رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

ویژه برنامه پابوس از شبکه دو

پابوس

شبکه دو

شبکه دو با "پابوس" دهه کرامت را گرامی می‌دارد /این برنامه تلویزیونی در دهه کرامت در پنج شب اول از حرم حضرت معصومه(س) و در پنج شب دوم از حرم امام رضا(ع) در حال پخش از تلویزیون است؛ برنامه هر روز به یکی از سجایا و سیره عملی این امام معصوم و خواهر ایشان می‌پردازد

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
برنامه تلویزیونی "پابوس" امروز، ۳۰ فروردین به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن شبکه دو می‌رود/ حجت‌الاسلام فاطمی نسب در این برنامه به تشریح ویژه برنامه‌های میلاد خواهند پرداخت
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
برنامه "پابوس" در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به طور زنده از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن شبکه دو می‌رود/ مدیر گروه معارف شبکه دو: به مناسبت ایام فاطمیه مداحی‌های حاج محمود کریمی و سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاریان در جدول پخش قرار دارد
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
برنامه تلویزیونی "پابوس" به صورت زنده بخش‌هایی از آیین رونمایی حرم حضرت مسلم (ع) را به تصویر می‌کشد/ این برنامه فردا، ۲۷ شهریور ساعت ۱۳ با اجرای سیدمصطفی موسوی و عبدالرضا رضوی از شبکه دو سیما پخش می‌شود
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
شبکه دو سیما امروز، دوشنبه، در قالب برنامه "پابوس" به سوگ شهادت امام صادق(ع) می‌نشیند/ این برنامه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد رفعتی و با حضور کارشناسان و در آیتم‌های مختلف ساعت ۱۲ روی آنتن تلویزیون می‌رود
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ویژه‌برنامه تلویزیونی "پابوس" شبکه دو سیما ساعت ۱۲ چهارشنبه، ۱۵ خرداد به بررسی زندگی امام موسی کاظم(ع) به عنوان الگویی موفق برای خانواده‌های ایرانی می‌پردازد/ تهیه‌کننده: در این برنامه همکاران ما در سطح شهر تهران حاضر شده و نظر مردم را درباره موضوع جویا می‌شوند
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
برنامه تلویزیونی "پابوس" فردا، پنجشنبه پس از اخبار شبانگاهی در "شب آرزوها" با اجرای مژده لواسانی و با موضوع قناعت در خانواده روی آنتن شبکه دو می‌رود
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
برنامه زنده تلویزیونی "پابوس" در این هفته بررسی موضوع راه‌های صحیح تربیت دینی فرزندان را با حضور محمود رفیعی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری کارشناس مذهبی و تربیتی ساعت ۲۳:۴۵ پنجشنبه روی آنتن شبکه دو می‌برد
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
برنامه زنده "پابوس" شبکه دوم سیما، ساعت ۲۲:۴۰ پنجشنبه دوم شهریور با موضوع "حجاب در خانواده مهدوی" و با حضور حجت‌الاسلام کازرونی به روی آنتن می‌رود/ در این برنامه بهرام حیدری و همسرش خانم ملیسا کارتر که یک آمریکایی تازه مسلمان است حضور خواهند داشت

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/13920312134815221619004.jpg
برنامه «پابوس»شبکه دو سیما ویژه پخش می‌شود
محمد رفعتی خبرداد؛
برنامه «پابوس»شبکه دو سیما ویژه پخش می‌شود
ویژه‌برنامه«پابوس»روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
 
داخلی آرشیو خبر رادیو و تلویزیون
تاریخ : یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۲

به گزارش هنرنیوز به نقل ازشبکه دوم سیما؛ «پابوس» ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) به تهیه‌کنندگی محمد رفعتی روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این برنامه با محوریت قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید بر سبک زندگی فاطمی، در سه قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

محمد رفعتی اعلام کرد: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها، «پابوس» سه ویژه برنامه با محور قرار دادن این بانوی بزرگوار تقدیم مخاطبان خود می‌کند. قسمت نخست برنامه «پابوس» پنجشنبه با موضوع حیا و عفاف برای آقایان روی آنتن رفت.
وی اظهار کرد: قسمت دوم این ویژه برنامه به موضوع سبک زندگی فاطمی اختصاص یافته است. در این برنامه که شنبه ۲۴ فروردین روی آنتن می‌رود با یک میهمان اسپانیانی که در ایران مشغول به تحصیل است گفت‌وگو کرده و نظر او را درباره سبک زندگی فاطمی جویا خواهیم شد.
این تهیه کننده یادآور شد: «پابوس» یکشنبه- ۲۵ فروردین- همزمان با برنامه‌های ویژه‌ای روی آنتن می‌رود و در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها با «ورونیکا»- اسلام پژوه آلمانی که پس از تشرف به اسلام نام خود را به مریم تغییر داده است درباره موضوع حیا و عفاف بانوان گفت‌وگو خواهیم کرد.


رفعتی با اعلام آیتم‌های مختلف برنامه«پابوس»ادامه داد: گفتگوهای کارشناسی، مستند و گزارش‌های مردمی از آیتم‌های مختلف این برنامه هستند ضمن اینکه در مستندهای پنج دقیقه‌ای این برنامه،با هنرمندی که آثار معرق ارزشمندی با موضوع حضرت زهرا(س) خلق کرده است، نیز همراه می‌شویم.
تهیه‌کننده ویژه برنامه«پابوس» در پایان درباره گزارش‌های مردمی این برنامه گفت:بخشی از گزارش‌ها‌ی مردمی ما از شهر مقدس قم پخش می‌شود. این گزارش‌ها در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده است و طی آن با جوانان،نوجوانان و گروه‌های مختلف سنی درباره خانواده مهدوی به گفت‌وگو نشسته‌ایم؛ ضمن اینکه «پابوس» در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با دانشجویان نیز گفت‌وگو کرده و نظر آنها را درباره موضوعات برنامه جویا شده است.

 حبیبی: شبکه ۲ از قم به «پابوس» حضرت زهرا می‌رود
پابوس
خبرگزاری تسنیم: مدیر گروه معارف شبکه دو سیما گفت: ویژه برنامه «پابوس» امشب به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) پخش می‌شود.

دانلود ویژه محسن حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو سیما با بیان اینکه برنامه «پابوس» امروز 30 فروردین به مناسبت ولادت حضرت فاطمه و روز مادر از حرم حضرت معصومه (س) روی آنتن تلویزیون می‌رود، گفت: این ویژه برنامه شنبه از ساعت 23 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود و عبدالرضا رضوی اجرا و تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

وی افزود: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) هر سال با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع و ارزشمندی سالروز میلاد‌ام ابی‌ها، حضرت فاطمه زهرا (س) را جشن می‌گیرد، برنامه «پابوس» امسال میهمان حرم خواهر امام رضا (ع) می‌شود و تلاش می‌کند گوشه‌ای از تلاش و ارادت محبان اهل بیت در این مکان مقدس را به تصویر بکشد.

حبیبی تصریح کرد: این برنامه تا ساعت 1 بامداد ادامه دارد و در بخش‌هایی از آن از حضور مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) استفاده می‌کنیم؛ در این بخش حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب به تشریح ویژه برنامه‌های میلاد حضرت زهرا در حرم حضرت معصومه (س) می‌پردازد.

مدیر گروه معارف شبکه دو گفت: همچنین برنامه «پابوس» در سالروز ولادت این حضرت با حضور حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری به تکریم مقام زن و سبک زندگی فاطمی می‌پردازد.

«پابوس» در گروه معارف شبکه دو سیما تولید می‌شود.


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی ویژه برنامه پابوس که در وبسایت بزرگ نقد سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید



داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:06 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :

سید جواد هاشمی گفت: خیلی هنر می خواهد که یک فرد 43 بار در نقش بسیجی ظاهر شود و هنوز به حیات هنری خودش ادامه دهد. البته این بدان معنا نیست که من توانسته ام از عهده این کار بر ایم، بلکه تلاش کرده ام که به آن نزدیک شوم. سیدجواد هاشمی که در تله تئاتر 5« دقیقه تا مرز» نیز در نقش کوتاه یک رزمنده شهید حاضر می شود، در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل ندارد، در نقشی متفاوت از آن چه تا کنون از وی شاهد بوده ایم، مقابل دوربین ظاهر شود؟ به ایسنا گفت: من همواره نقش آدمی را بازی کرده ام که دارای اعتقادات مذهبی است. بخشی از این مساله به اعتقاداتم برمی گردد. وی ادامه داد: من به حیات هنری ام هم چنان ادامه می دهم. این درحالی است که بسیاری از دوستانم از «گذرگاه» شروع کردند و الان هیچ کدام نیستند. اما من باقی ماندم. یکی از دلایل آن این است که سعی کردم شخصیت های بسیجی را متفاوت بازی کنم. شهید رجایی با شهید کشوری متفاوت است. هر دوی این نقش ها را بازی کردم اما در هر کدام از این نقش ها متفاوت بوده ام. سیدجواد هاشمی تاکید کرد: عدم شباهت ایفای نقش های مثبت، باعث شده که هنوز به حیات نقش های شهادتم ادامه دهم.




گفت و گو با رضا یزدانی به بهانه انتشار آلبوم ساعت فراموشی

رضا یزدانی آلبوم (ساعت 25 شب) را در یک سال و چند ماه قبل انتشار داده است. در این آلبوم در بیشتر ترانه ها از زمان و ساعت یاد شده است و اکنون نیز ساعت را به نام آلبومشان وصله زدند. در این باره گفت و گویی با وی انجام گرفته که با هم مرور می کنیم:
*******************************************************************************
از انتشار آلبوم (ساعت 25 شب) یک سال و چند ماه می گذرد چرا این بار هم ساعت را به نام آلبومتان وصله زدید؟
در این آلبوم نیز در بیشتر ترانه ها از زمان و ساعت یاد شد. دیدم چه بهتر که نام آلبوم را بنا به مفهوم تمام ترانه ها انتخاب کنم نه فقط یک ترانه.
به نظر خودتان یزدانی از (ساعت 25 شب) چند پله بالا تر رفت تا به (ساعت فراموشی) رسید؟
تمام تلا شم این بود که کار امروزم از کارهای قبلی بهتر، با مفهوم تر و آبرومندتر باشد. پس به جرات می گویم (ساعت فراموشی) از نظر ترانه و آهنگسازی از آلبوم (ساعت 25 شب) بالا تر است.
14 تراک در یک آلبوم، این بار قوی تر پا به بازار موسیقی گذاشتید؟
باید با دست پرآمد من یک سال و چند ماه است که از عرضه آلبوم قبلی ام می گذرد اما دو سال است که روی این آلبوم کار کردم که شد (ساعت فراموشی) به قول شما با 14 تراک.
باز هم علی اوجی تهیه کننده است. تا چه زمانی می خواهید با اوجی همکاری کنید؟
اوجی کار خودش را خوب بلد است. می داند چه می خواهد برای افرادی که با آنها کار می کند احترام قائل است، چرا باید با او کار نکنم وقتی دلش با سبک و موسیقی من است.
پس اختلا ف نظرها بین شما و اوجی نباید زیاد باشد؟
نه من و اوجی سال هاست که هم دیگر را می شناسیم و اگر هم دیگر را نقد کنیم هردو اعتماد داریم که طرف مقابل صلا ح کار را می خواهد.
انگار همیشه رضا یزدانی را یا با کیمیایی باید ببینیم یا در کارهایش کیمیایی را باید حس کنیم؟
کار با کیمیایی یعنی آموختن. مگر سینمای ما چند کیمیایی دارد که در دهه دوم زندگی اش (قیصر) بسازد. همه می دانند که او نابغه است پس افتخار می کنم که تداعی کننده او باشم.
منتظر بودیم پس از (محاکمه در خیابان) تیتراژ فیلم (جرم) کیمیایی را با صدای شما بشنویم چه شد که صدایت را بعد از چندین سال در کارهای کیمیایی نشنیدیم؟
قرار شد جرم اصلا تیتراژ نداشته باشد مطمئن باشید اگر جرم تیتراژ داشت می شنیدید.
چرا آن قدر در انتخاب تیتراژ ها وسواس به خرج می دهید؟
شما از کجا می دانید وسواس به خرج می دهم.
پیشنهاد چندین تیتراژ خوانی را رد کردید غیر از این است؟
درست است رد کردم چون احساس می کنم تیتراژ باید کل یک سریال و یا فیلم را به یاد بیننده بیاورد. به نظرم تیتراژ خوانی از یک آلبوم ارائه دادن سخت تر است. به همین خاطر برای انتخاب تیتراژ ها وسواس خاصی دارم.
شنیده ها حاکی از آن بود که در آلبوم جدیدتان با بهرام رادان همکاری خواهید کرد پس چرا این تراک در (ساعت فراموشی شنیده نشد؟
آهنگ و ترانه انتخاب شد و من و رادان برای اولین بار باهم در اجرای یک ترانه همکاری کردیم اما این تراک به رادان سپرده شد تا در آلبوم او جای بگیرد به عنوان دیگر خواننده میهمان آلبوم رادان بودم.
یک تراک هم برای زنده یاد ناصر حجازی خواندید. آن هم در آلبوم شنیده نشد چرا؟
این ترانه گفته شد، بعد من ساختم و خواندم ولی در نهایت به احترام ناصرخان به باشگاه سپرده شد.
حال که آلبوم (ساعت فراموشی) هم با موفقیت به بازار عرضه شد و فیلم جدیدتان هم در نوبت اکران است باید پرسید دغدغه امروزتان چیست؟
فعلا تمام تمرکزم روی اجرای کنسرت است. امیدوارم حرفه ای روی استج ظاهر شویم.







یک عکس
یک عصا
یک قصیده
این تصویر خاطره انگیز از مرحوم دکتر محمد مصدق که تاکنون بارها و بارها در نشریات مختلف چاپ شده است. هر بیننده ای را به عمق خاکستری خود فرومی برد و معلوم نیست این پتوی ساده نشان ساده زیستی و این عصایی که پیرمرد سترگ تاریخ ملی ایران به آن تکیه داده است; چه رازی در خود نهفته دارند که انسان را این چنین مجذوب و خیره می کنند و عکاس در آن لحظه با دیدن این پیرمرد، نه بگذار بگویم این شیرمرد، چه دیده است که تاریخ را به تماشای این تصویر دعوت می کند.
اما پیش از آن که این تصویر در نخستین روزهای انقلاب اسلامی اجازه انتشار یابد، مرحوم «اخوان ثالث» با آن قصیده معروفش با مطلع «دیدی دلا که یار نیامد/ گرد آمد و سوار نیامد» و با توضیحی کوچک در بالای این قصیده با این مضمون که:«تقدیم به پیر محمد احمدآبادی» در آن سال های سیاه اختناق آلود، به استقبال این پیر شیر در زنجیر رفته بود و بعد از آن دیگر کمتر کسی توانست درباره آن دلاور شیرمرد تاریخ چنان نغمه ای سرکند.
اکنون سهیل محمودی با این قصیده غرا و دلکش خود، شما و ما را و همه را به سرای پیر محمد احمدآبادی آن روزها به احمدآباد دعوت می کند و یک بار دیگرتاریخ را به بازیافت و درکی دیگر از این تصویر دل انگیز و خاطره انگیز دعوت می کند. تاریخی که از قرن ها پیش- پیشتر از مصدق- به فریاد و بیداد و فریب و سراب آغشته بوده و با سقوط ظاهری او به اوج رسید. قصیده سهیل را با عنوان «همچنان تنهای تنها» می خوانیم.

حسن فرازمند




«برادران کارامازوف» را به صحنه می آورم

در حال حاضر با گروه مشغول تمرین نمایش «برادران کارامازوف» هستیم و امیدوارم بتوانیم برای فروردین یا اردیبهشت 86 آن را روی صحنه ببریم. میکائیل شهرستانی با بیان این مطلب به مهر گفت: «دراماتورژی کار بر عهده محمد چرمشیر است و از آنجا که ایشان نویسنده حرفه ای و قابلی است و با توجه به زمان اندک من، ایشان اثر ماندگار داستایفسکی را برای اجرای صحنه تنظیم کرد. خوشبختانه متن آماده شده و آقای چرمشیر در کوتاهترین زمان ممکن به تعهدشان عمل کرده است.» وی در ادامه افزود: «دلیل انتخاب این کار دغدغه های شخصی و اجتماعی خودم است و از آنجا که من به نگاه داستایفسکی ارادت خاصی دارم و تفکرات او برایم جذاب است و حتی در برخی مقاطع خود را با او هم نظر می بینم، همین امر من را بر آن داشت تا بعد از تجربه «جنایت و مکافات» در سال 77 روی این رمان هم مانور داشته باشم. البته سال پیش قصد اجرای این کار را داشتم که شرایط آن مهیا نشد و هنوز نمی دانم که این کار عملی است یا نه.» شهرستانی ادامه داد: «قرار بود «برادران کارامازوف» اسفندماه امسال روی صحنه برود، اما به دلیل اینکه من در اردیبهشت ماه دو نمایش کوتاه اکبر رادی را روی صحنه بردم، این اتفاق نیفتاد.»




هرمزهدایت به اجرای نمایش در سال 86 امیدوار است
هرمز هدایت تصمیم دارد در صورت فراهم شدن شرایط، یکی از نمایشنامه های قدیمی خود را اجرا کند.وی که ترجیح داد نام نمایش را مطرح نکند به ایسنا گفت: سرگرم بازنویسی نمایشنامه هستم و اگر مشکلی پیش نیاید، سال آینده آن را اجرا می کنیم.به گفته هدایت، این نمایشنامه را پیش از این اجرا کرده است.وی ادامه داد: در بازنویسی تلاش می کنم نگاه جدیدی به موضوع داشته باشم و نیز شرایط مخاطب امروز را در نظر می گیرم.وی چندی قبل دو نمایشنامه را به اداره کل هنرهای نمایش پیشنهاد داد اما اعضای شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایش از او خواستند نمایشنامه دیگری را جایگزین کند.


جواد رضویان «قرارگاه مسکونی» را کلید زد
مجموعه تلویزیونی «قرارگاه مسکونی» به کارگردانی «جواد رضویان» در تهران کلید خورد. جواد رضویان در گفت وگو با فارس گفت: نام «قرارگاه مسکونی» به طور موقت بر این مجموعه گذاشته شده و حتما این نام عوض خواهد شد. وی با بیان اینکه این مجموعه تلویزیونی در 15قسمت 15 دقیقه ای برای پخش از شبکه اول سیما ساخته می شود افزود:تحقیق و نگارش این مجموعه را علیرضا محمودی انجام داده است و موضوع آن درباره تعدادی سرباز در یک قرارگاه است که برای تعطیلات ایام نوروز تصمیم دارند به مرخصی بروند ولی با مشکلاتی رو به رو می شوند که این مشکلات دستمایه اصلی ساخت این مجموعه است. وی در ادامه گفت: این مجموعه به تهیه کنندگی «محمد رضا تختکشیان» ساخته می شود و بازیگرانی چون یوسف تیموری، مهران رجبی، یوسف صیادی و...در آن به ایفای نقش می پردازند.


«نیوه مانگ» در بخش مسابقه روتردام
«نیوه مانگ» (نیمه ماه) آخرین ساخته بهمن قبادی کارگردان سینمای ایران، در بخش مسابقه سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی روتردام به نمایش درمی آید. به گزارش ایسنا طبق اعلام مژ فیلم: این رویداد بین المللی سینمایی که همه ساله در کشور هلند برگزار می شود، امسال در تاریخ 4 تا 15 بهمن (24 ژانویه تا 4 فوریه 2007) به نمایش آثار مختلف می پردازد. بهمن قبادی در سی و چهارمین دوره این جشنواره به عنوان داور بخش فیلم های اول حضور داشت و فیلم «لاک پشت ها هم پرواز می کنند» نیز در همین دوره توانست جایزه بهترین فیلم تماشاگران را به دست بیاورد.

فهرست نهایی فیلم های بلند ایرانی جشنواره فیلم فجر اعلام شد
ابتکار- دبیر بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر اسامی 26 فیلم بلند ایرانی بخش مسابقه سینمای ایران، 20 فیلم میهمان و 17 فیلم مسابقه فیلم های اول را اعلام کرد.علیرضا رضاداد به روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد در بخش سودای سیمرغ علاوه بر 26 فیلم بخش مسابقه، سه فیلم خارج از مسابقه هم حضور دارند و 17 فیلم بخش مسابقه فیلم های اول برگزیده بخش مسابقه و میهمان است. «آدم» عبدالرضا کاهانی، «آفتاب بر همه یکسان می تابد» عباس رافعی، «آنکه دریا می رود» آرش معیریان، «اخراجی ها» مسعود ده نمکی، «اقلیما» محمدمهدی عسگرپور، «اتوبوس شب» کیومرث پوراحمد، «باز هم سیب داری» بایرام فضلی، «بچه های ابدی» پوران درخشنده، «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی، «پارک وی» فریدون جیرانی، «پاداش سکوت» مازیار میری، «تک درخت ها» سعید ابراهیمی فر، «دست های خالی» ابوالقاسم طالبی، «روز برمی آید» بیژن میرباقری، «روز سوم» محمدحسین لطیفی، «رئیس» مسعود کیمیایی، «سبیل مردونه» جواد اردکانی، «سنتوری» داریوش مهرجویی، «سنگ، کاغذ، قیچی» سعید سهیلی، «قاعده بازی» احمدرضا معتمدی، «قفل ساز» غلامرضا رمضانی، «گوشواره» وحید موسائیان، «مثل یک قصه» خسرو سینایی، «مخمصه» محمدعلی سجادی، «مصائب دوشیزه» مسعود اطیابی و «مینای شهر خاموش» امیرشهاب رضویان در بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارند. بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.





سنگی از روی زمین برداشت
گفت این سنگ را سنگ می خوانند
بعضی از مردم- زبانم لال
تا ابد یک سنگ می مانند
****
من نمی دانم چرا آنها
دل به چوب و سنگ ها دادند؟
جای دل در سینه های خود
سنگ را انگار جای دادند
****
آشیان قلب شان سرد است
چون که گرم از یک کبوتر نیست
با گل و پروانه ها قهرند
مثل شبنم حرف شان تر نیست
****
زندگی را سبز می خواهم
زندگی با سنگ ها زرد است
در میان سینه اش دل نیست
هر کسی که خالی از درد است

محسن اعلا



علی اصحابی با کوشان حداد آمد

علی اصحابی از خواننده های هم استانی مان که اهل شهر دامغان است چند سالی است در عرصه موسیقی پاپ فعالیت خوبی دارد. وی دارای طرفداران بی شماری است که آلبوم های وی را پیگیری می نمایند.
علی اصحابی این بار با کوشان حداد تنظیم کننده خوب کشورمان آلبوم کولاک را روانه بازار نموده است که در این باره گفت و گوی وی را می خوانیم:
**********************************************************************************************************************
پس از انتشار آلبوم اولت (تو راست می گی) با انتقادات زیادی روبه رو شده بودی. انتقادهایی که به گوش تو رسیده بود تا چه اندازه در نحوه جمعآوری قطعات (کولاک) موثر واقع شد؟
خیلی زیاد مثلا به این نتیجه رسیدم که اگر مخاطب ما به تنظیم هایی با فضای ریتمیک علاقه مند است دلش نمی خواهد که ملودی آن قطعه هم به همین مقدار ریتمیک و پرهیجان باشد. بلکه بیشتر به ملودی های حسی روی خوش نشان می دهد...
چرا ریتم آلبومت تا این اندازه تند است و از بین ده قطعه ای که تولید کرده ای تنها یک قطعه فضای اسلو دارد؟
شخصا همیشه علاقه خاصی به فضاهای ریتمیک داشته ام و اولین دلیل مطرح شدنم در موسیقی اجرای قطعاتی با این حال و هوا بود. به همین خاطر احساس می کنم که مخاطب موسیقی پاپ هم علی اصحابی را این گونه می پسندد.
برای تولید قطعه (نگاه تو) در آلبوم خاص چه مقدار وقت صرف کردی؟
خیلی کم! همه چیز در تولید این اثر به سرعت پیش رفت. این در حالیست که من و کوشان حداد همیشه وقت زیادی را صرف تنظیم کارهایمان می کنیم باور کنید بعضی وقت ها پیش میآید که کوشان یکی از قطعات من را چهار یا پنج بار تنظیم می کند اما تنظیم این قطعه خیلی سریع به نتیجه رسید و از نتیجه آن نیز راضی هستم.
پروسه تولید آلبوم (کولاک) چه مقدار زمان از تو گرفت؟
حدودا آبان ماه سال گذشته (کولاک) را استارت زدم و دربازه زمانی کمتر از یک سال آن را آماده انتشار کردم.
یعنی 3 ماه پس از انتشار (تو راست می گی) آلبوم دومت را استارت زدی؟
تقریبا. طی آن 3 ماه هم بیشتر به این فکر می کردم که چه کار جدیدی را می توانم ارائه کنم که مخاطب بهترین ارتباط ممکن را با آن برقرار کند.
اولین و آخرین قطعه ای که به نیت این آلبوم تولید شد کدام قطعات بودند؟
ما کارمان را با قطعه (بایست) آغاز کردیم و آخرین قطعه ای که به آلبوم اضافه شد (می شد که ...) بود که تبدیل به سر آلبومی ما شد.
آلبوم بعدی ات را چه زمانی استارت می زنی؟
طی یکی دو ماه آینده تولید آلبوم سوم را آغاز می کنم تا سال 91: سومین سال پیاپی باشد که آلبوم علی اصحابی به بازار میآید.
آیا در آلبوم بعدی ات هم کوشان حداد حضوری پررنگ خواهد داشت؟
صد درصد علاوه بر کوشان حداد قصد دارم از حضور سیروان خسروی هم استفاده کنم. دلم می خواهد در آلبوم بعدی ام از تنظیم های سیروان نیز برخوردار باشم.



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد