رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم کاوش به کارگردانی احمد حسنی مقدم

کاوش

کاوش (1385)

امیر، پسری روستایی، چندسال پس از مرگ پدرش تصمیم می‌گیرد که زمینی را که در روستایشان از او به‌جا مانده است را بفروشد و با پول آن مغازه‌ای کوچک در شهر بخرد. غافل از این‌که خریدار زمین قاچاقچی آثار باستانی می‌باشد و به دنبال گنج در این زمین می‌گردد و فروشنده‌ی مغازه نیز کلاهبردار است و قصد فروش مغازه را به چهار نفر دارد.

- - - - - - - - - - - - -
    مهیمن، پوراندخت
    پوراندخت مهیمن دارای مدرک فوق‌ دیپلم هنر است. او بازی در سینما را از سال 1363 و با ایفای نقش در فیلم «شب‌شکن» به کارگردانی خسرو ملکان آغاز کرد و سریال «آئینه» ( ...
    ...
    شکرآبی، رامبد
    رامبد شکرآبی، بازیگری را در سال 1372 با فیلم «ترانزیت» به کارگردانی مرحوم علی سجادی‌حسینی آغاز کرد.این هنرمند، در مجموعه‌‌‌هایی چون «سرزمین ملائک» ( 1375) ...
    ...
    معلومی، حسین
    میرحسین معلومی، بازیگر پیشکسوت کشورمان، بازی در تئاتر را از دوران تحصیل آغاز کرد و در سال 1354 با بازی در فیلم «مرد ناآرام» ساخته‌ی «سیروس قهرمانی» قدم به عرصه ...
    ...

کارگردان

    حسنی‌‌مقدم، احمد
    سیداحمد حسنی‌مقدم، فارغ‌‌التحصیل رشته‌ی کارگردانی سینما از مدرسه‌ی بین‌المللی فیلم لندن است. وی فیلم‌سازی‌ را با ساخت فیلم 16 میلی‌متری «حجاب» آغاز کرد و فعالیت ...
    ...

سیمافیلم در تدارک 30 فیلم تلویزیونی جدید است
بیش از 30 پروژه تلویزیونی جدید برای ساخت در سال 87 در سیما فیلم در مرحله نگارش قرار گرفتند.
سایت سیما فیلم ضمن ارائه این گزارش از تنوع این فیلم ها با مضامین اجتماعی، دفاع مقدسی، طنز، کودک و نوجوان و تاریخی خبر داده است.


از زمره فیلمنامه‌های اجتماعی در دست نگارش در مرکز سیما به فیلمنامه «آب در سراب» به قلم علی اصغر احمدی مقدم، «مرگ عوضی» با نگارش سیدسعید رحمانی،«زنان ونوسی» نوشته علیرضا کاظمی پور و علی پاکاریان، «جزیره» نوشته جابرقاسمعلی،«منزل آقای دکتر» با نگارش فرهاد توحیدی،«طوبیا» نوشته محمد شهبا و... اشاره شده است.

متون در زمینه‌ی دفاع مقدس ، «گنج پنهان»با فیلمنامه‌ای از محمدرضا دیبائی ، «ماندگار» بازنویسی شده توسط فرهاد توحیدی ، «تقدیر» ، «سایه های بلند گناه» عنوان شده‌اند.


«پسرها سرباز به دنیا نمی آیند» ، «دود کعبه» ، «شازده کوچولو» ، «نور انتهای تونل» ، «یحیی» ، «جاودانگی» ، «کرگدن» ، «گلابتون» ، «HIV» ، «می خواهم به خانه بروم» ، «آخرین سلطان» ، «بعد ازسکوت» ، «خانه شماره 22» ، «تازه وارد پردردسر» ، «شیفت شب» ، «داستان اسرارآمیز» ، «خاطرات گمشده» ، «سیاوش» و«خاکستر گرم» پروژه هایی هستند که برای ساخت آنها در سال آینده به عنوان محصولی از مرکز سیما فیلم برنامه ریزی شده است.

پخش قریب به ده فیلم از تولیدات مرکز سیما برای فروردین ماه در نظر گرفته شده است.
این در حالی است که پخش فیلم های «انتخاب» به کارگردانی نادر مقدس و « آپارتمان» به کارگردانی علی موذنی و « ضبط صوت» به کارگردانی کاوه دژکام از شبکه اول سیما ، سه فیلم تلویزیونی «بیرون از بهشت» خسرو معصومی،«کاوش» سید احمد حسنی مقدم و«کوچه محجوب» منوچهر هادی از شبکه 2 سیما و « فرزند افیون » به کارگردانی مجید جوانمرد از شبکه سوم پخش خواهند شد.

فیلم‌های دیگری نیز چون «بوی گندم»،«بهار، قبل و بعد»و«به خاطر خواهرم» از تولیدات اخیر سیما فیلم برای بازبینی به تلویزیون ارائه شده است که در صورت مشخص شدن شبکه مورد نظر به زودی پخش خواهند شد.

 تاکنون بیش از شانزده فیلم در سال 86 از محصولات سیما فیلم بر روی آنتن شبکه های مختلف تلویزیون رفته و بیش از سی فیلم از تولیدات آن نیز آماده نمایش و اکران هستند که به مرور زمان بر روی آنتن خواهند رفت و یا در سینما اکران خواهند شد.

اما آنچه در فروردین ماه از تلویزیون پخش خواهد شد:

«انتخاب» ملودرامی اجتماعی است که به سرگشتگی و مشکلات زن جوانی به نام شهره با بازی مریم کاویانی می پردازد.

«آپارتمان» داستان زوج جوانی را روایت می کندکه در آرزوی داشتن منزل شخصی، خود را به آب و آتش می زنند؛ چرا که قرار است آپارتمان اکازیونی نصیب شان شود. بهزاد خداویسی و غزل صارمی نقش زوج جوان این تله فیلم را بازی می کنند. این فیلم تلویزیونی به کارگردانی علی مؤذنی، تهیه کنندگی سعید سیدزاده ساخته شده است.

فیلمنامه «ضبط صوت» به قلم حجت قاسم زاده اصل به رشته تحریر در آمده است و داستان خانواده ای را روایت می کند که در حال فروپاشی است. فرزند این خانواده برای نجات کانون خانواده به ضبط صوتی پناه می برد که به ماجراهای دیدنی ختم می شود.مریم کاویانی و مهدی صبایی بازیگران نقش پدر و مادر و پرهام کرمی، پوریا مهرابی و پرنا شکوری نیز ایفاگر نقش نوجوانان این تله فیلم هستند.

«بیرون از بهشت» آخرین ساخته خسرو معصومی به داستان کشته شدن رئیس اداره منابع طبیعی یکی از شهرهای شمالی می پردازد.فرامرز قریبیان، جمشید گرگین، لیلا اوتادی، آفرین عبیسی و داریوش اسدزاده بازیگران این فیلم هستندکه یوسف صمدزاده آن راتهیه کرده است.

«کاوش» نیز داستان زندگی رحیم، جوان روستایی است که به دنبال کسب درآمد بیشتر به تهران آمده و با تحمل ناملایماتی مشغول به کارمی شود، اما به تشویق دایی خود به دنبال گنجی در زمین موروثی اش به کاوش می پردازد و... این فیلم را که سیداحمد حسنی مقدم با حضور بازیگرانی چون رامبد شکرآبی، حسین معلومی، پوراندخت مهیمن، حسن رضایی، کاظم روزی طلب، بهرام بهرامی، مجید عبدالعظیمی، شقایق پورصمدی و... کارگردانی کرده، سید احمد میرعلایی در سیما فیلم تهیه و به سامان رسانده است.

اما «کوچه محجوب» ساخته منوچهر هادی است. هادی در این فیلم که متنش را با همکاری سعید دولت خانی نگاشته و جعفر پهلوان آن را تهیه کرده است، به ماجرای بازگشت کاظم محجوب از اسارت می پردازد که پیشتر شهید تصور می شد.

فیلم تلویزیونی«فرزند افیون» به کارگاردانی مجید جوانمرد، تهیه کنندگی حسن توکل نیا، داستان زنی به اسم شیرین را روایت می کند. وی توسط یک مرد متکدی فریب می خورد و به ازدواج او در می آید. این ازدواج، ماجراهای دیدنی بسیاری را به همراه دارد.ژاله صامتی، علیرضا خمسه، علی صادقی، اشکان خطیبی و جمعی دیگر از بازیگران مقابل دوربین «فرزند افیون» ایفای نقش کرده اند.

- - - - - - - - - - - - -
کاوش ..... نویسنده حسین رجایی کارگردان احمد حسنی مقدم
- - - - - - - - - - - - -
«کاوش»هفته دیگر به اتمام می رسد

فیلم تلویزیونی «کاووش» به کارگردانی احمد حسنی مقدم در حال حاضرمراحل نهایی آماده سازی فنی را پشت سر می گذارد تا هفته آینده تحویل سیمافیلم شود.

سیداحمد میرعلایی تهیه کننده فیلم با اعلام این خبر راجع به آماده سازی اثر به مهر گفت: «مدتی قبل تدوین فیلم توسط فریور رضایی و اکبر توکلی به اتمام رسیده است. همچنین با ساخت موسیقی توسط حامد پورساعی مرحله صداگذاری زیر نظر اکبر توکلی در حال سپری شدن است و تا هفته آینده به طور کامل اثر آماده می شود.» فیلمنامه «کاووش» که توسط حسین رجایی نوشته شده، در ارتباط با نشان دادن کارآمدی نظام در زمینه حفظ میراث فرهنگی است. سازندگان این اثر در تلاشند تا مردم را برای مشارکت درزمینه حفظ میراث فرهنگی تشویق کنند که جزو منابع عظیم کشورمحسوب می شود. البته این فیلم تلویزیونی در بخش فرعی، نگاهی نیز به زندگی روستائیان دارد. در این فیلم رامبد شکرآبی، حسین معلومی، حسن رزیانی، بهرام بهرامی و پوراندخت مهیمن حضور دارند. همچنین شاهد سلطانی مشاور کارگردان، داریوش عبادی دستیار اول کارگردان، فرشاد گل سفیدی مدیر تصویربرداری، محمد امامی صدابردار، حسین منصورفلاح طراح هنری، داود رحمتی مدیر تولید و محسن بابایی طراح چهره پردازی این فیلم هستند.
- - - - - - - - - - - - -
رها ماهرو : شما اگر نظر و نقدی پیرامون تله فیلم کاوش ساخته احمد حسنی مقدم نوشته اید ، برای وبسایت سینمایی رها ماهرو بفرستید .
- - - - - - - - - - - - -

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:06 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با اخبار قدیمی سینما و تلویزیون :


عباس غفاری وتقدیم یک نمایش به «بابک بیات»
«نجواهای شبانه» به صحنه می آید

ابتکار- «نجواهای شبانه» عنوان نمایشی است نوشته محمد چرم شیر که از یکشنبه سوم دی ماه به کارگردانی عباس غفاری در تالار کوچک مجموعه تئاتر شهر به صحنه می آید.این نمایش روایتگر زندگی انسان هایی است که می خواهند دیده شوند. سه شخصیت این نمایش نمونه ضد قهرمان هایی هستند که همواره آنها را در پیرامون خود می بینیم.عباس غفاری درباره این نمایش می گوید: نمایشنامه ها به دلیل جنس گفت وگوها،فضای کار مملو از لحظات طنز تلخ است به این معنی که به همان مقدار که شاید برای تماشاگر مضحک باشد،دردآور و آزار دهنده نیز هست.این کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش «کبوتری ناگهان» را در تالار نو به روی صحنه برده است درباره اجراهای این نمایش گفت: از آن جا که اجرای ما به دلیل نزدیکی به جشنواره تئاتر فجر در10 شب اجرا می شود به صورت دو اجرایی وروزانه در دو نوبت به روی صحنه خواهد رفت.غفاری افزود: «نجواهای شبانه» را به زنده یاد«بابک بیات» تقدیم کرده ایم تا بتوانیم روح این هنرمند گرانقدر را با این حرکت نمادین همواره در اذهان زنده نگه داریم.وی در معرفی دیگر عوامل این اثر نمایشی گفت: فرزین صابونی،کامران تفتی و سینا رازانی به عنوان بازیگر، نرمین نظمی به عنوان طراح صحنه و لباس در این نمایش حضور دارند.لازم به یادآوری است نجواهای شبانه از هفته آینده هر روز ساعت 18 و 20/45 بر صحنه خواهد بود.


-------------------

نیکلاس کیج همزاد پیدا کرد

پیدا کردن یک عکس که شباهت حیرت انگیزی به نیکلاس کیج بازیگر سرشناس آمریکایی دارد، جنجال زیادی به پا کرد.
دلال عتیقه ای که صاحب این پرتره است، به شوخی گفت نیکلاس کیج خون آشامی است که از دوران جنگ های داخلی آمریکا باقی مانده است. زمان کشیده شدن این تصویر که دقیقا شبیه بازیگر 47 ساله فیلم های صخره، تغییر چهره و شبح موتورسوار است، به حدود سال 1870 بازمی گردد. فروشنده که قیمت پایه این عکس را یک میلیون دلار اعلام کرد، مدعی شد این اثر هنری صد درصد واقعی است این تصویر از آلبومی که در آن تصاویر کشته شدگان جنگ های داخلی بود، پیدا شده است ولی نام کسی که چهره اش به کیج شبیه است، پیدا نشده است.

ساموئل ال جکسون به جانگو پیوست

مسوولان سازنده (جانگو رها شده) از قطعی شدن حضور ساموئل ال جکسون در جدیدترین اثر کوئنتین تارانتینو خبر دادند. در این فیلم ال جکسون به عنوان کارگر مزرعه شخص ثروتمندی به نام کالوین کندی ایفای نقش می کند. نقش کالوین کندی را نیز لئوناردو دی کاپریو بازی می کند.
فیلم سینمایی جانگو رها شده که در ژانر فیلم های وسترن ساخته می شود، داستان برده ای به نام جانگو را روایت می کند که با همکاری گروهی از شکارچی های آلمانی به دنبال همسر خود می گردد که در مزرعه شخص ثروتمندی به نام کالوین کندی زندانی شده است.

داستین هافمن هم روی صندلی کارگردانی نشست

داستین هافمن بازیگر مطرح هالیوودی در نخستین تجربه کارگردانی خود فیلمبرداری فیلم سینمایی کوراتت را در انگلستان آغاز کرد.
هافمن بازیگران فیلمش را از میان بازیگران جوان بریتانیایی برگزیده که در میان آنها به نام هایی همچون مگی اسمیت، شیدان اسمیت و مایکل گامبون برمی خوریم.
داستین هافمن 74 ساله پیش از این در سال 1979 و 1989 میلا دی به ترتیب برای بازی در فیلم های سینمایی (کرامر علیه کرامر) و (مرد بارانی) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده و آثار درخشانی همچون لنی، توتسی و آخرین شانس ها را در کارنامه دارد.

مردان سیاهپوش بهار آینده به سینماها می یند

سومین قسمت مجموعه فیلم های اکشن تخیلی (مردان سیاه پوش) در تاریخ 25 می 2012 و به صورت سه بعدی روی پرده سینماها می رود.
در سومین قسمت از این مجموعه همانند اپیزودهای گذشته ویل اسمیت و تامی جونز در نقش ماموران مخفی سیاه پوشی ایفای نقش می کنند که سعی دارند موجودات فضایی بیگانه ای که به کره زمین سفر کرده اند را نابود کنند.
بری سانند فیلد کارگردانی این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. ولا وری مک دونالد، استیون اسپیلبرگ و جی مک براون نیز تهیه کنندگان سومین قسمت از مردان سیاه پوش هستند.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد