رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال فرانک ریوا با بازی آلن دلون

رها ماهرو : لطفا نظرات و انتقادات خودتان را راجع به سریال فرانک ریوا با بازی آلن دلون برایمان بفرستید.


http://www.serialzone.cz/obrazky/fanart/3095-frank-riva.jpg

فرانک ریوا


Frank Riva

فرانسه2004


فرانک ریوا
ژانر     پلیسی
نویسنده     فیلیپ ستبون
تیری آیگولا
کارگردان     فیلیپ ستبون
بازیگران     آلن دلون
آهنگساز     ژولین شیرول
پیر لوک ژما
لام
الکس رد
کشور سازنده     فرانسه
زبان‌ها     فرانسوی
تعداد فصل‌ها     ۲
تعداد قسمت‌ها     ۶
تولید
تهیه‌کننده     آلن پانکرازی
اویدل مک‌دونالد
فیلمبرداری     ویلی استاسن
مدت     ۹۰ دقیقه
پخش کننده
شبکه اصلی     فرانسه ۲
اجرای اصلی     ۷ نوامبر ۲۰۰۳ – ۲۰۰۹ نوامبر ۲۰۰۴

فرانک ریوا (به فرانسوی: Frank Riva) یک مجموعه تلویزیونی پلیسی و جنایی به کارگردانی فیلیپ ستبون محصول شبکه فرانسه ۲ است.

این مجموعه تلویزیونی از نوامبر ۲۰۰۳ تا نوامبر ۲۰۰۴ در دو فصل پخش شده و آلن دلون بازیگر اصلی آن بوده است.
https://i.ytimg.com/vi/DInkNbfyLpw/hqdefault.jpg
آلن دلون با فرانک ریوا، در شبکه نمایش
سریال «فرانک ریوا» محصول 2003 کشور فرانسه، در 6 قسمت 90 دقیقه ای و با کادر 16:9 از روز شنبه 30 آبان به شبکه نمایش می آید.
«فرانک ریوا» با بازی آلن دلون، پلیس مخفی کهنه کاری است که بعد از 25 سال دوباره به پاریس برگشته است. ریوا که در گذشته ماموری نفوذی در بین مافیای منطقه بوده با مشخص شدن هویتش فرار کرده و حالا با عنوان رئیس پلیس منطقه بازگشته است .
این سریال با سرپرستی و گویندگی خسرو خسروشاهی به جای آلن دلون دیدنی می شود.
سریال « فرانک ریوا » در 6 قسمت و با کادر 16:9 از روز شنبه 30 آبان، هر شب ساعت 20:30 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.
http://www.dianayjade.com/images/movies/FrankRivaSegundaParte.jpg
آلن دلون با سریال ‌«فرانک ریوا»‌ به شبکه نمایش می آید
"فرانک ریوا" محصول 2004-2003 کشور فرانسه برای اولین بار سال 84 از تلویزیون ایران پخش شد.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه تماشا، فرانک ریوا یک پلیس مخفی است که 25 سال در تبعید به سر برده است او پس از این همه مدت به شهر خود بازگشته است و قرار است که رئیس پلیس باشد ولی کارمندان اداره قصد دارند که نگذارند که او به کارش ادامه دهد ولی او موفق می شود که به کارش ادامه دهد.

در این مجموعه آلن دلون نقشی را بازی کرد که در دوران جوانی و میانسالی خود، در بسیاری از فیلم‌های سینمایی بازی کرده بود. وی در این مجموعه در نقش یک پلیس کهنه‌کار، سرسخت و کمی بداخلاق به نام فرانک ریوا ظاهر شد. در هر قسمت مجموعه، این کاراکتر با همکاری چند مامور دیگر به نبرد با عوامل خلافکار می‌رود.

سریال پلیسی فرانک ریوا  در 6 اپیزود در فاصله سال‌های 2003 و 2004 روی آنتن رفت.

این سریال در 11 قسمت 45 دقیقه ای از 22 خرداد ساعت 20 روی آنتن شبکه تماشا می رود.
http://www.discdish.com/wp-content/uploads/2013/08/FrankRiva.jpg
‌آلن دلون از بازی ‌در سریال ‌«فرانک ریوا»‌ می‌گوید

وی در این مجموعه در نقش یک پلیس کهنه‌کار، سرسخت و کمی بداخلاق به نام فرانک ریوا ظاهر شد. در هر قسمت مجموعه، این کاراکتر با همکاری چند مامور دیگر به نبرد با عوامل خلافکار می‌رود...
 
آلن دلون، بازیگر مجموعه پلیسی «فرانک ریوا» از سال 2008 که نقش ژولیوس سزار را در قسمت جدیدی از مجموعه فیلم کمدی فانتزی و تاریخی «آستریکس و اوبلیکس» بازی کرد، در هیچ کار جدید سینمایی یا تلویزیونی ظاهر نشده است. این بازیگر قدیمی سینمای فرانسه بازی در مجموعه فرانک ریوا را از سال 2003 شروع کرد.
بسیاری بر این باور بودند که این مجموعه با استقبال بسیار بالای تماشاگران تلویزیونی روبه‌رو خواهد شد و تولید و پخش آن تا چند سال ادامه خواهد یافت. البته بینندگان تلویزیونی از مجموعه استقبال کردند، اما این استقبال در آن حد و اندازه‌ای که سازندگانش انتظار آن را داشتند، نبود. در کل 6 اپیزود از این مجموعه در فاصله سال‌های 2003 و 2004 روی آنتن رفت. در این مجموعه آلن دلون نقشی را بازی کرد که در دوران جوانی و میانسالی خود، در بسیاری از فیلم‌های سینمایی بازی کرده بود. وی در این مجموعه در نقش یک پلیس کهنه‌کار، سرسخت و کمی بداخلاق به نام فرانک ریوا ظاهر شد. در هر قسمت مجموعه، این کاراکتر با همکاری چند مامور دیگر به نبرد با عوامل خلافکار می‌رود. آلن دلون کار بازیگری را از سال 1957 شروع کرد و تا به حال در بیش از 80 فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ظاهر شده است. از کارهای مهم او می‌توان به «روکو و برادرانش»، «یوزپلنگ»، «کسوف»، «دایره سرخ»، «آیا پاریس می‌سوزد؟»، «دسته سیسیلی‌‌ها»، «عقرب»، «آقای کلاین» و «آفتاب سرخ» اشاره کرد. دلون همراه با بالا رفتن سن، این روزها بیشتر در مجموعه‌های تلویزیونی بازی می‌کند. این بازیگر در سال 2005 هفتادمین سال تولد خود را جشن گرفت. در گفتگوی زیر دلون درباره کارهای سینمایی و تلویزیونی خود صحبت می‌کند و محور بحث بیشتر کارهای چند سال اخیر اوست.

بازی در مجموعه فرانک ریوا به نوعی دنباله کارهایی است که در سینما کردید؟
هم بله و هم خیر. کاراکتر فرانک ریوا در جایی مثل تلویزیون بهتر جواب می‌دهد. شما نمی‌توانید یک پلیس سن و سال‌دار را برای نقش اصلی یک فیلم سینمایی انتخاب کنید. احتمالا تماشاگران سینما استقبالی از او و کارهای ماجراجویانه‌اش نخواهند کرد. جوانان و تماشاگران امروزی سینما بیشتر به دنبال ماجراجویی، حادثه‌پردازی و جلوه‌های ویژه پیشرفته هستند، اما آنها کاراکتر مرا در یک مجموعه تلویزیونی راحت‌تر قبول می‌کنند.

چه چیز این کاراکتر شما را جذب بازی در آن کرد؟
فرانک ریوا یک پلیس مخفی است که 25 سال از عمر خود را در تبعید به سر برده است. او پس از این همه سال دوباره به شهر قدیمی خود برمی‌گردد و با یک سری ماجراجویی روبه‌رو می‌شود. این جنبه از شخصیت او برایم جالب بود. ضمن این که مرا به یاد کاراکترهای مشابهی می‌انداخت که در چند دهه گذشته روی پرده سینما بازی کرده‌ام.

خیلی‌ها برای این درام دلهره‌آور و جنایتکارانه پلیسی، پیش‌بینی موفقیت بالایی می‌کردند.
زمانی که یک گروه فیلمسازی یک کار سینمایی یا تلویزیونی را تهیه می‌کند، امیدوار است این کار با موفقیت روبه‌رو شود. هیچ کس کاری را با این نیت شروع نمی‌کند که بیننده‌ای برای آن نداشته باشد. در همین ارتباط، من احساس می‌کنم فرانک ریوا یکی از مجموعه‌های موفق تلویزیونی بوده است. برخلاف مجموعه‌های موفق آمریکایی که پخش آنها معمولا تا 80 اپیزود هم طول می‌کشد، مجموعه‌‌های اروپایی چنین امتیازی ندارند. ما در کنار رقابت با محصولات خودی، باید با تولیدات آمریکایی هم رقابت و مقابله کنیم. به همین دلیل، بازار رقابت در اینجا فشرده و سخت است. بعضی وقت‌ها، مجموعه‌هایی که اقتباسی از کارهای موفق آمریکایی هستند موفق به جلب انبوه تماشاگران می‌شوند. اما فرانک ریوا یک کار اصیل بود، با وجود این ادامه یافتن پخش این مجموعه برای 6 اپیزود، یک موفقیت نسبی برای آن است.

کار کردن با چند کارگردان مختلف در این مجموعه سخت نبود؟
خیر. در این‌جور مجموعه‌های اپیزودیک، فیلمنامه و نویسندگان آن اهمیت بیشتری دارند. نویسندگان کسانی هستند که از آنها به عنوان خالق اثر اسم می‌برند. آنها برای بازیگر خط کلی قصه و ماجرا را تعریف می‌کنند و کار براساس آن پیش می‌رود. به همین سبب، تغییر کارگردانان آن خیلی به چشم نمی‌آید.

http://img.soundtrackcollector.com/movie/large/Frank_Riva_(2003)(TV).jpg


باز هم کار تلویزیونی می‌کنید؟
بله. اگر پیشنهاد خوبی باشد حتما قبول می‌کنم. الزامی هم ندارد که این کار پلیسی باشد، می‌تواند در ژانرهای دیگر ساخته شود.

با «آستریکس و بازی‌های المپیک» دوباره به دنیای سینما برگشتید. 10 سال دوری از سینما چه حس و حالی داشت؟
سینما انتخاب و گزینه اول من است، اما باید دعوت به کار شوم تا بتوانم جلوی دوربین آن بروم. من اکنون آلن دلون
‌40 ـ‌30 سال قبل نیستم که جوان بودم و در فیلم‌های زیادی بازی می‌کردم. غبار پیری تاثیر خودش را روی بازیگر می‌گذارد. بعضی وقت‌ها فکر می‌‌کنم شاید بهتر بود که یک نویسنده یا شاعر بودم. در این حالت، کسی با چهره و ظاهر و سن و سال من کاری نداشت و می‌توانستم تا هر زمانی که بخواهم به کار و فعالیتم ادامه بدهم، اما وجه بد بازیگری این است که تو در اولین قدم با چهره‌ات دیده و شناخته می‌شوی. چهره تو، ویترین توست.

چند سال پیش در گفتگویی بشدت به سینمای فرانسه حمله کردید و گفتید قصد ندارید دیگر در هیچ فیلم سینمایی بازی کنید، اما با قسمت جدید آستریکس دوباره به همان سینمایی برگشتید که آن حرف‌ها را درباره‌اش زده بودید. چرا و چطور این اتفاق افتاد؟
آن زمان من گفته بودم سینمای فرانسه هم مثل سینمای ایتالیا دیگر هویت و حیاتی ندارد و فقط با کسانی کار خواهم کرد که مثل من به این نتیجه تلخ رسیده باشند، ولی در همان زمان اعلام کردم حاضرم با هنرمندان مطرح کشور همچون لوک بسون یا رومن پولانسکی کار کنم. اگر چنین کسانی مرا دعوت به کار کنند، حتما قبول خواهم کرد. وقتی تامس لانگمن از من دعوت کرد تا در فیلم او بازی کنم، احساس کردم سبک کار او هم شبیه کار هنرمندانی خواهد بود که به اصالت کارشان اعتقاد دارم.

خب، چرا به او پاسخ مثبت دادید؟
زیرا فیلمنامه‌ای به دستم داد که بشدت زیبا و تاثیرگذار بود. وقتی اولین فصل آن را خواندم، دیدم نمی‌توانم از بقیه آن بگذرم و خیلی سریع آن را تمام کردم. در کنار زیبایی و جذابیت فیلمنامه، کاراکترم در آن، مرا جذب خودش کرد. بسختی می‌توان از وسوسه بازی در نقش موجودی تاریخی مثل ژولیوس سزار گذشت. حضور چنین کاراکتری در کنار آن جمع خوب و پرشور بازیگران دیگر، به معنی آن است که باید بازی در این نقش را قبول کرد.

بعد از سال‌ها بازی در نقش‌های مختلف، آماده شدن برای ایفای نقش ژولیوس سزار کار سختی بود؟
خیر. برای بازی در این نقش کار خاصی نکردم و آمادگی ویژه‌ای در کار نبود. بیش از 50 سال است که در حال بازی در نقش‌ آدم‌های مختلف و در موقعیت‌های متفاوت هستم. همیشه هر بار که جلوی دوربین فیلمبرداری قرار گرفته‌ام از یک شیوه و روش استفاده کرده‌ام. همیشه فیلمنامه را می‌خوانم یا آن را قبول می‌کنم یا خیر. اگر نقش را قبول کنم معنی‌اش این است که می‌توانم در جلد آن کاراکتر فرو بروم. می‌دانید کل کار خیلی راحت‌تر از آن چیزی است که خودم فکر می‌کنم و به آن اعتقاد دارم.

آستریکس براساس یک قصه مصور محبوب قدیمی ساخته شده است! آن قصه‌ها را خوانده‌اید و آیا احتمالا از هواداران آن هستید؟
چنین قصه‌هایی جزو علائق خاص من نیست. جوان‌تر که بودم بعضی از داستان‌های آن را خواندم و مثل هر بچه دیگری، این قصه‌ها را دوست داشتم، اما قهرمان قصه‌های من لاکی‌لوک بود. این کاراکتر همیشه مرا شیفته خود می‌کرد. همیشه از خودم می‌پرسیدم او چگونه می‌تواند این همه کار را با این سرعت انجام دهد. خیلی دلم می‌خواست می‌توانستم در یک فیلم سینمایی نقش او را بازی کنم.

همیشه نقش‌هایتان را همین‌گونه بازی می‌کنید؟
بله. فیلمنامه همه چیز را مشخص و معلوم کرده است. من هم براساس آنچه در فیلمنامه آمده حرکت می‌کنم. برای من همیشه قصه فیلمنامه و دیالوگ‌ها تعیین‌کننده همه چیز بوده است. فقط کافی است روی کار تمرکز کنم. در این حالت، دیگر فرقی نمی‌کند چه نقشی را دارم مقابل دوربین بازی می‌کنم.


نقش ژولیوس سزار یک جورهایی کمدی بود، چیزی که در کارنامه هنری شما کمتر می‌توان نشانی از آن یافت؟

اگر توانسته باشم تماشاچی را بخندانم، پس در کارم موفق بوده‌ام.


قسمت جدید آستریکس در مقایسه با فیلم‌های قدیمی شما سرشار از نوآوری‌های تکنیکی و جلوه‌های ویژه جدید سینمایی است. با این موضوع چگونه کنار آمدید و آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هیجان‌زده و شگفت‌زده‌ام می‌کند. شاید باور نکنید اگر بگویم این چیزها را با یک چشم حیران تماشا می‌کنم. اصلا این همه پیشرفت فناوری در تمام زمینه‌های زندگی و فعالیت اجتماعی، مرا گیج و هیجان‌زده می‌کند. فناوری این روزها پیشرفت سریع و چشمگیری دارد. حاصل کار بی‌نظیر است و سینما هم دارد استفاده خوبی از آن می‌کند.

آیا دوستدار فیلم‌های کمدی هستید؟
همیشه این نوع سینما را دوست داشتم. ولی تماشاگران مرا بیشتر در نقش‌های پلیسی و رمانتیک پسندیده‌اند. من هم مجبور بودم فیلم‌هایی را بازی کنم که آنها دوست دارند. علتش این است که تهیه‌کنندگان و فیلمسازان با این جور پیشنهادها به سراغم آمده و می‌آیند. به همین سبب است که در تمام این سال‌ها فقط در سه فیلم کمدی بازی کرده‌ام، ‌که آستریکس سومین آنهاست.

از این بابت احساس پشیمانی می‌کنید؟
نه خیلی زیاد. من در ژانر سینمای پلیسی و رمانتیک بازیگر موفقی بودم و دلیلی وجود ندارد که بخاطر عدم حضور در تعداد زیادی فیلم کمدی، حسرت بخورم یا احساس پشیمانی کنم.
https://www.cinematecacubana.com/ProdImages/1202FRANKRIVA2L.jpg
فرانک ریوا
برنامهٔ تلویزیونی
فرانک ریوا یک مجموعه تلویزیونی پلیسی و جنایی به کارگردانی فیلیپ ستبون محصول شبکه فرانسه ۲ است. این مجموعه تلویزیونی از نوامبر ۲۰۰۳ تا نوامبر ۲۰۰۴ در دو فصل پخش شده و آلن دلون بازیگر اصلی آن بوده است.
قسمت اول: ۷ نوامبر ۲۰۰۳ م.
قسمت پایانی: ۲۹ نوامبر ۲۰۰۴ م.
بازیگران: آلن دلون
http://ecx.images-amazon.com/images/I/81m7ET4GGNL._SL1500_.jpg


سرچ هایی که جدیدا در وبلاگ رها ماهرو جستجو شده اند عبارتند از : آیاکو کوشینو و عکس جولین کرنوگریس و نقد فیلم پذیرایی ساده و نقد فیلم همه خوب هستند و نقد نفس گرم و فیلم پدر خوانده2 و ساحل بکرانی و نقد فیلم برف پیما و جان کوشینو و رها در فیلم تو ومن و کانال نارنجی تلگرام و عکس جولین کرنوگوراک و بیوگرافی ساحل بکرانی و نقد فیلم everybody is fine  و پرواز شاپرک ها دلیجان و انتقاد به نفس گرم و سریال رودخانه ی برفی و بازیگران مرد رودخانه ی برفی و هیمون راث و ماری ناتسوکی و بیوگرافی کاتلین اونیل بازیگر سریال رودخانه برفی و ﺟﻮﻟﯿﻦ ﮐﺮﻧﻮﮔﻮﺭﺍﮎ و زندگینامه ژاکوب سدرگرن و داستان پاندای کنفو کار که در زندگی چه کارهایی انجام میداد و انتقادات از سریال نفس گرم و انتقاد از سریال نفس گرم و ایتوکواوهارا و تماشای فیلم lucy  و نقد سریال کیمیا و سرداب و پاندول و نظرات مردم درباره بازی مرجانه گلچین درسریال نفس گرم و سریال میخک و تحلیل سریال نفس گرم و ایتوکو اوهارا و معنی فیلم شبکه یک نفس گرم و خانم اونیل در فیلم رودخانه برفی و عکسای ساحل بکرانی و آیا پاندای کونگ فوکار آخر پدر ومادرش راپیدا میکند و مهران مدیری همان قسمتهای باقیمانده و پاندای کونگ فو کارو آخر و الزمان و فیلمنامه قتل در قطار سریع السیر ایا قوی است و کانال عشقی تلگرام و نقد و بررسی داستان های شاه و پریون و پذیرایی ساده و مدس برو آندرسن و اسکارلت جوهانسن در فیلم لوسی و نقدساکن طبقه وسط و مردرودخانه برفی وجاشوالوکاس و نقد هفت و نقد فیلم اسب حیوان نجیبی است و شوق صعود با بازی ماچیکو اونو و کانال چای شیرین در تلگرام و فیلم جدید دوصفر هفت با بازی باتیستا و بازیگر نقش ایتوکو اوهارا و فیلم برف پیما و کانال سخنان بزرگان و بازیگران سینمایی هجوم ربایندگان جسم و انتقادات از نفس گرم و پرواز بر فراز جهنم و فیلم پرواز بر فراز جهنم


---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:47 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

چند خبر جدید :


پیمان یاحقی به مهر گفت:
یک سال تمرین برای «۱۹۱۲»/ مسئولان نیم‌نگاهی به جوانان داشته باشند
نمایش 1912
شناسهٔ خبر: 2997759 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
هنر > تئاتر
نمایش «۱۹۱۲» به کارگردانی فرید قادرپناه و رامین معصومیان و تهیه کنندگی پیمان یاحقی از ۲۲ آذر در تماشاخانه مشایخی روی صحنه می رود که به گفته یاحقی، یک سال برای این اثر تمرین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «۱۹۱۲» به کارگردانی مشترک فرید قادرپناه و رامین معصومیان و تهیه کنندگی پیمان یاحقی که از ۲۲ آذر ماه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه می رود ماحصل همکاری هایی است که پیش از این بین تهیه کننده با دو کارگردان وجود داشت.

پیمان یاحقی درباره این همکاری به خبرنگار مهر گفت: در گذشته یک تجربه بسیار خوب در نمایش «شبی بیرون از خانه» با فرید قادرپناه و رامین معصومیان داشتم و همین تجربه باعث شد که همکاری مجدد بین من و این دو کارگردان شکل بگیرد.

وی افزود: انتخاب متن و بازنویسی نمایش «۱۹۱۲» محصول یک تجربه کارگاهی است که در مدت نزدیک به ۶ ماه این پروسه طول کشید. متن نمایش قصه غرق شدن کشتی تایتانیک را روایت می کند و پس از آن به اتفاقات این رخداد تلخ می پردازد.

یاحقی با اشاره به اینکه روند تمرین نمایش حدود یک سال طول کشید، بیان کرد: سر تمرین ها کار به گونه ای بود که با همفکری تیم کارگردانی هر صحنه روتوش می خورد. پس از یک سال نمایش به پختگی مورد قبول رسید و نظر تیم کارگردانی را جلب کرد.

این تهیه کننده ادامه داد: در این مدت بسیاری به ما گفتند با پروسه سختی که یک سال طی کردید چرا سالن مشایخی برای اجرا انتخاب شد! در جواب تنها توانستم بگویم شرایط اجرا با وجود مشکلات در تئاتر، گروه ما را به تماشاخانه مشایخی سوق داد که البته طی هماهنگی با مدیریت سالن تمام امکانات لازم را برای اجرای نمایش فراهم کردند.

وی گفت: مشکلات در پروسه تولید یک اثر نمایشی بسیار فراوان است و بد نیست مسئولان نیم نگاهی به گروه های جوان داشته باشند.

کاوه مرحمتی، مریم قربانیان، رامین جعفری، مینا زرانی، امین جلالی، مونا پیکریان، سیدجواد حسینی، مریم ایمانی کیا و علی خسروجردی از نقش آفرینان این نمایش هستند.

همچنین علی دولت یاری دستیار کارگردان، فرانک بیگی ادیب منشی صحنه، بنیامین دهباشی مدیر صحنه، فرهاد جاوید عکاس، حسام قارونی طراح پوسترو بروشور، کاوه مرحمتی ساخت تیزر، رضا قانعی موسیقی، پدرام رضوانی طراح نور، شهرآشوب مفتاحی هماهنگی و فریبا جدیدی روابط عمومی هستند که فرید قادر پناه و رامین معصومیان را در این نمایش همراهی می کنند.

علاقمندان می تواند برای تماشای نمایش هر روز به غیر از شنبه ها ساعت ۲۰:۳۰ به تماشاخانه مشایخی واقع در خیابان انقلاب چهارراه ولیعصر جنب داروخانه پلاک ۱۴۷۸ مراجعه کنند.






ابراز علاقه کمپانی فاکس قرن بیستم برای ورود به بازار سینمای ایران
کمپانی فاکس قرن بیستم
شناسهٔ خبر: 2997730 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
هنر > سینمای جهان
به گفته معاون اجرایی کمپانی قرن بیستم فاکس، اگر با تفاهم‌نامه هسته‌ای تحریم‌های غرب علیه ایران برداشته شود، ایران می‌تواند بازاری بزرگ برای استودیوهای آمریکایی باشد و از امارات هم پیشی بگیرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، پل هیگینسون معاون اجرایی کمپانی فاکس قرن بیستم می‌گوید: «تا آنجا که من می‌دانم ایران یک بازار بالقوه بسیار مهم با ۸۰ میلیون نفر جمعیت است و به همین دلیل به محض اینکه بتوانیم با این بازار ارتباط برقرار کنیم، این کار را خواهیم کرد ولی سوال اینجاست که آیا آن‌ها به ما اجازه ورود خواهند داد؟ این را باید خودشان تصمیم بگیرند که چه کار می‌خواهند بکنند. ما در دسترس هستیم. ما می‌خواهیم در این بازار حضور داشته باشیم و می‌خواهیم ارتباط برقرار کنیم. ارتباط برقرار کردن درک کردن را بهبود می‌بخشد و ما می‌خواهیم آنجا تجارت کنیم. فکر می‌کنم اگر ما در ایران حضور داشته باشیم برای توسعه فیلم هم داخل و هم خارج از ایران مهم باشد. من نکته منفی‌ای نمی‌بینم.»

این مسئول اجرایی این سخنان را در حاشیه شام سالانه جشنواره بین المللی فیلم دوبی (DIFF) کمپانی امپایر اینترنشنال که یک توزیع‌کننده پان عرب است مطرح کرد.

امپایر اینترنشنال مستقر در بیروت و دوبی که از قدیمی‌ترین کمپانی‌های سینمایی منطقه است، به مدت ۴۱ سال توزیع‌کننده رسمی فاکس در منطقه بوده و قراردادهای طولانی‌مدتی با آن دارد.

هیگینسون همچنین گفت: «امپایر کار خارق‌العاده‌ای برای ما می‌کند و طلایه‌دار بازاریابی و اکتشاف در کارهای جدیدی است که می‌توان در صنعت فیلم انجام داد.»

ماریو جی. حداد مدیر عامل امپایر به این نکته اشاره کرد که آغاز رابطه این کمپانی با فاکس به سال ۱۹۵۳ و زمانی بازمی‌گردد که این استودیو قراردادی انحصاری با سینماهای این کمپانی در لبنان منعقد کرد. حداد گفت: «اولین فیلمی که برای فاکس اکران شد «ردا» با نقش‌آفرینی جین سیمونز و ویکتور مچور بود.»

حالا و با گذشت چیزی حدود ۶۰ سال، این کمپانی سال پرستاره‌ای را با فیلم‌های فاکس پشت سر گذاشته که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به «جاسوس» با بازی ملیسا مک‌کارتی، «مریخی»، «مردان پادشاه: سرویس مخفی» و «دونده هزارتو» اشاره کرد. امپایر این روزها برای اکران فیلم «جوی» که یکی از رقبای فصل جوایز است، آماده می‌شود.







بخش آرشیو «موزه» می‌شود
اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در ساختمان ۱۵ خرداد ماندنی شد
رادیو
شناسهٔ خبر: 2997696 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
هنر > رادیو و تلویزیون
آخرین آمد و شدها در ساختمان ۱۵ خرداد رادیو به اینجا رسید که با انتقال بخش اداری رادیو تهران به ساختمان جام جم این مرکز همچنان میزبان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو باشد و بخش آرشیو آن به موزه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ساختمان قدیمی رادیو واقع در میدان ۱۵ خرداد با خروج بخش اداری رادیو تهران و انتقال آن به ساختمان جام جم واقع در شمال خیابان ولیعصر، کاملا در اختیار اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش قرار گرفت.

همچنین پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که بخش آرشیو این ساختمان به موزه رادیو تبدیل می‌شود؛ امری که مدت‌هاست زمزمه آن شنیده می‌شود ولی هنوز اجرایی نشده است.

اگرچه از سال‌های قبل گفته می‌شود که ساختمان قدیمی رادیو در میدان ۱۵ خرداد معروف به ساختمان ارگ، تخلیه می‌شود ولی درنهایت و در این مقطع مقرر شده که تنها دست اندرکاران رادیو تهران به ساختمان جام جم منتقل شوند و اهالی رادیو نمایش فعلا در این ساختمان مستقر خواهند ماند.





اهدای جایزه ویژه خرقانی در جشنواره فیلم «خورشید»
جایزه خرقانی
شناسهٔ خبر: 2998061 - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
هنر > سینمای ایران
جایزه بخش «احترام به انسان» پنجمین جشنواره فیلم «خورشید» با محوریت شیخ خرقانی توسط کمیته گردشگری شاهرود اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار مهدی یارمحمدی دبیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل «خورشید» با کمیته گردشگری شاهرود مصوب شد تا جایزه بخش «احترام به انسان» این جشنواره به پاس احترام به جایگاه و آموزه های شیخ ابوالحسن خرقانی به موضوع انسان دوستی و احترام به انسان (جایزه ویژه خرقانی) را این کمیته متقبل شود.

کمیته گردشگری شاهرود متشکل از فرمانداری، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شهرداری بسطام، اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان است که ضمن استقبال از نامگذاری بخش احترام به انسان با عنوان جایزه ویژه خرقانی در جشنواره خورشید، پذیرفتند تا در راستای معرفی جایگاه والای شیخ ابوالحسن خرقانی و آموزه های معرفتی وی به موضوع انسان دوستی و احترام به انسان، جایزه این بخش را تقبل کنند.

از دیگر مصوبات این جلسه که به همت و همراهی کاظم جلالی ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و در محل فرمانداری شاهرود برگزار شد، می توان به میزبانی کمیته گردشگری شاهرود در سفر مهمانان جشنواره خورشید به این شهرستان و بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی اشاره کرد.

پنجمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، ۲۲ الی ۲۵ دی ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تهران برگزار می شود.





علی اکبر ثقفی در گفتگو با مهر:
«هلن» صاحب صدا و موسیقی می‌شود/ پر کردن فرم فجر
هلن
شناسهٔ خبر: 2994461 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
هنر > سینمای ایران
علی اکبر ثقفی کارگردان فیلم سینمایی «هلن» اعلام کرد این اثر در آخرین مراحل فنی از جمله ساخت موسیقی و صداگذاری قرار دارد.

علی اکثر ثقفی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین پروژه سینمایی خود با نام «هلن» گفت: فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده و به دبیرخانه جشنواره ارائه کردیم و امیدوارم اولین نمایش این اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که این پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد، توضیح داد: آریا عظیمی نژاد ساخت موسیقی را انجام می‌دهد و حسین ابوالصدق در حال صداگذاری «هلن» است.

این تهیه کننده و کارگردان سینما تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده نسخه نهایی فیلم سینمایی «هلن» را در زمان مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل می‌دهیم.

ثقفی در پایان گفت: فکر می کنم آنچه که از فیلمنامه «هلن» انتظار داشتم اتفاق افتاده و با توجه به موضوعی که دارد می تواند میان مخاطبان سینما مورد توجه قرار گیرد.

علی اکبر ثقفی بعد از گذشت ۱۵ سال در مقام کارگردان فیلم سینمایی «هلن» را جلوی دوربین برده است. این فیلم سینمایی که نگارش آن توسط امیرحسین ثقفی انجام شده مضمونی اجتماعی دارد و داستان دختری است که با خانواده اش دچار چالش هایی می شود.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پژمان بازغی، روشنک گرامی، هوتن شکیبا، ستاره پسیانی، اشکان مهری، سارا کاشفی و رویا نونهالی حضور دارند.

آخرین ساخته علی اکبر ثقفی در مقام کارگردان فیلم سینمایی «فوتبالیست ها» با بازی علی پروین، فاطمه گودرزی، حمید استیلی، زنده یاد جمشید اسماعیل خانی، افشین پیروانی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد