رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم شب شیشه ای ساخته حسین شهابی

رها ماهرو : خوانندگان عزیز وبلاگ سینمایی رها ماهرو ، شما نیز اگر نقدی بر فیلم شب شیشه ای حسین شهابی دارید برایمان بفرستید .

اطلاعات فیلم ویدیویی شب شیشه ای

نوع فیلم : داستانی

محصول : ایران

سال تولید : 1389

موضوع : طنز اجتماعی

مدت فیلم : 95 دقیقه

کارگردان : حسین شهابی

تهیه کننده : مهدی میرحسینی

بازیگران : شهرام قائدی ، فقیهه سلطانی ، مهدی امینی خواه ، محمد کارهمت ، هما خاکپاش

خلاصه داستان : داستان خواهر و برادری است که به دلیل نیاز مالی دست به دزدی مسلحانه به خانه ای میزنند که در آن مهمانی است . در این مهمانی افراد مختلفی هستند که در مدت حضور این خواهر و برادر یا هر کدام از آن ها اتفاقات جالبی می افتد ...

فیلم شب شیشه ای با وجود امکانات کم و سختی های ساخت فیلم های طنز توانسته است در ایجاد موقعیت های کمدی و خنده دار موفق باشد و از این لحاظ می بایست به آقای شهابی تبریک گفت . کما اینکه بسیاری از فیلم های طنز که بودجه هنگفتی داشته اند و دارای بازیگران محبوب بوده اند نتوانسته اند آنگونه که باید در ساخت فیلم طنز موفق باشند .

بازی بازیگران با وجود فیلمنامه نه چندان پیچیده این اثر بسیار خوب و باور پذیر است . و بازی ها لوده و لوس نشده اند.

معمولا در فیلم هایی که لوکیشن های کوچک و امکانات محدودی دارند بیشتر توجه به شخصیت ها می شود و فیلم شب شیشه ای از لحاظ روان شناختی افراد موفق عمل کرده است .

خیلی عالی است که کارگردان فیلم شب شیشه ای به نحوه دیالوگ گویی و جزئیات گریم و لباس های بازیگران توجه بسیاری داشته است . 

این گونه فیلمسازان باید مورد حمایت قرار بگیرند تا از این دست فیلم های قوی بیشتر بسازند و سینمای ایران از حالت یکنواختی و درماندگی در بیاید.

نمره من به این فیلم 16 از 20 است


خیلی اتفاقی خریدمش و نشستم دیدم! تمام فیلم در لوکیشن یک خونه شاید به مساحت ششصد متر اتفاق می افته و یا بهتر بگم در زیر بنایی سیصد متری. پس حتما خسته کننده خواهد بود! خوب دیگه چه دلیلی داره بیام پیشنهادش بدم به شما؟!  راستش و بخوای من از این فیلم یک نکته خیلی مهم یاد گرفتم واسه همین خواستم دین خودم و بهش ادا (عدا) کرده باشم. این فیلم به من یاد داد:
همیشه فیلم و به خاطر لذت بردن از صحنه ها نگاه نکنم
بلکه به خاطر مفهومی که در اون فیلم نهفته هست نگاه کنم

شاید تا فیلم و نبینید درک نکنید چی میگم. ولی همیشه تصور کنید هر فیلم یه کلاس درس هست. من دوستانی دارم که هنگام تماشای فیلم ها در دفترچه ای مخصوص نکات آموزشی اش و می نویسند. پس ببینید چقدر می تونه مهم باشه! حتی یکی اشون بهم گفت از یک فیلم دویست نکته بیرون کشیده. شاید خنده دار باشه اما اون فیلم جومونگ بود! فیلمی که اکثرا واسه سرگرمی محض نگاه می کردن. به خدا دلیل ساخت فیلم ها پرکردن وقت مثل طلای ما نیست و نباید باشه!
امیدوارم این فیلم و بگیرید و تماشا کنید و چیزی یاد بگیرید. البته تیکه های زیبایی هم توش هست که کمدی بونش و به رختون می کشه. بعضی تیکه ها کاملا جدیده و نمی تونید جلوی خنده اتون رو حداقل برای چند ثانیه بگیرید! از بازی مهدی امینی خواه خوشم نیومد تو این فیلم. نقشش بهش نمی یومد اصلا. تقصیر خودش هم نبود بنده خدا! 

نویسنده : رضا یار


لینک مرتبط :

نقد فیلم راز حسین شهابی

___________________

---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد