رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم سامورایی رامن فروش

سامورایی رامن فروش
2011 ژاپن
Ramen Samurai

;کارگردان:Naoki Segi

http://i57.tinypic.com/64if0l.jpg

«سامورایی رامن فروش» ۲۰ آذر به تلویزیون می رود

نوشته شده توسط محمدرضا کلانتر در تاریخ 12 آذر 1394.

 فیلم «سامورایی رامن فروش» بزودی از تلویزیون پخش خواهد شد.

 هیکاری کامیشیرو - با گویندگی امیرمحمد صمصامی - باخبر می شود که پدرش فوت کرده است. او تصمیم می گیرد مسؤولیت مغازه پدرش را  برعهده بگیرد. بنابراین شغلش را که طراح شرکتی خصوصی است رها می کند و به زادگاهش می رود. پدر هیکاری آشپز و فروشنده رامن بوده که نوعی غذای سنتی است. هیکاری که با دستورهای آشپزی پدرش دچار مشکل شده به دوران کودکی خود فکر می کند تا راه حل مشکلات را بیابد.

این فیلم را که محصول سال ۲۰۱۱ میلادی کشور ژاپن است، مریم صفی خانی با حضور پانته آ رهنمون (کودکی هیکاری)، مینو غزنوی (یوشیکو)، کسری کیانی (نوبورو)، نسرین اسنجانی (کیناکو)، مهین برزویی، اسفندیار مهرتاش، ناصر احمدی، محمدعلی دیباج،  حسن کاخی، محمود فاطمی، مینا نخعی، مهرداد ارمغان، فرزانه شجاعی، آبتین ممدوح، هادی جلیلی، علی رضا دیباج، حسین سرآبادانی، فهیمه دادخواه، رهبر نوربخش و محمد بهاریان دوبله کرده است.

«سامورایی رامن فروش» که با مدت ۱۱۶ دقیقه ساخته شده قرار است ۲۰ آذر از شبکه نمایش سیما پخش شود.

http://www.tokyograph.com/wp-content/uploads/2011/03/ramen_samurai.jpg
شبکه فیلم و سریال در نوروز چه پخش می‌کند؟

شبکه نمایش که در رویکرد جدید خود به عنوان شبکه «فیلم و سریال» شناخته می‌شود، اکثر فیلم‌های سینمایی که برای نوروز انتخاب کرده، خانوادگی و سرگرم‌کننده و معطوف به سینمای شرق است.

گفته محمد حسام‌پور - مدیر تامین برنامه شبکه نمایش - در ایام نوروز 94، شبکه نمایش در ساعات 17، 20، 23 و یک بامداد فیلم سینمایی پخش خواهد کرد.

حسام‌پور، فیلم‌های شاخصی از سینمای ژاپن، چین، کره جنوبی به نام‌های «آسمان و زمین، کارگاه نمونه (با بازی جت لی)، سه گانه شمشیر زن دوره گرد، به دنبال رونی، سامورایی رامن فروش، ماموریت غیرممکن سامورایی، کوهستان تسویاکی، خلبان ابدی، شنای بدون نفس، در راه خانه، داستان پلیسی 3 ( با بازی جی چان )، کارگاه خصوصی» را از جمله فیلم‌های نوروزی شبکه نمایش عنوان کرد.

وی همچنین از پخش دو فیلم بازیگر مشهور آلمانی «دیدی» (با بازی دیتر هالروردن) به نام‌های «ویلی» و «آخرین مسابقه» برای اولین بار از شبکه نمایش در ایام نوروز خبر داد.

فیلم «ویلی» در ژانر کمدی و محصول 1980 است ولی فیلم «آخرین مسابقه» در ژانر ملودارم و خانوادگی و محصول 2013 آلمان است. دیتر هالروردن در این فیلم در نقشی کاملا متفاوت با کارهای قبلی خود بازی کرده است. فیلمی احساسی در رثای وفاداری دو زوج تا آخرین لحظات زندگی است. فیلم‌های «آخرین روزهای مریخ، آدل بلانکس ( ساخته لوک بسون)، قلمرو حیوانات، الکس کراس، آتش در برابر آتش» از دیگر فیلم‌های نورزوی شبکه نمایش هستند.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش، پخش فیلم «ملکه» در سه قسمت سینمایی را از دیگر کارهای ویژه نوروزی شبکه نمایش عنوان کرد.

«ملکه» در واقع ادامه مجموعه داستان «ریشه‌ها» نوشته الکس هیلی است و سرگذشت مادربزرگ پدری نویسنده معروف کتاب ریشه ها را بیان می کند. این سریال نگاهی واقعی و تلخ به سرگذشت وضعیت نابسامان آمریکاییان آفریقایی‌تبار و بیان رنج‌های آن در دوران برده‌داری و پسابرده داری در امریکا دارد. این سریال بازگو کنندن زوایای پنهان و دردناکی از ظلم‌های اربابان آمریکایی به برده هاست.

حسام پور فیلم «بانو کایولانی» را نیز از دیگر فیلم‌های تاریخی که به استعمار و اشغال کشور هاوایی توسط آمریکایی ها می‌پردازد، اعلام کرد که در نوروز از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش به علاقمندان فیلم‌های هندی نیز وعده داد؛ فیلم‌های هندی در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش لحاظ شده است و گفت فیلم‌های هندی جدیدی همچون «یکی پیدا شد، سفر سی قدمی، پسر سردار، بازی سازان و دیوار» در ایام نوروز از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

حسام پور همچنین از پخش فیلم‌های دنباله‌دار «داستان بی‌پایان 1 و 2 و 3» و سه‌گانه «بچه‌ها را کوچک کردم، بچه را بزرگ کردم و آب رفتیم» در ایام نوروز خبر داد.

وی تاکید کرد، برنامه سینما کلاسیک که مورد توجه علاقمندان و مخاطبان خاص قرار گرفته است در نوروز تداوم خواهد داشت و از پخش مجموعه فیلم‌های کلاسیک «شرلوک هولمز» با بازی باسیل رافبون در باکس سینما کلاسیک نوروز خبر داد و افزود این فیلم‌ها که اخیرا توسط آقای ناصر طهماسب دوبله شده، نسخه های دیجیتال هستند.

وی همچنین از حضور فریدون جیرانی به عنوان کارشناس برای معرفی سینمای کلاسیک هندوستان در ادامه این برنامه خبر داد.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش درباره سریال‌های نوروزی شبکه نمایش نیز گفت، پخش چهار سریال نیز در جدول پخش شبکه نمایش لحاظ شده است و به علاقمندان سریال‌های شرقی وعده داد، بازپخش سریال «جنگجویان کوهستان» با کیفیت تصویری مناسب و همچنین سریال جدید «خانواده کیمچی» در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش قرار دارد.
http://s3-media3.fl.yelpcdn.com/bphoto/FahSDtrS09Kc87PT46vDMQ/ls.jpg
 Naoki Segi
Writer:
Masayoshi Azuma
Stars:
Satoshi Izumi, Dai Watanabe, Sayaka Yamaguchi
http://www.samuraibowl.co.nz/wp-content/uploads/2012/11/packaged-noodle-porksoy.jpg


رها ماهرو : خوانندگان وبلاگ پرطرفدار سینمایی رها ماهرو ، از شما دعوت می شود تا در نقد فیلم جدید سینمایی سامورایی رامن فروش شرکت کنید


---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:57 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جووون
دو سه تا مطلب دیگه برات می فرستم امیدوارم از خواندنشان لذت ببری

--------------------


«من آنجا نیستم» روی صحنه رفت
email pdf word plus minus reset color
نمایش «من آنجا نیستم» نوشته مهدی میرباقری و کارگردانی رضا غریب‌زاده دریایی از 24 آبان در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت.

عکس اصلی خبر

اجرای این نمایش تا چهارم آذرماه ادامه خواهد داشت .

داستان این نمایش حول نگاهی مفهومی به نظریه جهان‌های موازی، parallel worlds ، است. طبق این نظریه، جهان‌های زیادی وجود دارند، که کنار هم به طور موازی حرکت می‌کنند. عامل اصلی در جدایی این جهان‌ها انتخاب‌های افراد است. انتخاب در مورد هر پیش‌آمدی در زندگی، انتخاب مدرسه، دوستان، رشته تحصیلی در دانشگاه، شغل و همسر .

گروه تاتر تارس، این نمایشنامه را به شکل سایکو درام به صحنه می‌برد و ایده اجرایی به گونه‌ای پیش می‌رود که انگار در تاریخ و ساعت اکنون اتفاق افتاده است .

در نمایش «من آنجا نیستم» که برگزیده بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان و منتخب به جشنواره بین المللی تاتر فجر است .

رضا غریب زاده دریایی کارگردان نمایش«من آنجا نیستم» در گفتگو با ندای هرمزگان ضمن قدردانی از مهدی میرباقری نویسنده این نمایش بابت اعتماد به گروه تاتر تارس گفت: برای اولین بار گروه تاتر تارس بندرعباس بخشی از درآمد حاصل از این نمایش را به کودکان بی سرپرست و شیرخوارگاه الزهرا تعلق می دهد .

وی با تاکید بر اینکه همه باید در این همیاری سهیم باشند، افزود: متاسفانه نگاه های مسوولان ما نسبت به فرهنگ آنگونه که باید باشد نیست و حمایت های ناقص برخی مسوولین هنوز در برابر هنر ادامه دارد .

وی در همین ارتباط افزود: تا پیش از اجرای این نمایش یک سازمان دولتی قول اطلاع رسانی اجرای نمایش در چهار نقطه پر تردد شهر را داد اما بعد از گذشت یک روز از اجرا بنرهای تبلیغاتی ما پایین کشیده شد و بنرهای شرکت های خصوصی بالا رفت. غریب زاده بیان داشت: همیشه در مورد تاتر این اتفاق افتاده و متاسفانه پول بر هنر برای این سازمان ها ارجحیت دارد. اما این مدیران باید بدانند که اگر در هر مملکتی هنرمندی را سرکوب کرده و یا هنرمندی را بر هنرمندی دیگر ترجیح داده شده خیانت به خودشان کرده اند .

وی بیان داشت: متاسفانه بعضی از مدیران هنوز به قدرت هنرمند پی نبرده اند. و هرجا هنرمند خواسته برای مردم کار کند مورد بی مهری قرار گرفته اما باید از برخی مدیران و دست اندرکاران بابت خرید چند سانس این نمایش سپاسگزاری کرد .

عوامل نمایش«من آنجا نیستم «

بازیگران :

امید رفه، عاطفه مسجدی، محمدحمزه‌وی، شیما اکبری، عارف رمضانی و غزل لوری

دراماتوژ: یاسین بهرامی

دستیارکارگردان : امید رفه

منشی صحنه: غزل لوری

موسیقی : آلبوم روزون رفته از ناصر منتظری

روانشناس : خانم دکتر شیبانی

طراح: لباس گروه تارس

طراح صحنه: رضا غریب زاده دریایی

طراح نور و نورپرداز: هادی علیشاه پور

گریمور: طیبه زندش

طراح پوستر و بروشور: نسترن محسنی

مدیران صحنه : عیسی آریانژاد و ستاره درخشان

عکاس: یوسف شاکری

تدارکات و دستیار صحنه: امیم برخودار زاده


-----------------------------


و چند خبر قدیمی :

فیلم های در حال ساخت ایران

کریمی (معشوق همین جاست) را می سازد

محمدهادی کریمی این روزها منتظر صدور پروانه ساخت فیلم (معشوق همین جاست) به عنوان اثر جدید خود است. این فیلم به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی کریمی ساخته خواهد شد و مدتی است برای گرفتن مجوز ساخت ارائه شده است.
(معشوق همین جاست) درون مایه عرفانی دارد و یک تجربه جدیدی در کارنامه این کارگردان محسوب می شود و قرار است فیلمبرداری آن در خارج از کشور انجام شود. بعد از گرفتن پروانه ساخت، پیش تولید فیلم امسال آغاز و اوایل بهار سال 91 فیلم کلید خواهد خورد.

پایان ضبط موسیقی (گیرنده) در اوکراین

ساخت موسیقی فیلم سینمایی (گیرنده) توسط بهزاد عبدی در شهر کیف اوکراین به پایان رسید تا فیلم هرچه سریع تر برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.
مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم سینمایی (گیرنده) پیرامون آخرین مراحل تولید این فیلم گفت: ساخت موسیقی فیلم توسط بهزاد عبدی و گروه ارکستر ملی اوکراین در شهر کیف اوکراین به پایان رسید و مراحل فنی فیلم ادامه دارد.
وی با بیان این که موسیقی فیلم فضای متفاوتی دارد و به گیرنده کمک می کند، افزود: (گیرنده) تا یک ماه دیگر آماده نمایش در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر می شود.
غفارزاده ادامه داد: در مراحل مختلف ضبط موسیقی فیلم در اوکراین حضور داشتم و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتم. نوازندگان اوکراینی توانایی بالایی در کارشان دارند و در طرف مقابل هم براساس گفته خودشان فضای موسیقی ایرانی برای خیلی ها جذاب است و از آن استقبال می کنند.
در این فیلم بازیگرانی چون سعید راد، محمدرضا شریفی نیا، نیما شاهرخ شاهی، چکامه چمن ماه و میرطاهر مظلومی نقشآفرینی می کنند. در خلاصه داستان آمده است: حاج صمد راننده وانت کارخانه ای در شهرستانی دورافتاده و کوچک است که در پی اتفاقی ماموریتی مهم می یابد. او در حین انجام این ماموریت با اتفاقات گوناگونی روبه رو می شود و بارها در تنگناهای دشوار انتخاب قرار می گیرد.

نیکخواه آزاد (فرزند خوانده) را کلید زد

وحید نیکخواه آزاد چند روزی است فیلم سینمایی (فرزندخوانده) را در تهران کلید زده است.
این فیلم سینمایی در ارتباط با چند خانواده است که موضوع های مشترکی در ارتباط با فرزند خواندگی دارند. این فیلم اوایل هفته جاری در تهران کلید خورده است.
نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی (فرزندخوانده) برعهده وحید نیکخواه آزاد است تاکنون تعدادی کودک و نوجوان به همراه فریبا کوثری جلوی دوربین این کارگردان رفته اند.

(فصل انار) به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی (فصل انار) به نویسندگی و کارگردانی محسن شرفی نیا و تهیه کنندگی علی سرتیپی با ضبط سکانس های باقی مانده مربوط به ماه چهره خلیلی و سید جلیل میرطبایی در شهر یزد به پایان رسید.
در حال حاضر تدوین اولیه فیلم به پایان رسیده و به زودی وارد مرحله صداگذاری می شود.
فیلم سینمایی (فصل انار) از تاریخ 4 مهر ماه در یزد کلید خورد و تمامی مراحل فیلمبرداری در این شهر انجام شد.



-------------------


یه مطلب هم در مورد جلال


جلال آل احمد، منتقد روشنفکری ایران

«روشنفکر ایرانی هنوز از جمع خلایق بریده است دستی به مردم ندارد و ناچار خود را هم دربند مردم نمی داند.
به مسائلی می اندیشد که محلی نیست وارداتی است و تا روشنفکر ایرانی با مسایل محلی محیط بومی خود آشنا نشود و گشاینده مشکلات بومی نشود وضع از همین قرار هست که هست چون... روشنفکر ایرانی در محیط بومی خود تحقیر می شود. ناراضی است پس در جست وجوی روزگار بهتری هم هست درست است که فعلا جرات عمل ندارد و می ترسد اما به حد اعلای ترس که رسید پنجه در صورت پلنگی خواهد انداخت.
در چنین وضعی اگر روشنفکر ایرانی بتواند از سرسپردگی به حکومت ها چشم بپوشد و برای رسیدن به مقامی که حق اوست تکیه به آزادی کند و به خلایق کثیری که آهسته آهسته دارند در حوزه تاثیر و تاثر روشنفکری قرار می گیرند.
لیاقت خود را در حل مشکلات بومی، نشان دهد و از این راه دستی به خلایق کثیر پیدا کند و نفوذ کلامی در ایشان، راه اصلی را پیدا کرده است.»
مرحوم جلال آل احمد، نویسنده نامدار ایران در قرن بیستم، با نگرش کتاب «خدمت و خیانت روشنفکران» پیشگام بحث از روشنفکری محسوب می شود. این کتاب و کتاب دیگر آل احمد« غربزدگی» تاثیر عمیقی در نسل جوان دهه 30 و 40 ایران گذاشت که آثار آن تا امروز هم باقی است. آل احمد در کتاب نخست مطالب مهمی را طرح کرده بود که بی سابقه بود. تامل در فهرست فصول آن کتاب به تنهایی کافی است تا شیوه کار آن نویسنده بزرگ را نشان دهد: فصل اول: روشنفکر چیست؟ کیست؟ فصل دوم: روشنفکر خودی است یا بیگانه؟ فصل سوم: زادگاه های روشنفکری. فصل چهارم: روشنفکران سنتی: نظامیان و روحانیان. فصل پنجم: روشنفکران ایرانی کجا است؟ فصل ششم: نمونه هایی اخیر روشنفکری. فصل هفتم: روشنفکر و امروزه روز.
خلاصه ای از زندگی آل احمد به قرا ر زیر است: جلال آل احمد در 11 آذر 1302 در خانواده ای مذهبی- روحانی به دنیا آمد. وی پسرعموی آیت الله طالقانی بود. دوران کودکی و نوجوانی جلال در نوعی رفاه اشرافی روحانیت گذشت. پس از اتمام دوران دبستان، پدر جلال، سید احمد طالقانی، به او اجازه درس خواندن در دبیرستان را نداد. اما او که همواره طالب و جویای حقیقت بود به این سادگی تسلیم خواست پدر نشد: دارالفنون هم کلاس های شبانه باز کرده بود که پنهان از پدر اسم نوشتم. روزها کار; ساعت سازی، بعد سیم کشی برق، بعد چرم فروشی و از این قبیل..... و شب ها درس. با درآمد یک سال کار مرتب، الباقی دبیرستان را تمام کردم. بعد هم گاه گداری سیم کشی های متفرقه وردست «جواد» یکی دیگر از شوهرخواهرهام که این کاره بود. همین جوری ها دبیرستان تمام شد و توشیح «دیپلمه» آمد زیر برگه وجودم...»
در سال ها آخر دبیرستان است، که جلال با کلام کسروی و شریعت سنگلجی ، آشنا می شود و همین مقدمه ای می شود برای پیوستن وی به حزب توده. در سال 1322 وارد دانشسرای عالی تهران می شود و در رشته ادبیات فارسی به تحصیل می پردازد. در 1323 به حزب توده پیوست و سه سال بعد در انشعابی جنجالی از آن کناره گرفت.
نخستین مجموعه داستان خود به نام «دید و بازدید» را در همین دوران منتشر کرده بود. او که تاثیری گسترده بر جریان روشنفکری دوران خود داشت، به جز نوشتن داستان به نگارش مقالات اجتماعی، پژوهش های مردم شناسی، سفرنامه ها و ترجمه های متعددی نیز پرداخت. شاید مهم ترین ویژگی ادبی آل احمد نثر او بود. نثری فشرده و موجز و در عین حال عصبی و پرخاشگر، که نمونه های خوب آن را در سفرنامه های او مثل«خسی در میقات» و یا داستان- زندگی نامه« سنگی بر گوری» می توان دید.
در سال 1326 دومین کتاب خود به نام «از رنجی که می بریم» را چاپ می کند که حاوی قصه های شکست مبارزاتش در حزب توده است. انشعاب وی از حزب توده هم در همین سال اتفاق می افتد. پس از این انشعاب است که برای مدتی به قول خودش ناچار می شود به سکوت که البته سکوت وی به معنای نپرداختن به سیاست و بیشتر قلم زدن است.
آل احمد در 1327 در اتوبوس تهران به شیراز با سیمین دانشور که او نیز دانشجوی دانشکده ادبیات داستان نویس و مترجم بود، آشنا و در 1329 با وی ازدواج کرد.




برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد