رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم جهنده از داگ لیمان

رها ماهرو : خوانندگان گرامی وبلاگ جامع نقد فیلم های سینمایی رها ماهرو خوش آمدید . لطفا نظرات و نقدهایتان را درباره ی فیلم جهنده ساخته داگ لیمان برایمان بفرستید تا انتشار دهیم .


جهنده

2008 آمریکا
Jumper

کارگردان:Doug Liman

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/37/Jumperposter.jpg

جهنده
فیلم محصول سال 2008
تاریخ اکران: ۱۴ فوریهٔ ۲۰۰۸ م. (آمریکا)
کارگردان: داگ لیمان
داستان: استیون گولد
آهنگ‌ساز: جان پاول
بودجه: ۸۵ میلیون دلار آمریکا
بازیگران
هایدن کریستنسن
ریچل بیلسون
جیمی بل

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51kjgJNfKsL._SY300_.jpg
جهنده
Jumper
پوستر فیلم جهنده
کارگردان : داگ لیمان
تهیه‌کننده :
سیمون کینبرگ
لوکاس فاستر
جی ساندرز
نویسنده : استیون گولد
بازیگران :
هایدن کریستنسن
جیمی بل
راشل بیلسون
مایکل راکر
آناسوفیا راب
مکس تیریوت
دایان لین
ساموئل ال جکسون
موسیقی : جان پاول
تاریخ‌های انتشار : ۱۴ فوریه، ۲۰۰۸، آمریکا
مدت زمان : ۸۸ دقیقه
زبان : انگلیسی
هزینهٔ فیلم : ۸۵ میلیون دلار آمریکا

جهنده (به انگلیسی: Jumper) فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی داگ لیمان محصول سال ۲۰۰۸ است که از روی رمان علمی-تخیلی به همین نام ساخته شده‌است. این فیلم داستان مرد جوانی است که قادر به طی الأرض است.
http://resizing.flixster.com/gTMw6QSyegYcCLesExOUxYu4nDM=/800x1200/dkpu1ddg7pbsk.cloudfront.net/movie/11/17/84/11178465_ori.jpg
Jumper (آهنگ)
هنرمند: Third Eye Blind
آلبوم: Third Eye Blind
-------------------------------------
نام فارسی فیلم : جهش

خلاصه داستان : دیوید رایس نوجوانی کم رو عاشق میلی هریس است. اما زمانی که گوی بلورینی به وی هدیه می دهد، مورد تمسخر ‏مارک-پسر قلدر مدرسه- قرار می گیرد و سانحه ای سبب افتادن وی به درون دریاچه یخ زده می گردد. این واقعه باعث ‏می شود تا دیوید-که همه او را مرده می پندارند-قابلیت جهش از مکانی به مکانی دیگر را در وجود خود کشف کند , و زندگی خود را با این استعداد ذاتی تغییر می دهد و …
http://graphics8.nytimes.com/images/2008/02/14/arts/14jump600.jpg
نام فیلم : Jumper
ژانر : اکشن | ماجراجویی | تخیلی
کارگردان : Doug Liman
نویسنده : David S. Goyer, Jim Uhls
بازیگران : Hayden Christensen, Samuel L. Jackson and Jamie Bell
محصول : آمریکا | کانادا
زبان : انگلیسی
زمان : 88 دقیقه

خلاصه داستان : دیوید رایس پسر نوجوانی است که به تنهایی با پدرش زندگی می کند و مادرش آنها را ترک کرده است . دیوید یکروز کشف می کند توانایی جهیدن دارد و می تواند با سرعت بسیار زیادی حرکت کند و پرش های بسیار بلندی داشته باشد . او ابتدا تصمیم می گیرد به یک بانک دستبرد بزند و در ادامه پدرش را نیز ترک می کند . هفت سال بعد دیوید زندگی پر ماجرایی دارد و تمام وقت خود را صرف جهیدن در مکانهای مختلف دنیا می کند و بخاطر سرقت از بانک و پول زیادی بدست آورده ، زندگی مرفهی دارد . در ادامه او پی می برد بخاطر یک جهش ژنتیکی چنین توانایی هایی را بدست آورده و افراد دیگری مثل او نیز وجود دارند . او همچنین با مردی به اسم رولند کاکس آشنا می شود که قصد کشتنش را دارد . او هر طور شده از دست رولند گریخته و به زادگاهش باز می گردد و در آنجا دوست دختر دوران نوجوانی اش یعنی میلی را می بیند و همراه او عازم رم می شود . در آنجا او جهنده دیگری به اسم گریفین را ملاقات می کند و گریفین به او داستان اشخاصی را که قصد از بین برندن جهنده ها را دارند ، می گوید . اکنون او باید در این جنگ بین جهنده ها و کسانی که قصد نابودی آنها را دارند ، جان خودش و میلی را حفظ نماید …
-------------------------------------
درباره کارگردان فیلم جهنده : داگ لیمان
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Douglimancannes.jpg/220px-Douglimancannes.jpg
داگ لیمان
تهیه‌کننده
داگلاس اریک «داگ» لیمان یک تهیه‌کننده، کارگردان، و مدیر فیلم‌برداری اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
تولد: ۲۴ ژوئیهٔ ۱۹۶۵ م. (سن ۵۰)، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
تحصیلات: دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه براون
جوایز: جایزهٔ سینمایی ام‌تی‌وی برای بهترین فیلم‌ساز تازه‌کار
نامزد جایزه: جایزهٔ هوگو برای بهترین اثر نمایشی اقتباسی، اثر بلند
از فیلم های ساخته لیمان می توان به هویت بورن (۲۰۰۲) ، آقا و خانم اسمیت (۲۰۰۵) ، جهنده (۲۰۰۸) ، بازی منصفانه (۲۰۱۰) و لبهٔ فردا (۲۰۱۴) اشاره کرد.


---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:35 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :



شبنم مقدمی، جمشید جهانزاده و مریم سعادت به بال های خیس پیوستند

سریال «بال های خیس» به کارگردانی عباس رنجبر از چندی پیش وارد مرحله پیش تولید شده و روند انتخاب بازیگران ادامه دارد.
به تازگی حضور شبنم مقدمی، جمشید جهانزاده، مریم سعادت و صادق هاتقی در این سریال قطعی شده است. پیش از این نیز بازی مهدی سلطانی و فاطمه گودرزی قطعی شده بود.
این سریال که همزمان با عید سعید فطر کلید خواهد خورد، یک درام خانوادگی و معمایی است.
در خلاصه سریال آمده: «بال های خیس» روایتگر راه های رفته و نرفته است. سفری را به تصویر می کشد که مسافر اصلی آن ماهان نامی است. داستان از جایی آغاز می شود که ماهان در جریان اردویی دانشجویی در شمال کشور توسط ضاربی ناشناس درون پرتگاهی می افتد. سقوط ماهان در این پرتگاه و نجات او از مرگ آغازگر معماهایی می شود که پیاپی بر سر راهش قرار می گیرند. او با دختری به نام سارا آشنا می شود و در راه رسیدن به او مجبور می شود، در برابر خانواده قد علم کند و هرچه بیشتر تلاش می کند، سارا برای او دست نیافتنی تر می شود تا جایی که وقتی به خود میآید در هزار تار نامرئی گرفتار شده است.
سایر عوامل سریال عبارتند از: انتخاب بازیگران: پیام دهکردی، مدیرتولید: ناصر هادیانفر، دستیار کارگردان و برنامه ریز: رضا خانلری، عکاس و تدوینگر: امین رنجبر و مدیر تدارکات: محمد صالحی

«بگو که هستم» به ماه رمضان نرسید

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بگو که هستم» به کارگردانی اکبر منصورفلاح و تهیه کنندگی رسول هنرمند که از پنجم اسفند سال گذشته در اصفهان آغاز شده بود، تیر ماه به پایان رسید. تاکنون تدوین بیست قسمت از این سریال انجام شده و تدوین 10 قسمت دیگر نیز به زودی به پایان می رسد.
ضمن این که ساخت موسیقی را شهاب اکبری انجام داده است. 70 درصد از بازیگران این مجموعه بومی هستند و تصویربرداری آن در بیش از 35 لوکیشن صورت گرفته است. در این سریال انتخاب شخصیت ها براساس لهجه صورت گرفته تا بازیگران تهرانی مجبور نباشند، با لهجه اصفهانی صحبت کنند.
«بگو که هستم» داستان مردی به نام مراد است که بعد از بازگشت به خانه متوجه می شود که همسر و فرزندانش خانه اجاره ای را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته اند.
همسرش نامه ای برای او گذاشته که اگر در زمان معینی تغییر رفتار ندهد، باید او را طلاق دهد. اکبر منصورفلاح کارگردان این مجموعه پیش از این سریال هایی مانند آژانس دوستی، گرفتار، فقط به خاطر تو و این جا خانه من است را کارگردانی کرده است.
از بازیگران اصلی این مجموعه می توان به جهانبخش سلطانی، پرستو گلستانی، مهدی امینی خواه و چپا بابامیری اشاره کرد. «بگو که هستم» قرار بود ماه رمضان پخش شود که به زمان دیگر موکول شد.


«سه دونگ، سه دونگ» حس و حال ایرانی دارد

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: مجموعه تلویزیونی «سه دونگ، سه دونگ» روابط بین خانواده ایرانی را به خوبی به تصویر کشیده و به علت برخورداری از حس و حال ایرانی برای مخاطب باورپذیر است. محمدرضا لطفی در گفت وگو با ایرنا افزود: مجموعه های ماه رمضان امسال را می توان دارای نشان ها و نمادهای تکراری مثل آدم های خوب، افراد بد با زمینه های لغزش و متنبه شدن آنها در انتهای قصه دانست. مشاور سردبیر ماهنامه فیلم سینما گفت: مجموعه طنز «سه دونگ، سه دونگ» فیلمنامه روانی دارد و به علت تکیه نداشتن بر روابط و شخصیت ها، انتظار اتفاق خاصی را برای مخاطب ایجاد نمی کند و این هوشمندی کارگردان مجموعه را می رساند. لطفی افزود: آنچه که در مجموعه «پنج کیلومتر تا بهشت» به صورت عکس اتفاق افتاده است. در واقع این سریال شروع خوبی داشته ولی دو قسمت اخیر از اوج افتاده است. البته کارگردان علی رغم موضوعی تکراری تلاش هایی برای نوآوری انجام داده است.




آتیلا پسیانی به پل چوبی رسید

این بازیگر به تازگی با دست اندرکاران این فیلم به توافق رسیده تا ایفاگر یکی از نقش های (پل چوبی) باشد. پسیانی پیش از این در چه کسی امیر را کشت با مهدی کرم پور همکاری کرده بود و این دومین همکاری اش با این کارگردان به حساب میآید. پیش از این بازی بهرام رادان، مهناز افشار و هدیه تهرانی قطعی شده بود و قرار است به روی بازیگران دیگری به این جمع اضافه شوند. تهیه کنندگی پل چوبی را علی سرتیپی و مهدی داوری بر عهده دارند و طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است فیلم برداری شهریورماه در تهران آغاز شود.

بیداری آماده نمایش شد
فیلم سینمایی بیداری به کارگردانی فرزاد موتمن آماده نمایش شد. ساخت موسیقی این فیلم توسط بهنام ابطحی به پایان رسیده و امیر نوری میکس آن را انجام داده است. فیلم جدید موتمن که سکانس های باقی مانده آن بعد از یک سال فروردین ماه جلوی دوربین رفت داستان زنی به نام زهراست که حافظه اش را از زمانی که برای آخرین بار دختر 6 ساله اش یاسمن را دیده متوقف شده است. اکنون بعد از گذشت 24 سال از آن اتفاق حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده اش را پیدا کند. نیکی کریمی، مهدی احمدی، نیره فراهانی، شقایق فراهانی، امیرحسین صدیق، کیهان ملکی، مریم کاویانی و حامد بهداد بازیگران اصلی فیلم موتمن هستند.

پرستو صالحی و امیرحسین رستمی در فیلم کوتاه فصل جدید بازی می کنند
این فیلم با فیلمنامه ای از ناصر پیرزاد ساخته خواهد شد. پرستو صالحی و امیرحسین رستمی دو نقش اصلی این فیلم را ایفا می کنند. عوامل این فیلم عبارتند از: فیلمنامه: ناصر پیرزاد، فیلمبردار: صابر احدی، مدیر تولید: سپهر صاحبی، آهنگساز: مهدی جهانی و کارگردان امید معلم. نفس ساخته قبلی امید معلم به عنوان بهترین فیلم در بخش مسابقه محله چهارمین جشنواره فیلم شهر انتخاب شده بود.

«این جا بدون من» از مرز 400 میلیون گذشت
فروش فیلم سینمایی «این جا بدون من» از مرز 400 میلیون تومان گذشت. فیلم بهرام توکلی بعد از گذشت یک ماه از آغاز نمایش اش همچنان آخر هفته ها فروشی در مرز 20 میلیون تومان دارد. این فیلم با در اختیار داشتن 14 سینما تاکنون 413 میلیون تومان فروخته است. آقا یوسف که همزمان با فیلم توکلی اکران شده روز جمعه فروشی معادل 3/4 میلیون تومان داشت. ورود آقایان ممنوع که به نظر می رسد آخرین روز جمعه اش را با این تعداد سینما پشت سر گذاشته فروشی 42 میلیونی داشت. این فیلم هم موفق شد بعد از 60 روز نمایش از مرز فروش 2 میلیارد گذر کند.
سوت پایان و شبانه روز هر کدام 1/5 میلیون تومان افت فروش داشتند. فیلم نیکی کریمی بعد از 10 روز نمایش به مرز فروش 58 میلیون رسیده و شبانه روز در همین مدت زمان اکران 153 میلیون فروخته است.

سید عظیم موسوی
هدف، احیای آیین های مذهبی- نمایشی رمضان است
کارگردان برنامه رخصت هدف از برگزاری این برنامه را احیای آیین های مذهبی نمایشی ماه رمضان و آشنایی مردم با آنها دانست.
سید عظیم موسوی گفت: یکی از مهمترین بخش های هنری نمایشی آیینی - سنتی که قرن ها در میان مردم رواج داشته، آیین های نمایشی مخصوص ماه مبارک رمضان است که امسال با برنامه رخصت سعی کرده ایم تا در این ماه پرفضیلت ضمن گردآوری آنها در یک محل واحد، همشهریان روزه دار را با آیین های نمایشی این ماه که در سراسر کشور با فرهنگ ها و اشکال مختلف اجرا می شوند، آشنا کنیم. وی افزود: تا پیش از این بسیار تلاش شده که با برپایی همایش آیین های عاشورایی گامی برای آشنایی مردم با این آیین ها صورت می گیرد و امسال با برنامه رخصت در تالار وحدت سعی کرده ایم تا قدم دیگری را برای گردآوری آیین های نمایشی رمضان برداریم. وی افزود: آیین هایی مانند مناجات خوانی، سحرخوانی، رجزخوانی، پیش خوانی های تعزیه و موسیقی محلی اقوام مختلف ایرانی را در این برنامه طی 30 شب ماه رمضان به اجرای عموم گذاشته ایم و مهمترین بخش این برنامه ها نیز آن است که نمایش ها و آیین های گوناگون ماه رمضان را به اجرا درامیآوریم.
کارگردان برنامه رخصت با تاکید بر برنامه های خاص در نظر گرفته شده برای شب های قدر گفت: اجرای سرایی نواحی مختلف کشور و پرده خوانی ها و اجرای تعزیه های رمضانی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای شب های قدر در قالب ویژه برنامه رخصت است.
این پژوهشگر نمایش های مذهبی به حضور هنرمندان سرشناس نمایش و موسیقی آیینی، در برنامه رخصت اشاره کرد و گفت: داراب نامه خوانی، حیدرنامه خوانی، اسکندرنامه خوانی و خواندن نهج البلاغه توسط داود فتحعلی بیگی صورت می گیرد و مرشد دهقان، مرشد ولی ا... ترابی بخش نقالی و پرده خوانی را برعهده دارند و استاد درپور و شیخ حسن اسکندری از هنرمندان موسیقی عرفانی مذهبی و اساتید شبیه خوان این مراسم هستند.
موسوی گفت: یکی دیگر از مهمترین کارهای صورت گرفته در این برنامه ضبط تصویری تمام آیین ها است تا به صورت گنجینه ای عظیم از داشته های فرهنگی و مذهبی هنر نمایش ایرانی برای همیشه ماندگار شود و در اختیار آیندگان هنر معنوی کشور قرار گیرد. ویژه برنامه رخصت تا پایان ماه رمضان هر شب از ساعت 21 الی 30:22 در تالار وحدت اجرا می شود و حضور در آن برای عموم آزاد و رایگان است.




- بنیاد آفرینش های هنری نیاوران به مناسبت دهه فجر با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی، چهار هنرمند ایرانی را به هنگ کنگ اعزام نمودند تا طی اجرای برنامه هایی، آئین پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در این کشور گرامی دارند، گفتنی است برنامه های این گروه با استقبال کم نظیر هنگ کنگی ها روبرو شد.
-عصر شعر انقلاب در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، با حضور شاعران استان برگزار شد.
- بیش از 30 نقالی از وقایع انقلاب در 22 بهمن و هنگام برپایی راه پیمایی شکوهمند مردم تهران در خیابان انقلاب برگزار شد.
- رمان "مارک لوی" که در سال دوهزار میلادی به مقام پرفروش ترین رمان جهان دست یافت، به زودی با ترجمه مهدی طارمی به بازار عرضه خواهد شد.
-اولین رمان "ریکاردو گومث" به فارسی منتشر شد.
- نمایشگاه تصویرسازی دانشجویان دانشگاه علمی- کاربردی در فرهنگسرای دانشجو برگزار می شود.
-پنجمین جشنواره بین المللی پویانمایی 6 تا 10 اسفند جاری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می شود.
- همایش بین المللی هنر انقلاب، امروز با بخش هنرهای تجسمی در سینما فلسطین رسما گشایش می یابد.
- برای نخستین بار نمایشگاه عکس با موضوع "دنیای لباس ها" در گالری شماره 3 فرهنگسرای هنر برگزار می شود.
- همایش کارگاهی "حقوق زن ایرانی" امروز در فرهنگسرای تفکر برگزار می شود.






شعر و داستان خوانی برگزار شد

انجمن شعر و ادب که یکی از منظم ترین انجمن های فرهنگسرای کومش می باشد و هر هفته سه شنبه ها به شعر و داستان خوانی با اعضای خود می پردازد، این بار در ماه مبارک رمضان انجمن طبق سنوات گذشته به شعر و داستان خوانی در سالن حکیم الهی پرداخت. این مراسم در سه شب در طول ماه مبارک رمضان برگزار و مجری آن آزاده کواکبیان بود که با دعوت از کسانی که آمادگی داشتند که شعر و داستان خود را بخوانند، بر روی صحنه حاضر می شدند.
دو شب از این مراسم در تالار حکیم الهی کومش و یک شب دیگر در تالار تئاتر شهر برگزار شد.
نکته قابل توجه این که مراسم مورد اشاره با استقبال بی شمار خانواده ها بود که نشان داد اگر برنامه ای در خور شان هنرمندان برگزار شود، آنها از آن استقبال می نمایند و هنرمندان شعر و ادب نیز تنها خواسته شان حمایت های بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آنان بود.

استاد درخشانی در تئاتر شهر

استاد مجید درخشانی از اساتید برتر موسیقی سمنان در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته با جمعی از هنرمندان سمنانی بر روی صحنه تئاتر شهر رفت.
این هنرمند سنگسری که سرپرست گروه استاد شجریان می باشد چند وقتی است با گروهی به سرپرستی فرید نجم الدین به تمرین می پردازد که بعد از چند ماه به اجرای کنسرت پرداختند.
این گروه شامل هشت نفر بوده که پویا اخواس خوانندگی کار را برعهده داشت و نوازنده مهمان نیز مهرداد ناصحی بود. این کنسرت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شده بود.
لازم به یادآوری است که استاد مجید درخشانی بعد از اجرای این دو برنامه در هفته آینده به همراه استاد شجریان راهی اروپا شده تا به اجرای برنامه در شهرهای مختلف اروپا بپردازد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد