اقدامات انجام شده‌ی امریکا را که تنها در راستای برپایی حکومتی دیکتاتور و سودمحور که سرسپرده‌ی امریکا باشد، به خوبی نمایان می‌سازد. نقض مسلم و آشکار حقوق بشر و آزادی سیاسی در دوران کودتا و کسب قدرت ژنرال  پینوشه با همکاری و دخالت مستقیم سازمان امنیت امریکا(CIA) برای طراحی کودتا و دیگر کشورهای اقتدارگر راه تنفسی برای فعالیت و راهگشایی انقلابیون باقی نگذاشته بود، که در این میان ناگفته نقش امریکا کاملاً برجسته است؛ زیرا واشنگتن به هر صورت از سقوط حکومت چپگرای آلنده در شیلی کاملاً احساس رضایت و از عدم سقوط دولت او و سرکوب نیروهای انقلابی احساس ناامنی می‌نمود.
مهمترین وقایع در تاریخ سیاسی شیلی منتسب به دوران زمامداری سالوادور آلنده رئیس‌جمهور چپ‌گرای این کشور و سپس دوران دیکتاتوری ژنرال پینوشه و اختناق و خشونت عریان منتج از شیوه‌ی کودتا و اعمال روش‌های دیکتاتورمابانه و شبهه فاشیستی او است که در پی تأثیرات ناگوار اعمال سیاست‌های مستبدانه‌اش بر تمامی آحاد جامعه؛ هنوز سنگینی سایه‌ی شوم به جا مانده از آن دوران بر فراز شیلی مشهود است. این ماجرا را می‌توان از سال 1970 میلادی روایت کرد؛ برهه‌ای که مصادف است با شرایط  فراهم شدن به قدرت رسیدن رییس‌جمهور آلنده. او در عنفوان جوانی به فعالیت سیاسی پرداخته بود و تجربه‌ی‌ نمایندگی پارلمان شیلی و وزارت بهداشت را نیز در پرونده فعالیت‌های خود داشت. سالوادور آلنده در جریان انتخابات 36 درصد آرا را به سود خود کسب کرد و همین باعث شده بود راست‌ها نقطه ضعفی از او در دست داشته باشند. آنها عارض بودند که  آلنده حمایت اکثریت را به دست نیاورده و دولت او پایه‌ای قانونی نخواهد داشت. دولت سوسیالیستی آلنده بر پایه‌ی حکومتی دموکراتیک و پارلمانی استوار شد که خواهان رقم زدن تدریجی تغییر و تحولات  در قالب بهبود شرایط رفاهی جامعه، بود.
 ملی کردن برخی صنایع از جمله صنعت مس، تصرف کارخانه‌ها و مقابله‌ی محرومان با صاحبان صنایع و سرمایه از جمله وقایعی بود که در سه سال حکومت سالوادور آلنده رقم خورد اما با توجه به انتقادات چپ‌های رادیکال شیلی که عملاً معتقد بودند که آلنده بیش از حد خود را در چنبره پایبندی به اصول دموکراسی و اصلاحات اسیر کرده و با توهم و خوشبینی‌ای فزاینده نسبت به اعمال سیاست‌های چپ‌گرایانه با توسل به قرار داشتن در پارلمان و کسب کرسی، به ورطه عقب‌نشینی اهداف رادیکال در غلطیده است.
از آن جایی که قدرت و مشروعیت دولت آلنده با اتکا به انتخابات و متناسب با قواعد و مناسبات رایج در یک جامعه سرمایه‌داری شکل گرفته بود و با تکیه بر همین جایگاه وارد بازی سیاست شده بود ناخواسته باید به یک سری قواعد و خواسته‌های احزاب و جناح‌های راست تن می‌سپرد یا در مقابل مواضع آن‌ها نرمش به خرج می‌داد. حکومت منتخب سالوادور آلنده که مواضع و اهداف در دستِ اجرای خود را سوسیالیستی عنوان می‌کرد و توسط یک کودتای نظامی سازمان‌یافته از جانب امریکا سقوط کرد، نشان‌گر این است که افزایش سطح امید مردم توسط یک حزب پارلمانی چپ‌گرا و دولتی که هنوز از زیر بار فشار و استیصال اقتصاد امپریالیستی خارج نشده و یارای اجرای وعده‌ها و اهداف بلند مدت خود نمی‌باشد با کودتایی درهم کوبیده‌می‌شود و همچنین هنگامی‌که این حزب دچار فقدان نیروی سازمان‌یافته در جهت مقابله و مقاومت می‌باشد درنهایت با شیوع اختلافات و سنگ‌اندازی‌های نیروهای مخالف که با توجه به سنجش توازن قوا از قدرت بالاتری نیز برخوردارند مسیر و سرنوشتی به جزسرنگونی پیش روی ندارد.
در بخشی از فیلم شب روی شیلی خوان گونزالس که یکی از کارگران مبارز و انقلابی در بند است در باب اوضاع و وقایع رخ داده‌ی قبل و بعد از کودتا این تجزیه و تحلیل را ارائه می‌دهد: "از نقطه نظر سیاسی ما قبلاً(قبل از کودتا-نویسنده) همه چیز را باخته بودیم، حتی وقوع کودتا را. این یک حقیقت است، چون طبقه کارگر از قشرهای متوسط جامعه جدا شده بود، در واقع آنها از ما دور شده بودند
http://retrofilms.in/products_pictures/nocinadcili.jpg
از نبرد الجزایر تا شب روی شیلی

 جنبش “نم” باعث شد تا تجدید خاطره‌ای با فیلم‌هایی کنیم که سالهاست از پخش آنها می‌گذرد؛ فیلم‌هایی که اوایل انقلاب از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و در زمان خود مورد توجه هم قرار گرفته بود.

نسل ما در آن زمان، هنگامی که این فیلم‌ها پخش می‌شد، جوان و نوجوانانی بودیم که شور و حال انقلابی داشتیم و نیازمند خوراک فکری و روحی و این خوراک با این فیلم‌ها برای جوانان و نوجوانان اوایل انقلاب مهیا می‌شد.

فیلم‌هایی که گرچه پیش از انقلاب ساخته شده بودند اما از تلویزیون دوران شاه پخش نمی‌شد و حتی اهمیتی هم به آنها داده نمی‌شد، اما بواسطه پیروزی انقلاب این فضا برای جامعه ایجاد شد که بتواند با جنایاتی که کشورهای غربی و آمریکا علیه مردم دنیا مرتکب می شوند، آشنا شوند و دموکراسی و حقوق بشر ادعایی آنها را به تماشا بنشینند؛ از نبرد الجزایر گرفته تا شب روی شیلی، عمر مختار تا گاندی و …بسیاری فیلم‌های سینمایی دیگر که در دنیا ساخته شده است.

نبرد الجزایر فیلمی است که عمق جنایات دولت فرانسه را در این کشور مسلمان نشان می‌دهد؛ فیلمی درخور توجه و تاریخی از عدم رعایت حقوق بشر، عدم رعایت عزت انسان‌ها، کینه و خشم اروپای به اصطلاح متمدن از مردم مسلمان کشوری که در اشغال ارتش فرانسه است و نمی خواهد زیر یوغ دولت استعمارگر فرانسه باشد.

همه تصاویر و اتفاقاتی که در این فیلم روایت می شود واقعی است و حقیقت دارد.

در دهه ۵۰ میلادی مردم الجزایر با مقاومت و ایستادگی مقابل ارتش جنایتکار فرانسه قیام می‌کنند و استیلای چندین دهه این رژیم را در هم می شکنند.جبهه مقاومت مردمی از ویژگی‌های انقلاب مردم الجزایر علیه ارتش فرانسه است.

شکنجه و قتل و غارت توسط ارتش و کماندوهای ویژه ارتش فرانسه به خوبی به تصویر کشیده شده است، کشوری که اکنون خود را مهد دموکراسی و فرهنگ و تمدن می‌داند!کشوری که اکنون داعیه دار رعایت حقوق بشر در اقصی نقاط جهان است و وامصیبتا سر می دهد به خاطر اعدام یک جنایتکار و قاچاقچی مواد مخدر.

زیاده خواهی و زیاده طلبی کشورهای غربی برای دست اندازی و دستیابی به منافع کشورهای دیگر همچنان ادامه دارد و به شکل های گوناگون در جهان پیاده می شود.

به دلیل ماهیت افشاگرانه این فیلم، اکران نبرد الجزایر تا پنج سال در فرانسه ممنوع بود و توسط برخی از مقامات دولتی محکوم شد.دهه ۶۰ میلادی، دهه رهایی از استعمار در بسیاری از کشورهای جهان بود و بسیاری از این فیلم به عنوان الگویی برای جنگ های شهری و چریکی یاد می کنند.

از نبرد الجزایر به شب روی شیلی می رسیم، کشوری در آمریکای لاتین با پیشینه مبارزاتی ضد امپریالیستی در این منطقه.

آمریکا برای ماندگاری این کشور در جرگه کشورهای زیر سلطه خود دست به هر اقدامی می‌زند تا شیلی تحت سلطه واشنگتن باقی بماند.

حتماً این فیلم را تماشا کرده‌اید و با جنایاتی که علیه مردم این کشور شد، آشنا شدید، جنایاتی که تصور آن بسیار سخت است، شکنجه های جسمی و روحی و روانی که در شیلی علیه مردم و انقلابیون این کشور رخ داد، بسیار فجیع و غیر قابل تصور بود.

این اقدامات تنها برای برپایی حکومتی دیکتاتور که سرسپرده آمریکا باشد، انجام می‌شد.
آیا می توان جنایاتی که آمریکایی ها و اروپایی ها در سراسر دنیا انجام داده‌اند فراموش کرد؟

 گوشه گوشه تاریخ نه چندان دور آمریکا و اروپا شاهد جنایاتی است که مدعیان رعایت حقوق بشر و دموکراسی انجام داده‌اند و اکنون خود را سردمدار استقرار دموکراسی در دیگر کشورها می دانند.

چگونه می توان این ادعا را باور کرد در حالی که اکنون هم این کشورها به گونه‌ای دیگر همین جرم و جنایات را مرتکب می شوند؛ تروریست ها را در سوریه مسلح می‌کنند تا با اقدامات جنایتکارانه، دولتی را سرنگون کنند که در خط مقدم جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است و از سوی دیگر نسبت به جنایات آل خلیفه در بحرین سکوت می‌کنند.

نبرد الجزایر، شب روی شیلی، عمر مختار،گاندی و …فیلم‌های دهه‌های گذشته هستند،اما این جنایات پایان نیافته و اکنون نیز دنیا باید با جنایات غرب علیه بشریت بویژه مسلمانان آشنا شود، نسل‌ حاضر نیازمند دریافت خوراک روحی و فکری در این زمینه است.

نبرد سرنوشت ساز مردم آزاده جهان شب، روی شیلی را به شب روی آمریکا تبدیل خواهد کرد.اقدام رسانه ملی درخور توجه و قابل تقدیر است و امید می‌رود که پخش اینگونه فیلم‌ها ادامه داشته باشد.

محمد صفری
http://www.filmposter.net/media/catalog/product/cache/2/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/3/9304.jpg
درباره " شب روی شیلی "

داستان مربوط به کودتای پینوشه بر علیه رئیس‌جمهور وقت شیلی ژنرال آلنده و همچنین دستگیری عده‌ای روزنامه‌نگار توسط پینوشه می‌باشد
________________________
ژانر : درام
دسته بندی : فیلم سینمایی خارجی
زبان : فارسی
مدت: 1 ساعت و 29 دقیقه

https://i.ytimg.com/vi/9L2RbCiRZ8U/hqdefault.jpg

فیلم سینمایی "شب روی شیلی" Night Over Chile به کارگردانی "سباستین آلدرسون"و "الکساندر کاساروف"، ساخته شده است.
داستان مربوط به کودتای پینوشه بر علیه رئیس جمهور وقت شیلی ژنرال آلنده و همچنین دستگیری عده ای روزنامه نگار توسط پینوشه می باشد. "میکی رورک" و "پیتر درایس" در فیلم سینمایی "شب روی شیلی" محصول سال 1977 کشور سوئد بازی کردند.
موسیقی این فیلم یکی از ماندگارترین و برجسته ترین موسیقی های تاریخ سینماست.
Night Over Chile
1977 Film
Night Over Chile is a 1977 Soviet drama film directed by Sebastián Alarcón and Aleksandr Kosarev. It was entered into the 10th Moscow International Film Festival where it won the Special Prize. Wikipedia
Initial release: December 26, 1977 (Denmark)
Directors: Aleksandr Kosarev, Sebastián Alarcón
Running time: 111 minutes
Cast: Grigore Grigoriu, Olegar Fedoro, Nartay Begalin
Screenplay: Sebastián Alarcón, Sergei Mukhin
Cinematography: Christian Valdez, Vyacheslav Syomin
https://i.ytimg.com/vi/MoMQBEingu8/mqdefault.jpg
سالهای 64 -65 تلویزیون یک فیلم در مورد کودتای شیلی نشان داد که در آن یک مرد شهرستانی برای یافتن پسرش که در سانتیاگو ،پایتخت شیلی دانشجو بود به سانتیاگو می آید ولی اورا نمی یابد و درتلاشش برای یافتن او پی می برد که پسرش ممکن است در جریان کودتا ی پینوشه دستگیر ویا کشته شده باشد.
فیلم حزن انگیزی بود
________________________
موسیقی تیتراژ پایانی فیلم " شب روی شیلی " اثر آهنگساز معروف یونانی " میکس تئودوراکیس "
________________________
Night Over Chile

Directed by  : Sebastián Alarcón
Aleksandr Kosarev
Written by  : Sebastián Alarcón
Sergei Mukhin
Starring  : Olegar Fedoro
Cinematography  : Vyacheslav Syomin
Release dates : July 1977
Running time : 111 minutes
Country  : Soviet Union
Language  : Russian

Night Over Chile (Russian: Ночь над Чили, translit. Noch nad Chili) is a 1977 Soviet drama film directed by Sebastián Alarcón and Aleksandr Kosarev. It was entered into the 10th Moscow International Film Festival where it won the Special Prize.
Cast : Nartai Begalin as Chilean soldier
Olegar Fedoro as Crime Reporter (as Oleg Fedorov)
Grigore Grigoriu as Salvador

---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


سرچ های وبسایت سینمایی رها ماهرو : آیاکو کوشینو , ساحل بکرانی , بازیگر نقش مونتانا در رودخانه برفى , سریال عطسه , انتقاد به نفس گرم , بازیگران فیلم روح خانم میور , نقد سریال درحاشیه , نفد فیلم درحاشیه , نقدونکات مثبت ومنفی فیلم نفس گرم , ﻛﺎﻧﺎﻝ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻠﮕﺮاﻡ , فیلم سینمایی این گروه خشن 1969 , ایتاکو بازیگرژاپنی , فیلم هندی تاریکی , فیلم هندی تاریکی محصول چه سالی است , فیلسوف های احمق , فیلم پذیرایی ساده , فیلم لوسی در مورد قرص هایی که از رحم زنان گرفته میشه , نقد زیر اسمان شهر , اسامی بازیگران فیلم تاریکی محصول هندوستان , میشل مک نلی , بازیگران فیلم سینمایی هندی تاریکی , تماشای سریال فرانک ریوا , انتقادازنفس گرم , سریالعطسه , فیلم نفس گرم , کانال ترول در تلگرام , مرا آقای تیبز صدا میکنن , دانلود فیلم اصل سوژه , نقد فیلم عصیان , علت مرگ پدر ایتوکو در سریال میخک , ایاکو کوشینو , علت مرگ پدر ایتوکو , دانلود فیلم لوسی تکامل مغز با زیر نویس فارسی , کانال جملات , نقد سریال نفس گرم , بیلو , بازیگر نقش منصور تو پرستو های عاشق , نقش پری دریای زندانی در دزدان کارایب 4 , ایتوکو اوهارا , عکس بازیگر ملیهه در فیلم نفس گرم , اسم خواهر مرتضی در فیلم نفس گرم , صحنه هایی از چکامه در اسمان من , نتیجه اخرین سریال اقا و خانم سنگی , سریال حامد محمدی شبکه دو , نقد سریال های مهران مدیری توسط فراستی , فیلم زندگی با روح خانم , انتقاد به سریال نفس گرم , در خصوص سریال عطسه , بیوگرافی بازیگران پلیس بازی باخطر , فیلم کامل لوسی , مشخصات فیلم نغس گرم , خلاصه داستان فیلم سریال نفس گرم , فیلم پزشک دهکده و تایتانیک و رودخانه برفی , عکس ساحل بکرانی و پدر و مادرش , لینداکیانی در سریال نفس کرم , اخرین قسمت سریال نفس گرم کی هست , حاشیه درباره فیلم عطسه , انتقاد از مدیری سریال عطسه , فیلم سینمایی بخشایش محصول کدام کشورست


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:44 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

چند خبر جدید جدید


«جوانی» بهترین فیلم آکادمی فیلم اروپا در سال ۲۰۱۵ شد
مایکل کین
شناسهٔ خبر: 2998086 - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
هنر > سینمای جهان
در حالی که دیشب مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی ۲۰۱۵ برگزار شد، فیلم «جوانی» موفق شد عنوان بهترین فیلم سال این مراسم را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «جوانی» ساخته پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی نه تنها به عنوان بهترین فیلم بیست و هشتمین دوره جوایز فیلم اروپایی انتخاب شد، بلکه جایزه بهترین کارگردانی را برای سازنده‌اش و بهترین بازیگری را برای مایکل کین دریافت کرد.

این درام که نخستین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد بر شخصیت یک آهنگساز ارکستر بازنشسته با بازی مایکل کین استوار است که با سالخوردگی روبه روست و در یک آسایشگاه در سوییس با دوست قدیمی‌اش با بازی هاروی کیتل زندگی می‌کند. این دومین جایزه بزرگی است که سورنتینو از جوایز فیلم اروپایی دریافت می‌کند و او یک بار دیگر برای درام «زیبایی بزرگ» جوایز را در سال ۲۰۱۳ جارو کرده بود و پنج جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر را دریافت کرده بود.

مایل کین که برای دریافت جایزه‌اش روی صحنه رفته بود گفت: در طول ۵۰ سال بازیگری‌ام هرگز جایزه‌ای از اروپا دریافت نکردم و امشب دو جایزه گرفتم.

او دیشب جایزه افتخاری آکادمی فیلم اروپایی را نیز دریافت کرد و سومین دریافت کننده در همه دوره‌های اهدای این جایزه بود.

شارلوت رمپلینگ نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در درام «۴۵ سال» ساخته اندرو هیگ برد که درباره زوجی ازدواج کرده است که چهل و پنجمین سال ازدواجشان را جشن می‌گیرند که با نامه‌ای عجیب که به ناگهان برای مرد می‌رسد روبه رو می‌شوند. رمپلینگ جایزه یک عمر دستاورد هنری را نیز دیشب دریافت کرد.

«کبوتری که روی شاخه نشست به هستی می‌اندیشد» ساخته ران آندرسون نیز که پیشتر جایزه شیر طلای ونیز را برده بود و سومین قسمت از سه گانه‌ای درباره شراط انسانی است، به عنوان بهترین فیلم کمدی سال انتخاب شد.

«ایمی» ساخه آصف کاپادیا نیز جایزه بهترین مستند را دریافت کرد و یورگوس لانتیموس و افتیموس فیلپو جایزه فیملنامه را برای «خرچنگ» دریافت کردند. این فیلم کمدی سیاه با بازی کالین فارل و راشل وایز ساخته شده است.

«ترانه دریا» ساخته تام مور درباره جوانی ایرلندی و خواهر کوچکترش که می‌تواند به یک فُک بدل شود، جایزه انیمیشن را گرفت.

جایزه فیلم منتخب مردم نیز به آلبرتو رودریگز برای درامی جنایی با عنوان «مارشلند» رسید که در دهه ۱۹۸۰ می گذرد.

کریستوف والتز دیگر برنده دیشب بود که جایزه دستاورد اروپایی را در سینمای جهان برای مشارکتش در فیلم‌های بین‌المللی گرفت.

تهیه کننده و توزیع کننده ایتالیایی اندرو اوچیپینتی مالک «لاکی رد» در رم، نیز جایزه اویریماژ را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز به «پیک نیک» رسید.

در این مراسم ضرورت آزاد کردن اولگ سنتسوف کارگردان اوکراینی نیز درخواست شد که به ۲۰ سال زتدان در روسیه به دلیل مخالفتش با اشغال کریمه توسط روسیه محکوم شده است. آکادمی فیلم و هنرهای اروپا از نیکیتا میخالکوف رییس انجمن فیلمسازان روسیه خواست تا به این فیلمساز اوکراینی کمک کند.

این مراسم دیشب با حضور ۹۰۰ مهمان در برلین برگزار شد.






وحید جلیلی و عوامل «ثریا» از نادر طالب‌زاده عیادت کردند
نادر طالب زاده
شناسهٔ خبر: 2998088 - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
هنر > رادیو و تلویزیون
وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم «عمار» و عوامل برنامه تلویزیونی «ثریا» از نادر طالب زاده عیادت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر طالب زاده چندی پیش به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بقیه الله تهران بستری و بعد از مدتی مرخص شد.

وی هم اکنون در منزل خود در حال استراحت است و هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف فرهنگی و هنری به عیادت وی می روند.

روز گذشته شنبه ۲۱ آذر ماه نیز وحید جلیلی فعال فرهنگی و مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم «عمار» و عوامل برنامه «ثریا» از جمله محسن مقصودی تهیه کننده و همچنین چند تن دیگر از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب از طالب زاده دیدن کردند.

دبیری جشنواره مردمی فیلم «عمار» و اجرا و تهیه کنندگی برنامه «عصر» شبکه افق از جمله مسئولیت های فعلی اوست.





خانواده کرک داگلاس برایش جشن تولد ۹۹ سالگی گرفتند
تولد کرک داگلاس
شناسهٔ خبر: 2997960 - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
هنر > سینمای جهان
جشن تولد ۹۹ سالگی کرک داگلاس با حضور شماری از چهره‌های درجه یک صنعت سینما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در مراسم جشن تولد کرک داگلاس بازیگر اسطوره‌ای سینما که با حضور سه پسرش مایکل، پیتر و جوئل و با حضور عروسش کاترین زتا جونز برگزار شد، یک دسته گل بزرگ از رزهای قرمز و سفید و با کیکی که رویش نوشته شده بود: «امروز ۹۹» تولد او گرامی داشته شد.

با این حال یک کیک خیلی بزرگ نیز تدارک دیده شده بود که روی میز اتاق نهارخوری قرار گرفته بود.

در این مراسم کرک داگلاس ۱۵ میلیون دلار هدیه کرد تا استودیو وودلند هیلز یک ساختمان دو طبقه برای آلزایمر بسازد؛ مرکزی که توانایی مراقبت از ۸۰ نفر از اعضای صنعت سینما را که به این بیماری مبتلا شده‌اند دارد. انتظار می‌رود این ساختمان در سال ۲۰۱۶ کامل شود.

در این مراسم جفری کاتزنبرگ رییس بنیاد MPTF از کرک داگلاس و همسرش که تاکنون بیش از ۴۰ میلیون دلار به این امر اختصاص داده‌اند، تجلیل کرد. در واقع آنها در سال ۱۹۹۲ به ایجاد واحد آلزایمر در این موسسه کمک کردند که به نام پدر کرک داگلاس خوانده شده است.

در این مهمانی مایکل داگلاس با ادای یک سخنرانی گفت چقدر مردم درباره مقاله‌های کرک داگلاس که در هافینگتون پست منتشر می‌شود، کتابش و فیلم هایش با او صحبت می‌کنند و پدرش پاسخ داد: پسرم ثابت کرد اگر شما به اندازه کافی پول داشته باشید می‌توانید مایکل داگلاس را داشته باشید تا برایتان در هر رویدادی سخنرانی کند.

ران مه‌یر رییس یونیورسال از دیگر مهمانان این مراسم بود که درباره نامیدن خیابانی در این کمپانی به نام کرک داگلاس حرف زد و گفت این کار به زودی انجام می شود.

دان ریکلز دوست قیدمی داگلاس از دیگر مهمانان بود. در این مهمانی درباره نحوه برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی کرک داگلاس در سال آینده نیز حرف‌هایی زده شد. قرار است این جشن تولد همزمان با جشن تولد ۱۱۰ سالگی «ترومبو» فیلمنامه نویس او گرفته شود که هر دو در یک روز با ۱۰ سال فاصله به دنیا آمدند.

«ترومبو» فیلمنامه‌نویسی است که اسمش در فهرست سیاه هالیوود قرار گرفت و داگلاس در حمایت از وی در فیلم «اسپارتاکوس» در سال ۱۹۶۰، اسم او را برخلاف دستوری که از سوی کمیته مک کارتی داده شده بود، در تیتراژ فیلم نوشت.

در فیلم جدید که با عنوان «ترومبو» ساخته شده و برایان کرانستون نقش او را بازی کرده است، حضور کرک داگلاس در این ماجرا خیلی جدی نشان داده شده است. این فیلم دو روز پیش نامزد دریافت سه جایزه گلدن گلوب شد.






فیلم/ اولین آنونس «رسوایی ۲» منتشر شد
شناسهٔ خبر: 2997933 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
هنر > سینمای ایران
آنونس فیلم «رسوایی ۲» جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین آنونس از فیلم «رسوایی ۲» ساخته مسعود ده نمکی که قرار است با این اثر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت کند، منتشر شد.

این فیلم که ادامه «رسوایی ۱» است، چند سال بعد از اتفاقات قسمت اول را روایت می کند و تمام اتفاقات در یک مکان فرضی رخ می دهد. فیلمنامه توسط مسعود ده نمکی به نگارش درآمده و مضمونی عرفانی - اجتماعی دارد.

ساخت جلوه های ویژه فیلم از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر در مراحل نهایی است.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، مهران رجبی، فخرالدین صدیق شریف، امین ایمانی، امیر نوری، اسماعیل خلج، رامین راستاد و ابوالفضل همراه بازیگران اصلی «رسوایی ۲» هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد