رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم الپاگور

الپاگور
1976 فرانسه
Hunter Will Get You

کارگردان:Philippe Labro

http://pxhst.co/avaxhome/0c/2f/00292f0c_medium.jpeg


آلپاگور (دوبله فارسی)

داستان فیلم «آلپاگور» درباره یک جاسوس مستقل فرانسوی است که برای تحقیق در مورد یک قاتل زنجیره‌ای به نام قرقی که برای دزدیدن بانک جوانان را استخدام می‌کند و بعد از اتمام کار به قتل می رساند، به لس آنجلس می‌رود و….
http://i.jeded.com/i/hunter-will-get-you-lalpagueur.4664.jpg
بازیگران: ژان پل بلموندو | برونو کریمر | کلود بروست | ژان نگرونی | مارک لامول | موریس آزل ژانر
کارگردان: فلیپ لابرو
نویسنده: فلیپ لابرو
http://www.filmposter.net/media/catalog/product/cache/2/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/6/7682.jpg

L'alpagueur (1976)
110 min  |  Action, Crime, Thriller  |  7 March 1976 (France)
6.5

L'Alpagueur is a free-lance spy from the French secret agency. He's put on the investigation about L'epervier, a serial-killer who employs young boys to help him robbing banks before »
http://www.j4hi.com/page7/page444/files/outsider_marginal_hunter_will_get_you_dvd_cover.jpg
Director:
Philippe Labro
Writers:
Philippe Labro (original scenario), Jacques Lanzmann (adaptation), 2 more credits »
Stars:
Jean-Paul Belmondo, Bruno Cremer, Jean Négroni »

https://i.ytimg.com/vi/cSi3DrOa7ao/hqdefault.jpg
فیلم آلپاگور با وجود اینکه فیلم بسیار معمولی است ولی دوبله بسیار خوبی دارد و این فرضیه را که اگر فیلم خوب نباشد دوبله هم خوب نخواهد شد باطل می کند.

آلپاگور
مدیر دوبلاژ : جلال مقامی

گویندگان:
جلال مقامی / ژان پل بلموندو / آلپاگور
آرشاک قوکاسیان / پاتریک فیری / کوستا والدز
حسین رحمانی / برونو کرمر / قرقی
پرویز ربیعی / ژان نگرونی / اسپیتزر
اکبر منانی / ژان پیر ژوریس / سالیستی
محمود قنبری / ویکتور گارویر / بازرس دوبک
بهرام زند / رئیس پلیس
پرویز ربیعی / گوینده اخبار

.. و اما سوال اصلی
به نظر شما بهترین گوینده برای ژان پل بلموندو کدام گوینده است؟
در سالهای دور و در زمان جوانی ژان پل بلموندو دوبلور ثابت او جلال مقامی بود.
در ابتدای کار استودیو قرن 21 و در فیلمهایی مثل تکتاز و سرقت که ازجمله فیلمهای کم ارزش این بازیگر می باشد این کار به عهده حسین عرفانی بود.
و همچنین در فیلمهای مهم او مثل کلاه و از نفس افتاده چنگیز جلیلوند به جای این بازیگر گویندگی کرده است.

http://www.illustractiongallery.com/3687-6413-thickbox/alpagueur---hunter-will-get-you.jpg
نام فارسی : آلپاگور

تاریخ اکران : 1976 March

ژانر : اکشن / جنایی / هیجان انگیز

زبان : فرانسوی/دوبله فارسی

کشور سازنده : فرانسه

ستارگان : Jean-Paul Belmondo / Bruno Cremer / Jean Négroni

کارگردان : Philippe Labro

خلاصه داستان :

قرقی یک قاتل زنجیره ای است که کارش استخدام جوانان برای کار هست و بعد از تمام شدن کار آنها را به قتل میرساند، یک جاسوس فرانسوی مامور تحقیق در این مورد می شود و به لس آنجلس می رود …

http://online4movies.com/all_posters/Hunter_Will_Get_You_poster_2517516.jpg
آلپاگور ( Alpagueur )

آلپاگور (ژان پل بلموندو) زبده ترین پلیس مخفی فرانسه پس از چند ماموریت خطرناک از طرف بازرس دوباک مامور شناسایی خطرناکترین جنایتکار فرانسه ملقب به قرقی (برونو کرمر) می شود.
قرقی با روش خاصی سرقت می کند او جوانان بی کار را شناسایی می کند و با کمک آنان دست به دزدی از جواهر فروشی ها می زند و سپس آنان را می کشد.
گوستاو والدز (پاتریک فیری) یکی از آن جوانان است که موفق به فرار می شود و او تنها کسی است که می تواند قرقی را شناسایی کند ولی حاضر به همکاری با پلیس نیست و...
https://image.tmdb.org/t/p/original/nmZFrKVELZYDvTHJ4XO1DG2eARf.jpg


رها ماهرو : خوانندگان و بازدیدکنندگان ، لطفا نظراتتان را درباره ی فیلم آلپاگور برای ما بیان کنید


---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:55 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رهااا جون مطالب جالب و قدیمی سینما دیدم که تقدیم میشه

گفت و گو با جمشید مشایخی به بهانه حضور در سریال ستایش

بگذارید از ستایش شروع کنیم و این که پس از مدت ها مخاطبان تلویزیون شاهد حضورتان در یک سریال هستند. چگونه در جریان ساخت این پروژه قرار گرفتید؟
خانم دین محمد که برنامه ریز سریال است و مثل دخترم می ماند به خانمم تلفن کرده بود و گفته بود سریالی به این نام دارد ساخته می شود که دوست دارند یکی از نقش هایش را من بازی کنم. سناریو را خواندم و از آن خوشم آمد و با کارگردان که صحبت کردم مورد قبول واقع شد.
ولی بیشتر منتقدها از فیلمنامه سریال انتقاد می کنند. شما چه چیز سناریو را دوست داشتید؟
برایم جدید بود و تازگی داشت. یکی از نکته هایی که دوست داشتم این بود که بر خلاف اکثر فیلم ها که آنتیگونیست و پروتاگونیست دارد این سریال به این معنا شخصیت منفی و مثبت ندارد. یعنی شما می بینید یک اتفاقی می افتد که آن کس که با عشق می شد قصد آن را نداشته اما کار او باعث کدورت و دشمنی می شود.
چقدر این نگاهی که می گویید را در کارهای این روزها می بینید؟
خب بعضی وقت ها ممیزی خیلی شدید است و هنرمند نمی تواند به کمال واقعیت را بگوید اما باید بدانیم هنرمند خائن به مملکت خودش نیست و عاشق وطنش است و دلش می خواهد مردمش پیشرفت کنند.
چرا این روزها کم کار شده اید؟
خب خیلی نقش ها هست که پیشنهاد می شود و من دوست ندارم با ستایش این ارتباط برقرار شد. هم سناریو را دوست داشتم و هم گروه و فضای کار را و به هر حال 50 روز در طالقان سرکار بودیم و مهم بود فضای کار چگونه است. خانم خیراندیش که از بانوان خوب هنرمند ماست. نرگس محمدی هم که از همان اول برایم مثل نوه واقعی ام بود. کارگردان هم بسیار فهیم و با اخلاق بود. همه اینها تاثیر دارد.
ویژگی های سعید سلطانی در کار چیست؟ به هر حال شما با کارگردانان زیادی کار کرده اید.
مهمترین ویژگی اش این است که هم به کارش وارد است و هم از کیفیت صحنه ها نمی گذرد. رابطه اش با همه عوامل هم رابطه انسانی است.
شما همیشه از اخلاق می گویید. این ویژگی های اخلاقی چیست؟
سعدی می فرماید: خاک شو پیش از آن که خاک شوی. این هیچ بودن شرط اول است در عین حال به درست یا غلط این جا افتاده در جامعه که اخلاق بازیگرانمان الگو قرار می گیرد.
این روزها با هر کسی صحبتی کردم یادی هم از سریال هزار دستان شده است. فکر می کنید این روزها چه ذهنیتی از آن دارید؟
سال 58 بود و من خوب خاطرم هست که مرحوم حاتمی آمد و گفت: جمشید جان همه چیز تغییر کرده است و ما نمی توانیم روی مبلغ قرارداد صحبتی بکنیم و باید کار دلی بکنیم و واقعا هم همه در آن سریال کار دل کردند. بعد هم نوشته حاتمی بی نظیر بود و من همان زمان در مصاحبه ای گفتم حاتمی سعدی سینمای ایران است.





علی نصیریان چهره برگزیده فرهنگستان هنر

علی نصیریان در مراسم بزرگداشت پیشگامان علم و ادب و هنر به عنوان چهره برگزیده فرهنگستان هنر معرفی می شود. به گزارش فارس، استاد علی نصیریان در مجمع عمومی فرهنگستان هنر در نشست 17 فروردین 84 که به ریاست میرحسین موسوی برگزار شد، باآرای اعضای پیوسته، به عنوان چهره برگزیده این فرهنگستان در سال 1384 انتخاب شد. گفتنی است، به همین مناسبت انتشارات فرهنگستان هنر کتاب "علی نصیریان زندگی و آثار" را منتشر کرده است.

مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:23 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رهااا جون
مطلب جالبی در مورد استاد فرخ غفاری دیدم که تقدیم میشه

«فرخ غفاری» کارگردان قدیمی سینما و بنیانگذار فیلمخانه ملی ایران
نخستین قربانی تیغ سانسوردرگذشت

فرهنگ و هنر- "فرخ غفاری" کارگردان قدیمی سینمای ایران، پایه گذار سینمای نوین در ایران و همچنین بنیان گذار فیلمخانه ملی ایران، در پاریس و در سن 86 سالگی چشم از جهان فروبست.
"فرخ غفاری" متولد 1300 تهران، فارغ التحصیل ادبیات از دانشگاه گرونوبل فرانسه بود. وی فعالیت هنری را با کار تئاتر در فرانسه آغاز کرد و در اواخر دهه 20 شمسی به ایران بازگشت. او سینمای حرفه ای را با ساخت فیلم "جنوب شهر" تجربه کرد و نقدهای متعددی از وی در روزنامه ها و مجلات مختلف به چاپ رسید. از دیگر فعالیت های "غفاری" میتوان به تاسیس کانون ملی فیلم در تهران، تحقیق در تاریخ سینمای ایران، مدیرعامل فدراسیون بین المللی آرشیوهای فیلم در پاریس، موسس و مدیر آرشیو فیلم ایران و پایه گذاری فیلمخانه ملی ایران اشاره کرد.وی در طول فعالیت فیلمسازی اش فیلم های "زنبورک"،"شب قوزی"،"عروس کدومه"،"جنوب شهر" و "افسانه های هزار و یک شب" را ساخت و نام خود را به عنوان سینماگری پیشرو و متعلق به سینمای روشنفکری در تاریخ سینمای ایران ثبت کرد.
فیلم "جنوب شهر" اولین فیلم "غفاری" که بر اساس متنی از جلال مقدم به تصویر درآمد، داستان زندگی زن جوانی است که پس از مرگ همسرش به عنوان گارسون یک کافه در یکی از محله های پائین شهر مشغول کار می شود. این زن مورد توجه دو جاهل قرار می گیرد که از دیرباز با همدیگر رقابت داشته اند. سرانجام مردی که رفتار انسانی تر و آرام تری دارد، موفق به جلب نظر زن و ازدواج با او میشود.از این اثر می توان به عنوان نخستین قربانی تیغ سانسور حکومت استبدادی نام برد. "جنوب شهر" که به نمایش بی پرده وضعیت زندگی و معاش مردم در محله های فقیرنشین جنوب شهر میپرداخت، به دستور وزیر کشور وقت پس از پنج روز اکران در سینماهای تهران توقیف شد. البته پنج سال پس از این تاریخ یعنی سال 1342 با نصب پلاکاردی بر سر در سینماها با عنوان "مشهورترین و پرجنجال ترین اثر سینمای ملی ایران" این فیلم مجوز اکران گرفت.غفاری اعتقاد خاصی به استفاده از بازیگران توانای تئاتر داشت و به همین خاطر در آثار خود از این دست نقش پردازان بسیار استفاده می کرد. به عنوان مثال، در این فیلم فخری خوروش، عبدالعلی همایون، فرهنگ امیری، لیلی سروش، فرهاد عماد، ابراهیم باقری، داریوش سیاسی و زکریا هاشمی بازی می کردند که در زمان خود در عرصه تئاتر جملگی موفق نشان داده بودند.
مسعود کیمیایی کارگردان کهنه کار سینمای ایران در ارتباط با درگذشت "فرخ غفاری" می گوید: "فرخ غفاری" از اولین فیلمسازانی بود که در آن دوره، از سینمای غیرفیلمفارسی می آمد.
کیمیایی درباره این فیلمساز با اشاره به فیلم "شب قوزی" گفت: این کار از فیلم های پیشرو، زمان خودش است و هنوز که آن را نگاه می کنیم، رگه هایی از آوانگارد و پیشرو بودن درونش مشاهده می شود. این کارگردان غفاری را یکی از پایه گذاران "کانون فیلم" در ایران دانست و اظهار می دارد: او به عنوان سخنران اول کانون، فیلم ها را تحلیل می کرد و برای آن زحمات زیادی کشید. ضمن آنکه "فرخ" از اولین منتقدان سینما محسوب می شود که به صورت شفاهی نقد فیلم می کرد. کیمیایی بهترین فیلم "غفاری" را "جنوب شهر" دانست و گفت: هنوز هم این فیلم جزو بهترین آثار سینمای ایران است که در زمان نمایشش با سلاخی زیادی مواجه شد. این فیلمساز که از خبر درگذشت غفاری متاثر است، می گوید: جز رفاقت چیزی از او به یاد نمی آورم. دو سال قبل، آخرین دفعه بود که او را در پاریس دیدم، بینایی اش را به طور کامل از دست داده بود.
اسماعیل ریاحی هم از فیلمسازان هم نسل "غفاری"، او را از پایه گذاران فیلم های هنری دانست و گفت: بعد از ساخت "شب قوزی" ایشان به عنوان کارگردانی نوپرداز، با سواد و نوآور شناخته شد، کارهایی که او ساخته بود با بقیه فیلم های آن زمان تفاوت چشمگیری داشت. محمد تهامی نژاد محقق و مورخ سینمای ایران که در مدرسه فیلم سازی در دهه 40 شاگرد "فرخ غفاری" بوده نیز در واکنش به خبر درگذشت استاد پیشین خود می گوید: فرخ غفاری جز اولین کسانی بود که در سالهای 20 نقد علمی را در ایران شروع کرد و درباره نقد فیلم مطلب نوشت. او در اولین شماره مجله "نمایش"، مطلبی در مورد تئوری سینمای مستند نوشت، که تا پیش از آن در هیچ نوشته ای ویژگی های مستندسازی توضیح داده نشده بود. تهامی نژاد معتقد است: قبل از آن سال، واژه فیلم مستند در ایران به طور رسمی اعلام نشده بود و با عنوان لاتین بیان می شد. تهامی نژاد ازساخت تعدادی فیلم مستند توسط "فرخ غفاری" یاد کرد و گفت: او چند مستند ساخت، اما کار اصلی اش مستند سازی نبود. تهامی نژاد همچنین گفت: سالها فرخ غفاری می خواست، پژوهشی را درباره سینمای ایران به پایان برساند، نمی دانم چه کار کرد؟ امیدوارم اگر عملیاتی نشده است، دست نوشته هایش قابل استفاده باشد.

-------------------------

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد