رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال نفس گرم توسط یکی از خوانندگان وبلاگ رها ماهرو

رها ماهرو: خوانندگان عزیز ، شما هم می توانید نظرات و انتقادات خودتان را درباره ی سریال نفس گرم برایمان بفرستید یا از طریق نظرسنجی نمره خودتان را به این سریال بدهید.

: هادی رسول زاده

باعرض سلام،

من چند شبی این سریال رو دیدم، از نظر من متاسفانه بسیار ضعیف و سطحی ساخته شده، من نسبت به امور مذهبی نا آشنا نیستم و خیلی از موارد این سریال ناپخته و غیر واقعی است و کیفیت مناسبی رو نداره به حدی که بعضی صحنه های این سریال واقعا خنده دار به نظر میرسه. لازمه چند نکته رو تیتر وار خدمتتون عرض کنم:
1- بعضی صحنه ها نشون میده که نویسنده و کارگردان مسلط به مباحث مذهبی و حداقل عرفیات مذهبی نبوده اند و صحنه هایی رو به تصویر کشیده اند که تعجب بیننده آشنا به این مسائل رو بر می انگیزه: مثلا کجا توی مجالس زنانه خانم جلسه ای روی منبر می شینه؟
2- مثلا کدوم خانم جلسه ای تسبیح اونقدری دستش میگیره و روی منبر بالا و پایین می بره. انگار از منابر آقایون الگو برداری شده تا زنانه یا اینکه وقتی این خانم دستگاه ذکر شمار داره دیگه چه احتیاجی به اون تسبیح گنده داره که همراه خودش ببره؟!
یا مثلا توی بیمارستان وقتی لباس خونین شوهرش رو میارن برای این حاج خانم با چشم های اشک آلود و صورت خیس لباس رو بغل می کنه و به صورتش می ماله در حالیکه این جور افراد قاعدتا بیش از این ها به نجسی و پاکی اهمیت میدن و احتمال اینکه این کار رو بکنن و توجهی به خون آلود بودن لباس نکنن ازشون بعیده

- دیالوگ های افراد خیلی ضعیف و سطحی نوشته شده
4- با توجه به حضور هنرپیشه های خیلی خوب در این سریال بنظر میرسه کارگردانی ضعیف کار باعث شده که نحوه دیالوگ برقرار کردنشون بسیار مصنوعی باشه و غیر واقعی باشه (آدم یاد دیالوگ تئاتر های مدرسه ای می افته) همه سکوت می کنن که یکی یه جمله ی ادبی رو بگه و تموم کنه و بعدش بقیه به نوبت دیالوگ های خودشون رو با الفاظ تصنعی اجرا کنند.
5- مثلا سعی شده که در هر قسمت کار نکات تربیتی و اخلاقی و دینی به نحوی در داستانهای مختلف گنجانده بشه تا مثلا پیامی رو به مخاطب القا کنه ولی به حدی این موضوع تابلو و مصنوعی است که بیشتر ضد تبلیغ می شه و ببیننده با کشف این موضوع که ناشیانه قصد انتقال مفاهیمی رو بهش دارند بیشتر از این مفهوم زده میشه تا اینکه بخواد بپذیره
6- چرا برای این جور فیلمها و علی الخصوص این خانواده مذهبی از یک قشر کاملا مرفه استفاده شده. دیدن وضع زندگی این مثلا حاجی و اون حاج خانم چه بخواهید و چه نخواهید این انتقال پیام رو به مخاطب داره که: بابا اینها همه نفسشون از جای گرم در میاد یه مقدار بی پولی و بدبختی بکشند این حرفها و شعارها و اداهایی که درمیارن از یادشون میره - اگه واقعا قصد انتقال پیام مثبتی رو هم داشته باشند با این فضای اشرافی زندگی شون و انتقال این پیام به مخاطب کاملا بی اثر خواهد بود. چه اشکالی داشت که از یه خانواده با سطح زندگی متوسط یا حتی پایین استفاده می کردید؟!
7- قصد مقایسه کلی ندارم فقط می خوام تفاوت پذیرش واقعی بودن فضای خانوادگی ترسیم شده توی این سریال رو با سریال کیمیا خودتون بررسی کنید و ببینید مردم چقدر ارتباط با خانواده سریال کیمیا برقرار می کنند و چقدر با خانواده حاجی!

8- ما مردم همه یه طیف خاکستری هستیم و کسی نمی تونه ادعا کنه که بی اشکاله چطور شما این خانواده رو اینقدر بی اشکال به تصویر می کشید؟ همه چیز سنجیده و اصولی؟ همیشه مودب و با رعایت اصول اخلاق و اسلامی؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟


عکس های پشت صحنه سریال نفس گرم


عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم

 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم

عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم

 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم

 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم

عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


لینک مرتبط :

اعتراض مردم کاشان به سریال نفس گرم


آخرین سرچ های وبلاگ رها ماهرو : بیلو.فیلم , نظرسنجی در مورد اقا وخانم سنگی , نقد سریال آقا و خانم سنگی , آیا فیلم شمعدونی ادامه دارد , آقا و خانم سنگی , موضوع فیلم پذیرایی ساده , نقد فراستی بر راشومون , پذیرایی ساده , نظرات مردم درباره فیلم اقا و خانومه سنگی , نقد سریال خانم و آقای سنگی , ساحل بکرانی , بیلو , دانلود فیلم لوسی به کارگردانی لوک بسون , دانلود فیلم هندی بادیگارد , علت پول پخش کردن در فیلم پذیرایی ساده , خلاصه فیلم پذیرایی ساده , صحبت های خانم تهمینه میلانی , داستان فیلم پذیرایی ساده , عکس جدید ساحل بکرانی , پخش سریال اقا خانوم سنگی , http://doorbiin.blogsky.com/1394/04/11/post-129 , بازیگران فیلم دختر شاهپریون , سریال عطسه مهران مدیری , انتقاد از سریان خانم وآقای سنگی , اقا و خانم سنگی کی پخش میشود , نقد فراستی بر لیون لوک بسون , http://doorbiin.blogsky.com/1394/04/09/post-124 , نقد اقا و خانم سنگی , نقد روانشناسی پذیرایی ساده , نظر سنجی اقاوخانم سنگی , عکس هایی هنر پیشه های سریال اقاوخانم سنگی , فیلم چراغ قرمز , نقد سریال آقاوخانم سنگی , بررسی فیلم هندی بادیگارد , http://doorbiin.blogsky.com/1394/03/27/post-109/ , دانلود عکس های ساحل بکرانی , پدر و مادر واقعی ساحل بکرانی , سریال عطسه , سنتور مرد پایزی , دانلود فیلم احمق و احمقتر ٢ , نقدی بر خانم واقای سنگی , آ قاو خا نم سنگی جدید , سریال عکس آ قاو خا نم سنگی جدید , نقد شمعدونی , دانلود فیلم این اخرین سفر , سریال عطسه مهران مدیری , نقدآقاوخانم سنگی , آقا و خانم سنگی و نقد سریال , فیلم پذیرایی ساده , نقد دردسرهای عظیم , نقد فیلم پذیرایی ساده , پرتقال خونی سیروس الوند , ایا دردسرهای عظیم 3 نیز ساخته می شود؟ , پدر و مادر ساحل بکرانی , انتقاد به مجموعه اقا و خانم سنگی , کلیپ گفتگو مسعود فراستی و تهمینه میلانی در ازدواج , مصطفی تنابنده کیست؟ , نقد خانم و آقای سنگی , پشت سحنه ی سریال اقاو خانوم سنگی , عکس ساحل بکرانی


داستان جذاب پاندای کونگفو کار به دیدار حکیم ارد بزرگ می آید

داستان : سیندرلا به ایران آمد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد