رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند گنجینه تتیس به تهیه کنندگی سعید نبی

پخش از : شبکه مستند سیما
ژانر : طبیعت
دسته بندی : مستند تلویزیونی
زبان : فارسی ،  English
زمان پخش: 17 تیر 1393 ٠٨:٠۲
مدت: 26 دقیقه
`````````````````````````````````````
پخش از : شبکه 1
ژانر : فرهنگی ،  هنری
دسته بندی : فرهنگ ، هنر و رسانه ،  مستند تلویزیونی
زبان : فارسی
زمان پخش: 15 آذر 1393 ۱٦:٠٣
مدت: 36 دقیقه


رها ماهرو : خوانندگان عزیز و محترم لطفا نظر و نقدتان را درباره مستند زیبای گنجینه تتیس که از شبکه مستند تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .



نمایش «گنجینه تتیس» در شبکه مستند

مجموعه «گنجینه تتیس» به تهیه‌کنندگی سعید نبی که تاکنون موفق به دریافت چند جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده، از امروز ساعت 16 به مخاطبان شبکه مستند ارائه می‌شود.

این مجموعه مستند را چند فیلمساز کارگردانی کرده‌اند. فرهاد ورهرام، همایون امامی، روبرت صافاریان، حسن نقاشی، سودابه مجاوری، پیمان نهان قدرتی، فخرالدین سیدی و سعید نبی کارگردانانی بوده‌اند که بخش‌های مختلف این مجموعه را ساخته‌اند.

گنجینه تتیس پس از دریافت جوایز جشن خانه سینما، جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران در جشنواره‌های جهانی الجزیره، روسیه، جشنواره جهانی محیط زیست، جشنواره تخصیص آب، دریا و اقیانوس و جشنواره جاهورینا تحسین شد. همچنین مستند نیمه‌بلند تالاب انزلی از مجموعه مستند گنجینه تتیس با موضوع محیط‌زیست شمال ایران در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی اکو جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود کرد.

رفتارشناسی پرندگان نادری همچون پلیکان، طاووسک، قوهای وحشی، فلامینگو و جانورانی مثل موش جرد و زالو و نیز بررسی وضع آبزیان شمال ایران و جنگل‌های شمال از ویژگی‌های این مجموعه است. این مجموعه مستند در 13 قسمت به مسائل اجتماعی، اقتصادی و محیط‌زیست ایران پرداخته است. تالاب انزلی، جنگل‌های هیرکانی، تالاب استان گلستان، رودخانه‌های شمال ایران، راه‌ها‌، توریسم و صنایع دستی نام قسمت‌هایی از این مجموعه است.

امروز ساعت 18 برنامه فانوس مستند عمارت خورشید را به نمایش می‌گذارد که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ارد زند ساخته شده است.

این فیلم درباره ساعتی است که ملکه ویکتوریا به دربار ناصرالدین شاه اهدا کرده بود. این ساعت بر بالای شمس‌العماره، سال‌ها زمان را به مردم اعلام می‌کرد اما به دلایل نامعلومی از کار افتاد و اجزایش بتدریج ناپدید شد تا آن‌که دو سال پیش یک ساعت‌ساز کهنه‌کار همراه چند صنعتگر کمر همت به احیای آن بستند. اکنون چند ماهی است که ساعت از خواب هفتاد ساله برخاسته است.

مستند‌ سیری در باستان‌شناسی که به فراعنه سیاه می‌پردازد،‌ امروز ساعت 17 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود. به محض آن که از هرم‌های اسرارآمیز سخن به میان می‌آید اولین تصویری که در ذهن مجسم می‌شود، اهرام مصر است. این در حالی است که کشور سودان در قاره آفریقا بارگاه فراعنه سیاه است. فراعنه سیاه بردگانی بودند که از مصر به سودان فرستاده می‌شدند یا فرار می‌کردند. آنها در این منطقه و در کنار رود نیل، تمدن جدیدی را که مورخان آن را تمدن فراعنه سیاه نامگذاری کرده‌اند، بنیان نهادند.مردم این تمدن در سودان که از نظر معادن طلا و مس منطقه‌ای غنی محسوب می‌شود، کار کردند و تمدنی را بنیان نهادند که از تمدن فراعنه مصر نیز برتر بود. مستند سیری در باستان‌شناسی به این تمدن کمتر شناخته شده می‌پردازد.
`````````````````````````````````````
http://img1.tebyan.net/big/1388/07/208709051251893517925221868611244203209.jpg
گنجینه تتیس شمال ایران در کنداکتور تلویزیون
تعداد بازدید :545

به نقل از زمین آنلاین :  مجموعه "گنجینه تتیس" به تهیه‌کنندگی سعید نبی که تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد داخلی و خارجی شده است از یکشنبه، ۲۵ خرداد ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش می‌شود؛ موضوع این اثر محیط زیست شمال ایران است.

به گزارش زمین آنلاین و به نقل از «نسیم»، این مجموعه مستند را چند فیلمساز شناخته شده حوزه مستند کارگردانی کرده‌اند. فرهاد ورهرام، همایون امامی، روبرت صافاریان، حسن نقاشی، سودابه مجاوری، پیمان نهان قدرتی، فخرالدین سیدی و سعید نبی کارگردانانی بوده‌اند که بخش‌های مختلف این مجموعه را جلوی دوربین برده‌اند.

 «گنجینه تتیس» پس از دریافت جوایز جشن خانه سینما، جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران، در جشنواره‌های جهانی الجزیره با چهار اثر، To save and preserve روسیه، جشنواره جهانی محیط زیست با دو اثر، جشنواره تخصی آب، دریا و اقیانوس و فستیوال جاهورینا تحسین شد.  همچنین مستند نیمه بلند «تالاب انزلی» از مجموعه مستند «گنجینه تتیس» با موضوع محیط زیست شمال ایران در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی اکو جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود کرد.

رفتارشناسی پرندگان نادری همچون پلیکان، طاووسک، قوهای وحشی، فلامینگو و جانورانی مثل موش جرد و زالو و نیز بررسی وضعیت آبزیان شمال ایران و جنگل‌های شمال از ویژگی‌های این مجموعه است.

بیشترین رویکرد این مجموعه در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است و در 13 قسمت ساخته شده است. تالاب انزلی، جنگل‌های هیرکانی، تالاب استان گلستان، رودخانه‌های شمال ایران، راه‌ها‌، توریسم و صنایع دستی نام قسمت‌هایی از این مجموعه است.این

مجموعه با تصویربرداری رضا تیموری، رضا تقوی، حمید اسماعیلی، محمد عاشقی، پیمان نهان‌قدرتی و بابک بهداد به پایان رسیده و کار تدوین اثر نیز توسط همایون امامی، حمید اسماعیلی، وحید زارع‌زاده، مجید عاشقی و جواد یثربی انجام شده است.

قسمت اول « گنجینه تتیس » یکشنبه ، 25 خرداد ماه ، ساعت 16 و به مدت 40 دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.
`````````````````````````````````````

از مجموعه مستند «گنجینه تتیس»؛
مستند «بنادر دریای خزر» دو هفته آینده روی آنتن شبکه یک می‌رود
مستندهای «بنادر دریای خزر» و «صید و صیادی در دریای خزر» ساخته فخرالدین سیدی از مجموعه «گنجینه تتیس» از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
مستند «بنادر دریای خزر» دو هفته آینده روی آنتن شبکه یک می‌رود

«میرفخرالدین سیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: ساخت دو قسمت از مجموعه مستند «گنجینه‌ تتیس» به تهیه‌کنندگی سعید نبی را برعهده دارم. وی در ادامه افزود: این دو مستند در حال حاضر در مراحل نهایی تدوین قرار دارند و مطابق برنامه قرار است، مستند «بنادر دریای خزر»‌ دو هفته دیگر و مستند «صید و صیادی در دریای خزر» سه هفته آینده از شبکه سه سیما پخش شود. سیدی درخصوص موضوع این دو مستند ادامه داد: مستند «بنادر دریای خزر»‌ به معرفی سه بندر انزلی، نوشهر و امیرآباد و نحوه ورود و خروج کالا می‌پردازد و مستند «صید و صیادی در دریای خزر» جنبه‌های اقتصادی صید و صیادی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را به تصویر می‌کشد. به گزارش فارس، مجموعه مستند «گنجینه‌ تتیس» به تهیه‌کنندگی سعید نبی، سه‌شنبه‌ها ساعت 20:15 از شبکه یک سیما پخش می‌‌شود. در این مجموعه علاوه بر «فخرالدین سیدی»، کارگردانی چون «فرهاد ورهرام»، «همایون امامی»، «روبرت صافاریان»، «حسن نقاشی»، «سودابه مجاوری»‌ و «پیمان نهان‌قدرتی» حضور دارند. مجموعه مستند «گنجینه‌ تتیس» در گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است.
`````````````````````````````````````
گنجینه تتیس به روایت چند مستندساز
گنجینه تتیس

«گنجینه تتیس» نام مجموعه مستندی است که قرار است از سه‌شنبه این هفته از شبکه یک سیما به آنتن پخش سپرده شود.این مجموعه مستند را چند فیلمساز شناخته شده حوزه مستند کارگردانی کرده‌اند.

فرهاد ورهرام، همایون امامی، روبرت صافاریان، حسن نقاشی، سودابه مجاوری، پیمان نهان قدرتی، فخرالدین سیدی و سعید نبی کارگردانانی بوده‌اند که بخش‌های مختلف این مجموعه را جلوی دوربین برده‌اند.

سعید نبی که علاوه بر کارگردانی بخش‌هایی از این مجموعه تهیه‌کنندگی این مجموعه را نیز به عهده دارد درباره ویژگی مجموعه گنجینه تتیس، می‌گوید: رفتارشناسی پرندگان نادری همچون پلیکان، طاووسک، قوهای وحشی، فلامینگو و جانورانی مثل موش جرد و زالو و نیز بررسی وضعیت آبزیان شمال ایران و جنگل‌های شمال از ویژگی‌های این مجموعه است البته مخاطب تلویزیون قاعدتا خیلی سریع به مقایسه این آثار با نمونه‌های خارجی دست خواهد زد.

نبی با دفاع از مستند گنجینه تتیس می‌افزاید: به مخاطبان این مجموعه مستند پیشنهاد می‌کنم منتظر یک مستند بسیار ویژه و متفاوت در عرصه سینمای مستند ایران باشند که قطعا از لحاظ تکنیک ساخت با نمونه‌های خارجی برابری خواهد کرد.به گفته نبی، بیشترین رویکرد این مجموعه در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است.گنجینه تتیس در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای در گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما تهیه شده است و قرار است اولین قسمت این مجموعه ساعت 20 امشب پخش شود.
«گنجینه تتیس» نام مجموعه مستندی است که قرار است از سه‌شنبه این هفته از شبکه یک سیما به آنتن پخش سپرده شود.این مجموعه مستند را چند فیلمساز شناخته شده حوزه مستند کارگردانی کرده‌اند.

تالاب انزلی، جنگل‌های هیرکانی، تالاب استان گلستان، رودخانه‌های شمال ایران، راه‌ها‌، توریسم و صنایع دستی نام قسمت‌هایی از این مجموعه است.این مجموعه با تصویربرداری رضا تیموری، رضا تقوی، حمید اسماعیلی، محمد عاشقی، پیمان نهان‌قدرتی و بابک بهداد به پایان رسیده و کار تدوین اثر نیز توسط همایون امامی، حمید اسماعیلی، وحید زارع‌زاده، مجید عاشقی و جواد یثربی به انجام رسیده است.
`````````````````````````````````````
مجموعه “گنجینه تتیس” به تهیه‌کنندگی سعید نبی که تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد داخلی و خارجی شده است از شبکه مستند پخش شده. موضوع این اثر بررسی وضعیت آبزیان شمال ایران است
http://www.mostanads.com/posts-images/2014/10/3.jpg
مجموعه «گنجینه تتیس» از شبکه مستند پخش می‌شود
شبکه مستند سیما هر روز در قالب بخش مستندهای ایرانشناسی خود مجموعه «گنجینه تتیس» را به روی آنتن خواهد برد.
به گزارش «سینما تجربی» این مجموعه چند قسمتی که از سوی چند مستندساز شناخته شده ایران در قالب قسمت‌هایی مستقل ساخته شده است نگاهی متفاوت به طبیعت و زندگی در خطه خزر دارد و موضوع‌هایی چون تالاب انزلی، جنگل‌های هیرکانی، تالاب استان گلستان، رودخانه‌های شمالی ایران، راه‌ها، توریسم و صنایع دستی شمال ایران را به تصویر می‌کشد.

از کارگردانان مطرح این مجموعه می‌توان به فرهاد ورهرام، همایون امامی، روبرت صافاریان، حسن نقاشی، سودابه محاوری، پیمان نهان قدرتی، فخرالدین سیدی و سعید نبی که تهیه‌کنندگی کار را نیز به عهده دارد، اشاره کرد.

«گنجینه تتیس» در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای هر شب ساعت ۱۸ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و ساعت ۱۱ روز بعد تکرار می‌شود. شبکه مستند هر شب در این ساعت مستندهایی با موضوع ایرانشناسی پخش می‌کند.
`````````````````````````````````````


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد