رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال میخک ژاپنی

رها ماهرو : خوانندگان محترم و دوست داشتنی وبلاگ رها ماهرو در صورت امکان نظرات و نقد هایتان را درباره ی سریال ژاپنی میخک برایمان بفرستید.

سریال جذاب و دیدنی میخک

Carnation
ساخت : 2012 ژاپن

http://ecx.images-amazon.com/images/I/71pX04Xl2sL._SY445_.jpg

میخک (مجموعه تلویزیونی)
نویسنده : آیا واتانابه
بازیگران : ماچیکو اونو
ماری ناتسوکی
کائورو کوبایاشی
یومی آسو
چیاکی کوری‌یاما
آکیرا تاکارادا
تروئه شوجی
چیهارو نیاما

عکس بازیگران زن سریال ژاپنی میخک

آهنگ شروع : «میخک» با صدای رینگو شینا

کشور سازنده : ژاپن
زبان‌ها : ژاپنی
تعداد قسمت‌ها : ۱۵۱
شبکه اصلی : ان‌اچ‌کی
اجرای اصلی : ۳ اکتبر ۲۰۱۱ – ۳۱ مارس ۲۰۱۲

لازم به ذکر است سریال میخک به جز شبکه ان چی کی ژاپن در کانال راپاواهینی کشور سریلانکا و کانال دی پی بی اس تایلندپخش شده است. همچنین در ایران دوبار در شبکه های سه و نمایش پخش شده است.


http://www.sundaytimes.lk/140330/uploads/Ithoko-2-246x300.jpg
میخک (انگلیسی: Carnation) یک سریال درام تلویزیونی ژاپنی است که بر اساس زندگی آیاکو کوشینو طراح لباس و مد و مادر طراحان بین‌المللی معروف هیراکو، جان و میچی کوشینو ساخته شده است. این سریال از تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در کشور ایران پخش شد و لازم است ذکر شود که این سریال ۱۵۱ قسمت می‌باشد اما از آنجا که این سریال یک مجموعه از نوع آسادورا است (مجموعه صبحگاهی که معمولا هر قسمتش ۱۵ دقیقه است) و در تلویزیون ایران این مجموعه بعنوان سریالی شبانه پخش می‌شود، قسمت‌های ۱۵ دقیقه‌ای ترکیب شده و در ۳۹ قسمت پخش می‌شوند.پخش این سریال ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ به پایان رسید.

عکس بازیگران زن سریال ژاپنی میخک

موضوع سریال : «ایتوکو اوهارا» دختری است که به خیاطی و مخصوصا ماشین خیاطی علاقه‌مند است و دنبال شغل می‌گردد. وی به طور اتفاقی یک ماشین خیاطی را در یک کارگاه خیاطی می‌بیند و طی اتفاقاتی در آنجا مشغول کار شده و ....

بازیگران :

ماچیکو اونو در نقش جوانی ایتوکو اوهارا 
ماری ناتسوکی در نقش ایتوکو اوهارای سالمند
آکاری نینومیا در نقش کودکی ایتوکو اوهارا
کائورا کوبایاشی در نقش پدر ایتوکو
یامی آسو در نقش مادر ایتوکو

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSf5b-OMISS1Ui1btAHbrhEQ9Uyg4QgiapPJIbwrYfqtkbuW-q3

عکس شجره خانوادگی ایتوکو اوهارا !!


عکس بازیگران زن سریال ژاپنی میخک

سریال ژاپنی «میخک» به کارگردانی رینگو شینا

«میخک» یک درام تلویزیونی ژاپنی است که بر اساس زندگی ایتاکو کوشینو طراح لباس و مد و مادر طراحان بین المللی معروف هیراکو، جان و میچی کوکشینو ساخته شده است. 
http://www.sundaytimes.lk/140330/uploads/Ithoko-With-Suo-2.jpg
این سریال در 50  قسمت 45 دقیقه ای زندگی زنی با نام ایتوکو اُهارو را به تصویر می کشد که از کودکی نگران آینده خود است و می خواهد حرفه ای انتخاب کند تا اینکه به طور اتفاقی به یک کارگاه خیاطی بر می خورد و سرنوشتش دگرگون می شود.

http://trip2lanka.com/wp-content/uploads/2014/03/aththatu-na-eth-eya-igilei-teledrama.jpg

این سریال در نیمه دوم سال 2011 میلادی از کانال "ان اچ کی" تلویزیون ژاپن پخش شد.
نام این سریال به زبان ژاپنی "کارنیشن" می باشد و دوبله شده به زبان فارسی است.

عکس بازیگران زن سریال ژاپنی میخک

سریال "میخک" داستانی است واقعی برگرفته از سرگذشت زندگی " آیاکو کوشینو" مادر سه خواهر به نامهای "هیروکو"، "جونکو" و "میچیکو " است که از طراحان معروف مد و لباس دنیا میباشند . " آیاکو کوشینو" در سال 2006 میلادی از دنیا رفت و دختران او به فعالیت خود در زمینه طراحی مد و لباس در سالهای متمادی ادامه دادند. 

http://www.mm.emb-japan.go.jp/img/Carnation%206.jpg

سریال "میخک" در سال 2014 میلادی از سوی بخش پروژهای معرفی برنامه های تلویزیونی بنیاد ژاپن به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شد و هم اکنون هر روز از شبکه نمایش ساعت : 19،30 و ساعت : 12،30 و ساعت : 6،00 و ساعت : 14،00 پخش می شود .
همه ایرانیان را به دیدن این سریال دعوت می نماییم.

https://www.jpf.go.jp/j/project/culture/archive/information/1402/img/0206_img01.jpg

مدیر دوبلاژ سریال «میخک»: سریال «میخک» یک پله بالاتر از «جومونگ» است
«علیرضا باشکندی» گفت: اگر تماشاچی پای تلویزیون بیاید «میخک» سریال شیرینی است.

"علیرضا باشکندی"، مدیر دوبلاژ سریال ژاپنی «میخک» در خصوص محتوا و روند دوبله این سریال گفت: سریال «میخک»، سریالی ژاپنی است که داستان مستندی دارد. خانمی که از دوران کودکی بدنبال هدف خود می‌رود. این سریال بسیار خوش ساخت و در مجموع بسیار خوب است.
وی در رابطه با حضور دوبلو‌رهای پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر اظهار داشت: موضوع جوان‌گرایی مطرح نیست. جوان‌ترها باید در کنار پیشکسوت‌ها حضور داشته باشند. آنها را ببینند تا صداها هماهنگ شود چرا که گوش می‌شنود و مشق می‌کند و این موضوعی است که به پیشرفت کار جوانتر‌ها کمک می‌کند مانند بازی شطرنج که اگر فردی با هم سطح خودش همبازی شود، تأثیری در وی نخواهد داشت. بنابر این حضور جوانترها در کنار پیشکسوتان به بالا بردن اندوخته آنان کمک خواهد کرد.
باشکندی در مورد تفاوت دوبله‌ی کارهای شرقی با فیلم‌های غربی بیان کرد: دوبله در کارهای شرقی بسیار متفاوت است. جمله‌هایی که در این کارها گفته می‌شود، روان نیست، به طور مثال در سه بخش و با فاصله‌های زیاد گفته می‌شود اما مسئله‌ای که قابل ذکر است، حس و حال آنها می‌باشد که با حس و حال ما یکی است این در صورتی است که فیلمها و اثرهای غربی علی الخصوص فیلمهای هالیوودی دارای بازیگران قهاری هستند که روی صدا تأکید دارند و فیلمهای آنان نسبت به کارهای شرقی خیلی قوی‌تر است زیرا بازیگران این کارها شناخت بازیگری دارند.

وی ادامه داد: سریالهای شرقی مانند "جومونگ" و "سرزمین شمالی" جزو آن دسته از سریالهایی بوده است که توانسته جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده و با تکرار پخش آنان، مردم همچنان بیننده‌ی آن بوده و کار را دنبال کرده‌اند اما در اینجا باید بگویم این سریال یک پله بالاتر از سریالهای قبلی قرار دارد.

دوبلور سریال "جومونگ" اظهار داشت: هم اکنون ملت ما با تلویزیون فاصله گرفته‌اند و این به دلیل وجود ماهواره و سریالهای ماهواره ای است اما اگر تماشاچی به پای تلویزیون بیاید به طور حتم سریال شیرینی است.
"علیرضا باشکندی" عنوان کرد: مطرح شدن یک صدای جدید و دیده شدن یک جوان در کار دوبله به این موضوع بستگی دارد که نقش اصلی بگوید و در این صورت است که صدای کسی که نقش اصلی می‌گوید شنیده می‌شود.
وی افزود: شکی نیست که عواملی همچون بودجه، تکنیک و ابزارهای به کار گرفته شده در کار دوبله در میزان تأثیر‌گذاری کار بسیار موثر است و از تأثیر‌گذار‌ترین این عوامل می‌توان به صدابرداری اشاره کرد.
صدابرداری عامل بسیار مهمی در دوبله است که "سعید عابدی" در سریال میخک این وظیفه را بر عهده داشته و درکار خود بسیار خبره است.
مدیر دوبلاژ سریال میخک در خصوص ترویج سبک زندگی از طریق تماشای این سریال و پخش آن از شبکه دو سیما بیان کرد: اگر مردم به تماشای این سریال بپردازند، بسیار آموزنده است، روایت خیاطی که به کارش یک دید تکنیکی داشته و در نهایت طراح و مدیر شده به اعلاء درجه می‌رسد.
وی تصریح کرد: ما در کشورمان از این دست زنان کم نداریم، انسانهای کارآفرین که با تماشای این سریال می‌توانند به یاد خاطرات و تلاشهای خود در گذشته بیفتند و اگر کسانی در کار خود ناامید هستند با دیدن این سریال می‌توانند با امید بیشتری به مسیر خود ادامه دهند.
باشکندی، در پایان اسامی دوبلورهایی که در این سریال همکاری داشتند را عنوان کرد: خانمها رزیتا یاراحمدی( نقش اصلی)، آزیتا یاراحمدی، فاطمه برزویی، مینا شجاع، همت، سحر اطلسی، مرادی، قدمگاهی، رفیعی طاری، سوهانی، رمضانپور، شاهرودی و سمیه موسوی و آقایان : علی همت مومیوند، ملک آرایی، شروین قطعه‌ای، ارمغان، بیژن علی محمدی، بابک اشکبوس، محمد بهاریان، حسین بیگی، کاویان‌پور، علی محمد اشکبوس، محمد یار احمدی.

عکس بازیگران زن سریال ژاپنی میخک

 پخش سریال میخک از 16 آبان در شبکه نمایش
سریال "میخک" محصول 2011 ژاپن که بر اساس زندگی آیاکو کوشینا طراح لباس و خیاط مطرح ژاپنی ساخته شده است،از روز شنبه 16 آبان هر روز ساعت 19:40 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.
آیاکو کوشینا که سال 1913در یکی از شهرهای ژاپن با نام کاسای به دنیا آمد و سال 2006 درگذشت، مادر طراحان شناخته شده ژاپنی هیراکو، جانومیچیکو و کشینو بود. هر سه خواهر مادر خود را الگو و دلیل روی آوردن خود به خیاطی می دانند.
این سریال 39 قسمتی با کودکی ایتاکو اوهارو آغاز می‌شود که کودکی کنجکاو و سخت کوش است و سپس دوره نوجوانی که با وجود مخالفت‌های فروان و موانع بسیار، تسلیم نمی‌شود و به راه خود ادامه می‌دهد.
مدیریت دوبلاژ این سریال بر عهده علیرضا باشکندی بوده و خانم رزیتا یاراحمدی در نقش اصلی به صدا پیشگی پرداخته است.

_______________________

ماچیکو اونو بازیگر ژاپنی، در ۴ نوامبر ۱۹۸۱ در منطقه روستایی نیشیوشینو (Nishiyoshino) از استان نارا متولد شد. اونو در حالی که مشغول تمیز کردن جاکفشی دبیرستان مقدماتی خود بود، توسط کارگردان زنی به اسم Naomi Kawase کشف شد و در سال ۱۹۹۷ در نقش اصلی فیلم خانم نائومی به اسم سوزاکو (Suzaku) بازی کرد؛ که جایزه دوربین زرین جشنواره فیلم کن را بدست آورد. ماچیکو اونو هم برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم سنگاپور برای نقش میچیرو (Michiru) در فیلم سوزاکو شد.
اونو پس از بازی در فیلم های کارگردانانی چون شینجی آیاما (Shinji Aoyama)، آکیهیکو شیوتا (Akihiko Shiota)، نُبوهیرو یاماشیتا (Nobuhiro Yamashita) و ایساُ یوکیسادا (Isao Yukisada)، در سال ۲۰۰۷ بار دیگر در فیلم خانم نائومی با نام عزاداری جنگل (The Mourning Forest) درخشید؛ که برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن شد.
از دیگر فیلم های اونو می توان پسر کو ندارد نشان از پدر (Like Father, Like Son) در سال ۲۰۱۳ را نام برد. این فیلم خانواده ای را نشان می دهد که پسرشان به هنگام تولد با کودکی دیگر جابجا شده است…
همچنین در تلویزیون هم ظاهر شد؛ اونو در یک آزمون با شرکت ۱۸۵۰ بازیگر زن، برای ایفای نقش اصل سریال میخک (Carnation) انتخاب شد. این سریال از اکتبر ۲۰۱۱ پخش شد.
سریال میخک داستان دختر ۱۱ ساله پرشوری به نام ایتاکو اُهارا را نمایش می دهد که پدرش مغازه خیاطی لباس ژاپنی کیمونو دارد و ایتاکو از کودکی به خیاطی لباس های غربی علاقه مند می شود. در نوجوانی برای رسیدن به هدف خود دبیرستان را رها می کند و به کار در خیاطی مردانه مشغول می شود. در سال ۱۹۳۴ اولین مغازه خیاطی خود را باز می کند. ماسارو که همکار ایتاکو در خیاطی است به او پیشنهاد ازدواج میدهد و وارد خانواده اُهارا می شود…
این سریال که براساس زندگی طراح مد و لباس آیاکو کوشینو (Ayako Koshino) ساخته شده و سه بازیگر دوران کودکی، جوانی و پیری ایتاکو اُهارا را ایفا می کنند.

_________________

بیوگرافی ماچیکو اونو+عکس (ایتوکو اُهارا)


بیوگرافی ماچیکو اونو+عکس (ایتاکو اُهارا)

ماچیکو اونو بازیگر ژاپنی، در ۴ نوامبر ۱۹۸۱ در منطقه روستایی نیشیوشینو (Nishiyoshino) از استان نارا متولد شد. اونو در حالی که مشغول تمیز کردن جاکفشی دبیرستان مقدماتی خود بود، توسط کارگردان زنی به اسم Naomi Kawase کشف شد و در سال ۱۹۹۷ در نقش اصلی فیلم خانم نائومی به اسم سوزاکو (Suzaku) بازی کرد؛ که جایزه دوربین زرین جشنواره فیلم کن را بدست آورد. ماچیکو اونو هم برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم سنگاپور برای نقش میچیرو (Michiru) در فیلم سوزاکو شد.

بیوگرافی ماچیکو اونو

اونو پس از بازی در فیلم های کارگردانانی چون شینجی آیاما (Shinji Aoyamaآکیهیکو شیوتا (Akihiko Shiota نُبوهیرو یاماشیتا (Nobuhiro Yamashita) و ایساُ یوکیسادا (Isao Yukisada)، در سال ۲۰۰۷ بار دیگر در فیلم خانم نائومی با نام عزاداری جنگل (The Mourning Forest) درخشید؛ که برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن شد.

(ایتاکو اُهارا)

از دیگر فیلم های اونو می توان پسر کو ندارد نشان از پدر (Like Father, Like Son) در سال ۲۰۱۳ را نام برد. این فیلم خانواده ای را نشان می دهد که پسرشان به هنگام تولد با کودکی دیگر جابجا شده است…

ماچیکو اونو

همچنین در تلویزیون هم ظاهر شد؛ اونو در یک آزمون با شرکت ۱۸۵۰ بازیگر زن، برای ایفای نقش اصل سریال میخک (Carnation) انتخاب شد. این سریال از اکتبر ۲۰۱۱ پخش شد.

سریال میخک داستان دختر ۱۱ ساله پرشوری به نام ایتاکو اُهارا را نمایش می دهد که پدرش مغازه خیاطی لباس ژاپنی کیمونو دارد و ایتاکو از کودکی به خیاطی لباس های غربی علاقه مند می شود. در نوجوانی برای رسیدن به هدف خود دبیرستان را رها می کند و به کار در خیاطی مردانه مشغول می شود. در سال ۱۹۳۴ اولین مغازه خیاطی خود را باز می کند. ماسارو که همکار ایتاکو در خیاطی است به او پیشنهاد ازدواج میدهد و وارد خانواده اُهارا می شود…

این سریال که براساس زندگی طراح مد و لباس آیاکو کوشینو (Ayako Koshino) ساخته شده و سه بازیگر دوران کودکی، جوانی و پیری ایتاکو اُهارا را ایفا می کنند.

_______________________


مطالب مرتبط با سریال درام میخک :

نظرسنجی مجموعه میخک

عکس دختران آیاکو کوشینو (ایتوکو اوهارا)

سه دختر واقعی ایتوکو اوهارا در کنار مادرشان

مصاحبه با دوبلور سریال میخک






نظرات 7 + ارسال نظر
فاطی جمعه 30 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 01:43 ق.ظ

یکی از بهترین سریال هایی بود که دیدم نقش ایتوکو باعث شد جواب بیشتری از سوالتان رو پیدا کنم و بتونم هدفم رو واسع آیندم مشخص کنم بسیار آموزنده و مفید بود ❤️

محمد جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 03:33 ب.ظ

!!!!!!!!نچ نچ نچ یعنی راس راستکیه!!!!!!!!

سمانه چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 08:46 ق.ظ

بسیاار سریال زیبا واموزنده ای بود علاوه بر این دوبله ی سریال جذابیتش رو دو چندانکرده

سمانه چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 08:42 ق.ظ

بسیاار سریال زیبا واموزنده ای بود علاوه بر این دوبله ی سریال جذابیتش رو دو چندانکرده

reza سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:27 ب.ظ

چقدر ایتوکو زشته
برای نقش اولشون باید یه دختر خیلی خوشگلتر انتخاب می کردن
خاک بر سرا

به تو چه دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:46 ب.ظ http:// 2552 صصص.نلبغاعله

چه قدر چرته فیلمش

مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:28 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سریال میخک حال و هوای جالبی داره
فکر کنم بزودی بیشتر دخترای ایرانی بشن خیاط و البته قیمت چرخ خیاطی ها هم مدتی میره بالا

----------------------------

هنرهای نمایشی در پایه نهم آموزش داده می شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور از آموزش هنرهای نمایشی تئاتر و سینما برای سال تحصیلی آینده در پایه نهم خبر داد.محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با مهر اظهار کرد: درس فرهنگ و هنر در پایه نهم سرفصلی مربوط به هنرهای نمایشی دارد.وی افزود: سر فصل هنرهای نمایشی به آموزش تئاتر و سینما می پردازد و برخی از فعالیت های هنری در مورد تئاتر در این پایه ارائه می شود.وی تصریح کرد: برای آموزش های هنری معلمان آموزش های دوره ضمن خدمت و قبل از تشکیل کلاس را می بینند و با رشته های مرتبط تدریس می کنند.

-----------------------


و چند خبر قدیمی




زیبا بروفه

برای ایفای نقش در تله فیلم (همسر مزاحم) با دست اندرکاران این پروژه قرارداد بسته است. این فیلم تلویزیونی به کارگردانی محمد بصیرت در مرحله انتخاب بازیگر قرار دارد و به زودی کلید می خورد.
زیبا بروفه، نسرین مقانلو، سیاوش خیرابی و خشایار راد از جمله بازیگران قطعی (همسر مزاحم) هستند. این فیلم کمدی داستان پسر جوانی است که عاشق دختری می شود. اما مادر او که یک روانپزشک است به شدت مخالف این ازدواج است.
زیبا بروفه سال قبل در (پرتقال خونی) بازی کرد که این روزها روی پرده سینماهاست. او از سه سال قبل فیلم (سه نفر روی خط) به کارگردانی خسرو ملکان را آماده نمایش دارد.

فرامرز قریبیان

فیلم جدیدش را در سکوت خبری کلید زده است. فرامرز قریبیان که مدت هاست پیش تولید (گناهکاران) را آغاز کرده سرانجام با تکمیل فهرست عوامل و بازیگران فیلمبرداری این فیلم را آغاز کرده است. ابتدا قرار بود مهدی فخیم زاده نقش اصلی این فیلم را بازی کند اما در نهایت این قریبیان بود که به غیر از کارگردانی در (گناهکاران) بازی هم می کند. این فیلم جنایی ابتدا (قتل سهامی خاص) نام داشت اما بعدا با تغییر فیلمنامه (گناهکاران) نام گرفت.
قریبیان سابقه کارگردانی فیلم های چون (جدال در تاسوکی) و (چشم هایش) را دارد و قرار است این فیلم را برای جشنواره فیلم فجر آماده کند.

مریم کاویانی

به عنوان آخرین بازیگر به جمع بازیگران فیلم سینمایی غریبه پیوسته است. مریم کاویانی که بیشتر در سریال ها و فیلم های تلویزیونی ایفای نقش می کند، در فیلم جدید حمید بهمنی یکی از نقش های اصلی را بازی می کند. آخرین حضور او در سینما به فیلم پایان نامه برمی گردد.
در غریبه به غیر از کاویانی جمشید هاشم پور، بهنوش طباطبایی، امیریل ارجمند و یک بازیگر زن لبنانی ایفای نقش می کنند. فیلمبرداری غریبه این روزها در شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام می شود و قرار است بعد از پایان فیلمبرداری این سکانس ها، گروه به کشور لبنان سفر کنند. این فیلم درباره حضور آمریکایی ها در عراق است.

فریبرز عرب نیا

برای ایفای نقش در فیلم سینمایی (خوابگرد ها) با دست اندرکاران این پروژه به توافق رسیده است. این فیلم به کارگردانی فرزاد موتمن قرار بود آذرماه کلید بخورد اما به دلیل مشکلا ت مالی تولید آن به تعویق افتاده است. به غیر از فریبرز عرب نیا با رضا کیانیان و هنگامه قاضیانی نیز برای ایفای نقش در (خوابگردها) مذاکره شده بود.
این فیلم قرار است دومین همکاری عرب نیا با موتمن بعد از هفت پرده باشد. فیلمی که بعد از گذشت حدود هفت سال از زمان ساختش هنوز اکران عمومی نشده است. از عرب نیا به زودی فیلم سینمایی (خاک و آتش) در گروه آزادی روی پرده می رود.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد