رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

بررسی انیمیشن بابک و نقاشی‌هایش

بابک و نقاشی‌هایش
بابک، پسربچۀ خردسالی است که در هر قسمت از طریق نقاشی‌هایش تجربۀ جدیدی را کسب می‌کند.

او هر بار، شروع به کشیدن نقاشی می‌کند...
...اَشی مَشی ما بِشی، میرم توی نقاشی...
و بعد، وارد دنیای نقاشی‌اش می‌شود و با ماجراهای متفاوت و جالبی رو به رو شده و نتایج خوبی هم بدست می‌آورد.
این مجموعه به تهیه‌کنندگی مؤسسۀ فرهنگی هنری روزگار طرفه در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی خردسال تولید شده است.
اطلاعات تکمیلی

 کارگردان: کیانوش عابدی، حسن بادکوبه
 نویسنده: محمدرضا عابدی
 انیماتور: امیدآژیرابی، گویا دلاوری، محمدعلی منوچهر
 موسیقی: سید مسعود حسینی
 تکنیک: کات اوت
 تعداد قسمت: 26
 مدت: 6 دقیقه‌ای
 کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران
 سال ساخت: 1384
 تهیه شده در: مرکز پویانمایی صبا

- - - - - - - - - - - - -
بابک و نقاشی‌هایش در شبکه پویا
مجموعه انیمیشن‌های "عافیت باشید "و "بابک و نقاشی‌هایش "از 23 آذر در شبکه پویا به نمایش در آمده است.
به گزارش رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، انیمیشن عافیت باشه به کارگردانی جلیل نعیمی و تهیه کنندگی مریم کولیوند در 13 قسمت 4دقیقه ای به سفارش صداوسیمای مرکز کرمانشاه تهیه شده و هم اکنون در جدول پخش شبکه پویا قرار گرفته است.
 
انیمیشن عافیت باشه پیرامون رفتار والدین و بازتاب انجام رفتارھای اشتباه سعی دارد با آموزش بهداشت به کودکان آن‌ھا را در این مقوله عظیم یاری کند. با توجه به اینکه شخصیت اصلی این انیمیشن پدر خانواده درنظر گرفته شده است قبول راه کارھایی که در نتیجه اشتباھاتش به کار می‌برد برای کودکان راحت‌تر بوده و آن‌ها پیام را به سادگی دریافت می‌کنند.
 
کودکان می‌توانند این انیمیشن را هر روز ساعت 21:24از شبکه پویا به تماشا بنشینند.
 
انیمیشن "بابک و نقاشی‌هایش" به کارگردانی کیانوش عابدی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا در 26 قسمت 4 دقیقه‌ای تولید شده و در جدول شبکه پویا قرار گرفته است.
 
داستان این انیمیشن به قلم محمد رضا عابدی داستان کودکی به نام بابک را به تصویر می‌کشد که با کشیدن نقاشی‌ها و وارد شدن به دنیای نقاشی‌های خود ،ماجراهای متفاوت و جالبی را خلق می‌کند.
 http://www.telewebion.com/content_images/program_episode_images/thumbs/ee/240_eea59a64b7be84bb69f525963fa041ce.jpg
گفتنی است، کودکان می‌توانند انیمیشن "بابک و نقاشی‌هایش" را هر روز ساعت 15:13 دقیقه از شبکه پویا تماشا کنند.  

پخش دو انیمیشن جدید از «پویا»

کودکان مجموعه انیمیشن‌های "عافیت باشید" و "بابک و نقاشی‌هایش" را از شبکه پویا به تماشا می‌نشینند.

مجموعه انیمیشن‌های "عافیت باشید" و "بابک و نقاشی‌هایش" از امروز، 23 آذر در شبکه پویا به نمایش درمی‌آید.

اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ "ﻋﺎﻓﯿﺖ ﺑﺎﺷید" ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﺮداﻧﯽ ﺟﻼل ﻧﻌﯿﻤﯽ و تهیه‌کنندگی ﻣﺮﯾﻢ ﮐﻮﻟﯿﻮﻧﺪ در 13 ﻗﺴﻤﺖ 4 دﻗﯿﻘﻪ‌ای ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﺻﺪاوﺳﯿﻤﺎی ﻣﺮﮐﺰ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎه تهیه ﺷﺪه و هم‌اکنون در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است.

اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ "ﻋﺎﻓﯿﺖ ﺑﺎﺷید" ﭘﯿﺮاﻣﻮن رﻓﺘﺎر واﻟﺪﯾﻦ و ﺑﺎزﺗﺎب اﻧﺠﺎم رﻓﺘﺎرھﺎی اﺷﺘﺒﺎه ﺳﻌﯽ دارد ﺑﺎ آﻣﻮزش ﺑهداﺷﺖ ﺑﻪ ﮐﻮدﮐﺎن آن ھﺎ را در اﯾﻦ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﯾﺎری ﮐﻨﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ اﺻﻠﯽ اﯾﻦ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﭘﺪر ﺧﺎﻧﻮاده درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﻗﺒﻮل راهکارھﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﺷﺘﺒﺎھﺎﺗﺶ ﺑﻪ ﮐﺎر ﻣﯽ ﺑﺮد ﺑﺮای ﮐﻮدﮐﺎن راﺣﺖ ﺗﺮ ﺑﻮده و آنها ﭘﯿﺎم را ﺑﻪ ﺳﺎدﮔﯽ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

کودکان می‌توانند این انیمیشن را هر روز ساعت 21:24 از شبکه پویا به تماشا بنشینند.

انیمیشن "بابک و نقاشی‌هایش" به کارگردانی کیانوش عابدی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا در 26 قسمت 4 دقیقه‌ای با تکنیک کات اوت تولید وهم اکنون در کنداکتور شبکه پویا قرار گرفته است.

داستان این انیمیشن به قلم محمدرضا عابدی داستان کودکی به نام بابک را به تصویر می کشد که با کشیدن نقاشی و وارد شدن به دنیای نقاشی های خود، ماجراهای متفاوت و جالب را خلق می‌کند.

کیانوش عابدی با استفاده از داستان و طراحی فانتزی توانسته است انیمیشن جذاب و دوست داشتنی برای کودکان تولید کند.

کودکان می توانند انیمیشن "بابک و نقاشی هایش" را از امروز 23 آذر ساعت 15:13 دقیقه از شبکه پویا به تماشا بنشینند.

http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/28c0369dd3d3947a2f385c01bb3b588c_XL.jpg


رها ماهرو : شما می توانید درباره انیمیشن ایرانی و زیبای "بابک و نقاشی هایش" ساخته کیانوش عابدی و حسن بادکوبه نظر دهید و انتقاد کنید و برای وبسایت رها ماهرو بفرستید .


داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:35 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جوووونم
در مورد نظر احد سعادت نظری ندارم
امروز هم با چند مطلب قدیمی در خدمتم :

سینمای تجمل گرا بی هویت است
سینمایی که ریشه در اعتقادت مردم دارد احتیاجی به تجمل گرایی ندارد و سینمایی که تنها از ابزار تجملات بهره می گیرد سینمایی بی هویت است. "کاظم هژیرآزاد" در گفت و گو با ایکنا با بیان نظر خود درباره ورود تجملات به سینمای ایران اظهار داشت: سینمای خوب در وهله اول وابسته به متن قوی و در مرحله بعد کارگردان است که برای ساخت فیلم خوب نقش حیاتی دارد و اگر این شرایط برای آثار هنری فراهم باشد دیگر احتیاجی نیست که سینماگر با روی آوردن به تجمل گرایی اثر خود را به مخاطب تحمیل کند.
انتشار «قصه نگفته» با صدای حسین زمان
آلبوم موسیقی قصه نگفته با صدای" حسین زمان" و آهنگسازی و تنظیم "محمد مهدی گورنگی"،"محمد رضا چراغعلی" و"محمد رضا عقیلی" از سوی انتشارات سروش منتشر شد. به گزارش ایلنا، در بخش اول این اثر قطعات " سرگردونی" با ترانه " رضا اشعاری"، " ایران ایران"، "عسل" با ترانه "اکبر آزاد" و "هراس" با ترانه"رضا اشعاری" اجرا شده است. در بخش دوم نیز "قصه نگفته" از"افشین سرفراز"، " هبوط" با ترانه "سهیل محمودی" ، "کودک فردا" و "دریا" با ترانه "رضا اشعاری" اجرا شده است.
دونوازی کلارینت نواز ایتالیایی و پیانیست ایرانی در «تالار اندیشه»
ابتکار- "بلز اوبالدینی" کلارینت نواز ایتالیایی و "لیلا رمضان"، پیانیست ایرانی، شماری از قطعات موتزارت، شوپن، شومان، استراوینسکی و ... را در تالار اندیشه حوزه هنری خواهند نواخت.در قسمت اول این کنسرت که جمعه یکم دی ماه ساعت 18 برگزار می شود، لیلا رمضان تکنوازی پیانو خواهد کرد و در قسمت بعد، دوئت پیانو و کلارینت با همنوازی هنرمند ایتالیایی و نوازنده ایرانی اجرا خواهد شد.
«وکیل تسخیری» و بزرگترین بحران قرن
ابتکار- "وکیل تسخیری" عنوان نمایشی است که این روزها به کارگردانی گلرخ میلانی در تالار نو به روی صحنه رفته است. گلرخ میلانی درباره این نمایش می گوید: نمایشنامه وکیل تسخیری یکی از آثار ارزشمند و مهم "جان مورتیمر" نویسنده برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون است که تاکنون در کشور انگلستان با واکنش های مثبت کارشناسان و منتقدان مواجه شده است.این کارگردان پیرامون این نمایش گفت: این نمایشنامه به بزرگترین بحران قرن که همان افسردگی است، می پردازد. هر دو شخصیت نمایش یعنی وکیل و موکل از این عارضه به نوعی رنج می برند.


----------------------


ویشکا آسایش، منتظر پایان نگارش (ورود آقایان ممنوع 2) هستم

این بازیگر سینما با اشاره به آخرین فعالیت های سینمایی اش توضیح داد: اخیرا نقش کوتاهی در فیلم (رضا هیچ وقت نمی خوابد) اولین تجربه کارگردانی رضا عطاران داشتم که با وجود کوتاه بودن نقشم آن را بسیار دوست داشتم و برایم تجربه بسیار خوبی بود.
وی یادآور شد: پیش از این در فیلم (ورود آقایان ممنوع) تجربه همکاری با رضا عطاران را داشتم. کمدی را می شناسد و علا قه مند بودم در تجربه کارگردانی اش با او همکاری داشته باشم.
ویشکا آسایش به فیلم (برف روی کاج ها) اشاره کرد و گفت: نقش من در (برف روی کاج ها) به عنوان اولین ساخته پیمان معادی بسیار متفاوت از سایر نقش هایم است.
وی ادامه داد: در این فیلم نقش جدی در مقابل مهناز افشار دارم که این رابطه بسیار خوب درآمده است. آسایش درباره کار آینده اش گفت: فعلا کار جدیدی ندارم و مشتاقانه منتظرم تا سناریوی (ورود آقایان ممنوع 2) آماده شود تا در آن حضور پیدا کنم.
ویشکا آسایش در ادامه با گلا یه از نقل قول هایی که از او درباره پریوش نظریه و بازی در نقش قطام منتشر شده گفت: متاسفانه از صحبت های من برداشت غلطی صورت گرفته و حرف هایی که زدم کاملا برعکس منتشر شد. در حالی که من بسیار خوشحالم که نقش قطام توسط پریوش نظریه تکرار می شود و مطمئن هستم بسیار متفاوت خواهد بود.

اکران (جدایی نادر از سیمین) در اسپانیا آغاز شد

فیلم (جدایی نادر از سیمین) که نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 2012 خواهد بود در ادامه اکران سینماهای جهان از روز جمعه نمایش خود را در سینماهای اسپانیا آغاز کرد.
جدیدترین ساخته اصغر فرهادی که از 30 سپتامبر در سینماهای آمریکا به نمایش درخواهد آمد از روز 25 خردادماه در بلژیک، دوم تیرماه در تایلند و 20 مردادماه در هلند به روی پرده رفته است.
برنده جایزه خرس طلا بهترین فیلم و دو خرس نقره ای بهترین بازیگر جشنواره برلین در ادامه اکران جهانی، از روز 25 دسامبر به طور همزمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت.

فریماه فرجامی در فیلم (زیبا)

فریماه فرجامی خبر پیشنهاد دست اندرکاران فیلم سینمایی زیبا برای بازی در این پروژه را تاکید کرد.
در حالی که چند روز قبل تهیه کننده (زیبا) این خبر را تکذیب کرده بود فرجامی دیروز گفت: این پیشنهاد به من شده ولی هنوز تصمیمی برای حضور در این فیلم نگرفته ام و هیچ چیز قطعی نیست.
این هنرپیشه که 9 سال است در هیچ فیلمی بازی نکرده در ادامه گفت: من این روزها بیشتر به سفر می روم و این پیشنهاد فعلا در حد گفت و گو است من برای جهانگیر کوثری تهیه کننده این پروژه احترام خاصی قائل هستم. آخرین فیلم فرجامی (زهرعسل) بود.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد