رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد پاندای کونگ فو کار 2

رها ماهرو : خوانندگان و دنبال کنندگان همیشگی وبلاگ بزرگ سینمایی رها ماهرو ، لطفا نقد ها و نظراتتان را درباره ی انیمیشن پاندای کونگفو کار2 ساخته جنیفر یو برایمان بفرستید .


انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 2 ( پاندای کونگ فو کار 2 )

داستان خرس پاندایی که عاشق کونگ فو است از آن دست سوژه هایی بود که در قسمت اول پاندای کونگ فو کار حسابی گرفت و توانست تبدیل به یکی از بهترین انیمی1شن های سال 2008 شود. پاندای کونگ فو کار به قدری شخصیت های جذاب و دیدنی داشت که بعد از ساخت قسمت اول از این انیمیشن، همگی منتظر بودند تا ساخت قسمت دوم اعلام شود و همینطور هم شد. پاندای کونگ فو کار 2 به فاصله 3 سال از اولین قسمت ساخته شده است و علاوه بر شخصیت های اصلی داستان، تعداد زیادی موجود جدید نیز  به فیلم وارد کرده است که لذت تماشای آن را دو چندان کرده.

پو ( جک بلک )، پاندایی که در قسمت قبل بعد از پشت سر گذاشتن تمرین های سخت و طاقت فرسا بالاخره توانست خودش را به عنوان جنگجوی اژدها اثبات کند، در این قسمت تصمیم گرفته تا به دنبال ریشه خود بگردد تا متوجه گذشته خود شود ( البته قاز داستانِ ما کماکان پدرِ این پاندا است ! ). در  گیر و دار جستجوهای پو برای یافتن والدین واقعی اش ، یک طاووس خونسرد و البته بی رحم به نام ارباب شین ( گری اولدمن ) هوس کرده تا کل جهان ( منظور از کل جهان همان چین است ! ) را به تصرف خود درآورد و بساط کونگ فو را به صورت کامل از زمین ریشه کن کند. این طاووس با استفاده از اسلحه خطرناک خود به راحتی می تواند بر جماعت کونگ فو کار فائق آید. بنابراین استاد شیفو ( داستین هافمن ) برای مقابله با این موجود خطرناک، جنگجوی اژدهای خود یعنی " پو " را به محل مورد نظر می فرستد تا یک درس حسابی به این طاووس بد ذات بدهد. همرزمان پو در این سفر عبارتند از ببری ( آنجلینا جولی ) ، مانتیس ( ست روگان ) ، میمون ( جکی چان ) و مار ( لوسی لیو ). اما مشکل این است که این خرس پاندا بیشتر از اینکه نگران طاووس و اسلحه مخرب او باشد ، به دنبال هویت خودش است و قصد دارد تا به اصل خویش پی ببرد!
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پاندای کونگ فو کار 2 به خوبی کلمه " دنباله موفق " را معنی می کند. تمام فاکتورهای موفق قسمت اول پاندای کونگ فو کار در قسمت دوم نیز بکار گرفته شده است. یکی از هیجان انگیز ترین بخش هایی که به قسمت دوم اضافه شده، قابلیت 3 بعدی است که در مبارزات تن به تن به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر کشیده شده است. رنگ آمیزی شاد و تدوین های نفس گیر به همراه اکشن مناسب، سبب شده تا تماشای پاندای کونگ فو کار 2 به صورت 3 بعدی به یک امر واجب تبدیل شود. پاندای کونگ فو کار 2 به لحاظ محتوا نیز پیشرفت قابل ملاحظه ایی در مقایسه با قسمت اول داشته است. ما در قسمت اول شاهد یک انیمیشن کاملاً کودکانه بودیم که جنبه تفریحی اش نسبت به بارِ آموزشی چربش بیشتری داشت. اما در قسمت دوم با قرار دادن یک داستان فرعی که براساس آن پو به دنبال والدین واقعی اش می گردد، سعی شده تا به کودکان این نکته آموزش داده شود که یکدیگر را دوست داشته باشند و به والدیشان نیز عشق بورزند. تنها ایرادی که می توان از پاندای کونگ فو کار 2 گرفت، مدت زمان بسیار کوتاه آن است. پاندای کونگ فو کار 2 علاوه بر شخصیت های اصلی ، در این قسمت چند شخصیت جدید هم به داستان اضافه کرده است ولی به دلیل مدت زمان بسیار کوتاه این قسمت، نتوانسته به همگی آنها به خوبی بپردازد و علناً بعضی از شخصیت ها از بین رفته اند ( از جمله دو استاد هنرهای رزمی که به نظرم می شد مدت زمان بیشتری به آنها اختصاص داد ).

جالب ترین شخصیت در 2بین تازه واردها بدون شک طاووس است. این طاووس بسیاز زیبا و خونسرد اما بدذات که ارباب شین نام دارد ، بدون شک بعد از پو ،جذاب ترین شخصیت این انیمیشن است.  ارباب شین قابلیت هایی زیادی از جمله استنشاق کردن آتش و بیرون دادن فلز! را دارا می باشد که می تواند خطر بزرگی برای پو به حساب بیاید. یکی از دلایلی که باعث شده تا این طاووس تا بدین حد دوست داشتنی شود، صداپیشگی فوق العاده گری اولدمن برای این شخصیت است که ناخودآگاه باعث می شود لبخند بر لبان تماشاگر نقش ببندد. اما از میان همرزمان جناب پو ، اینبار ببری نقش پر رنگ تری در پاندای کونگ فو کار 2 دارد. ببری با همکاری پو توانسته اند لحظات جالب و خنده داری را در این قسمت رقم بزنند (  البته من همیشه دوست داشته ام تا به شخصیت مانتیس بهای بیشتری داده شود اما او هنوز هم در این قسمت در حاشیه قرار دارد ).

از زمانی که اعلام شد پاندای کونگ فو کار 2 در حال ساخته شدن است، نگران این بودم که سپردن سکان هدایت این انیمیشن به زنی که تابحال یک فیلم سینمایی هم نساخته! باعث شود تا خاطرات خوب قسمت اول از بین برود. اما پاندای کونگ فو کار 2 به من ثابت کرد که همیشه استثناء هم وجود دارد. جنیفر یو ( مطمئنم تابحال نامش را نشنیده اید ! ) حالا با ساخت پاندای کونگ فو کار 2 می تواند امیدوار باشد که اولین ساخته سینمایی اش کاندید دریافت اسکار بهترین انیمیشن شود. اگر قصد دارید تا 90 دقیقه هیجان و خنده را تجربه کنید ، پاندای کونگ فو کار 2 را ببینید.r
منتقد : میثم کریمی
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پاندای کونگ فو کار 2: Kung Fu Panda 2

کارگردان :  Jennifer Yuh

نویسنده : Jonathan Aibel ، Glenn Berger

بازیگران :

Jack Black  ...  Po

Angelina Jolie  ...  Tigress

Gary Oldman  ...  Lord Shen

Seth Rogen  ...  Mantis

Jean-Claude Van Damme  ...  Master Croc

Jackie Chan  ...  Monkey

Dustin Hoffman  ...  Shifu

Lucy Liu  ...  Viper

Michelle Yeoh  ...  The Soothsayer

و...............

ژانر : انیمیشن - کمدی

درجه سنی :  PG( مناسب برای افراد بالای 7 سال)

زمان : 90 دقیقه
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
 پاندای کونگ‌فو کار

پو، پاندای کنگ‌فوکار، به عنوان جنگجوی اژدها، با کمک پنج دوست کنگ‌فوکارش در هر قسمت از این مجموعه در مقابل دشمنان مبارزه می‌کنند و پیروز می‌شوند.

«پو» و پنج جنگجوی خشمگین، از درۀ صلح در مقابل خائنان دفاع می‌کنند و در این میان، پو اشتباه می‌کند، درس می‌گیرد، با سایر استادان معروف کونگ‌فو دیدار می‌کند و در مورد تاریخچۀ کونگ‌فو می‌آموزد. اگرچه پو کمی شکمو و تنبل است، اما قلبی پاک و دلی ساده دارد، فکر می‌کند و راحت‌ترین و سریع‌ترین راه حل را برای دستیابی به هدفش پیدا می‌کند. به سادگی به ناتوانایی‌ها یا دردهایش اعتراف می‌کند. خیلی زود با دیگران دوست می‌شود و احساساتش را بیان می‌کند و سعی می‌کند در همه جا صلح را برقرار کند.

اولین فیلم 90 دقیقه‌ای پاندای کنگ‌فوکار، در سال 2008 به روی پردۀ سینما رفت و پس از آن ساخت دو فیلم سینمایی دیگر در دست اجرا قرار گرفت و ساخت سه فیلم دیگر نیز در ادامه پیش‌بینی شد.

پاندای کنگ‌فوکار تاکنون موفق به کسب چندین و چند جایزۀ مختلف از جشنواره‌های گوناگون انیمیشنی شده و نامزد بسیاری از جوایز متعدد دیگر شده است.

همچنین بر اساس این داستان، چند فیلم کوتاه، یک تئاتر صحنه، چند بازی کامپیوتری و چندین کتاب مصور نوشته و ساخته شد.

پس از تولید سه فیلم بلند سینمایی از پاندای کنگ‌فوکار، تولید مجموعه‌های آن در سه فصل 26 قسمتی (در مجموع 78 قسمت) آغاز، و پخش آن از اواخر سال 2011 شروع شد که از این تعداد 65 قسمت آن دوبله و آمادۀ پخش می‌باشد.

بیشتر سکانس‌های این انیمیشن با تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته شده‌اند، اما برخی از سکانس‌های آن دو بعدی کامپیوتری هستند.
کنگ‌فو یکی از انواع ورزش‌های رزمی است که غیر از سرعت عمل، دقت و قدرت، تمرکز ذهن و خلاقیت در استفاده از تکنیک و فنون هم در آن بسیار مهم است. این ورزش به بُعد روحانی انسان توجه ویژه می‌کند. در این انیمیشن به خوبی به این موضوع پرداخته شده است.
اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: Mike Mullen ، Juan Jose Meza-Leon ، Gabe Swarr ، Aaron Hammersley ، Jim Schumann ، Luther McLaurin
    نویسنده: Doug Langdale ، Gene Grillo ، Kevin Seccia ، Paul Rugg ، Scott Kreamer ، Joshua Hamilton ، Jon Ross ، Peter Hastings ، Kevin Campbell ، Tom Sheppard
    انیماتور: Michael Franceschi ، Christian Evans ، Hugo L. Morales ، Daniel Godinez ، Byung Joo Choi و...
    موسیقی: Jeremy Zuckerman ، Benjamin Wynn
    تکنیک: تلفیقی
    تعداد قسمت: 65
    مدت: 23 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: امریکا
    سال ساخت: 2011
    شرکت سازنده: DreamWorks Animation, Nickelodeon Productions

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
شناسنامه انیمیشن:

نام انیمیشن: پاندا کنگ فوکار۲

کارگردان: جنیفر یونلسون

تهیه کنندگان: ملیسا کاب و گیلرمو دل تورو

نویسندگان: جاناتان ایبل و گلن برگر و چارلی کافمن

کشور سازنده: آمریکا

سال انتشار:۲۰۱۱

بودجه ساخت:۱۵۰ میلیون دلار

لازم به ذکر است خوب است به هزینه ساخت انیمیشن ها توجه شود چرا که غالبا کمپانی های ساخت فیلم و انیمیشن برای ساخت محصولات استراتژیک و نقد برانگیز هزینه بالایی را می پردازند.

در این انیمیشن هم علاوه بر پرداخت هزینه بالا برای ساخت، نام تعداد زیادی از افراد متخصص را در تیتراژ پایانی می توان دید؛ همچنین نام دو کمپانی اینتل و اچ پی به عنوان اسپانسر در پایان تیتراژ پاندای کنگ فو کار ۲ .

خلاصه داستان:

پاندای کنگ فو کار(۲) انیمیشن سریالی است که در ادامه پاندای کنگ فو کار(۱) ساخته شده است. در قسمت اول این داستان بعد از ماجراهایی یک پاندای ساده لوح (پو)، تحت تربیت استادش (شیفو)، تبدیل به بهترین کنگ فو کار چین می شود. در قسمت دوم این انیمیشن، شاهد آن هستیم که ماموریت نجات چین از طرف استاد شیفو به پو سپرده می شود.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پاندای کنگ فو کار(۲) این گونه آغاز می شود:

 طاووسی به اسم شِن از باروتی که همه اهالی شهر برای ایجاد شادی بهره می بردند برای تخریب استفاده می کند. پدر و مادر وی، او را از این کار منع می کنند امّا حریفش نمی شوند. آن دو نزد پیش گو می روند که عاقبت پسرشان را بگوید؛ بزِ پیش گو می گوید که پسرشان در آینده به دست جنگ جوی دایره ی سیاه و سفید سرنگون می شود. شن این کلام را از پشت پرده می شنود و فرار می کند تا تاج و تخت چین را به دست بیاورد و آن را به هر قیمتی حفظ کند.

او در مسیر به روستای محل سکونت پانداها می رسد؛ متوجه رنگ سیاه و سفید آن ها می شود و به سپاهیانش دستور قتل عام آن ها را می دهد. در میان این روستاییان پو و پدر و مادرش هم زندگی می کردند که طی تعقیب و گریزهایی مادر پو مجبور می شود بخاطر نجات جان فرزندش او را در سبدی قرار دهد. در طی این حمله روستای پانداها خراب شد، عده ای از آن ها کشته و تعدای هم متواری شدند.

ماجرای داستان در سال های بعد پیگیری می شود، زمانی که پو نزد یک غاز به عنوان پدرش زندگی می کند. دوره ای که شن به تازگی با شکست حاکم چین، فرمانروای جدید این سرزمین شده است.

خط تعلیق اصلی انیمیشن، یعنی مبارزه ی شن و پو و شکست شن توسط پو از این جا آغاز می شود. استاد شیفو برای آماده کردن پاندای کنگ فو کار جهت جنگ با شن بار ها و بار ها او را به داشتن «آرامش درون» تشویق می کند و راه رسیدن به این آرامش را به صورت عملی به او یاد می دهد.

جنگ آغاز می شود. این نبرد کم کم از داخل قصر شن به روی کشتی ها و در درون آب کشیده می شود. در نهایت پو با آموزش آرامش درونی که از استاد شیفو گرفته بود توانست بر سلاح شن غلبه کند و در جنگ پیروز شود.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پاندای کونگ‌فوکار ۲

کارگردان     جنیفر یو نلسون
تهیه‌کننده     ملیسا کاب
گیلرمو دل تورو (اجرایی)
نویسنده     جاناتان ایبل
گلن برگر
چارلی کافمن
بازیگران     جک بلک
داستین هافمن
آنجلینا جولی
جکی چان
لوسی لیو
گری اولدمن
دیوید کراس
ست روجن
جیمز هانگ
ژان کلود ون دم
میشل یو
جیمز وودز
ویکتور گاربر
موسیقی     هانس زیمر
جان پاول
شرکت
تولید
   
دریم‌ورکز انیمیشن
پسفیک دیتا ایمیجز
توزیع‌کننده     پارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
    ۲۶ مه ۲۰۱۱
مدت زمان
    ۹۱ دقیقه
کشور     ایالات متحده
زبان     انگلیسی
هزینهٔ فیلم     150 میلیون دلار
فروش گیشه     ۶۲۲٬۹۴۳٬۰۰۰ دلار

پاندای کونگ‌فوکار ۲ (به انگلیسی: 2 Kung Fu Panda) پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی می‌باشد که توسط دریم‌ورکس انیمیشن ساخته و توسط پارامونت پیکچرز توزیع گشت. کارگردان این فیلم جنیفر یو نلسون و گویندگان این پویانمایی جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، جکی چان، لوسی لیو، گری اولدمن، دیوید کراس، ست روجن، جیمز هانگ، ژان کلود ون دم، میشل یو، جیمز وودز و ویکتور گاربر می‌باشند. این فیلم در ادامه فیلم پاندای کونگ‌فوکار می‌باشند. قسمت سوم این فیلم در December 23, 2015 { چهارشنبه، ۲ دی ۱۳۹۴} منتشر می‌شود

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
چکیده داستان

روزی روزگاری در قدیم که طاووس‌ها حاکمان شهر گانگمن بودند، با انجام آتش بازی به شهر شادی بخشیدند ولی پسرشان شن، سلاح خطرناکی درست می‌کند تا با آن بتواند بر کل چین حکومت کند. بز پیشگو هم پیش بینی می‌کند که اگر همین جور پیش برود، جنگجویی سیاه وسفید او را شکست می‌دهد، به همین دلیل هم به روستای پاندا‌ها می‌رود و برای جلوگیری از سرنوشتش همه‌شان را قتل‌عام می‌کند. از آن طرف هم پدر و مادر شن برای این سنگدلی و نادانی اش او را از شهر تبعیدش می‌کنند و شن آن جا قسم می‌خورد که بر می‌گردد و انتقام می‌گیرد.

و داستان این فیلم برای ۳۰ سال بعد از این ماجراست ...

صدا پیشگان
    جک بلک: پو
    لیام نایت: نوزادی پو
    آنجلینا جولی: استاد ببری
    داستین هافمن: استاد شیفو
    گری الدمن: لرد شِن
    ست روگن: مانتیس
    لوسی لیو: ویپر
    جکی چان: میمون
    جیمز هنگ: آقای پینگ

دوبله فارسی
    پو: حامد عزیزی
    استاد شیفو: رهبر نوربخش، شایان شامبیاتی
    ارباب شن: مجید حبیبی
    بابا شله پز: فرشاد بهبودی، مهرداد رئیسی
    استاد ببری: ریحانه صفاری، اعظم چوبدار
    استاد مانتیس: علیرضا طاهری
    استاد میمون: مهدی امینی
    استاد لک لک: امیر امیری، محمدرضا صولتی
    استاد افعی: نغمه عزیزی، ساناز غلامی
    مترجم : آرش صوفی

__________________________________

نقد مجموعه پاندای کنگ فو کار

رها ماهرو : پاندای کنگ فو کار انیمیشنی جذاب با درجه pg پر طرفدار و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند . پس از موفقیت فیلم اول سازندگان آن تصمیم گرفتند سریالی با مبنایی که اتفاقاتی در دره صلح رخ میدهد و مثل همیشه " پو " و "پنج آتشین" خطر دشمنان را دفع میکنند ، بسازند . سریال " kung fu panda " با استقبال نسبتا مناسبی مواجه شد . جدا از موضوعات جالب و کیفیت رضایت بخش سریال مشکلات ریشه ای و نقص های فیلمنامه ای نیز دارد که میتوان به بخشی هایی از آن اشاره کرد:

1- پرداخت نامناسب فیلمنامه به شخصیت های سریال : همانطور که اکثر سینما دوستان و همکاران میدانند یک فیلمنامه باید به خوبی به شخصیت ها بپردازد و به قولی جایگاه شخصیت ها را نزد مخاطب جا بیندازد . متاسفانه این نکته مهم در این مجموعه محبوب نادیده گرفته شده است به طور مثال به غیر از شخصیت پو  و "بابا شله پز" بقیه شخصیت های اصلی آن هویتی نامعلوم و گاها متضاد دارند . انگار فقط برای کامل کردن شخصیت پاندا در سریال گرد آمده اند در صورتی که کارکترهای یک مجموعه باید هویتی مخصوص به خود داشته باشند بر فرض مثال در بخش هایی از این مجموعه "استاد مانتیس" (ملخ) کارهای پزشکی هم می کند و در جایی دیگر "استاد لک لک" به این کار می پردازد . "استاد میمون" در هر بخش دارای شخصیتی خاص است و جالبتر این که خود پاندا هم گاهی این پارادوکس ها را در شخصیت خود دارد . در قسمتی یک پاندای راستگو و گوش به بازی است و در قسمتی خرسی دروغگو و تنبل و فرصت طلب جلوه می کند ! جا انداختن این نکته مهم از سازندگان این اثر انیمیشنی جذاب ، بعید است.


2- نقض دیالوگ ها و مطالب گفته شده در قسمت های مختلف سریال : این حقیقت وجود دارد که انیمیشنی پرطرفدار که مخاطبان آن کودکان هستند و هدف آن آموزش درس های زندگی به این رنج سنی است ، طبعا چند کارگردان و نویسنده دارد . به همین سبب مطالبی که در قسمت های مختلف گفته می شود در قسمت های دیگر این مجموعه انیمیشن نقض می شود . مثلا در قسمت 12 زندان چورگام بسته بوده برای اینکه دیگر زندانی به اسم تایلانگ ندارد . ولی در قسمت های اول این مجموعه شخصیت های بد فیلم را به زندان می فرستند . یا در قسمت ده گفته می شود پاندا اصلا دروغگو نیست . در صورتی که در قسمت های دیگر مرتبا در حال دروغ گفتن است . زیرا هدف سازندگان این مجموعه ساختن انیمیشنی آموزنده و با موضوعی جدید بوده ، ظاهرا از توجه به این نکته های "ظاهرا پیش پا افتاده" امتناع کرده اند .

ادامه دارد...


انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پاندای کونگ فو کار 2

(معرفی فیلم،زنگ های پرورشی)

 
پاندای کونگ فو کار 2

نمایش فیلم مناسب یکی از اقداماتی است که معلمان پرورشی در زنگ های پرورشی، برای دانش آموزان انجام می دهند،‌ انتخاب فیلم مناسب برای نمایش دادن به دانش آموزان،‌ یکی از مسائل مهمی است که دبیران محترم پرورشی به آن بسیار توجه می کنند.


امید است که شما گرامیان، این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

پاندای کونگ فو کار 2

Kung Fu Panda 2

کارگردان: جنیفر یو

نویسنده: جاناتان آیبل و گلن برگر

مخاطب: کودک ونوجوان

محصول : آمریکا 2011

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

در "پاندای کونگ فو کار " اول دیدیم که پو، این خرس چاق و دوست داشتنی، سرانجام جایگاه خود را به عنوان جنگجوی اژدها تثبیت می کند. هنگامی که "پاندای کونگ فو کار 2" آغاز می شود می بینیم که پو مشغول تمرینات سخت فیزیکی، زیر نظر استاد شیفو  می باشد که آخرین تمرین او، با نام "پیدا کردان آرامش ذهن"، حسابی پو را کلافه کرده است. پو، به همراه پنج جنگجوی همراهش، یعنی ببر، میمون و افعی و لک لک ماموریت پیدا کرده اند تا حملات گروهی راهزن را که در اطراف دهکده ایجاد وحشت کرده اند را متوقف سازند. رهبر این گروه از راهزنان، طاووس بسیار بی رحم و خشنی است با نام "ارباب شن" که با اسلحه ای که در اختیار دارد نه تنها کسی حریف اش نمی شود، بلکه سعی در نابودی کل جهان نیز دارد. علاوه بر آن، ارباب شن شدیدا از پاندا ها می ترسد و نفرت دارد. سال ها قبل، پیشگوی ارباب، پیشگویی کرده بود که او، توسط یک پاندا کشته می شود. از آن زمان تا کنون، او سعی کرده تمام پاندا های جهان را از بین ببرد و نژادشان را برای همیشه منقرض کند. وقتی که او متوجه می شود که رهبر تیم پنج نفره جنگجویان، یک پاندا است، عزم خود را برای کشتن "پو" جزم می کند.

 انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

پاندای کونگ فو کار 2
بزرگترین کشف ما از پاندای کونگ فو کار 2 این است که می فهمیم چگونه غاز آشپز، اکنون پدر یک پاندا (پو) است. این شرح که توسط فلاش بک هایی به زمان گذشته روایت می شود، منجر به یک تراژدی می شود که در فیلم شاهد آن خواهیم بود. پاندای کونگ فو کار 2 این نکته را به ما یادآوری می کند و بر آن تاکید می ورزد که آنچه که به واژه خانواده و والدین معنا می بخشند، عشق و محبت است، و نه ژنتیک و هم خونی. اگر چه درس ها و ایده های ارائه شده توسط این انیمیشن، مهارت و القاء پذیری کارتون های پیکسار را ندارد، اما با این حال، این انیمیشن نیز به هدف خود رسیده و به راحتی مخاطبین جوان تر خود را تحت تاثیر قرار می دهد.  بدون اغراق احترام و ارزشی که "پو" برای آقای بلیک (به لطف فیلمنامه هوشمندانه آن) به ارمغان می آورد بسیار بیشتر از کاراکتر های او در فیلم هایش است که به هر نحوی در تلاش است تا با جک های خود، به بیمزه ترین کاراکتر فیلم تبدیل شود. نقش آقای بلک و کاراکتر پو، همراه با تعدادی از معروف ترین چهره های سینما که آنها هم صدا پیشگی فیلم را بر عهده دارند کامل تر می شود. یک نوع عشق افلاطونی و در پس پرده میان کاراکتر پو و کاراکتری که خانم آنجلینا جولی صداپیشگی آن را بر عهده داره (کاراکتر ببر) وجود دارد. ما در این قسمت نیز کمی بیشتر با کاراکتر ببر آشنا می شویم. آقای گری اولدمن نیز وظیفه خود را با هنرمندی تمام انجام داده و موفق می شود کاراکتر شن را به راحتی به موجودی بدذات و بدجنس تبدیل می کند.
 

آن چه در پاندای کونگ فو کار 2 به نمایش گذاشته می شود این است که این چند حیوان  برای ایجاد عدل و عدالت در کل جهان تلاش می کنند و بقیه آن چنان که باید قادر به دفاع از خود نیستند و این مسئله ای است که سبقه ی سیاسی در آن موج می زند.

اما شایان ذکر است که این انیمیشن نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه بزرگسالان جذاب است.
روح تعاون و همکاری، درک متقابل ،تلاش برای رسیدن به هدف و خود باوری را در نوجوانان پرورش می دهد.

دوبله این انیمیشن به شکلی است که به خوبی مخاطب را جذب می کند.

دیدن این انیمیشن به کل خانواده پیشنهاد می شود.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
متن نقد و تحلیل فیلم پاندای کونگ فو کار ۲ در کانون فیلم درخشش توسط مهرداد آقاجانی. به قلم سرکار خانم سارا موسوی

پاندای کونگ فو کار ۲

نقد و تحلیل از مهرداد آقاجانی

خلاصه ای از پاندای ۱:

یک استاد بزرگی به نام استاد اد بی که لاک پشت است  کونگ فو را در چین پایه گذاری می کند و شروع به تربیت شاگردهای مختلفی در این حوزه می کند.

شاگردانش انگشت شمار بودند، چون هر کسی نمی توانست کونگ فو را کار کند و بزرگترین شاگردش استاد شیفو بود.

 یک قهرمانی که متمایل شده به سمت شر و می خواست که چین  یا کونگ فو را تصاحب کند ، ۲۰ سال زندانی می کنند،

ادبی پیش بینی می کند که این نیروی شر قرار است آزاد شود یا از زندان فرار کند، شیفو بلافاصله به تکاپو می افتد و یک پیک می فرستد که نگهبانان را دو برابر و محافظت را بیشتر کنند.

پیک یک پرنده است که یکی از پرهایش از بالش جدا می شود و بر جایی که نیروی شر هست می افتد و همین پر باعث آزاد شدن  آن نیرو می شود.

یک جمله ی معروفی دارد که می گوید: هیچ چیز اتفاقی نیست.

شیفو اصرار داشته که دست خودمان است و هر کاری که بخواهیم می توانیم انجام دهیم

اما ادبی اعتقاد داشته که هیچ چیز اتفاقی نیست و ما در یک جبر تقدیری قرار داریم.

بر مبنای اتفاقی که افتاد می فهمند که نیروی شر آزاد شده و برای اینکه بتوانند شخصیت جنگجوی اژدها را پیدا کنند جشنی برپا می کنند

 پو که شخصیت اصلی داستان است: یک خرس گنده ی چاق، بی دست و پا و دلقک است که تمامی ویژگی های آدمی که نمی شود روی آن هیچ حسابی باز کرد را دارد

پو که همیشه دوست داشته از حالت روزمرگی و حالت آش پختن در آشپزخانه ی غاز خلاص بشود تصمیم می گیرد که در این جشن شرکت کند.

 به سمت در می رود ولی در بسته می شود و هر کاری می کند نمی تواند برود داخل، با حالت اسفناکی روی تلی از مواد منفجره می نشیند و از آسمان همان جایی که جشن بوده، به زمین می افتد؛

استاد ادبی می گوید که جنگجوی اژدها این است و شیفو که اصلا باورش نمی شود می گوید اینکه نمی تواند جنگجو باشد و اصلا لیاقت ندارد، فکر می کرد از بین شاگردانش که همان ۵ قهرمان یا ۵ آتشین هستند یکی به عنوان اژدهای جنگجو انتخاب شود، چون این ها سال های زیادی کنگ فو کار کرده بودند.

ادبی سر حرف خودش می ماند که باید پاندا باشد و  غیر از  این  هم نباید باشد

 و چون پاندا اصلا کنگ فو بلد نبوده و بهش می گویند که تا فردا از اینجا برو.

اما پو می ماند، تحقیرها را تحمل می کند، تا جایی که می فهمد که باید چکار کند، می فهمد با آن نیروی شر که خیلی عظیم است باید مبارزه کند،

بعد از اینکه پو می فهمد فرار می کند اما شیفو نمی گذارد برود .

قبل از اینکه این اتفاق بیفتد ادبی میمیرد و آخرین توصیه ای که می کند که تو باید باور کنی که پو جنگجوی اژدهاست و باور داشته باشی که این اتفاق میفتد و شیفو شروع می کند به تعلیم دادن پو و کنگ فو را یادش می دهد،

هیچ کسی نمی تواند با آن نیروی شر مقابله کند اما پو می تواند با آن نیرو مبارزه کند و چین را از دستش نجات دهد.

در قسمت ۲:

می بینیم که پو جنگجوی اژدها شده،

اما هنوز دلقک بازی هایش هست،

همچنان کارهای اشتباهی انجام می دهد،

همچنان تنبل است،

همچنان شکم باره است،

اما در عین حال جنگجوست؛

در عین حال کارهایی انجام می دهد که هیچ کس دیگری نمی تواند انجام بدهد؛ حتی استاد شیفو

و این نشانگر موضوع خیلی بزرگی به نام منجی،

بحث منجی در تمامی مذاهب  و فرهنگ ها وجود دارد

 

بشر همیشه دنبال این است که یک نفری، ابر مردی پیدا بشود و او را نجات بدهد، در تمامی هم  مذاهب وجود دارد.

مذهب زرتشت، یهودیت، مسیحیت، و در شکل بارزتر و عالی تر آن مذهب اسلام.

بشر همیشه نیازمند این است که یک نفر او را از وضعیت فلاکت باری دارد نجات دهد و همیشه منتظر ظهور منجی است

در شخصیت پو هیچ کس نمی فهمد که او منجی است اما استاد اد بی او را شناخت و این طالع را در پو دید که  منجی است همان طور که بز پیشگو، پیش بینی کرد، همان خرسی که بی دست و پاست، طاووس را شکست خواهد داد و گفت در طالع تو نیز هست

پو دارای چه جنبه ای هست؟

پو یک پانداست و پاندا حیوان برجسته ای در چین هست که رنگ بدنش سفید و مشکی است که نماد یین و یانگ است.

یین و یانگ نمادی هست که چینی ها بسیار  به آن معتقدند و بحثی هست که در مورد تعادل انسان است یعنی زمانی که ما در وضعیت یین و یانگ خود قرار می گیریم، قسمت سیاه و قسمت سفید روانمان در یک وضعیت مساوی قرار دارد آن لحظه ای هست که ما در تعادل کامل به سر می بریم و آموزه های تمام مکاتب شرقی بر همین اصل استوار است که ما همیشه در تعادل یین و یانگ قرار می گیریم

یین و یانگ همان آنیما و آنیموس در مفاهیم یونگی، زنانگی و مردانگی وجود است

 همه اینها باید در تعادل خاصی  باشد تا انسان بتواند در شرایط خوبی قرار بگیرد

  یا اینکه همان انسان اولیه ی کروی شکل که هرمافردویت بوده کروی بوده و تمام جنبه های زنانگی و مردانگی رو باهم یکجا داشته

 در کل، دایره نماد تمامیت است

زمانی که ما در وضعیت دایره قرار می گیریم زمانی هست که در متعادل ترین حالت خودمان قرار گرفتیم

این در این شخصیت وجود دارد

تمامی مباحثی که در پاندا دارد مطرح میشود بر مبنای آموزه های تائو تچینگ است

تائو تچینگ  آموزه های خاصی است که چندین هزار سال قبل در چین وجود داشته و شخصی به نام لائو تزو  بنیان گذارش بوده؛

 اصل اساسیش: آرامش درون است

یعنی ما قرار است سیر پیدا کنیم  و به سمت آرامش درون حرکت کنیم

پاندا را می بینیم که کنگ فو را یاد گرفته  شخصیت بی دست و پا و دست و پا چلفتی هست

اما کارهای خیلی بزرگی انجام می دهد

کارهایی که استاد شیفو هم نمی تواند انجامش دهد ،

در قسمت دوم به آرامش درون می رسد و همچنان با حالت جنگجویی خودش می خواهد آرامش درون را بدست بیاورد ،

و بدون داشتن این آرامش نمی تواند به آن طاووس غلبه کند یعنی هیچ چیز در برابر آن نیروی مکانیکی، نیروی آتش افروزانه نمی تواند مقاومت پیدا کند جز آن آرامشی که وجود داشته است.

شرح مفهوم در مورد اژدها:

همه ی ما دارای یک اژدهای درونی هستیم و معمولا اژدهای درونی را نمی بینیم

و سعی می کنیم مصداق های بیرونیش را پیدا کنیم و با آن به جنگ بپردازیم مصداق های بیرونی اش که شامل: پدر، مادر، خواهر، برادر، همکار، دوست و…است را پیدا می کنیم بعد با آن ها درگیر می شویم ؛

دعوا می کنیم و شکستشان می دهیم و فکر می کنیم تمام شد ؛

یا وقتی با موتور تک چرخ می زنیم و لایی می کشیم فکر می کنیم اژدها را کشتیم در صورتی که همچین اتفاقی نمیفتد

تفاوتی که ما با مواجه با اژدها داریم :در غرب اژدها رو می کشند، سرش را می برند اما در شرق می نشینند و با او چایی می خورند

 ما چون شرقی هستیم بحث کشتن نیست و باید با اژدهای درون خود به صلح برسیم این مبحث بسیار بزرگی است

در بحث عقده ی مادر ، کتاب بسیار سلیس و روان  در این زمینه توسط تورج بنی صدر نوشته شده به نام عقده ی مادر که بحث اژدها را کامل باز می کند

چیزی که منبع  آرامش پو شد، کودک زخم خورده اش بود،

پو از اول دچار زخم خوردگی شده  است

در دوران کودکی اش هویتش را نمی شناسد و نمی داند که کیست و کاری که انجام می دهد را دوست ندارد.

در قسمت اول، وقتی پو پدرش را بغل می کند  می بیند که پیش بند به او بسته شده و این یعنی کارت را شروع کن..این پیش بند نقش هایی هست که به ما تحمیل می کنند و به این کودک زخم خورده یک جراحت اضافه می کنند

پو زمانی به آرامش می رسد که اتفاقی در زادگاهش قرار می گیرد و توسط پیش گو تیمار می شود و در مورد گذشته اش به او می گوید که مادرت توسط طاووس کشته می شود و به او می گوید که همه ی این ها را رها کن.

همان بحث شفای کودک درون است

یعنی تا زمانی که کودک درون خودمان را شفا ندهیم هیچ اتفاق بیرونی رخ نخواهد داد و تا زمانی که نتوانیم رها کنیم آن گذشته ی تلخ را هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و پو رها می کند و به آن آرامش میرسد و به مقام اژدهای جنگجو نائل می شود و کاری را انجام می دهد که استاد خودش هم نمی توانسته  انجامش دهد

همه ی ما کودک زخم خورده داریم

باید زخم های خودمان را پیدا کنیم و همه ی آنها را شفا بدیم و خودمان را ببخشیم

آن موقع سر بلند از این مرحله عبور می کنیم

________________________________

نقد فیلم پاندای کونگ فو کار

رها ماهرو : این روزها بیشترین سرچی که در وبلاگ رها ماهرو می شود در مورد "پاندای کونگ فو کار" است . به همین سبب تصمیم گرفتم نقد کوتاهی بر این داستان بنویسم

در این داستان تقریبا تمامی شخصیتهای پاندای کونگ فو کار حضور دارند و شخصیت های آن ها با دقت و مهارت زیادی دقیقا شبیه شخصیت خودشان به نگارش در آمده است .
  اتفاق های جالب و هیجان انگیز در هر بند قصه توجه شما را جلب می کنند. و شما را به تعجب ، خنده، ترس و تفکر وا می دارند.
داستان
پاندای کونگ فو کار یکی از جالب ترین قصه هایی است که در چند ساله اخیر خوانده ام و به شما هم پیشنهاد می کنم این داستان زیبا را از دست ندهید.



داستان : پاندا کونگ فو کار به دیدار حکیم ارد بزرگ می آید

نوشته عاطفه معصومی عزیز را تقدیم تان می کنیم تا شما هم از خواندن این داستان زیبا و هیجان انگیز لذت ببرید .


برای خواندن کلیک کنید


پاندا کونگ فو کار به دیدار حکیم ارد بزرگ می آید


خلاصه داستان : پاندای کونگ فو کار یا همان جنگوی اژدهای معروف بخاطر چاقی و اضافه وزنش دچار سرخوردگی و بحران شده است . او تصمیم میگیرد برای راهنمایی و حل مشکلش به نزد بزرگترین فیلسوف جهان "حکیم ارد بزرگ" برود...


بخشی از داستان : وقتی چشم نگین به پاندا افتاد : آهای تو قهرمان اومدی منو نجات بدی ؟آیا تو همون کسی هستی که میخوای منو خوشبخت کنی؟ تو همون شاهزاده رویاهای من هستی ؟پس اسب سفیدت کجاست ؟
پو با چشمانی گرد و شگفت زده گفت : ببین خانم من اینجا اومدم فقط نجاتت بدم... خواهشا دست از سر من بردار! من هیچ پولی ندارم. شاهزاده هم نیستم. اسم من پو هست ، یه عده هم به من میگن جنگجوی اژدها. هیچوقت هم یک اسب نداشتم ، چه برسه به اسب سفید !
نگین گفت : پس برو دنبال کارت نمیخواد منو آزاد کنی! و دوباره شروع کرد به جیغ کشیدن و داد زدن سر خرس قهوه ای که خرس شکم گنده چاقالو چرا هر دفعه منو میدزدی میاری توی این درخت ؟ خوب اگه از من خوشت میاد با یک اسب سفید بیا خواستگاریم ، قول میدم بیست ، سی باری که بیای خواستگاریم دیگه بهت نگم میخوام ادامه تحصیل بدم!...


نظر شخصیت فیلم های پاندای کونگ فو کار درباره ی داستان : پاندا کونگ فو کار به دیدار حکیم ارد بزرگ می آید:


نوشته: استاد ببری

این درست نیست پو کاملا اتفاقی به قصر یشم اومد . اون پاندای چاق و خپل حقش نبود که جنگجوی اژدها بشه این حق من بود من سال ها زحمت کشیدم کونگ فو کار کردم تمرین کردم در حالی که پو حتی نمیتونست پاهاشو 180 باز کنه! استاد اگوی انگشتش بطرف من بود داشت بمن اشاره می کرد کاملا مطمینم اما اون پاندا خودشو انداخت بین ما و همه فکر کردن که چی؟ که اون جنگجوی اژدهاست؟ هاها هنوزم میگم که پو شایستگی و لیاقت جنگجوی اژدها بودن رو نداره حتی با وجودیکه تایلانگ رو شکست داد .


نوشته: تایلانگ
کی گفته که اون پاندا منو شکست داد؟ من با فن انگشت کوچیک فقط اذیت شدم . بدنم کوفته بود و سرما هم خورده بودم . بالاخره یه روزی بر می گردم به قشر یشم و جنگجوی اژدها میشم شماها هیچکدوم لیاقت ندارید . من برمیگردم و دره صلحو نابود می کنمممممم.


نوشته: استاد دایودای
ها ها این اختراعی که تو داستان نوشتین اختراع قدیمی منه . جدیدا یه اختراع دیگه درست کردم که دنیای کونگ فو رو برای همیشه نابود می کنه . و اون اسمش اینه " اژدهای خشمگین آتشین پرواز آسمان کوه های سرد و مه گرفته "
ببینم ترس و وحشت به دلتون افتاد؟ راستی. پسرمم کمکم می کنه داره یچیزایی یاد میگیره .


نوشته: تموتای "پادشاه چیدان"
اهوم...اهوم...من تموتای هستم پادشاه بی رقیب چیدان هیچ کس حق نداره به دوست من توهین کنه پاندا کاملا هم لیاقت جنگجوی اژدها بودن رو داره چون سه بار تا حالا من رو شکست داده گرچه اون موقع سرما خورده بودم.
بنابراین هر کس با پو مشکلی داره با شاخ های من طرفه..


نوشته: استاد میمون
با اینکه پاندا غذای من رو میخوره و شمشیرمو میشکنه اما دوست خوبیه ...
پی نوشت : من اصلا نگفتم جنگجوی اژدهای خوبیه .


نوشته: تمساح راهزن
هی جنگجوی اژدها درسته که ما به تو قول دادیم تا زمانی که نیستی دزدی و غارت
نکنیم اما باور کن که این شغل ماست دوست من بدون اون کار در آمدی نداریم و خرجمون درنمیاد . نه نمیاد . لطفا ما رو ببخش .
از طرف تمساح راهزن . گری و بقیه


نوشته: فانگ هونانگ
هی جنگ جوی اژدها هنوز باور نکردی که حق با من بود؟ شیطانی نشدی؟ این اتفاق همیشه برای قوی ترین ها میفته و تو رو به خباست وسوسه می کنه سعی نکن اونو مخفی کنی نیروی ویرانگری که توی وجودته میتونه دنیا رو تکون بده .
با این که تو قفس شکل جغد رو روی من انداختی و سرم رو شیره مالیدی و فرستادیم زندان چورگام اما باز هم من حاضرم در صورت روی آوردن تو به خباست و بدی کمکت کنم و هفت حرکت غیر ممکن رو بهت باد بدم ...هاهاهاهاها....


نوشته: استاد شیفو
با این که من اول اعتقادی به این پاندا نداشتم اما حالا بعد از گذشت سال ها میتونم بگم که اون بهترین شاگرد من بود . من بهش افتخار میکنم اون خیلی زود کونگ فو رو یاد گرفت و تونست تایلانگ رو شکست بده. باورش غیر ممکن بود ولی حقیقت داشت . حالا وقتی دور از چشم همه تمرکز می کنم و چشمانم را می بندم واقعا به آرامش می رسم.


نوشته: استاد مانتیس
پو همیشه قلب مهربونی داشته و به همه کمک میکنه . حتی با این که از چوب تمرین کونگ فوی من بعنوان خلال دندون استفاده می کنه دست پخت واقعا خوبی داره و سوپ های خوشمزه ای می پزه با این که خیلی شکمویه اما من شجاعتش و ارادش رو در رفتن به شیرکوه رو تحسین می کنم اون واقعا از همه ی ما بهتره ( نه واقعا )


نوشته: استاد جونجی
شیفو تو فقط بفکر آرامش و تربیت کردن شاگردات هستی آدم قدرت طلبی نیستی ولی من هستم و دنبال یک فرصتم تا شماها رو از قصر یشم بیرون کنم ومن بشم استاد جدید قصر یشم .


نوشته: استاد چائو
نظر دادن برای هر چیزی باید بر اساس نظم قائده و سنت باشه ، اینجا هیچ کدوم ازینا رو نمیشه دید . شیفو ، جونجی شما دو استاد بزرگ چین هستید باید بین خودتون تعامل و توفق برقرار کنید .
دوباره میام و روند پیشرفتتونو بررسی میکنم .


نوشته: شاهزاده میلی
من شاهزاده هستم . اجازه نمیدم شما به پو توهین کنین اون مهربونه جون منو نجات داده و کوفته لوبیاهاشم خوشمزس . میدم سرتونو ببرن میدم بندازنتون تو اصطبل میدم بندازنتون تو طویله . میدم خودتون سرتونو ببرینننن . هر چی که من میگم فهمیدیننننننننننن؟؟؟


نوشته: استاد لک لک
پاندا خیلی تنبله و همش نوبت جاروکشیدنشو میندازه گردن من اصلا ازین کارش خوشم نمیاد.


نوشته: پینگ ( بابا شله پز )
هی هی اون پسر منه می بینیدش ؟ اون بالاخره برای خودش کسی شده . قربونش برم . وقتی رفت به شیرکوه کار و کاسبی من کساد شد آخه پو نبود که کاسه های آشو ببره سر میز . سود شله پز خونه 10 درصد افت کرد امیدوارم دیگه به سرش نزنه مسافرت کنه آخه من گارسون از کجا بیارم ؟


نوشته: پینگ
عمو تایلانگگگگ مدت ها بود که دنبال شما می گشتم پس شما زنده اید ؟ من به قصر یشم رفتم و کونگ فو یاد گرفتم میتونم به شما کمک کنم


نوشته: شنگ
هی جنگجوی اژدها تو حق نداری اسم منو رو هر کسی دلت خواست بذاری من شنگ هستم بالاخره پتک یائو رو پیدا میکنم و در یک صبح آفتابی دره صلحو نابود میکنم .
O-O


نوشته: استاد افعی
ظاهرا ما همیشه باید پنج اتشین باقی بمونیم پس ظاهرا نقاشی های من از شکم چاق پو کارشو کرده و اون به این فکر افتاده که بره حکیم ارد بزرگ. ها؟ خوشحالم .


نوشته: پسر دائودای
بابا اختراع " اژدهای خشمگین آتشین پرواز آسمان کوه های سرد و مه گرفته " بالش شکست . هاااا... من میرم بخوابم


نوشته: روح استاد اگوی
پسرم ... کارخوبی کردی که به پیش حکیم رفتی ... من میدونستم که تو بالاخره جایگاهتو پیدا میکنی ...حالا دیگه من باید برم و با شکوفه هلو به پرواز در بیام ... یادت باشه گذشته ... گذشته . آینده هم معلوم نیست . پس دم رو دریاب . اسمش دمه چون زود میگذره ...


نوشته: خانم بزی
اوه.....اووووو....هههه....من الان چی بگم ؟




سرچ جدید وبلاگ رها ماهرو : عطسه مهران مدیری چیست , میان جیگری لبن فو وخوبشان نزدیک , پاندا_ی_کونگ_فو , بازیگر فیلم لوسی با اسم , یا سریال عطسه قشنگه , سریال نفس گرم نظرسنجی , نقد فیلم عطسه ساخت مهران مدیری , داستان پنج آتشین , پاندا کونگ فو کار به دیدار حکیم ارد بزرگ می آید , در موردفیلم عطسه ساخته مهر انمدیری , فیلم کامل لوسی , فیلم لوسی

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


http://media.mehrnews.com/d/2015/01/12/4/751532.jpg?ts=1447569438568

پاندای چاق و شکمو قهرمان می‌شود/ سفری رزمی و روحی به درون خود
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2» فیلمی از کمپانی دریم‌وورکز است که در رقابت با پیکسار قرار دارد و در نتیجه تلاش بسیار می‌کند تا از این رقابت سربلند بیرون آید.

خبرگزاری مهر - گروه هنر: «پاندای کونگ‌فو کار ۲» انیمیشنی است که در ادامه «پاندای کونگ فو کار» اول ساخته شده است. در قسمت اول این داستان بعد از ماجراهایی یک پاندای ساده لوح به نام پو، تحت تربیت استادش شیفو تبدیل به بهترین کونگ‌فو کار چین می شود.

در قسمت دوم این انیمیشن، شاهد آن هستیم که ماموریت نجات چین از طرف استاد شیفو به پو سپرده می شود.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

«پاندای کونگ‌فو کار 2» قبل از اکران عمومی خود، در فستیوال 2011 فیلم کن و در ماه می به نمایش درآمد. این فیلم روز بیست و دوم ماه می در تئاتر چینی گراومن در کالیفورنیا به نمایش درآمد و بیست و ششم ماه می به طور گسترده در ایالات‌متحده اکران شد. این فیلم همچنین روز دهم ماه ژوئن در بریتانیا و بیست و سوم ماه ژوئن در استرالیا پخش شد.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

داستان خرس پاندایی که عاشق کونگ‌فو است از آن سوژه‌هایی بود که در قسمت اول حسابی گرفت و «پاندای کونگ‌فو کار» را به یکی از بهترین انیمیشن‌های سال 2008 بدل کرد.

«پاندای کونگ‌فو کار» آنقدر شخصیت‌های جذاب و دیدنی داشت که بعد از ساخت قسمت اول این انیمیشن، همه منتظر بودند تا ساخت قسمت دوم اعلام شود و همینطور هم شد. «پاندای کونگ‌فو کار 2» به فاصله سه سال از اولین قسمت ساخته شد و علاوه بر شخصیت های اصلی داستان، شخصیت‌های زیادی به فیلم وارد کرد و موفق شد نظر منتقدان را به خود جلب کند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

جنیفر یو نلسون اولین فیلم سینمایی خود را با این انیمیشن تجربه کرد و با آن نامزد دریافت اسکار بهترین انیمیشن شد. او این انیمیشن را بر مبنای فیلمنامه ای از جاناتان آیبل و گلن برگر ساخته است. تهیه کنندگان این انیمیشن ملیسا کاب و گیلرمو دل تورو هستند.

علاقه‌مندان سینما صدای چهره های مشهوری را در این انیمیشن می شنوند: هنرپیشه‌هایی چون آنجلینا جولی، جکی چان، داستین هافمن و جک بلک به جای شخصیت های این فیلم حرف زده اند و صدای خود را به شخصیت های بامزه آن وام داده‌اند.

این انیمیشن کمدی 90 دقیقه‌ای با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته و 26 می 2011 اکران شد.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

این فیلم از نظر اقتصادی هم موفقیت بزرگی بود و با پشت سر گذاشتن فروش فیلم اول، مانند فیلم قبلی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن سال شد. این فیلم در حال حاضر دومین فیلم پرفروش ساخته شده توسط یک کارگردان زن است.

«پاندای کونگ‌فو کار 2» توانست ظرف یک هفته بر سقف فروش بایستد و با اکران در 11 هزار و بیست و پنج سینما در 17 کشور جهان، در هفته اول 56.5 میلیون دلار فروش کرد.

منتقد جیمز براردینلی می نویسد: در کل شاید بتوان گفت، بعد از انیمیشن «رنگو»، «پاندای کونگ‌فو کار 2»، مناسب ترین انیمیشن برای بزرگسالان است.

وی می افزاید: اگر چه درس‌ها و ایده‌های ارائه شده توسط این انیمیشن، مهارت و القاپذیری کارتون های پیکسار را ندارد، اما با این حال این انیمیشن نیز به هدف خود رسیده و به راحتی مخاطبان جوان تر خود را تحت تاثیر قرار می دهد.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

قصه از کجا شروع می شود؟

در ابتدای این فیلم افسانه‌ای به سبک نمایش عروسکی با سایه که سبک نمایش‌های سنتی چینی است روایت می‌شود؛ افسانه قصه یک طاووس است که به قدرت خاصی در لوازم آتش بازی، یا به عبارتی باروت دست پیدا می کند.

پدر و مادر طاووس که شِن نام دارد، حاکم منطقه هستند. آنها نگران می‌شوند و نزد پیشگو می روند و  پیشگو به آنها خبر می دهد که قدرت جدیدی که فرزندشان کشف کرده باعث گمراهی او می‌شود و سرانجام او به دست قهرمانی سیاه و سفید شکست می‌خورد و نابود می‌شود. شِن از این پیشگویی مطلع می‌شودو فرار می کند. او در مسیر به روستای محل سکونت پانداها می‌رسد؛ متوجه رنگ سیاه و سفید آن ها می شود و به سپاهیانش دستور قتل عام آن‌ها را می‌دهد. در میان این روستاییان پو و پدر و مادرش هم زندگی می‌کردند. طی تعقیب و گریزهایی مادر پو مجبور می شود به خاطر نجات جان فرزندش او را در سبدی قرار دهد. در این حمله روستای پانداها خراب شد، عده ای از آن ها کشته و تعدای هم متواری شدند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

پدر و مادر شِن پس از اطلاع از این عمل او را طرد می‌کنند و شِن قول می دهد که بازگردد، اما این بار با قدرتی که همه را مطیع کند و جهان را تحت سیطره خودش درآورد.

ماجرای داستان در سال های بعد پیگیری می شود، زمانی که پو نزد یک غاز به عنوان پدرش زندگی می کند. اکنون شن با شکست حاکم چین، فرمانروای جدید این سرزمین شده است.

«پو» پاندای کونگ‌فو کار که در قسمت قبلی توانست به مقام «جنگجوی اژدها» برسد و حالا به عنوان محافظ دهکده از دست راهزنان و برای برقراری عدالت مبارزه می کند ناگهان درگیر این ماجرا می‌شود و برای نجات چین به جنگ با طاووس می رود و در کش و قوس این مبارزه در می یابد که پدر و مادرش توسط ارباب شِن کشته شده اند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

هنگامی که «پاندای کونگ فو کار2» آغاز می شود می بینیم که پو مشغول تمرینات سخت فیزیکی، زیر نظر استاد شیفو است. آخرین تمرین او، با نام «پیدا کردان آرامش ذهن»، حسابی پو را کلافه کرده است. پو، همراه پنج جنگجوی همراهش، یعنی ببر، آخوندک، میمون، مار و لک لک ماموریت پیدا کرده اند تا حملات گروهی راهزن را که در اطراف دهکده ایجاد وحشت کرده‌اند، متوقف سازند. ارباب شِن شدیدا از پانداها می‌ترسد و نفرت دارد. سال‌ها قبل، پیشگوی ارباب، پیشگویی کرده بود که او توسط یک پاندا کشته می‌شود. از آن زمان تا کنون او سعی کرده تمام پانداهای جهان را از بین ببرد و نژادشان را برای همیشه منقرض کند. وقتی او متوجه می‌شود که رهبر تیم پنج نفره جنگجویان، یک پاندا است، عزم خود را برای کشتن پو جزم می‌کند.

فیلم با فلش بک هایی به گذشته می شود و ما کشف می‌کنیم که چگونه است که غاز آشپز، اکنون پدر یک پاندا یعنی پو، است. با این فلش بک‌ها داستانی روایت می‌شود که در واقع یک تراژدی است.

خط تعلیق اصلی انیمیشن، یعنی مبارزه شِن و پو و شکست شِن توسط پو از همان آغاز شروع می‌شود. استاد شیفو برای آماده کردن پاندای کونگ‌فو کار در جنگ با شِن بارها و بارها او را به داشتن «آرامش درون» تشویق می کند و راه رسیدن به این آرامش را به صورت عملی به او یاد می دهد.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

جنگ آغاز می شود. این نبرد کم کم از داخل قصر شِن به روی کشتی ها و درون آب کشیده می‌شود.

استاد شیفو برای مقابله با طاووس خطرناک، جنگجوی اژدهای خود یعنی «پو» را به محل مورد نظر می فرستد تا درسی حسابی به این طاووس بد ذات بدهد. هم‌رزمان پو در این سفر عبارتند از ببری، آخوندک، میمون و افعی. اما پو بیشتر از اینکه نگران طاووس و اسلحه مخرب او باشد، به دنبال هویت خودش است و قصد دارد تا به اصل خود پی ببرد.

در نهایت پو با آموزش آرامش درونی که از استاد شیفو گرفته بود می‌تواند بر سلاح شِن غلبه کند و در جنگ پیروز شود.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

داستان دو خط اصلی را دنبال می کند: چگونگی شکست خوردن شِن توسط پاندای کونگ‌فوکار از یک سو و تلاش و جستجوی پو برای پیدا کردن هویت اصلی خودش از سوی دیگر.

شخصیت ها:

صداگذاری انیمیشن دیگر به عنوان بخشی مهم از مسیر کاری بازیگران حساب می‌شود و این مساله موجب به وجود آمدن تقاضای بالا برای بازیگرانی شده که صداهای خاص دارند. از میان این استعدادها می‌توان به صداگذاری داستین هافمن در نقش استاد شیفو اشاره کرد.

پو با صدای جک بلک: شخصیت اصلی انیمیشن «پو» پاندایی است که قسمت قبل بعد از پشت سر گذاشتن تمرین های سخت و طاقت فرسا بالاخره توانست خودش را به عنوان جنگجوی اژدها اثبات کند. او در این قسمت تصمیم گرفته تا به دنبال ریشه خود بگردد تا متوجه گذشته خود شود. در  گیر و دار جستجوهای پو برای یافتن والدین واقعی اش، یک طاووس خونسرد و البته بی رحم به نام ارباب شِن قصد دارد تا جهان را به تصرف خود درآورد و بساط کونگ‌فو را به صورت کامل از زمین ریشه کن کند. این طاووس با استفاده از اسلحه خطرناک خود به راحتی می تواند بر جماعت کونگ‌فو کار فائق آید.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

ارباب شِن با صدای گری اولدمن: او شخصیت شر داستان است. او قصد دارد جهان را به تصرف خود درآورد. او جالب ترین شخصیت در بین تازه واردهای قسمت دوم است. این طاووس بسیار زیبا و خونسرد اما بدذات که ارباب شِن نام دارد بدون شک بعد از پو ،جذاب ترین شخصیت این انیمیشن است. ارباب شِن قابلیت هایی زیادی دارد که استنشاق آتش و بیرون دادن فلز از جمله آنهاست. او می‌تواند خطر بزرگی برای پو به حساب بیاید. البته صداپیشگی فوق العاده گری اولدمن برای این شخصیت موجب شده تا ناخودآگاه لبخند بر لبان تماشاگر نقش ببندد.

بسیاری از منتقدان از کار صداپیشگی گری اولدمن در این فیلم و ساخت شخصیت لورد شِن توسط او تعریف کردند و بعضی هم کار او را با اجرای ایان مک‌شین به عنوان شخصیت تای لونگ در فیلم اصلی مقایسه کردند. انجی اِریگو از مجله امپایر درباره اولدمن اینطور نوشت: او در نقش شخصیت منفی َپردار این داستان خارق‌العاده بود و انیمیتورهای تصویرگر شخصیت او نیز با شیوه مبارزه‌ای شبیه به هنر باله، طرفداران زیادی برای او به وجود آوردند.

استاد شیفو با صدای داستین هافمن: او استادی است که برای مقابله با طاووس خطرناک، جنگجوی اژدهای خود یعنی «پو» را تعلیم می دهد و او را به محل مورد نظر می فرستد.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

راجر ایبرت منتقد مشهور درباره نقش‌آفرینی داستین هافمن در این نقش گفته است: هافمن همینطور که سنش بالاتر می‌رود بیشتر و بیشتر زمان‌بندی و تاثیرگذاری یک کمدین را درک می‌کند که یک استعداد است.

ببری با صدای آنجلینا جولی: در میان هم رزمان پو، ببری نقش پر رنگ‌تری در این قسمت دارد و با همکاری پو لحظات جالب و خنده‌داری را ایجاد می کند. در عین حال نوعی عشق افلاطونی و در پس پرده میان کاراکتر پو و کاراکتر ببر وجود دارد و ما در این قسمت کمی بیشتر با گذشته کاراکتر ببر آشنا می شویم.

استاد کروک: ژان کلود ون دم.

همرزمان پو: آخوندک با صدای ست روگان، میمون با صدای جکی چان، افعی با صدای لوسی لیو و ماهیخوار با صدای دیوید کراس.

«پاندای کونگ‌فو کار 2» علاوه بر شخصیت های اصلی در این قسمت چند شخصیت جدید هم به داستان اضافه کرده ولی نتوانسته است به همگی آنها به خوبی بپردازد و به همین دلیل بعضی از شخصیت ها عمق لازم را پیدا نمی کنند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

دنباله‌ای موفق

در حالی که ساخت دنباله ای بر فیلم های موفق همواره این خطر را در ذات خود دارد که نه تنها فیلم جدید از ظرفیت‌های لازم برخوردار نباشد، بلکه لذت فیلم اول را نیز از بین ببرد؛ در انیمیشن «پاندای کونگ فو کار 2» همه فاکتورهای موفق قسمت اول به خوبی به کار گرفته شده و در ضمن دارای ویژگی‌های قابل توجه جدیدی نیز هست.

این انیمیشن از شیوه تولید عموم فیلم های دنباله دار تبعیت نکرده است. برای ساخت بیشتر فیلم‌های ادامه، ابتدا نقاط مثبت و جذابیت‌های فیلم اصلی را پیدا می کنند و آنها را دوباره در فیلم های بعدی سرهم بندی می کنند. نتیجه هم معمولا اثری آشنا و تکراری خواهد بود. دنباله های ساخته شده بر انیمیشن «شرک» بزرگ ترین انیمیشن تولید شده توسط کمپانی دریم ورکز، یکی از موارد مشهودی است که آشکارا از مشکل اشاره شده رنج می برند. این مورد اما درباره تیم سازنده فیلم «پاندای کونگ‌فو کار 2» صدق نمی کند و آنها برای ساخت دنباله این انیمیشن، روشی متفاوت در پیش گرفته‌اند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2» هرچند تقریبا تمامی کاراکترها و صداپیشگان نسخه اول این فیلم را به کار گرفته، اما به جای سرهم بندی دوباره داستان نسخه اول، نه تنها جلوه‌های بیشتر شخصیتی از کاراکترهای نسخه اصلی را بیشتر و بهتر به مخاطب می شناسانند، بلکه موشکافی دقیق تری از دنیایی را که این حیوانات سخنگو در آن زندگی می کنند، آشکار می‌سازند. محصول ارائه شده، کماکان فیلمی است مناسب خانواده ها با شوخی هایی که هم برای کودکان مناسب است و صد البته، شوخی هایی هم که تنها بزرگسالان آنها را درک می کنند و از آنها لذت می برند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
کیفیت انیمیشن

قسمت دوم «پاندای کونگ فو کار» هم مانند قسمت اول از نظر نحوه ساخت انیمیشن‌اش مورد تجلیل قرار گرفت. فرانک لاولس از فیلم جورنال اینترنشنال، فیلم را حقیقتا زیبا توصیف کرد و گفت که از نظر هر دو درجه زیباشناسانه و احساسی به خوبی عمل می‌کند.

بتسی شارکی از لس‌آنجلس تایمز نوشت: پاندا 2 تنها انیمیشن دیوار به دیوار نیست، بلکه هنرمندی در بالاترین رده خود است.

کایل اسمیت از نیویورک پست هم نوشت: با توجه به اینکه شخصیت منفی پلنگ برفی فیلم اول خیلی شریرتر بود، ترسیدن از یک طاووس کمی سخت است، اما انیماتورهای این فیلم کنترل کامل را در دست داشتند و در طراحی قیافه لرد شِن به موفقیت کامل دست پیدا کردند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

یکی از هیجان انگیزترین افزودنی های به این قسمت قابلیت سه بعدی آن است که در مبارزات تن به تن، هرچه زیباتر صحنه ها را تصویر می کند.

رنگ آمیزی شاد و تدوین های نفس گیر، همراه اکشن مناسب نیز از سوی دیگر سبب شده تا تماشای «پاندای کونگ فو کار 2» به صورت سه بعدی، تجربه ای جذاب برای دوستداران اکشن فراهم کند.

پیام انیمیشن

«پاندای کونگ فو کار 2» از نظر محتوا از سطح انیمیشن کودکانه قسمت نخست فاصله می گیرد و از جنبه تفریحی آن کمی فاصله می گیرد و بر وجه فرهنگی و آموزشی آن گرایش بیشتر پیدا می کند. در قسمت دوم با ایجاد یک داستان فرعی که براساس آن پو به دنبال والدین واقعی اش می گردد، سعی شده تا به کودکان این نکته آموزش داده شود که یکدیگر را دوست داشته باشند و به والدیشان نیز عشق بورزند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

این انیمیشن یادآور می شود آنچه به واژه خانواده و والدین معنا می بخشند، عشق و محبت است و نه ژنتیک و همخونی.

کیفیت تکنیکی

از لحاظ بصری فیلم در سطح بالایی قرار دارد. کونگ فو پاندا انیمیشنی براق، خوش رنگ و لعاب با دنیایی جذاب است. فیلم به خاطر کاراکترهای زیبا و دوست داشتنی اش و همچنین، فلش‌بک‌هایی جالب که باعث بسط داستان و نحوه روایت آن می شود بسیار سرگرم کننده است.

انیمیشن امکان خلق هر نوع لوکیشن و میزانسن را برای سازنده اثر فراهم می کند. با این حال سازندگان این انیمیشن استفاده از تعابیر مستقیم کلامی را هم از نظر دور نداشته اند.

حضور مداوم دوربین در کنار پاندا و روایت بعضی از صحنه‌ها از زاویه دید او، نشانگر ارزشمند بودن این شخصیت برای کارگردان است.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

«پاندای کونگ فو کار 2» به گونه ای به پایان می رسد که راه را برای ساخت قسمت سوم این انیمیشن هموار می کند.

پیشینه انیمیشن

در قسمت اول هدف شیفو کشف یک استعداد خارق العاده است که به عنوان منجی یا برگزیده، بتواند لوح مخصوص را که در معبد نگهداری می شود بخواند. این لوح سری را در خود دارد که خواننده به قدرت‌های بسیار عجیب و زیاد دست پیدا می کند و هر دشمنی را شکست می دهد.

تای لانگ ببر در قسمت اول شخصیت منفی داستان بود. نکته کلیدی قسمت اول این بود که تفاوت بین پو و تای لانگ در این نکته نهفته بود که پو با عشق می‌تواند به خودآگاهی برسد اما تای لانگ با نفرت نمی‌تواند و در نهایت پو با فنی ویژه که خودش آن را دریافته، تای لانگ را نابود می کند.

در قسمت اول شیفو سعی کرده بود با تمرینات سخت و مبارزات طاقت فرسا پو را فراری دهد اما پو با پشتکاری عجیب همه این سختی ها را پذیرفت و حاضر به رها کردن معبد نشد.

http://www.cartoonbrew.com/wp-content/uploads/2015/06/kungfupanda3-1280x600.jpg

نکاتی که قمست اول بر آنها تاکید داشت این ها بودند: باور و ایمان به آرزوها، هیچ واقعه ای اتفاقی نیست و تقدیری پنهان راه را نشان می دهد، هیچ چیز غیر ممکن نیست و حتی پوی چاق و بامزه می‌تواند قهرمان دیگران باشد، فقط باید ایمان آورد و در عین حال بد بودن یا خوب بودن به انتخاب خود ماست.

منتقدان چه گفتند؟

«کونگ فو پاندا 2» در کل نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان از نحوه ساخت انیمیشن آن، صداپیشه‌ها و توسعه و بسط شخصیت‌هایش تجلیل کردند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

این فیلم در سایت منتقدان راتن تومیتوز موفق به دریافت 81 درصد نقدهای مثبت شد و از میان نقدهای 167 منتقد، امتیاز متوسط 6.9 از 10 را به خود اختصاص داد.

در نقد کلی آن در این سایت نوشته شده است: داستان کلی فیلم ممکن است برای طرفداران فیلم اصلی تا حدودی آشنا به نظر برسد، اما «پاندای کونگ‌فو کار2» به اندازه کافی اکشن، کمدی و جلوه‌های بصری خوب دارد تا این موضوع را جبران کند.

این فیلم همچنین بر اساس 31 نقد از منتقدان در سایت متاکریتیک هم موفق به کسب امتیاز 67 از 100 شد.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

ورایتی این فیلم را قسمت دومی ارزشمند نامید که از اضافه شدن صحنه‌های نبرد سه بعدی خود انرژی اضافه دریافت می‌کند و هالیوود ریپورتر هم به همین نحو از آن تجلیل کرد. بعضی از منتقدان تاثیرهای گیلرمو دل‌تورو تهیه‌کننده اجرایی آن را بر تمرکز بر موضوع‌های تیره‌تر آن مورد بررسی قرار دادند، به طوری که جیم تودور از سایت تویچ‌فیلم با توجه به حضور دل‌تورو فیلم را کاوشی عمیق‌تر در سفر قهرمانانه پو و مشکلات شخصی‌اش توصیف کرد که در عین حال یک سرگرمی عمومی مناسب برای تمام سنین باقی مانده است.

نقد راجر ایبرت بر این انیمیشن

«پاندای کونگ‌فو کار 2» دقیقا همان چیزی است که انتظارش را دارید و بیشتر. انیمیشن‌اش زیباست، داستانش درگیرکننده‌تر از فیلم اصلی است و انرژی بی‌پایانی در آن وجود دارد. حتی با توجه به نکات منفی نسخه سه بعدی من تا آنجایی که امکان داشت از این فیلم لذت بردم. فیلم اصلی که در قالب نسخه معمولی دو بعدی اکران شده بود خوب بود، اما مهم نیست چون هالیوود با نسخه سه بعدی ما (یا خودش) را شستشوی مغزی داده و هیچ اشکالی هم ندارد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

بهترین نکته این قسمت این است که با وظیفه‌شناسی تنها دنباله داستانی اصلی را نمی‌گیرد، بلکه گسترشی جاه‌طلبانه از آن است. از عناصر جدید بسیار این فیلم می‌توان به مساله پدر بیولوژیکی پو اشاره کرد و اینکه چطور آقای پینگ که یک غاز است می‌تواند پدر پو که یک پانداست باشد. تا آنجایی که یادم می‌آید هر شخصیت در فیلم اول نمایان‌گر یک موجود بود، بنابراین فکر می‌کردم در این فیلم هم همان پروسه ادامه داشته باشد، اما نه، اینجا مساله والدین پو حل می‌شود و همین باعث تغییرات جدید در پادشاهی می‌شود.

انیمیشن آن بسیار از فیلم‌های سه بعدی معمولی درباره حیوان‌های بامزه کوچک قوی‌تر است. داستان حرف‌های بسیار جالب و بامزه‌ای از پو بیرون می‌کشد و نحوه صداگذاری جک بلک او را بسیار بیشتر از آنی که انتظار می‌رود با شخصیتش مرتبط می‌کند.

جنیفر یو نلسون کارگردان فیلم، گستره انیمیشن آن را تا حدی بزرگتر کرده که شامل سبک‌های بیشتری از حیوانات معمولی کارتونی شود و صحنه‌های خیالی داستان که شامل گذشته پو می‌شوند بسیار زیبا هستند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

پیام های مستتر در انیمیشن

«پاندای کونگ‌فو کار 2» داستانی دارد که بیش از آنکه کودکانه باشد دارای استعاره‌ها و کنایه های ظریف بزرگسالانه است.

فرمانروایی قدرت طلب و ظالم و پیشگویی درباره کودکی که در آینده ظلم او را بر می اندازد و شباهت فراتر از آن یعنی اقدام فرمانروا به قتل عام همه کسانی که به پیشگویی شباهت دارند، شباهت فراوانی به داستان های مذهبی دارد. خطوط اصلی داستان همچنان بر محور نبرد بین خیر و شر می‌چرخد و این که سرانجام یک ناجی می‌تواند به کمک دیگران بیاید.

تقابل میان خیر و شر را در قالب تقابل دو نیروی یین و یانگ یا انرژی مثبت و منفی نشان می دهد که دو شخصیت پاندا و پلنگ یعنی تای لانگ در قسمت اول، نماینده آن هستند.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

شاید این انیمیشن به نوعی یادآور تصویر کلی زندگی حضرت موسی علیه السلام باشد؛ سکانس هایی چون آنجا که مادر پو برای در امان بودن کودکش از دست شِن و سربازان او داخل سبد می‌گذارد و به حال خود رها می کند، یادآور بخش کودکی زندگی حضرت موسی است. سکانس شکست خوردن شِن و یارانش در آب نیز می‌تواند تداعی کننده شکست فرعونیان بر اثر شکافته شدن آب‌ها در دریا باشد.

اما «پاندای کونگ فو کار ۲» را می‌توان از زاویه‌ای دیگر نیز دید: سفر قهرمانی جنگجویی که به آرامش درون رسیده است. کارتونی که بر اساس مفاهیم تائوئیسم بنا شده و اصل بنیادین یین و یانگ را در دستور کار دارد. سفری قهرمانی از هیچ به همه چیز؛ سفری از آماتوری و شاگردی و فهم جنگجویی تا سیر به فرزانگی...

شاید مهمترین پیام فیلم این باشد که جنگجو باید در خود به آرامش برسد تا بتواند به مقام ناجی برسد. در واقع با آشتی کردن با درون خود و به آرامش رسیدن درونی است که می توان ابتدا ناجی خود شد و بعد به دیگران کمک کرد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

اهداف سازندگان

صنعت سینما به کسب درآمد فکر می کند و چین با جمعیت وسیعش اکنون به عنوان دومین بازار بزرگ فیلم دنیا مطرح است. پاندا نماد چین است. حیوانی کمیاب که نسلش در خطر انقراض است و هر نوع بدرفتاری با آن خطر زندانی شدن و حتی مرگ را برای شکارچیان پیش روی قرار می دهد و از سوی دیگر کونگ فو ورزشی رزمی و آیینی است که مدتی است غرب آن را کشف کرده تا بیشترین استفاده اکشن را از آن ببرد.

در عین حال برای چینی‌ها کونگ‌فو تنها یک ورزش رزمی نیست، بلکه درس زندگی است. هنرجو در کونگ فو ابتدا با تعالیم اخلاقی آشنا می شود، تعالیمی که در هنر رزمی کونگ فو نیز نقش مهمی دارد. تعالیمی که در ضمن خود هنر های سبک زندگی به شیوه کنفسیوسی را دارد. هماهنگی جسم و روح مهم ترین عامل برای پیروزی در کونگ فو است.

در هر حال پیش بینی سازندگان فیلم درست بود و فیلم در دو آخر هفته اول از نمایشش به ترتیب 19.3 و 16.7 میلیون دلار فروش کرد و رکورد روز افتتاحیه فیلم در چین را شکست. این فیلم در چین در مجموع 93.19 میلیون دلار فروش کرد و عنوان پرفروش ترین انیمیشن ارایه شده در چین را به خود اختصاص داد. رکورد قبلی مربوط به قسمت اول این انیمیشن با فروش 26 میلیون دلاری در چین بود.

همین موفقیت در مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی ، تایلند و ویتنام نیز ثبت شد.

گزارش از: مازیار معتمدی

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پاندای کنگ فو کار 2 (KUNG FU PANDA 2)
(تولید 2011)

کارگردان: جنبفر یو ( Jennifer Yuh)
صداپیشگان : جک بلک، آنجلینا جولی، جکی چان
خلاصه داستان:
پوهمراه با پنج شاگرد رزمی کار به چین رفتند تا با یک تبهکار خطرناک مبارزه کنند.
نکته:
این کار انیمیشنی بسیار دقدق و برجسته استو جنیفر یو یکی از بهترین فیلم های هالیوودی - پاندای کنگ فو کار - را که تا به حال دیده ایم، ساخته است.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»

آنجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس

انجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس

 
انجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس
 
انجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس
 
انجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس
 
انجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس
 
انجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس
 
انجلینا جولی همراه با خانواده برای تماشای پاندای کونگ فوکار 2+ عکس


________________________________

کارگردان پاندای کنگفوکار 2 : جنیفر یو


http://www.wearysloth.com/Gallery/Directors/d29477-28282.jpg

جنیفر یو نلسون
Jennifer Yuh Nelson
زاده : ۷ مهٔ ۱۹۷۲ ‏(۴۳ سال)
ملیت : ایالات متحده آمریکا
سال‌های فعالیت : ۱۹۹۴-اکنون
جنیفر یو نلسون (انگلیسی: Jennifer Yuh Nelson؛ زادهٔ ۷ مهٔ ۱۹۷۲) یک کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا است.


مطالب مرتبط :

نقد فیلم پاندای کونگ فو کار

پاندا کونگ فو کار به دیدار حکیم ارد بزرگ می آید

نقد مجموعه پاندای کنگ فو کار


واژه های سرچ شده در این وبلاگ : فیلم برف پیما  و کارگردان فیلم برف پیما  و ژاکوب سدرگرن  و عکس فیلم برف پیما  و فیلم سینمایی برف پیما   و بیوگرافی برف پیما   و فیلم سینمایی اپرات برف پیما  و صحنه های فیلم برف پیما  و ساحل بکرانی  و نقدفیلم چراغ قرمز  و بازیگران سینمایی هجوم ربایندگان جسم  و پخش سریال پسران فراترازگل درکدام شبکهاست  و حامد بکرانی  و ایتوکو اوهارا   و فیلم همه خوب هستند  و اماندا داگ در رودخانه برفی  و فیلم قاضی گودنایت  و درباره فیلم همه خوب هستند  و نقد سریال پایتخت   و ایاکو کوشینو  و فیلم سینمایی برف پیما ساخته هالیوود  و نقدی از فیلم شاه همسایه  و نقد فیلم دو برادر  و هنرپیشه های فیلم امریکایی برف پیما  و نقد فیلم تو و من  و عکس های ساحل بکرانی  و آیاکو کوشینو  و فیلم سابمارینو  و بازیگر نقش کانانا  و فیلم سرقت الماس  و انتقاد ب سریال نفس گرم  و فیلم هجوم ربایندگان جسم  و نقد فبلم نفس گرم  و annabella snow walker   و تصاویر سانسور شده فیلم برف پیما  و ﺁﻧﺎﺑﻼ ﭘﯿﺎﮔﺘﺎﮎ  و ﺁﻧﺎﺑﻼ ﭘﯿﺎﮔﺘﺎﮎ ویکی پدیایا  و مسعود فراستی شب های برره  و ویکی پدیای ﺁﻧﺎﺑﻼ ﭘﯿﺎﮔﺘﺎﮎ  و برف پیما  و ویکی پدیا فیلم برف پیما  و سینمایی برف پیما  و داستان فیلم برف پیما  و فیلم برف پیما ویکی پدیا  و صحنه های احساسی سینمای برف پیما  و برف پیما ویکیپدیا  و فیلم سینمای برف پیما ساخت کشور  و حواشی سریال نفس گرم   و نقد سریال نفس گرم   و انتقادهابرفیلم نفس گرم  و نقد نفس گرم  و کانالهای تلگرام ادرس  و فیلم دو برادر محصول دانمارک  و داستان فیلم دو برادر محصول دانمارک ویکیپدیا  و فیلم سنتوری مرد پائیزی مهرجویی   و سریال نفس گرم زن روی منبر میره  و نظرات مردم درباره نفس گرم   و کانال تلگرام رها  و بهترین کانال های تلگرام سخن بزرگان


صفحات دیگر :

---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
یک دوست وانتقاد کننده پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:11 ب.ظ

خیلی بیخود بود مطالبت وووووووووووووووااااااااااااااااااییییبیبییییبیییییییی اااااااااااه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه

خیلی ممنون از انتقاد سازندت
دوست من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد