رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه مسلمانان اروپا

مسلمانان اروپا

شبکه یک

رها ماهرو : بازدید کنندگان محترم وبسایت پرمخاطب رها ماهرو ، با عرض پوزش و معذرت خواهی از شما ، باید بگویم در مورد مستند یا برنامه مسلمانان اروپا که بزودی از شبکه یک سیما پخش می شود مطلبی نیافتم و بهمین دلیل از شما می خواهم در صورت دیدن این مستند در جهت پخش اطلاعات مفید درباره این برنامه نظراتتان را پیرامون برنامه مسلمان های اروپا برای ما بفرستید تا همچنین متن در خور و خواندنی برای دیگر خوانندگان این وبسایت تهیه کرده باشیم .

با تشکر از همکاری از شما . مدیریت سایت



جستجو و سرچ در بزرگترین وبسایت سینمایی به نام رها ماهرو : فیلم پذیرایی ساده , پذیرایی ساده , موضوع فیلم پذیرایی ساده , فیلم سینمایی پذیرایی ساده , بازیگران نفس گرم , مصمون فیلم سینمایی پذیرایی ساده چیست??? , انتقادات سریال نفس گرم , داستان فیلم پذیرایی ساده , فیلم سامورایی رامن فروش , اگر انسان به 100 درصد مغزش میرسید , انتقاد از سریال نفس گرم , نظرات درباره سریال نفس گرم , نقش قیس در فیلم یک تکه نان , بازیگران فیلم عملیات ناممکن , اعتراض مردم کاشان به نفس گرم , توضیح فیلم عملیات ناممکن ساخت کانادا , عکسهای کریستی ریموند بازیگر مرد رودخانه ی برفی , نقد فیلم معمای شاه , پذیرایی ساده , فیلم درباره جهنم , کانال تلگرام سخنان بزرگان , کانال سخن بزرگان , فیلم مهمانی ساده , نظر منتقدین درمورد فیلم خارجی لبه تیغ , کانال های تلگرام فیلم و سریال , عکسهای محمدجمال رحمتی درمعمای شاه , درباره فیلم پذیرایی ساده , خلاصه فیلم پذیرایی ساده , خلاصه فیلم لبه تیغ , اسامی بازیگران فیلم راه رفتن روی خطوط نام مادر , بازیگران فیلم راه رفتن روی خطوط , قد فیلم پذیرایی ساده , سینمایی راه رفتن روی خطوط بازیگر نقش حامد , http://doorbiin.blogsky.com/1391/06/18/post-36/  , بازیگران فیلم پذیرایی ساده , پذیرایی ساده فیلم کامل , نقد فیلم سینمایی لبه تیغ , سینمایی پذیرایی ساده , بازیگر زن فیلم سینمایی پذیرایی ساده , ادرس کانال های سیاسی تلگرام , خلاصه داستان فیلم پذیرایی ساده , جریان فیلم پذیرایی ساده , خلاصه داستان پذیرایی ساده , فیلم پذیرایی ساده خلاصه , ادرس کانال تلگرام , پخش دوباره فیلم اخرین پل , نام واقعی بازیگر نقش سرباز در فیلم یک تکه نان , نام بازیگر نقس سرباز در یک تکه نان , نقد فیلم عصیان , بازیگران فیلم در فلق بود , دژ پلاتین , عطسه سریال , زمان ساخت فیلم در فلق بود , پروژه سنتوری پاییزی مهرجویی , نام ملخ کارتون پاندای کونگ فو کار , فیلم راه رفتن روی خطوط , بازیگر نقش مهدی کافر , آدرس کانال تلگرام در همدان , عملیات ناممکن 2003 بازیگران کانادا , عملیات ناممکن 2003 کانادا


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:09 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

چند خبر قدیمی

کیمیایی، آغاز شصت و پنج سالگی و پیش تولید فیلم بیست و چهارم;
«رئیس» هم حکایتگر رفاقت و عشق است

مسعود کیمیایی، در آغاز شصت وپنج سالگی، مشغول پیش تولید بیست و چهارمین فیلمش، "رئیس" است که تا اواسط مرداد ماه کلید خواهد خورد. به گزارش ایسنا، امروز هفتم مرداد ماه مصادف با سالروز تولد کارگردانی از سینمای ایران است که نسلهای مختلف با شخصیتهای فیلمهایش همذات پنداری کردند. کارگردانی که به گفته خودش; نویسنده نیست اما می نویسد. شاعر نیست اما شعر می نویسد. مسعود کیمیایی همچنین گفته است: "غیر از این هم نمی توانم باشم. "جسدهای شیشه ای" را نمی توانم داشته باشم و ننویسم." کیمیایی که با ساخت "بیگانه بیا" وارد عرصه فیلم سازی شد، با ساخت "قیصر" روندی از فیلم سازی را در پیش گرفت که جرقه های امیدوارکننده ای را برای آینده فیلم سازی اش رقم زد، حتی ابراهیم گلستان که کمتر درباره آثار سینمای ایران نظر می داد برای این ساخته کیمیایی یادداشتی نوشت و جنبه های مختلف این فیلم را بررسی کرد. کیمیایی بعد از ساخت "قیصر" در سال 1347 ،هر یک یا دو سال، یک فیلم ساخت تا سال 59 که "خط قرمز" را ساخت و این فیلم هیچ گاه به نمایش درنیامد و تا شش سال بعد فیلم نساخت و سرانجام در سال 1365 "تیغ وابریشم" را ساخت. وی بعد از ساخت این فیلم نیز روند فیلم سازی اش را همانند گذشته هر یک یا دو سال با یک فیلم ادامه داد، تا سال 1378 که "اعتراض" را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فیلمی نساخت. سرانجام در سال 1383 "سربازهای جمعه" و دو سال بعد فیلم "حکم" و اکنون یک سال بعد از نمایش "حکم" حالا می خواهد "رئیس" را جلوی دوربین ببرد. وی بیست و چهارمین ساخته سینمایی اش را مثل همیشه با فیلم نامه ای از خودش جلوی دوربین می برد و این فیلم داستانی دارد که اینگونه از جانب کیمیایی روایت می شود:" سیامک جوانی که تا زباله شدن رفته است، لیست بیست و پنج جوان در جیب اوست که باید به آنها مواد مخدر از نوع پیشرفته ترین تا قدیمی ترین برساند.رضا، پدر سیامک، بعد از چندین سال دوری از وطن برای پدری کردن می آید، در حالی که خودش هنوز یک فراری است. تنها دوست دوران جوانی او که بسیار با هم چرخیده اند، درس خوانده اند، سینما رفته اند و بیلیارد بازی کرده اند، شاید هنوز او را باور کند.رضای دیگر، دوستش، یک سرهنگ شاغل و تنهاست. زن سرهنگ با دو پسرش در یک حادثه از جهان رفته اند. سرهنگ رضا را باور دارد که رضا قدیمی گناهکار نیست. آنچه میماند عشق و عاشقی است. رضای گناه کرده، هنوز عاشق زن از دست رفته و سقوط کرده اش، می تواند او را ببخشد.سیامک کتابچه نام های مشتری هایش را می سوزاند، سیامک عشق را در میان نام های کتابچه اش پیدا کرده و خط زده است. عاشقان سیاه بخت، به دنبال قطره ای از زندگی از دست رفته شان میدوند. حتی جراح پیر شده تنهای یک دوره، عشق را بنیان تازه شان می داند. جراح می داند، عاقبت، شکستن "رئیس" است. رئیس در برج عاج خود همه را میگرداند. فقط احساس زنده شده رفاقت دو رضای رفیق مانده است که سیلی هولناک می شود و دست رئیس را به دستنبد و سینه اش را به گلوله می رساند. رضا پسرش را یافته است... اما .... قصه تمام نیست ... قطره های زهر ارزانند و در انتظار ... آنها."



افتتاح تالار حافظ با اجرای (در کوچه رندان)

تالار حافظ با یک اجرای ایرانی آبان سال جاری به صورت رسمی گشایش می یابد.
این اجرا که عنوان آن در (در کوچه رندان) است براساس منتخبی از اشعار حافظ طراحی شده که توسط آروند دشت آرای کارگردانی و با مشارکت جمعی از بازیگران نامآشنای تئاتر به اجرا در خواهد آمد. قرار است پس از اجرای شب افتتاحیه تالار حافظ (در کوچه رندان) به مدت 5 شب و از ساعت 16 برای علاقه مندان اجرا شود. تالار حافظ نخستین تالار پرتابل تئاتر کشور است که با سرمایه گذاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و طراحی و نظارت شرکت قرمز مراحل ساخت خود را از اواخر سال گذشته آغاز و در حال حاضر به صورت شبانه روزی آخرین مراحل تجهیز را سپری می کند.

محمد حاتمی (مقام عاشقی) را به جشنواره فجر می آورد

محمد حاتمی که پیش از این نمایش (مقام عاشقی) را در چند مکان فرهنگی به صحنه آورده است امسال این اثر نمایشی را به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیشنهاد داد.
این بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: در صورت تایید هیات بازبین این اثر در بخش چشم انداز سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه می رود.
حاتمی در ادامه یادآور شد: نمایش مقام عاشقی بر گرفته از اشعار مولاناست و فرهنگ ایران را در قالب مشاهیر بزرگ ایران اشاعه می دهد.

حسن فتحی بعد از 18 سال به تالار وحدت می رود

تالار وحدت از 15 اسفند ماه در اختیار نمایش حسن فتحی قرار می گیرد که قرار است بعد از 18 سال دوری از صحنه تئاتر جدیدترین اثر خود را به صحنه برد. جدیدترین اثر نمایشی حسن فتحی اثری است که نغمه ثمینی در حال نگارش است این اثر با نام موقت (قصه عشق ننه سرما و عمو نوروز) برگرفته از آیین ها و سنت های ایرانی است. طبق گفته مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی تالار وحدت از 15 اسفند ماه در اختیار حسن فتحی خواهد بود تا اثر خود را به صحنه ببرد.



جشنواره موسیقی فجر
اجرای 5 گروه در بخش کلاسیک
ابتکار- همزمان با بیست و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، 5 گروه در بخش موسیقی کلاسیک جشنواره به اجرا می پردازند. شاهین فرهت، مسئول بخش موسیقی کلاسیک جشنواره با بیان این مطلب گفت: ارکستر سمفونیک تهران،گروه زهی پارسیان به سرپرستی مازیار ظهیرالدینی، یک گروه کوارتت زهی به اجرا می پردازند.همچنین خاچیک بابائیان نوازنده ویولن، همراه خواهرش لارنیک بابائیان، نوازنده پیانو، در این بخش روی صحنه می روند.
جشنواره فیلم فجر
حضور حوزه هنری با چهار فیلم
ابتکار- حوزه هنری با چهار فیلم شامل سه اثر سینمایی داستانی و یک مستند در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شرکت می کند.«آخرین ملکه زمین» محمدرضا عرب، «خدا نزدیک است» علی وزیریان، مستند «دریای پارس» منوچهر طیاب و «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی عناوین فیلم هایی هستند که به تهیه کنندگی سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند یافت.حوزه هنری همچنین با فیلم «دریای پارس» به نویسندگی و کارگردانی منوچهر طیاب نیز در بخش مستند جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور خواهد یافت.
«کویر مرگ» ارسال شد
ابتکار- فیلم سینمایی «کویر مرگ» به کارگردانی اسماعیل براری برای حضور در جشنواره فیلم فجر ارسال شد.براری درباره حضور پنجمین ساخته سینمایی خود در جشنواره فجر گفت: این فیلم تاکنون در بیش از 17 جشنواره بین المللی در کشورهای مختلف حضوری موفق داشته و من امیدوارم فرصت حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر را به دست آورد. نوع ساختار فیلم به گونه ای است که قابلیت حضور در بخش مسابقه سینمای آسیا، معناگرا و جشنواره جشنواره ها را دارد.
جشنواره فیلم بهزیستی
فیلم های اجتماعی و بهزیستی
حمایت نمی شوند
ابتکار- متاسفانه، تاکنون حمایت های جدی از فیلمسازان و هنرمندان کشور برای ساخت فیلم های اجتماعی و بهزیستی صورت نگرفته و اگر اثری هم ساخته شده فقط ناشی از همت و احساس ارزشمند خود فیلمساز بوده است.وحید موسائیان از سینماگران کشورمان با بیان این مطلب افزود: به حوزه سینمای بهزیستی که می توانست نقطه ثقل و کانون آسیب شناسی اجتماعی باشد توجه لازم صورت نگرفته است.





نکاتی درباره عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی گونه ای از عکاسی مستند به شما می رود که موضاعات آن شامل صحنه هایی غالبا ساده و یا پنهان از اماکن عمومی از قبیل خیابان، پارک، ساحل، بازار و سایر موقعیت هاست.
عکاسی خیابانی از تکنیک هایی ساده و بدون شاخ و برگ بهره می برد و هدف آن به نمایش گذاشتن تصویری شفاف و گویا از یک موضوع یا پدیده است که در این حالت وضعیتی همچون قرار دادن یک آینه را در برابر جامعه ایفا می کند این شیوه از عکاسی عموما متمایل به بیان مفاهیم کنایی است و قابلیت دور شدن از موضوع خود دارد و در اغلب موارد بر لحظه ای فردی تاکید می ورزد که آن لحظه در وضعیتی تعیین کننده و تاثیرگذار قرار می گیرد و ثبت می گردد. از طرفی عکاسی خیابانی گاهی دیدگاهی متضاد بروز می دهد و اجرایی شخصی از موضوع را با خود به همراه دارد. و بدین تربیت تجاربی نامرسوم و عزیزی تر از زندگی را مجسم می سازد که کمتر مالوف و شناخته شده است.
بسیاری از نمونه های کلاسیک عکاسی خیابانی مربوط به آثار خلق شده در میانه 1890 تا 1975 میلادی هستند که مصادف با معرفی ورود دوربین های قابل حمل به دنیای جدید اند. این دوربین ها اغلب نمونه های کوچک 35 میلیمتری، دوربین های بردیاب به ویژه لیکا است که بیش از همه هنری کارتید برسون از آن استفاده می کرد.
عکاسی خیابانی همچون سایر حوزه های عکاسی به تکنیک ها و مهارت ها و مهارت های خاص خود وابسته است و بسیاری از عکاسان مجرب و مطرح در سطح دنیا تا کنون اصول و قواعد مهمی از آن را برای سایر هنرمندان بازگو کرده اند و تجارت خود را در اختیار سایرین نهاده اند. بسیاری از آن ها در این نوع از عکاسی زاویه دیدی شخصی را به نمایش می گذارند.
به نحوی که سرانجام کار عکس از یک مقوله صرفا مستند نگارانه ارتقا یافته و کیفیتی هنری می یابد. لورنت راچ از این دست آثار است.

لورنت راچ: عکاس لحظه ها:

لورنت راچ عکاس فرانسوی از جمله عکاسان خیابانی است که سال هاست در این حوزه فعالیت می کند و عکس هایی سیاه و سفید با کنتراست هایی ویژه را با موضوعاتی در خور توجه از زندگی شهری به نمایش می گذارد. برای آشنایی بیشتر با منابع الهامی و نحوه عکاسی راچ در خیابان، مصاحبه ای با وی ترتیب داه شده است که در زیر می آید:
عکاسی خیابانی را به چه صورت آغاز گردید؟
بچه بودم که پدرم را در حال عکاسی می دیدم و به تدریج به اهمیت ترکیب بندی درون تصویر واقف می شدم.
او همیشه ارزش و توجه خاصی برای اشخاصی که از آن ها عکس می گرفت قائل بود. بدین ترتیب کار خود را با عکاسی از خانواده ام که در بدو امر کاری رایج و عمومی بود آغاز نمودم و سپس به زندگی سایر مردم در خیابان پرداختم.
در خیابان به چه نحوی عکاسی می کنید؟
عکاسی نوعی ارضای حس کنجکاوی طبیعی من است در خصوص نحوه عکاسی و نوع نگرشم باید بگویم در حقیقت چیزی نوآورانه و جدید در آن به چشم نمی خورد سعی می کنم با آمیزش و تناسب با نور طبیعی در فضا بازی کنم تا از این طریق زاویه مناسب را بیابم و لحظه سرنوشت ساز را به دام بیندازم.
چه چیزی را در عکاسی خیابانی بیش تر می پسندید؟
جذاب ترین چیز درباره عکاسی خیابانی برای من، مردمی هستند که با آن ها مواجه می شوم و شرایط واقعی زندگی ای است که تجربه می کنم.
گاهی اوقات پرسه زدن در خیابان بدون داشتن هیچ هدف و برنامه ای می تواند لحظاتی ویژه و موقعیت هایی باور نکردنی برایتان رقم بزند.
امروزه در دنیایی کاملا منزوی به سر می بریم که در آن روابط انسانی لحظه به لحظه کم رنگ تر می شوند. از این رو زمانی که موفق به ایجاد رابطه لازم با کسی می شوید آن انسان ها بسته به آن نیاز با شما ارتباط برقرار می کنند. برخی به عکاسی خیابانی باور چندانی ندارند. اما زمانی که شما زیبایی های نهفته در آن مشاهده می کنید آن موقع است که می توانید ادامه دهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد