رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم انتقال از علیرضا بذر افشان

انتقال
انتقال (1387)

سعید یک فوتبالیست است که تصمیم دارد تیمش را عوض کند و به تیم رقیب منتقل شود که این مسئله با مخالفت افراد زیادی مواجه می‌شود. برادرخانم او، ساسان، هم با سعید و همسرش آتوسا و فرزندشان امیرعلی زندگی می‌کند ولی فکر می‌کند که سعید با دیده‌ی حقارت به او نگاه می‌کند. یک روز امیرعلی هنگام رفتن به مدرسه دزدیده می‌شود و...
- - - - - - - - - - - - -
 فروزنده، نگار
 نگار فروزنده، دوره‌های آموزش بازیگری و کارگردانی را زیر نظر حمید سمندریان گذراند و سپس به سینمای حرفه‌ای ایران راه یافت.یکی از کارهای برجسته‌ی این هنرمند با ...
 ...
 پگاه، حمیدرضا
 حمیدرضا پگاه، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان، در سال 1372، پیشنهاد بازی در مجموعه‌ی «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن را پذیرفت و فعالیت در عرصه‌ی هنر را آغاز ...
 ...
 آهنین‌جان، امیرکاوه
 امیرکاوه آهنین‌جان، فارغ‌التحصیل رشته‌های روانشناسی، حقوق و نمایش است. وی بازی در سینما را از سال 1380 با ایفای نقش در فیلم «ارتفاع پست» (1380) آغاز کرد و د ...
 ...
 رجبی، مجتبی
 مجتبی رجبی معمار، در ابتدا به عنوان دستیار کارگردان در مجموعه‌ی «فرزند صبح» (1387) با بهروز افخمی همکاری می‌‌کرد؛ سپس قدم به عرصه‌ی تصویر گذاشت.این هنرمند، ...
 ...

کارگردان

 علیرضا بذرافشان
 علیرضا بذرافشان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس کشورمان، در تهران متولد شد. وی یکی از نویسندگان توانای مجموعه‌های تلویزیونی است و فیلمنامه مجموعه‌هایی چون «داستان یک ...

 نیما نوربخش
فیلمی با مضمون ورزشی
نگاهی به گروه فیلمسازی فیلم تلویزیونی «انتقال»(علیرضا بذرافشان) به مناسبت پخش از شبکه سوم سیما:

علیرضا بذرافشان متولد 15 مرداد 1355 است. وی فارغ التحصیل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)می باشد. فیلم تلویزیونی«انتقال» دومین تله فیلم علیرضا بذر افشان پس از تله فیلم«تنگنا» (1386) در مقام کارگردان است.

بذرافشان در مقام نویسنده هم با مجموعه‌هایی مثل داستان یک شهر(1379)، خط قرمز (1380)، شب آفتابی (1381)، نقطه چین (1382)، تب سرد (1383) و زیرزمین (1385) همکاری داشته است.

بذر افشان همچنین جزو گروه نویسندگان مجموعه‌های تلویزیونی راه بی‌پایان و چارخونه بوده است. او تندیس خانه سینما را برای فیلمنامه فیلم «رقص درغبار» (1381- به همراه اصغرفرهادی) دریافت کرده است.

«انتقال» با الهام از حاشیه های جنجالی مربوط به نقل و انتقال فوتبالیست های نامدار بین باشگاه های پرطرفدار ساخته شده است. این فیلم در جشنواره فیلم های ورزشی تلویزیون هم برنده جایزه بهترین فیلم شده است.

بذرافشان درباره اینکه چه شد که از نویسندگی به کارگردانی روی آورد، می گوید:«...به هر حال این یک وسوسه بود که احساس کردم در این زمینه توانایی‌هایی دارم. به نظرم در ایران هر نویسنده‌ای علاقه‌مند است کارهای خودش را بسازد.

...از شانس خوبم اکثر کارهایی که نوشتم را کارگردان‌های قدر و خوب کارگردانی کردند. مثلاً افتخار همکاری با اصغر فرهادی را داشتم یا اینکه اکثر کارهای من را علیرضا افخمی ساخته است اما در این میان کارهایی هم بوده که احساس کردم کارگردان ضعیف کار کرده است. در مجموع دوست داشتم کارهایی که می‌نویسم را خودم بسازم.»

مصطفی عزیزی(تهیه کننده انتقال) درباره این فیلم تلویزیونی می گوید: «تاکنون در تلویزیون خیلی کم به موضوع فوتبال در قالب نمایش پرداخت شده است و از آنجایی که شبکه سه، شبکه‌ای برای جوانان است، تصمیم گرفت فیلم 90 دقیقه‌ای با محوریت فوتبال تهیه کند.»

عزیزی درباره ساخت انتقال هم می گوید: «یک هفته صرف پیش تولید تله فیلم انتقال شد و برای ساخت آن با پیشکسوتان فوتبال در مرحله نگارش صحبت شد. باتوجه به پرداخت شبکه سه سیما به ورزش، به ویژه فوتبال، علیرضا افخمی و علیرضا بذرافشان این موضوع را انتخاب کردند و به نگارش فیلمنامه آن پرداختند.»

حمیدرضا پگاه(بازیگر «انتقال») متولد 11 دی ماه 1350 در تهران است. پدرش کارمند بازنشسته و مادرش خانه دار است. سه خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند دوم خانواده است.

 پگاه فعالیت حرفه ای خود را از سال 1372 با بازی در مجموعه ضلع ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد. حمیدرضا پگاه در تلویزیون با سریالهای تفنگ سرپر (در نقش غیبیش) و آخرین گناه و در سینما با بازی در فیلم این زن حرف نمی زند، مورد توجه قرار گرفت.

 او همچنین در سریال های با من بمان و شبی از شبها به ایفای نقش پرداخته است و بازی در فیلم های سینمایی عاشق مترسک، چند تار مو، شبانه، پرونده هاوانا ، صحنه جرم ورود ممنوع، مواجهه و تعدادی فیلم تلویزیونی را در کارنامه دارد.

پگاه درباره اولین بازی اش در مجموعه ضلع ششم می گوید: «بله اولین بار آقای فروتن به من پیشنهاد بازی داد آن موقع من در شبکه 2 کار تولیدی می کردم و مستند می ساختم ابتدا از روی کنجکاوی پذیرفتم در ضلع ششم در کنار بازیگران حرفه ای همچون آقای مجید مظفری ، آقای جعفری و خانم محمدی بود که جدی گرفته شدم من هم بعد از آن بازیگری را جدی گرفتم ، علاقمند شدم و سعی کردم یاد بگیرم.»

پگاه در مورد مقوله بازیگری می افزاید: «به هر حال در کنار سختی ها جذابیت هایی نیز در آن وجود دارد ولی برای من تجربه اش جذاب بود کاری که بخشی از آن خلاقیت است آدم را علاقمند می کند، شخصیت های جدید، کشف ابعاد مختلف خود آدم مخصوصا در کار با کارگردان هایی که کارشان خیلی خوب است از جمله جذابیت ها بود. من شخصا کار کارمندی و یکنواخت را دوست ندارم تنوعی که در این کار وجود داشت باعث شد خدا هم کمکم کند و زمینه فراهم شد تا دراین راه قدم بگذارم

...من همیشه دلم می خواهد اتفاق های بهتری در کار بازیگری برایم بیفتد که یه قسمتی از آن برمی گردد به توانایی خودم و قسمتی از آن برمی گردد به شانس و اقبال. بهر حال همیشه امیدوارم نقش های خیلی بهتری قسمتم بشود و بازی خوبی ارائه بدهم.

... همیشه دوست داشتم با کارگردان هایی کارکنم که متن های خیلی خوبی در اختیار دارند و شخصیت پردازی به خوبی انجام شده باشد، کارگردان خوب باشد و در گروه انگیزه برای ساختن بهترین فیلم وجود داشته باشد. با این شرایط است که بهترین فیلم ساخته می شود.»

پگاه درباره کم کاری اش در سینما می گوید: «...به واقع نمی دانم برای چه و علت اصلی اش را پیدا نکرده ام که چرا پیشنهاد بازی در سینما ندارم شاید یکی از دلایلش باند بازی های حاکم در سینما باشد و شاید از بدشانسی ام باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که واقعا نمی دانم چه قدر در انتخابم می تواند تاثیر داشته باشد. یعنی برای همه بازیگران این عوامل هست و انتخاب می شوند ولی برای من هیچ کدامش نیست!»

مشخصات فیلم تلویزیونی «انتقال»:

کارگردان:علیرضا بذر افشان، نویسندگان:علیرضا بذر افشان و علیرضا افخمی، مدیر تصویر برداری: جواد حمیدی صفا، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح گریم: هاشم فغانی، روابط عمومی:پیمان شوقی، مجری طرح: سید امید عزیزی،تهیه کننده:مصطفی عزیزی

بازیگران : حمیدرضا پگاه ،نگار فروزنده ،مجتبی رجبی معمار،امیر کاوه آهن جان ، حسین بهدوج ، فرشید زارعی فرد،افشین نخعی ، رضا کریمی.

با حضور افتخاری علی انصاریان و مهرداد میناوند.

خلاصه داستان: سعید فوتبالیست سرشناسی است که در یکی از تیم های محبوب تهرانی بازی می کند، او که در آستانه انتقال به دیگر تیم معروف این شهر قرار دارد، با بحرانی خانوادگی روبرو می شود که دامنه حاشیه های شغلی اش را به کانون خانواده می کشاند و زندگی او و همسرش آتوسا را با چالش های جدی دچار می کند.
http://www.aftabir.com/news/2008/nov/03/images/185307aa9077dadecf9aae135fcbd04b.jpg
علی‌رضا بذرافشان - ۲۱ آذر ۱۳۸۶
زمینه فعالیت فیلمنامه‌نویس و کارگردان
تولد ۱۵ مرداد ۱۳۵۵ - (۳۹ سال)
تهران ، ایران
ملیت ایرانی
همسر : سارا خسروآبادی


علی‌رضا بذرافشان (زادهٔ ۱۳۵۵) فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی. وی دانش‌آموختۀ دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) است.

فیلمنامه‌ها
سینما

 ۱۳۸۵ - گرگ و میش
 ۱۳۸۱ - رقص در غبار، به همراه اصغر فرهادی، محمدرضا فاضلی.

تلویزیون

 ۱۳۷۹ - داستان یک شهر.
 ۱۳۸۰ - خط قرمز.
 ۱۳۸۱ - شب آفتابی.
 ۱۳۸۲ - فقط به خاطر تو و نقطه چین.
 ۱۳۸۳ - تب سرد.
 ۱۳۸۵ - زیر زمین.
 ۱۳۸۶ - راه بی‌پایان. به هم‌راه مهدی شیرزاد با بازنویسی همایون اسعدیان.
 ۱۳۸۶ - چهارخونه. به هم‌راه گروه نویسندگان.

شبکه خانگی

 ۱۳۹۱ - فصل سوم سریال قلب یخی به همراه سارا خسروآبادی

کارگردانی
تلویزیون

 ۱۳۸۶ - تنگنا، تله‌فیلم.
 ۱۳۸۷ - انتقال، تله‌فیلم.
 ۱۳۸۷ - ۲۸ و ۵، تله‌فیلم.
 ۱۳۹۰ - نابرده رنج
 ۱۳۹۳ - هفت سنگ

مستند

 ۱۳۸۳ - نفیسی، مستند زندگی‌نامه.

جوایز

 ۱۳۸۲ - هفتمین جشن خانه سینما. تندیس بهترین فیلمنامه برای رقص در غبار.
 ۱۳۸۲ - چهل و هشتمین جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک؛ بخش مسابقه فیلم‌های بلند. جایزه بهترین فیلمنامه برای رقص در غبار.
 ۱۳۸۸ - هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی؛ بخش مسابقه فیلم‌های داستانی. دیپلم افتخار بهترین فیلم برای انتقال.
 ۱۳۸۸ - اولین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی؛ جایزه بهترین فیلم برای تله فیلم لرزش زندگی.
 ۱۳۸۸ - اولین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی؛ جایزه فیلمنامۀ برگزیده در بخش نگاه ملی برای تله فیلم لرزش زندگی.

- - - - - - - - - - - - -
تله فیلم انتقال
کارگردان علیرضا بذرافشان
تهیه‌کننده مصطفی عزیزی
نویسنده علیرضا بذرافشان و علیرضا افخمی
بازیگران حمیدرضا پگاه
نگار فروزنده
مجتبی رجبی معمار
امیرکاوه آهنین جان
حسین بهدوج
تدوین سیاوش کردجان
تاریخ‌های انتشار
 شبکه سوم سیما
زبان فارسی

انتقال نام فیلم تلویزیونی ساخت ایران است که در تابستان ۱۳۸۷ برای پخش از شبکه سه سیما ساخته شد.

شناسنامه

 سیستم ضبط: دی‌وی‌کم
 شبکهٔ تلویزیونی سفارش دهنده: شبکه سوم سیما

طرح

سعید بازیکن مطرح فوتبال با وجود فشارها و تهدیدها تصمیم دارد از تیم خود جدا شده و به تیم رقیب بپیوندد. دراین بین درگیر مشکلاتی می‌شود که به نظر می‌رسد از جانب مخالفان انتقال وی ایجاد شده است...


بازیگران و نقش‌ها
بازیگر نقش
نگار فروزنده آتوسا
حمیدرضا پگاه سعید
مجتبی رجبی معمار ساسان
امیرکاوه آهنین‌جان منصور
حسین بهدوج عباس

با حضور علی انصاریان در نقش خودش
عوامل
سمت نام
کارگردان علیرضا بذرافشان
فیلم‌نامه‌نویس علیرضا بذرافشان و علیرضا افخمی
تهیه‌کننده مصطفی عزیزی
مدیر فیلم‌برداری جواد صفا
مجری طرح امید عزیزی
طراح صحنه آیدین ظریف
تدوین سیاوش کردجان
آهنگساز آلبرت اراکلیان
برنامه‌ریز خسرو نصیری‌خواه
دستیار کارگردان پگاه جهاندار
عکاس مهدی دل خواسته
منشی صحنه آسیه حیدری
مدیر تولید مهدی آقامحمدی
مدیر تدارکات مهدی‌پرویز جلیلی
- - - - - - - - - - - - -
تله فیلم «انتقال» برای نمایش از شبکه سه آماده می شود

فیلم تلویزیونی «انتقال» به کارگردانی «علیرضا بذر افشان» مراحل پایانی تولید خود را سپری می کند و برای نمایش از شبکه سه آماده می شود.

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «انتقال» به پایان رسیده و در حال حاضر توسط «سیاوش کوه کن» مراحل تدوین و صداگذاری خود را سپری می کند.

بنابر این گزارش، در این فیلم تلویزیونی که از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت، بازیگرانی چون حمیدرضا پگاه، نگار فروزنده، مجتبی رجبی معمار، امیر کاوه آهن جان، حسین بهدوج، فرشید زارعی فرد، افشین نخعی، رضا کریمی، با حضور افتخاری علی انصاریان و مهرداد میناوند حضور داشته اند.

در خلاصه داستان «انتقال» آمده است: سعید فوتبالیست سرشناسی است که در یکی از تیم های محبوب تهرانی بازی می کند، او در آستانه انتقالی پر سر و صدا به دیگر تیم معروف این شهر با بحرانی خانوادگی روبرو می شود که دامنه حاشیه های شغلی اش را به کانون خانواده می کشاند و زندگی او و همسرش آتوسا را به چالش های جدی دچار می کند.

سایر عوامل این فیلم تلویزیونی عبارتند از: مدیر تصویربرداری:جواد صفا،تصویربردار:خسرو دادگر،طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف،صدابردار: احمد پولی بابایی،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:خسرو نصیری خواه، دستیاران کارگردان:مانی حق جو، پگاه جهاندار، منشی صحنه:آسیه حیدری، طراح چهره پردازی و چهره پرداز: هاشم فغانی، مهتاب حمزه نژاد، عکاس: مهدی دلخواسته، مدیر تولید: مهدی آقامحمدی، تدارکات: مهدی پرویز جلیلی، تدوین: سیاوش کردجان، روابط عمومی:پیمان شوقی و مجری طرح: سید امید عزیزی.
- - - - - - - - - - - - -
تصویربرداری تله‌فیلم «انتقال» در روزهای پایانی
 
 
 

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «انتقال» به کارگردانی «علیرضا بذر افشان» روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «انتقال» به کارگردانی «علیرضا بذر افشان» روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.
مهدی آقامحمدی مدیر تولید فیلم تلویزیونی «انتقال» با بیان این مطلب گفت: تصویربرداری «انتقال» تا چند روز آینده به پایان خواهد رسید و گروه در حال حاضر در لوکیشن جاجرود مشغول به کار هستند.
وی افزود: کار به طور همزمان توسط «سیاوش کوه کن» مراحل تدوین خود را سپری می‌کند و احتمالا تا یک ماه آینده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
بنابر این گزارش، در «انتقال» که با الهام از حاشیه‌های جنجالی مربوط به نقل و انتقال فوتبالیست‌های نامدار بین باشگاه‌های پرطرفدار ساخته می‌شود، بازیگرانی مانند «حمیدرضا پگاه» و «نگار فروزنده» در نقش‌های اصلی جلوی دوربین جواد حمیدی صفا خواهند رفت.
«انتقال» دومین تله فیلم «علیرضا بذر افشان» پس از «تنگنا» (1386) است. بینندگان تلویزیون پیش از این او را در مقام نویسنده مجموعه‌هایی مثل داستان یک شهر (1379)، خط قرمز (1380)، شب آفتابی (1381)، نقطه چین (1382)، تب سرد (1383) و زیرزمین (1385) دیده‌اند. بذر افشان همچنین جزو گروه نویسندگان مجموعه‌های «راه بی‌پایان» و «چارخونه» هم بوده است و تندیس خانه سینما را نیز برای فیلمنامه سینمایی رقص درغبار (1381- به همراه اصغرفرهادی) دریافت کرده است.
سایر عوامل فیلم تلویزیونی «انتقال» عبارتند از:کارگردان:علیرضا بذر افشان، نویسندگان:علیرضا بذر افشان و علیرضا افخمی، مدیر تصویر برداری: جواد حمیدی صفا، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح گریم: هاشم فغانی، روابط عمومی:پیمان شوقی، مجری طرح: سید امید عزیزی،تهیه کننده:مصطفی عزیزی،بازیگران:حمیدرضا پگاه، نگار فروزنده، مجتبی رجبی معمار، رضا توکلی، فرشید زارعی‌فر، حسین بهدوج، هومهر شاملو و رضا کریمی.
 
- - - - - - - - - - - - -

تله‌فیلم «انتقال» با حضور «علی انصاریان» ساخته می‌شود

به نقل از روابط عمومی پروژه، فوتبالیست‌های سرشناس و حاشیه‌های جنجالی مربوط به حرفه پرطرفدارشان از جاذبه‌های دائمی رسانه‌های گروهی هستند و روزی نیست که تیتر یک اخبار ورزشی و غیر ورزشی نشوند. این سوژه دستمایه تله فیلم «انتقال» کار جدید «علیرضا بذر افشان» شده که بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش و «علیرضا افخمی» ظرف چند روز آینده در شرکت فیلمسازی کلک خیال جلوی دوربین می‌رود.
بنابر این گزارش، در «انتقال» که با الهام از حاشیه‌های جنجالی مربوط به نقل و انتقال فوتبالیست‌های نامدار بین باشگاه‌های پرطرفدار ساخته می‌شود، بازیگرانی مانند «حمیدرضا پگاه» و «نگار فروزنده» در نقش‌های اصلی جلوی دوربین جواد حمیدی صفا خواهند رفت.
بخش‌هایی از این تله فیلم در یکی از باشگاه‌های معروف فوتبال تهران تصویربرداری خواهد شد و تا این لحظه حضور چند چهره معروف ورزشی از جمله «علی انصاریان» در آن قطعی شده است.
«انتقال» دومین تله فیلم علیرضا بذر افشان پس از «تنگنا» (۱۳۸۶) است. بینندگان تلویزیون پیش از این او را در مقام نویسنده مجموعه‌هایی مثل داستان یک شهر (۱۳۷۹)، خط قرمز (۱۳۸۰)، شب آفتابی (۱۳۸۱)، نقطه چین (۱۳۸۲)، تب سرد (۱۳۸۳) و زیرزمین (۱۳۸۵) دیده‌اند. بذر افشان همچنین جزو گروه نویسندگان مجموعه‌های راه بی‌پایان و چارخونه هم بوده است و تندیس خانه سینما را نیز برای فیلمنامه سینمایی رقص درغبار (۱۳۸۱- به همراه اصغرفرهادی) دریافت کرده است.
شرکت فیلمسازی کلک خیال پس از پایان سریال «راه بی پایان» در زمستان گذشته تولید چند تله فیلم متفاوت را برای سال جاری در دستورکار دارد. مصطفی عزیزی تهیه کننده «انتقال» هم اینک تله فیلم «بازی» به کارگردانی «سروش صحت» (با شرکت سروش صحت و بهاره رهنما) را نیز آماده پخش دارد که به زودی از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد.
سایر عوامل فیلم تلویزیونی «انتقال» عبارتند از:کارگردان:علیرضا بذر افشان، نویسندگان:علیرضا بذر افشان و علیرضا افخمی، مدیر تصویر برداری: جواد حمیدی صفا، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح گریم: هاشم فغانی، روابط عمومی:پیمان شوقی، مجری طرح: سید امید عزیزی،تهیه کننده:مصطفی عزیزی،بازیگران:حمیدرضا پگاه، نگار فروزنده، مجتبی رجبی معمار، رضا توکلی، فرشید زارعی‌فر، حسین بهدوج، هومهر شاملو و رضا کریمی.
- - - - - - - - - - - - -
رها ماهرو : خواهشمندیم نقدهای زیبایتان را به تله فیلم انتقال ساخته علیرضا بذر افشان برای وبسایت سینمایی رها ماهرو ارسال کنید...
- - - - - - - - - - - - -

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 3 + ارسال نظر
عاطفه سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 01:17 ق.ظ https://articlefarsi.ir/downloads/category/humanities/education/

مممنون عالی بود

مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:48 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جونم
برات چند خبر جالب سینمایی دیگه می فرستم

پرویز پرستویی با «حاج کاظم»می‌آید

به گزارش سینماخبر، این فیلم ساخته مسعود نجفی که پیش از این در جشنواره‌های فیلم فجر، کوتاه، حقیقت، دفاع مقدس و تصویر سال به نمایش درآمده است توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد عرضه خواهد شد.«حاج کاظم» همچنین پیش از این نامزد بهترین مستند دفاع مقدس در جایزه بزرگ شهید آوینی شده است.این فیلم با حضور پرویز پرستویی در 60 دقیقه روایت مشکلات اعزام جانبازی هفتاد درصد به نام ناصر افشاری جهت مداوا به خارج از کشور
و موانع ایجاد شده بر سر راه او است. در خلاصه فیلم «حاج کاظم» آمده است: «آژانس شیشه‌ای» پس از 15 سال تکرار می‌شود. این بار نه در پرده نقره‌ای بلکه در دنیای واقعی و حاج کاظم دوباره عباس خود را پیدا کرده است.نجفی که علاوه بر کارگردانی تحقیق، تهیه و تصویربرداری این فیلم را بر عهده داشته، پیش از این مستند «قیصر، 40 سال بعد» را وارد شبکه نمایش خانگی کرده است. زنده‌یاد امید بهکار تدوین این فیلم را انجام داده، حسن هندی مدیر تولید و عکاس بوده و محمد تهرانی نیز صداگذاری این مستند را عهده دار بوده است.

ازدواج قریب الوقوع «بنیامین بهادری»

به گزارش سینماخبر، بنیامین بهادری در شب تولد 33 سالگی اش در اقدامی پر سرو صدا اعلام کرد که در
آینده ای نزدیک قصد ازدواج مجدد دارد و از دوستدارانش خواست با انرژی مثبت و دعاهای خیرشان او و دخترش را برای زندگی آینده شان امیدوار تر کنند. بنیامین که 29 آذر سال 92 در اثر سانحه رانندگی همسرش «نسیم حشمتی» را از دست داد و پس از این اتفاق، موجی از همدردی اهالی موسیقی و دوستدارانش را در مراسم ختم شاهد بود، چیزی حدود دو سال پس از این ماجرا آن طور که خودش اعتقاد دارد برای آسایش بیشتر دخترش «بارانا» تصمیم به ازدواج مجدد گرفته است.

--------------------------



و چند خبر قدیمی از تلویزیون


چه خبر از تلویزیون؟

(ماموریت غیر ممکن) در زعفرانیه

تصویربرداری فیلم تلویزیونی (ماموریت غیر ممکن) در تهران ادامه دارد. تصویربرداری فیلم تلویزیونی ماموریت غیر ممکن به کارگردانی محمد جواد رجب زاده و تهیه کنندگی حسن شکوهی در زعفرانیه تهران در حال انجام است. این تله فیلم که توسط امیر مهدی صادقی به نگارش درآمده، روایتگر داستان زندگی مردی به نام پرویز است که پس از سال ها دوری، در بازگشت به وطن با عشق دوران جوانی اش رخشانه و همین طور کاووس یار و دوست دیرینش در سرای سالمندان دیدار می کند اما این دیدار باعث می شود که مسیر زندگی آنان دستخوش تغییر و تحولا تی شود...
داریوش اسدزاده، محمد ابهری، عباس محبوب، شهین تسلیمی، حسن شکوهی و جمشید مشایخی بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.

آغاز تولید سریال 90 قسمتی (هشت بهشت)

با اتمام نگارش 20 قسمت از سریال نود قسمتی (هشت بهشت) پیش تولید فصل اول این سریال در صدا و سیمای مرکز اصفهان آغاز شد.
امیرحسین شریفی تهیه کننده سریال، این سریال را اولین مجموعه نود قسمتی مراکز که در سه فصل 30 قسمتی تهیه می شود، عنوان کرد و افزود: دو هتل قدیمی و یک بازارچه سنتی که باید بازسازی شود، از لوکیشن های اصلی این سریال است که در این بازارچه صنایع دستی هشت قوم متفاوت ایرانی وجود خواهد داشت. تهیه کننده و طراح اولیه این سریال بر ادای صحیح گویش ها و لهجه های ایرانی در این سریال تاکید کرد و گفت: با هدف ایجاد وحدت و مودت بیشتر میان اقوام ایرانی و نمایش آداب و سنن آنان در حال مذاکره با استان های مختلف برای انتخاب بازیگران بومی به زبان ها و گویش های خراسانی، آذری، لری، گیلکی و کردی هستیم که البته در فصل های بعد از گویش های دیگر نیز بهره گیری خواهیم کرد. تعدادی از بازیگران در هر فصل به عنوان بازیگران اصلی و مابقی در فصل های بعدی تغییر پیدا می کنند. شریفی ادامه داد: در هر فصل از سنت های خوب کشورهای دیگر استفاده خواهیم کرد و به همین منظور در فصل اول دو بازیگر مهمان از کشورهای ژاپن و لبنان در نقش توریست حضور خواهند داشت. وی زمان پیش تولید این مجموعه را 30 تا 40 روز پیش بینی کرد و افزود: این سریال به سفارش سیمای مرکز اصفهان و قرارگاه فرهنگی استانداری اصفهان تولید می شود و شعله شریعتی سرپرستی نویسندگان آن را برعهده دارد.

تصویربرداری (آوا) آغاز شد

تصویربرداری فیلم تلویزیونی (آوا) به کارگردانی فرید شکرایی در خیابان های غرب تهران آغاز شده و گروه همچنان در این منطقه از تهران مشغول تصویربرداری هستند.
ضمن این که قرار است تدوین به طور همزمان با تصویربرداری توسط کاوه ایمانی آغاز شود و ساخت موسیقی نیز برعهده امید کرامتی خواهد بود. فرخ نعمتی، شیرین بینا، سمیرا حسن پور، مجتبی رجبی، ساعد هدایتی، صدیقه کیانفر، رابعه اسکویی، سعید داخ و عبدالرضا امیر احمدی بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.
(آوا) مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی دختری به همین نام را روایت می کند او دختری تنهاست و فقط چند ساعت فرصت دارد تا پدر معتادش را که در آستانه مرگ قرار دارد، در بیمارستان بستری کند اما غافل از این است که در زیر مشت و لگدهای این شهر شلوغ له خواهد شد... (آوا) برای پخش از یکی از شبکه های سیما در حال تولید است و سایر عواملی که در آن حضور دارند عبارتند از: تهیه کنندگان: نوید شیرازی، شهرام دانشپور- نویسندگان: پیمان عباسی، فاطمه رشیدی- برنامه ریز: شیرین خشایی- دستیار اول کارگردان: علیرضا افراز- منشی صحنه: فدرا فرهی- مدیر تصویربرداری: حافظ احمدی- مدیر تولید: صابر احدی و عکاس: جواد سیدی.


مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 04:50 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

سلااام
تقدیم به رها جونم


مصاحبه علی شادکام با مهدی رونده کارگردان تائتر

مصاحبه با آقای رونده : کارشناسی مرکز هنرهای نمایشی (و کارشناسی استان سمنان)

-عرض سلام داریم خدمت شما جناب آقای رونده کارشناس محترم مرکز هنرهای نمایشی. برگزاری جشنواره ها، انتشارات و دیگر فعالیت ها به عهده مرکز هنرهای نمایشی است، رابطه دفتر استقرار گروههای نمایشی با این گونه فعالیت ها با مرکز هنرهای نمایشی به چه شکلی است؟

رونده : بسم الله الرحمن الرحیم، دفتر استقرار گروه های نمایشی با توجه به دستور آقای شاه آبادی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چند وقتی است که کار خود را شروع کرده است در آن حوزه تعدادی از همکاران مشغول به کار شدند با توجه به بحث شناسایی صدور گواهینامه و استقرار گروه های نمایشی در کل کشور این طرح پی ریزی و برنامه ریزی شده است. خود طرح به نوعی شرایط آن چندین سال بود که مطرح شده بود، اما شرایط اجرایی و عملیات به دلایل به وقفه افتاده بود، اما بعد از امدن جناب آقای شاه آبادی ایشان نظرشان بود که حتماً این امر پیگیری شود و گروه ها بتوانند بر اساس فعالیت هایشان به رسمیت شناخته شوند، که این مسئله از پارسال انجام شد. تعدادی از گرو ه های اسفند سال گذشته با آنها جلسه ای گذاشتیم، بیست و یک اسفند سال گذشته سال 89 تعدادی گواهینامه به آنها داده شد و ما بقی بر اساس برنامه ریزی طی سال 90 و ان شاء الله بخشی هم تا اواسط 91 به گرو ه ها تفویض خواهد شد. آنچه مسلم است این طرح، شرایط کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را برای گروه های نمایشی به دنبال خواهد کرد.

-جناب آقای رونده، انجمن هنر نمایشی استانها که مسئولین آن هم انتصابی هستند، با توجه به تشکیل دفتر، استقرار گروه های نمایشی دیگر دارای چه وظایفی هستند؟

رونده : انجمن شرایط مشخص دارد، وظایف مشخصی دارد. شرح وظایف دارد و ماموریتی که به آن واگذار شده است در حوزه مسائل اجرا و سیستمی که حمایت می کند به لحاظ مسائل مالی و به نوعی حمایت از گروههای نمایشی را بر عهده دارد، همه چیز آن شفاف است، اما این دو لازم و ملزوم هم دیگر هستند، گروه های نمایشی یک اجرا، کانال یا سیستمی خواهد داشت که از آن .....منابع مالیشون در اختیارشان قرار خواهد گرفت، گروه های نمایشی با انجمن هنرهای نمایشی استان نوعی عجین هستند. گره خورده اند، حلقه های زنجیری هستند که نمی توان منفعلشان کرد، اتفاقاً جایگاه انجمن خیلی عمیق تر و خیلی اساسی تر خواهد بود به دلیل این که حجم فعالیت خود انجمن بیشتر خواهد شد، انجمن باید تلاش کند، منابع مالی جدیدی را جذب کند، اسپانسر بگیرد، گروهها را حمایت بکند، می توانند خود گروههای نمایش هم این اتفاق را توامان پیگیری کنند، به نظر من این دو می توانند بازوان خیلی خوب برای همدیگر باشند.

-در خصوص انتخاباتی شدن انجمن هنرهای نمایشی توضیح بفرمائید:

رونده: با انتخاباتی شدن فقط صورت مساله عوض شده است، اگر شما می بینید به نوعی در استانها شخصی معرفی می شود به نام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ما عمدتاً، اگر چه این شخصی مورد وثوق مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود، اما در هر شکل هنرمندان استان باید او را قبول داشته باشند. یعنی گروههای نمایشی، تئاتری باید آن شخصی را تائید کنند و فقط مدیر کل محترم آن شخصی را معرفی می کند به مرکز هنرهای نمایشی تا سیستم اداری آن انجام شود. و حکمش توسط رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور صادر خواهد شد، فکر می کنم اگر بخواهیم از این منظر به آن نگاه کنیم آن را یک انتخاب صرف یا انتصاب بدانیم، بچه های تئاتری نظرشان اصل است، بعد از تعامل ها بر اساسی معرفی و نظر بچه های تئاتری است که شخصی انتخاب می شود.

-حمایت از گروههای نمایشی به عهده دفتر استقرار و گروههای نمایشی است. برگزاری این چله، با 12 نمایش، 6 شماره بولتن، ورکشاب های آموزشی، نمایشگاه عکس و راه اندازی سایت، چقدر مورد حمایت مرکز هنرهای نمایشی قرار می گیرد؟

رونده: سیاست مرکز هنرهای نمایشی این است که گروه ها براساس فعالیت هایشانف شرایطی به وجود بیاید تا بتوانند با انسجام و سرو سامان بیشتری در حوزه فعالیتهایشان بگیرند و این اتفاق را بتوانند برایش برنامه ریزی های کوتاه مدت ، بلند مدت داشته باشند، برای تولیداتشان، افق دیدی که ما برای گروههای نمیش داریم و فقط در این مسائل اولیه خلاصه نمی شود. سیاست ها بر این اساس است که ما برای معاون محترم هنریف مدیر کل مرکز هنرهای نمایشیف مدیریت محترم استان ها، همه شرایطی را به وجود بیاورند که گروه های نمایشی بتوانند راحت تولید بکنند، اجرای عموم داشته باشند و در نهایت ما بحث اصلی مان بحث مخاطب است که گروه ها بتوانند مخاطب اصلی خودشان را پیدا کنند و جذب کننده یک

گروه می اید طرح چله را می دهد، بسیار بسیار وب است. راه اندازی سایت بسیار خوب ایت و این جزو اهداف دورنمای ما است که بتوانیم گروه را به این سمت راهنمایی کنیم که گروه ها بتوانندذ شرایط را به گونه ای طراخحی کنند که این وضعیت و موقعیت را ما بتوانیم به ان برسیمف به نظر من باید افق دید و انتهای نگاه این باشد که گروهها خودشان به کانون فرهنگی هنری تبدیل بشود، بتوانند ثبت بشوند. چون گروههای ما ثبت شرکت خواهند، هویت پیدا خواهند کرد. نشست رسمی استانها هویت حقوق و با آنها خواهد داد و می توانند به این وسیله گروهها را گسترش داده و دامنه فعالیتهایشان خیلی بیشتر بکنند و افق نهایی مکانی باشد که ما هر کدام از گروهها را یک کانون و سیستم فرهنگی قلمداد کنیم که این سیستم بتواند بازدهی باشد برای اداره کل و برابری گسترش فرهنگ و هنر در استانی که دامنه فعالیتهایش را دارد. به نظر می آید که افق، افق .... است. اگر ما بتوانیم، مرکز هنرهای نمایشی حمایت کنیم و اداره کل استانها وظیفه اصلی تولید را دارند به درستی انجام بدهیم. شما حساب بفرمائید در حال حاضر ما چیزی در حدود 800 گروه نمایشی در کل کشور داریم، خب این گروهها با توجه حجم فعالیتهایشان اگر بخواهیم فقط و فقط سر بحث حمایت بپردازیم، رقم بزرگی را باید در انجمن حمایت از تولید داشته باشیم. صرف نظر از بحث تمام ماموریت ها و فعالیت هایی که در حوزه اداره­ی کل هنرهای نمایشی است و این بخش از ماموریت است که ما به آن می پردازیم. آموزش، برگزاری جشنواره ها، برگزاری نشست ها، برگزاری آسیب شناسی ها هم هست. اگر بخواهیم برای تمام این فعالیت ها برنامه ریزی می کنیم. به لحاظ نظام بودجه بندی نمی توانیم خواسته کلی را فقط از مرکز هنرهای نمایشی داشته باشیم.


-در آخر، پیامی برای هنرمندان چله اگر دارید بفرمایید:

رونده: با توجه به اینکه حوزه فعالیت خود بنده هم استان سمنان است، خیلی خوشحالم از اینکه این اتفاق در حال برگزاری است، خدا قوت می گویم. به بچه های گروه تئاتر بامداد، خصوصا اینکه این تولیدات همه با رویه طنز هست و امیدوارم شرایطی به وجود بیایید که این نشاط و گشاده روی و روحیه طنز بتواند شرایطی را وجود بیاورد که مردم در این سرمای زمستان کنار هم بنشینند و گپ و گفت کنند و انشاالله در آینده نزدیک تبدیل به یک جریان منطقه ای تبدیل بشود یعنی بانی این حرکت توسط گروه با مداد و طرح چله، که 12 کار تولید کرده اند. این گروه 6 نفری بتوانند این حرکت را بسط و گسترش دهند که ما بتوانیم یک حرکت جمعی از آن قلمداد کنیم و شاهد رشد و روحیه نشاط و بالندگی در منطقه استان سمنان باشیم. انشاءالله.

-برای اختتامیه می آیید؟

رونده: بله ...


----------

درست بنویسیم و درست بخوانیم

1- در بعضی پرسش نامه ها، از دین و مذهب می پرسند; به عنوان مثال دین ما، اسلام و مذهب ما، شیعه اثنا عشری است. اثنا: به معنی «دو» و «عشر» به معنای «ده» است. می توانیم به جای «اثنا عشری»، «دوازده امامی» بنویسیم
2- جمع «حجم»، «حجوم» است نه «احجام» بنابراین «احجام» هندسی درست نیست بهتر است که «حجم های» فارسی را به جای «حجوم» عربی به کار ببریم.
نکته: «احجام» در زبان عربی نیامده است و از ساخته های غیر فصیح معاصرانی است که از اصول زبان عربی و فارسی بی خبر بوده اند.
3- «حراف» هم به معنی «پرحرف»، «پرگو»، «زبان آور»، «پرچانه» و «وراج» و غیر فصیح است. راه درست آن است که در حالت تمجید مثبت «زبانآور» و «سخنور» را به کار ببریم و در وقت منفی «پرگو » و «پرحرف» بگوییم.
4- «حجیم» هم به معنای «پرحجم» طبق قاعده زبان عربی ساخته نشده; یعنی «فصیح» نیست. در این موارد همان «پرحجم» که نیمی فارسی و نیمی عربی است. بهترین انتخاب در خواندن و نوشتن خواهد بود .
5- «حضر» به معنی در خانه ماندن و از شهر خود به جایی نرفتن و مقابل «سفر» است. مثال از ابن یمین فریومدی قطعه سرای بزرگ شعر فارسی که اهل استان سمنان بوده است:
ای دل! ار چند در سفر خطر است
کس، خطر بی حضر کجا یابد ...
که «خطر» در مصراع نخست به معنای «احتمال آسیب و زیان» است و در مصراع دوم به معنای «بزرگی» و «ارزش» و ...
6- «حلیم» به معنای «بردبار»، «صبور» و «شکیبا» است و ریشه آن در عربی «حلم » است.
7- «هلیم» غذایی است که طرفداران بسیار دارد و از گندم و گوشت پخته و له شده تهیه می شود و گروهی با دارچین و شکر و عده ای هم با افزودن نمک می خورند.
نکته: جابه جایی این دو کلمه درست نیست و موجب نامفهوم شدن کلام می شود.
8- «لحیم» به معنای «پرگوشت»، «چاق »، «فربه» و «سمین» است
9- «لهیم» نام عمومی آلیاژهاست و همچنین به فلزاتی می گویند که در جوشکاری و برطرف کردن منفذ و ترک منبع سماور و کتری و از این قبیل به کار می رود و «لهیم کاری» می نامند.
نکته: جابه جایی و نادرست به کاربردن واژه های بالا منجر به نامفهوم شدن زبان فارسی خواهد شد.
10- «لخم» گوشت بدون استخوان را می گویند که رگ و پی هم نداشته ومرغوب باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد